Uusi Passat

69 kommenttia
«13

Mitä mieltä?

Itse hieman petyin kun uudistus on aika mieto.

Kun uuteen Passattiin hyppää sisään,mitään ahaa-fiilistä

ei erityisesti tule. Tuttu ja turvallinen :smile:



Tosin varustelutaso on tainnut nousta ja muutamia hyviä ja "edullisia" lisävarusteita löytyy mm. Navi.



  
  • Sinänsä ihan hyvä suoritus, että saadaan tehtyä jo entuudestaan erittäin tylsästä autosta vieläkin tylsempi. Nostan hattua tuolle suoritukselle. :smile:

      
  • Minäkin olen todella pettynyt auton muotoiluun. Todella tylsän näköinen auto. Passatilla kun kuitenkin on niin hyvä maine(ainakin käsittääkseni) ja vakiintunut asema luokassaan, etten millään jaksa uskoa, että sen menestys vaarantuisi vaikka muotoilu olisi edes hivenen persoonallisempaa ja erottuvampaa. Juuri tämä asia minua harmittaa VW:ssä: Mahdollisuuksia ja resursseja vaikka mihin paitsi muotoiluun( ja tämäkin vain koska eivät halua niin)!

      
  • onhan se surullista kun noin pirun tylsä auto on muka se uutuus ja vielä surullisempaa on se, että passatin tyylikkäin osa on Skoda Superbista lainattu keskikonsoli. Konsoli tosin on tyylikäs, mutta se on Skodassa ollut nyt pari vuotta vai koska tuo uusi Superbbi tulikaan myyntiin, tyylikäs retrofiilis.

      
  • Samaa mieltä ulkonäöstä kuin muutkin täällä. Näyttää muuten ihan rekkakontin alle jääneeltä litistyneeltä uudelta Transporterilta.

      
  • Samannäköinenhän tuo on kuin edellinenkin sukupolvi, jolloin malli meni jo pilalle. Nokka näyttää rumemmalta kuin aiemmissa maskiuudistuksissa, esim. Glufissa, jossa mentiin mielestäni parempaan suuntaan tällä "uudistuksella".

      
  • No onhan se Passat CC niille, joiden mielestä tuo perusmalli on turhan vaatimaton.. CC on ainakin minusta ihan tyylikäs.

      
  • Olen lauraveen kanssa samaa mieltä tuosta Passat CC:stä. Se on tyylikäs kokonaisuus! Muotoilu on kunnossa ja kyllähän Volkkariltakin joskus tulee tyylikkääpääkin tuotantoa kun silloin tällöin innostuvat "muotoilulliseen revittelyyn".

      
  • Sanokaa nyt suoraan, ettekö jostain syystä pidä Volkswagenin autoista, kun monen toimesta sitä moititaan.

    Ärsyttääkö autolehtien valinnat?



    En ole koskaan omistanut yhtaan VGA:n autoa, joten ei sillä nyt niin väliä siinä mielessä.



    Hauska havainto sinänsä Suomen subarufoorumilta, kun uudet mallit

    Legacy ja Outback esiteltiin.

    "Kyllä ovat rumia".

    Jonkun ajan kuluttua alettiin sitten niitä ostaa.

      
  • mjh

    Hauska havainto sinänsä Suomen subarufoorumilta, kun uudet mallit
    Legacy ja Outback esiteltiin.
    "Kyllä ovat rumia".




    Me Subarukuskit ollaan outoa porukkaa. Itsekin pidän käyttöautoani rumana.



    Onneksi vaimo on kaunis.



    Hyvää uutta vuotta kaikille!

      
  • mhj:

    "Kyllä ovat rumia".
    Jonkun ajan kuluttua alettiin sitten niitä ostaa.


    Enpä voisi yhdestäkään uudehkosta (jopa vanhasta) mallista, merkistä puhumattakaan sanoa muuta. Kaikki ovat rumia. Silmää miellyttäviä malleja oli lähinnä 1940-50 -luvuilla.



    Jos tekniikka yms. seikat ovat muuten siedettävällä tasolla, niin pakko kai jotain on ostaa.

      
  • Tehtaat tekee juuri niitä auoja jotka menee kaupaksi. Jotain VW-Groupin autoissa täytyy olla koska ne käsittääkseni menee kaupaksi.



    Eli me, kuluttajat, päätämme mitä tehtaat tekee. Eli ihan vapaaehtoisesti ostamme verrattuamme tuotteita.

      
  • Uusi Passathan ei ole oikeasti uusi. Kuten ei viimeisin Golfkaan. Muut merkit puhuisivat faceliftista. EURONCAP ei tiettävästi ota tuota Passattia testattavaksi koska auto on käytännössä sama kuin edeltäjä ja se on jo törmäyskokeen käynyt.

    Uskoisin ja toivoisin, että laatupuutteita on tässä uudistuksessa korjailtu esim. DSG:n osalta.

    Aiemman mallin perä oli tyylikkäämpi, mutta keulan ilme on tässä uudessa mielestäni aiempaa krommattua tyylikkäämpi. Makuasioitahan nämä. Ei silti tule meille tuollaista vieläkään, vaikka edellisestä kansanvaunusta on toki vierähtänyt jo vuosia...

      
  • Uutinen ei varmaan ollut se, että Passat oli vain lämmitelty versio edellisestä mallista.



    Mutta...Jos malli voittaa tai on kärjessä kaikenmaailman testeissä niin onko itseisarvo muuttaa toimivaa konseptia..Hiotaan vain edellistä. Kuten Golf. Ja...Luulen että kauppa käy.





      
  • Päinvastoin. Tuollainen itsetyytyväisyys (etten sanoisi ylimielisyys) on tuhon alku ja juuri. Vastikään uutisoitiin VW/VAG:n ongelmista USA:n markkinoilla. Vrt. Nokia.

      
  • A Tapio,

    on se testattu!

    Hyvä tulos.

      
  • Hyvä vernon vili.



    En ole sitä mieltä, että Passat pitäisi suunnitella alusta uudestaan tai, että se olisi millään tavalla huono kokonaisuus, mutta olisin innoissani jos VW päättäisi kokeillla hieman rohkeampaa muotoilua. Esimerkiksi hieman vaikka Mazda 6:en tyyliin. Hieman rohkeampaa ja räväkämpää, mutta kuitenkin tyylikästä ja toimivaa. En suinkaan väitä, että Mazda olisi sen kauniimpi, mutta muotoilussa on kuitenkin enemmän rohkeutta ollut mukana. Kyllä Passatin asema on niin vahva tuossa luokassa, että se kestäisi pienen muotoilullisen revittelyn ongelmitta.

      
  • A Tapio:

    Uusi Passathan ei ole oikeasti uusi. Kuten ei viimeisin Golfkaan. Muut merkit puhuisivat faceliftista.




    No jaa, enpä muista yhdenkään automerkin mainostaneen faceliftia, aina ne esitetään "uusina".

      
  • Volkkarin tehtaalla sanovat että vanhan ja uuden Passatin kohdalla suoraan yhteen sopivia osia on Variantin kattopala,

    ei muuta. Eikä sekään jos uuteen valitsee panoraamaluukun.

    Eli ei facelift vaan melkolailla uusi monilta osin.



      
  • A Tapio:

    Uusi Passathan ei ole oikeasti uusi. Kuten ei viimeisin Golfkaan. Muut merkit puhuisivat faceliftista.




    Ihan periaatteellinen kysymys: miksi sen pitäisi olla täysin uusi tai miksi kaikkien autojen tulisi uusiutua samalla tavalla? Volkkarilla on selvästi eri periaate autojensa uudistamisessa ja konsepti vaikuttaa aika toimivalta.





    Ja montako "antiikkista" osaa tuosta nyt sitten lopulta löytyy jos ajattelee kone/vaihteisto ym ym niin harvasta merkistä löyty ns "kokonaan uusista" malleistakaan vastaavaa. Ainakaan tuossa autoluokassa.

      
  • Jos Passatin uudistuksen tulokset ovat yhtä hyviä kuin Golfin tapauksessa, niin eipä tässä tosiaan ole paljon sijaa vikinälle. Golfia ei tunnu ikä painavan oikein missään suhteessa. Minkään auton muotoilu ei kaikille kelpaa, eikä tämä varmasti ketään yllätä.



    Jotenkin itseäni lähtökohtaisesti lämmittää enemmän panostuksen suuntaaminen kohti tekniikan hiomista kuin muutaman vuoden välein tulevat ulkoasun mullistukset.

      
  • Itseänikin miellyttää enemmän autot, joiden muotoilussa kunnioitetaan jonkinlaisia perinteitä, eikä mennä pelkästään päivän muodin mukana. Tekninen edistyksellisyys ei ole toki haitaksi.

      
  • Kuten Taunus 70-76-79

      
  • Toisaalta olisihan oikeasti uusi aina uusi. Ei pääse naapuri sanomaan, että ostit sitten vanhan mallin!!!

    Itse en ottaisi esim. Seat Exeota, koska kyseessähän on yli 10v Audi (jollaisella tuli aikanaan ajeltuakin jo kertaalleen :sunglasses: ). Ei varmasti ole tuo Exeo esim. rakenteidensa ja turvallisuutensa osalta samalla tasolla kuin esim. uusi Audi A4, vaikka ihan kelpo peli muuten olisikin.



    Jos sitten syystä tai toisesta haluaa Passatia ja Seatia enemmän nostalgiaa "tehdasuuden" auton muodossa voi käydä hakemassa Kiinasta 80-luvun alun VW Santanan tai Intiasta vanhan Suzuki Alton uuden Marutin muodossa. Ne eivät taatusti näytä uudelle edes vanhanautokannan Suomessa. Vieläköhän niitä 1200L Ladojakin saisi rajan takaa?

      
  • A Tapio:

    Toisaalta olisihan oikeasti uusi aina uusi. Ei pääse naapuri sanomaan, että ostit sitten vanhan mallin!!!

    Jos sitten syystä tai toisesta haluaa Passatia ja Seatia enemmän nostalgiaa "tehdasuuden" auton muodossa voi käydä hakemassa Kiinasta 80-luvun alun VW Santanan tai Intiasta vanhan Suzuki Alton uuden Marutin muodossa. Ne eivät taatusti näytä uudelle edes vanhanautokannan Suomessa. Vieläköhän niitä 1200L Ladojakin saisi rajan takaa?




    Naapurisiko autosi valitsee?



    Kannattaa varmaan verrata Santanaa ja Altoa meidän markkinoiden tuotteisiin. Omilla markkinoillaan ne lienevät ihan kilpailukykyisiä tuotteita.

      
  • Böpi:

    Kuten Taunus 70-76-79




    70-luvun lopun TM:n vertailun ykkössija. Yhteenveto totesi ytimekkäästi: Hyvä mutta kallis!

      
  • Ei voi kuin ihmetellä tuota vw:n myyntiä (siis meillä pohjoismaissa). Hyvät koneet ja laatikohan niillä periaattesssa on, mutta kyllä ne heikkoudet on sitten niin suuria ja siitä ihmetys.



    Heikkouksia MINUN MIELESTÄ ovat vw:n yleinen kestäminen.Niiden sisustat "rispaantuu" muutamassa vuodessa,dsg-laatikot (ainakin vanhemmat),öljyn syönti,sika kalliit huollot, suuret kulutukset tsi-koneissa (no okei suorituskykykin ihan ok),alustan alimitoitetut osat, keulan muoviosista talven jälkeen lähinnä muistot jäljellä ei tule lämmintä sisälle jne.



    Joten ketkä hullut näitä ostaa? Tai mitkä ominaisuudet heidän mielestään korvaa nuo puutteet jotta he päätyvät ostamaan tuollaisen.



    Keski-Euroopassa tilanne on ihan toisenlainen, siellä ne todennäköisesti toimivat paljon paremmin.

      
  • Ryne:



    Jaa, että kovat kulutukset? Jo on aikoihin eletty.



    Kerropa mulle yli 200 hv sedan-mallinen tojota tai Lexus, joka kuluttaa alle 6,5l bensaa. Edes perus Auris aneemisella vapaastihengittävällä 1,6l koneella ei syö noin vähää. Eihän Lexus IS:n kulutus ole kuin tasan 2l isompi ja suorituskyky roimasti huonompi. Nelivetoinen roimasti isompi yli 300 hv A7 3.0 TFSI Quattrokin syö pari desiä vähemmän kuin tuo.



    Aika turhalta jotkut Lexuksen hybridikotkotuksetkin tuntuvat. A8 4,2l FSI Quattro syö vain 0,2l enemmän bensaa kuin Lexus LS hybridi. Ja Audissahan näistä on luonnollisesti parempi suorituskyky.



    Perusautoista voidaan ottaa vertailuun Golf ja Auris. Golf 1.2 TSI 105 hv syö 5,2l/100km. Käytännössä paljon heikommalla koneella varustettu Auris 1,3l syö 5,9l. Minun yksinkertainen matikkapääni sanoo, että Auris on näistä suurikuluksisempi. Kenties Sinä tojomiehenä valaiset minua?



    Myös dieselinä Golf on etevämpi. Golf 170 hv TDI syö 5,1l kun taas Auris 177 hv dieselillä hörppii 5,9l naftaa.



    Otetaan myös Avensis mukaan. Passat 1.4 TSI 5,9l/100 km, Avensis 1.6 6,6l/100km.



    Hurjia on volkkarin kulutukset tosiaan.

      
  • Böpi:

    Kuten Taunus 70-76-79


    Missäs nykyvoorttissa noita 70-luvun tanarin muotoiluperinteitä näkyy? Pelkkää ovaalimerkkiä ei nyt lasketa muotoiluun. Ja toisaalta olikos niissä edes sitä? :wave:

      
  • Aika monta autoa on Simppa kerinnyt testamaan ihan tosielämässä.



    Jännä kun A8 4,2litranen menee hajulla mutta A3 1,4tsi/dsg on nyt pakkasilla kuluttanut välillä palokka-jkl(päivä keskustassa)-palokka n.11 litraa/100km. Se on ihan pas..n hailee mitä luvattu kun ei ole lähelläkään tosielämää.



    Muutenkin noita luettelemiasi autoja tulee ihan kokoajan vastaan. Montako LS Lexusta tai A8:a näet päivittäin?



    2.0tdi golffi ei siis syö paljoa enempää kuin n.1600kg e-mersu automaattina.



    Montako sataakilometriä olet muuten ajanut tuollaisella 177hv auriksella? Minä olen ajanut n.300kpl noita satakilometrisiä eikä kulutus ollut kuin 5,5litaa keskimäärin. Auto kuin uusi tuon jälkeen, sisustasta ei ollut pinnat rispaantuneet irti ja alustan muoviosatkin oli paikallaan. Samaa ei voi sanoa vag-yhtymän autoista.



    Siinä ei paljoa paina se, että golffit ovat hiukan parempia ajettavuudeltaan (siis jos muistaa ottaa Peltorit päähän jotta kestää melua). Täysiä "resuja" ja kelvottomia kulkineita suomen talviin.

      
  • Ryne:

    Jännä kun A8 4,2litranen menee hajulla mutta A3 1,4tsi/dsg on nyt pakkasilla kuluttanut välillä palokka-jkl(päivä keskustassa)-palokka n.11 litraa/100km. Se on ihan pas..n hailee mitä luvattu kun ei ole lähelläkään tosielämää.




    Mikä auto ei kuluta normikulutusta enemmän kylmän kelin pätkäajossa? Vertailuissa Volkkarin tuotteet pärjäävät keskimäärin hyvin kulutusmittauksissa.



    Montako sataakilometriä olet muuten ajanut tuollaisella 177hv auriksella? Minä olen ajanut n.300kpl noita satakilometrisiä eikä kulutus ollut kuin 5,5litaa keskimäärin. Auto kuin uusi tuon jälkeen, sisustasta ei ollut pinnat rispaantuneet irti ja alustan muoviosatkin oli paikallaan. Samaa ei voi sanoa vag-yhtymän autoista.




    Mikä on tämä vag-yhtymä? Itse en ole nähnyt yhtään Volkkaria, Audia, Skodaa tai mitään muutakaan nykyautoa, jonka sisusta olisi merkittävästi kuluneen näköinen 30 000 km jälkeen. Alustan muoviosatkaan eivät omia aikojaan tipu. Käyttäjällä on siinäkin suurin rooli.



    Siinä ei paljoa paina se, että golffit ovat hiukan parempia ajettavuudeltaan (siis jos muistaa ottaa Peltorit päähän jotta kestää melua). Täysiä "resuja" ja kelvottomia kulkineita suomen talviin.




    Omien havaintojeni ja lukuisten testien mukaan Golf on luokassaa hiljaisimpia autoja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit