AUTOVUOSI 2008: BMW, AUDI ja MERCEDES suurvoittajia

41 kommenttia
2»
  • finman:

    kyllähän mersu on -09 voittajia kun tulee uusi e-sarja ja myynti on muuten laskeva.
    sama tulee myös bmw 5:lle jos ehtii maahan tämän vuoden puolella.




    Juuri näin. Uuden E:een myynti on alkanut ja toimitukset käynnistyvät lähiaikoina Saksassa ja maaliskuussa Suomessa. Malli tulee maailmanlaajuisesti myymään todella hyvin. Laman vaikutukset E:een vaihtajiin ei välttämättä ole kovin suuret.



    Sama uuden BMW 5-sarjan kanssa, AMS:n mukaan auto esitellään Frankfurtissa syyskuussa ja loppuvuodesta mennään varmasti jo täyshäkä päällä.



    Voi hyvin sanoa, että Mercedeksen ja BMW:een onneksi tärkeimmän mallin vaihtumisajankohta ajoittuu lamaan nähden loistavasti.



      
  • Laman vaikutukset saattavat iskeä kovana juuri noihin E-sarjan ostajiin, kun osakkeiden arvo laksee. E-mersun ostajat kun eivät pääosin mitään todella rikkaita ole, ja ensimmäisenä säästetään varmaan autoasioissa.

      
  • Mersua ei tosiaan osta "rahakkaat" vaan "nousukkaat" ja taitaa "nousu" hieman taantua? :cry:

    (Ostaahan sitä tosin myös "palvelijat" ja "horttokaalot", mutta tarkoitin edellisellä "ihmisiä"!)

      
  • Voisitteko te prosentti-intoilijat mainita joitain absoluuttisia kappalemääräisiä myyntilukuja? Volvon osaltahan näin jo tehtiinkin. Eiköhän voittajia liene Corolla ja Golf, luotettavuuden puolesta täyttä premiumia. Ja kertoo siitäkin, että kaikki eivät halua panna autoon audi-mb-bmw-volvo-premiumin vaatimaa rahaa, koska auto käyttökapineena ei ole sen arvoinen. Ne on tietysti erikseen, joilla on enemmän rahaa kuin järkeä...

      
  • simppa:

    Laman vaikutukset saattavat iskeä kovana juuri noihin E-sarjan ostajiin, kun osakkeiden arvo laksee. E-mersun ostajat kun eivät pääosin mitään todella rikkaita ole, ja ensimmäisenä säästetään varmaan autoasioissa.




    Simppa, Suomen tilanne voi olla kuvaamasi mutta maailmantasolla E-sarjakin on aika 'normaali' perheauto ja irtoaa autoveromuutoksista huolimatta muualla selvästi pienemmällä rahamäärällä. Esim. Saksassa E 220 CDI 41.500e ja toisessa ääripäässä E 350 CDI 4Matic hintaan 53.700e. Lisäksi varusteet saa selvästi halvemmalla. Kun syksyllä tulee E 200 CDI, niin sen hinta asettunee meillä n. 46 keur paikkeille, Saksassa varmaankin 36.000e alkaen.

      
  • Zagarat:

    Voisitteko te prosentti-intoilijat mainita joitain absoluuttisia kappalemääräisiä myyntilukuja? Volvon osaltahan näin jo tehtiinkin. Eiköhän voittajia liene Corolla ja Golf, luotettavuuden puolesta täyttä premiumia. Ja kertoo siitäkin, että kaikki eivät halua panna autoon audi-mb-bmw-volvo-premiumin vaatimaa rahaa, koska auto käyttökapineena ei ole sen arvoinen. Ne on tietysti erikseen, joilla on enemmän rahaa kuin järkeä...




    ----------------------------------------------------------

    tuossa lista euroopanmyynnistä se erottelee maittain ja automerkeittäin/konsernit.

    voihan tuo vw olla ja voittaja myynti laski alla keskilaskun

    ja oli n.62000kpl (-4,1%)

    mutta toyotan tilanne on hiukan huonompi se laski n.105000kpl (-11,8%)



    ja sinänsä ihmeellistä on tuo lexuksen pudotus kun ajatellaan että on tuo ns.hydridi etu -n.10000kpl (-25,7%)



    tuo on totta että corolla ja golf ovat varmoja sijoituksia

    jälleenmyyntiarvon kannalta.

    autoon sijoittaminen on omanlaista harrastetoimintaa ja jokainen joutuu punnitsemaan kuinka paljon on varaa sijoittaa ja mikä on tarve autolle.

    itse olisin pystynyt ostamaan paljonkin kalliimman auton mutta en tahtonut löytää vastinetta sille rahalle.



    http://www.acea.be/images/uploads/files/PRPC-FINAL2-0812.pdf



    esim. islannin myyti juolukuussa -94.5% ja suomen +113,4%

    johtuen islannin "konkurssista" ja suomen autoverotuksen muutoksen odottamisesta...

      
  • Andrea:

    Voi hyvin sanoa, että Mercedeksen ja BMW:een onneksi tärkeimmän mallin vaihtumisajankohta ajoittuu lamaan nähden loistavasti.




    :sleepy:



    Juuri näin voidaan sanoa varmaan myös Toyotan kohdallakin (Avensis) ja Opelin kanssakin (Insignia)... noin esimerkinomaisesti. Eli mitä MB ja Bemu tekee "paremmin"??



    Kahtellaan noita prossia uudestaan vaikka kesäkuun lopussa!



    Ja ne määrät ei näy prosenteissa, edelleenkään.



      
  • kyllä nuo joulukuun myyntiluvut ovat monen merkin kohdalla aika hurjaa luettavaa

    esim.

    toyota -36%

    bmw -19,9%

    mb -17,9%

    volvo -10,9%

    audi +0,2%

    eli kyllä myös mb/bmw joudutaan miettimään mitä tehdä ja mistä noin suuri lasku johtuu



    audi,lancia ja smart olivat ainoat jotka lisäsivät myyntiä



    sinänsä mielenkiintoista on ettei volvon myynti tippunut enempää vaan on suhteessa sama koko vuoden tiputukseen.

    odotetaan miltä näyttävät tammikuun luvut....

      
  • Sehän on aika kiinnostavaa, että nimimerkki Andrea huomaa ainoastaan tiettyjen automerkkien laskevat myyntiluvut.



    Taloussanomien artikkelia hän ei myöskään havainnut, outoa.

      
  • Kumppani:

    Andrea:
    Voi hyvin sanoa, että Mercedeksen ja BMW:een onneksi tärkeimmän mallin vaihtumisajankohta ajoittuu lamaan nähden loistavasti.


    :sleepy:

    Juuri näin voidaan sanoa varmaan myös Toyotan kohdallakin (Avensis) ja Opelin kanssakin (Insignia)... noin esimerkinomaisesti. Eli mitä MB ja Bemu tekee "paremmin"??

    Kahtellaan noita prossia uudestaan vaikka kesäkuun lopussa!

    Ja ne määrät ei näy prosenteissa, edelleenkään.




    Ilman muuta Avensis tulee olemaan erittäin tärkeä malli tässä vaikeassa markkinatilanteessa, samoin Insignia Opelille (voi jopa pelastaaa koko firman).



    Mercedeksellä on tuore C ja nyt uusi E, BMW 3 on muutaman vuoden ikäinen, silti myy hyvin sekä uusi 5, jonka esittely siis syyskuussa. Audin kohdalla tilanne mielestäni hyvin hallinnassa, A4 myötä on myynti ollut jopa kasvusuunnassa. Ja kotisivuilla Audi mainostaa, että A6 on Euroopan myydyin business-auto.



    Todennäköisesti nämä merkit, joilla on tarjota uusia volyymimalleja (C, E, 5-series, A4, Insignia, Avensis) ovat voittajia vaikeissa olosuhteissa. Myös ostajan näkövinkkelistä tällaisiin malleihin on vakaampaa (=turvallisempaa) 'investoida' kuin merkkeihin, joilla ei tällaisia uusia volyymimalleja ei ole tarjolla pitämässä yritystä plussalla.





      
  • toyota vaihtoi pääjohtajan eli kovia ratkaisuja sielläkin tehdään...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit