Japsit ruostuvat...edelleen

34 kommenttia
2»
  • Ajattelija2013:

    Niitä huoltojakin on monentasoisia ja käyttäjiä vielä enemmän. Mistä se savi sinne sinun mielestä generoituu jos ei aja hiekkateillä? Noin yleisesti ottaen liisariautot ovat surkeasti pidettyjä autoja. Kertoo huollon tasosta jos oli tuon näköinen kuin nyt oli. Suurimmat ruosteethan tuolla oli ruuvien kannoissa. Mielestäni tämä ei edellenkään kerro kuin tuossa testissä olleiden yksilöiden kunnosta. Tuommoiseen juttuun voidaan kaivaa läpimätä audi ja uutuuttaan hohtava mazda jos halutaan.


    Väärin tutkittu, väärin huollettu, väärin käytetty. Eihän japsissa muuten olisi vikaa. Onko japseilla kielletty soratiellä tai hiekoitetulla tiellä ajo? Lukeeko Auriksen ohjekirjassa, että soratiellä ei saa ajaa?

    Miltä osin minä olen menettänyt malttini? Tämähän on suorastaan huvittavaa. Ja milloin muuten olen ottanut mitenkään kantaa Q7 Audiin ja sen ruostumiseen, tai ruostumattomuuteen? Minulle mikään automerkki ei ole mikään palvonnan kohde, kuten Toyota sinulle.

    Vai oikein kuvia kävit ottamassa. No ei muuta kuin huomenna Q7:aa kuvaamaan. Onhan se hyvä, että harrastuksia riittää.

    Laita vielä klippiä jostain videopelistä, jossa näkyy ruosteeton Toyota. :smile:




    Tuota, eikö tuo kuvaus johdu aloituksestasi, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.



    Jos tutkitaan Rostregistret - rankingia, niin esimerkiksi Kialla ja Volkkarilla on tavallisesti 4/5 tähteä kummallakin, japseilla on useimmiten se 3 tähteä. Bemareilla ja Mersuilla on 5 tähteä pääsääntöisesti. Tosiaan tämä ranking kait on lähinnä jokin ennuste. Ennuste ei varmaankaan kata maalipintojen helmeilyä, vaan ennusteessa katsotaan se onko auton rakenne ruostetta keräävä. Sinällään kait japseissa on nuo rakenteet ainakin vähän huonommat kuin euroautoissa. Audilla kait on se 4 tai 5 tähteä mutta semmoista olen kuullut että Audeissa olisi ollut jotakin maalipinta-häikkää.



    Ruostesuojauksen teetin Fordiin aikanaan, maksoi jotakin 600 - 700 euroa, ja tähän olen luottanut.



    Paras asiantuntija ruosteen osalta taitaa olla ruostesuojaamo, eikös ole niin että jotkut näistä suojaamoista ovat laittaneet kuvia autoista nettiin ja kyllä siellä taisi olla autoja laidasta laitaan.

      
  • Mazda 6 ruostuu. Näin viime keväänä eräällä parkkipaikalla kyseisen auton, jossa oli pahoja ruostevaurioita takalokasuojan aukon lähellä. Vuosimallia en osaa sanoa, mutta se ei voi olla vanhempi kuin mikä on auton mallihistoria, joka alkaa (Wikipedian mukaan) vuosimallista 2002. Myöhemmin olen nähnyt muitakin ruostuneita Mazda 6 autoja. En ostaisi sellaista käytettynä.



    Mercedes-Benzin ruostuminen on jo tunnettu asia, joten ei siitä sen enempää. Tässä kuitenkin yksi kuvakooste, jonka kuvat ovat elokuulta 2011. En tiedä auton vuosimallia, mutta (Wikipedian mukaan) W210 tyyppiä on valmistettu kesästä 1995 alkaen, joten auto ei voi olla 16 vuotta vanhempi. Ikähän sekin on, mutta jokin toinen automerkki ja malli on tuon ikäisenä vielä täyttä rautaa.



    http://kuvapilvi.fi/k/yIox.jpg



    Omistaja voi tietenkin tehdä yhtä ja toista autonsa ruostumisen estämiseksi. Ruostuminen on hapettumista, joten pellin eristäminen hapesta ja kosteudesta auttaa. Öljyt ja rasvat ja maalit ja mitkä tahansa saman tyyppiset aineet estävät pellin ruostumista, kun ne vain saa pysymään tiukasti kiinni pellissä.

      
  • Tuo ruostuva autojen runko on kylläkin ihan amerikkalaista tekoa, olisiko niin että Toyotalta on pettänyt laadunvalvonta tältä osin. Tuo rungon ruostuminen koskee kahta lava-autoa ja yhtä isoa katumaasturia joita myydään Amerikassa.

    "Rungot, joista puuttuu kunnollinen ruostesuojaus, toimitti ohiolainen Dana Holding.

    Autoista julkaistut kuvat kertovat, että korroosio on vaurioittanut runkoa muun muassa alueilta, joilta vaaditaan suurta kestävyyttä sekä takana olevien lehtijousten liitoskohdista."

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit