Nissan Juke

34 kommenttia
«1

http://www.autoblog.com/gallery/nissan-juke-1/#6



Mitäs pidätte?



Ei se minusta kaunis ole, mutta sen verran rohkea ja erikoinen, että herättää ostohalut.



Huippumalli vetää neljällä pyörällä ja 187-heppaisen bensaturbon kanssa tarjoillaan vain automaattia. Kuusivaihteinen manuaali on sitten saatavana vain pienempään bensakoneeseen ja dieseliin, tehot noin 115 hv.



Kulunut talvi sai tekemään päätöksen, että seuraava auto on nelivetoinen, joten haaveilemani Nissan Cube ei täytä näiltä osin vaatimusta. Onneksi persoonallista herkkua saa kuitenkin Juken muodossa nelivedon avittamana.



Toivottavasti hinnat ovat järkeviä, auto on kuitenkin jossain Toyota Urban Cruiserin kokoluokassa ja alkaen-hinta pitäisi saada kyllä selvästi alle 20 tonnin ja nelivetoturbostakaan ei viitsisi pulittaa enempää kuin 25-27 tuhatta..

  
  • Lyhyesti sanottuna : SUSIRUMA! :ashamed:

      
  • Nissan Joke! :lol:



    Aivan kauhea.

      
  • Mainion näköinen uutuus. On hienoa, että edes joku perusautomerkki uskaltaa revitellä muotoilulla, eikä vain kopioi muita toinen toistaan tylsemmän näköisiä tekeleitä.



    Toinen ääriesimerkki pikkuauton muotoilusta on uusi Audi A1, joka mielestäni näyttää tuunatulta Skoda Fabialta ja on siis todella tylsän näköinen. Monen muun mielestä A1 on varmaankin muotoilultaan äärimmäisen tyylikäs. Makuasioita sanoi koira kun vehkeitään nuoli.

      
  • Minä kun kuvittelin, ettei Nissan pysty enää Micraa rumempaa autoa tuottamaan. Mutta väärässä olin.

      
  • Minullekin Audi A1 oli pettymys. Varmasti kelpo auto, mutta ulkonäkö jotenkin epäsuhta ja laimea. Myöskään sisusta ei kuvissa ollut sitä, mitä modernin, pienen premiumauton tulisi olla. Tylsyyden sijaan Audi olisi voinut ottaa oppia Ministä. Nissan Juke on sisältä parempi kuin A-Ykkönen ja ulkoa mielenkiintoisempi. A1 tai Juke eivät kumpikaan ole kauniita autoja, mutta Juke on sentään persoonallinen, mielenkiintoinen, rohkea ja jopa huumorintajuinen, A1 on vain alemmuudentuntoisella tavalla aggressiivisen näköinen ja tosikkomainen.



    Vai tulee se Juke tänne lokakuussa? Onko tuo jokin Nissanin sisäpiirivitsi? Pitihän Cubenkin tulla tänne lokakuussa, vaan eipä ole näkynyt. Kertoisivat nyt sitten edes, onko se tulossa vai ei, ja jos on, niin koska.

      
  • Olen täysin kulkuepelin kannoilla.. Hienoa kun Nissan aina rohkeasti yllättää uusilla laitteillaan. Alkaa nimittäin tämä autokanta olemaan niin samanmuotoista että Nissanin kaltaisia autotehtaita tarvitaan.

    Minun liisari on taas umpeutumassa kohtapuolen ja kyllä seuraava autoni on jotain ihan muuta mitä kahdeksan vuoden ajan oon ajellut. Esimerkkinä Vaimoni kohta vuoden ikäinen Fiesta on saakelin hauska ajaa ja hyvän näköinen. Eli autoja riittää.

      
  • Ei miellytä tällaista konservatiivisestä muotoilusta pitävää. Auton kori sinänsä on mukavan tasapainoinen, mutta keulan ja perän yksityiskohdat pilavat vaikutelman.



    Jos nyt jotain mielipidettä pitäisi luoda, Qashqai pikku-dieselinä miellyttää enemmän kuin Juke.

      
  • Itse pidän tuosta ulkonäöstä.



    Onko jollain muuten tarkempaa tietoa, miten nissanilla myynnillisesti nykyään euroopassa menee ? Kuitenkin yhtiö teki ns. täyskäännöksen ja käänsi selkänsä täysin ns. perinteisten mallien ostajille, nykyään vain jotain ihan ihme virityksiä sinällään...

