Volvo V70 voittaja-ainesta yhä!

265 kommenttia
«13456789

Auto Bild Suomi testasi hyvin kypsytettyjä farkkuja heinäkuu -07 numerossaan.

1. Volvo V70 2.5.TA Classic yht. 541P/ 48 800€
2. Mercedes C 230 TA Avantgarde yht. 519P/ 50 500€
3. Saab 95 2.3 T Wagon A Linear yht. 512P/ 49450€
4. Jaguar X-type 2.5 V6 AWD Exec Est AT yht.491/51 500€

Muutamia poimintoja;

"Volvo on monessa osa alueessa suvereeni.Sen ajettavuus on hyvä, moottori ja vaihteisto toimivat hienosti ja sen tilantarjonta etenkin tavaratilan osalta on erinomainen...vertailulenkillämme taloudellisimmaksi osoittautui Volvo 8,6 litran kulutuksella"

Helppo se on tietysti nyt Volvo -kuskien hymistellä, kun Corolla ei osallistunut testiin - sehän olisi ollut tietty ylivoimainen...


:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

  
  • Myös uusi Volvo V70 on voittanut Ruotsin Teknikens Världin testin. Järjestys testissä oli:

    1. Volvo V70 2,5T
    2. Audi A6 2,8 FSI
    3. BMW 525i touring
    4. VW Passat 2,0 FSI Turbo

    http://www.teknikensvarld.se/documents/audi/a6-bmw-5-volvo-v70-passat/index.xml

    Testi ei ole vielä ilmaiseksi luettavissa, mutta linkissä on lyhyt yhteenveto testistä. BMW-fanaatikkoja tuo tulos taas taatusti ärsyttää, joten odotellaan puolustuspuheita. :smile:

      
  • jos käsitin oikein, bemaria jälleen rankaistu ''hermostuneesta'' ohjauksesta. ja volvon kuollut-lahna-ajettavuutta- jälleen ihailtu.

    ei nämä testit ole minua varten.. :sleepy:

      
  • Tuo Teknikens Världin testi on jotenkin ihmeellinen. Miksi Passat on tuossa porukassa? :grin:

      
  • Eipäs nuo tulokset suuremmin ihmetytä. Sekä Classic, että uusi V70 on ehdottomasti luokkansa kärkeä. Eroja autojen välille saadaan korostamalla tiettyjä ominaisuuksia autoissa ja kyseisten testien pisteytyksessä Volvo vei voiton. Eikä ole mulla asiaan nokan koputtamista, juuri tuli uudet V70 ja S80 testailtua. Todella hienoja autoja ajaa. Kaikin puolin. Ohjaus miellyttää varmaan tämmöstä keskivertotallaajaa kuten minä, eikä keskiverto suomalaisessa arkiajossa taida olla esim BMW:n tunnokkaammasta ja tarkemmasta ohjauksesta paljoa iloa tavalliselle perheen isälle/äidille kun työ/lastenkujeltus/kauppareissulla. Dieseli automaatti ei ole edelleenkään Volvon tekemänä mun suosikki, mutta juuri 2,5T A on todella sulava ja hieno ajettava.

    Hyvä Ruotsalaiset!

      
  • Hyvä auto tuo V70 kylläkin, mutta mielestäni hinta-/laatusuhde ei ole kohdallaan, siis minun mielipiteeni! :sunglasses:

      
  • Lukekaa Ilta-Sanomat niin näette missä maassa valmistetaan viattomimmat autot.

      
  • Lainaus:
    27.07.2007 klo 22:54 Vackraste kirjoitti
    Tuo Teknikens Världin testi on jotenkin ihmeellinen. Miksi Passat on tuossa porukassa? :grin:


    Sehän on pelkästään hyvä, että Passat oli Ruotsalaisten testissä mukana. Passatia on tähän asti pidetty lähes joka testissä parhaana autona luokassaan, joten kun se on samassa testissä premium-autojen kanssa, niin näkee miten eväät riittää siinä joukossa. Vielä kun olisi ollut uusi Mondeokin samassa testissä, vaikka TM:n testissähän sekin jo nähtiin, ettei Mondeo kyennyt meikäläisissä olosuhteissa tehdyssä testissä sittenkään voittamaan Passatia, eikä edes Avensista.

    Passathan voitti selvästi premium-autojen pienemmät painokset TM:n farmaritestissä ja voitti myös V70:n. Nyt osat on kääntyneet, kun V70 malli on uudistunut ja niinhän sen pitää ollakin eli Volvon malliuudistus näyttää onnistuneen ja auto parantuneen.

      
  • Lainaus:
    27.07.2007 klo 21:59 Tapio Taula kirjoitti
    "Volvo on monessa osa alueessa suvereeni.Sen ajettavuus on hyvä, moottori ja vaihteisto toimivat hienosti ja sen tilantarjonta etenkin tavaratilan osalta on erinomainen..."


    Onko ominaisuudet suvereeneja, jos ajettavuus on hyvä, moottori ja vaihteisto toimivat hienosti, tilat erinomaiset? Olisi todellakin pitänyt ottaa se Corolla mukaan testiin, niin oltaisiin saatu rima riittävän korkealle.


    [Herbert muokkasi tätä viestiä 28.07.2007 klo 13:44]
      
  • Kuka vielä jaksaa kehua noita volvon laatikoita, ne on vieläkin ku ajaisi rautakangella. Ei voi samana päivänäkään verrata esim. Audiin, BMWhen tai Mersuun. Sulavuus on noista viitos kurnuttajista yhtä kaukana ku sika balleriinasta. Mittarit ja hallintalaitteet on ku 80-luvun Corolla KE70, samanlainen ankeen vihree. Katkaisimet on ku olis ostettu biltemasta ale korista. Ovet ja pilarit on paksuja ku ne olis tehty betonista. Muutenkin korin ja sisätilojen muotoilu on ku kännipäissään kirveellä veistettyä. Jarruletkuja, palloniveliä, tukivarsia, koiranluita ja eri sähköantureita saa olla viikoittain vaihtamassa. Ajettavuus on ok, jos tykkää ajella valtamerilaivalla, ainakin kääntöympyrän koko on samaa luokkaa. Koneessa pitäis olla muka turbot ja kaikee, mut siltikkään on ku vetäis kuollutta kissaa hännästä, mitään ei tapahdu, ei kun anteeks tapahtuu se pakoputken kurnutus vaan lisääntyy. Ja vaikka on muka tehty pohjolan olosuhteisiin, ni ei ole edes pesusuuttimien lämmitystä.

      
  • Lainaus:
    29.07.2007 klo 11:51 lauravee kirjoitti
    Kuka vielä jaksaa kehua noita volvon laatikoita, ne on vieläkin ku ajaisi rautakangella. Ei voi samana päivänäkään verrata esim. Audiin, BMWhen tai Mersuun. Sulavuus on noista viitos kurnuttajista yhtä kaukana ku sika balleriinasta. Mittarit ja hallintalaitteet on ku 80-luvun Corolla KE70, samanlainen ankeen vihree. Katkaisimet on ku olis ostettu biltemasta ale korista. Ovet ja pilarit on paksuja ku ne olis tehty betonista. Muutenkin korin ja sisätilojen muotoilu on ku kännipäissään kirveellä veistettyä. Jarruletkuja, palloniveliä, tukivarsia, koiranluita ja eri sähköantureita saa olla viikoittain vaihtamassa. Ajettavuus on ok, jos tykkää ajella valtamerilaivalla, ainakin kääntöympyrän koko on samaa luokkaa. Koneessa pitäis olla muka turbot ja kaikee, mut siltikkään on ku vetäis kuollutta kissaa hännästä, mitään ei tapahdu, ei kun anteeks tapahtuu se pakoputken kurnutus vaan lisääntyy. Ja vaikka on muka tehty pohjolan olosuhteisiin, ni ei ole edes pesusuuttimien lämmitystä.


    Hauska provo, mutta väärällä palstalla ja kuuluisi enemmänkin Suomi24-palstalle. Vai pitäisikö tänne julistaa oikein kilpailu parhaasta jonkin automerkin haukkumisesta ja avata sitä varten uusi otsikko. Sinä johdat vielä tällä hetkellä, mutta kuka pistäisi paremmaksi? :smile:

      
  • Lainaus:
    29.07.2007 klo 11:51 lauravee kirjoitti
    Kuka vielä jaksaa kehua noita volvon laatikoita, ne on vieläkin ku ajaisi rautakangella. Ei voi samana päivänäkään verrata esim. Audiin, BMWhen tai Mersuun.


    Aika paha :grin:
    Viime torstaina tuli tehtyä vertailua tyyliin uudet Volvot vs Audit. Aivan asiasta lähdettiin autoliikkeisiin koeajamaan. Tosian ajot oli kohtalaisen lyhyitä pätkiä (alle 30min/auto) Mutta samat pätkät ajettiin johon kuului 100kmh rajoitusta ja pätkä jopa kuoppaista metsätietä. Kyllä voi ihan täysin verrata Volvoa ja Audia, ja ikäänkuin puolueettomana (en omista kumpaakaan merkkiä, ei ole eikä ole ollut) totean vain että samassa luokassa kilpaillaan. Audi vain on hieman kalliimpi jos samalla tavalla varustellaan. BMW ja Mese jäi tällä kertaa väliin kojoilla.
    Ja Audin mittariston valaistus on otettu Bilteman automankasta.
    :wink:

    [Aeronautti muokkasi tätä viestiä 29.07.2007 klo 14:37]
      
  • Lainaus:
    28.07.2007 klo 11:34 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    27.07.2007 klo 22:54 Vackraste kirjoitti
    Tuo Teknikens Världin testi on jotenkin ihmeellinen. Miksi Passat on tuossa porukassa? :grin:


    Sehän on pelkästään hyvä, että Passat oli Ruotsalaisten testissä mukana. Passatia on tähän asti pidetty lähes joka testissä parhaana autona luokassaan, joten kun se on samassa testissä premium-autojen kanssa, niin näkee miten eväät riittää siinä joukossa. Vielä kun olisi ollut uusi Mondeokin samassa testissä, vaikka TM:n testissähän sekin jo nähtiin, ettei Mondeo kyennyt meikäläisissä olosuhteissa tehdyssä testissä sittenkään voittamaan Passatia, eikä edes Avensista.

    Passathan voitti selvästi premium-autojen pienemmät painokset TM:n farmaritestissä ja voitti myös V70:n. Nyt osat on kääntyneet, kun V70 malli on uudistunut ja niinhän sen pitää ollakin eli Volvon malliuudistus näyttää onnistuneen ja auto parantuneen.


    Ei nyt enää mennä tähän testiin, koska nuo kymmenyksen erot eivät ole yhtään mitään ja aven yllätysvoitto ei oikein vastaa sitä mitä autolehdet maailmalla kertovat mm. uudesta Mondeosta.

      
  • Tuskinpa tuo tulos nyt paljon BMW-fanaatikkoja ärsyttää. Itse olen kyseisen merkin "fani", edellinen auto oli BMW ja ihastuin merkkiin sitä kautta. Sitä ennen ajattelin, että ei bemarin lisähinnalle "kansanmerkkeihin" verrattuna saa mitään vastinetta, mutta nyt varsinkin kun olen tuon auton myynyt, kaipaan sitä taas takaisin ja seuraava auto tulee melko varmasti olemaan bemari. Ehkä suurin ongelma on merkin imago, minkä nykyään pilaa kaikenmaailman kännipäissään ajelijat sekä nuoret kaaharit.

    Olen sitä mieltä että sellainen henkilö joka BMW:n ostaa, tietää tasan tarkkaan mitä haluaa, eikä välitä juurikaan mistään testeistä. Parempia autoja löytyy, mutta silti on vain yksi BMW. Volvo on varmasti monessa suhteessa perheautona parempi, mutta ainakin oma mielikuva Bemarista on se, että auto on suunniteltu ajajan ehdoilla ja tärkeintä on kuljettajan viihtyminen, sitten vasta tulee muut matkustajat. Volvo taasen on tehty "koko perheelle". Monelle BMW on melkeinpä ainoa vaihtoehto, mukaanlukien minä itse. Ja ei minua jotkut vertailut hetkauta. Tiedän mitä autoltani haluan ja parhaiten ne toiveet täyttää bemari. Tämän huomaa myös tyytyväisyystutkimuksista, joissa BMW on aina korkealla, varsinkin itse autoon ollaan erittäin tyytyväisiä.

      
  • Lainaus:
    29.07.2007 klo 14:36 Aeronautti kirjoitti
    Lainaus:
    29.07.2007 klo 11:51 lauravee kirjoitti
    Kuka vielä jaksaa kehua noita volvon laatikoita, ne on vieläkin ku ajaisi rautakangella. Ei voi samana päivänäkään verrata esim. Audiin, BMWhen tai Mersuun.

    Aika paha :grin:
    Viime torstaina tuli tehtyä vertailua tyyliin uudet Volvot vs Audit. Aivan asiasta lähdettiin autoliikkeisiin koeajamaan. Tosian ajot oli kohtalaisen lyhyitä pätkiä (alle 30min/auto) Mutta samat pätkät ajettiin johon kuului 100kmh rajoitusta ja pätkä jopa kuoppaista metsätietä. Kyllä voi ihan täysin verrata Volvoa ja Audia, ja ikäänkuin puolueettomana (en omista kumpaakaan merkkiä, ei ole eikä ole ollut) totean vain että samassa luokassa kilpaillaan. Audi vain on hieman kalliimpi jos samalla tavalla varustellaan. BMW ja Mese jäi tällä kertaa väliin kojoilla.
    Ja Audin mittariston valaistus on otettu Bilteman automankasta.
    :wink:


    Nöh, Nöh, onhan noita valkeita valoja Pioneerin, JVCn, Sonyn ym. mankoissa. Mut varmaan biilteeman mankka on se johon muita mankkoja verrataan. Ja eikö se juuri ole siistiä et on mankka ja mittarit samaa sävyä.

    Mut mitä halusin tuolla edellisellä avautumisellani tuoda esille ompi et tuo auton paremmuus järjestykseen laittamineseen ei ole yksiselitteistä ratkaisua, makuasiat vaikuttaa niin kovin paljon. jos joku ei sitä huomannu mä en niin kovasti välitä tuosta ruottalaisesta kartanovaunusta, ku on jääny saamatta se kartanokin, niin ei voisi vähempää kiinnostaa et se voitti sen autobildin vertailun, ihmettelen vaan suureen ääneen et millä eväillä??


    Ja eniten risoo joidenkin pakonomainen tarve ylistää maasta taivaaseen ja takaisin omaa automerkkiä, kuten tän topikin aloittaja.

    mulla ei oo tällä hetkellä Audia, Mersua tai Bimmeriä, kaikkia näitä merkkejä on toki ollu, mut ei tällä hetkellä.

    Kaikissa automerkeissä on omat vahvuutensa ja myös jotkut heikkoutensa, kaikkia miellyttävää pakettia ei kukaan pysty toteuttamaan, makuja ja mieltymyksiä on monia. Jos joku nyt siellä onnellisena ja autuaana volvollaan ajelee synnittömässä ruotsalaisilmapiirisessä betre folke meiningeissään, niin ajelkoon vaan, mut ei tarvii sitä erinomaisuuttaan niin suureen ääneen toitottaa, kun löytyy myös toisenlaisia mielipiteitä.

    Ja ei näiden TM keskustelupalstojen taso ennenkään päätä huimannu,joten minäkin uskalsin tänne suuren suuni aukaista. nyt olen puhunut.

      
  • Lainaus:
    28.07.2007 klo 11:34 A-utoilija kirjoitti

    Passathan voitti selvästi premium-autojen pienemmät painokset TM:n farmaritestissä ja voitti myös V70:n. Nyt osat on kääntyneet, kun V70 malli on uudistunut ja niinhän sen pitää ollakin eli Volvon malliuudistus näyttää onnistuneen ja auto parantuneen.


    Valitettavasti Volvon uudistuksessa myös hinnat on uudistuneet, mitä ei luonnollisesti autoa kehuessa useinkaan muisteta. Hinnan takia auto jää minun osaltani kauppaan.

    Dieselinä laskeskelin hintoja ihan sellaiselle peruspaketille:

    Passat Variant 170 hv TDI Sport muutamalla lisävarusteella, noin 51.000 eur
    BMW 520d Touring Business, noin 62.000 eur
    Volvo V70 D5 Summum (Volvon varustelu on siitä hassu, että ei kannata muuta ottaa, jos haluaa esim. ksenonvalot) noin 60.000 euroa.

    Automaattilaatikot ei muuta hintavertailua mihinkään. Niistä toiminnaltaan paras on kuitenkin selvästi halvemmassa Passatissa (DSG), sitten Bemarissa ja viimeisenä Volvossa. D5 on parempi vertailukohta Bemarille ja tälle viimeisimmälle TDI:lle, jotenkin tuo Volvon kone vaan on ilmoitettuihin suoritusarvoihinsa nähden aika "nuhainen".

    Näillä hinnoilla valintani olisi kuitenkin se Passat, tai jos haluaisin maksaa enemmän niin sitten tuo Volvon kanssa suht samanhintainen Bemari. Ja jos olisin jostain syystä hankkimassa bensakoneista autoa, niin valinta olisi Bemari kunnon kutoskoneella ja säädyllisillä kulutuksilla.

    Tuossa uuden V70:n testissä mainittiin, että Volvo on janoinen, mutta "hybriditekniikka" on jo kehitteillä (tulikohan tästä lisäpisteitä?). Milloinkohan sellaista on lupa odottaa - 2020 vai jo pari vuotta aiemmin? :wink:

      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 08:56 AkiK kirjoitti

    Valitettavasti Volvon uudistuksessa myös hinnat on uudistuneet, mitä ei luonnollisesti autoa kehuessa useinkaan muisteta. Hinnan takia auto jää minun osaltani kauppaan.

    Dieselinä laskeskelin hintoja ihan sellaiselle peruspaketille:

    Passat Variant 170 hv TDI Sport muutamalla lisävarusteella, noin 51.000 eur
    BMW 520d Touring Business, noin 62.000 eur
    Volvo V70 D5 Summum (Volvon varustelu on siitä hassu, että ei kannata muuta ottaa, jos haluaa esim. ksenonvalot) noin 60.000 euroa.

    Automaattilaatikot ei muuta hintavertailua mihinkään. Niistä toiminnaltaan paras on kuitenkin selvästi halvemmassa Passatissa (DSG), sitten Bemarissa ja viimeisenä Volvossa. D5 on parempi vertailukohta Bemarille ja tälle viimeisimmälle TDI:lle, jotenkin tuo Volvon kone vaan on ilmoitettuihin suoritusarvoihinsa nähden aika "nuhainen".

    Näillä hinnoilla valintani olisi kuitenkin se Passat, tai jos haluaisin maksaa enemmän niin sitten tuo Volvon kanssa suht samanhintainen Bemari. Ja jos olisin jostain syystä hankkimassa bensakoneista autoa, niin valinta olisi Bemari kunnon kutoskoneella ja säädyllisillä kulutuksilla.

    Tuossa uuden V70:n testissä mainittiin, että Volvo on janoinen, mutta "hybriditekniikka" on jo kehitteillä (tulikohan tästä lisäpisteitä?). Milloinkohan sellaista on lupa odottaa - 2020 vai jo pari vuotta aiemmin? :wink:


    Unohdit, että myös Volvollakin on business-mallisto ja V70 Summum business automaatti maksaa 57.500 € ja siinä onkin sitten mukana oikeastaan kaikki varusteet, mitä autossa voi kuvitella tarvitsevansa, myös siis ne xenonit.

    BMW 520d business automaatilla maksaa jo 63000 € ja siitähän puuttuu Volvon Summum-varusteluun kuuluva nahkaverhoilu, joten hinnat ei sikäli ole vieläkään täysin vertailukelpoisia. On noissa vertailemissasi autoissa Volvon ja BMW:n osalta eroa jo 5500 € ja jos ottaa Bemariin nahkaverhoilun, niin vähintään noin 7000 €. Enpä puhuisi Volvosta ja Bemarista siis suht saman hintaisina.

    Aika huono peruste muuten Bemarin valintaan tuo pienempi kulutus bensakoneissakaan, koska hankintahinnassa on kuitenkin vähintään noin 5000 € ero, joten aika monta kilometriä ajelee jo tuolla euromäärällä.

    Itse muuten miettisin Passatin sijasta mieluummin uutta Mondeota tai vaikka Vectraa, jos tehottomampikin dieseli kelpaisi ja bensakoneinahan noihin saa jo tehokkaita turbomoottoreita. Uusimman TM:n testissäkin ihmeteltiin Passatin hintaa eli suunnilleen samat ominaisuudet saisi kyllä paljon edullisemmin Mondeossa tai Vectrassa. Toinen asia sitten on, jos ei hinnalla ole väliä, niin sittenhän on turha mitään hintavertailuja tehdäkään, vaan ottaa vaan sen auton minkä haluaa.

      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 08:56 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    28.07.2007 klo 11:34 A-utoilija kirjoitti

    Passathan voitti selvästi premium-autojen pienemmät painokset TM:n farmaritestissä ja voitti myös V70:n. Nyt osat on kääntyneet, kun V70 malli on uudistunut ja niinhän sen pitää ollakin eli Volvon malliuudistus näyttää onnistuneen ja auto parantuneen.



    Valitettavasti Volvon uudistuksessa myös hinnat on uudistuneet, mitä ei luonnollisesti autoa kehuessa useinkaan muisteta. Hinnan takia auto jää minun osaltani kauppaan.

    Dieselinä laskeskelin hintoja ihan sellaiselle peruspaketille:

    Passat Variant 170 hv TDI Sport muutamalla lisävarusteella, noin 51.000 eur
    BMW 520d Touring Business, noin 62.000 eur
    Volvo V70 D5 Summum (Volvon varustelu on siitä hassu, että ei kannata muuta ottaa, jos haluaa esim. ksenonvalot) noin 60.000 euroa.

    Automaattilaatikot ei muuta hintavertailua mihinkään. Niistä toiminnaltaan paras on kuitenkin selvästi halvemmassa Passatissa (DSG), sitten Bemarissa ja viimeisenä Volvossa. D5 on parempi vertailukohta Bemarille ja tälle viimeisimmälle TDI:lle, jotenkin tuo Volvon kone vaan on ilmoitettuihin suoritusarvoihinsa nähden aika "nuhainen".

    Näillä hinnoilla valintani olisi kuitenkin se Passat, tai jos haluaisin maksaa enemmän niin sitten tuo Volvon kanssa suht samanhintainen Bemari. Ja jos olisin jostain syystä hankkimassa bensakoneista autoa, niin valinta olisi Bemari kunnon kutoskoneella ja säädyllisillä kulutuksilla.

    Tuossa uuden V70:n testissä mainittiin, että Volvo on janoinen, mutta "hybriditekniikka" on jo kehitteillä (tulikohan tästä lisäpisteitä?). Milloinkohan sellaista on lupa odottaa - 2020 vai jo pari vuotta aiemmin? :wink:


    Se D5 menee kuitenkin luvattuihin arvoihin, kuten Tuulilasikin totesi. 520d on nuhaisempi, samoin kuin tuo Passat. Oikea vertailukohde olisi bemarilta 525d.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 30.07.2007 klo 17:23]
      
  • on se jännää kuinka ristiriitaisesti näihin volvoihin suhtaudutaan.
    ensin kohistiin että ''nyt ollaan jo samalla tasolla kuin MB-BMW-AUDI'', nyt ollaan näköjään jo ohikin :grin:

    kuitenkin samaan aikaan tulee paljon kritiikkiä kaikesta ajettavuuteen liittyvästä kuten ohjauksesta, alustasta, automaatin sivistymättömyydestä jne.

    joku on pielessä, sillä joskus volvoa verrataan huippuihin kuten bmw, ja se voi viedä voitonkin, mutta toisaalta volvoa ei pidetä itsestäänselvänä parempana esim. passattiin, legacyyn, accordiin, jne verrattuna!
    tai itse en todellakaan pidä, eikä moni muukaan. minua ei millään hintalapuilla tai laatuvaikutelmilla viilata linssiin, auton pitää tarkka ja tunnokas ajaa :sunglasses:

    :innocent: :tongue:

      
  • Arvoisat keskustelukumppanit

    Miksi keskustelu autoista on niin antipatiaa herättävää, kiihkoilevaa? Meitä on moneen kategoriaan. Ihmisiä joille auto on kulkuneuvo, he tarvitsevat viisi ovea, tilaa, ja suht voimakkaan moottorin. Joillekin kelpaa vaikka se paljon parjattu Volvo V 50, kun ei mahdu lastenvaunut yms. Saman tekevää jos ei ole lapsia, eikä tule. Joillekin on samaa meneekö bensaa 5.1 vai 11 lrt / 100km
    Samoille ihmisille voi pieni auto maksaa 14.999 € tai 59.999€, aivan sama, arvostelkaa autojen ominaisuuksia. Ei niitä ihmisiä, jotka niitä ostavat. Joillain velaksi, joillain omana.

    Ajakaa ja arvostakaa sitä omaa autoa, mutta antakaa arvoa myös muille. Jos joku täällä palstalla "ruttaa" jonkun automerkin maanrakoon TM-testin ja kaverin kaverin kertoman perusteella, ilman vaikka kymmenen vuoden kokemusta; Hävetköön.
    Tämä ei ole Volvon puolustuspuhe, (merkkiä ei tarvitse puolustaa) vaihtelu virkistää.

    Ja ennenkaikkia, ajetaan turvallisesti, on aika MUSTA tieliikennevuoden alkupuolikas.

      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 20:29 Volvo98 kirjoitti
    Arvoisat keskustelukumppanit

    Miksi keskustelu autoista on niin antipatiaa herättävää, kiihkoilevaa? Meitä on moneen kategoriaan. Ihmisiä joille auto on kulkuneuvo, he tarvitsevat viisi ovea, tilaa, ja suht voimakkaan moottorin. Joillekin kelpaa vaikka se paljon parjattu Volvo V 50, kun ei mahdu lastenvaunut yms. Saman tekevää jos ei ole lapsia, eikä tule. Joillekin on samaa meneekö bensaa 5.1 vai 11 lrt / 100km
    Samoille ihmisille voi pieni auto maksaa 14.999 € tai 59.999€, aivan sama, arvostelkaa autojen ominaisuuksia. Ei niitä ihmisiä, jotka niitä ostavat. Joillain velaksi, joillain omana.

    Ajakaa ja arvostakaa sitä omaa autoa, mutta antakaa arvoa myös muille. Jos joku täällä palstalla "ruttaa" jonkun automerkin maanrakoon TM-testin ja kaverin kaverin kertoman perusteella, ilman vaikka kymmenen vuoden kokemusta; Hävetköön.
    Tämä ei ole Volvon puolustuspuhe, (merkkiä ei tarvitse puolustaa) vaihtelu virkistää.

    Ja ennenkaikkia, ajetaan turvallisesti, on aika MUSTA tieliikennevuoden alkupuolikas.



    arvoisa volvo 98! jos viittasit antamaani kritiikkiin, tahdon painottaa että volvo on ilman muuta hyvä auto ja varmasti täydellinen valinta monelle.

    en kannata toisten ihmisten autovalintojen arvostelua, mutta kyllä autoa pitää saada arvioida ja sanoa mitä siitä on mieltä, AUTONA.

    minusta on myös ikävää jos jokin asia kuten auto yritetään pitää kritiikin ulottumattomissa kalliin hinnan takia.

    mielestäni oleellista on mitä auto tarjoaa ja minkälainen se on ajaa ja käyttää. auton hinta ja tuo asia ei kulje mitenkään suoraan verrannollisesti, kuten varmasti jokainen ymmärtää.

      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 18:19 petos kirjoitti
    on se jännää kuinka ristiriitaisesti näihin volvoihin suhtaudutaan.
    ensin kohistiin että ''nyt ollaan jo samalla tasolla kuin MB-BMW-AUDI'', nyt ollaan näköjään jo ohikin :grin:

    kuitenkin samaan aikaan tulee paljon kritiikkiä kaikesta ajettavuuteen liittyvästä kuten ohjauksesta, alustasta, automaatin sivistymättömyydestä jne.

    joku on pielessä, sillä joskus volvoa verrataan huippuihin kuten bmw, ja se voi viedä voitonkin, mutta toisaalta volvoa ei pidetä itsestäänselvänä parempana esim. passattiin, legacyyn, accordiin, jne verrattuna!
    tai itse en todellakaan pidä, eikä moni muukaan. minua ei millään hintalapuilla tai laatuvaikutelmilla viilata linssiin, auton pitää tarkka ja tunnokas ajaa :sunglasses:

    :innocent: :tongue:


    Joo,
    aika jännä kuinka voimakkaita tunteita Volvo herättää. Itselläni on oikeastaan kolme syytä siihen miksi en ikinä voi Volvoa hankkia:

    1. Olen Saab-ihminen eli vihollisen leiristä ei hankita :wink:
    2. Volvon mainonta on ollut läpi vuosien kaikkein vastenmielisintä mitä tiedän - turvallisuutta jonka vain Ovlov... :frowning:
    3. Volvokuskit (nyt astutaan yleistysten maailmaan) ovat valitettavan usein ylimielisiä "Minulla on maailman turvallisin auto siispä on ihan sama miten ajan, ei minulle kuitenkaan satu"

    Ominaisuuksien puolesta ei nykyVolvoja pääse moittimaan mutta kuten kaikki taidamme tietää, ei autoa useinkaan valita pelkästään järkisyillä.

      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 18:19 petos kirjoitti
    on se jännää kuinka ristiriitaisesti näihin volvoihin suhtaudutaan.
    ensin kohistiin että ''nyt ollaan jo samalla tasolla kuin MB-BMW-AUDI'', nyt ollaan näköjään jo ohikin :grin:

    kuitenkin samaan aikaan tulee paljon kritiikkiä kaikesta ajettavuuteen liittyvästä kuten ohjauksesta, alustasta, automaatin sivistymättömyydestä jne.

    joku on pielessä, sillä joskus volvoa verrataan huippuihin kuten bmw, ja se voi viedä voitonkin, mutta toisaalta volvoa ei pidetä itsestäänselvänä parempana esim. passattiin, legacyyn, accordiin, jne verrattuna!
    tai itse en todellakaan pidä, eikä moni muukaan. minua ei millään hintalapuilla tai laatuvaikutelmilla viilata linssiin, auton pitää tarkka ja tunnokas ajaa :sunglasses:

    :innocent: :tongue:



    Minulla on nykyään auto joka on takuulla parempi ajaa kuin Accord tai Legacy Passatista puhumattakaan. Siltikään en vertaa autoani noihin, vaikka ne monilta ominaisuuksiltaan ovatkin parempia.

    Sitäpaitsi Accord tai Legacy nyt eivät ole niin kummallisia ajaa kuin väität. S80 pärjää hyvin noille kummallekin ajettavuuden saralla. Ja S80 on takuulla varustettu paremmalla automaatilla kuin Legacy, jossa on vaarinaikainen neliportainen tehonsyöjä. 11,8s 0-100km/h on tuon painoiselle (1430kg) ja tehoiselle (165hv) autolle niin kelvoton luku, että huonompaa saa hakea kissojen ja koirien kanssa. Ja tuo luku johtuu nimenomaan tuosta kelvottomasta tomaatista. huiputkin jäävät vain karvan päälle 190km/h lukuun.

    3.0 mallinkin automaatti sohlaa 1,3s kiihtyvyyttä pois verrattuna manuaaliin. 8,2s 0-100km/h ei ole 245hv tehoiselle ja melko kevyelle perheautolle kummoinen suoritus.

    Legacyssa olevaa automaattia huonompaa tarjotaan harvoissa autoissa jos robotteja ei oteta lukuun.

    Accordinkin automaatti on mielestäni S80:sen vastaavaa huonompi.

    Toki Accordia voi Volvoon verrata, mutta oikeampi vertailukohde on V70 Classic tai V50. Tämän varmasti 90% allekirjoittaa.

    nimim." exS80-kuski"

    AkiK:

    Ne DSG:t tulevat Volvoon vuodenvaihteessa.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 30.07.2007 klo 22:01]
      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 21:37 KonstaKoo kirjoitti
    Joo,
    aika jännä kuinka voimakkaita tunteita Volvo herättää. Itselläni on oikeastaan kolme syytä siihen miksi en ikinä voi Volvoa hankkia:

    1. Olen Saab-ihminen eli vihollisen leiristä ei hankita :wink:

    Olen ollut vuosikaudet selkeästi kissaihminen enkä koirasellainen, vaikka tätä nykyä en ole ihan varma tästä asiasta. Sopisiko minulle kuitenkin paremmin Saab kuin Volvo?

    Toisaalta en ole koskaan ristikseni ottanut kissaa, koiraa, Saabia tai Volvoa, joten ehkä kultaisen keskitien noudattaminen sopii minulle edelleen parhaiten :wink:

      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 21:54 Simppa- kirjoitti
    Minulla on nykyään auto joka on takuulla parempi ajaa kuin Accord tai Legacy Passatista puhumattakaan. Siltikään en vertaa autoani noihin, vaikka ne monilta ominaisuuksiltaan ovatkin parempia.

    Sitäpaitsi Accord tai Legacy nyt eivät ole niin kummallisia ajaa kuin väität. S80 pärjää hyvin noille kummallekin ajettavuuden saralla. Ja S80 on takuulla varustettu paremmalla automaatilla kuin Legacy, jossa on vaarinaikainen neliportainen tehonsyöjä. 11,8s 0-100km/h on tuon painoiselle (1430kg) ja tehoiselle (165hv) autolle niin kelvoton luku, että huonompaa saa hakea kissojen ja koirien kanssa. Ja tuo luku johtuu nimenomaan tuosta kelvottomasta tomaatista. huiputkin jäävät vain karvan päälle 190km/h lukuun.

    Legacyssa olevaa automaattia huonompaa tarjotaan harvoissa autoissa jos robotteja ei oteta lukuun.

    Accordinkin automaatti on mielestäni S80:sen vastaavaa huonompi.

    Toki Accordia voi Volvoon verrata, mutta oikeampi vertailukohde on V70 Classic tai V50. Tämän varmasti 90% allekirjoittaa.

    nimim." exS80-kuski"

    AkiK:

    Ne DSG:t tulevat Volvoon vuodenvaihteessa.



    no Veeseitenkymmppistä nimenomaan vertaan accord toureriin tai legacy wagoniin, ja ei kahta sanaa kumpi on minun mieleeni. hehkuta sinä volvoasi miten paljon lystäät.
    subarulla (olkoonkin että automaatit ovat jenkkilän päämarkkina-alueena vanhanaikaiset) on kuitenkin ominaisuuksia ja innovatiiviota joista volvolla voi vain uneksia, enkä tarkoita vain jotain metsäajoa.
    subaru tarjoaa muutenkin niin paljon kaikkea hyvää että se voisi hyvin heittää kymppitonnin hintalappuun lisää, ja kappas heti oltaisi premium vertailuissa. hintahan kaiken kertoo automaattisesti.

    legacyn huippumalleihin käsittääkseni saa kyllä viisivaihteisen elektroonisesti ohjatun steptronikin ( ''sportshift'') , kun nyt noihin automaatteihin takerruttiin. vaikkei ollut tarkoitus, kyllä minun ajamissani volvoissa automaatti on vaihtanut ihan nätisti.


    ''Sitäpaitsi Accord tai Legacy nyt eivät ole niin kummallisia ajaa kuin väität''

    -voihan näitä juupas-eipäs väitteitä heitellä, puolin ja toisin. minulla on ainakin perustelu jonka olen huomannut joka kerta ison volvon ratissa enkä ole ainut; eli auto menee kyllä kiitettävän suoraan ja nätisti kiemurtelematta, mutta se on totaalisen tunnoton ja kuin jokin ''laiva joka lipuu veden päällä''. en tykkää tuosta tuntumasta yhtään. ymmärrän kyllä että jollekkin se on unelmien täyttymys kun auto lipuu eleettömästi ja äänettämästi kuin aave. :kiss:
    eikä siitä kannata valittaa, joku tykkää, toinen vähemmän.


    S80 pärjää hyvin noille kummallekin ajettavuuden saralla

    -pärjää toki, ei ollut sitä tarkoitus kyseenalaistaakkaan, vaan tuoda esiin vaan mielipiteeni siitä että volvo ei mielestäni ole miltään eri planeetalta näitten kanssa.

      
  • Näille tämänkin palstan Volvon mollaajille suosittelisin koeajoa jollain uudella Volvon mallilla, enkä siis todellakaan tällä tarkoita mitään V70 Classicia, vaan mieluiten saman tien uusi S80 tai V70 alle. Voisi monen käsitykset nyky-Volvoista muuttua koeajon jälkeen, kun monellahan ne mielikuvat Volvoista on 10 vuoden takaisia ja niitä ei helpolla muuteta. Nykyiset Volvothan kestää vertailun Audeihin, Bemareihin ja Mersuihin oikeastaan kaikessa muussa, paitsi ei moottorivalikoimassa, joka on Volvoihin aika rajattu. Eli siis Volvo on joissain asioissa noita parempi, joissain tasoissa ja joissain huonompi, mutta keskiarvoisesti autot on lähellä toisiaan ja testeissäkin painotukset ratkaisee pitkälle testien sijoitukset.

    Ja tosiaan se Volvojen ajettavuuden painotus ei ole vieläkään mahdollisimman tunnokas ohjaus, vaan ajettavuus nimenomaan täällä Pohjolan olosuhteissa eli uraisilla ja kaltevilla teillä ja Pohjolan ajonopeuksilla. Tuossa kategoriassa Volvot on parhaimmillaan ja jos pitää ottaa auto monen sadan kilometrin maantietaipaleelle, niin Volvo on taatusti sieltä parhaasta päästä. Samalle monen sadan kilometrin maantietaipaleelle jos ottaa vaikka 3-sarjan Bemarin, niin kuski on varmasti taipaleen jälkeen väsyneempi, kun autoa on pitänyt ohjata ja kaitsea koko ajan urien ja teiden kallistusten mukaan, joille Volvot on lähes tunnottomia. Sitten, kun otetaan auto rata-ajoon tai mennään jonnekin mutkaiselle tielle hurjastelemaan (joidenkin mielestä nautiskelemaan ajettavuudesta), niin se paras valinta on todennäköisesti Bemari.

    Näin se homma vaan menee, eikä tätä pidä ottaa minään sodanjulistuksena Bemarille, vaikka asiaa tässä hieman kärjistinkin. :smile:

      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 22:51 A-utoilija kirjoitti
    Näille tämänkin palstan Volvon mollaajille suosittelisin koeajoa jollain uudella Volvon mallilla, enkä siis todellakaan tällä tarkoita mitään V70 Classicia, vaan mieluiten saman tien uusi S80 tai V70 alle. Voisi monen käsitykset nyky-Volvoista muuttua koeajon jälkeen, kun monellahan ne mielikuvat Volvoista on 10 vuoden takaisia ja niitä ei helpolla muuteta.



    ensinnäkin en tunnusta olevani mikään tarkoitushakuinen volvon mollaaja, lähinnä käy hermoon jatkuva volvon tuputtaminen jonain autojen uutena kuninkaana, vaikka se on joidenkin mielestä tuikitavallinen perheauto höystettynä tehokkailla turbo koneilla.

    toiseksi kaiken ikäisiä volvoja on tullut kokeiltua kun joka prkeleen tutulla ja työkaverilla ja sukulaisella tuntuu sellainen löytyvän. ja tulihan tota V70 kokeiltua accord toureria hankkiessa periaatteen takia, vaikka tiesin jo etukäteen etten volvoo päädy. eikä sopinut minun käteeni.

    Itseasiassa enemmän rohkenen epäillä moniko on ajanut 07 legacylla! taitaa monilla kummitella joku 80-luvun ruostekasa-leone mielissä kun subaruista puhutaan.. :smile:

      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 21:54 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    30.07.2007 klo 18:19 petos kirjoitti
    on se jännää kuinka ristiriitaisesti näihin volvoihin suhtaudutaan.
    ensin kohistiin että ''nyt ollaan jo samalla tasolla kuin MB-BMW-AUDI'', nyt ollaan näköjään jo ohikin :grin:

    kuitenkin samaan aikaan tulee paljon kritiikkiä kaikesta ajettavuuteen liittyvästä kuten ohjauksesta, alustasta, automaatin sivistymättömyydestä jne.

    joku on pielessä, sillä joskus volvoa verrataan huippuihin kuten bmw, ja se voi viedä voitonkin, mutta toisaalta volvoa ei pidetä itsestäänselvänä parempana esim. passattiin, legacyyn, accordiin, jne verrattuna!
    tai itse en todellakaan pidä, eikä moni muukaan. minua ei millään hintalapuilla tai laatuvaikutelmilla viilata linssiin, auton pitää tarkka ja tunnokas ajaa :sunglasses:

    :innocent: :tongue:



    ...Sitäpaitsi Accord tai Legacy nyt eivät ole niin kummallisia ajaa kuin väität...


    Itse suosin juuri noita autoja, jotka eivät ole kummallisia ajettevia, toivottavasti Volvot eivät kuulu tälläisiin autoihin :smile:

      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 22:51 A-utoilija kirjoitti

    Ja tosiaan se Volvojen ajettavuuden painotus ei ole vieläkään mahdollisimman tunnokas ohjaus, vaan ajettavuus nimenomaan täällä Pohjolan olosuhteissa eli uraisilla ja kaltevilla teillä ja Pohjolan ajonopeuksilla. .......Sitten, kun otetaan auto rata-ajoon tai mennään jonnekin mutkaiselle tielle hurjastelemaan (joidenkin mielestä nautiskelemaan ajettavuudesta), niin se paras valinta on todennäköisesti Bemari......


    tuosta olen kyllä samaa mieltä, ja nostan hattua sille että volvomies tunnustaa tämän asian. volvo on nimenomaan hyvä tietyssä ajossa, ja toisenlaiset jossain toisessa. parastahan on että jokainen saa itse päättää ja valita!

    tyhmää on kuitenkin mielestäni väittää niinkuin jotkut tuntuvat tekevän, että volvo on joka paikkaan ja joka kuskille hyvä valinta, kun se ei sitä ole todellakaan.
    aivan sama jos sulkisin silmät vaikka tuolta bemarin uraherkkyydeltä ja väittäisin kirkkain silmin että ''yhtä hyvin se menee kuin volvo noissa urissa''

      
  • [quote title="30.07.2007 klo 11:08 A-utoilija kirjoitti"]

    Unohdit, että myös Volvollakin on business-mallisto ja V70 Summum business automaatti maksaa 57.500 €

    Totta kyllä. Mutta miten on Volvon business-hinnaston laita yksityiskäyttäjän kannalta? Myydäänkö sitä näillä hinnoilla vaihtoauton mukanaan tuovalle yksityishenkilölle? Vai mitä järkeä muuten on julkaista kaksi eri hinnastoa?

    Bemarilla ja Audillahan tuo "business" on pelkkä varustelutaso johon on vakioitu tiettyjen koneiden yhteyteen tiettyjä varusteita.

    BMW 520d business automaatilla maksaa jo 63000 € ja siitähän puuttuu Volvon Summum-varusteluun kuuluva nahkaverhoilu,

    Hinnat ei ikinä ole täysin vertailukelpoisia, voihan toisessa olla vaikka alumiininen vaihdekepin nuppi ja toisessa ei. Itse en nahkaverhoilua edes halua. Osanahat olisivat hyvät, mutta Volvolla varustelu onkin siitä metka, että käytännössä jos haluaa esim. ne ksenonit, kannattaa ottaa Summum-taso koska irrallaan ne maksavat mansikoita.

    Aika huono peruste muuten Bemarin valintaan tuo pienempi kulutus bensakoneissakaan,

    Niin, mitäpä väliä sillä on näissä hinnoissa muutenkaan viekö auto 7 litraa dieseliä vai 12 litraa bensaa (käytännössä). Minulle sillä on moraalinen merkitys - en ymmärrä miksi pitäisi ostaa enemmän kuluttava kun taloudellisempiakin on suht samaan hintaan tarjolla. Pidän Bemarin koneita luonteeltaan ja käytökseltäänkin parempina kuin Volvon. Toki hintaeroakin on. Mutta toisaalta, en laske Volvon 2,5T:lle käytöksessä olennaista etua suhteessa VAG:n 2.0 TFSI:hin, joka kuitenkin on taloudellisempi ja edullisempi.

    koska hankintahinnassa on kuitenkin vähintään noin 5000 € ero, joten aika monta kilometriä ajelee jo tuolla euromäärällä.

    Tällä perusteella nyt ei ainakaan kannata Volvo-kauppaan mennä. Paljon halvempia ja taloudellisempiakin on, eikä esim. Passatissa tarvitse Volvoon nähden tinkiä mistään olennaisesta.

    Itse muuten miettisin Passatin sijasta mieluummin uutta Mondeota tai vaikka Vectraa,

    Kyllä ne ovat hyviä vaihtoehtoja, mutta Vectra alkaa jäädä vanhaksi. Ja kun vertaa Passatia dieselinä Mondeoon, niin eipä se hintaero enää olekaan kummoinen. Bensamallien osalta tilanne onkin sitten toinen. Itse pidän kyllä Mondeosta.

    sittenhän on turha mitään hintavertailuja tehdäkään, vaan ottaa vaan sen auton minkä haluaa.

    Ei se nyt ihan näinkään mene, mutta mieluummin laitan kuitenkin tarvittaessa muutaman tonnin enemmän autoon josta pidän, kuin lähes 60.000 sellaiseen, josta en pidä niin paljon.

      
  • Lainaus:
    31.07.2007 klo 08:57 AkiK kirjoitti
    [quote title="30.07.2007 klo 11:08 A-utoilija kirjoitti"]

    Unohdit, että myös Volvollakin on business-mallisto ja V70 Summum business automaatti maksaa 57.500 €

    Totta kyllä. Mutta miten on Volvon business-hinnaston laita yksityiskäyttäjän kannalta? Myydäänkö sitä näillä hinnoilla vaihtoauton mukanaan tuovalle yksityishenkilölle? Vai mitä järkeä muuten on julkaista kaksi eri hinnastoa?

    Bemarilla ja Audillahan tuo "business" on pelkkä varustelutaso johon on vakioitu tiettyjen koneiden yhteyteen tiettyjä varusteita.

    BMW 520d business automaatilla maksaa jo 63000 € ja siitähän puuttuu Volvon Summum-varusteluun kuuluva nahkaverhoilu,

    Hinnat ei ikinä ole täysin vertailukelpoisia, voihan toisessa olla vaikka alumiininen vaihdekepin nuppi ja toisessa ei. Itse en nahkaverhoilua edes halua. Osanahat olisivat hyvät, mutta Volvolla varustelu onkin siitä metka, että käytännössä jos haluaa esim. ne ksenonit, kannattaa ottaa Summum-taso koska irrallaan ne maksavat mansikoita.

    Aika huono peruste muuten Bemarin valintaan tuo pienempi kulutus bensakoneissakaan,

    Niin, mitäpä väliä sillä on näissä hinnoissa muutenkaan viekö auto 7 litraa dieseliä vai 12 litraa bensaa (käytännössä). Minulle sillä on moraalinen merkitys - en ymmärrä miksi pitäisi ostaa enemmän kuluttava kun taloudellisempiakin on suht samaan hintaan tarjolla. Pidän Bemarin koneita luonteeltaan ja käytökseltäänkin parempina kuin Volvon. Toki hintaeroakin on. Mutta toisaalta, en laske Volvon 2,5T:lle käytöksessä olennaista etua suhteessa VAG:n 2.0 TFSI:hin, joka kuitenkin on taloudellisempi ja edullisempi.

    koska hankintahinnassa on kuitenkin vähintään noin 5000 € ero, joten aika monta kilometriä ajelee jo tuolla euromäärällä.

    Tällä perusteella nyt ei ainakaan kannata Volvo-kauppaan mennä. Paljon halvempia ja taloudellisempiakin on, eikä esim. Passatissa tarvitse Volvoon nähden tinkiä mistään olennaisesta.

    Itse muuten miettisin Passatin sijasta mieluummin uutta Mondeota tai vaikka Vectraa,

    Kyllä ne ovat hyviä vaihtoehtoja, mutta Vectra alkaa jäädä vanhaksi. Ja kun vertaa Passatia dieselinä Mondeoon, niin eipä se hintaero enää olekaan kummoinen. Bensamallien osalta tilanne onkin sitten toinen. Itse pidän kyllä Mondeosta.

    sittenhän on turha mitään hintavertailuja tehdäkään, vaan ottaa vaan sen auton minkä haluaa.

    Ei se nyt ihan näinkään mene, mutta mieluummin laitan kuitenkin tarvittaessa muutaman tonnin enemmän autoon josta pidän, kuin lähes 60.000 sellaiseen, josta en pidä niin paljon.


    Sinänsähän nuo business-hinnat on yritysten leasing-autoja varten, mutta käytännössä Volvojakin myydään tuohon hintaa yksityisasiakkaille eli tuo business-hinta tuntuu olevan se raja, minkä verran hinnassa on tinkimävaraa. Näin ainakin itselläni ja minulla oli myös vaihtoauto ja muutenkin kilpailutin autoa ostaessani useampaa liikettä. Audin business-mallistossa ei ole juurikaan enää tinkimävaraa yksityisasiakkaalle ja sama pätee varmasti Bemariinkin eli sikäli noita hintoja voi verrata.

    Muuten ei Volvoon maksa ksenonit mansikoita, vaan ne on moniin muihin autoihin verrattuna reilusti halvemmat eli 1000 €. Minusta tuohon hintaan ei kannata miettiä ottaako ksenonit vai ei, vaan ne kannattaa jo ilman muuta ottaa. Enkä muuten minäkään pidä nahkaverhoilusta ja siksi oma autoni onkin Kinetic-malli, jossa on lisävarusteena mm. ksenonit ja muutama muu tarpeelliseksi katsomani lisävaruste, mm. premium sound dynaudio ja CD-vaihtaja.

    Minua Volvo S80 ja Audi A6 miellyttivät niin paljon, ettei niiden koeajojen jälkeen enää tullut kyseeseen Passatit, Vectrat tai muut perheautot eli ei minun auton valintani tosiaan ollut optimoitu kustannuksia ajatellen. Kyllähän ne autoilun tarpeet täyttyisi jollain Primerallakin, jos kustannukset haluaa optimoida eli eihän Passatkaan ole alkuunkaan kustannustietoisen valinta. Eihän auton ostaminen uutena ole muutenkaan kustannusten kannalta järkevää.

    Eikä se Volvon 2,5T minusta ole loppujen lopuksi liian janoinen moottori, kun sitä vertaa vaikkapa Audin 2,8 V6 FSI-malliin, joka on suorituskyvyltään saman veroinen ja vie automaattina 1,1 l Volvoa vähemmän. Tuolla kulutuserolla ei ole minulle mitään väliä, kun Audi kuitenkin maksaisi monta tonnia enemmän.

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 31.07.2007 klo 13:53]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit