Itsehän aloit hyökkäilyn minua päin. Lopetetaan tähän ettei tarvi torilla tavata. Ymmärrät varmaan vinkin joten parempi olla sovinnolla.
Väkivallalla uhkailu onkin juuri jotain sellaista kuin kaltaiseltasi juntilta sopi odottaa.
No oletpas sinä todella lahjaton tyyppi. Kun täällä päin torilla tavataan ei se todellakaan tarkoita mitään turpaan vetoa ei sinne päinkään. Turpiin tulee tarkoittaa sitä miten selvästi tämä pitää sinulle ilmaista että menee kerrasta jakeluun. Näyttää tuo haukkuminen olevan sinulle kovin luontevaa. Omalta osin tämä jää tähän.
Korrelaatio on selvä: Nopeuslistan kärkiautot kolaroivat selvästi odotusarvoaan vähemmän ja niiden uusimmat ja kalleimmat mallit edeltäjiään vähemmän.
Uusimpien ja kalleimpien mallien lukumäärällä automassasta ei varmaan liene merkitystä tilastollisesti?
Se on totta, että liikennettä kokonaisuutena tarkasteltaessa ne eivät tilastoa kauas keskiarvoautosta heilauta.
Tässä vertaillaankin eri automallien ja jopa samankin auton eri korimallien kolarialttiutta, joten eri korimallien tarkastelu on ehdoton vaatimus.
VALTin tilasto valitettavasti laahaa perässä, mutta ainakin listatut Audin, BMW:n ja Mersun mallit tässä threadissa nopeuksista syytetyistä näyttäisivät aiheuttavan sitä harvemmin kolareita, mitä uudemmasta mallista on kyse.
Ellet esitä lisäevidenssiä, pidän yllä siteerattua väitettäni edelleen todenmukaisena.
Käytetään sitä kuitenkin, miten se tukee tuota spekulointiasi?
En minä spekuloi, vaan luen VALTin automallikohtaista kolaritilastoa, joka vertailee kolarin aiheuttamisen odotusarvoja.
Valitettavasti uusin löytämäni tilasto on vuodelta 2011, mutta anna toki jokin julkisesti saatava uudempi tilasto, niin luetaan sitä yhdessä?
Se, mitä yllä väität tilastoksi, on Iltalehden toimittajan tarinaa, joka ei edes mainitse mistä tiedot on kerätty? En minä ainakaan löytänyt jutusta linkkiä? Oma epäilykseni on, että jutun pohjana on käytetty rekisteröintimäärä- ja ajosuoritekorjaamatonta materiaalia, kenties jopa kaikki kolarit eikä vain aiheutetut kolarit sisältäen?
Näkisin itsekin mielelläni uudempaa materiaalia tästä aiheesta, mutta linkkisi yllä ei anna oikeastaan muuta kuin näyttävän lööpin.
300-sarjan muita suurempi kolarimäärä saadaan kyllä kerrotuksi prosenttilukuna, mutta lopun lähdekritiikissä mainitun keskimääräistä suuremman ajomäärän poikkeamaa keskiarvosta ei saada sanotuksi. Se olisi käsittääkseni vesittänyt koko jutun sanoman, mutta en lähde arvailemaan, oliko tämä syynä kyseisen asian jättämiselle mainitsematta?
Kaaharin henkilöprofiili on kai tärkeämpi asia kuin se mitä autoa käytetään kaahaukseen.
Lefa:
No oletpas sinä todella lahjaton tyyppi. Kun täällä päin torilla tavataan ei se todellakaan tarkoita mitään turpaan vetoa ei sinne päinkään. Turpiin tulee tarkoittaa sitä miten selvästi tämä pitää sinulle ilmaista että menee kerrasta jakeluun. Näyttää tuo haukkuminen olevan sinulle kovin luontevaa. Omalta osin tämä jää tähän.
Kumppani:
Se on totta, että liikennettä kokonaisuutena tarkasteltaessa ne eivät tilastoa kauas keskiarvoautosta heilauta.
Tässä vertaillaankin eri automallien ja jopa samankin auton eri korimallien kolarialttiutta, joten eri korimallien tarkastelu on ehdoton vaatimus.
VALTin tilasto valitettavasti laahaa perässä, mutta ainakin listatut Audin, BMW:n ja Mersun mallit tässä threadissa nopeuksista syytetyistä näyttäisivät aiheuttavan sitä harvemmin kolareita, mitä uudemmasta mallista on kyse.
Ellet esitä lisäevidenssiä, pidän yllä siteerattua väitettäni edelleen todenmukaisena.
Kumppani:
En minä spekuloi, vaan luen VALTin automallikohtaista kolaritilastoa, joka vertailee kolarin aiheuttamisen odotusarvoja.
Valitettavasti uusin löytämäni tilasto on vuodelta 2011, mutta anna toki jokin julkisesti saatava uudempi tilasto, niin luetaan sitä yhdessä?
Se, mitä yllä väität tilastoksi, on Iltalehden toimittajan tarinaa, joka ei edes mainitse mistä tiedot on kerätty? En minä ainakaan löytänyt jutusta linkkiä? Oma epäilykseni on, että jutun pohjana on käytetty rekisteröintimäärä- ja ajosuoritekorjaamatonta materiaalia, kenties jopa kaikki kolarit eikä vain aiheutetut kolarit sisältäen?
Näkisin itsekin mielelläni uudempaa materiaalia tästä aiheesta, mutta linkkisi yllä ei anna oikeastaan muuta kuin näyttävän lööpin.
300-sarjan muita suurempi kolarimäärä saadaan kyllä kerrotuksi prosenttilukuna, mutta lopun lähdekritiikissä mainitun keskimääräistä suuremman ajomäärän poikkeamaa keskiarvosta ei saada sanotuksi. Se olisi käsittääkseni vesittänyt koko jutun sanoman, mutta en lähde arvailemaan, oliko tämä syynä kyseisen asian jättämiselle mainitsematta?
tracktest:
No vähän selvemmin kyllä. En tajunnut tuosta mitään.