No katsokaas niitä amerikkalaisten ja japsiautojen hintoja. Toyota Tacoma alkaen 15 345$! Tuo on siis jenkkiversio Hiluxista. Aivan järkyttävä hintaero vaikka verot jättäisi huomiotta, jotka toki amerikassa tulevat tuon päälle.
Onhan siinä iso ero, mutta ei ehkä niin valtava kuin pelkällä valuuttamuuntimella näyttäisi.
Tuon mazda3:n veroton hinta euroissa olisi päivän kurssilla 12 900 euroa. Meillä edullisin mazda3:n on pienemmällä moottorilla vajaa 15 000 euroa ilman autoveroa ja 12 300 euroa ilman arvonlisäveroa.
Tuon auton kohdalla siis hinta on sama, mutta sillä samalla hinnalla saa Jenkeissä isomman moottorin.
Noin yleensäkin tavara on Yhdysvalloissa jonkin verran halvempaa verottomanakin kuin Euroopassa, oli se sitten melkein mitä hyvänsä tavaraa.
Autoissa taas on niin, että Euroopassa isommasta koneesta, paremmasta varustelusta ja automaatista pitää maksaa ekstraa, Yhdysvalloissa autoa on vaikea myydä ilman niitä. Nämähän eivät ole autovalmistajalle kalliita lisiä, mutta vain Euroopassa niistä pääsee rahastamaan.
Olennainen ero tässäkin vertailussa on tuo varustelu. Jos autot varustellaan jenkkiperustasolle, ne vaativat Euroopassa pitkän listan lisävarusteita. Erot verottomissa "hinnat alk." -mallien hinnoissa eivät ole valtavan suuria.
USA:ssa käydessäni viime vuodenvaihteessa hämmästelin television automainoksia. Esimerkiksi Toyotien "sticker pricet" ovat siellä jopa halvempia kuin suomessa vastaavan mallin veroton hinta! Ja niistä hintalappuhinnoista yleensä pääsee myös tinkimään.
Jos menette Suomessa Toyota-kauppaan, niin kysykääpä myyjältä selitystä tuohon hintaeroon. Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä Suomalainen Toyotakauppias siitä selittelisi.
No joo, tuo Mazda3 ei ehkä ollut paras esimerkki. Mutta etenkin jos SUV:ja katsotaan, niin ihan mielenkiintoisen hintaisia vehkeitä siellä on. Sama pätee isokoneisiin autoihin. Hinnat eivät samalla tavalla pomppaa.
Ja jos tuota Tacomaa tarkastellaan, niin halvin takavetoinen Hilux lienee Suomessa jossain vajaa 30k paikkeilla. Ompahan ero.
Ja luonnollisesti kuten sanoit, kaikki lisävaruste kilkkeet ja kalkkeet ovat massiivisesti halvempia. Elleivät ne siis ole jo vakiona.
300C Hemin hintaerokin oli muistaakseni ihan mielenkiintoinen, kun Autokeskuksen hintoja katsoi. SCC sitten ryhtyikin rahtaamaan noita maahan huomattavasti halvemmalla.
Jos menette Suomessa Toyota-kauppaan, niin kysykääpä myyjältä selitystä tuohon hintaeroon. Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä Suomalainen Toyotakauppias siitä selittelisi.
Luuletko, että rivimyyjällä on tuohon mitään sanottavaa?
Ei taatusti ole rivimyyjällä yhtään sen enempää tietoa hintaerojen syistä kuin meillä asiakkaillakaan. Jos vastauksia tai niiden kiertelyä haluaa kuulla, on syytä mennä organisaatiossa reilusti korkeammalle.
Hinnat määrätään markkinoilla, niin se vaan menee. Ei siinä mitään sen kummempaa ole.
Hintaeroa USA-Euroopppa on ennenkaikkea tehokkaammissa ja varustelluimmissa malleissa. Jos katsotaan perusmalleja ja ekomalleja, tilanne on erilainen. Autotehtaan kannaltahan kannattavuus ja tuotantokulut eivät mitenkään olennaisesti riipu esim konekoosta, saattaa jopa olla että modernimpi pieni moottori on kalliimpi kuin iso ns perusmoottori joita jenkeissä vielä suht paljon myydään.
Jenkkeihin yleensä myydään autot valmiiksi varusteltuina paketteina, myös ne autot joita Euroopassa on totuttu tilailemaan "yksittäiskappaleina". Varustelu on yleensä suht kattava, mutta autoista myös saattaa puuttua varusteita joita Euroopassa niistä löytyy. Ei tuo USA:n parempi varustelu siis ihan yksiselitteinen juttu ole.
Verratkaa vaikka uusi Ford Mustang GT USAssa 22000 taalaa ja Suomessa alk. 48000. Eurooppaan tuotaessa vaihdetaan kaikki lasit valot ym. Eri mantereilla erilaiset "direktiivit". vaikuttavat hieman myös hintaan.
Verratkaa vaikka uusi Ford Mustang GT USAssa 22000 taalaa ja Suomessa alk. 48000. Eurooppaan tuotaessa vaihdetaan kaikki lasit valot ym. Eri mantereilla erilaiset "direktiivit". vaikuttavat hieman myös hintaan.
Tuodaanko Mustangia edes Eurooppaan? Siis kyllähän Suomeenkin näitä tuo muutama autojen maahantuontifirma, joka hankkii autot jenkeistä ja lähettää ne Suomeen ja teetättää tarpeelliset valojen vaihdot jne, jotta auto saadaan rekisteriin. Mutta voiko jossain Euroopan maassa ostaa Mustangin Ford-myyjältä?
Verratkaa vaikka uusi Ford Mustang GT USAssa 22000 taalaa ja Suomessa alk. 48000. Eurooppaan tuotaessa vaihdetaan kaikki lasit valot ym. Eri mantereilla erilaiset "direktiivit". vaikuttavat hieman myös hintaan.
No katsokaas niitä amerikkalaisten ja japsiautojen hintoja. Toyota Tacoma alkaen 15 345$! Tuo on siis jenkkiversio Hiluxista. Aivan järkyttävä hintaero vaikka verot jättäisi huomiotta, jotka toki amerikassa tulevat tuon päälle.
Tai Ford Ranger 17 820$.
Mazda6 2.5 19 350$. Mazda3 2.0 16 095$.
Nuo erot ovat massiivisia.
simppa:
Onhan siinä iso ero, mutta ei ehkä niin valtava kuin pelkällä valuuttamuuntimella näyttäisi.
Tuon mazda3:n veroton hinta euroissa olisi päivän kurssilla 12 900 euroa. Meillä edullisin mazda3:n on pienemmällä moottorilla vajaa 15 000 euroa ilman autoveroa ja 12 300 euroa ilman arvonlisäveroa.
Tuon auton kohdalla siis hinta on sama, mutta sillä samalla hinnalla saa Jenkeissä isomman moottorin.
Noin yleensäkin tavara on Yhdysvalloissa jonkin verran halvempaa verottomanakin kuin Euroopassa, oli se sitten melkein mitä hyvänsä tavaraa.
Autoissa taas on niin, että Euroopassa isommasta koneesta, paremmasta varustelusta ja automaatista pitää maksaa ekstraa, Yhdysvalloissa autoa on vaikea myydä ilman niitä. Nämähän eivät ole autovalmistajalle kalliita lisiä, mutta vain Euroopassa niistä pääsee rahastamaan.
Olennainen ero tässäkin vertailussa on tuo varustelu. Jos autot varustellaan jenkkiperustasolle, ne vaativat Euroopassa pitkän listan lisävarusteita. Erot verottomissa "hinnat alk." -mallien hinnoissa eivät ole valtavan suuria.
USA:ssa käydessäni viime vuodenvaihteessa hämmästelin television automainoksia. Esimerkiksi Toyotien "sticker pricet" ovat siellä jopa halvempia kuin suomessa vastaavan mallin veroton hinta! Ja niistä hintalappuhinnoista yleensä pääsee myös tinkimään.
Jos menette Suomessa Toyota-kauppaan, niin kysykääpä myyjältä selitystä tuohon hintaeroon. Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä Suomalainen Toyotakauppias siitä selittelisi.
No joo, tuo Mazda3 ei ehkä ollut paras esimerkki. Mutta etenkin jos SUV:ja katsotaan, niin ihan mielenkiintoisen hintaisia vehkeitä siellä on. Sama pätee isokoneisiin autoihin. Hinnat eivät samalla tavalla pomppaa.
Ja jos tuota Tacomaa tarkastellaan, niin halvin takavetoinen Hilux lienee Suomessa jossain vajaa 30k paikkeilla. Ompahan ero.
Ja luonnollisesti kuten sanoit, kaikki lisävaruste kilkkeet ja kalkkeet ovat massiivisesti halvempia. Elleivät ne siis ole jo vakiona.
300C Hemin hintaerokin oli muistaakseni ihan mielenkiintoinen, kun Autokeskuksen hintoja katsoi. SCC sitten ryhtyikin rahtaamaan noita maahan huomattavasti halvemmalla.
Luuletko, että rivimyyjällä on tuohon mitään sanottavaa?
Ei taatusti ole rivimyyjällä yhtään sen enempää tietoa hintaerojen syistä kuin meillä asiakkaillakaan. Jos vastauksia tai niiden kiertelyä haluaa kuulla, on syytä mennä organisaatiossa reilusti korkeammalle.
Hinnat määrätään markkinoilla, niin se vaan menee. Ei siinä mitään sen kummempaa ole.
Hintaeroa USA-Euroopppa on ennenkaikkea tehokkaammissa ja varustelluimmissa malleissa. Jos katsotaan perusmalleja ja ekomalleja, tilanne on erilainen. Autotehtaan kannaltahan kannattavuus ja tuotantokulut eivät mitenkään olennaisesti riipu esim konekoosta, saattaa jopa olla että modernimpi pieni moottori on kalliimpi kuin iso ns perusmoottori joita jenkeissä vielä suht paljon myydään.
Jenkkeihin yleensä myydään autot valmiiksi varusteltuina paketteina, myös ne autot joita Euroopassa on totuttu tilailemaan "yksittäiskappaleina". Varustelu on yleensä suht kattava, mutta autoista myös saattaa puuttua varusteita joita Euroopassa niistä löytyy. Ei tuo USA:n parempi varustelu siis ihan yksiselitteinen juttu ole.
Verratkaa vaikka uusi Ford Mustang GT USAssa 22000 taalaa ja Suomessa alk. 48000. Eurooppaan tuotaessa vaihdetaan kaikki lasit valot ym. Eri mantereilla erilaiset "direktiivit". vaikuttavat hieman myös hintaan.
Böpi:
Jep, selittäähän valojen vaihto 26 000 hintaeron.
Tuodaanko Mustangia edes Eurooppaan? Siis kyllähän Suomeenkin näitä tuo muutama autojen maahantuontifirma, joka hankkii autot jenkeistä ja lähettää ne Suomeen ja teetättää tarpeelliset valojen vaihdot jne, jotta auto saadaan rekisteriin. Mutta voiko jossain Euroopan maassa ostaa Mustangin Ford-myyjältä?
Tuskin ainakaan Suomessa GT-versiota 38 700 :lla ( ~ 48 000 $ ).
Böpi:
22000 on V6:n hinta. GT maksaa 30000.
http://www.fordvehicles.com/cars/mustang/pricing/