OPEL voi Opel

42 kommenttia
«1

Eipä se kestotesti ihan putkeen mennyt Opelilla. Sinänsä harmi, etteivät saa laatua kuntoon. Onko kellään kokemuksia uusista Opeleista?

  
  • Kieltämättä tuo oli huono suoritus. Liekö jopa viimevuosien huonoin.

      
  • En tilaa tätä volkkarin mainoslehteä, miten siinä testissä kävi? Oliko paljon muutakin moitittavaa kuin se turbon laiskuus pienillä kierroksilla?

      
  • Eiköhän siinäkin jo tarpeeksi vikaa ole jos 60tkm aikana moottorinohjausta / moottorin toimintaa ei saada kuntoon.

      
  • Etuiskuvaimentimet alkoivat kolahdella n. 30tkm kohdalla ja ne uusittiin. Ilmastointiin oli tullut vuoto talven aikana sekä lauhduttimeen että putkistoon konehuoneessa. Paisuntasäiliö vaihdettiin kaiketi kahdesti testin aikana koska antoi virheellisiä ilmoituksia jäähdytinnesteen vajauksesta.

    Anturivian takia uusitaan koko säiliö mikä on kaiketi nykyaikaista?

    Olikohan vielä muuta?

    Moottorista muistaakseni mitattiin dynossa täysi teho ja vääntö, mutta maksimi vääntöön päästiin vasta paljon korkeammilla kierroksilla mitä on luvattu.

      
  • jokaka:

    Etuiskuvaimentimet alkoivat kolahdella n. 30tkm kohdalla ja ne uusittiin. Ilmastointiin oli tullut vuoto talven aikana sekä lauhduttimeen että putkistoon konehuoneessa. Paisuntasäiliö vaihdettiin kaiketi kahdesti testin aikana koska antoi virheellisiä ilmoituksia jäähdytinnesteen vajauksesta.
    Anturivian takia uusitaan koko säiliö mikä on kaiketi nykyaikaista?
    Olikohan vielä muuta?




    kierot jarrulevyt vaihdettiin 30 tonnissa, cruise ongelma joka olikin anturi vika selvisi 60 tonnissa, eli vikaa/ongelmia oli aivan hyvä määrä.



      
  • Vieläpä tyyppivika tuo cruisen temppuilu. Äitini miesystävällä 9kk vanha astra ja samanlainen vika ollut uudesta asti, jota ei ole kuitenkaan saatu korjattua 3 yrityksestä huolimatta.

      
  • Pienellähän tuo Astra on päässyt verrattuna omaan kokemukseen Skodasta 40tkm matkalla. Euvostoliitossa ei ilmeisesti osata suunnitella autotuotantoa niin, että kaikki palikat toimisi.

      
  • Menihän tuosta alle vuoden vanhasta Hiluxista turbo, ja pienemmillä kilometreillä. Ja eikös noitten Toyotien pitänyt olla viattomia?

      
  • Äitini kummin kaiman serkun entisen poikaystävän inttikaverin kämppiksella oli vuonna 1982 1.6 Ascona mistä hajosi heti 400tkm:n jälkeen Lucas-virranjakajasta "peukalo" - kyllä Opel on paska!

      
  • viltteri valjami:

    Menihän tuosta alle vuoden vanhasta Hiluxista turbo, ja pienemmillä kilometreillä. Ja eikös noitten Toyotien pitänyt olla viattomia?




    Missäs numerossa se Hiluksi olikaan kestotestissä?

      
  • -Z-:

    Äitini kummin kaiman serkun entisen poikaystävän inttikaverin kämppiksella oli vuonna 1982 1.6 Ascona mistä hajosi heti 400tkm:n jälkeen Lucas-virranjakajasta "peukalo" - kyllä Opel on paska!




    ja tämä liittyy miten uusiin Opeleihin tai Astraan???

      
  • Omien sekä muutaman tutun kokemusten perusteella Opelilla on ainakin kaksi isoa ongelmaa:



    1) Laadun heittely. Suurimmassa osassa nyky-Opeleista laatu on varsin hyvä eikä vikamäärä ole mitenkään poikkeuksellisen suuri muihin saman luokan autoihin verrattuna. Mutta sitten on näitä maanantaikappaleita - ehkäpä enemmän kuin monilla muilla merkeillä.



    2) Huollon osaamattomuus ja asenne. Itselläni on kyseisestä Metro-Auto Viikin huollosta todella huonoja kokemuksia. Samaa vikaa on korjattu useaan otteeseen ennenkuin saatu kuntoon, aikataulut ovat viivästyneet pahastikin, ongelmien asiakasystävällinen ratkaisu on ollut vaikeata ja varaosien tilaamisessa/toimituksissa ollut ongelmia. Vahingosta viisastuneena en ole kyseisessä huollossa enää asioinut. Toivottavasti samoja ongelmia ei ole kaikissa Opel-huolloissa.

      
  • Eikö teille jo lapsena opetettu että EI SAA koskea mihinkään missä on salaman kuva?

      
  • LMJ:

    viltteri valjami:
    Menihän tuosta alle vuoden vanhasta Hiluxista turbo, ja pienemmillä kilometreillä. Ja eikös noitten Toyotien pitänyt olla viattomia?


    Missäs numerossa se Hiluksi olikaan kestotestissä?




    Eikun ihan "oikeassa ajossa".

      
  • viltteri valjami:

    LMJ:
    viltteri valjami:
    Menihän tuosta alle vuoden vanhasta Hiluxista turbo, ja pienemmillä kilometreillä. Ja eikös noitten Toyotien pitänyt olla viattomia?


    Missäs numerossa se Hiluksi olikaan kestotestissä?


    Eikun ihan "oikeassa ajossa".




    Tämä kommentti oli tarkoitettu vain piikiksi. Vaikka ei olekaan syytä kiistää, etteikö sinulle olisi käynyt niin, niin tyypilliseen nettikeskusteluun näyttää kuuluvan keksityt jutut, provot ym. niin suuresti, etten näe enää nykyään mitään arvoa nettikeskustelioiden omilla kokemuksilla eri autoista. Se on harmi, sillä joukossa on myös aivan oikeaa asiaa - se pitää vain pystyä tunnistamaan oikeaksi. Siksi lehtien kestotesteillä ja testeillä sekä vertailuilla on aivan eri luokan painoarvo.

      
  • Alaa seuranneena olen kyllä sitä mieltä, että noita astran vikojen tasoisia vikoja on kaikissa uusissa automerkeissä.

      
  • Missäs numerossa se Hiluksi olikaan kestotestissä?




    Uusimpien Hiluxien turbo-ongelmat eivät ole mikään salaisuus.



    Ahtoputkiin kertyvä kosteus jäätyy ja jää rikkoo ahtimen. Vikaa on yritetty korjata epätoivoisesti eristämällä putkia, mutta ei tunnu auttavan.



    Ei tämä tosin mitenkään Pallosalamaan liity.

      
  • sjvirt:

    Missäs numerossa se Hiluksi olikaan kestotestissä?


    Uusimpien Hiluxien turbo-ongelmat eivät ole mikään salaisuus.

    Ahtoputkiin kertyvä kosteus jäätyy ja jää rikkoo ahtimen. Vikaa on yritetty korjata epätoivoisesti eristämällä putkia, mutta ei tunnu auttavan.

    Ei tämä tosin mitenkään Pallosalamaan liity.




    Talven pakkaset tuovat kyllä moneen asiaan aivan omat, etelässä tuntemattomat, ongelmansa. Voin ikäväkseni todeta tämän uima-altaani kanssa.



    Autoista kova talvi aiheutti aivan erityisen suuria ongelmia -80 luvulla vanhempieni silloiseen E-mallin Opel Kadettiin (Yllätys yllätys). Uskoisin, ettei mikään nykyauto ole niin ongelmallinen siinä suhteessa, eikä muutenkaan niin huono kestämään. Opelkin on parantunut huomattavasti, niin kuin kestotestikin kertoo.



    - Niin, minulla on kokemusta uudemmista Opeleista. Astra farkun toiseksi uusin malli on mennyt suhteellisen vähillä vioilla 35000 km. Suurimmat puutteet autossa ovat lähinnä järkyttävän kova meteli, varsinkin talvella, ja todella ahtaat takapenkin jalkatilat.

      
  • viltteri valjami:

    Alaa seuranneena olen kyllä sitä mieltä, että noita astran vikojen tasoisia vikoja on kaikissa uusissa automerkeissä.




    Jaa. En minä ainakaan ole 2000-luvulla omistanut autoa, joka olisi noin vikainen.



    Pistikö muilla silmään aivan tolkuttoman huono mitattu suorituskyky? Dynossa antoi ihan hyvät tehot, mutta alavääntö puuttui. Tuntuu kuitenkin omituiselta, että Astra noilla tehoilla liikkuisi noin toivottomasti. Eihän parhaan kiihdytyksen saamiseksi niitä alakierroksia käytetä. Lieneeköhän penkitys tehty ihan kunnolla?



    Huollon toiminta oli kyllä täysin luokatonta. Heidän mukaansa koneen kuuluukin olla tuollainen, eli kyse on "ominaisuudesta" eikä viasta. Tuntuukin olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että merkkihuollossa koittavat mennä sieltä mistä aita on matalin.

      
  • Hinausautojen kuskeilta löytyy jonkin verran tietoa eri automerkkien luotettavuuksista.

      
  • viltteri valjami:

    Hinausautojen kuskeilta löytyy jonkin verran tietoa eri automerkkien luotettavuuksista.




    Varmasti löytyykin, mutta eipä tämä TM:n kestotesti Astrakaan kertaakaan tielle jättänyt. Ei sitä siltikään laadukkaaksi voi kutsua.

      
  • En oo tuota kestotestiä lukenut, mutta jossain oli mainittu että 0-100 km/h vei yli 13 sekkaa....oliko tuo fuulaa vai ? Jos totta, niin eikähän se jo olisi kertonut huollolle että autossa on oikeasti jotain vikaa....



    Sinällään kiinnostaa kun olen tuollaista itselleni harkinnut....

      
  • TM:n kestotestiraportista:



    Jo testin alussa hämmästeltiin moottorin voimattomuutta ja satunnaista nykimistä alakierrosalueella.



    Auto vietiin 9937 km:n kohdalla MetroAuto Viikin Opel-huoltoon tutkimuksiin, mutta vikakoodeja ei löytynyt, eikä huollossa vaivauduttu asiaan perehtymään syvällisemmin.



    Voimattomuudesta valitettiin korjaamolle vielä kahdesti, sillä 24 782 km:n kohdalla tehty ohjelmistopäivityskään ei auttanut.



    Mittasimme sen jälkeen omalla testerillämme OBD-liitännästä ajon aikana ahtopaineen kehittymistä. Paine kyllä nousi luvattuun 0,9 baariin, mutta täydellä kaasulla 1 850 r/min kohdalla paine oli 0,5 baaria ja nousi hyvin hitaasti. Jotain hämärää ahtimessa tai sen ohjauksessa siis oli.

      
  • Väiteltiin tästä asiasta töissä kahvipöydässä ja lopuksi haettiin paikalliselta Salama kauppiaalta tällainen kippo koeajoon. Se oli tosin farkku ja Sport varusteinen ja 19" pyörillä. Sitten vannoutuneet Skoda, Bemari, VW ja Opel kuskit vingutti sillä minkä pystyi neljä raavasta miestä kyydissä paikallisella mutkaisella tienpätkällä.

    Koko jengi totesi kyllä lopuksi että hyvinhän tuo menee ja istuu tiehen kuin imukuppi. 19" pyörätkään ei mitää hirveää mölyä pitäneet. Olivat Contin Ecocontactit.

    Olikohan tuo Astra sitten tehty tiistaina?!?!



    Menkää nyt hyvät ihmiset itse kokeilemaan älkääkä uskoko tätä TM-potaskaa...

      
  • Yli 13s sataseen tosiaan. Se on luokattoman huonosti.



    -Z-:



    Vai että potaskaa? Onko TM lavastanut nuo viat tai kenties ovat itse ne tahallaan aiheuttaneet? Älä nyt viitsi. Erilaisista vioista ja tuosta todella ponnettomasta (ilmeisen viallisesta) moottorista siinä valitettiin ja ihan aiheesta. Onko mielestäsi yli 13s 0-100 km/h aika hyväksyttävä 140 hevosvoimaisena myydylle autolle?

      
  • No ei me kyllä kelloa tuijoteltu kun liikenteen seassa ajeltiin. Auto tuntui mukavalta täydellä kuormalla ja ohituskiihtyvyys jne. tuntui asialliselta. Ei kyllä pysty perstuntumalta sanomaan millä sekunnin kymmenyksillä liikuttiin 0-100km/h tai paljonko oli vääntömomenttia milloinkin plakkarissa.

    Hyvä hiljainen auto ja sillä siisti. Ei tehty mihinkään teinien joutavanpäiväiseen kaahailuun, mihin kohderyhmään tämä simppakin luultavammin kuuluu, vaan arjen normaali ajoihin.

    Hinta- ja kokoluokassaan tällä hetkellä tyylikkäin menopeli.



    Jos simppa haluat kiihtyä 0-100km/h neljässä sekunnissa niin osta moottoripyörä ja kokeillaan sitten helmikuussa Astran kanssa kummalla on ensin sata lasissa :smile:



      
  • kyllä se taitaa olla enempi nuoriso-osaston auto kun persiissäkin lukee oikein turbo isolla---- "Hinta- ja kokoluokassaan tällä hetkellä tyylikkäin menopeli. " makunsa kullakin....

      
  • Ammattilainen:

    En oo tuota kestotestiä lukenut, mutta jossain oli mainittu että 0-100 km/h vei yli 13 sekkaa....oliko tuo fuulaa vai ? Jos totta, niin eikähän se jo olisi kertonut huollolle että autossa on oikeasti jotain vikaa....

    Sinällään kiinnostaa kun olen tuollaista itselleni harkinnut....






    Niin olisi pitänyt kertoa, mutta kun Metro-Auto ei halunnut tehdä asialle mitään, ei edes koeajaa autoa.



    Kun testeri ei antanut vikakoodeja, ei autossakaan voinut olla vikaa. Mitäpä sitä koeajamaan tai muutenkaan selvittelemään.

      
  • Pyöriä mulla on useampia ollutkin, tosin vuosia sitten. Kiitos kuitenkin tarjouksesta.



    Mun mielestä ostajalla on lupa odottaa 140 hv Astralta paljon parempaa suorituskykyä. Suotavaa olisi, että auto liikkuisi edes likimain valmistajan lupausten mukaisesti. Mitä järkeä maksaa 1.4l turbosta, kun suorituskyky ei vastaa edes 1.4l vaparia? Ei tuolla ole mitään tekemistä kaahailun kanssa. Minua ainakin harmittaisi, jos uuden suht suorituskykyisenä myydyn autoni todellinen suorituskyky vastaisikin litraista vaparikoneista kauppakassia, eikä huolto suostuisi tekemään mitään.



    GTamv: tosiaan, tuo "Turbo" teksti on minunkin silmääni osunut. Toinen yksityiskohta on "tummennetut" takavalot. Joku varmaan noistakin tykkää.

      
  • -Z- ajoi työkaverien kanssa 60000 kilometrin lenkin ja tietää kertoa että TM kirjoittaa potaskaa. On muuten varmaan rattoisaa siellä töissä jos nämä Bemari, Skoda ja VW -miehet ovat lähimainkaan yhtä fanaattisia kuin tämä -Z-

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit