Ferrarilta neliveto-"farmari"

13 kommenttia

Nyt sekin on nähty, että Ferrarilta tulee lähes "farmarimainen" auto nelivedolla ja isolla takaluukulla. Aika ruma auto sanon minä, mutta jos tuo myy niin mikäpä siinä, ainahan maailmaan uusia automalleja mahtuu. Seuraavaksi sitten vaan katumaasturi Ferrarin tyylillä toteutettuna ja eiköhän sekin vielä nähdä. Tuskin tuota nelivetoa olisi esitelty ellei tähtäimessä olisi myös katumaasturimalli.



http://www.iltalehti.fi/autot/2011012113047241_au.shtml

  
  • neliveto on varmaan siitä syystä että takavedossa ei riitä pitoa 0-100 rykäisyihin jatkossa, jos hiukan katselet Lambon lukuja, nelivetoa tulee varmasti muihinkin Ferrarin malleihin

      
  • Odottaisin dieseliä ennen kuin hankkisin. Eiköhän sekin ole Ferrarilta tulossa. Ferrarinkin olisi saatava vähän volyymiä. Suomen oloissa noiden isojen bensakoneiden toimintasädekin on onneton, kuin moottoripyörillä, joten ei niitä voi pitää suurmatka- eli GT-autoina.

      
  • Jotenkin ensi silmäys toi mieleen 2+2 E-typen

      
  • GTamv:

    neliveto on varmaan siitä syystä että takavedossa ei riitä pitoa 0-100 rykäisyihin jatkossa, jos hiukan katselet Lambon lukuja, nelivetoa tulee varmasti muihinkin Ferrarin malleihin




    458 Italia oli kyllä Autocarin testissä ihan tautinen kiihtymään. Lambon Gallardo LP560-4 jää tuolle oikeastaan kaikissa lehden mittaamissa kiihdytysarvoissa:



    0-60 mph

    Ferrari 3,3s, Lambo 3,7s



    0-100 mph (160 km/h)

    Ferrari 7s, Lambo 7,7s



    0-150 mph

    Ferrari 16,2s, Lambo 17,3s

      
  • Nunchaku:

    Odottaisin dieseliä ennen kuin hankkisin. Eiköhän sekin ole Ferrarilta tulossa. Ferrarinkin olisi saatava vähän volyymiä. Suomen oloissa noiden isojen bensakoneiden toimintasädekin on onneton, kuin moottoripyörillä, joten ei niitä voi pitää suurmatka- eli GT-autoina.




    Ajaa sinä vaan sillä maatalouskoneellasi. Ferrari ei tosiaan mitään volyymia hae. Jonotusajat auton saamiseksi ovat valtaisan pitkät noillakin hinnoilla. Autoja menisi jo nyt enemmänkin kaupaksi.



    Kuinka pitkälle pitäisi päästä? Tuossa kuitenkin on oletettavasti edeltäjänsä tapaan yli 100l tankki.



    A-utoilija:



    Ferrarin SUV on onneksi kuollut ja kuopattu. Olihan sellainenkin suunniteilla pari vuotta sitten 599 GTB:n V12-koneella. Kaikessa ei tarvitse Porschea matkia ja Lamborghini teki omansa jo vuosia sitten. Onpahan vaan tuossa lambossa 10x enemmän asennetta kuin Cayennessa:



    https://www.youtube.com/watch?v=4fERCyYdSbo



    Ekoihmisen kauhu tuollainen LM002. Voisin kuvitella kulutuksen olevan jotain täysperän luokkaa V12-kaasarikoneella.





      
  • Volvo P1800!

      
  • Virutettu BMW Z3 coupe tulee mieleen.

      
  • Uuden 4-veto Ferrarin talvitestausta Ivalossa ja muualla. Komeita maisemia videolla. Valitettavasti autosta ei voi sanoa ihan samaa.



    https://www.youtube.com/watch?v=0lGtyS_UVfk&feature=player_embedded

      
  • Nunchaku:

    Odottaisin dieseliä ennen kuin hankkisin. Eiköhän sekin ole Ferrarilta tulossa. Ferrarinkin olisi saatava vähän volyymiä. Suomen oloissa noiden isojen bensakoneiden toimintasädekin on onneton, kuin moottoripyörillä, joten ei niitä voi pitää suurmatka- eli GT-autoina.




    Kyllä minusta joku tuollainen ykskutonen green-diesel-versio sopisi ferrariinkin ihan mukavasti, ihan turhaa tuollaiset monisataahevosvoimaiset versiot... :lol:

      
  • Jos Ferrari mielisi tosissaan takaisin Le Mansin valtiaaksi, joutuisi se varmaan dieselkoneenkin kehittämään, mutta ei nyt sentään harrasteautoihin! :wink:

      
  • Auto on mielestäni raikkaan erilainen ja tyylikäs! Pidän sen muodoista kovasti! Vaikka toki Ferrarit ovat kaikki ns. "erikoisautoja" niin useat sen erikoisemmista malleista ovat jääneet erityisesti fanien mieleen ja kasvattaneet mallin mainetta ja haluttavuutta entisestään. Mielestäni tällä mallilla on myös mahdollisuudet päästä kuolemattomien Ferrari-mallien joukkoon!

      
  • Muuten sulavalinjainen ja hoikka, mutta perän muotoilu on epäonnistunut mielestäni. Olisin vetänyt kattolinjan takaa alemmaksi sen verran jyrkemmin, mitä tuossa takasivuikkunan alalinja kääntyy ylöspäin. Mutta näin soveltuu ehkäpä pesukoneen kuskaamiseen.

      
  • Vackraste:

    Virutettu BMW Z3 coupe tulee mieleen.




    Näitä "shooting brake"-mallisia autojana on ennen Z3:sta ollut vaikka millä mitalla.



    Ferrarissa on onneksi vältetty tuo Z3:n "akvaario-look":



    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/BMW-Z3-Coup%C3%A9.jpg

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit