Nyt kyllä heitetään bensaa provojen liekkeihin (pahoittelen), mutta asiasta keskusteltiin jossain vaiheessa niin paljon, että uutista ei voi olla jakamatta. Nyt Audi on siis edellä sekä Suomessa, että maailmanlaajuisesti.
No kaksi kuukautta ei vielä mitään ratkaise koko vuoden kannalta, mutta onhan uutinen ainakin aivan toisen suuntainen, kuin mitä itse olisin kuvitellut. Olin aivan varma, että Audi putoaa kilpailussa Mersua ja Bemaria vastaan, kunnes uusi A4 on markkinoilla. Saa nähdä meneekö Mersu heittämällä ohi, kunhan uusi C sarja lähtee kunnolla tuotantoon.
Ja pakko ihmetellä, että kuka tuota vanhanaikaista Q7 mallia vielä ostaa (myynti kasvoi 32 % ) , kun uusikin on jo pian kaupoissa.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/audi-ohitti-bemarin-luksusautojen-kilpailussa
Audi A3 Sedan ainakin on hyvännäköinen auto.
Audi myi 383 autoa enemmän!
Stop the press or who cares?
Tuota:
Lukumäärällä ei nyt niinkään ole väliä. Pointtina onkin se, että ainakin itse kuvittelin (ja moni muukin), että suunta olisi ollut juuri päinvastainen. Olisin kuvitellut, että Audin myynti laskee suhteessa Bemariin ja Mersuun. Audi meni kuitenkin Bemarin ohi, mikä on mielestäni varsin yllättävää.
Ei kovin yllättävää tuo Audin kasvutahti. Ja vuosina 2014 - 2018 Audi investoi peräti 22 miljardia euroa kilpailijoidensa päihittämiseksi. Toivottavasti myös muodot muuttuvat autoissa vähän sulavammiksi.
http://online.wsj.com/article/BT-CO-20131227-701846.html
Eikös noiden pitänyt olla niitä premiumautoja eikä sentään luksusautoja?
LMJ:
Jos tuo nyt kovasti vaivaa, niin uutinen on ollut alunperin jenkkiläisessä talouslehdessä. Jenkeissä noista käytetään usein sanontaa luxury cars, jonka takia ilmeisesti suomennokseen on lipsahtanut sana luksus.
andertz:
Saa nähdä. Toivotaan nyt, että A4 ja A5 uskalletaan muotoilla rohkeasti, sillä jotkut mallinnokset olivat todella tylsän näköisiä. Ainakin itse vaihdan merkkiä, jos ne tulevat oikeasti olemaan niin tylsän näköisiä. Se ainakin on positiivista, että TT:n kaltainen mittaristo tulee seuraavaan A4:ään.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tallainen-audin-kojelaudan-tulevaisuus
Audin tekninen johtaja kieltää, että mallien uudistukset olisivat viivästyneet. Esimerkiksi Q7 julkaistaan tänä vuonna. Mallien muotoilua tosin on hieman korjailtu sekä sisältä, että ulkoa. Toivoa sopii, että ulkonäköön on tehty hieman suurempiakin muutoksia.
Audi has denied rumours that development on several next-generation models, including the A4, Q7 and R8, has been delayed. Technical boss Ulrich Hackenberg does admit though that those models have had "minor changes to make the design more precise, inside and out".
Näyttää A3 menevän kuin kuumille kiville. Onkohan se nimenomaan sedan, joka tekee kauppansa. Sedan onkin ihan tyylikäs peli, kun pystyperät ovat todella tylsän näköisiä.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/audi+haastaa+bmwn/201404668192
Audi A4, Mersun C-sarja jne.. Varsinaisia luxusautoja - only in Finland!
sjvirt:
Ihan yleisestikään nuo lasketaan tuohon luokkaan. http://www.motortrend.com/staff/julia_lapalme/
sjvirt, kysymykseesi on jo vastattu tässä ketjussa.
Ajattelija2013:
NHB:
Mikäs raaamattu tuollainen Motortrend-nettisivusto on?
Entäs saksankielinen termi "limousine", joka tarkoittaa kaikkia porrasperäisiä autoja? Voidaanko aloittaa keskustelu C-sarjan tai A3 limousineistä?
Tässä esimerkiksi Olympiavolkkarin virallisten nettisivujen A3 Limousine:
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a3/a3-limousine.html
Ehkä olisi parempi pysyä kotimaisissa kielissä, vaikka ruotsinkielessäkin sanaa "jeep" käytetään kaikista maastureista, eikä pelkästään Mopar-tuotteista. Suomenkielessä on sentään yleiskielinen "maasturi".
Ajattelija2013:
Anteeksi, luulin tämän olevan keskustelupalsta.
sjvirt:
Motortrend ja etymologia eivät ole tässä missään suhteessa olennaisia. Motortrend on vain yksi esimerkki, joka kuvaa hyvin yleistä luokittelua yhdessä maailman suurimmista markkinoista. Vastaavia esimerkkejä löytyy pilvin pimein. Google löytää sinulle kyllä lukemattomia muita lähteitä, jos epäilet tuon olevan vain Motortrendin oma luokittelu. Tuo siis vastauksena väitteeseesi.
Saksalaiset tosiaan nimittävät suomalaisittain porrasperänä tunnettua korimallia limousineksi. Tässä on kuitenkin olennaista se, mitä sanoilla tarkoitetaan eikä se, mitä sanaa ne muistuttavat. Sana luksus ymmärretään samalla tavalla kaikissa tässä keskustelussa esiintyneissä maissa.
sjvirt:
Motortrend ja etymologia eivät ole tässä missään suhteessa olennaisia. Motortrend on vain yksi esimerkki, joka kuvaa hyvin yleistä luokittelua yhdessä maailman suurimmista markkinoista. Vastaavia esimerkkejä löytyy pilvin pimein. Google löytää sinulle kyllä lukemattomia muita lähteitä, jos epäilet tuon olevan vain Motortrendin oma luokittelu. Tuo siis vastauksena väitteeseesi.
Saksalaiset tosiaan nimittävät suomalaisittain porrasperänä tunnettua korimallia limousineksi. Tässä on kuitenkin olennaista se, mitä sanoilla tarkoitetaan eikä se, mitä sanaa ne muistuttavat. Sana luksus ymmärretään samalla tavalla kaikissa tässä keskustelussa esiintyneissä maissa.
sjvirt:
Mikäs ihmeen mielensäpahoittaja sinä olet? Anteeksi ei tarvitse pyytää, tämä on keskustelupalsta ja mielestäni vastasin ihan asiallisesti sinun kysymykseesi. Lainasin vielä vastauksen sinulle, ettei sitä tarvitse hakea.
Ajattelija2013:
First-quarter deliveries were up 11.7 percent to a record 412,850 cars, Audi said, powered also by a 21 percent gain in China where the carmaker started assembly of the A3 sportback model at a factory in Foshan in late 2013.
http://www.reuters.com/article/2014/04/07/vehicleregistrations-volkswagen-audisale-idUSL6N0MZ25C20140407
Ajattelija2013:
Voi voi taisi taas loppua Ajattelija juhlat jo ennen kun ne kerkesi kunnolla alkaa. Näinhän on käynyt monesti aikaisemminkin. Kannattaa varmaan heitellä jatkossa ne bensat vaikka ittes päälle on tää vaan taas niin noloa kannaltasi.
BMW jatkaa ennätysvauhdilla kärjessä
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmw+jatkaa+ennatysvauhdilla+karjessa/201404669181
Kerrotko suihinJulle mikä tässä on noloa? Nyt myynti on juuri sellaista kuin kuvittelinkin ja mitä olin aikaisemmin ennustanut. Tai oikeastaan Audi myy edelleen paremmin kuin luulin. Olikin suorastaan käsittämätöntä, että Audi oli kaksi kuukautta kärjessä, vaikka tärkeät mallit mallit ovat jo elinkaarensa päässä. Itse en ainakaan ymmärrä, kuka ostaisi tällä hetkellä esimerkiksi A4 saati Q7 malleja. Q7 oli myynyt alkuvuonna hyvin.
Ilmeisesti vuoden kaksi ensimmäistä kuukautta ovat ottaneet todella koville.
NHB:
Ilmeisesti sedania ei vielä saa Jenkeissä eikä kai Kiinassakaan. Minä luulin, että se olisi myynnissä jo maaliskuussa. Sinänsä omituista, sillä sedan lienee suosituin juuri noissa maissa.
NHB:
Heh, muistan ihan hyvin, kun aikoinaan Tuulilasin palstalla olimme eri mieltä siitä(kin), että onko Cadillac luxus merkki vai ei ja mikäli linkkiäsi on uskominen, niin näyttää olevan Saabikin
Kaikki autot, joihin liittyy hintapreemio, ovat luksusta.
Määrittele hintapreemio ensin.
Luksusta on kylmä olut kuuman rantasaunan ja järvipulahduksen jälkeen juhannusaattoiltana ja aurinko paistaa jne.
Esimerkiksi.
Ajattelija2013:
Nyt ei tarvitse Ajattelija2013/14 olla enää yllättynyt.
Nyt Ajattelija2013 on jälleen yllättynyt. Ihan oikeasti ihmettelen, miten Audi voi myydä enemmän kuin BMW tai Mersu, niin kauan kuin uusi A4 tai edes facelift A6 eivät ole kaupoissa. Myykö A3 noin hyvin? Ja onko Mersulla edelleen vaikeuksia vastata kysyntään joidenkin mallien osalta?
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/05/13/mersu-peittosi-huhtikuussa-audin-ja-bmwn/20146749/304