      
  • No, myönnetään, rohkeutta ei Nissanilta puutu tuossa mallissa. Mutta nyt on näköjään alettu luoda vielä yksi "uusi luokka". Auto johon onnistutaan saamaan kaikista luokista mahdolliset huonot puolet yhteen autoon. Uhrataan kaikki ulkonäölle.

    Ei ole tilaa, eikä näe ulos, ei ole silti urheilullinen eikä maastokykyinenkään, ei käytännöllinen eikä perheauto. Ainoa, korostan, ainoa mikä tuon pökäleen voi autofanien silmissä pelastaa on loistava ajettavuus. Kuten uusi Mini. Lähes kaikki annetaan anteeksi jos autolla on hyvä ajaa. Mutta vain jos sillä on hyvä ajaa.



    Rantakirppua kai tuo lähinnä muistuttaa?

      
  • Aeronautti:

    No, myönnetään, rohkeutta ei Nissanilta puutu tuossa mallissa. Mutta nyt on näköjään alettu luoda vielä yksi "uusi luokka". Auto johon onnistutaan saamaan kaikista luokista mahdolliset huonot puolet yhteen autoon. Uhrataan kaikki ulkonäölle.
    Ei ole tilaa, eikä näe ulos, ei ole silti urheilullinen eikä maastokykyinenkään, ei käytännöllinen eikä perheauto. Ainoa, korostan, ainoa mikä tuon pökäleen voi autofanien silmissä pelastaa on loistava ajettavuus. Kuten uusi Mini. Lähes kaikki annetaan anteeksi jos autolla on hyvä ajaa. Mutta vain jos sillä on hyvä ajaa.

    Rantakirppua kai tuo lähinnä muistuttaa?




    Aika pitkälti samat kommentit pätevät 9-3-seenkin, ajettavuus kait pelastaa tilanteen? :xmas:



      
  • Aeronautti:

    Ainoa, korostan, ainoa mikä tuon pökäleen voi autofanien silmissä pelastaa on loistava ajettavuus.




    Ehkä autofanien mielestä noin. Mutta Juken ostajakunnan mielestä luultavasti ulkonäkö on tärkein asia.

      
  • Aeronautti:

    Ei ole tilaa, eikä näe ulos, ei ole silti urheilullinen eikä maastokykyinenkään, ei käytännöllinen eikä perheauto.




    Aika paljon asioita pystyy joku näköjään päättelemään muutaman kuvan perusteella. Itselleni 190 heppaa nelivedolla tuon kokoisessa autossa tarjoaisi ainakin ihan riittävästi urheilullisuutta. Mutta tuskinpa tuota on urheilu-, maasto- tai perheautoksi sunniteltukaan. Kaikilla ei ole viiden hengen perhettä, mökkiä tiettömien taipaleiden takana tai tarvetta ajaa kilpaa autollaan. Minun tarpeisiini Juke sopisi ainakin mainiosti.

      
  • Nissanin uusi möhköilevä mallipolitiikka on kummastuttanut meikäläistäkin. Primeran korvaaminen Qashqailla on mielestäni kummallista kehitystä nykyisessä ilmastotilanteessa. Esimerkiksi uusi malli on 300kg painavampi kuin edeltäjänsä. Miten muutos vaikuttaa vaikkapa kulutukseen? Mahtaako moinen panzerwagen käytännössä mennä alle 10 l/100km muuten kuin alamäessä ja myötätuulessa? ECE-lukemat on varmaankin saatu laboratoriossa kikkailtua kohdilleen.

    Tosin Qashqain kilohinta on selvästi Primeraa alempi...

      
  • Keskustelu Qashqaista jatkukoon omassa ketjussaan, jonka juuri avasin.

      
  • Herbert:


    Ehkä autofanien mielestä noin. Mutta Juken ostajakunnan mielestä luultavasti ulkonäkö on tärkein asia.




    Aika sairasta.



    image

      
  • En itsekään kauheasti pidä, mutta TÄSSÄ ON OIKEASTI persoonallisen näköinen auto! Erottuu takuulla massasta. Ihmettelen aina, kun joku ostaa saksalaisen argumentilla persoonallinen tai että erottuu muista. Ne ei todellakaan ruuhkissa erotu sen kummemmin kuin muutkaan. Tylsän näkösiä laitoksia suurin osa. Tämä on erilainen, sukunäkö Muranoon muuten maskissa yllättävän samanlainen. Makuasia on muuten kuin pieru, jokaisen mielestä oma haisee hyvälle ja kaverin vastaava on sietämätön.

      
  • Eihän sitä ajettavuutta kukaan tiedä, mutta brittisivuilta luin, että insinöörit ovat ajelleet Minillä noin niinkuin Juken verrokkina. Käsitykseni mukaan Mini on hyvä ajaa. Epäselvää sitten toistaiseksi on, voiko tuollaiseen korkeampaan ja raskaampaan autoon luoda samoja ajo-ominaisuuksia kuin Miniin.



    Nissanin edustajien mukaan autosta olisivat kiinnostuneet nuoret, urbaanit miehet. Auto on vähänkuin julistus ja elämäntapa-auto, eikä mikään perheauto. Niin varmasti. Tosin perheautoksikin käy usein pari kertaluokkaa pienempi vehje kuin yleensä luullaan, ellei kaappikelloa kuljetella joka viikko ja jos mökilläkin käydään pienellä porukalla.



    Nissanilta kerrottiin, että he Euroopassa haluavat myydä vain näitä persoonallisia vehkeitä. Juken kohdalla sanoivat, etteivät halunneet tehdä mitään kopio/massa-autoa, vaan mielipiteet jakavan ja rohkean auton. Taisivat onnistua. Kuten sanottu, Juke ei ole kaunis, mutta mieluummin sillä ajelee kuin kuolettavan tylsillä Auriksilla, Focuksilla ja Golfeilla, joista niistäkään ei rumuus kaukana ole.

      
  • Maastovälitys:

    En itsekään kauheasti pidä, mutta TÄSSÄ ON OIKEASTI persoonallisen näköinen auto! Erottuu takuulla massasta. Ihmettelen aina, kun joku ostaa saksalaisen argumentilla persoonallinen tai että erottuu muista. Ne ei todellakaan ruuhkissa erotu sen kummemmin kuin muutkaan. Tylsän näkösiä laitoksia suurin osa. Tämä on erilainen, sukunäkö Muranoon muuten maskissa yllättävän samanlainen. Makuasia on muuten kuin pieru, jokaisen mielestä oma haisee hyvälle ja kaverin vastaava on sietämätön.




    Toiset haluaa erottua, toiset ei. Toiset ostaa sen auton sitä varten, että naapuri varmasti huomaa että autoa on vaihdettu, toisia se seikka ei kiinnosta pätkääkään. Kuten sanottu, makuasia.



    Mutta ns. perinteisten mallien ostajien on kierrettävä nissan kaukaa. Se on fakta eikä makuasia !



    :open_mouth:

      
  • Jotenkin näen tuossa paljon Rellun piirteitä?

      
  • Kilvoittelee keulan epäsuhtaisuudessa jopa Multiplan kanssa.

      
  • Jos tollasen Juken ostaa niin naapurit kävelee kyllä valkoisen kepin kanssa jos eivät huomaa auton vaihtuneen!!

    Tarttis varmaan nähdä luonnossa ennen kuin julistaa lopullisen tuomion. Periaatteessa on kiva kun joku poikkeaa linjasta, esim. Fiat 500 ja Alfa Mito. Noi 2 sattuu vaan olemaan hinnalla suojattuja malleja -toivottavasti Nissan hinnoittelee Juken houkuttelevasti.

      
  • opi304:

    . Periaatteessa on kiva kun joku poikkeaa linjasta, esim. Fiat 500 ja Alfa Mito. Noi 2 sattuu vaan olemaan hinnalla suojattuja malleja -toivottavasti Nissan hinnoittelee Juken houkuttelevasti.




    Fiat ja Alfa miellyttävät sentään silmää, ja ovat esimerkkejä massasta erottumisen suhteen. Varsinkin Alfa!

    Nissanit muotoilee nykyään joku varsin sairas "picasso"!

      
  • No, rumuus ei kylläkään tunnu olevan este, jos vain auton merkki on oikea. Esimerkiksi BMW:n 1-sarjaakin on ostettu, vaikka auto on niin megaällöruma että silmiä kirvelee - Juke on siihen nähden Anne Pohtamo.



    Qashqaihan on Nissanin suuri hitti ja Nissanin pomot hehkuttivat odottavansa Jukesta samanlaista menestystä. En nyt ihan jaksa uskoa tuohonkaan, sillä kuten sanottu, Juken ulkonäkö on haastava monille. Lisäksi jos suht samaan rahaan saa Qashqain, joka on sentään selvästi tilavampi niin..



    Mutta ainahan löytyy eksentrikkoja ja erikoisuudentavoittelijoita, ekstroverttejä ja taiteilijoita, jotka haluavat, että heidät huomataan. Yksilöllisyyttä, luovuutta ja jopa kapinallisuutta korostavina aikoinamme tuollekin varmaan ostajia saadaan. Minut muun muassa.

      
  • Onko tämä siis joku uusi Urban Cruiserin kilpailija, Renault Kaleos tms?? Kivoja ideoina sinänsä nähdä liikenteessä kuten PT Cruiser, Minit, Fiat 500, New Beetle. Vielä kun tulisi vanhat kunnon Rodit tai Deuce Coupet liikenteeseen. Minusta sairaan tyylikäs auto edelleenkin löytyy ZZTopin levyn kannesta 80-Luvulta. Siinä oli se Chopattu Rodi baby moon kromivantein..

      
  • http://auto.howstuffworks.com/zz-top-eliminator-hot-rod.htm

    Nissaneista oli tarkoitus jutella täällä, sori...

      
  • Kerrankin olen Maastovälityksen kanssa samoilla linjoilla, nimittäin tuo ZZ Topin mobiili edustaa hyvää makua! :sunglasses:



    e: Otsikon aiheen auton nimi pitäisi taiteen sääntöjen mukaan olla Nissan Puke.

      
  • Anders-Simo:

    No, rumuus ei kylläkään tunnu olevan este, jos vain auton merkki on oikea.




    Eh, kuten sinun tapauksessasi Nissan? Tällainen taipumus on ollut viesteistäsi havaittavissa.

      
  • nimim Erkki:

    Anders-Simo:
    No, rumuus ei kylläkään tunnu olevan este, jos vain auton merkki on oikea.


    Eh, kuten sinun tapauksessasi Nissan? Tällainen taipumus on ollut viesteistäsi havaittavissa.




    Ei tuo Juke minusta ruma ole, erikoinen ja röyhkeä pikemminkin.



    Auton merkillä ei minulle suurta merkitystä ole, enemmän ratkaisee itse auto. Poikkeuksina Lada ja Skoda, näillä en merkin takia voisi ajaa.



    Itselläni on ollut amerikkalaisia, italialaisia, japanilaisia, ranskalaisia ja saksalaisia merkkejä, tällä hetkellä saksalainen tila-auto. Luultavasti tänä vuonna ostan auton. Sen tulisi olla hieman erikoisempi, joten monenlaista menijää olen katsellut: Alfa Mito, Volkswagen Scirocco, BMW X1, Nissan Cube, Fiat 500, Mini Clubman, Nissan Juke, Audi A5, Citroen DS3, Mitsubishi Lancer Ralliart, Volvo C30 ja niin edelleen.



    Ei minulla tietääkseni mitään Nissan-fiksaatiota ole, mutta myönnettävä on, että Nissanin nykymuotoilu puree meikäläiseen. Tällä hetkellä eniten kiinnostaa juuri Juke jo siksikin, että se on nelivetoinen. Lisäksi se on kiinnostavannäköinen ja käytännössä sopivan kokoinen viisine ovineen. Tieteysti on totta sekin, että Nissan on teknisesti varmempi kuin vaikkapa Alfa ja pitää hintansa paremmin.



      
  • 50% pitää Jukesta



    35% inhoaa sitä



    15% suhtautuu neutraalisti



    Tällaisiin lukuihin pääsin kun laskin erään brittiläisen keskustelupalstan kommentit.



    Osa ihmetteli, miten jotakin näin rumaa on voitu tehdä. Osa kiitteli, että Nissan on ottanut rohkean askeleen ja vaikka he pitävätkin joistakin yksityiskohdista, kokonaisuuden täytyy vielä ajan mittaan kasvaa heidän silmissään. Myönteisesti suhtautuvistakaan kukaan ei käyttänyt sanaa kaunis; ilmaisut olivat yleensä "näyttää hyvältä", "näyttää mahtavalta", "siisti", tai sen sellaista.



    Pidän autoista, jotka eivät jätä ketään kylmäksi.

      
  • Nissan on kai asettanut tavoitteeksi, ettei se enää tee tylsiä autoja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit