WV Golf VII

273 kommenttia
2456710
  • Sokea-Reetta:

    Saakohan VW puristettua Golffin autoverotonta hintaa alas, kun ottivat käyttöön sen yhteisen pohjalevyn uusine, vähentyneine materiaaleineen? Jossain puhuttiin jopa 20% alentuneista tuotantokustannuksista.

    No eipä tuossa kehityksen fanittamisessa mitään pahaa ole. Tuo avauksen lause "Euroopan myydyin auto on saamassa pian täysin uuden sukupolven." toi vain mieleen möreä äänisen Volvo-mainoksen.




    Tuskinpa veroton hinta laskee. Autojen hinnat määräytyvät kilpailun ja kysynnän perusteella. Se marginaali joka jää tuotantokustannusten ja myyntihinnan väliin näkyy sitten omistajien tilillä.



    Kai Golf Euroopan eniten myytynä autona on hieman suitsutusta jo ansainnutkin. Ainakin sen luulisi ansaitsevan jotain huomioita palstalla. Edellinen malli jaksoi myydä vielä viimeisenä kokonaisena vuotenaankin puoli miljoonaa kappaletta. Toiseksi suosituin malli möi 350 tuhatta.

      
  • Promax:

    Mitä ihmeen kehitystä tuosta uudesta Golfista löytyy? OK muodin mukaisesti painoa on pudotettu, ja luvatut kulutukset laskeneet, kuten kaikilla muillakin. Todella tylsän näköinen mitätön koppero, kuten Golf on ollut aina vailla mitään hätkähdyttäviä ominaisuuksia. Kehitystä jee...




    Hätkähdyttävä ei oikein sovi kuvaamaan yhtään tuon luokan autoa. Mutta mitä kehitykseen tulee, niin autosta löytyy kaikenlaista uudelle tasolle viedystä perusrakenteen modulaarisuudesta aina 110 millisekunnissa äärilaidasta toiseen säätyvään sähköiseen hukkaporttiin.

      
  • Ainakin itse odottelen enemmän tietoa saatavaksi, ennenkuin alkaisin tuomitsemaan. Ei Golffin muotoilussa ikinä ole otettu mitään selkeää irtiottoa edelliseen malliin vaan menty evoluutio mallilla.(vrt esim civic)

      
  • Voi hyvänen aika! Se muovijuttu oli vain esimerkki siitä kuinka sieltä jokin osa todennäköisesti konsernityyliin alimitoitetaan ja näin aiheutuu ongelmia! Etkö nyt sitä ymmärtänyt??? En koskaan väittänytkään että siellä olisi se muoviosa, vaan että siellä on JOKU HEIKkO LENKKI perinteidn velvoittamana. Ymmärrätkö spekulointia/sarkastista kirjoitustyyliä vai ymmärrätkö aina tiukkapipoisesti kaiken kuten se on kirjotettu tekstin sävystä huolimatta??? Samaten minä en jaksa uskoa, että saavat jakopään tehtyä ongelmattomaksi se oli se pointti! Riippumatta toteutustavasta!! (hihna tai ketju). Olinhan golfista jo lukenut ja tiesin, että siinä olisi hihna. Minun silmissäni on helpompaa suunnitella kestävä ketju kuin kestävä hihna, ja kun ei edes ketjun suunnittelu viimeksi oikein onnistunut niin... Nyt tekstin kirjoittamisen jälkeen menen pihalle ja hyppään kaivoon! En kirjoita osoitetta tähän, koska huumorintajusi on sitä luokkaa, että kohta pihassani todella on palokunta, ambulanssi, mediheli ym... :smile:

      
  • Mutta jos lootaa on kerran vahvistettu niin miksi ongelmat ovat edelleen suuret??? Ainakin perinteisempiin automaatin toteutustapoihin nähden??? Ongelmat ja niiden jatkuminen puhuvat minun spekulaatioideni puolesta. Sinun kantasi puolesta ei puhu mikään. Paitsi se ettei "uudessa" polvessa ole vikoja koska sitä ei ole vielä myyty :smile:

      
  • Nuori autoilija:

    Voi hyvänen aika! Se muovijuttu oli vain esimerkki siitä kuinka sieltä jokin osa todennäköisesti konsernityyliin alimitoitetaan ja näin aiheutuu ongelmia! Etkö nyt sitä ymmärtänyt???




    Ymmärrän kyllä, että haluat kovasti maalata piruja seinälle kaikesta, mikä Volkkarin merkin alla myydään. Itse en taasen halua olettaa auton luotettavuudesta pelkän merkin perusteella. Kehottaisin sinunkin hieman tutustumaan aiheeseen, josta painavia mielipitäisi esität. Katso vähän sen sylinterine lepuutuksen mekaniikkaa. Itse en pidä kovin todennäköisenä sitä, että se pettää ensimmäisenä.



    En koskaan väittänytkään että siellä olisi se muoviosa, vaan että siellä on JOKU HEIKkO LENKKI perinteidn velvoittamana.




    Perinteiden velvoittamana tuon pitäisi nimenomaan toimia hyvin. Sama rakenne toimii lukuisissa Audeissa ongelmitta.



    Ymmärrätkö spekulointia/sarkastista kirjoitustyyliä vai ymmärrätkö aina tiukkapipoisesti kaiken kuten se on kirjotettu tekstin sävystä huolimatta???




    Voihan sitä spekuloida hihnakoneen ketjuongelmilla maailman tappiin, mutta itse en näe sitä erityisen järkevänä.



    Olinhan golfista jo lukenut ja tiesin, että siinä olisi hihna. Minun silmissäni on helpompaa suunnitella kestävä ketju kuin kestävä hihna, ja kun ei edes ketjun suunnittelu viimeksi oikein onnistunut niin...




    Heh. Ensin vedät pultit ja purat mieltäsi isosti kun lupasin ketjuongelmien olevan historiaa. Nyt sitten kerrotkin tietäneesi, ettei koneessa ole ketjua. Uskokoon ken haluaa.



    Lukemattomat esimerkit osoittavat, että hihnassa ei ole mitään perustavaa laatua olevaa syytä, etteikö se voisi kestää suunnitellusti. Se kuitenkin on puhdas fakta, että hihnan hyviä puolia ei nykyisellä teknologialla saada ketjusta.

      
  • Nuori autoilija:

    Mutta jos lootaa on kerran vahvistettu niin miksi ongelmat ovat edelleen suuret??? Ainakin perinteisempiin automaatin toteutustapoihin nähden??? Ongelmat ja niiden jatkuminen puhuvat minun spekulaatioideni puolesta. Sinun kantasi puolesta ei puhu mikään. Paitsi se ettei "uudessa" polvessa ole vikoja koska sitä ei ole vielä myyty :smile:






    Se ei ole spekulointia, jos väität tietäväsi, ettei laatikkoon ole tehty muutoksia. Tuollaisen väitteen takana kuuluisi olla jo aika vahvaa näyttöä. Tällä hetkellä tilanne on kuitenkin se, ettei kenelläkään ole näyttöä aiheesta. Silti sinä väität tietävän vastauksen. On aivan normaalia, että tekniikkaan tehdään muutoksia silloin tällöin. Malliston uusiminen kokonaan on suorastaan houkutteleva paikka tehdä näitä muutoksia.



    Poikittaismoottorisissa tilanne on se, että kaikki kokeilemani ominaisuuksiltaan riittävän hyvät laatikot ovat noita kaksoiskytkimellisiä. Volkkarin viimeisimmät toimivat jopa oikein mallikkaasti. Luotettavuuden ja ominaisuuksien suhteen arvelen perinteisen ZF:n 8-vaihteisen olevan parhaan kompromissin. Ikävä kyllä yhtä hyviä perinteisiä automaatteja ei ole poikittaismoottorisiin saatavilla. Kaksoiskytkimelliset laatikot tekevät tällä hetkellä tuloaan isosti näihin poikittaismoottorisiin. Tuskinpa se nyt niin tavattoman toimimaton idea on, jos useat automerkit ja isot vaihteistojen valmistajat ovat sen valinneet.

      
  • enhän minä väitä tietäväni ettei siihen ole muutoksia tehty, mutta avuttomia muutoksia kyllä, jos ne eivät ole poistaneet alkuperäistä ongelmaa... Kirjoituksestasi tulee hienosti ilmi, että fanitat kehitystä. Ilmeisesti luotettavuus ei kuulu siihen??? Itseäni ainakaan ei juuri houkuta vaihtoautorivistössä seisova satatonnia ajettu dsg- volski. Enkä varmasti ole yksin tässä asiassa! Tietysti jos on auton hinnan päälle varannut viitisen tonnia laatikkoremppaa varten niin sittenhän se ei haittaa. Edistystä totta tosiaan! Normi autonostaja ( käytetyn ostaja) kokee luotettavuuden tärkeäksi, tärkeämmäksi kuin alhaisen kulutuksen ja hyötysuhteen, eikö totta?? Tosin et selvästi edusta normi autonostajaa, etkä pysty meidän kannaltamme asiaa tutkiskelemaan...

      
  • enhän minä väitä tietäväni ettei siihen ole muutoksia tehty, mutta avuttomia muutoksia kyllä, jos ne eivät ole poistaneet alkuperäistä ongelmaa... Kirjoituksestasi tulee hienosti ilmi, että fanitat kehitystä. Ilmeisesti luotettavuus ei kuulu siihen??? Itseäni ainakaan ei juuri houkuta vaihtoautorivistössä seisova satatonnia ajettu dsg- volski. Enkä varmasti ole yksin tässä asiassa! Tietysti jos on auton hinnan päälle varannut viitisen tonnia laatikkoremppaa varten niin sittenhän se ei haittaa. Edistystä totta tosiaan! Normi autonostaja ( käytetyn ostaja) kokee luotettavuuden tärkeäksi, tärkeämmäksi kuin alhaisen kulutuksen ja hyötysuhteen, eikö totta?? Tosin et selvästi edusta normi autonostajaa, etkä pysty meidän kannaltamme asiaa tutkiskelemaan...

      
  • enhän minä väitä tietäväni ettei siihen ole muutoksia tehty, mutta avuttomia muutoksia kyllä, jos ne eivät ole poistaneet alkuperäistä ongelmaa... Kirjoituksestasi tulee hienosti ilmi, että fanitat kehitystä. Ilmeisesti luotettavuus ei kuulu siihen??? Itseäni ainakaan ei juuri houkuta vaihtoautorivistössä seisova satatonnia ajettu dsg- volski. Enkä varmasti ole yksin tässä asiassa! Tietysti jos on auton hinnan päälle varannut viitisen tonnia laatikkoremppaa varten niin sittenhän se ei haittaa. Edistystä totta tosiaan! Normi autonostaja ( käytetyn ostaja) kokee luotettavuuden tärkeäksi, tärkeämmäksi kuin alhaisen kulutuksen ja hyötysuhteen, eikö totta?? Tosin et selvästi edusta normi autonostajaa, etkä pysty meidän kannaltamme asiaa tutkiskelemaan...

      
  • enhän minä väitä tietäväni ettei siihen ole muutoksia tehty, mutta avuttomia muutoksia kyllä, jos ne eivät ole poistaneet alkuperäistä ongelmaa... Kirjoituksestasi tulee hienosti ilmi, että fanitat kehitystä. Ilmeisesti luotettavuus ei kuulu siihen??? Itseäni ainakaan ei juuri houkuta vaihtoautorivistössä seisova satatonnia ajettu dsg- volski. Enkä varmasti ole yksin tässä asiassa! Tietysti jos on auton hinnan päälle varannut viitisen tonnia laatikkoremppaa varten niin sittenhän se ei haittaa. Edistystä totta tosiaan! Normi autonostaja ( käytetyn ostaja) kokee luotettavuuden tärkeäksi, tärkeämmäksi kuin alhaisen kulutuksen ja hyötysuhteen, eikö totta?? Tosin et selvästi edusta normi autonostajaa, etkä pysty meidän kannaltamme asiaa tutkiskelemaan...

      
  • Kai nyt VW:ia saa kritisoida kun se on konserninlaajuisesti ollut todella piittaamaton todettujen suunnittelu/valmistusvirheiden suhteen.



    Ja pitää sen verran kuitenkin sanoa että vaikka yleisesti moni valmistaja on keskittynyt entistä enemmän tuotantokustannusten vähentämiseen uusien malliversioiden kohdalla niin VW on kyllä sitä tehnyt eniten ja nyt on jo toinen kehitysversio Golfista jossa ei oikeastaan mitään oleellista uutta mutta kuluja on minimoitu rankalla kädellä (siitä on paljon tietoa olemassa)! 'Edistyksen fanittajien' kannalta siis tuon pitäisi olla yksi vähiten kiinnostavia.



    Etenkin kun muutenkin VW-konserni on enemmän markkinointi-, pr-, yhteiskuntasuhde-, lehdistösuhdeyhtiö kuin teknologiayhtiö.



    Kun puhutaan tuollaisista kulkuvälineistä jotka ovat vain laitteita päästäkseen paikasta A paikkaan B niin minusta moni polkupyörä on edistyksellisempi, kehittyneempi, mielenkiintoisempi, hauskempi ja parempi insinöörien taidonnäyte.

      
  • Näinhän se on, koska tämän luokan autoissa, kokonaistaloudellisuus ja luotettavuus ovat ne tärkeimmät asiat. Ei suinkaan edistyksellisyys.

      
  • Normityyppiä ei suomessa ainakaan voisi DSG:n luetattavuus vähempää kiinnostaa, kun hän ostaa autonsa manuaalilla. Kai VW :kin jotain tärkeitä asioita oikein on tehnyt kun menesty on ollut viime aikoina alan ehdotonta kärkeä.

      
  • Takapakkiakin otetaan uuden Golf-malliston myötä: Autozeitung-lehden nro 18/2012 mukaan taka-akselistossa on monivarsituenta vain yli 105 hv moottorivaihtoehdoissa, siis esim. 1.2 TSI- tai 1.6 TDI-moottorinen Golf on varustettu yhdystukiakselilla. Koskee myös "sisarmallia", pian ilmestyvää Seat Leonia. Yksinkertaisempi, halvempi, toki myös kevyempi ratkaisu.

      
  • Vaihdanpa vähän keskustelun näkökulmaa tekniikasta muotoiluun; on pakko todeta että Golf alkaa olla ainoa vaihtoehto kokoluokassaan muotoilun osalta (sis. ulkomuodon ja sisätilat). Vähintään kojelauta ja sisätilat ei osu silmään oikeastaan missään muussa saman koko- ja hintaluokan autossa.



    Yleinen trendi tuntuu olevan esim. kojelaudassa peritty enemmän tai vähemmän tietokonepeleistä: on mutkaa ja muotoa joka suuntaan. Onneksi Volkswagen on pysynyt uskollisesti suoraviivaisissa ja selkeissä muodoissa ja uusi Golf vaikuttaa myös lupaavalta (sisätiloista en ole nähnyt kuvia).



    Ainakin omalla kohdalla nimenomaan muotoilu ja materiaalien laatu ohjaisi valinnan Golffin suuntaan - tekniikan osalta kelpaisi varmaan moni muukin.

      
  • NHB:

    Kai VW :kin jotain tärkeitä asioita oikein on tehnyt kun menesty on ollut viime aikoina alan ehdotonta kärkeä.




    Kuten jo mainittiin niin kyllä: markkinointi, pr ja yleisesti tuotteiden tuputtaminen jokaiseen mediaan paljon muita enemmän. Saksassa on suuri 'eliittijoukko' jotka tukevat VW:ia ja investoivat siihen "valloittaakseen maailman". Laskelmoidusti he tekevät kaikkensa saadakseen valta-aseman. Ei jotenkin niin vierasta Saksalaisilta...



    Nykyään ei esim. juurikaan mediaa löydy johon ei olisi VW laskelmoidusti maksimaalisesti vaikutettu. Esim. Auto Motor und Sport tekee jopa bisnestä yhdessä Volkkarin kanssa, ikään kuin ei muutenkaan näkyisi linkit. Suomessakin VW-konsernin pr-koneisto on aivan mieletön kooltaan ja budjetiltaan, vaikka onkin syrjäinen ja pieni markkina. Se kertoo jotain siitä kuinka agressiivisesti he hakevat tavoitettaan maailmanvalloituksesta.

      
  • salmeniu:

    Vaihdanpa vähän keskustelun näkökulmaa tekniikasta muotoiluun; on pakko todeta että Golf alkaa olla ainoa vaihtoehto kokoluokassaan muotoilun osalta (sis. ulkomuodon ja sisätilat). Vähintään kojelauta ja sisätilat ei osu silmään oikeastaan missään muussa saman koko- ja hintaluokan autossa.

    Yleinen trendi tuntuu olevan esim. kojelaudassa peritty enemmän tai vähemmän tietokonepeleistä: on mutkaa ja muotoa joka suuntaan. Onneksi Volkswagen on pysynyt uskollisesti suoraviivaisissa ja selkeissä muodoissa ja uusi Golf vaikuttaa myös lupaavalta (sisätiloista en ole nähnyt kuvia).

    Ainakin omalla kohdalla nimenomaan muotoilu ja materiaalien laatu ohjaisi valinnan Golffin suuntaan - tekniikan osalta kelpaisi varmaan moni muukin.




    Ei tarvitse edes hakea niin voi sanoa esim. Citroenin olevan AIVAN eri tasolla muotoilussa. Myös Kia, Fiat, Alfa, Renault yms. yms. ovat useiden mielstä paljon paremman näköisiä.



    Mutta jos elää laput silmillä, ei ole mielikuvitusta, katsoo vain mitä naapurit tekee, ja muutenkin kulutusvalinnat ovat tyyliin K vai S, niin ei ihme ettei edes tiedä mitä muuta on olemassa.

      
  • Kun puhutaan sisustan suunnittelusta, niin mun pisteet saavat uudet Volvo V40, Audi A3 ja Mersu A-klasse. Joku Ford Focuksen sisuta on juurikin jotain tuollaista teknolelusotkua. Se on niin luotaan työntävä, että pilaa muuten oikein hyvän auton.

      
  • NHB:

    Kun puhutaan sisustan suunnittelusta, niin mun pisteet saavat uudet Volvo V40, Audi A3 ja Mersu A-klasse. Joku Ford Focuksen sisuta on juurikin jotain tuollaista teknolelusotkua. Se on niin luotaan työntävä, että pilaa muuten oikein hyvän auton.




    Focukseen auttaa paljon se Sony-stereo tai -navi. Mutta ei kokonaan pelasta.



    Nuo mainitsemat muut on korkeamman luokan autoja.

      
  • VW Golf epäluotettava, muotoilu hanurista, sisusta kilpailijoita jäljessä. Näillä eväillä on tehty Euroopan eniten myyty auto jolla tehdään vielä tulosta. Eli todella kehno tuote saadaan myytyä pelkillä markkinointiosaston taidoilla. Sinne oppiin haluan minäkin.

      
  • vernon vili:

    VW Golf epäluotettava, muotoilu hanurista, sisusta kilpailijoita jäljessä. Näillä eväillä on tehty Euroopan eniten myyty auto jolla tehdään vielä tulosta. Eli todella kehno tuote saadaan myytyä pelkillä markkinointiosaston taidoilla. Sinne oppiin haluan minäkin.




    Kun et kerran tiedä mitään aiheesta niin tiedoksi: Golfilla nimenomaan EI ole tehty kovin hyvin tulosta. Siksi heillä oli jo edellisen mallisukupolven markkinoilletuomisessa kova kiire. Golf maksoi heille liikaa valmistaa joten tuottoa EI tullut tarpeeksi, siksi heidän piti äkkiä tuoda myyntiin uusi malli aikaisemmin kuin alunperin suunnittelivat. Piti äkkiä saada uusi Golf tuotantoon joka olisi halvempi Volkkarille, ja samaa linjaa on jatkettu tämän uuden kanssa.



    Kuinka hyvin Golf tai Volkkari ylipäänsä myy maailmanlaajuisesti? Etenkin ottaen huomioon kuinka paljon Volkkari on syytänyt rahaa siihen? Ja 'yhteiskuntasuhdetyötä' esim. Kiinassa jotta saavat hyvää kohtelua ja valtion jättiasiakkaaksi?

      
  • No kun Golf oli nyt viime vuonna maailman kolmanneksi eniten myyty malli, niin miten ihmeessä Volkkari tekee hyvää tulosta jos firman eniten myydyn mallin valmistaminen on liian kallista? Volkkari on maailman kolmanneksi eniten myyvä valmistaja.

      
  • NHB:

    No kun Golf oli nyt viime vuonna maailman kolmanneksi eniten myyty malli, niin miten ihmeessä Volkkari tekee hyvää tulosta jos firman eniten myydyn mallin valmistaminen on liian kallista? Volkkari on maailman kolmanneksi eniten myyvä valmistaja.




    Asia ei ole mikään salaisuus vaan Volkkarilta on annettu ihan suoraan lausuntojakin asiasta. Ovat Volkkarilla itse puhuneet ihan konkreettisista Golfin valmistuksen tuntimääristä vs. kilpailijoiden mallien tuntimäärät, kustannuksista ja tuottoprosenteista. Outoa että keneltäkään vähänkään edes perus talousjulkaisuja seuraavalta on tämä voinut mennä ohi. Saati sellaiselta joka väittää tietävänsä jotain autoalasta.



    Lisäisin myös että Golfit on erilaisia eri puolilla maailmaa.



    Sinun argumenttisi siitä että VW olisi kolmanneksi eniten myyvä valmistaja on aivan täysin ohi muiden antamista argumenteista! Etkö tiedä mistä on puhuttu? Etkö ymmärrä mitä eroa on myynnin kappalemäärillä, mitä eroa on autokonsernin myynnillä, jne. verrattuna siihen mistä muut ovat puhuneet?



    Ja vielä kehut että KOLMANNEKSI eniten myyvä (valmistajien joukosta josta vain harva oikeasti pyrkii maksimivolyymeihin)... Hahhah.

      
  • Putput:



    Asia ei ole mikään salaisuus vaan Volkkarilta on annettu ihan suoraan lausuntojakin asiasta. Ovat Volkkarilla itse puhuneet ihan konkreettisista Golfin valmistuksen tuntimääristä vs. kilpailijoiden mallien tuntimäärät, kustannuksista ja tuottoprosenteista. Outoa että keneltäkään vähänkään edes perus talousjulkaisuja seuraavalta on tämä voinut mennä ohi. Saati sellaiselta joka väittää tietävänsä jotain autoalasta.




    Samaa olen myös lukenut.

    Ei se kuintenkaan tarkoita, välttämättä muuta kuin sitä, että voittoa vaan pitää saada lisää.



    Hiukan ohi aiheen, mutta...

    Muutama kaverikin on joutunut tuon tapaisen asian takia työttömäksi, vaikka on "tehdas" kokoajan ollut voitollinen, niin silti on se suljettu, kun toisessa maassa voitto on vielä suurempi.



      
  • Putput:


    Asia ei ole mikään salaisuus vaan Volkkarilta on annettu ihan suoraan lausuntojakin asiasta. Ovat Volkkarilla itse puhuneet ihan konkreettisista Golfin valmistuksen tuntimääristä vs. kilpailijoiden mallien tuntimäärät, kustannuksista ja tuottoprosenteista. Outoa että keneltäkään vähänkään edes perus talousjulkaisuja seuraavalta on tämä voinut mennä ohi. Saati sellaiselta joka väittää tietävänsä jotain autoalasta.

    Lisäisin myös että Golfit on erilaisia eri puolilla maailmaa.

    Sinun argumenttisi siitä että VW olisi kolmanneksi eniten myyvä valmistaja on aivan täysin ohi muiden antamista argumenteista! Etkö tiedä mistä on puhuttu? Etkö ymmärrä mitä eroa on myynnin kappalemäärillä, mitä eroa on autokonsernin myynnillä, jne. verrattuna siihen mistä muut ovat puhuneet?

    Ja vielä kehut että KOLMANNEKSI eniten myyvä (valmistajien joukosta josta vain harva oikeasti pyrkii maksimivolyymeihin)... Hahhah.




    Tietysti kaikki valmistajat pyrkivät koko ajan parantamaan tulostaan.



    Suurena autojen ja autoalan tuntijana varmaan tiedät, että Volkkari teki alan isoimman tuloksen viime vuonna. Jos Golf on nyt niin huonosti tuottava malli, niin mistä sitä rahaa tulee sitten niin rajulla marginaalilla, että kokonaisuus saadaan käännettyä alan isoimmaksi tulokseksi? Jos Golf on erityisen heikko, niin kai nyt aika monen muunkin enemmän ja vähemmän samaa tekniikkaa jakavan mallin pitäisi olla kannattamaton.



    En kehunut, vaan ainoastaan totetusin Volkkarin olevan kolmanneksi suurin valmistaja. Jokainen valmistaja jollakin sijalla on. Jos tämä nyt saa pumppusi hakkaamaan, niin siitä vaan. Vuodata vaan lisää, mutta säästä vähän huomisellekin. Ajattelin jättää kommentoimatta tuossa aikaisemmin esittämäsi moottoritekniikan aivopierut, mutta kai se on sitten pyyntöäsi kunniotettava.



    Eiköhän lähes kaikilla valmistajilla ole tarkoitus tehdä maksimaalista tulosta. Maksimaaliseen volyymiin tuskin kukaan pyrkii.



      
  • VAG -fanit saavat näpeilleen, kun yrittävät antaa vaihdossa TSI DSG:n, josta takuu loppunut.



    Sama auto, ilman TSI + DSG -moottoria on arvokkaampi ! Kauppias joutuu varamaan tonnitolkulla korjausrahaa. Tietysti, jos nuo lelut on jo korjattu, niin hyvitys voi olla kohtuullinen.

      
  • Juuri näin on käynyt monelle dsg:tä vaihdossa tarjoavalle. NHB vaan toitottaa kuinka mennyt ei ole tae tulevasta. Noh golfin kohdalla näin on kuitenkin ollut jo kolmoskopasta alkaen. Aina jotain käsittämättömiä suunnitteluvirheitä/alimitoituksia! Mutta tokihan nyt kaikki on toisin, varsinkin kun auto on saatu kasattua entistäkin halvemmalla! Sehän tarkoittaa parempaa laatua! Kuinka pässi joku voi olla jos ei ymmärrä, että tämä yhtälö on "hieman mahdoton". Toki saamme kuulla kohta kuinka säästöt on otettu sieltä missä se ei vaikuta laatuun... Aivan varmasti juu. Eiköhän ne säästöt saada halvemmilla (huonommilla) komponenteilla. Enpä ole koskaan kuullut Toyotan vinkuvan, että Corollan/Auriksen teko maksaa liikaa tai että rahaa tulee liian vähän. Ja noita malleja myydään vielä golfiakin enemmän. Ja myyvät sitä vielä ulos halvemmalla!!! Silti Toyota voitaneen laskea erittäin menestyneeksi/tuottavaksi autonvalmistajaksi...

      
  • Tuntuu varmaan liian vaikealta joillekkin käsittää että autotehtaat on liikelaitoksia joiden tarkoitus on tuottaa voittoa. Mikähän autotehdas ei edes yritä tehostaa tuotantoaan ? Ja enpä usko, varmaa tietoa ei minulla ole, että Golfia tappiolla oltaisiin vuosikaupalla tehty. Yhtiön on kuitenkin pärjännyt loistavasti, mitä tuloksentekoon tulee. Eli jotain siellä voitollakin myydään vaikka tulokseen vaikutti monet tekijät.



    Luotettavuudessa on ollut ongelmia, mutta hullulta tuntuu jos tehdas niitä ei edes yritä korjata uuteen malliin. Mutta ei kannata uutta Golfia lentoon jo ampua kun sitä ei edes ole esitelty.

      
  • Totta toisaalta. Olen vain kyllästynyt näihin tyyppeihin, jotka aina jaksavat uskoa, että kyllä se nyt onnistuu... Ja sitten myöhemmin hoetaan, että jälkiviisaus on turhaa... Muistakaa sitten tämä keskustelu!!! Ei ihan mene jälkiviisauden piikkiin...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit