Alfa tuli sanoista "Anonima Lombarda Fabbrica Automobili". Onkohan tuolla anonyymillä (anonyme, anonima) jokin muukin merkitys kuin "nimetön"? Yhtiömuoto tms?
Täysin aiheen ulkopuolelta. Mistä tuo sana PSA-konserni tulee? Osaisiko joku kertoa???
Google kertoi tuon noin viidessä sekunnissa:
"Peugeot Société Anonyme"
PSA Peugeot Citroën syntyi vuonna 1976 kun Peugeot Société Anonyme (PSA) osti konkurssiinmenneen kilpailijansa, Citroën-yhtiön. Näin muodostui PSA Group, jonka nimi myöhemmin muutettiin nykyiseen muotoon PSA Peugeot Citroën.
Opelixin Googlaus demonstroi hauskasti sen, että Google ei unohda mitään. Mutta kukapa noita lähes 37 vuoden takaisia tapahtumia netissä analysoisi ellei - noh - vähän valveutuneempi surffailija.
Kiitoksia Opelixille tiedosta! Kunhan kysyin huvikseni. Tiedän kyllä, että tuon tiedon olisi googlestakin löytänyt. Mitä tuo suomeksi käännettynä muuten mahtaa tarkoittaa?
Alfa tuli sanoista "Anonima Lombarda Fabbrica Automobili". Onkohan tuolla anonyymillä (anonyme, anonima) jokin muukin merkitys kuin "nimetön"? Yhtiömuoto tms?
Yhtiömuotoahan tuo S.A. meinaa. On käytössä siellä sun täällä. Julkinen osakeyhtiö lienee lähin suomennos.
Kiitoksia Opelixille tiedosta! Kunhan kysyin huvikseni. Tiedän kyllä, että tuon tiedon olisi googlestakin löytänyt. Mitä tuo suomeksi käännettynä muuten mahtaa tarkoittaa?
No jo on taas ollut kisa, kun kakkoseksi on saatu Volkkarin "kopio" melkein 20 vuoden takaisesta Renault Twingosta.
No mikä on ongelma? Sekö, että VW taas kerran menestyi?
En kyllä minäkään keksi Upista mitään ihmeellistä, joka selittäisi hyvän sijoituksen.
Tälläkin palstalla hehkutettiin kaikenmaailman takamoottorirakenteita ja muita omalaatuisuuksia. Siihen nähden tuo tuiki tavallinen pikkuauto on mielestäni melkoinen pannukakku. Ei edes DSG:tä saatavilla.
En kyllä minäkään keksi Upista mitään ihmeellistä, joka selittäisi hyvän sijoituksen.
Tälläkin palstalla hehkutettiin kaikenmaailman takamoottorirakenteita ja muita omalaatuisuuksia. Siihen nähden tuo tuiki tavallinen pikkuauto on mielestäni melkoinen pannukakku. Ei edes DSG:tä saatavilla.
Ei kai tuossa ole tarkoituskaan valita omalaatuista autoa. Huhutaan, että up! nostaisi esimerkiksi tilankäytön, mukavuuden ja ajettavuuden uudelle tasolle luokassaan. Jos noin on, niin alkaahan siinä olemaan jo jotain palkitsimisen arvoista.
No sanotaan, että hehkutukseen nähden tuo on pettymys.
Muistaakseni jo konseptin perusteella täälläkin jotkut rustailivat tulevan takamoottorisen mallin mullistavasta tilankäytöstä ym. Vaan saatiin ihan tavallinen pikkuauto.
Muistaakseni joku volkkarinkin edustaja Autocar-lehdelle myönsi, että hypetys meni ehkä vähän liian pitkälle heidänkin puoleltaan.
Up on ihan pätevä Lupon seuraaja, mutta ei todellakaan mitään maata mullistavaa saati innovatiivista.
Jos edes sen DSG:n olisi saanut. Nyt tuossakin on joku robottihirvitys. Toyota on sentään iQ:n tajunnut tehdä CVT:llä.
Ei kai tuossa ole tarkoituskaan valita omalaatuista autoa. Huhutaan, että up! nostaisi esimerkiksi tilankäytön, mukavuuden ja ajettavuuden uudelle tasolle luokassaan.
Millähän tavalla Upi nostaa esim. tilankäytön alkuperäiseen Twingoon nähden uudelle tasolle? Pystyyköhän tuossa edes kaksi ihmistä yöpymään suht mukavasti kuten Twingossa? Olisi Vuoden auto kakkoselta sentään jotain oikeasti innovatiivista odottanut eikä tosiaan vaan pelkkää peruspikkuautoa.
Up ei siis ole erityisen innovatiivinen, mutta onko tuossa seitsikossa sitten Ampera/Voltin lisäksi muita poikkeuksellisen innovatiivisia malleja (pl. DS5 hybrid)? Sitäpaitsi käsittääkseni yksi vuoden auto -kriteeri on auton tarjoama vastine rahalle. Uskallan väittää että ainakin DS5 ja Evoque antavat melko vähän vastinetta (korkealle) hinnalleen, ellei sitten imagoa ja tyyliä painoteta hyvin paljon. Ja ne taas ovat enemmän tai vähemmän makuasioita.
Ruotsin Lasse Holmstrm antoi Up'ille huippupisteet ja perusteli sitä näin:
Volkswagen Up 10 points
Love at first sight!
I really like this small car that can be a new icon for Volkswagen. Maybe not like the Beetle or the Golf, but then... The car is perfect for the need of most people, small but roomy for two, with a good price, proven safety in crash test (five stars) and the city emergency brake as standard. And cute. The concept is even more interesting with a cng-Up/eco Up and an electric Up/e Up and more to come Ups - in pipe line.
Up ei siis ole erityisen innovatiivinen, mutta onko tuossa seitsikossa sitten Ampera/Voltin lisäksi muita poikkeuksellisen innovatiivisia malleja (pl. DS5 hybrid)?
Okei, en huomannut ottaa huomioon, että kilpailijat saattoivat olla vielä tavanomaisepia, mutta sehän selittää kyllä Upin menestyksen.
Sekä Voltin että Amperan tuotanto pysäytetty 5 viikon ajaksi heikon myynnin vuoksi.
Due to the five week production halt of both Chevrolet Volt and Opel Ampera lines, GM will be forced to temporarily lay off 1300 employees at its Detroit Hamtramck facility.
Alfa tuli sanoista "Anonima Lombarda Fabbrica Automobili". Onkohan tuolla anonyymillä (anonyme, anonima) jokin muukin merkitys kuin "nimetön"? Yhtiömuoto tms?
Penteles:
Opelixin Googlaus demonstroi hauskasti sen, että Google ei unohda mitään. Mutta kukapa noita lähes 37 vuoden takaisia tapahtumia netissä analysoisi ellei - noh - vähän valveutuneempi surffailija.
Kiitoksia Opelixille tiedosta! Kunhan kysyin huvikseni. Tiedän kyllä, että tuon tiedon olisi googlestakin löytänyt. Mitä tuo suomeksi käännettynä muuten mahtaa tarkoittaa?
Jotenkin tuntuu hassulta kysellä asioita, jotka google kertoo sinulle nopeammin kuin ehdot tuo kysymysviestin tehdä.
Lefa:
Yhtiömuotoahan tuo S.A. meinaa. On käytössä siellä sun täällä. Julkinen osakeyhtiö lienee lähin suomennos.
Nuori autoilija:
Peugeot Oyj.
Huomenna sitten selviää mitkä ovat ne seitsemän autoa jotka pääsivät finaaliin.
Britit tuntuvat tykkäävän kovasti "omasta" Evoquestaan.
Saa nähdä löytyykö yllättäjiä.
Ei kovin suuria yllätyksiä.
Ehkä suurin yllätys oli Mersun B-sarjalaisen putoaminen.
Toinen yllätys mielestäni oli Fiat Pandan pääsy finalistien joukkoon. Fiat saa eniten ääniä eteläeurooppalaisilta raadin jäseniltä.
Citroën DS5
Fiat Panda
Ford Focus
Opel Ampera / Chevrolet Volt
Range Rover Evoque
Toyota Yaris
Volkswagen Up
ja Citroen saa ranskalta ja saksalaiset saksalaisilta, mitä sitten??
GTamv:
En usko että näin käy. Katsotaan maaliskuussa äänten jakautuminen.
>> Fiat << ei oikein ole mennyt kaupaksi Keski-Suomessa.
Penteles:
no ei ne ainakaa saa eteläeurooppalaisilta sun logiikan mukaan ääniä. En kyllä ymmärtäny tota sun Fiat pointtia yhtään....mutta ei se mitään.
Penteles:
mites tämä nyt liittyy vuoden auto 2012 valintaan?
>> Finalistien esittely <<
Suosikkisi pääsi mukaan.
B-sarjalaisen poisjäänti hieman yllätti.
(Kävin koeajamassa.)
Fordi mukana kovasti. 2009, 2011 ja nyt taas.
Saksassa äänestys vuoden 2012 autosta.
>> Stern <<
Vuoden autoksi tänä vuonna hybridi.
1. Opel/Vauxhal Ampera ja Chevrolet Volt 330 pistettä.
2. Volkswagen Up 281 pistettä.
3. Ford Focus 256 pistettä.
4. Range Rover Evoque 186 pistettä.
5. Fiat Panda 156 pistettä.
6. Citroen DS5 144 pistettä.
7. Toyota Yaris 122 pistettä.
Saa nähdä käykö tämän vuoden autolle kuten viime vuoden autollekin, ettei joko saada heti tuotantoon tai ei mene kaupaksi.
Tosin vuoden autoksi harvoin valitaan myyntimeneistyvää merkkiä.
No jo on taas ollut kisa, kun kakkoseksi on saatu Volkkarin "kopio" melkein 20 vuoden takaisesta Renault Twingosta.
slowgear:
No mikä on ongelma? Sekö, että VW taas kerran menestyi?
Kalle Kehveli :
Ehkä ongelma kulkee joskus myös mielipiteen nimellä.
Ansaittu voittaja, tuo innovaatioita yhä useamman saataville. Onnittelut GM-leiriin!
Kalle Kehveli :
En kyllä minäkään keksi Upista mitään ihmeellistä, joka selittäisi hyvän sijoituksen.
Tälläkin palstalla hehkutettiin kaikenmaailman takamoottorirakenteita ja muita omalaatuisuuksia. Siihen nähden tuo tuiki tavallinen pikkuauto on mielestäni melkoinen pannukakku. Ei edes DSG:tä saatavilla.
simppa:
Ei kai tuossa ole tarkoituskaan valita omalaatuista autoa. Huhutaan, että up! nostaisi esimerkiksi tilankäytön, mukavuuden ja ajettavuuden uudelle tasolle luokassaan. Jos noin on, niin alkaahan siinä olemaan jo jotain palkitsimisen arvoista.
No sanotaan, että hehkutukseen nähden tuo on pettymys.
Muistaakseni jo konseptin perusteella täälläkin jotkut rustailivat tulevan takamoottorisen mallin mullistavasta tilankäytöstä ym. Vaan saatiin ihan tavallinen pikkuauto.
Muistaakseni joku volkkarinkin edustaja Autocar-lehdelle myönsi, että hypetys meni ehkä vähän liian pitkälle heidänkin puoleltaan.
Up on ihan pätevä Lupon seuraaja, mutta ei todellakaan mitään maata mullistavaa saati innovatiivista.
Jos edes sen DSG:n olisi saanut. Nyt tuossakin on joku robottihirvitys. Toyota on sentään iQ:n tajunnut tehdä CVT:llä.
Kummalle vaihtoehdolle antaisit Simppa mieluimmin äänesi: onnistuneelle evoluutiolle vai epäonnistuneelle revoluutiolle?
NHB:
Millähän tavalla Upi nostaa esim. tilankäytön alkuperäiseen Twingoon nähden uudelle tasolle? Pystyyköhän tuossa edes kaksi ihmistä yöpymään suht mukavasti kuten Twingossa? Olisi Vuoden auto kakkoselta sentään jotain oikeasti innovatiivista odottanut eikä tosiaan vaan pelkkää peruspikkuautoa.
Up ei siis ole erityisen innovatiivinen, mutta onko tuossa seitsikossa sitten Ampera/Voltin lisäksi muita poikkeuksellisen innovatiivisia malleja (pl. DS5 hybrid)? Sitäpaitsi käsittääkseni yksi vuoden auto -kriteeri on auton tarjoama vastine rahalle. Uskallan väittää että ainakin DS5 ja Evoque antavat melko vähän vastinetta (korkealle) hinnalleen, ellei sitten imagoa ja tyyliä painoteta hyvin paljon. Ja ne taas ovat enemmän tai vähemmän makuasioita.
Ruotsin Lasse Holmstrm antoi Up'ille huippupisteet ja perusteli sitä näin:
Volkswagen Up 10 points
Love at first sight!
I really like this small car that can be a new icon for Volkswagen. Maybe not like the Beetle or the Golf, but then... The car is perfect for the need of most people, small but roomy for two, with a good price, proven safety in crash test (five stars) and the city emergency brake as standard. And cute. The concept is even more interesting with a cng-Up/eco Up and an electric Up/e Up and more to come Ups - in pipe line.
Lefa:
Okei, en huomannut ottaa huomioon, että kilpailijat saattoivat olla vielä tavanomaisepia, mutta sehän selittää kyllä Upin menestyksen.
Lisää maustetta tarinointiin:
http://www.vibilagare.se/nyheter/chevrolet-voltproduktion-avbryts-36969
Kyllä.
Sekä Voltin että Amperan tuotanto pysäytetty 5 viikon ajaksi heikon myynnin vuoksi.
Due to the five week production halt of both Chevrolet Volt and Opel Ampera lines, GM will be forced to temporarily lay off 1300 employees at its Detroit Hamtramck facility.
Read more: http://wot.motortrend.com/chevrolet-volt-production-halted-for-5-weeks-due-to-slow-sales-175907.html#ixzz1oL9VPZ00