En ole ollut aikaissa puuttua tähän keskusteluun, mutta kommentoidaan nyt tännekin, koska toisessa ketjussa en saanut vastausta.
Toisessa ketjussa Kumppani käytti sanaa urheilullinen. Kun tästä asiasta tivattiin, niin Kumppani kertoi, että urheilullinen sanaa saa käyttää, koska urheilullisista autoista ei ole eksaktia listaa. Premium sanaa ei saa käyttää, koska premiumautoista kuulemma on jokin eksakti muuttumaton lista. Hassu juttu, kun minä en ole koskaan tällaisesta eksaktista muuttumattomasta premiumlistasta kuullut. Onko joku muu kuullut jostain premiumlistasta, joka olisi täysin eksakti, lukkoon lyöty ja muuttumaton?
Toki joku voi listata urheilullisia autoja tai premiumautoja, mutta täysin yksimieliseen listaukseen on tuskin päästään. Jotkut autot kuuluvat täysin selvästi listoille, jotkut autot eivät varmasti kuulu listoille ja joistain autoista mielipiteet hieman vaihtelevat.
Mitä tähän premiumsanan tarpeellisuuteen tulee, niin olen jo Kumppanille kymmeniä kertoja tämän kertonut. Jos sinä et sanaa tarvitse, niin älä käytä sitä. Ympäri maailmaa sana kuitenkin koetaan tarpeelliseksi, koska se on varsin aktiivisessa käytössä. Tarpeellisuudesta ei siis tarvitse kinata, koska tarpeetonta sanaa ei kukaan käytä. Sovitaanko, että sinä et tuota sanaa käytä, mutta me muut sitä käytämme, koska koemme sitä tarvitsevamme.
Vaikka et nyt tätä minulle osoittanutkaan, niin pakko silti kysyä, että mistä lähtien soveltuvuus käyttöolosuhteisiin on ollut epämääräistä höttöä?
Miten hintaposissön vastaa tuollaiseen mukamas?
Tuosta sanasta näyttää tulleen sinulle pakkomielle kun tunget sitä kaikkeen mahdolliseen. Tässä sanasi ei vastaa millään tavalla kysymykseeni, joten otetaanpa uusiksi. Mistä lähtien soveltuvuus käyttöolosuhteisiin on ollut epämääräistä höttöä?
Niinkö? Eikä siinä mitään jumalaisuuksia ole. Kokeiles uudestaan: mitä luulet tapahtuvan puhelimen toisessa päässä, kun sanot autokauppiaalle olevasi ostamassa "premiumauton", eikä mitään muuta.
Jos kokoluokalla ei ole sinulle mitään erityistä asemaa, niin miksi sitten hyväksyt sen vaikka luokittelu on mielestäsi kiellettyä?
Itse en edelleenkään kysele takatukilta yhtään mitään, mutta jos joku tuollaisen kysymyksen esittäisi, niin takatukka varmaankin yritäisi saada selville lisää vaatimuksia. Takatukan reaktiot tuskin paljonkaan poikkeaisivat siitä, jos joku kertoisi haluavansa J-segmentin auton.
Näyttää pahasti siltä, ettet kykene käsittelemään mitään mitään muuta tilannetta kuin tuon auton ostamisen. Suljet silmäsi kaikelta muulta ja jankutat omia pakkomielteitäsi. Argumettisi ovat poikkeuksetta havaittu epäloogisiksi, mutta se ei näytä tahtia hidastavan.
Pikkuautoluokassa Audi on ilmeisesti premiumia, mutta Alfa Romeo ei ole. Toisaalta Audi on kokoluokassaan kallis (21500 aloitusmalli jossa ei ole ajotietokonetta tai valo- ja sadetunnistinta, eikä vakionopeudensäädintä ), eli silloin pitää melkeinpä erikseen haluta pieni auto jos tuohon hintaa pitää maksaa vielä ekstraa hintaluokan vakiovarusteista.
"The Renault Clio is a small car, with a big-car feel. The 1.5-litre diesel, in particular, feels at home at motorway speeds, and all Clios are quiet, with only a little wind and engine noise making its way into the interior"
Pitäisi siis kahlata läpi monia vertailuja ja käydä koeistumassa autoja, ja sen jälkeen vielä koeajaa jotta löytäisi sen missä ei ole halpaa tunnelmaa. Nykyisin taitaa sentään olla radio vakiona kaikissa, eli ihan pelkkää karvalakkimallia ei onneksi ole.
Sovitaanko, että sinä et tuota sanaa käytä, mutta me muut sitä käytämme, koska koemme sitä tarvitsevamme.
Mihin?
Voidaanko sopia myös, ettei sinun tarvitse myöskään tulla kommentoimaan asiaa, kuten nyt taas teit, jos aihe sinulle ei millään tavalla ole merkittävä? Sitä ei kyllä meinaan uskoisi, sen verran tiuhaan ilmestyt sinäkin aatetta puolustamaan kuitenkin.
Ajattelija2013:
En ole ollut aikaissa puuttua tähän keskusteluun, mutta kommentoidaan nyt tännekin, koska toisessa ketjussa en saanut vastausta.
En muuten minäkään, mutta palaan tuossa alempana taas kysymään asiaa uudestaan.
Ajattelija2013:
Toisessa ketjussa Kumppani käytti sanaa urheilullinen.
Kyllä, näin tein. NHB:n kanssa keskusteltiin näin, kun olin alunperin heittänyt auton hankinnassa kriteeriksi "nopean auton" (lainausmerkeissä tosiaan):
NHB:
Ensin pitäisi määritellä tuo nopeus. Onko se nopeutta suoralla, mutkassa, soralla, asfaltilla, kesällä, talvella vai näiden yhdistelmällä? Otetaanko jarrutuksia mukaan? Ja jotta valmistajan ilmoitukset voisi verifioida, pitäisi omata standardin mukaiset testiolosuhteet.
Tuohon vastasin näin
Täytyy myöntää etten ole koskaan ollut ostamassa vielä urheilullista versiota yhdestäkään automerkistä, mutta enpä tiennyt, että homman pitäisi olla noinkin hankalaa. On sulla sitten autoissa testaamista kyllä
Jotenkin ne saadaan ilmoitettua ne huippunopeudet, kiihtyvyydet ja jarrutusmatkat vaikka auto ei olisi edes "urheilullinen" - sekä lehdissä, että valmistajien toimesta. Kyllä tuo edelleen kuulostaa vaikealta tuo NHB-malli.
Tästä jatkuu sitten tämän veijarin vänkäily:
Ajattelija2013:
Kun tästä asiasta tivattiin, niin Kumppani kertoi, että urheilullinen sanaa saa käyttää, koska urheilullisista autoista ei ole eksaktia listaa.
Voisitko nyt sen sitten esittää sitten - oli kuinka epäeksakti tai muuttumaton tahansa ? Premium-merkeistä saat sen alta aikayksikön kuitenkin.
Ajattelija2013:
Premium sanaa ei saa käyttää, koska premiumautoista kuulemma on jokin eksakti muuttumaton lista.
Kovin se lista on tarkkaan varjeltu ja kaikki olette toitottaneet kaikki nämä vuodet, että lista on tässä (ja aina löytyy linkki esitettäväksi).
Ajattelija2013:
Toki joku voi listata urheilullisia autoja tai premiumautoja, mutta täysin yksimieliseen listaukseen on tuskin päästään. Jotkut autot kuuluvat täysin selvästi listoille, jotkut autot eivät varmasti kuulu listoille ja joistain autoista mielipiteet hieman vaihtelevat.
Ihan pieneksi vinkiksi, että pääset viimein miettimään niitä eroja, kun sinulle ei mene jakeluun niin millään: käännä sama sijamuoto siitä toisesta sanasta, kuin "urheilullisuus".
Alkaisiko aueta vihdoin, ettei kyse ole samasta asiasta? Ja kertauksena: kumpi onkaan lista automerkeistä? Tai saisiko nyt sen listan urheilullisista autoista. Edes sinun käsityksesi riittää!
Voidaanko sopia myös, ettei sinun tarvitse myöskään tulla kommentoimaan asiaa, kuten nyt taas teit, jos aihe sinulle ei millään tavalla ole merkittävä? Sitä ei kyllä meinaan uskoisi, sen verran tiuhaan ilmestyt sinäkin aatetta puolustamaan kuitenkin.
Aihe ei olekaan merkittävä, mutta kiinnostaa kyllä, miten joku ihminen voi sekoilla ja valehdella jatkuvasti kirjoituksissaan.
Kerrotko sinä, miksi itse kirjoittelet vuodesta toiseen samaa tuubaa. Kuten sanoin, pidä mielipiteesi, mutta miksi sinun pitää puuttua muiden keskusteluun. Me muut ja miljardit ihmiset maapallolla tarvitsemme ja käytämme sanaa premium, jos sinä et sitä tarvitse, niin älä käytä sitä. Mutta älä myöskään jatkuvasti puutu siihen, että me muut sitä tarvitsemme ja käytämme.
Voisitko nyt sen sitten esittää sitten - oli kuinka epäeksakti tai muuttumaton tahansa ? Premium-merkeistä saat sen alta aikayksikön kuitenkin.
Mitä oikein sössötät!!!!!!!!!!??????? Olen pian 100 kertaa jo kirjoittanut, että mitään listaa ei ole, joten minä en sellaista voi esittää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ole koskaan tehnyt listaa premium-merkeistä. Jotkut autolehdet ovat sellaisia muistaakseni laatineet ja sellaisen on ehkä joku tännekin lainannut, mutta aina samassa yhteydessä on todettu sekä lehden, että luultavasti kirjoittajankin toimesta, että lista ei missään nimessä ole yksiselitteinen.
Kovin se lista on tarkkaan varjeltu ja kaikki olette toitottaneet kaikki nämä vuodet, että lista on tässä (ja aina löytyy linkki esitettäväksi).
Ai me kaikki olemme sellaista toitottaneet. Nyt kun tällaisen valheellisen väitteen esitit, niin minä odotan innolla, että sinä etsit meidän kaikkien kirjoitukset, joissa näin olemme väittäneet. Aloita vaikka minusta, NHB:stä, 740 ja MMS:stä.
Väliaikatietona mainittakoon, että esim. 740 GLE on silkkaa premiumia.
Pitäisi käydä päivittämässä linkitetty sivusto, koska siellä on virheellistä tietoa. Oikean Volvon näköismallin pystyy tekemään kahdella Lego-palikalla. Yhdellä yrittäminen on nysväämistä, joka ei onnistu
Mutta aasinsillasta asiaan, ja puhuttaisiko viimein edes ihan vähän autoistakin?
Jos on tykännyt 740 GLE:stä ja haluaisi vaihtaa vanhan autonsa sen hyvistä ominaisuuksista tinkimättä turvallisuudeltaan ja kulutukseltaan nykyaikaiseen, niin mistäs nykyautosta löytyy Seittenneliskanttisen tilat ja lämpimyys nykyaikaisen pieneen kulutukseen yhdistettynä?
Unohdetaan tässä ensimmäisessä vaiheessa hinnat, melut ja kojetaulun materiaalit ja katsotaan vain missä sedanissa ja farmarissa yllä olevat kohdat täyttyvät parhaiten.
Kun edes sopivan kokoiset kandidaatit on valittu, sen jälkeen voidaan toisella valintakierroksella lisätä vaikka hiljaisuus-, suorituskyky ja muovilaatuvaatimuksia mielen mukaan ja katsotaan alkaako lista karsiutua ollenkaan, vai huomataanko, ettei keisarilla ollutkaan vaatteita ollenkaan?
Kovin se lista on tarkkaan varjeltu ja kaikki olette toitottaneet kaikki nämä vuodet, että lista on tässä (ja aina löytyy linkki esitettäväksi).
Ai me kaikki olemme sellaista toitottaneet. Nyt kun tällaisen valheellisen väitteen esitit, niin minä odotan innolla, että sinä etsit meidän kaikkien kirjoitukset, joissa näin olemme väittäneet. Aloita vaikka minusta, NHB:stä, 740 ja MMS:stä.
+1.
Kumppanin vastenmielinen keskustelutapa toistuu jälleen. Hän keksii sarjatyönä mielipuolisia väitteitä, jotka kohdistaa ensin muihin keskustelijoihin ja sen jälkeen vaatii näitä vastuuseen oman sairaan mielikuvituksensa tuotteesta.
Voisitko nyt sen sitten esittää sitten - oli kuinka epäeksakti tai muuttumaton tahansa ? Premium-merkeistä saat sen alta aikayksikön kuitenkin.
Ajattelija2013:
Mitä oikein sössötät! Olen pian 100 kertaa jo kirjoittanut, että mitään listaa ei ole, joten minä en sellaista voi esittää!
Aika paha sinun on sitten vertailla premium-autojen ja urheilullisuus -sanan samankaltaisuuttakaan näissä yhteyksissä. Vai mitä?
Ajattelija2013:
... minä odotan innolla, että sinä etsit meidän kaikkien kirjoitukset, joissa näin olemme väittäneet. Aloita vaikka minusta, NHB:stä, 740 ja MMS:stä.
Aloitetaan sinusta:
Ajattelija2013:
En ole koskaan tehnyt listaa premium-merkeistä. Jotkut autolehdet ovat sellaisia muistaakseni laatineet ja sellaisen on ehkä joku tännekin lainannut, mutta aina samassa yhteydessä on todettu sekä lehden, että luultavasti kirjoittajankin toimesta, että lista ei missään nimessä ole yksiselitteinen.
Lainannut, tai viitannut niihin, kyllä, mutta miksi? Ja ei koske varmaan sitten mm. kojelaudan muovisuuskeskusteluväitteitäsi tuo yksiselitteisyyskään?
MMS:n osalta voidaan todeta, että tästäkin threadistä löytyy useita mainintoja tyyliin "jos autosi ei osu listalle, tyydy siihen". Niin, johonkin merkkien listaan hän kovasti viittaa. Vuonna 2011 hän on maininnut näin: Premium-luokitus on yleinen käsite tietyille merkeille. Autojen arvostuksella ja luokittelulla on vuosien perinne.
Miten sille päätyy, tai miksi ei päädy? Lehtienkin kirjoittamina ne ovat kyllä varsin ehdottomia, nehän poimivat autoja testiinkin termin perusteella, miten ihmeessä osaavat ja kykenevät?
740GLE on sinuun verrattuna lunki kirjoittaja, jonka varsinkin viime aikaiset kirjoitukset ovat hyvin väljästi tulkittavia. Oikein hyvä sinänsä.
Aika paha sinun on sitten vertailla premium-autojen ja urheilullisuus -sanan samankaltaisuuttakaan näissä yhteyksissä. Vai mitä?
Ööööö...miten niin olisi? Kummastakaan ei ole mitään yksiselitteistä listaa. Varsin samankaltaisia käsitteitä siis ja pätee toki moniin muihinkin sanoihin.
Aika huvittavaa, minkälaiseen ansaan jouduit käytettyäsi urheilullinen sanaa. Yrität räpiköidä irti sanasta ja sekoittaa keskustelua siten, että minun pitäisi alkaa jotain listoja laatimaan.
Ajattelija2013:
... minä odotan innolla, että sinä etsit meidän kaikkien kirjoitukset, joissa näin olemme väittäneet. Aloita vaikka minusta, NHB:stä, 740 ja MMS:stä.
Aloitetaan sinusta:
Ajattelija2013:
En ole koskaan tehnyt listaa premium-merkeistä. Jotkut autolehdet ovat sellaisia muistaakseni laatineet ja sellaisen on ehkä joku tännekin lainannut, mutta aina samassa yhteydessä on todettu sekä lehden, että luultavasti kirjoittajankin toimesta, että lista ei missään nimessä ole yksiselitteinen.
Lainannut, tai viitannut niihin, kyllä, mutta miksi? Ja ei koske varmaan sitten mm. kojelaudan muovisuuskeskusteluväitteitäsi tuo yksiselitteisyyskään?
MMS:n osalta voidaan todeta, että tästäkin threadistä löytyy useita mainintoja tyyliin "jos autosi ei osu listalle, tyydy siihen". Niin, johonkin merkkien listaan hän kovasti viittaa...
Miten sille päätyy, tai miksi ei päädy? Lehtienkin kirjoittamina ne ovat kyllä varsin ehdottomia, nehän poimivat autoja testiinkin termin perusteella, miten ihmeessä osaavat ja kykenevät?
No niin, nyt päästiinkin mielipuuhaasi. Kiertelyyn, kaarteluun ja asian ohi kirjoittamiseen. Odotan siis edelleen jännityksellä, missä ovat meidän neljän kirjoittamat ehdottomat premiumlistat, joista ei jousteta tippakaan mihinkään suuntaan.
Se että poimitaan autoja testiin termin perusteella, ei kyllä tarkoita sitä, että olisi olemassa jokin eksakti ja muuttumaton lista kyseisistä autoista. Päinvastoin, aina on todettu, että mitään eksaktia totuutta premium-merkeistä ei olet.
Mutta nyt Kumppani me kaikki odotamme, että sinä etsit ne väittämäsi kirjoitukset. Jos et niitä löydä, niin olet jälleen kerran jäänyt kiinni valehtelusta!!!!!!
Jos osaat, Ajattelija2013 (tai kuka vain noista ja muistakin nimimerkeistä ), kertoa mikä automerkki on premium-luokiteltu, ja mikä ei ole, niin siinähän se on todistettu.
Hah,hah, Näitä Premi- määritelmiä on kumppanille aikoinaan esitetty. Mutta ei jostain syystä kelvannut,muistatkos mistä syystä. Oli vaan kyse yhden tavis-japsimerkin puuttumisesta. Näyttää edelleen olevan kivi kengässä siitä.Eikä määritelmä ole muuttunut miksikään. Meidän muiden ei tarvitse todistella sinulle yhtään mitään.
Itse en ole koskaan kokenut näin pienistä asioista mitään traumoja. Kun valitsee mieleisensä auton niin ei pitäisi olla vuosien komplekseja.
Aika paha sinun on sitten vertailla premium-autojen ja urheilullisuus -sanan samankaltaisuuttakaan näissä yhteyksissä. Vai mitä?
Ajattelija2013:
miten niin olisi? Kummastakaan ei ole mitään yksiselitteistä listaa. Varsin samankaltaisia käsitteitä siis ja pätee toki moniin muihinkin sanoihin.
Okei... Nämä seuraavat vertailut ovat urheilullisuus-käsitteen puolesta tietysti ihan täysin makuasioita, mutta p-vaihtoehtona varmaan sitten silkkaa faktaa:
Kaikki nuo ja liuta muita vastaavia fakta/makuasia -hömppiä sitten vastaan tämä pari, jota pidät nyt ihan tasaveroisena:
Automerkki:
- premium (löytyy listoja, mm. "saksalaiset" )
- urheilullinen (ei ole listaa, boldina ja sata huutomerkkiä perään)
Emmehän myöskään unohda hintaposissöniä, joka oli se varsinainen merkitsevä tekijä kuulemma.
Ajattelija2013:
Aika huvittavaa, minkälaiseen ansaan jouduit käytettyäsi urheilullinen sanaa. Yrität räpiköidä irti sanasta ja sekoittaa keskustelua siten, että minun pitäisi alkaa jotain listoja laatimaan.
Lista mitä moninaisemmista automerkeistä olisi tuolla ylempänä jo valmiina. Ei muuta kuin ruksimaan kumpaan kuuluu (urheilullinen / premium) vai kenties molempiin?
Tai sitten "taviksiin", tai "halpiksiin", koska nekin osaat varmaan erotella joukosta, eikös vaan?
Jos on tykännyt 740 GLE:stä ja haluaisi vaihtaa vanhan autonsa sen hyvistä ominaisuuksista tinkimättä turvallisuudeltaan ja kulutukseltaan nykyaikaiseen, niin mistäs nykyautosta löytyy Seittenneliskanttisen tilat ja lämpimyys nykyaikaisen pieneen kulutukseen yhdistettynä?
Unohdetaan tässä ensimmäisessä vaiheessa hinnat, melut ja kojetaulun materiaalit ja katsotaan vain missä sedanissa ja farmarissa yllä olevat kohdat täyttyvät parhaiten.
Kun edes sopivan kokoiset kandidaatit on valittu, sen jälkeen voidaan toisella valintakierroksella lisätä vaikka hiljaisuus-, suorituskyky ja muovilaatuvaatimuksia mielen mukaan ja katsotaan alkaako lista karsiutua ollenkaan, vai huomataanko, ettei keisarilla ollutkaan vaatteita ollenkaan?
Ehdotuksia, anyone?
Ei omena ole kovin kauas puusta pudonnut. Mielestäni nykyinen V70 täyttää kaikki esittämäsi vaatimukset vai mikä vaatimus ei täyty? Vetotapako eli pitäisikö olla takavetoinen?
Jos osaat, Ajattelija2013 (tai kuka vain noista ja muistakin nimimerkeistä ), kertoa mikä automerkki on premium-luokiteltu, ja mikä ei ole, niin siinähän se on todistettu.
Riittääkö pokkasi? Olet sujuvasti osannut käsitellä "saksalaiset premium-merkit", entäs muiden valmistajamaiden vastaavat?
Listan joustavuuden (tai joustamattomuuden?) taisit muuten sinä osoittaakin, muistaisitko nyt miten?
Jospa nyt lopettaisit sen ylimääräisen mussuttamisen, jolla taas yrität häivyttää satuilusi ja haet "meidän kaikkien" kirjoittamat ehdottomat ja eksaktit premiumlistat. Vai oletko valehtelija?
Jos on tykännyt 740 GLE:stä ja haluaisi vaihtaa vanhan autonsa sen hyvistä ominaisuuksista tinkimättä turvallisuudeltaan ja kulutukseltaan nykyaikaiseen
...
Unohdetaan tässä ensimmäisessä vaiheessa hinnat, melut ja kojetaulun materiaalit ja katsotaan vain missä sedanissa ja farmarissa yllä olevat kohdat täyttyvät parhaiten.
Ei omena ole kovin kauas puusta pudonnut. Mielestäni nykyinen V70 täyttää kaikki esittämäsi vaatimukset vai mikä vaatimus ei täyty? Vetotapako eli pitäisikö olla takavetoinen?
Jos jätetään etuveto-takavetohifistelyt seuraavaan vaiheeseen, niin minustakin V70 täyttää vaatimukset 745 evoluutiosta, vaikka tavaratilasta joutuukin tinkimään. Mutta Kartanoauto onkin toivoton haaste melko monelle elämäntapafarkulle.
V70 on vasta Ford TDCi 2.0 dieselin ja PowerShift automaatin sekä uusien omien nelosmoottoriensa turvin saavuttanut tuon kokoluokan kulutustason. Nykyisessäkin mallistossa roikkuva muinaisjäänne D5 6-vaihteisen Aisin-Warnerin kanssa osoittaa, kuinka paljon automaattivaihteiset ennen kuluttivat. Mutta Tinaviitonen on jo historiaa, joten ei lasketa sitä enää Volvon rasitteeksi nyt kun kilpailukykyisiä voimalinjoja on taas pitkästä aikaa saatavilla.
744 seuraajaa ei sitten Volvolta enää löydykään. Takatilat ja tavaratila on menetetty, vaikka S80 on reilusti pidempi, leveämpi ja pitkäakselivälisempi.
Okei... Nämä seuraavat vertailut ovat urheilullisuus-käsitteen puolesta tietysti ihan täysin makuasioita, mutta p-vaihtoehtona varmaan sitten silkkaa faktaa:
Onko sinusta "hintaposissön" = ajoelämys? Aina ja varauksetta?
Minä jankkaan kun te jankkaatte. Ei se nyt sen kummempaa ole, jos tuota termiä haluat käyttää.
Minusta sinulla ja aloittaja-Derrickillä on logiikka jo solmussa keskenänne! Yksi on kirjottavinaan "elämää suuremmasta ajamisesta" toinen "hintakäsitteestä". Siis kumpi?
derrickin yhden lauseen heitoissa ja homotteluissa yleensä ei ole mitään logiikkaa. Itse pyrin olemaan välittämättä noista useammilla nimimerkeillä trollaavista kirjoittajista.
Kun joku kertoo sinulle hyvän syyn käyttää premium sanaa, sinä ohitat tuon perusteen ja alat hokemaan tuttua mantraasi: mihin autoa ostaessa tarvitsee... Tuo laput silmillä lähtöruutuun palaaminen on syy siihen, miksi pidän sinua jankuttajana.
Hintaposissön on mielestäni taas yksi sinun keksimä sana, jolla ei ole mitään käyttöä. Sillä tarkoittanet hintapositiota, jonka merkityksen löytänet itsekin vaikka wikipediasta ilman noita hölmöjä kysymyksiäkin.
Ai minä? No nyt kyllä pomppasi jallitusyrityksesi pahasti ojan puolelle.
Kysy kuule näiltä derrickeiltä, änhoobeiltä, ämmämmässiltä ja jonkun-sortin-ajattelijoilta.
Kun olet ainoa henkilö joka jankuttaa noita teesejäsi, niin ole hyvä ja ota myös kunnia niistä. Minä en ole missään allekirjoittanut teesejäsi, vaaan pidän niitä typerinä. On lapsellista yrittää sysätä omia sekoilujaan toisten teoiksi. Toisessa ketjussa jo pyysinkin sinua esittämään mainostamaasi viestini, josta kerroit lainanneesi näitä ajatuksiasi. Jostain syystä sitä ei viestiä ei sitten löytynytkään...
Oikein hyvä! Mutta mitäs tähän vastaa änhoobeet ja ämmämmässät ym? Osaavatkohan... Muutenhan se ei liene kovin tärkeää se lokerointi - luulisi ainakin, mitä nyt ovat kovasti muuta esittäneet täällä...
Ai minä taaskin? Ja jälleen pomppasi!
Kysy kuule näiltä derrickeiltä, änhoobeiltä, ämmämmässiltä ja jonkun-sortin-ajattelijoilta.
Mihin sitä hassunhauskaa arvolatausta tarvitaan, eikö se hankinta olekaan henkilökohtainen asia, aidosti?
Miksi ihmeessä koko ajan jankutat tuota auton ostamista? Eihän jonkin sanan käyttämisen tarvitse olla millään tasolla tekemisissä auton ostamisen kanssa. Onko kiellettyä esimerkiksi puhua sellaisista automalleista, joita et voi ostaa Euroopasta? Onko tarpeetonta lokeroida autoja eri brändien alle? Eihän auton brändiä tarvita sen ostamiseen. Menetkö vain kauppaan ja ostat tietyn kokoluokan auton. Tuo kokoluokkahan tosin on jumalainen luokittelu, joka epämääräisyydestä huolimatta saa olla, vaikka auton voisi mainiosti ostaa ilman tietoa kokoluokasta.
Tällaiset diibadaaba-argumentoinnit ovat juuri sitä epämääräisintä höttöä, 740GLE! Ehkä se oli läppää sinulta, en tiedä. Kuulostaisi vaan jonkun toisen aatepuolustajan kirjoittamana ainakin intohimoisimmalta puolustusväitteeltä.
Vaikka et nyt tätä minulle osoittanutkaan, niin pakko silti kysyä, että mistä lähtien soveltuvuus käyttöolosuhteisiin on ollut epämääräistä höttöä?
Termillä "Saksan hintrinki" on lähinnä tarkoitettu sellaisia vastenmielisiä henkilöitä jotka vähättelevät muita automerkkejä kuin omia fanimerkkejään. Koska kysymys on vain merkityksettömistä autoista.
Termillä "Saksan hintrinki" on lähinnä tarkoitettu sellaisia vastenmielisiä henkilöitä jotka vähättelevät muita automerkkejä kuin omia fanimerkkejään. Koska kysymys on vain merkityksettömistä autoista.
Miten kuvataan vaikkapa japanilaista autoa ihailevaa henkilöä joka vähättelee kaikkia muita kuin Japanista kotoisin olevia automerkkejä?
Termillä "Saksan hintrinki" on lähinnä tarkoitettu sellaisia vastenmielisiä henkilöitä jotka vähättelevät muita automerkkejä kuin omia fanimerkkejään. Koska kysymys on vain merkityksettömistä autoista.
Miten kuvataan vaikkapa japanilaista autoa ihailevaa henkilöä joka vähättelee kaikkia muita kuin Japanista kotoisin olevia automerkkejä?
Tuskin tällaisia on, mutta jos olisi, niin kutsuisin pösilöiksi.
Merikontin (745 ) roolin jatkajaksi löytyi samasta tallista V70. Minä lisäisin myös Citroen C5:n, joka täyttää tilatoiveet ja Hydractive myös kantaa kuormansa jopa vanhan Volvon Nivåmaticia ryhdikkäämmin. Skoda Superb, BMW 500 ja Mercedes E-sarja ovat farkkuna myös sangen tilavia. Riittävä koko pelastaa, vaikka niiden muotoilu onkin golfbägifarmarin tyylilajia tavaratilan kustannuksella.
Lipaston (744 ) roolin lipunkantaja ei olekaan yhtä helppo valinta.
Kun Volvo 944, Opel Omega, Toyota Crown, Nissan Laurel ja Ford Scorpio ovat luovuttaneet pelin, minulla on mielessäni enää kaksi vaihtoehtoa. Ennen niiden julkistamista kuulisin mielelläni muidenkin ehdotuksia, etten tarpeettomasti kategorisoisi kenenkään valintoja?
(Crown Royal Saloon on yksi suosikkitaksikyydeistäni, mutta se auttaa Suomessa yhtä paljon kuin Clion hiljaisuus biljardipöydällä ajettaessa )
Mitkä siis ovat 744 tason tilat nykyaikaiseen taloudellisuuteen yhdistävät sedanit yli markkinasegmenttien rajojen?
Merikontin (745 ) roolin jatkajaksi löytyi samasta tallista V70. Minä lisäisin myös Citroen C5:n, joka täyttää tilatoiveet ja Hydractive myös kantaa kuormansa jopa vanhan Volvon Nivåmaticia ryhdikkäämmin. Skoda Superb, BMW 500 ja Mercedes E-sarja ovat farkkuna myös sangen tilavia. Riittävä koko pelastaa, vaikka niiden muotoilu onkin golfbägifarmarin tyylilajia tavaratilan kustannuksella.
Lipaston (744 ) roolin lipunkantaja ei olekaan yhtä helppo valinta.
Kun Volvo 944, Opel Omega, Toyota Crown, Nissan Laurel ja Ford Scorpio ovat luovuttaneet pelin, minulla on mielessäni enää kaksi vaihtoehtoa. Ennen niiden julkistamista kuulisin mielelläni muidenkin ehdotuksia, etten tarpeettomasti kategorisoisi kenenkään valintoja?
(Crown Royal Saloon on yksi suosikkitaksikyydeistäni, mutta se auttaa Suomessa yhtä paljon kuin Clion hiljaisuus biljardipöydällä ajettaessa )
Mitkä siis ovat 744 tason tilat nykyaikaiseen taloudellisuuteen yhdistävät sedanit yli markkinasegmenttien rajojen?
Ilmeisesti ajat takaa sitä, että nykyautojen muotoilu on rajoittanut takapenkin pääntilaa sedaneissa ja tavaratilan kokoa sekä sedaneissa että farkuissa. Itse totean tuohon, että parempi noin kuin 74* -sarjan tyylinen laatikkomuotoilu.
Eiköhän E-sarja täytä toiveesi tilojen suhteen sedaninakin ja käsittääkseni sellainen on myös nykyautosi. Tilaa takapenkillä varmasti riittää myös S-sarjassa, 7-sarjassa ja A8:ssa ja vastaavissa edustustason sedaneissa.
Mitkä siis ovat 744 tason tilat nykyaikaiseen taloudellisuuteen yhdistävät sedanit yli markkinasegmenttien rajojen?
Ilmeisesti ajat takaa sitä, että nykyautojen muotoilu on rajoittanut takapenkin pääntilaa sedaneissa ja tavaratilan kokoa sekä sedaneissa että farkuissa. Itse totean tuohon, että parempi noin kuin 74* -sarjan tyylinen laatikkomuotoilu.
Aivan. Poimin omista todellisista vaatimuksistani Kumppanille käytännön esimerkin tavallisen henkilöauton ostokriteereistä.
Muotoilua en uskalla arvioida, koska haluan pelkistää kysymykseni mahdollisimman neutraaliksi ja vailla arvolatauksia markkinasegmentit ylittäväksi. Mutta sovitaan toki, että jos mielestään Seittenneliskanttista nätimmän löytää, niin sekin kelpaa, kunhan tiloista ja nykyaikisesta kulutuksesta ei tingitä
A-utoilija:
Eiköhän E-sarja täytä toiveesi tilojen suhteen sedaninakin ja käsittääkseni sellainen on myös nykyautosi. Tilaa takapenkillä varmasti riittää myös S-sarjassa, 7-sarjassa ja A8:ssa ja vastaavissa edustustason sedaneissa.
Näin päättelin itsekin. W221 S-sarjaa tutkiessani löysinkin muutamia kiinnostavia yksilöitä. Myös Ässän katolle saa suksilaatikon (Heh!), ja kahden hengen takapenkki riittää meille, joten kyllä se varmaan käytännössä toimisi? Mutta minun budjetillani Ässän joutuisi ostamaan monta vuotta vanhempana, kulutus nousisi selvästi, ja muutenkin käyttökustannukset alkoivat pelottaa. Vähemmillä ajoilla tämän ryhmän jokerina olisivat A8 ja BMW 700, joista voi sopivassa ikäluokassa löytää hyviäkin yksilöitä todella halvalla.
E-sarjalaisen hyväksi vaihtoehdoksi löysin myös BMW 500-sarjan, jonka sisätiloja pidän myös oikein mukavina, myös aikuisille muotoillulla takapenkillä.
Odotan edelleen mielenkiinnolla, mitä luokkarajat ylittäviä tilavia sedaneita Kumppanilla olisi ehdottaa tähän vertailuun?
Anteeksi vain, kun näköjään tapoin mielenkiintoisen ketjun kysymykselläni
Olen silti hieman pettynyt, ettei autoja puhtaasti asia-argumentein ilman luokkarajoja ja vierasperäisiä lainasanoja arvioivalla Kumppanillakaan tunnu olevan tarjota vanhalle henkilöautolle tiloista tinkimätöntä vaihtoehtoa nykyaikaisella kulutuksella.
Sellaisiakin autoja on olemassa, mutta statusarvot unohtavaa luokkarajat ylittävää arviointia kannattava keskustelija ei silti niitä pysty suosittelemaan. Tästä herää epäilys, onko kyseinen arvioija sittenkään neutraali, vai onko hänen näkemyksensä rajoittunut tiettyjen merkkien ulkopuolelle pelkästään hänelle epäsuositun automerkin vuoksi?
Anteeksi vain, kun näköjään tapoin mielenkiintoisen ketjun kysymykselläni
Oliko noin ikävä?
Ja mistä lähtien tämä muka oli sinulle mielenkiintoinen ketjun aihe - etkö sinä eräiden muiden mukana ole ihmetellyt, etteikö tämä jo pääty "loppuun kaluttuna", "vänkäämisenä", tai "turhana", "vanhan toistona" yms?
Oletko vilkaissut ulos, Suomessa on lomalla muutakin tekemistä kuin vahdata TM-keskustelupalstaa
740 GLE:
Olen silti hieman pettynyt, ettei autoja puhtaasti asia-argumentein ilman luokkarajoja ja vierasperäisiä lainasanoja arvioivalla Kumppanillakaan tunnu olevan tarjota vanhalle henkilöautolle tiloista tinkimätöntä vaihtoehtoa nykyaikaisella kulutuksella.
Tee ihan itse vertailut, osta niin ison kuin löydät (jos se on ns. määräävä tekijä ), tai tarvitset ja saat hommattua, tarkista vielä CO-päästöt ja pistä hinta kohdilleen - vaihdokin kera ehkä vielä ja tinkaamalla varusteita mukaan talvirengassetistä lähtien, jos siltä tuntuu.
Mitä muuta tarvitset, oikeasti? En minä ole sinulle autoa ostamassa, vaan sinä itse. Vai olitko nyt edes ostamassa, vai ainoastaan spekuloimassa.
Mihin tarvitset statuksia ja luokkarajoja tuossa hommassa, saati neuvoja keneltäkään?
740 GLE:
Sellaisiakin autoja on olemassa, mutta statusarvot unohtavaa luokkarajat ylittävää arviointia kannattava keskustelija ei silti niitä pysty suosittelemaan. Tästä herää epäilys, onko kyseinen arvioija sittenkään neutraali, vai onko hänen näkemyksensä rajoittunut tiettyjen merkkien ulkopuolelle pelkästään hänelle epäsuositun automerkin vuoksi?
Saahan sitä epäillä. Minulle statusarvot ja luokkarajat ovat tosiaan ihan turhia. Ei se tarkoita missään tapauksessa sitä, etten vertailisi autoja itsekseni, siinä missä kuka tahansa! Autoista saa haaveillakin ja toivoa joskus hankkivansa ihan mitä vain ja niitä saa ostaa ihan sellaisia, joita kunkin elämäntilanteen mukaan tarvitsee, mihin kykenee ja maksaa sillä tavalla kuin haluaa.
Autoja on uusia ja käytettyjä, eri kokoisia, eri koreilla, eri käyttötarkoituksiin, eri hintaisia, jopa eri värisiä jne. Sitten vaan käyt tsekkaamassa, mikä istuu pirtaasi. Oletan kuitenkin, että teet varmaan mielessäsi jonkinlaista etukäteishaarukointia, vaikkapa korin suhteen. Mutta ei se liikkeellelähtö sen jälkeen sen hankalampaa luulisi olevan, vai mitä?
Varsinkin jos "on kiinnostunut autoista", niin eikös se ole just kiva käydä vertailemassa kaikkee jänskää ja vain niinhän sinä saat tolkkua vaihtoehdoista muutenkin. Ei tarvitse mennä mielikuvien mukaan! Renkaita potkiessa ja koeajoissa huomaa tietenkin eroja, vain eri suuntiin (peukku ylös tai alas), aivan luonnollisesti. Eikös se arvio ole vain sinun käsityksesi kuitenkin ja se kait on tärkeintä juuri siksi. Joskus yllättyy, toisinaan pettyykin.
Kun sitten teet vertailuja, niin jossakin vaiheessa tutkiskelua ja vertailujasi joku/jotkut ehdokkaat jää arvotettavaksesi tyyliin "kummankohan noista nyt sitten lopulta ottaisi". Joudut punnitsemaan kenties jopa kompromisseja rajatapauksissa, tai mikä ihaninta, löydät kaikissa suhteissa täydellisen auton - kuitenkin vain sinun makuusi, toivottavasti. Miksei perheenkin tms. mieleen, jos sellainen on, sehän riippuu mistä riippuu itsekullakin. Ne loput eri autojen vertaillut mallit jää ties mistä erilaisista syistäsi sitten sivuun, ihan yksinkertaista.
Lopuksi vielä toivotaan, että saat sen lopullisen vaihtoehdon vielä ostettuakin, eikä jää haaveeksi. No, ehkä olit sen tosiaan huomioinut kuitenkin. Sen jälkeen meille muillekin pitäisi riittää, että sinä olet tehnyt aidon valintasi, omilla argumenteillasi ja resursseillasi, sekä olet tyytyväinen. Parhaimmassa tapauksessa et pety vaikka vuosien jälkeenkään, mutta saattaa olla, että haluat olla utelias ja kokeilla "jotakin ihan erilaista" jo vuoden päästä.
Mutta kaiken tuon jälkeen, haluatko vielä ihan oikeasti tunnustaa tehneesi jotakin markkinointipellen, tai minkään lokeron johdattamanakin?
Ovatko Ajettelija2013 ja 740 GLE yksi ja sama henkilö? Kovin ovat samantyyppisiä jankaajia ja riidan haastajia.
Eivät ole.
Ikävä nähdä, että olet kokenut minut riidan haastajaksi. Otin aika henkilökohtaisesti erään kirjoittajan tavan arvioida ihmisiä pelkästään heidän autonsa perusteella.
En ole ollut aikaissa puuttua tähän keskusteluun, mutta kommentoidaan nyt tännekin, koska toisessa ketjussa en saanut vastausta.
Toisessa ketjussa Kumppani käytti sanaa urheilullinen. Kun tästä asiasta tivattiin, niin Kumppani kertoi, että urheilullinen sanaa saa käyttää, koska urheilullisista autoista ei ole eksaktia listaa. Premium sanaa ei saa käyttää, koska premiumautoista kuulemma on jokin eksakti muuttumaton lista. Hassu juttu, kun minä en ole koskaan tällaisesta eksaktista muuttumattomasta premiumlistasta kuullut. Onko joku muu kuullut jostain premiumlistasta, joka olisi täysin eksakti, lukkoon lyöty ja muuttumaton?
Toki joku voi listata urheilullisia autoja tai premiumautoja, mutta täysin yksimieliseen listaukseen on tuskin päästään. Jotkut autot kuuluvat täysin selvästi listoille, jotkut autot eivät varmasti kuulu listoille ja joistain autoista mielipiteet hieman vaihtelevat.
Mitä tähän premiumsanan tarpeellisuuteen tulee, niin olen jo Kumppanille kymmeniä kertoja tämän kertonut. Jos sinä et sanaa tarvitse, niin älä käytä sitä. Ympäri maailmaa sana kuitenkin koetaan tarpeelliseksi, koska se on varsin aktiivisessa käytössä. Tarpeellisuudesta ei siis tarvitse kinata, koska tarpeetonta sanaa ei kukaan käytä. Sovitaanko, että sinä et tuota sanaa käytä, mutta me muut sitä käytämme, koska koemme sitä tarvitsevamme.
Väliaikatietona mainittakoon, että esim. 740 GLE on silkkaa premiumia.
Kumppani:
Tuosta sanasta näyttää tulleen sinulle pakkomielle kun tunget sitä kaikkeen mahdolliseen. Tässä sanasi ei vastaa millään tavalla kysymykseeni, joten otetaanpa uusiksi. Mistä lähtien soveltuvuus käyttöolosuhteisiin on ollut epämääräistä höttöä?
Jos kokoluokalla ei ole sinulle mitään erityistä asemaa, niin miksi sitten hyväksyt sen vaikka luokittelu on mielestäsi kiellettyä?
Itse en edelleenkään kysele takatukilta yhtään mitään, mutta jos joku tuollaisen kysymyksen esittäisi, niin takatukka varmaankin yritäisi saada selville lisää vaatimuksia. Takatukan reaktiot tuskin paljonkaan poikkeaisivat siitä, jos joku kertoisi haluavansa J-segmentin auton.
Näyttää pahasti siltä, ettet kykene käsittelemään mitään mitään muuta tilannetta kuin tuon auton ostamisen. Suljet silmäsi kaikelta muulta ja jankutat omia pakkomielteitäsi. Argumettisi ovat poikkeuksetta havaittu epäloogisiksi, mutta se ei näytä tahtia hidastavan.
Pikkuautoluokassa Audi on ilmeisesti premiumia, mutta Alfa Romeo ei ole. Toisaalta Audi on kokoluokassaan kallis (21500 aloitusmalli jossa ei ole ajotietokonetta tai valo- ja sadetunnistinta, eikä vakionopeudensäädintä ), eli silloin pitää melkeinpä erikseen haluta pieni auto jos tuohon hintaa pitää maksaa vielä ekstraa hintaluokan vakiovarusteista.
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/audi/a1/review
"?Good interior quality"
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/alfa-romeo/mito/hatchback/review
?Cheap interior plastics
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/renault/clio/hatchback/review
"The Renault Clio is a small car, with a big-car feel. The 1.5-litre diesel, in particular, feels at home at motorway speeds, and all Clios are quiet, with only a little wind and engine noise making its way into the interior"
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/toyota/yaris/hatchback/review
"?Cheap-feeling interior"
Pitäisi siis kahlata läpi monia vertailuja ja käydä koeistumassa autoja, ja sen jälkeen vielä koeajaa jotta löytäisi sen missä ei ole halpaa tunnelmaa. Nykyisin taitaa sentään olla radio vakiona kaikissa, eli ihan pelkkää karvalakkimallia ei onneksi ole.
Kumppani:
Fakta-argumentit minulla olisi, mutta reaalimaailmaan rajoittuneen maailmankatsomukseni vuoksi en valitettavasti pysty vastaamaan.
Ajattelija2013:
Mihin?
Voidaanko sopia myös, ettei sinun tarvitse myöskään tulla kommentoimaan asiaa, kuten nyt taas teit, jos aihe sinulle ei millään tavalla ole merkittävä? Sitä ei kyllä meinaan uskoisi, sen verran tiuhaan ilmestyt sinäkin aatetta puolustamaan kuitenkin.
Ajattelija2013:
En muuten minäkään, mutta palaan tuossa alempana taas kysymään asiaa uudestaan.
Ajattelija2013:
Kyllä, näin tein. NHB:n kanssa keskusteltiin näin, kun olin alunperin heittänyt auton hankinnassa kriteeriksi "nopean auton" (lainausmerkeissä tosiaan):
NHB:
Tuohon vastasin näin
Täytyy myöntää etten ole koskaan ollut ostamassa vielä urheilullista versiota yhdestäkään automerkistä, mutta enpä tiennyt, että homman pitäisi olla noinkin hankalaa. On sulla sitten autoissa testaamista kyllä
Jotenkin ne saadaan ilmoitettua ne huippunopeudet, kiihtyvyydet ja jarrutusmatkat vaikka auto ei olisi edes "urheilullinen" - sekä lehdissä, että valmistajien toimesta. Kyllä tuo edelleen kuulostaa vaikealta tuo NHB-malli.
Tästä jatkuu sitten tämän veijarin vänkäily:
Ajattelija2013:
Voisitko nyt sen sitten esittää sitten - oli kuinka epäeksakti tai muuttumaton tahansa ? Premium-merkeistä saat sen alta aikayksikön kuitenkin.
Ajattelija2013:
Kovin se lista on tarkkaan varjeltu ja kaikki olette toitottaneet kaikki nämä vuodet, että lista on tässä (ja aina löytyy linkki esitettäväksi).
Ajattelija2013:
Ihan pieneksi vinkiksi, että pääset viimein miettimään niitä eroja, kun sinulle ei mene jakeluun niin millään: käännä sama sijamuoto siitä toisesta sanasta, kuin "urheilullisuus".
Alkaisiko aueta vihdoin, ettei kyse ole samasta asiasta? Ja kertauksena: kumpi onkaan lista automerkeistä? Tai saisiko nyt sen listan urheilullisista autoista. Edes sinun käsityksesi riittää!
Aihe ei olekaan merkittävä, mutta kiinnostaa kyllä, miten joku ihminen voi sekoilla ja valehdella jatkuvasti kirjoituksissaan.
Kerrotko sinä, miksi itse kirjoittelet vuodesta toiseen samaa tuubaa. Kuten sanoin, pidä mielipiteesi, mutta miksi sinun pitää puuttua muiden keskusteluun. Me muut ja miljardit ihmiset maapallolla tarvitsemme ja käytämme sanaa premium, jos sinä et sitä tarvitse, niin älä käytä sitä. Mutta älä myöskään jatkuvasti puutu siihen, että me muut sitä tarvitsemme ja käytämme.
Mitä oikein sössötät!!!!!!!!!!??????? Olen pian 100 kertaa jo kirjoittanut, että mitään listaa ei ole, joten minä en sellaista voi esittää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ole koskaan tehnyt listaa premium-merkeistä. Jotkut autolehdet ovat sellaisia muistaakseni laatineet ja sellaisen on ehkä joku tännekin lainannut, mutta aina samassa yhteydessä on todettu sekä lehden, että luultavasti kirjoittajankin toimesta, että lista ei missään nimessä ole yksiselitteinen.
Ai me kaikki olemme sellaista toitottaneet. Nyt kun tällaisen valheellisen väitteen esitit, niin minä odotan innolla, että sinä etsit meidän kaikkien kirjoitukset, joissa näin olemme väittäneet. Aloita vaikka minusta, NHB:stä, 740 ja MMS:stä.
mikahe:
Pitäisi käydä päivittämässä linkitetty sivusto, koska siellä on virheellistä tietoa. Oikean Volvon näköismallin pystyy tekemään kahdella Lego-palikalla. Yhdellä yrittäminen on nysväämistä, joka ei onnistu
Mutta aasinsillasta asiaan, ja puhuttaisiko viimein edes ihan vähän autoistakin?
Jos on tykännyt 740 GLE:stä ja haluaisi vaihtaa vanhan autonsa sen hyvistä ominaisuuksista tinkimättä turvallisuudeltaan ja kulutukseltaan nykyaikaiseen, niin mistäs nykyautosta löytyy Seittenneliskanttisen tilat ja lämpimyys nykyaikaisen pieneen kulutukseen yhdistettynä?
Unohdetaan tässä ensimmäisessä vaiheessa hinnat, melut ja kojetaulun materiaalit ja katsotaan vain missä sedanissa ja farmarissa yllä olevat kohdat täyttyvät parhaiten.
Kun edes sopivan kokoiset kandidaatit on valittu, sen jälkeen voidaan toisella valintakierroksella lisätä vaikka hiljaisuus-, suorituskyky ja muovilaatuvaatimuksia mielen mukaan ja katsotaan alkaako lista karsiutua ollenkaan, vai huomataanko, ettei keisarilla ollutkaan vaatteita ollenkaan?
Ehdotuksia, anyone?
Ajattelija2013:
+1.
Kumppanin vastenmielinen keskustelutapa toistuu jälleen. Hän keksii sarjatyönä mielipuolisia väitteitä, jotka kohdistaa ensin muihin keskustelijoihin ja sen jälkeen vaatii näitä vastuuseen oman sairaan mielikuvituksensa tuotteesta.
Voisitko nyt sen sitten esittää sitten - oli kuinka epäeksakti tai muuttumaton tahansa ? Premium-merkeistä saat sen alta aikayksikön kuitenkin.
Ajattelija2013:
Aika paha sinun on sitten vertailla premium-autojen ja urheilullisuus -sanan samankaltaisuuttakaan näissä yhteyksissä. Vai mitä?
Ajattelija2013:
Aloitetaan sinusta:
Ajattelija2013:
Lainannut, tai viitannut niihin, kyllä, mutta miksi? Ja ei koske varmaan sitten mm. kojelaudan muovisuuskeskusteluväitteitäsi tuo yksiselitteisyyskään?
MMS:n osalta voidaan todeta, että tästäkin threadistä löytyy useita mainintoja tyyliin "jos autosi ei osu listalle, tyydy siihen". Niin, johonkin merkkien listaan hän kovasti viittaa. Vuonna 2011 hän on maininnut näin: Premium-luokitus on yleinen käsite tietyille merkeille. Autojen arvostuksella ja luokittelulla on vuosien perinne.
Miten sille päätyy, tai miksi ei päädy? Lehtienkin kirjoittamina ne ovat kyllä varsin ehdottomia, nehän poimivat autoja testiinkin termin perusteella, miten ihmeessä osaavat ja kykenevät?
740GLE on sinuun verrattuna lunki kirjoittaja, jonka varsinkin viime aikaiset kirjoitukset ovat hyvin väljästi tulkittavia. Oikein hyvä sinänsä.
Ööööö...miten niin olisi? Kummastakaan ei ole mitään yksiselitteistä listaa. Varsin samankaltaisia käsitteitä siis ja pätee toki moniin muihinkin sanoihin.
Aika huvittavaa, minkälaiseen ansaan jouduit käytettyäsi urheilullinen sanaa. Yrität räpiköidä irti sanasta ja sekoittaa keskustelua siten, että minun pitäisi alkaa jotain listoja laatimaan.
No niin, nyt päästiinkin mielipuuhaasi. Kiertelyyn, kaarteluun ja asian ohi kirjoittamiseen. Odotan siis edelleen jännityksellä, missä ovat meidän neljän kirjoittamat ehdottomat premiumlistat, joista ei jousteta tippakaan mihinkään suuntaan.
Se että poimitaan autoja testiin termin perusteella, ei kyllä tarkoita sitä, että olisi olemassa jokin eksakti ja muuttumaton lista kyseisistä autoista. Päinvastoin, aina on todettu, että mitään eksaktia totuutta premium-merkeistä ei olet.
Mutta nyt Kumppani me kaikki odotamme, että sinä etsit ne väittämäsi kirjoitukset. Jos et niitä löydä, niin olet jälleen kerran jäänyt kiinni valehtelusta!!!!!!
Jos osaat, Ajattelija2013 (tai kuka vain noista ja muistakin nimimerkeistä ), kertoa mikä automerkki on premium-luokiteltu, ja mikä ei ole, niin siinähän se on todistettu.
Täältä vinkkiä ruksattavaksi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_automerkeist%C3%A4
Riittääkö pokkasi? Olet sujuvasti osannut käsitellä "saksalaiset premium-merkit", entäs muiden valmistajamaiden vastaavat?
Listan joustavuuden (tai joustamattomuuden?) taisit muuten sinä osoittaakin, muistaisitko nyt miten?
Hah,hah, Näitä Premi- määritelmiä on kumppanille aikoinaan esitetty. Mutta ei jostain syystä kelvannut,muistatkos mistä syystä. Oli vaan kyse yhden tavis-japsimerkin puuttumisesta. Näyttää edelleen olevan kivi kengässä siitä.Eikä määritelmä ole muuttunut miksikään. Meidän muiden ei tarvitse todistella sinulle yhtään mitään.
Itse en ole koskaan kokenut näin pienistä asioista mitään traumoja. Kun valitsee mieleisensä auton niin ei pitäisi olla vuosien komplekseja.
MMS:
En muista, koska sinä muistat taas kerran väärin.
Sinähän saat listattua automerkit, jotka kuuluvat premium-kategoriaan, eikö niin? Se riittää, koska loput vaan tippuu pois, eikö vain.
Aika paha sinun on sitten vertailla premium-autojen ja urheilullisuus -sanan samankaltaisuuttakaan näissä yhteyksissä. Vai mitä?
Ajattelija2013:
Okei... Nämä seuraavat vertailut ovat urheilullisuus-käsitteen puolesta tietysti ihan täysin makuasioita, mutta p-vaihtoehtona varmaan sitten silkkaa faktaa:
Automallin (lisä-)merkintä: premium / urheilullinen
Ulkonäkö: premium / urheilullinen
Vanteet: premium / urheilulliset
Istuimet: premium / urheilulliset
Ratti: premium / urheilullinen
Mittaristo: premium / urheilullinen
Alustasarja: premium / urheilullinen
Helmasarja: premium / urheilullinen
Moottorin käytös: premium / urheilullinen
Kaikki nuo ja liuta muita vastaavia fakta/makuasia -hömppiä sitten vastaan tämä pari, jota pidät nyt ihan tasaveroisena:
Automerkki:
- premium (löytyy listoja, mm. "saksalaiset" )
- urheilullinen (ei ole listaa, boldina ja sata huutomerkkiä perään)
Emmehän myöskään unohda hintaposissöniä, joka oli se varsinainen merkitsevä tekijä kuulemma.
Ajattelija2013:
Lista mitä moninaisemmista automerkeistä olisi tuolla ylempänä jo valmiina. Ei muuta kuin ruksimaan kumpaan kuuluu (urheilullinen / premium) vai kenties molempiin?
Tai sitten "taviksiin", tai "halpiksiin", koska nekin osaat varmaan erotella joukosta, eikös vaan?
740 GLE:
Ei omena ole kovin kauas puusta pudonnut. Mielestäni nykyinen V70 täyttää kaikki esittämäsi vaatimukset vai mikä vaatimus ei täyty? Vetotapako eli pitäisikö olla takavetoinen?
Kumppani:
Jospa nyt lopettaisit sen ylimääräisen mussuttamisen, jolla taas yrität häivyttää satuilusi ja haet "meidän kaikkien" kirjoittamat ehdottomat ja eksaktit premiumlistat. Vai oletko valehtelija?
A-utoilija:
Jos jätetään etuveto-takavetohifistelyt seuraavaan vaiheeseen, niin minustakin V70 täyttää vaatimukset 745 evoluutiosta, vaikka tavaratilasta joutuukin tinkimään. Mutta Kartanoauto onkin toivoton haaste melko monelle elämäntapafarkulle.
V70 on vasta Ford TDCi 2.0 dieselin ja PowerShift automaatin sekä uusien omien nelosmoottoriensa turvin saavuttanut tuon kokoluokan kulutustason. Nykyisessäkin mallistossa roikkuva muinaisjäänne D5 6-vaihteisen Aisin-Warnerin kanssa osoittaa, kuinka paljon automaattivaihteiset ennen kuluttivat. Mutta Tinaviitonen on jo historiaa, joten ei lasketa sitä enää Volvon rasitteeksi nyt kun kilpailukykyisiä voimalinjoja on taas pitkästä aikaa saatavilla.
744 seuraajaa ei sitten Volvolta enää löydykään. Takatilat ja tavaratila on menetetty, vaikka S80 on reilusti pidempi, leveämpi ja pitkäakselivälisempi.
NHB:
Termillä "Saksan hintrinki" on lähinnä tarkoitettu sellaisia vastenmielisiä henkilöitä jotka vähättelevät muita automerkkejä kuin omia fanimerkkejään. Koska kysymys on vain merkityksettömistä autoista.
Derrick:
Miten kuvataan vaikkapa japanilaista autoa ihailevaa henkilöä joka vähättelee kaikkia muita kuin Japanista kotoisin olevia automerkkejä?
http://www.autobild.fi/artikkeli/uutiset/premium_merkki_keskikokoisiin_katumaastureihin
740 GLE:
Tuskin tällaisia on, mutta jos olisi, niin kutsuisin pösilöiksi.
Merikontin (745 ) roolin jatkajaksi löytyi samasta tallista V70. Minä lisäisin myös Citroen C5:n, joka täyttää tilatoiveet ja Hydractive myös kantaa kuormansa jopa vanhan Volvon Nivåmaticia ryhdikkäämmin. Skoda Superb, BMW 500 ja Mercedes E-sarja ovat farkkuna myös sangen tilavia. Riittävä koko pelastaa, vaikka niiden muotoilu onkin golfbägifarmarin tyylilajia tavaratilan kustannuksella.
Lipaston (744 ) roolin lipunkantaja ei olekaan yhtä helppo valinta.
Kun Volvo 944, Opel Omega, Toyota Crown, Nissan Laurel ja Ford Scorpio ovat luovuttaneet pelin, minulla on mielessäni enää kaksi vaihtoehtoa. Ennen niiden julkistamista kuulisin mielelläni muidenkin ehdotuksia, etten tarpeettomasti kategorisoisi kenenkään valintoja?
(Crown Royal Saloon on yksi suosikkitaksikyydeistäni, mutta se auttaa Suomessa yhtä paljon kuin Clion hiljaisuus biljardipöydällä ajettaessa )
Mitkä siis ovat 744 tason tilat nykyaikaiseen taloudellisuuteen yhdistävät sedanit yli markkinasegmenttien rajojen?
740 GLE:
Ilmeisesti ajat takaa sitä, että nykyautojen muotoilu on rajoittanut takapenkin pääntilaa sedaneissa ja tavaratilan kokoa sekä sedaneissa että farkuissa. Itse totean tuohon, että parempi noin kuin 74* -sarjan tyylinen laatikkomuotoilu.
Eiköhän E-sarja täytä toiveesi tilojen suhteen sedaninakin ja käsittääkseni sellainen on myös nykyautosi. Tilaa takapenkillä varmasti riittää myös S-sarjassa, 7-sarjassa ja A8:ssa ja vastaavissa edustustason sedaneissa.
A-utoilija:
Aivan. Poimin omista todellisista vaatimuksistani Kumppanille käytännön esimerkin tavallisen henkilöauton ostokriteereistä.
Muotoilua en uskalla arvioida, koska haluan pelkistää kysymykseni mahdollisimman neutraaliksi ja vailla arvolatauksia markkinasegmentit ylittäväksi. Mutta sovitaan toki, että jos mielestään Seittenneliskanttista nätimmän löytää, niin sekin kelpaa, kunhan tiloista ja nykyaikisesta kulutuksesta ei tingitä
A-utoilija:
Näin päättelin itsekin. W221 S-sarjaa tutkiessani löysinkin muutamia kiinnostavia yksilöitä. Myös Ässän katolle saa suksilaatikon (Heh!), ja kahden hengen takapenkki riittää meille, joten kyllä se varmaan käytännössä toimisi? Mutta minun budjetillani Ässän joutuisi ostamaan monta vuotta vanhempana, kulutus nousisi selvästi, ja muutenkin käyttökustannukset alkoivat pelottaa. Vähemmillä ajoilla tämän ryhmän jokerina olisivat A8 ja BMW 700, joista voi sopivassa ikäluokassa löytää hyviäkin yksilöitä todella halvalla.
E-sarjalaisen hyväksi vaihtoehdoksi löysin myös BMW 500-sarjan, jonka sisätiloja pidän myös oikein mukavina, myös aikuisille muotoillulla takapenkillä.
Odotan edelleen mielenkiinnolla, mitä luokkarajat ylittäviä tilavia sedaneita Kumppanilla olisi ehdottaa tähän vertailuun?
Anteeksi vain, kun näköjään tapoin mielenkiintoisen ketjun kysymykselläni
Olen silti hieman pettynyt, ettei autoja puhtaasti asia-argumentein ilman luokkarajoja ja vierasperäisiä lainasanoja arvioivalla Kumppanillakaan tunnu olevan tarjota vanhalle henkilöautolle tiloista tinkimätöntä vaihtoehtoa nykyaikaisella kulutuksella.
Sellaisiakin autoja on olemassa, mutta statusarvot unohtavaa luokkarajat ylittävää arviointia kannattava keskustelija ei silti niitä pysty suosittelemaan. Tästä herää epäilys, onko kyseinen arvioija sittenkään neutraali, vai onko hänen näkemyksensä rajoittunut tiettyjen merkkien ulkopuolelle pelkästään hänelle epäsuositun automerkin vuoksi?
740 GLE:
Oliko noin ikävä?
Ja mistä lähtien tämä muka oli sinulle mielenkiintoinen ketjun aihe - etkö sinä eräiden muiden mukana ole ihmetellyt, etteikö tämä jo pääty "loppuun kaluttuna", "vänkäämisenä", tai "turhana", "vanhan toistona" yms?
Oletko vilkaissut ulos, Suomessa on lomalla muutakin tekemistä kuin vahdata TM-keskustelupalstaa
740 GLE:
Tee ihan itse vertailut, osta niin ison kuin löydät (jos se on ns. määräävä tekijä ), tai tarvitset ja saat hommattua, tarkista vielä CO-päästöt ja pistä hinta kohdilleen - vaihdokin kera ehkä vielä ja tinkaamalla varusteita mukaan talvirengassetistä lähtien, jos siltä tuntuu.
Mitä muuta tarvitset, oikeasti? En minä ole sinulle autoa ostamassa, vaan sinä itse. Vai olitko nyt edes ostamassa, vai ainoastaan spekuloimassa.
Mihin tarvitset statuksia ja luokkarajoja tuossa hommassa, saati neuvoja keneltäkään?
740 GLE:
Saahan sitä epäillä. Minulle statusarvot ja luokkarajat ovat tosiaan ihan turhia. Ei se tarkoita missään tapauksessa sitä, etten vertailisi autoja itsekseni, siinä missä kuka tahansa! Autoista saa haaveillakin ja toivoa joskus hankkivansa ihan mitä vain ja niitä saa ostaa ihan sellaisia, joita kunkin elämäntilanteen mukaan tarvitsee, mihin kykenee ja maksaa sillä tavalla kuin haluaa.
Autoja on uusia ja käytettyjä, eri kokoisia, eri koreilla, eri käyttötarkoituksiin, eri hintaisia, jopa eri värisiä jne. Sitten vaan käyt tsekkaamassa, mikä istuu pirtaasi. Oletan kuitenkin, että teet varmaan mielessäsi jonkinlaista etukäteishaarukointia, vaikkapa korin suhteen. Mutta ei se liikkeellelähtö sen jälkeen sen hankalampaa luulisi olevan, vai mitä?
Varsinkin jos "on kiinnostunut autoista", niin eikös se ole just kiva käydä vertailemassa kaikkee jänskää ja vain niinhän sinä saat tolkkua vaihtoehdoista muutenkin. Ei tarvitse mennä mielikuvien mukaan! Renkaita potkiessa ja koeajoissa huomaa tietenkin eroja, vain eri suuntiin (peukku ylös tai alas), aivan luonnollisesti. Eikös se arvio ole vain sinun käsityksesi kuitenkin ja se kait on tärkeintä juuri siksi. Joskus yllättyy, toisinaan pettyykin.
Kun sitten teet vertailuja, niin jossakin vaiheessa tutkiskelua ja vertailujasi joku/jotkut ehdokkaat jää arvotettavaksesi tyyliin "kummankohan noista nyt sitten lopulta ottaisi". Joudut punnitsemaan kenties jopa kompromisseja rajatapauksissa, tai mikä ihaninta, löydät kaikissa suhteissa täydellisen auton - kuitenkin vain sinun makuusi, toivottavasti. Miksei perheenkin tms. mieleen, jos sellainen on, sehän riippuu mistä riippuu itsekullakin. Ne loput eri autojen vertaillut mallit jää ties mistä erilaisista syistäsi sitten sivuun, ihan yksinkertaista.
Lopuksi vielä toivotaan, että saat sen lopullisen vaihtoehdon vielä ostettuakin, eikä jää haaveeksi. No, ehkä olit sen tosiaan huomioinut kuitenkin. Sen jälkeen meille muillekin pitäisi riittää, että sinä olet tehnyt aidon valintasi, omilla argumenteillasi ja resursseillasi, sekä olet tyytyväinen. Parhaimmassa tapauksessa et pety vaikka vuosien jälkeenkään, mutta saattaa olla, että haluat olla utelias ja kokeilla "jotakin ihan erilaista" jo vuoden päästä.
Mutta kaiken tuon jälkeen, haluatko vielä ihan oikeasti tunnustaa tehneesi jotakin markkinointipellen, tai minkään lokeron johdattamanakin?
Ovatko Ajettelija2013 ja 740 GLE yksi ja sama henkilö? Kovin ovat samantyyppisiä jankaajia ja riidan haastajia.
audi 66kw:
Eivät ole.
Ikävä nähdä, että olet kokenut minut riidan haastajaksi. Otin aika henkilökohtaisesti erään kirjoittajan tavan arvioida ihmisiä pelkästään heidän autonsa perusteella.