Uudet Fiatit näyttää kivoilta

51 kommenttia
«1

Tuli tossa koeistuttua ja näpelöityä uusia Fiat Bravo ja Linea malleja,tekivät positiivisen vaikutuksen,muotoilu on onnistunut ja Linea on kyllä noin halvaksi autoksi tosi kivan näköinen,pitkästä aikaa siisteimmän oloiset Fiatit! Edellinen nätti Fiat taisi olla Fiat Coupe joskus vuonna -94...:smile:

  
  • Olen samaa mieltä, että muotoilu on mennyt parempaan suuntaan.

      
  • Katsoa kannattaa, mutta kannattaako kokeilla, siis ostaa? :sunglasses:

      
  • Parhaimpia luokassaan molemmat mielestäni, siis ulkonäöltään!
    Jolla kulla täällä palstallahan oli tämä uusi Croma, olisi mukava kuulla viimeisimpiä kuulumisia. Ehkä Fiatin karmea maine voitaisiin pikkuhiljaa haudata (noh ehkei siihen yksi auto vielä riitä mutta...)?

      
  • Lainaus:
    11.10.2007 klo 06:37 TC05 kirjoitti
    Jolla kulla täällä palstallahan oli tämä uusi Croma, olisi mukava kuulla viimeisimpiä kuulumisia. Ehkä Fiatin karmea maine voitaisiin pikkuhiljaa haudata (noh ehkei siihen yksi auto vielä riitä mutta...)?


    Kiitos kysymästä, Croma kävi juuri 45 tkm:n öljynvaihtohuollossa ja yhteinen taipaleemme on jatkunut ongelmattomana. Auto siis toimii juuri niin kuin saksalaiset, ranskalaiset tai varsinkaan italialaiset autot eivät autotietäjien mukaan toimi. Ainoa viaksi lukemani on konepellin etureunan muovikromilistan katkeaminen omia aikojaan. Pesun jälkeen jäätyneen takaoven avausmekanismin rikoin ihan itse liiallisella voimankäytöllä, mutta sekin korjattiin takuutyönä. Siinä korjausta vaatineet kohteet toistaiseksi. Kevättalvella tuli takaisinkutsu takapyöränkulmien tarkistamiseen, kunnossa olivat.

    Täällä muutaman muunkin Croman omistajan kokemuksia, konepellin koristelista näyttäisi olevan tyyppivika. Tuulilasin "kestotestin" raportti löytyy puolestaan tämän linkin takaa.

    Fiatilla on laatujohtajana taannoin BMW:n laadunkohennusohjelman takana ollut Stefan Ketter ja kova laatu-uho päällä, parin vuoden päästä tavoitteena on japanilaismerkkejä parempi laatutaso. Minulle kyllä riittää mainiosti tämä jo pari vuotta sitten saavutettu laatu.

    [nimim Erkki muokkasi tätä viestiä 11.10.2007 klo 20:17]
      
  • Ei nyt ole erityisen uusi, mutta ihan kiva laite voisi tämäkin olla:

    http://www.fiat.se/templates_fiat/Listingv2.aspx?index=98&sectionID=5340&ItemID=3008

      



  • Kiitos kysymästä, Croma kävi juuri 45 tkm:n öljynvaihtohuollossa ja yhteinen taipaleemme on jatkunut ongelmattomana. Auto siis toimii juuri niin kuin saksalaiset, ranskalaiset tai varsinkaan italialaiset autot eivät autotietäjien mukaan toimi. Ainoa viaksi lukemani on konepellin etureunan muovikromilistan katkeaminen omia aikojaan. Pesun jälkeen jäätyneen takaoven avausmekanismin rikoin ihan itse liiallisella voimankäytöllä, mutta sekin korjattiin takuutyönä. Siinä korjausta vaatineet kohteet toistaiseksi. Kevättalvella tuli takaisinkutsu takapyöränkulmien tarkistamiseen, kunnossa olivat.



    Autohan on juuri niin pikkuvikainen, kuin mitä me autotietäjät luulemme. ei tuollaisia laatuvirheitä japseissa ole. Minulla on japsi ja ranskis ja myönnettävä on, että kyllä japsilla autoilu on huolettomampaa, muttei ehkä niin miellyttävää. Tosin kun ajelin tuossa pari päivää sitten pösöllä kuljettajan sähkölasi alhaalla sata kilometriä, täytyy sanoa että miellyttävyys oli kaukana. Ranskisten ja italialaisten autojen paras puoli on hinta käytettynä.
      
  • Karmea maine taitaa olla niinkin kaukaa kuin 70-80- luvuilta! Vaikka en itse omistakaan Fiatia, niin tuttujen kautta kuultuna Fiat on ollut varsin hyvä laadultaan jo viimeiset 20 vuotta! Suurin osa kritisoijista ei ole varmaan käynyt lähelläkään Fiatia!

      
  • Kyllä niitä valitettavasti vähän tuoreampiakin tapauksia löytyy.
    Esim. eräällä lähisukulaisellani on uutena ostettu vm. 03 Stilo (ajettu nyt n. 70tkm), jonka alustaan on käsittääkseni vaihdettu suunnilleen kaikki palikat vähintään kertaalleen, mutta alusta kolisee jälleen muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Heti alkuunsa auto teki sellaista, että varoitusjärjestelmän mielestä lämmöt ovat liian korkealla, ja käski ottamaan yhteyttä huoltoon. Delta-auton vinkki oli, että "ajele korkeintaan 50 km/h, kunnes me avataan huolto." Eivät ole tähän päivään mennessä saaneet vikaa korjattua Delta-autossa. Myös keskuslukitus, sähköikkunat ja jarrut ovat vähäisemmässä määrin temppuilleet, mutta huollosa saatu korjattua. Tuo ko. yksilä ainakin on kyllä sellaista romurautaa, että olisin sen ensimmäisen vian takia jo vaatinut kaupan purkua. Noh sukulaisen mielestä "mä oon ollu tosi tyytyväinen tähän." Se on varmaankin mihinkä on tottunut....
    Vaimoni sukulaisella puolestaan on saman vuotinen Punto, joka on ainakin kaksi kertaa jättänyt motarin sivuun. Tiedän koska molemmilla kerroilla ovat olleet meille tulossa kyläilemään. Syitä "varikkokäynteihin" en tiedä, koska omistaja on ollut ymmärrettävästi melko vaitonainen tapauksista. :smile: Pakkasella tämäkin "pässinpää" on onnistunut oven kahvan hajottamaan. Pyyhkijät myöskin lakkasivat toimimasta kesken moottoritieajon, tästä selvittiin kuitenkin ihan tunnin korjaamokäynnillä.

    Omakohtaista kokemusta on 90-luvun Unosta, jonka (yksipiste) ruiskutuksen elektroniika simahti juuri vieraalla paikkakunnalla, kun olisi aamulla pitänyt lähteä kotiin. Eikun hinausauton lavalle, ja Mersulla kotiin! :sunglasses: Uno meni parin viikon päästä vaihtoon.

    On totisesti hienoa, että Fiat (ja ehkäpä muutkin firman merkit) on parantanut laatua. Maailma olisi paljon tylsempi paikka ilman italialaisia kansan autoja, toivottavasti yhtiö pääsee myös taloudellisesti jaloilleen.

      
  • http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=1243251&s=r

    Tuon mukaan on jo päässyt jaloilleen.

    "Fiat on tervehtynyt voitolliseksi pitkän ja vaikean tappioputken jälkeen ja ennakoi konsernin kuluvan vuoden liikevoitoksi peräti 2,7 miljardia euroa. Muutos on huima, sillä vielä reilut kolme vuotta sitten Fiatia pidettiin konkurssikypsänä."

    Ensimmäisissä Stiloissa oli tosiaan jotain todella pahasti vialla sähköpuolella. Korjattiin muistaakseni loppuvuodesta -03.

      
  • Lainaus:
    12.10.2007 klo 13:39 Kemu kirjoitti
    http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=1243251&s=r

    Tuon mukaan on jo päässyt jaloilleen.

    "Fiat on tervehtynyt voitolliseksi pitkän ja vaikean tappioputken jälkeen ja ennakoi konsernin kuluvan vuoden liikevoitoksi peräti 2,7 miljardia euroa. Muutos on huima, sillä vielä reilut kolme vuotta sitten Fiatia pidettiin konkurssikypsänä."

    Ensimmäisissä Stiloissa oli tosiaan jotain todella pahasti vialla sähköpuolella. Korjattiin muistaakseni loppuvuodesta -03.


    Tuo voitollisuus ei kerro muusta kuin onnistuneesta markkinoinnista. Ja muistaakseni eräs toinen autonvalmistaja maksoi Fiatille pari miljardia päästäkseen eroon Fiatin epäluotettavasta tekniikasta. Siitä tuo myyntivoitto siis tulee.

      
  • GM tosiaan maksoi Fiatille 1,55 miljardia. Tuolloin tulos oli pahasti miinuksella, joten on tuossa "hieman" parannusta tapahtunut.

    Näkisin kuitenkin, että Fiat pääsi eroon GM:stä, eikä toisinpäin. Yhteistyön päättymisen jälkeen Fiat on nyt taas noussut vuosien jälkeen sille kuuluvalle paikalle menestyvien autovalmistajien kärkijoukkoon.

      
  • Lainaus:
    13.10.2007 klo 02:02 ddr5 kirjoitti


    Tuo voitollisuus ei kerro muusta kuin onnistuneesta markkinoinnista. Ja muistaakseni eräs toinen autonvalmistaja maksoi Fiatille pari miljardia päästäkseen eroon Fiatin epäluotettavasta tekniikasta. Siitä tuo myyntivoitto siis tulee.


    ei pelkällä markkinoinnilla myydä autoja, myös tuotteiden pitää olla haluttavia, GM rahoilla saatiin lisäpotkua ja yhtiöllä menee nykyään hyvin, taitaa olla kuitenkin niin paljon velkaa vieläkin että menee jokunen vuosi ennenkuin niistä päästään eroon. GM ei maksanut päästäkseen eroon tekniikasta vaan sen takia että oli itse niin pahassa jamassa. Ja mitä tulee epäluottetavuuteen niin ainakin Fiat Panda valittiin joku aika sitten Briteissä kahdeksanneksi parhaaksi käytetyksi autoksi, ja nuo autot tehdään Puolassa jossa on muutenkin Fiatin tehtaista paras laatu, uusi 500nen tehdään siellä joten sen puolesta näyttää ihan hyvälle. Vuoden parin päästä nähdään miten muut uudet mallit pärjäävät näissä "tilastoissa".

      
  • Lainaus:
    12.10.2007 klo 00:17 ddr5 kirjoitti

    Autohan on juuri niin pikkuvikainen, kuin mitä me autotietäjät luulemme. ei tuollaisia laatuvirheitä japseissa ole. Minulla on japsi ja ranskis ja myönnettävä on, että kyllä japsilla autoilu on huolettomampaa, muttei ehkä niin miellyttävää. Tosin kun ajelin tuossa pari päivää sitten pösöllä kuljettajan sähkölasi alhaalla sata kilometriä, täytyy sanoa että miellyttävyys oli kaukana. Ranskisten ja italialaisten autojen paras puoli on hinta käytettynä.


    Niin. Meillä oli kolme vuotta alla Corolla Wagon 2004.

    Pikkuvikoja riitti ainakin omassani riittämiin.

    Takajarrut jämähtivät 40tkm. Rekisterikilven valot pimenivät kun jotain hapettui. Katto maalattiin, ohjauskulmat tehdastuutena pielessä, toinen takaovi ei ollut linjassa. Kojelautaa ei saatu ikinä hiljaiseksi vaikka ominkin voimin yritettiin. Jarruvalot jäivät joskus päälle.

    Tämä oli ensimmäinen Toyota ja Japsi (siis Turkkilainen) alla ja odotin kyllä kovasti laadun osalta ja siihen nähden moiset "pikkukiusat" olivat ikävä yllätys.
    Jotkut sanivat että maanantaikappale mutta mielestäni se kertoi enemmän että tuote ei ole niin tasalaatuinen kuin väitetään.

    Edellämainitut menivät kyllä takuuseen ilman mitään vääntöjä mutta eipä ollut ongelmia ainakaan laatuodotusten suhteen siirtyä uuden Octavian rattiin. Nyt odotellaan niitä vikoja ja vettä sisälle, vai mitä näissä pitäis olla? :wink:

    Isä osti samaan aikaan Punton kun hankittiin Corolla. Katseltiin vierekkäin konepellin alle ja yllättävän paljon noissa oli samoja komponentteja käytetty. Samoja alihankkijoita on varmaan monen muunkin merkkisen konepellin alla.

    Hän on joutunut käyttämään takuukorjaamolla takaoven sovituksen takia ja Deltalla asennetun hälyn takia mutta muuten Punton taival on ollut tasaista.

    On minullakin ennakkoluulot monen merkkien suhteen. On sellaisia jotka voisivat olla kiinnostavia mutta ei "omalla rahalla".
    Uudet Fiatit tosiaan näyttävät onnistuneilta ja jos laatumielikuvat ja jälleenmyyntiarvot sen kautta vihdoin saataisiin kuosiin, niin noilla pääsisi pitkälle.
    Sitä ollaan joskus mietitty kaffepöydissä että miksi se on ollut niin vaikeaa, kerta toisensa jälkeen? Ollaanko noissa euroopan maissa vain niin tyytyväisiä omaan tasoon ettei muiden kultuurien toimintatapoja ja laatustandardeja vain saada ajettua helpolla sisään. Vai onko mm. pohjolan markkinat ja olosuhteet vain sivuseikka johon ei panosteta niin paljoa kehittelyvaiheessa, vai mistä kiikastaa?


      
  • Eikös nuo turkkilaiset kasaile autoja monessa maassa, myös Saksassa? :sunglasses:

      
  • Unohtui tuossa Croma-kirjoituksessa niiden paremmannäköisten Fiatien kehuminen, joten tässä tunnustukseni erittäin onnistuneesta muotoilusta malleille 500, Grande Punto, Linea ja Bravo. Linean hintaluokka paljastuu kyllä autoon istuessa, kojelaudan tyyli ja materiaalit eivät ole korimuotoilun tasolla.

    Maininnan arvoinen saavutus Fiatilta on myös Grande Punton SeleSpeed-vaihteisto, joka ainakin TM:n numerossa 14/07 julkaistun lyhyen koeajon perusteella on ensimmäinen toiminnaltaan kehuttava robottivaihteisto. 500 SeleSpeed-dieselinä voisi olla aika kiva paketti uudeksi kakkosautoksi.

    Muuten, kummallisen innokkaasti GM näyttää käyttävän Fiatin epäluotettavaa tekniikkaa diesel-malleissaan.

    [nimim Erkki muokkasi tätä viestiä 15.10.2007 klo 16:13]
      
  • http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/205593/fiat_croma.html

    Ei mene Cromalla kaikkialla lujaa. Sinänsä en usko että se on sen huonompi kuin muutkaan, mutta totuus on kuitenkin se, että isoissa ja "kalliissa" autoissa Fiat ei ole kaksinen sijoitus. Siitä kertoo jo Deltan taksimiehille jakama "takuutarjous", jossa sitoutuvat ostamaan tai paremminkin vaihtamaan auton tietyllä hinnalla tietyillä kilometreillä. Ja ne hinnat kertovat karun totuuden. Esim. Aven hinnoista ollaan valovuosia jäljessä, vaikka hinta uutena on perus-diesel-aven kanssa aika lähellä.


    Pikku-fiiut pitävät hintansa huomattavasti paremmin.

    Ehkä tästä syystä ei ole juuri cromia taksitolpille eksynyt. Ja se ulkonäkö...ei voisi mitättömämpi olla. Kiitos ja anteeksi.

    :tongue:

      
  • Lainaus:
    15.10.2007 klo 20:16 Ammattilainen kirjoitti

    Ja se ulkonäkö...ei voisi mitättömämpi olla. Kiitos ja anteeksi.

    :tongue:



    Minun mielestäni taas Croma on tässä tila-auto/tilafarmari/pikkubussi/elämäntapa-auto-huumassa sieltä paremmasta päästä ulkonäöltään.

      
  • "Kauneus on katsojan silmissä", mutta jos nyt vaikka verrataan Avensista ja Cromaa on ainakin minun silmissäni Ave aika hassun näköinen käppänä.

    Ei varmaan mikään suurmenestys taksitolpalla, mutta olen jopa kerran taksi- Croman kyydissä matkustanut. Kuljettaja oli erittäin tyytyväinen ajokkiinsa ja kyydissä oli mukava matkustaa. Edellispäivänä sain kyydin Avensiksella ja oli se Cromaan verrattuna melko ahdas takatiloiltaan.

      
  • Lainaus:
    16.10.2007 klo 12:06 Kemu kirjoitti
    "Kauneus on katsojan silmissä", mutta jos nyt vaikka verrataan Avensista ja Cromaa on ainakin minun silmissäni Ave aika hassun näköinen käppänä.

    Ei varmaan mikään suurmenestys taksitolpalla, mutta olen jopa kerran taksi- Croman kyydissä matkustanut. Kuljettaja oli erittäin tyytyväinen ajokkiinsa ja kyydissä oli mukava matkustaa. Edellispäivänä sain kyydin Avensiksella ja oli se Cromaan verrattuna melko ahdas takatiloiltaan.


    Tilava varmasti on, mutta ongelma on se, että jos 1,5-2-vuotiaana alkaa hyvityshinnassa olla vähintään 5 tonttua eroa aven hyväksi, niin saa fiat olla vaikka kuinka hyvä, niin kauppaan jää....

      
  • Edelliseen viitaten "Linean hintaluokka paljastuu kyllä autoon istuessa, kojelaudan tyyli ja materiaalit eivät ole korimuotoilun tasolla."
    Totta puhut,Linean kojelautahan on aika yks'yhteen Grande Punton kanssa,mutta Bravo on hieno myös sisältä,sanoisiko "sporttisen kurvikas" muotoilu ja materiaalit siistit!

    Edelliseen viitaten "Grande Punto SeleSpeed-dieselinä voisi olla aika kiva paketti uudeksi kakkosautoksi."
    HUOM! Linea 1.3 Diesel saatavana myös SeleSpeed vaihteistolla ensi vuoden alkupuolella,toivottavasti tuovat vaihteiston myös Bravoon.



    [Stivax muokkasi tätä viestiä 16.10.2007 klo 16:37]
      
  • Kuinka ollakaan, kun tuossa pari tuntia sitten mietin, että Lada ja Fiat ovat ne merkit, vaikkakin toinen nykyaikainen ja toinen ei, joita en pirssiin ottaisi millään hinnalla, niin sitten osui silmään tämä :

    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=144635

    :smile:

      
  • Samansuuntaisesta yhteistyöstä neuvotellaan myös Mersun kanssa. Käykö tässä vielä niin, että tulevaisuudessa "kaikki Mersusta Ladaan" perustuvat Fiatin tekniikkaan. :smile:

    Mielestäni ainoa oikea taksi on Mercedes Benz. Siinä asiakas saa rahoilleen parhaan vastineen. Toyotoilla, Volkkareilla tai Fiiateilla voi jokainen ajella, mutta harvemmalla on varaa uuteen Eemeliin.

    [Kemu muokkasi tätä viestiä 16.10.2007 klo 18:21]
      
  • Lainaus:
    16.10.2007 klo 18:14 Kemu kirjoitti
    Samansuuntaisesta yhteistyöstä neuvotellaan myös Mersun kanssa. Käykö tässä vielä niin, että tulevaisuudessa "kaikki Mersusta Ladaan" perustuvat Fiatin tekniikkaan. :smile:

    Mielestäni ainoa oikea taksi on Mercedes Benz. Siinä asiakas saa rahoilleen parhaan vastineen. Toyotoilla, Volkkareilla tai Fiiateilla voi jokainen ajella, mutta harvemmalla on varaa uuteen Eemeliin.


    No tuo mersu-usko perustuu kyllä tänä päivänä enää siihen, että mersu sen olla pittää, kun ei paremmastakaan tiedä..ja niitä oikeasti on. Ja reilusti halvemmallakin.

      
  • Asiakkaan kannalta tuota tarkoitinkin. Tietysti jos Toyota tai Fiat kyydin saisi puoleen hintaan...

      
  • Lainaus:
    15.10.2007 klo 20:16 Ammattilainen kirjoitti
    Ehkä tästä syystä ei ole juuri cromia taksitolpille eksynyt. Ja se ulkonäkö...ei voisi mitättömämpi olla. Kiitos ja anteeksi.


    Ei tarvitsisi ihmetellä mitä sieltä tolpilta löytyy jos kilpailua olisi.

    Itseasiassa ottaa aivoon maksaa sama kyytihinta jostain natisevasta kiisseliavensiksesta kuin vaikka hiljaisesta bemaricabista.

    Hyvä esimerkki kilpailusta on itselläni Stokiksesta kun pääsin keskustasta varsin kohtuulliseen 300SEK hintaan tunnetun taksiketjun Tojo Priuksella Arlandaan.

    Samankaltaista kilpailua/palvelua tänne myös, kiitos.

      
  • Lainaus:
    16.10.2007 klo 23:48 Newey kirjoitti
    Lainaus:
    15.10.2007 klo 20:16 Ammattilainen kirjoitti
    Ehkä tästä syystä ei ole juuri cromia taksitolpille eksynyt. Ja se ulkonäkö...ei voisi mitättömämpi olla. Kiitos ja anteeksi.


    Ei tarvitsisi ihmetellä mitä sieltä tolpilta löytyy jos kilpailua olisi.

    Itseasiassa ottaa aivoon maksaa sama kyytihinta jostain natisevasta kiisseliavensiksesta kuin vaikka hiljaisesta bemaricabista.

    Hyvä esimerkki kilpailusta on itselläni Stokiksesta kun pääsin keskustasta varsin kohtuulliseen 300SEK hintaan tunnetun taksiketjun Tojo Priuksella Arlandaan.

    Samankaltaista kilpailua/palvelua tänne myös, kiitos.


    Kuinkahan monta kertaa Avella ajaessa asiakas kiitteli yön pimeydessä kyydin loputtua, että "kyllä näissä nykymersuisssa on sitten mukava kyyti..."

    Vastaus : aika monta.....

    Totuus on kuitenkin se, että se mersun kyyti ei ole sen mukavampaa kuin mikään muukaan, jos asiakkaalle laitettaisiin säkki päähän ettei syntyisi noita iänikuisia ennakkoasenteita.

      
  • [quote title="17.10.2007 klo 09:27 Ammattilainen kirjoitti"]


    Totuus on kuitenkin se, että se mersun kyyti ei ole sen mukavampaa kuin mikään muukaan, jos asiakkaalle laitettaisiin säkki päähän ettei syntyisi noita iänikuisia ennakkoasenteita.

    Rohkenen olla täysin erimieltä. Jouduin työaikanani päivittäin käyttämään taksia, ja kyllä siinä stadin mukulakivillä eron huomasi selvästi. Turha selitellä, että ave olisi yhtä mukava ainakaan matkustajalle. Lisäksi nitinät ja rengasäänet oli avessa häiritsevät. Jousitus oli myös epämukavan terävä varsinkin kuopissa. Ei siis mitään ennakkoasenteita, vaan omakohtaisia kokemuksia.

    [MMS muokkasi tätä viestiä 17.10.2007 klo 10:13]
      
  • Lainaus:
    17.10.2007 klo 09:27 Ammattilainen kirjoitti

    Totuus on kuitenkin se, että se mersun kyyti ei ole sen mukavampaa kuin mikään muukaan, jos asiakkaalle laitettaisiin säkki päähän ettei syntyisi noita iänikuisia ennakkoasenteita.


    Eikös se palvelukokemus ole juuri se, josta asiakas maksaa? Pitääkö laittaa säkki päähän, ettei näe mistä joutuu maksamaan? Jos hän haluaa maksaa Mersukyydistä, onko hän tyhmä ja huono asiakas?

    Minulle ainakin on tärkeää asiakaspalvelu, ystävällinen kohtelu, asiallinen ajaminen, auton siisteys ym. Siis yleinen laatu josta myös se auto kertoo. Siisti, puhdas, riittävän tasokas auto yhdistettynä hyvään palveluun kertoo siitä että asiassa ollaan vakavissaan ja asiakasta arvostetaan.

    Jos ei Mersun kyyti ole mukavampaa, niin tuskin siinä Toyotan ja Fiatinkaan välissä mitään eroa on ainakaan Toyon hyväksi. Nahkasisusteinen Croma on itse asiassa matkustajan kannalta sen verran tyylikäs ja mukava, ettei sellaista Avensiksesta saa millään.

      
  • Lainaus:
    17.10.2007 klo 11:13 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    17.10.2007 klo 09:27 Ammattilainen kirjoitti

    Totuus on kuitenkin se, että se mersun kyyti ei ole sen mukavampaa kuin mikään muukaan, jos asiakkaalle laitettaisiin säkki päähän ettei syntyisi noita iänikuisia ennakkoasenteita.



    Eikös se palvelukokemus ole juuri se, josta asiakas maksaa? Pitääkö laittaa säkki päähän, ettei näe mistä joutuu maksamaan? Jos hän haluaa maksaa Mersukyydistä, onko hän tyhmä ja huono asiakas?

    Minulle ainakin on tärkeää asiakaspalvelu, ystävällinen kohtelu, asiallinen ajaminen, auton siisteys ym. Siis yleinen laatu josta myös se auto kertoo. Siisti, puhdas, riittävän tasokas auto yhdistettynä hyvään palveluun kertoo siitä että asiassa ollaan vakavissaan ja asiakasta arvostetaan.

    Jos ei Mersun kyyti ole mukavampaa, niin tuskin siinä Toyotan ja Fiatinkaan välissä mitään eroa on ainakaan Toyon hyväksi. Nahkasisusteinen Croma on itse asiassa matkustajan kannalta sen verran tyylikäs ja mukava, ettei sellaista Avensiksesta saa millään.


    Nimenomaan palvelustahan asiakas maksaa, eikä automerkistä. Siisti auto ja kuljettaja ystävällisine palveluineen on alan elinehto. Mutta vaikka fiiu kuinka mukava olisi, niin jos sen hankkiminen tietää taloudellista katastrofia, niin jätän väliin.

      
  • Lainaus:
    17.10.2007 klo 11:13 AkiK kirjoitti
    Nahkasisusteinen Croma on itse asiassa matkustajan kannalta sen verran tyylikäs ja mukava, ettei sellaista Avensiksesta saa millään.


    Kuljettajankin kannalta diesel-Cromaan saa jotain, mitä diesel-Aveen ei saa millään: automaattivaihteiston. Hupaisaa varsinkin, kun ottaa huomioon, että vaihteiston on valmistanut Toyotan tytäryhtiö Aisin.

    Puhutaan Fiatista mitä puhutaan, mutta ihan mukava että välillä puhutaan muustakin kuin BMW:stä ja Volvosta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit