Vuoden käyttökokemus Volvosta

39 kommenttia
«1

En jaksa vastailla enää noihin Volvo-provoihin toisissa keskusteluissa, joten kerron sen sijaan vuoden käyttökokemukset Volvo S80 2,5T Kinetic -mallista. Tuossahan pyöritään jo sellaisessa hintaluokassa, että vaatimukset ja odotukset sellaisen ostajalla ovat jo aika korkealla eli ei puhuta enää mistään perusautosta. Vuoden autoa ajaneena voin sanoa, että odotukset on täyttyneet tähän asti ja pienintäkään vikaa ei ole ollut. Jos vuoden käyttökokemuksen jälkeen vielä tuntee tehneensä parhaan mahdollisen valinnan, niin silloin auton valinta on mielestäni aika onnistunut.



Eniten plussan puolelle menevät:

+ jousitusmukavuus

+ hiljaisuus ja myöskään mitään nitinöitä ei ole

+ auton ajettavuudessa erinomainen suuntavakavuus ja urat tai tien kallistelut ei tunnu missään, Volvo onkin elementissään Suomen surkeilla teillä ja Suomen nopeusrajoituksilla

+ moottorin ominaisuudet eli se vääntää jo tyhjäkäynniltä alkaen hienosti ja ajaminen on vaivatonta ja kiihtyvyys tarvittaessa ripeää

+ penkit, joilla ajaa yhtä mittaa puutumatta vaikka niin pitkälle kuin bensaa tankissa riittää. Penkkien mukavuuden ja jämäkkyyden kompromissi on juuri sopiva ja kangaspenkeissä sivutuen pienet puutteetkaan ei haittaa yhtään. Myös reisituki ja ristiseläntuki ovat sopivat vielä 190 cm kuskillekin. Kummallista tosin on miksei Volvollakin ole valikoimissa sport-penkkejä paremmalla sivuttaistuella ja säädettävällä istuinosan pituudella niitä haluaville.

+ kojelaudan ja hallintalaitteiden toiminta ja ergonomia on esimerkillisen hyvää

+ automaatti-ilmastoinnin toiminta eli se toimii kesät ja talvet ilman käsinsäätötarvetta ja auto lämpenee tai tarvittaessa kylmenee todella nopeasti

+ auton ulkoinen tyylikkyys, joka tosin kärsii nyt talvella 16 " renkaista eli olisi pitänyt ottaa talvirenkaatkin 17 " koossa, kun renkaiden leveys olisi kuitenkin sama.



Moitittavaa on vaikeampi löytää, mutta jotain pientä voisi mainita:

- bensaa kuluu aika paljon, mutta ajokilometrejä ei tule niin paljon, että tuosta mitään suurta haittaa olisi

- lisävarusteinen Premium Sound Dynaudio ei ole hintansa väärti (2000 €) ja se ei vaan soi niin hyvin kuin odotin. Kojelautaan integroitu 6 CD:n vaihtaja MP3-toistolla tosin pelaa hienosti ja on kätevä käyttää.

- tavaratilan lastausaukko on pieni, mutta tähän asti kaikki tarvittava on mahtunut kyytiin

- automaatti toimii ja vaihtaa hienosti tasaisessa ajossa, mutta koska se on oppiva, niin joskus on pientä viivettä sen toiminnassa äkkinäisessä kiihdytyksessä. En kuitenkaan vaihtaisi enää manuaaliin, on tuo automaatti vaan niin kätevä ja onhan siinä myös käsinvaihtokin, jota ei tosin tule käytettyä yhtään, koska ei sille ole tarvetta.



Moitittavaa on siis vaikea löytää ja auto tuntuu toimivan kaikin puolin kuten tuon hintaiselta sopii odottaakin. Volvon ohjausta jotkut jaksaa arvostella, mutta minä pidän S80:n ohjaustunnosta ja se ei ole yliherkkä, kuten vaikkapa Mazda6:ssa, vaan Suomen teille sopiva ja ohjauksesta saa ihan riittävästi tuntumaa tiehen. Olihan Mazdan ohjaus vähän tunnokkaampi, mutta kokonaisuutena Volvon ajettavuus on paljon parempi. Ohjauksen viimeistelee ajonopeuden mukaan säätyvä 3-asentoinen ohjaustehostin, joka itselläni on vakiintunut 2 asentoon. Yli 80 nopeudessa kaikki nuo on samanlaisia ja sen alle saa sitten halutessaan lisätä tai vähentää tehostusta.



Tässä siis taas Volvo-provokaattoreille aihetta uusille herjoille Volvon surkeudesta.

:lol:

  
  • Varmaan hyvä ja asiallinen auto. Ja silloin jos siihen on itse tyytyväinen niin valinta on osunut oikeaan.



    Volvoista puheen ollen: jostain olin näkevinäni, että uusiin V70, XC70 ja S80 -autoihin saisi jatkossa 2500 euron arvoisen turvallisuuspaketin, joka sisältää adaptiivisen vakionopeussäätimen jarrutustoiminnolla, kuljettajan valveustilan valvonnan sekä kaistavahdin? Jos näin on ja hinta on tuo, niin alan uskoa jälleen Volvon poikkeukselliseen turvallisuusajatteluun.



    Itse olen laittanut hyvälle autolle mittapuuksi jotakuinkin seuraanlaisen: "Auto on tosi hyvä, jos en kahden vuoden ja vajaan sadan tonnin ajon jälkeen taskuun kertyneistä rahoista ja ilmestyneistä uusista kivoista malleista huolimatta näe syytä vaihtaa sitä uuteen." :wink:

      
  • AkiK:

    Varmaan hyvä ja asiallinen auto. Ja silloin jos siihen on itse tyytyväinen niin valinta on osunut oikeaan.

    Volvoista puheen ollen: jostain olin näkevinäni, että uusiin V70, XC70 ja S80 -autoihin saisi jatkossa 2500 euron arvoisen turvallisuuspaketin, joka sisältää adaptiivisen vakionopeussäätimen jarrutustoiminnolla, kuljettajan valveustilan valvonnan sekä kaistavahdin? Jos näin on ja hinta on tuo, niin alan uskoa jälleen Volvon poikkeukselliseen turvallisuusajatteluun.

    Itse olen laittanut hyvälle autolle mittapuuksi jotakuinkin seuraanlaisen: "Auto on tosi hyvä, jos en kahden vuoden ja vajaan sadan tonnin ajon jälkeen taskuun kertyneistä rahoista ja ilmestyneistä uusista kivoista malleista huolimatta näe syytä vaihtaa sitä uuteen." :wink:




    Tuolla Iltalehdessähän Volvon turvallisuuspaketista on juttua: http://www.iltalehti.fi/autot/200801047024760_au.shtml

    Hinta ei ole paha, mutta kuitenkin sen verran, että itseltäni luultavasti jäisi ottamatta. Tuollaiset pitäisi tulla vakiovarusteeksi kaikkiin autoihin ja niin varmaan ajan myötä tapahtuukin.



    Itselläni alkaa muiden mallien katsastaminen yleensä noin 3 vuoden omistuksen kohdalla. Nytkin tosin on jo hahmottunut mitä tulevalta autoltani haluan ja sen on oltava vielä pykälän nykyistä parempaa, koska muuten ei olisi mitään järkeä autonvaihdolle. Tarjoaako sen pykälää paremman sitten aikanaan Volvo vai joku muu, on vielä arvoitus. Hintaluokkaa en enää tosin halua nykyisestä korottaa eli seuraavan auton pitää olla parasta mitä saa 50-60 t€:lla omiin tarpeisiini ja omaan makuuni.

      
  • Vähän on naurattanut tuo Volvon älykäs nopeudensäädin, jo vuonna 2002 oli Nissan Primera 2,0 CVT-M6 vakiona säädin joka piti etäisyyden säädetynä haluamaasi etäisyyteen ja jarrutti 25% teholla jos kuljettaja ei itse huomannut sitä tehdä.

      
  • On hienoa että auton valinta on onnistunut nappin ! Tuo Volvon turvallisuuspaketti kuulostaa minunkin mielestäni mielenkiintoiselta, mutta tuollainen ajattelu saisi tulla kaikkiin autoihin.



    Misar: Onkohan primeran systeemi ollut jotenkin susi, kun uusissa malleissa ei ole tuota enää vakiovarusteena? Olin hiljattain uuden primeran kyydissä, ja siinä tuota järjestelmää ei ollut.

      
  • Bugracer:

    On hienoa että auton valinta on onnistunut nappin ! Tuo Volvon turvallisuuspaketti kuulostaa minunkin mielestäni mielenkiintoiselta, mutta tuollainen ajattelu saisi tulla kaikkiin autoihin.

    Misar: Onkohan primeran systeemi ollut jotenkin susi, kun uusissa malleissa ei ole tuota enää vakiovarusteena? Olin hiljattain uuden primeran kyydissä, ja siinä tuota järjestelmää ei ollut.




    Todennäköisesti Nissan ei ole elämöinyt kuten Volvo turvallisuushakuisuudellaan. Olihan se myös auto joka toi ABS-jarrut vakiovarusteeksi vuonna -91

    Pointti oli että se tapahtui jo 5-vuotta sitten ilman lisähintaa CVT-M6 mallissa ja tässä valossa Volvo on jälkijunassa??



      
  • A-utoilija:

    En jaksa vastailla enää noihin Volvo-provoihin toisissa keskusteluissa, joten kerron sen sijaan vuoden käyttökokemukset Volvo S80 ....

    ....Tässä siis taas Volvo-provokaattoreille aihetta uusille herjoille Volvon surkeudesta.









    -pakko kommentoida, että itse kyllä ruodin ja vertailin vain omasta näkökulmastani noita autoja, ja ihan asiallisesti.



    vääntö vain alkoi siitä kun väitin subarun olevan volvon veroinen kulkupeli ja tietyillä toiveilla parempikin.



    tuostahan saa jokainen olla mitä mieltä haluaa.



    itse aiheeseen: on hienoa että olet täysin tyytyväinen, sehän juuri on tarkoitus.



    itse olen myös autoihini niin tyytyväinen kuin vain voi olla, joten ei kannata ottaa liian tosissaan näitä juttuja täällä.



    Mutta jos jollekin volvon ominaisuudet ei riitä, eikä se tarjoa niitä juttuja mitä käyttäjä haluaa, kyllä siitä pitää voida täällä puhua.



    :smile:

      
  • Volvoista puheen ollen: jostain olin näkevinäni, että uusiin V70, XC70 ja S80 -autoihin saisi jatkossa 2500 euron arvoisen turvallisuuspaketin, joka sisältää adaptiivisen vakionopeussäätimen jarrutustoiminnolla, kuljettajan valveustilan valvonnan sekä kaistavahdin? Jos näin on ja hinta on tuo, niin alan uskoa jälleen Volvon poikkeukselliseen turvallisuusajatteluun.


    Tuollaiset pitäisi tulla vakiovarusteeksi kaikkiin autoihin ja niin varmaan ajan myötä tapahtuukin.




    Volvoihin tuo kuljettajan valveustilan valvonta pitäisi olla pakollinen, muista en tiedä...



    Tuo A-utoilijan selostus on kuin kopio siitä mitä eräs tuttu sanoi Cliostaan, vain bensan kulutusta hän ei valittanut ja stereoiden merkki ei ollut Dynaudio.

      
  • Misar:

    Todennäköisesti Nissan ei ole elämöinyt kuten Volvo turvallisuushakuisuudellaan. Olihan se myös auto joka toi ABS-jarrut vakiovarusteeksi vuonna -91

    Pointti oli että se tapahtui jo 5-vuotta sitten ilman lisähintaa CVT-M6 mallissa ja tässä valossa Volvo on jälkijunassa??




    Elämöintiä tekevät mielestäni kaikki mallit, tyhmää olisi jos eivät tekisi. Markkinointi on mikä myy. Esimerkkinä "Volvo on suomen arvostetuin merkki", "BMW Effient Dynamics", "Toyota, suomen myydyin automerkki", "Audi, teknistä etumatkaa" jne.



    Oma pointtini oli että ainakaan tämän vuoden Primerassa jonka kyydissä olin, EI ollut mainitsemaasi järjestelmää. Jos Nissan on 'edelläkävijä' niin miksei se ole edelleen vakiovarusteena kaikissa malleissa? Tämän perusteella etumatka puuttuu.



    En tiedä milloin ABS tuli muihin merkkeihin vakioksi, mutta jos Nissan oli ensimmäinen, sitä voi tässä suhteessa pitää edelläkävijänä. Se olisi vähemmän provikatiivisesti sanottu kuin että Volvo on jälkijunassa, koska sitä ovat silloin myös muutkin merkit - eikö? :smile:



    Tosin A-Autoilijan aloitus ei ollut aivan provovapaa. Ainakin Petos osasi väistää, mutta ei kaikki.

      
  • Ja Volvolle kuluu muutenkin hyvää, Ford on ilmoittanut pitävänsä ainakin toistaiseksi Volvon itsellään. Ja sen lisäksi nostavansa merkin oikeaksi kilpailijaksi Premium merkkien kuten BMW, Lexus ja Mercedeksen kanssa. Tähän pitäisi päästä mm. paremmalla työnlaadulla ja materiaaleilla. Myös Diesel- hybridin kehittäminen on mahdollista.



    http://jalopnik.com/cars/industry-news/ford-to-keep-volvo-move-brand-upscale-and-into-diesel+electric-hybrids-329546.php

      
  • juster:

    ... nostavansa merkin oikeaksi kilpailijaksi Premium merkkien kuten BMW, Lexus ja Mercedeksen kanssa. Tähän pitäisi päästä mm. paremmalla työnlaadulla ja materiaaleilla. Myös Diesel- hybridin kehittäminen on mahdollista.

    http://jalopnik.com/cars/industry-news/ford-to-keep-volvo-move-brand-upscale-and-into-diesel+electric-hybrids-329546.php




    Siihen on nykyisillä tuotteilla vielä matkaa, hyvä että itsekin myöntävät heikkoutensa, tällä palstalla kaikki eivät tätä tunnusta tai halua myöntää :weary:

      
  • Putput:



    Volvoihin tuo kuljettajan valveustilan valvonta pitäisi olla pakollinen, muista en tiedä...

    Tuo A-utoilijan selostus on kuin kopio siitä mitä eräs tuttu sanoi Cliostaan, vain bensan kulutusta hän ei valittanut ja stereoiden merkki ei ollut Dynaudio.




    No niin, tulihan se Putputinkin provoilu sieltä jälleen kerran, kun on Volvoista puhe. Olisiko pikemminkin niin, että BMW:hen pitäisi noita turvajärjestelmiä laittaa kuljettajaa varten, kun sehän ei kulje suoraan Suomen teillä ja jos kuski hetkeksikin nukahtaa, niin metsässä tai vastaantulijan kaistalla ollaan alta aikayksikön. Volvohan jatkaa tuossa tilanteessa vaan suoraa ja vakaata kulkuaan lähes itsestään.

    :lol:



    Kyllä muuten tuo minun käyttökokemus oli kirjoitettu ihan hintaluokka huomioiden, kuten useampaankin kertaan mainitsin eli puhutaan hintaluokasta alle 60 t€. Ja Cliollakin olen ajanut ja se on oikein hyvä auto kokoluokassaan monilta ominaisuuksiltaan.

      
  • A-utoilija:

    No niin, tulihan se Putputinkin provoilu sieltä jälleen ... sehän ei kulje suoraan Suomen teillä ja jos kuski hetkeksikin nukahtaa, niin metsässä tai vastaantulijan kaistalla ollaan alta aikayksikön. Volvohan jatkaa tuossa tilanteessa vaan suoraa ja vakaata kulkuaan lähes itsestään.




    Se on kuule kuskista kiinni, Volvokuski on tottunut kokeilemaan jatkuvasti Volvon tunnotonta ohjausta jotta vieläkö etupyörät osoittaa eteenpäin.

    Kun Volvokuski lyödään kunnolisen auton puikkoihin niin sama kokeilu jatkuu, sen jälkeen Volvokuskit itkee palstoilla että voi voi :weary:

      
  • Rölli:



    Se on kuule kuskista kiinni, Volvokuski on tottunut kokeilemaan jatkuvasti Volvon tunnotonta ohjausta jotta vieläkö etupyörät osoittaa eteenpäin.
    Kun Volvokuski lyödään kunnolisen auton puikkoihin niin sama kokeilu jatkuu, sen jälkeen Volvokuskit itkee palstoilla että voi voi :weary:




    Nyt on palstalle saatu oikea metsänpeikkokin viisaita lauseita Volvosta laukomaan. Mistä päin on Rölli tänne ihmisten ilmoille karannut ja millä kulkupelillä siellä röllimetsässä ajellaan?

    :sleepy:

      
  • Nissan Primeran systeemi perustui laseriin:



    "Uusi turvallisuusvaruste on älykäs vakionopeudensäädin ICC (Intelligent Cruise Control), joka on vakiovarusteena Tekna ESP 2.0 CVT-M6 -automaattimalleissa. ICC on etäisyystutka, joka auton keulassa olevan lasertunnistimen avulla mittaa jatkuvasti välimatkaa edellä ajavaan ajoneuvoon."



    Olikohan tuo laser sitten epävarmempi systeemi tai jotain, kun markkinoilta sen poistivat.



    Volvon paketti vaikuttaa varsin erinomaiselta hinta-laatu suhteeltaan verrattuna kilpailijoiden hinnoitteluun.



    Tosin nämä uudet varusteet vaikuttavat vieläkin mielenkiinntoisemmilta:



    "City Safety on lähinnä valmista, ja sen luvataan tulevan myyntiin kahden vuoden sisällä. Tehostetulle CWAB:lle on mainittu neljän vuoden odotusaika, mutta automaattiohjausta sekä ajoneuvojen välistä kommunikaatiota saadaan odottaa vielä ainakin kymmenen vuotta."



    http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/muut/uutta-autotekniikkaa,2

      
  • Moni on varmasti tän nähnyt kun on vähän wanha, eukollekin uskaltaisi antaa tuollaisen "automaatin" käyttöön.



    https://www.youtube.com/watch?v=DXhlQ2xzz0g

      
  • Volvo S80 - turvallisin valinta luokassa "large luxury cars".



    http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=70240

      
  • turbo-kiisseli:

    Nissan Primeran systeemi perustui laseriin:

    "Uusi turvallisuusvaruste on älykäs vakionopeudensäädin ICC (Intelligent Cruise Control), joka on vakiovarusteena Tekna ESP 2.0 CVT-M6 -automaattimalleissa. ICC on etäisyystutka, joka auton keulassa olevan lasertunnistimen avulla mittaa jatkuvasti välimatkaa edellä ajavaan ajoneuvoon."

    Olikohan tuo laser sitten epävarmempi systeemi tai jotain, kun markkinoilta sen poistivat.


    Miksi uusissa Primeroisssa ei ole enää ICC:tä?? Ehkä eräs syy on , että enää ei ole olemassa uusia Primeroita. Ajamattomia saattaa vielä varastoista löytyä, mutta totuus on, että Primeran valmistus Sunderlandissa loppui keväällä 2007. Sitä ennen mallistoa oli karsittu voimakkaasti, mm. dieselmoottorit olivat poistuneet valmistuksesta samoin kuin huippuvarustellut mallit.



    Malliston supistuminen ennen tuotannon loppumista ei liene vieras käsite muillekaan automerkeille? Eikös se päinvastoin ole aivan classinen tapaus?

      
  • Volvo S80 - turvallisin valinta luokassa "large luxury cars".

    http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=70240




    "Det amerikanska försäkringsinstitutet IIHS har utsett Volvo S80 som det säkraste valet i kategorin "large luxury cars". Det här året fick bara tre bilar utmärkelsen och de två andra blev Audi A6 och - kanske lite oväntat - Cadillac CTS."



    Eli kolmehan noita turvallisimpia valintoja oli. Estikö Audin ja Caddyn mainitsemisen halu hehkuttaa Volvoa, puutteellinen kielitaito vai mikä?

      
  • Olivat laittaneet ruotsalaiset harhaanjohtavan otsikon tässä asiassa, kaikkea pikkupränttiä ei ehdi kiireinen lukea.



    http://www.iihs.org/news/rss/pr010908.html

      
  • Nuo ensimmäiset etäisyyttä valvovat systeemit olivat toiminnaltaan aika heikonlaisia, ja siksi niistä luovuttiin. Ei Volvo tässä varmaan mikään edelläkävijä ole, mutta jos ajattelee tuon paketin hintaa, niin se on tasolla jossa asiaa voisi harkita. Tästä johtuen se on edelläkävijä, jos katsotaan moneenko muuhun autoon tuollaisia järjestelmiä ostetaan niin varmaan aika harvaan. No sitikoissa on kaistavahteja kyllä.



    Kaikkiin muihin maksaa pelkkä adaptiivinen vakionopeudensäädin jotakuinkin tuon verran, Audiin esimerkiksi pelkästään se jo enemmän. Ja useimpiin sitä ei edes saa eikä niissä monissa ole tuota varsinaista jarrutustoimintoa.



    Toivoisi, että tällaiset vapaaehtoiset turvasysteemit olisi jollain tapaa vapautettu autoverosta. Aika älytöntä että joutuu maksamaan tuplahinnan siitä että huolehtii turvallisuudesta.



    Valveustilan valvonnan toimintaperiaatteesta en tiedä, mutta turvallisuuslaitteena se olisi kyllä laajassa mitassa tarpeen. Bemarikuskeja asia tuntui naurattavan, mutta ainakin itse olen huomannut että todellisuudessa tuota nukahtamista / huomion herpaantumista ei havaitse ajoissa, ja tiedän että usein myös sairaskohtaukset saattavat aiheuttaa etukäteen väsymystä jota ei huomaa ennen kuin on myöhäistä. Eikä uniapneat ja muutkaan ihan harvinaisia ole. Itse en ole huomannut mitään eroa ajoväsymyksessä sen suhteen, olenko Hondan, Mersun tai jonkun muun auton ratissa. Meluisat autot on rasittavampia kuin meluttomat, samoin ne joissa ilmastointiautomatiikka toimii puutteellisesti ja lämpötila pääsee vaihtelemaan ajon aikana.

      
  • Itseasiassa tuota Volvon etäisyystutkaa kehutaan aika monissa testeissä poikkeuksellisen hyvin toimivaksi, joten tuskin se kilpailijoita huonompikaan on. (niitä kilpailijoita, jotka ylipäänsä tarjoavat tuon varusteen)

      
  • Tutulla ollut S80 kohta 2v ja ainakin tähän asti ollut erittäin tyytyväinen! :xmas:

      
  • Hohhoijaa, joku siinä taas jaksaa pask..laatikoaan kehua. Kun totuus on et Foorti omistaa vulvan ja ne osat annetaan Saksassa Foordille, jotka ei Ooppelille kelpaa ja sit ne osat jotka ei kelpaa Foodiinkaan, niin annetaan sit Volvolle ja niistä sitten niitä auton irvikuvia kyhätään, että voiko enää alemmaksi vajota..

      
  • lauravee:

    Hohhoijaa, joku siinä taas jaksaa pask..laatikoaan kehua. Kun totuus on et Foorti omistaa vulvan ja ne osat annetaan Saksassa Foordille, jotka ei Ooppelille kelpaa ja sit ne osat jotka ei kelpaa Foodiinkaan, niin annetaan sit Volvolle ja niistä sitten niitä auton irvikuvia kyhätään, että voiko enää alemmaksi vajota..




    Tuohon ei voi muuta sanoa, kuin että: Hohhoijaa, voiko tuon alemmas enää kommentoinnissa vajota ... No Suomi24-palstahan on sitten sinua varten. :sleepy:

      
  • Moni on varmasti tän nähnyt kun on vähän wanha, eukollekin uskaltaisi antaa tuollaisen "automaatin" käyttöön.




    Tuon BMW:n "automaattiajo" oli oikeastaan aika tyhmä sellainen, sillä siihen ajettiin etukäteen ajoreitti sisään nauhoittamalla. Tämän jälkeen auto vain kylmästi toisti tallennetun ajoreitin. Eli ei varsinaista älykkyyttä lainkaan.



    Sen sijaan GM:n uusi Chevrolet Tahoe robotti auto on jo täysin itsenäinen auto, ovat luvanneet 10 päästä markkinoille:



    https://www.youtube.com/watch?v=E-DV7sa0f8o



    Sitä odotellessa...

      
  • Löydettyäni nämä leppoisat "räkäposkella kaveria tauluun" väittelyt Subarun, Volvon ja Bemun kannattajien välillä piti oikein alkaa seuraamaan aiheista käytäviä kahvikeskusteluja, hevosmiesten tietotoimiston uutissähkeitä sekä saunan lauteilla lausuttuja, löylyn irrottamia totuuksia.



    Laadin aiheesta pienen tutkielman: "omistajaprofiili - kolmen eri automerkin omistajien käytös provokaatioon törmätessä".



    BMW:

    Omistajat eivät pääsääntöisesti edes huomaa provokaatioita, koska omaan merkkiin ollaan tyytyväisiä, eikä sen valintaa tai ominaisuuksia ole tarvetta sen kummoisemmin muille perustella. Kohtuullisesti ärsytettynä bemaristi muistuttaa, että ottipa minkä tahansa autolehden kouraansa, missä maassa tahansa, niin 500-sarjaa kuvaillaan sanoilla "maailman paras auto".

    POIKKEUS EDELLISEEN:

    Bemuilijan saa tarvittaessa kunnolla ärsyyntymään, toimi seuraavasti; Alustusvaihe: anna kaverin ensin ymmärtää, että sinulla on Volvo ja että olet siihen todella tyytyväinen. Muista, sinun pitää kuullostaa uskottavalta.

    Hehkutusvaihe: ohjaa keskustelua aktiivisesti ja kotvasen kuluttua ryhdy moittimaan baijerilaisen ajo-ominaisuuksia.

    Kliimaksi: Jatka esim. seuraavilla argumenteilla "takaveto on perseestä", "saksassa tehdään paskoja autoja", "Svenska Volvoföräre Tidningin testissä V70 voitti pisteellä kaikki bemarit" jne.



    VOLVO

    Omistajat eivät pääsääntöisesti koskaan törmää provokaatioon, koska kaikilla tärkeillä kavereilla, merkittävillä naapureilla, ja niillä työkavereilla, jotka ovat viisaita, on Volvo.

    Kohtuullisesti ärsytettynä Volvoilija useimmiten muistuttaa ruotsalaisen aatemaailman globaalista saavutuksista: "siinä missä Volvo on opettanut muille merkeille turvallista autoilua, ruotsalaiset ylipäätään ovat opettaneet muulle maailmalle useimmat tärkeät asiat".

    POIKKEUS EDELLISEEN:

    Volvokuskin saa tarvittaessa kunnolla ärsyyntymään, toimi seuraavasti; Alustusvaihe: anna kaverin ensin ymmärtää, että sinun mielestäsi menestyjä erottuu massasta valitsemalla autokseen premium merkin.

    Hehkutusvaihe: Rupattele innostuneesti premium autojen ominaisuuksista: äänettömyys, hyvät ajo-ominaisuudet, ladukkaat materiaalit jne.

    Kliimaksi: Listaa päättäväisesti oikeat premium merkit.

    Huomaat, että kojetauluun syttyy välittömäst näkökentän sokaiseva punainen merkkivalo, joka pitää lisäksi karmeaa ääntä.



    SUBARU:

    Omistajat pääsääntöisesti etsivät provokaatioita, koska omaa merkkiä ei oikein mainita missään, vaikka syytä olisi.

    Kohtuullisesti ärsytettynä Subarun omistaja käskee sinun katsoa ikkunasta parkkipaikalle, jonka jälkeen hän säntää autolleen, ja ajaa autonsa parkkipaikan kolme metriä korkean lumikasan yli.

    POIKKEUS EDELLISEEN:

    S-miehen saa tarvittaessa kunnolla ärsyyntymään, toimi seuraavasti; Alustusvaihe: Katsele pihalla olevaa lumikasaa ja päivittele sen korkeutta

    Hehkutusvaihe: Arvuuttele, että jos jollain, niin Volvon nelivedolla kasan voisi ylittää ajamalla.

    Kliimaksi: Kysy heti perään, että "onko muilla merkeillä jo Volvon keksimää järjestelmää, jonka avulla autossa voi olla neljä vetävää pyörää kahden sijasta".



    :kiss:

      
  • 10.1.08 01:36
    Putput

    Volvoista puheen ollen: jostain olin näkevinäni, että uusiin V70, XC70 ja S80 -autoihin saisi jatkossa 2500 euron arvoisen turvallisuuspaketin, joka sisältää adaptiivisen vakionopeussäätimen jarrutustoiminnolla, kuljettajan valveustilan valvonnan sekä kaistavahdin? Jos näin on ja hinta on tuo, niin alan uskoa jälleen Volvon poikkeukselliseen turvallisuusajatteluun.


    Tuollaiset pitäisi tulla vakiovarusteeksi kaikkiin autoihin ja niin varmaan ajan myötä tapahtuukin.




    Hieman yllättäen uuteen XC60 malliin tulee vakiovarusteeksi City Safety:



    http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=91487



    Eli auto osaa itse jarruttaa ja alle 15km/h erolla se välttää kolarin kokonaan. Hienoa!

      
  • lauravee:

    Hohhoijaa, joku siinä taas jaksaa pask..laatikoaan kehua. Kun totuus on et Foorti omistaa vulvan ja ne osat annetaan Saksassa Foordille, jotka ei Ooppelille kelpaa ja sit ne osat jotka ei kelpaa Foodiinkaan, niin annetaan sit Volvolle ja niistä sitten niitä auton irvikuvia kyhätään, että voiko enää alemmaksi vajota..




    Pakko myöntää, että tämä lauravee on kirjoittanan sittenkin se vuodenvitsi, joten olisitko kiltti ja palaisit sinne Suomi24 jakamaan "tietämystäsi".

      
  • turbo-kiisseli:




    Hieman yllättäen uuteen XC60 malliin tulee vakiovarusteeksi City Safety:

    http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=91487

    Eli auto osaa itse jarruttaa ja alle 15km/h erolla se välttää kolarin kokonaan. Hienoa!




    Vakuutusyhtiöitä tuollaisen luulisi kiinnostavan, nuo pikkukopsut kaupungeissahan tulevat niille aika kalliiksi.



      
  • Vakuutusyhtiöitä tuollaisen luulisi kiinnostavan, nuo pikkukopsut kaupungeissahan tulevat niille aika kalliiksi.




    Aivan, kun 75% törmäyksistä tapahtuu alle 30km/h:





    According to statistics, 75 per cent of all reported collisions occur at speeds up to 30 km/h.



    City Safety is active at speeds up to 30 km/h (19 mph). If the relative speed difference between the vehicles is slower than 15 km/h (9 mph), it can help the driver to avoid a collision completely.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit