minkä ostaisit 40 000 eurolla ?

113 kommenttia
«134

No, käytännöllisen autotieteen tohtorit - jos käytössänne on 40 000 eur - minkä auton ostaisitte keski-ikäisen pariskunnan käyttöön seuraavat kriteerit huomioiden:
- ajokilometrejä vuodessa n 22 000 km
- kerran vuodessa käy Lapissa hiihtämässä (tavaratila)
- miehellä nk työajoja noin 5000 km vuodessa (mies ajattelee sitä dieselkonetta ...?)
- kesällä käydään mökillä Hämeessä, jonne matkaa noin 120/sivu
- auton pitäisi olla pitkäikäinen eikä haluta jatkuvasti ravata autokaupassa, siis vähintään 7-10 vuoden ajalle...
- kyseeseen ei tule mese eikä audi ... yhdestä mesestä halutaan eroon ruostevaurioiden takia, josta jo yksi tuore ketju kertoo...

Mitä suosittelette ?

  
  • Heh, nyt joku leikkii tulella.. Kohta roihuaa!
    Tässä vähän Bensaa että saadaan syttymään kunnon roihut näin pakkasilla.
    Em. kriteerien valossa, The One and Only, - Toyota ilman muuta!!!
    Eikä tarvi maksaa 40k€, pääsee vielä mamman kanssa eteläänkin loppurahoilla, ja kun tulee kentällä autoonsa, voi olla varma ettei tarvii lähteä kotiin korjaamon kautta.
    Pitää vielä lisäksi dieseleissä arvonsa hyvin jälleenmyydessä. Voi jopa itsekin myydä eteenpäin ja saa hyvän hinnan. Itse olen myynyt hyvään hintaan kaksi viimestä Dieseliä eteenpäin (kun vaihdoin uudempaan) ja otin itse sen rahan jonka autoliike olisi ottanut.
    Kattelin autotalli.com:ista hakutekijöillä henkilöauto, Diesel, ajokilometrit yli 500000, tulee vain kahta autoa, 124korisia 200 Mb:tä ja Carina E:tä, missä ovat kaikki muut "premiumit" ym. hörhötykset?? Onko niistä tehty jo ratakiskoa ja rautanauloja ajat sitten?

      
  • Nämä on hauskoja, kun pääsee valitsemaan toisille autoa...

    Toyota Corolla farkku, bensa tai diesel. Siihen mahtuu loistavasti 4 normaalikokoista henkeä Lapin matkalle eikä kestävyyden kanssa pitäisi olla murheita ainakaan, jos kori suojataan uutena. Tosin kiire tulee, koska farmari on kai jäämässä pois tuotannosta.

    Jos jotain spesiaalia haluaa tai Corolla tuntuu mersun jälkeen vaatimattomalta, sitten tuo alussa mainittu Subaru on varmaan ihan hyvä vaihtoehto. Tosin polttoainekuluja ei saa dieselin tasolle.


    [Herbert muokkasi tätä viestiä 21.02.2007 klo 16:58]
      
  • Aika metka avaus.. Mutta yritetään kuitenkin, auto siis 7-10 vuodeksi.Hintaluokka on asetettu aika alas, ehkä joku Volvo (pienempi) tai Skoda olisi ehkä harkinnassa. Japsit jättäisin suosiolla pois. Eivät oikein vakuuta ruostesuojauksillaan. Esim HS:n vikatilastossa Corollan suojaus oli mainittu puutteelliseksi. Aika harvoin nykyään ensi omistaja pitää autoaan noinkin kauan, kun aloittaja aikoo. S

      
  • Miten ois Skoda Superb 1.8 Turbo Elegance? Löytyy Bi-ksenonia, 17" aluvannetta, puolinahkaverhoilua jne.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 21.02.2007 klo 21:52]
      
  • Lainaus:
    21.02.2007 klo 17:27 MMS kirjoitti
    .... Japsit jättäisin suosiolla pois. Eivät oikein vakuuta ruostesuojauksillaan. Esim HS:n vikatilastossa Corollan suojaus oli mainittu puutteelliseksi. ....



    onko nykypäivän japseilla jotain (oikeita) ongelmia ruosteen kanssa? mitä merkkiä tässä ollaan vaihtamassa ruosteen takia? :sunglasses:

      
  • Olisiko tämmöinen?
    Toyota Avensis 2.4 VVT-i Linea Sol Technical Wagon automaatti (5-vaihteinen) 36 950
    Toimituskulut 500?
    Metalliväri 550
    Xenon-kaasupurkausajovalot 800
    Peruutustutka 400
    Turvaurat 25
    Takapuskurin suojalista (Wagon) 80
    +muuta pientä sälää (lohko ja sisälämmitin jne.)
    noin 40000€
    ---------------
    Dieseliin ei saa automaattia ja tuolla kilsamäärällä on bensa ilmeisesti halvempi. Jos on hiukan varaa, niin ottaisin luxury-paketilla.

    [-Cisse- muokkasi tätä viestiä 21.02.2007 klo 18:11]
      
  • Lainaus:
    21.02.2007 klo 15:44 tinkijä kirjoitti
    No, käytännöllisen autotieteen tohtorit - jos käytössänne on 40 000 eur - minkä auton ostaisitte keski-ikäisen pariskunnan käyttöön seuraavat kriteerit huomioiden:
    - ajokilometrejä vuodessa n 22 000 km
    - kerran vuodessa käy Lapissa hiihtämässä (tavaratila)
    - miehellä nk työajoja noin 5000 km vuodessa (mies ajattelee sitä dieselkonetta ...?)
    - kesällä käydään mökillä Hämeessä, jonne matkaa noin 120/sivu
    - auton pitäisi olla pitkäikäinen eikä haluta jatkuvasti ravata autokaupassa, siis vähintään 7-10 vuoden ajalle...
    - kyseeseen ei tule mese eikä audi ... yhdestä mesestä halutaan eroon ruostevaurioiden takia, josta jo yksi tuore ketju kertoo...

    Mitä suosittelette ?


    NO MITÄ SANOTTE SAABISTA ???
    Voin nostaa summaa 5:llä tonnilla eli 45 000 ?
    Nimittäin en haluaisi listaa noista subaruista ja skoda on meikäikäisille sossuauto - no ellei nyt joku olet sitä kokenut elämää suuremmaksi ihanuudeksi...?

      
  • Lainaus:
    21.02.2007 klo 17:27 MMS kirjoitti
    Aika metka avaus.. Mutta yritetään kuitenkin, auto siis 7-10 vuodeksi.Hintaluokka on asetettu aika alas, ehkä joku Volvo (pienempi) tai Skoda olisi ehkä harkinnassa. Japsit jättäisin suosiolla pois. Eivät oikein vakuuta ruostesuojauksillaan. Esim HS:n vikatilastossa Corollan suojaus oli mainittu puutteelliseksi. Aika harvoin nykyään ensi omistaja pitää autoaan noinkin kauan, kun aloittaja aikoo. S


    En voi olla kommentoimatta - 7 vuotta x 22000 no vaikka 25000 km ei ole mitään - meillä on tolpalla vielä nk vara-autona vuoden 89 Volvo 240, 380 000 km, ja miten sen nyt saisi hajalle - ei mitenkään !
    Kun ostaa itselleen auton, niin se ei tietysti ole sijoitus,joka toisi rahaa vaan päinvastoin - rahaa kuluu ja arvo laskee.
    Mutta niinhän käy kaikkien autojen kanssa.
    Silti - kyllä autolla pitäisi vaivatta ajella 150-200 000 ilman että on alvariinsa telakalla sen kanssa !

    Kertokaa nyt Saabi ja Volvo kokemuksenne ja entäs Golfit, Jetta jne ?

      
  • Jospa kannattais mennä vain hakemaan se minkä itse haluaa. Ei muiden neuvot selvästikkään uppoa :sunglasses:

      
  • Honda Accord 2.2i-CTDi Sport Tourer, 36 900 €.

    Ei kannata jättää testaamatta ainakaan pelkän japanilaiskammon takia. Moottori on aika mainio, eikä ajettavuuskaan ole hassumpi. Ruostua saattaa tämäkin aikanaan, mutta käytät estokäsittelyssä niin kyllä sillä kymmenen vuotta ajelee.

      
  • Minäkin suosittelen korkean laadun vuoksi seuraavia: Subaru Legacy, Honda Accord tai Toyota Avensis. Ovat porvarillisia valintoja, eivätkö Skodan ja Volkkarin tapaan "sossuja". Lisäksi japanilaismerkkien kestävyys ihan eri luokkaa kuin jälkimmäisten.

    Ruostuminen ei ole ongelma nykyisissä Toyotissa tai Hondissa. Toyotissakin ollut sinkkikoreja vuodesta 92 asti ja samasta ajasta lähtien pakoputkikin ruostumattomasta eli ei löydy tarvikeliikkeen hyllystä ihan ensimmäisenä. Oma 90-luvun Toyota täysin ruosteeton - tosin kilsojakin vasta 250tkm.

    Jos välttämättä euron haluaa niin Saab 93 tai BMW 300-sarja voisi antaa rahalle vastinetta laadun muodossa (uusimmassa Bemarissa tosin otettiin takapakkia sisustanlaadussa). Tiloissa, varusteissa ja jälleenmyyntiarvossa antavat kuitenkin reilusti tasoitusta esim. Toyotaan nähden.

    Mikäs vika muuten siinä Audissa on? Itselläni oli aiemmin ja ihan kelpo auto ominaisuuksiltaan. Tosin kestävyydessä ja laadussa oli hiukan sanomista, mutta ajolleen ihan vaivaton käyttöpeli.

    [A Tapio muokkasi tätä viestiä 22.02.2007 klo 10:29]
      
  • Tuolla 40k saa jo mukavan ja käytännöllisen SUV:n jolla hoituu niin laskettelureissut kuin mökkimatkatkin. Useammaltakin merkiltä löytyy vielä dieselinä, automaattia ei tuohon hintaan veilä saa.
    Toki jos Skodaa pitää sossuautona niin saahan tuolla summalla jo hieman rahvaasta erottuvaa tyyliä eli Jaguar X-type lähtee halvimmillaan ja on diesel. Tosin jotkut voi kuittailla ylihintaisesta Mondeosta :smile:

      
  • Joo, Tojota Corolla ja lopulla rahalla samanlaiset tuulipuvut.

    Ei vaan, kannattaa koeajaa paljon autoja ja hommata se mikä itsestä tuntuu parhaalta. Ei sitä nyt ainakaan keskustelupalstojen kommenttien perusteella kannata valita. Täällähän on kaikki autot ainakin jonkun mielestä paskoja. Jos koeajettaessa joku nyppii, esim. ajettavuus, ulkonäkö, kulutus ym. niin jätä kauppaan. Kun takuullahan ne nyppii sitten vielä 7-10 vuoden päästäkin.

    Edit: Skoda ja Volkkari sossuja?! Mielenkiintoista. Skodan "sossuuden" nyt entisenä itäautona vielä jotenkin ymmärtää, mutta volkkarikin?

    Haluaisin tietää lisää "sossuudesta". Miten se ilmenee? Mistä sen tunnistaa? Miten sitä ilmenee esim. Toyotassa vähemmän kuin Skodassa tai Volkkarissa? Entä Opel tai Ford? Tai Volvo? Mihin nämä sijoittuvat sossuusasteikolla?


    [Ilwagen muokkasi tätä viestiä 21.02.2007 klo 20:44]
      
  • Lainaus:
    21.02.2007 klo 18:37 tinkijä kirjoitti
    Lainaus:
    21.02.2007 klo 15:44 tinkijä kirjoitti
    No, käytännöllisen autotieteen tohtorit - jos käytössänne on 40 000 eur - minkä auton ostaisitte keski-ikäisen pariskunnan käyttöön seuraavat kriteerit huomioiden:
    - ajokilometrejä vuodessa n 22 000 km
    - kerran vuodessa käy Lapissa hiihtämässä (tavaratila)
    - miehellä nk työajoja noin 5000 km vuodessa (mies ajattelee sitä dieselkonetta ...?)
    - kesällä käydään mökillä Hämeessä, jonne matkaa noin 120/sivu
    - auton pitäisi olla pitkäikäinen eikä haluta jatkuvasti ravata autokaupassa, siis vähintään 7-10 vuoden ajalle...
    - kyseeseen ei tule mese eikä audi ... yhdestä mesestä halutaan eroon ruostevaurioiden takia, josta jo yksi tuore ketju kertoo...

    Mitä suosittelette ?


    NO MITÄ SANOTTE SAABISTA ???
    Voin nostaa summaa 5:llä tonnilla eli 45 000 ?
    Nimittäin en haluaisi listaa noista subaruista ja skoda on meikäikäisille sossuauto - no ellei nyt joku olet sitä kokenut elämää suuremmaksi ihanuudeksi...?


    Meillä on nyt 51 tkm:n verran kokemusta Saab 9-3 SC TidS:stä eli suomeksi sanottuna farmaridieselistä 150 hv:n koneella. Aivan huippuauto kaiken kaikkiaan. Rouva ajelee valtaosan kilometreistä ja on kyllä sitä mieltä, että mitä huonompi keli, sitä mukavampi on olla Saabin ratissa (varmaan verrattuna muilla ajaviin) :smile:
    Kulutus on tosi pieni, ajo-ominaisuudet kestävät vertailun oikeastaan mihin tahansa ja varustetaso on korkea. Tuohon kun lisätään käyttötarpeeseen riittävät ja muunneltavat tilat ja ehdottomasti luokkansa paras ulkonäkö :sunglasses: niin ei voi kuin olla tyytyväinen.

      
  • mielummin toyota ja tuulipuvut kuin passat/golf ja TUULIPUVUT.

    en saanut selvää onko oltava farkku, mutta tehdään työtä käskettyä, kun kysytään ''mitä ostaisit 40 000 eurolla''. itse hankkisin jonkun vähän ajetun joukosta:

    -Honda accord
    -Subaru legacy
    -Toyota camry
    -Nissan maxima QX
    -Mitsubishi galant
    -Mazda 6

    hups, nehän oli japseja kaikki :kiss: mikä ettei kun kestävyys ja laatu on erinomainen ja näiden mallien kohdalla on myös turha kitistä mistään japsien parjatusta ajettavuudesta. tuulipukuakaan ei tarvita :sunglasses:

      
  • Joo, Saab 9-3 oli kyllä mukava kun sitä testailin. Vähän vaan liian pieni oli tarpeisiini nähden, ja automaatin kanssa olisi tullut aika iso lisä kulutukseen.

    Mut joo, koska A Tapion mukaan japanilaiset ovat paitsi vähemmän sossuja kuin Skoda tai Volsu, myös yliverroin luotettavampia niin tässä pari tilastoa (lainattu muilta foorumeilta):

    "Dekra-katsastusyhtiö tarkasti vuonna 2006 Saksassa 8 miljoonaa henkilöautoa. Dekran tilastossa kolmevuotiaista autoista parhaiten katsastuksen läpäisivät seuraavat (katsastus läpi ilman huomautuksia, %):
    1. VW Golf 96,9 %
    2. Mazda MX-5 91,2 %
    3. BMW 7 91,0 %
    4. Mitsubishi Colt 90,7 %
    5. M-B SLK 90,2 %
    6. Toyota Corolla 90,2 %
    7. Volkswagen Touareg 90,2 %
    (Huononoimmin katsastuksen läpäisseillä merkeillä vastaavat prosentit olivat 63-73.)"

    ja toisena ADACin tiellejättötilasto vuodelta 2005. Tässä siis tapauksia joissa auto jättänyt tielle teknisen vian vuoksi. Autojen vuosimallit 2003-2005. 3.75 miljoonaa tapausta. 10 = paras, 4 = huonoin. Tällä listalla mukana vain keskikokoisia perhekärryjä.

    "10 VW Beetle

    9 Audi A3
    9 VW Golf/Jetta/Bora
    9 M-B A
    9 Citroen Xsara/Picasso
    9 Skoda Octavia

    8 Honda Civic
    8 Toyota Corolla/Verso
    8 Seat Leon/Toledo
    8 Opel Astra

    7 Ford Focus/S-Max
    7 Peugeot 307
    7 Renault Megane
    7 Renault Kangoo
    7 Citroen Berlingo

    6 Nissan Almera/Tino

    4 Fiat Stilo"

    Vale, emävale, ...?

    Edittiä vielä kun keskustelu käy näin kuumana.
    "mielummin toyota ja tuulipuvut kuin passat/golf ja TUULIPUVUT."

    Olen päinvastaista mieltä, tosin en omista tuulipukua. Passatin kyllä omistan. Joo, kansanautojahan nämä molemmat merkit on. Ei näillä erottumaan pääse. Jos Avensis ois ollu mukavampi, parempi ajaa, kantavampi (mikä idea siinä muuten on että farkkuun ei saa lastata kamaa kyytiin?!), nätimpi ja sen ois saanu automaatilla niin ehkä oisin ostanut sen. Ja sen tuulipuvun. (Kantavuudet: Avensis Wagon 405-415 kg, Passat Variant 638 kg).



    [Ilwagen muokkasi tätä viestiä 21.02.2007 klo 21:40]
      
  • Jos viidellä tonnilla on varaa nostaa, niin Alfa Romeo 159 2.4JTDm olisi minulle ehdoton valinta. Tehoa on vähintäänkin riittävät 200hv, ja ajettavuus on aivan kärkiluokkaa. Pienenä miinuksena ajomelu, mutta esimerkiksi A4 on äänekkäämpi. Jos varaa niin ehdottomasti Alfaan vielä automaatti messiin. Tuo 159:n automaatti on mielestäni parhaita ns. perinteisiä tomaatteja. Alfa menisi automaatti sedanina tai vaihtoehtoisesti manuaali farkkuna tuohon hintahaarukkaasi. Mielestäni tuo 2.4 JTDm tarvitsee kyllä ehdottomasti automaatin kaverikseen.

    Joku täällä ehdottikin Saabia. Varmaan ihan hyvä auto, mutta Alfan ottaessa sillä pienemälläkin dieselillä saa ainakin Saabia paremman koneen. Saabin dieselihän on Fiatin valmistama, ja se on vanhempaa sukupolvea kuin Alfan vastaava 1.9 litrainen nakuttaja. Itse uskallan olla eri mieltä myös muotoilusta.

    Itse en kyllä ymmärrä miksei Superb kelpaisi. Noh, mielikuvansa kullakin.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 21.02.2007 klo 22:05]
      
  • Lainaus :"Minäkin suosittelen korkean laadun vuoksi seuraavia: Subaru Legacy, Honda Accord tai Toyota Avensis. Ovat porvarillisia valintoja, eivätkö Skodan ja Volkkarin tapaan "sossuja". Lisäksi japanilaismerkkien kestävyys ihan eri luokkaa kuin jälkimmäisten."

    Samat sanat muille vastaaville kommenteille!

    Ainakin Skodan ja VW:n korin viimeistelyssä silmä lepää; japanilaisten autojen ko. yksityiskohdissa ei (saattavat olla pian melko ruosteisiakin). Kaamein kokemus oli Mazda 6 2.3 GT! Auto pari vuotta vanha ja ajettu 32 tuhatta; ja kojelauta kiilsi kuin 500000 ajetussa 20 vuotta vanhassa Mersussa! Viimeistely oli ilmeisesti tehty peltisaksilla kaikissa näkyvissä saumoissa! Kannattaa käydä katsomassa tarkasti esim. em Mazda 6:n ja huomattavasti halvempi Roomster! Yllättävää kyllä, tulet yllättymään!


      
  • Lainaus:
    21.02.2007 klo 21:59 Rampe2 kirjoitti
    Lainaus :"Minäkin suosittelen korkean laadun vuoksi seuraavia: Subaru Legacy, Honda Accord tai Toyota Avensis. Ovat porvarillisia valintoja, eivätkö Skodan ja Volkkarin tapaan "sossuja". Lisäksi japanilaismerkkien kestävyys ihan eri luokkaa kuin jälkimmäisten."

    Samat sanat muille vastaaville kommenteille!

    Ainakin Skodan ja VW:n korin viimeistelyssä silmä lepää; japanilaisten autojen ko. yksityiskohdissa ei (saattavat olla pian melko ruosteisiakin). Kaamein kokemus oli Mazda 6 2.3 GT! Auto pari vuotta vanha ja ajettu 32 tuhatta; ja kojelauta kiilsi kuin 500000 ajetussa 20 vuotta vanhassa Mersussa! Viimeistely oli ilmeisesti tehty peltisaksilla kaikissa näkyvissä saumoissa! Kannattaa käydä katsomassa tarkasti esim. em Mazda 6:n ja huomattavasti halvempi Roomster! Yllättävää kyllä, tulet yllättymään!



    Kas, kun minä en ole moista huomannut. Esimerkiksi nykyisen Golfin kojelauta on kyllä jumalattoman muovinen ja halvan näköinen ainakin perusmalleissa.

    Tuossa kuva Golf plussan interiööristä:

    http://www.carpages.co.uk/volkswagen/volkswagen_images/volkswagen_golf_plus_interior.jpg

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 21.02.2007 klo 22:11]
      
  • Lainaus:
    Joku täällä ehdottikin Saabia. Varmaan ihan hyvä auto, mutta Alfan ottaessa sillä pienemälläkin dieselillä saa ainakin Saabia paremman koneen. Saabin dieselihän on Fiatin valmistama, ja se on vanhempaa sukupolvea kuin Alfan vastaava 1.9 litrainen nakuttaja. Itse uskallan olla eri mieltä myös muotoilusta.

    Itse en kyllä ymmärrä miksei Superb kelpaisi. Noh, mielikuvansa kullakin.


    Tuota...ja se Alfan 1.9 diesel on kenen tekemä? Ne on ihan samat myllyt, jostain syystä (eri softa?) Saabissa ilmoitetaan vääntöä hivenen enemmän.
    Alfa 159 on kyllä tosi hyvän näköinen, toivottavasti laatu (muukin kuin osien sovitus) on parantunut 156:een verrattuna.

      
  • "Kas, kun minä en ole moista huomannut. Esimerkiksi nykyisen Golfin kojelauta on kyllä jumalattoman muovinen ja halvan näköinen ainakin perusmalleissa."

    Huolimatta näkemyksestäsi se on kuitenkin hyvin viimeistelty ja säilyy myös hyvänä vuosien ajan. Ei A. Aaltokaan krumeluureilla brassaillut ja hänen tuotteensa jäivät historiaan. Laita Simppa vielä se kuva vaikkapa Mazda Kutosenkin kojelaudasta, koska sinulla noita kuvia näyttää olevan?

      
  • Japanilaismerkkien (vaikka olisivatkin Euroopassa suunniteltu ja valmistettu) vahvuus on nimenomaan osien tarkassa sovituksessa. Ja tästä monet muut valmistajat ovat julkisestikin ilmaisseet kateutensa. Mazdan kojetaulun saa kiiltämään kun laittaa siihen sopivan paljon kojetaulun kiillotusainetta - sama temppuu onnistuu vaikka Mersussa. Mazdan sisustaa vertaisin mieluusti vaikka kalliimpaan Bemariin (300-sarja), jossa on todella halvat katkaisijat ja lautamainen muotoilu Mazdaan verrattuna. Roomsteria kävin katsomassa ja tiivisteet oli asennettu miten sattuu, myös monet katkaisijat olivat kuin Golf2:sta tai 3:sta (juuri niistä, missä oven kahvat ja kytkimet jäivät käteen ja joita pidetään menekin vuoksi tarvikeliikkeiden hyllyssä). Roomsterin perusmallin ikkunakammet olivat muovilaadusta ja heppoisuudesta päätellen ylijäämä tavaraa vuoden 89 Favoritista eli se siitä. Pieni Skoda (Octavia on sitten jo ihan eri maata laadultaan Roomsteriin verraten) kyllä pärjää halpa-autojen sarjassa esim. Ladaa tai Fiat Albeaa tyylikkäämpi tuo Roomster on, mutta en vertaisi sitä esim. Mazdaan, joka oli viime vuonna Autobildin tutkimuksen mukaan laadukkain merkki ennen Toyotaa. Paras eurooppalainen taisi muuten olla Saab ennen Opelia.

    Eli lopulliset suositukseni, jotka sopivat myös oikealle kallistuvaan ideologiaan:

    1. Avensis D4d tai D4 2,0,2,4
    2. Accord 2,2d tai 2,0,2,4
    3. Mazda6 2,3
    4. Mondeo 2,0

    Jos hukataan hiukan järkeä statuksen vuoksi ja vaaditaan parasta (lue:kallista):

    1. Lexus IS
    2. Legacy
    3. Cadillac BLS = Saab, mutta hienompi.
    4. Saab 93
    5. BMW ja mieluusti 500-sarja, mutta myös 300-sarja käy jos nykyinen sisusta miellyttää (edellinen malli oli parempi).
    6. uusi Volvo S80 (pienemmissä malleissa sekä vanhassa S80:ssa etupääntuennat ja alapallot kuluvat nopeasti)

    Mustana hevosena vielä viime vuoden talviauto, jossa 5 vuoden takuu eli iso Hyundai Sonata! En kiistä, etteikö myös Skoda Suberb voisi antaa paljon peltiä pikku rahalla ainakin muutamaksi vuodeksi...

    [A Tapio muokkasi tätä viestiä 22.02.2007 klo 10:45]
      
  • Lainaus:
    22.02.2007 klo 00:10 KonstaKoo kirjoitti
    Tuota...ja se Alfan 1.9 diesel on kenen tekemä? Ne on ihan samat myllyt, jostain syystä (eri softa?) Saabissa ilmoitetaan vääntöä hivenen enemmän.
    Alfa 159 on kyllä tosi hyvän näköinen, toivottavasti laatu (muukin kuin osien sovitus) on parantunut 156:een verrattuna.


    Juu, eihän niissä ole kuin eri softa. Mutta se on puppua, että Saab vääntäisi paremmin. Alfa ja Saab kumpikin vääntävät 320nm. Mutta tuo on melkeinpä yhdentekevää, sillä tuota pienempää dieseliä ei saa Suomessa. 2.4 JTDm on jo ihan eri peli kulultaan kun tuo pienempi. Itse ottaisin 159 2.4 JTDm:än automaatilla tuohon hintaan, mitä ehdotettiin (45 000€).

      
  • Jaa, tulipa tässä mieleen, kun nyt japanilaisten ruostesuojauksesta ja laadusta puhutaan, että reilu viikko sitten hylättiin mun tädin Mazda 6 vm 2003 ruostevaurioiden takia katsastuksessa, ajettu 68tkm eikä kolaroitu. Huollettu asianmukaisesti. Ajelija tosiaan n 60v täti-ihminen joka ajelee "hyssytellen". Jaa niin, unohtuipa vielä mainita että auton oli ostanut uutena ja reiät oli takana pyöräholveissa, kynnyskotelon päissä molemmin puolin.

    [Tuominen muokkasi tätä viestiä 22.02.2007 klo 11:26]
      
  • Yhä haluaisin lisätietoja siitä, miten automerkki ja ideologia liittyvät yhteen. Esimerkiksi vaikkapa Avensis ja oikealle kallistuva ideologia? Joku siinä ei natsaa...

    Voisikohan se olla se, että jos Avensikseen lastaa 4 tehtaanomistajaa tai vast. sikaria käryyttelevää porvaria (a 100 kg), niin matkatavaroita ei kyytiin saakaan enää kuin 5 kg. Eli kyllä minusta nyt tuntuu että Avensis sopiikin paremmin laihoille, vasemmistomielisille ituhipeille, joille ajamisen iloa tärkeämpää on päästä perille (esim. mielenosoitukseen). Todistamme matemaattisesti: 4 ituhippiä a 60 kg = 240 kg, matkatavaroita voi lappaa kyytiin vielä 175 kg (ituhippi ottaa pienempikoneisen jonka kantavuus on isompi). Hyvin mahtuu vielä banderollit kyytiin. Avensis on siis vasemmistolaisen auto. Q.E.D.

    :tongue:

      
  • "Roomsteria kävin katsomassa ja tiivisteet oli asennettu miten sattuu, myös monet katkaisijat olivat kuin Golf2:sta tai 3:sta (juuri niistä, missä oven kahvat ja kytkimet jäivät käteen ja joita pidetään menekin vuoksi tarvikeliikkeiden hyllyssä). Roomsterin perusmallin ikkunakammet olivat muovilaadusta ja heppoisuudesta päätellen ylijäämä tavaraa vuoden 89 Favoritista eli se siitä. "

    Em. tekstin sisältö paljastaa, että ko. henkilö heittää ns. nettijuttua, sillä ei ole kertoman sisällön perusteella nähnyt Roomsteria! Tai sitten omaa todella vahvasti väritetyt lasit, jos tuollaisen näkemyksen!

      
  • Lisäisin koeajettaviin Saab 9-5n. Tilava, mukava ajaa, ei ole lastentauteja.

      
  • Lainaus:
    21.02.2007 klo 21:59 Simppa- kirjoitti
    Jos viidellä tonnilla on varaa nostaa, niin Alfa Romeo 159 2.4JTDm...


    Mukavaa ostaa toiselle autoa kun hintarajaa voi huoletta nostaa :smile:

      
  • Lainaus:
    22.02.2007 klo 11:24 Tuominen kirjoitti
    Jaa, tulipa tässä mieleen, kun nyt japanilaisten ruostesuojauksesta ja laadusta puhutaan, että reilu viikko sitten hylättiin mun tädin Mazda 6 vm 2003 ruostevaurioiden takia katsastuksessa, ajettu 68tkm eikä kolaroitu. Huollettu asianmukaisesti. Ajelija tosiaan n 60v täti-ihminen joka ajelee "hyssytellen". Jaa niin, unohtuipa vielä mainita että auton oli ostanut uutena ja reiät oli takana pyöräholveissa, kynnyskotelon päissä molemmin puolin.


    Joo ei ne nykyään niin hyviä ole. Corollaan vaihdettiin takuuna osaa jos toistakin ja Avensikseenkin laitettiin heti uutta osaa kun ostin 60tkm ajettuna. Toyotan huolto kyllä on niin ensiluokkaista (esim. Järvenpää), että jäin suu auki ihmettelemään. Yleensä tottunut paskaan palveluun ja työnjälkeen sekä ylilaskutukseen. Korjauksista huolimatta uskallan hyvin mielin suositella Avensista. Uskon omien ja muiden kokemuksien kautta toistaiseksi, että Japseissa valmistettu on parempi kuin eurooppalainen. Pätee siis myös Toyotaan.

    Olin asennoitunut, että uuden Corollan jälkeen vaihtuu käytettyyn premiumiin BMW (5xx), Mersu E (3xx tai 4xx) tai Audi A6. Jokaisessa koeajamassani oli jotain vikaa (tietokonenäytön ledit pimeenä, vikavaloja tai ilmastointi jne.), no tosin olivat Saksan tuontia...harmitti. Ja rehellisesti myönnän, että vaimon Mondeo on parempi ajettava ja sen v6 on ääneltään miellyttävämpi kuin Avensiksen nelkku. Itse tykkään aven herkuista ja nahkajakkarat ovat miellyttävämmät. Eli jos 7-10vuotta haluaa samalla kärvistellä, niin ave ei ole huono vaihtoehto. Toki samalla rahalla voi saada paremmankin. Ps. Mondeon ja esim. Mersun ajettavuudessa ei ollut omasta mielestäni eroa, paitsi mese lähti iloisemmin yli sata pollea voimakkaampana.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit