Muotoilu on luokassaan parhautta. Varsinkin sisusta on hieno ja ulkomuotokin on selkeästi luokkansa ykkönen. Tekniikassa on plussia ja miinuksia. Dieselmoottorit kaipaavat kipeästi päivitystä. Bensamoottorit toimivat ihan hyvin. Vaihteisto saisi olla uusi 9-vaihteinen, vaikka kyllähän tuo päivitetty 7-vaihteinenkin varsinkin bensakoneen jatkona pelaa ihan kohtuullisesti.
Mielenkiintoisin uutuus luokassaan on ilmajousitus, joka ensitesteissä on saanut aika hyvän vastaanoton. Testaajat kirjoittavat C-Klassen tarjoavan tässä luokassa ennen näkemätöntä rengasmelun vaimennusta ja jousitusmukavuutta. Noiden asioiden pitäisi olla ilmajousilla ylempien luokkien tasolla. Toivottavasti ilmajouset eivät liiaksi tuhoa ajotuntumaa.
Minusta tuo C - sarjan farmari näyttää lähinnä hautausautolta esimerkiksi Audi A6:seen verrattuna. Linjat ovat epäpuhtaat. Tulee mieleen lähinnä huono maku ja tyylitajun puute. Plussaa on se että tavaratila vaikuttaa melko isolta.
Muutenkaan en oikein ymmärrä näitten elottomien ja kliinisten premium-autojen ihannointia, laajemminkin ottaen nykyautoista puuttuu sielu ja tunnelma. Kuka voi sanoa harrastavansa nykyautoja.
Muutenkaan en oikein ymmärrä näitten elottomien ja kliinisten premium-autojen ihannointia, laajemminkin ottaen nykyautoista puuttuu sielu ja tunnelma. Kuka voi sanoa harrastavansa nykyautoja.
Muutenkaan en oikein ymmärrä näitten elottomien ja kliinisten premium-autojen ihannointia, laajemminkin ottaen nykyautoista puuttuu sielu ja tunnelma. Kuka voi sanoa harrastavansa nykyautoja.
Ehkä nykynuoret ja nuorenmieliset?
Nykynuoret ainakin on suurisuisia, vai oliko näin ennen myös ?
Muutenkaan en oikein ymmärrä näitten elottomien ja kliinisten premium-autojen ihannointia, laajemminkin ottaen nykyautoista puuttuu sielu ja tunnelma. Kuka voi sanoa harrastavansa nykyautoja.
Samalla tavalla elottomia ja kliinisiä ne tänä päivänä vanhat autot ovat olleet aikanaan. Massatuotettuja kulutushyökkeitä siinä missä telkkari ja vessapaperikin. Jotku haluavat vain glorifioida nuoruutensa kotteroita. Ikään kuin vuosikymmenten uittaminen suolassa olisi tehnyt autoista elollisia ja sielukkaita.
Tekniikassa on plussia ja miinuksia. Dieselmoottorit kaipaavat kipeästi päivitystä. Bensamoottorit toimivat ihan hyvin. Vaihteisto saisi olla uusi 9-vaihteinen, vaikka kyllähän tuo päivitetty 7-vaihteinenkin varsinkin bensakoneen jatkona pelaa ihan kohtuullisesti.
Minusta taas 7G-Tronic tuntuu vertailussa ZF-8 kanssa vanhalta, mutta en hoksaa, mitä vikaa dieseleissä on?
Tekniikassa on plussia ja miinuksia. Dieselmoottorit kaipaavat kipeästi päivitystä. Bensamoottorit toimivat ihan hyvin. Vaihteisto saisi olla uusi 9-vaihteinen, vaikka kyllähän tuo päivitetty 7-vaihteinenkin varsinkin bensakoneen jatkona pelaa ihan kohtuullisesti.
Minusta taas 7G-Tronic tuntuu vertailussa ZF-8 kanssa vanhalta, mutta en hoksaa, mitä vikaa dieseleissä on?
Olen samaa mieltä 7G-Tronicista, mutta siitä päivitetty 7G-Tronic Plus tuntuin yllättävän suurelta parannukselta edeltäjäänsä verrattuna. Dieselit ovat makuuni liian karkeakäyntisiä nokivasaroita, jotka tuntuvat vanhentuneilta viimeistään sen jälkeen kun BMW esitteli viimeisimmän nelosdieselinsä.
Tekniikassa on plussia ja miinuksia. Dieselmoottorit kaipaavat kipeästi päivitystä. Bensamoottorit toimivat ihan hyvin. Vaihteisto saisi olla uusi 9-vaihteinen, vaikka kyllähän tuo päivitetty 7-vaihteinenkin varsinkin bensakoneen jatkona pelaa ihan kohtuullisesti.
Minusta taas 7G-Tronic tuntuu vertailussa ZF-8 kanssa vanhalta, mutta en hoksaa, mitä vikaa dieseleissä on?
Olen samaa mieltä 7G-Tronicista, mutta siitä päivitetty 7G-Tronic Plus tuntuin yllättävän suurelta parannukselta edeltäjäänsä verrattuna. Dieselit ovat makuuni liian karkeakäyntisiä nokivasaroita, jotka alkoivat tuntumaan vanhentuneilta viimeistään sen jälkeen, kun BMW esitteli viimeisimmän nelosdieselinsä.
7G-Tronic Plus ohjaussofta toimii mielestäni edeltäjäänsä sujuvammin ja huomaamattomammin, mutta vaihdon ajaksi selvästi vedon katkaisevat vaihdot tuntuvat vanhanaikaisilta.
Nelosdieselillä ajavana olen hyväksynyt dieselin kolinan, joten en pitänyt sitä vikana, vaan ominaisuutena. Mutta asiasta muistutettuna olen kyllä samaa mieltä. Vaikka kulun ja kulutuksen suhde onkin mielestäni suunnilleen kohdallaan, niin työkoneelta se silti kuulostaa.
Nyt käytössäni olevan C 220 CDI:n yksi parhaista puolista on minun mielestäni juuri kahdella turbolla varusettu moottori. Moottori ei jyristä alakierroksilla. Automaatti antaa kierrosten olla maantiellä yli 1000 rpm tasolla, jyrinää ei ole ja alakierrosten vääntöä riittää ihan eri tavalla kuin missään kokeilemassani dieselautossa. Bemaria olen viimeksi kokeillu kaksi vuotta sitten, joten uusimmista ei ole kokemusta.
Oli niin tai näin, niin olen tähän moottoriin hyvin tyytyväinen. Minulle todennäköisesti kelpaa uusi C-Mersu samalla moottorilla varustettuna vuoden päästä, kun auto menee vaihtoon. "Farmariksi" kutsutulla pakettiautolla en aja, joten korimalli tulee olemaan sedan tai coupe, ilman vetokoukkua.
Ainoa asia mikä askarruttaa ja voi saada merkin vaihtumaan on valonpesimien puute...
Nyt käytössäni olevan C 220 CDI:n yksi parhaista puolista on minun mielestäni juuri kahdella turbolla varusettu moottori. Moottori ei jyristä alakierroksilla. Automaatti antaa kierrosten olla maantiellä yli 1000 rpm tasolla, jyrinää ei ole ja alakierrosten vääntöä riittää ihan eri tavalla kuin missään kokeilemassani dieselautossa.
250 CDI:ssä on samaa lääkettä vielä isommalla mitalla. Sen ero 220 versioon ei ole vain 100 Nm lisää 1600 - 1800 välillä, vaan vääntökäyrä lentää koko matkan 10 - 25% 220 CDI:n yläpuolella.
220/250 Kahden turbon järjestely tekee selkeän eron yhdellä ahtimella olevaan 200 CDI verrattuna, kun hentoisemmankin kaksiturboisen 220 version vääntökäyrä puhkaisee 300 Nm 1200 RPM käyntinopeudella ja rajattu maksimi 400 Nm on 1400 kierroksesta eteenpäin. 7G-Tronic Plus on ohjelmoitu hyödyntämään tuo vääntöalue, joten mikä tahansa nopeus 80 saakka menee liikenteen mukana lähes tyhjäkäynnillä hiiviskellen.
Vaikka pieni ahdin mahdollistaa matalat käyntinopeudet, nelosmoottorin ja voimansiirron värinöiden tappaminen reilun 1000 kierroksen nopeuksilla vaatii muutakin. Hyvinhän tuo on minustakin onnistunut, vaikka en osaa Bemuakaan moittia, paitsi hienon ZF-8 automaatin minusta omituisen ohjelmoinnin osalta.
zxcvbn:
Ainoa asia mikä askarruttaa ja voi saada merkin vaihtumaan on valonpesimien puute...
Onko tämä joku LEDivalojen sivuvaikutus, pesurithan ovat xenonien kanssa pakolliset?
en osaa Bemuakaan moittia, paitsi hienon ZF-8 automaatin minusta omituisen ohjelmoinnin osalta.
Mikä tuossa on mielestäsi outoa?
Puuttuva moottorijarrutus ja ECO- ja sport-moodien kaikki tai ei mitään asetus, ainakin vaatimattoman neloskoneen kanssa.
BMW:n vaihteiston asetukset muuttavat toimintaa Mersua selvemmin, mikä lisää kuljettajan valinnanvaraa. Sport-asetus ei ainoastaan nosta vaihtokohtia, vaan ajaa myös kiihdytyksen jälkeen pienemmällä vaihteella. Moottorijarrutusta sekään ei silti osaa. Maantiellä ajaisin Bemua ekona, kaupungissa mieluummin sporttina, mutta en haluaisi räplätä moodeja edestakaisin, vaikka se helposti käykin. Riittävän iso moottori säästöasetuksin saattaisi olla mieleiseni, kun vahva moottori ei niin selvästi nukahtaisi isoilla vaihteilla?
Mersun 7G-Tronic Plussassa tuntuu olevan vain yksi moodi alemmilla ja korkeammilla vaihtokynnyksillä. Koko ajan paljon tehoa tarjolla pitävä sporttimoodi puuttuu Mersusta kokonaan. Mutta se sopii minun ajotapaani, joten pidän tästä toimintalogiikasta enemmän. Vaihtojen viive ja vedon katkeaminen toki kertoo itse laatikon olevan vanhempi kuin ZF-8.
En edes yritä arvioida paremmuutta kokonaisuutena, vaan ainoastaan yhteensopivuutta omaan ajotapaani.
BMW:n vaihteiston asetukset muuttavat toimintaa Mersua selvemmin, mikä lisää kuljettajan valinnanvaraa. Sport-asetus ei ainoastaan nosta vaihtokohtia, vaan ajaa myös kiihdytyksen jälkeen pienemmällä vaihteella. Moottorijarrutusta sekään ei silti osaa. Maantiellä ajaisin Bemua ekona, kaupungissa mieluummin sporttina, mutta en haluaisi räplätä moodeja edestakaisin, vaikka se helposti käykin. Riittävän iso moottori säästöasetuksin saattaisi olla mieleiseni, kun vahva moottori ei niin selvästi nukahtaisi isoilla vaihteilla?
Millä moottoreilla (bensa/diesel) ja automaattilaatikoilla (sport/normaali) olet uusimpia bemareita kokeillut. Moottorijarrutuksen puute ainakin BMW:n nelosdieselin yhteydessä kuulostaa minulle oudolta. Vai enkö sitten osaa vaatia tarpeeksi, kun ZF-8 on minulle tehokkaimmin jarruttava automaattilaatikko toistaiseksi. Täytyy varmaan kokeilla tuo 7G-Tronic+ seuraavaksi.
Tuo Mersun näyttö herätti keskustelua vuoden tammikuussa. Nyt näitä vastaavia "halpa lisävaruste look" -näyttöjä alkaa tulemaan muiltakin. Tässä Mazdan ja BMW:n uutuudet.
Tuo Mersun näyttö herätti keskustelua vuoden tammikuussa. Nyt näitä vastaavia "halpa lisävaruste look" -näyttöjä alkaa tulemaan muiltakin. Tässä Mazdan ja BMW:n uutuudet.
Siinä on taas uusi valvontakohde kun ihmiset tiiraa näitä näyttöjä ajaessaan, varmaankin kehitetään kallista valvontatekniikkaa että tällaista räpläämista voidaan kytätä, vertaa kännykän räpläys ajettaessa.
Siinä on taas uusi valvontakohde kun ihmiset tiiraa näitä näyttöjä ajaessaan, varmaankin kehitetään kallista valvontatekniikkaa että tällaista räpläämista voidaan kytätä, vertaa kännykän räpläys ajettaessa.
Oletan itsekin, että jonkinlainen osuus kolareista aiheutetaan multimedialaitteistolle uhratun havaintokyvyn seurauksena.
Mersun internet kytkennöistä olen jo antanut palautetta tehtaalle, mutta apu tulee liian myöhään oman autoni kannalta
Mutta COMANDilla soitetaan ja navigoidaan molemmat kädet ratissa keskinäyttöä edes vilkaisematta. Vaikka puhelimen saisikin vääristä protokollavalinnoista huolimatta liitetyksi modeemiksi, on myös mobiilidatan käyttö ja elokuvien katselu estetty auton liikkuessa.
Tuo Mersun näyttö herätti keskustelua vuoden tammikuussa. Nyt näitä vastaavia "halpa lisävaruste look" -näyttöjä alkaa tulemaan muiltakin. Tässä Mazdan ja BMW:n uutuudet.
Mikäs uusi juttu tämä muka on?
Vastaavia näyttöjä on ollut vakiovarusteena bemareilla vuodesta 2012 lähtien 1- ja 3-sarjassa. Niissä on just tuollainen samanlainen levy kuin tuossa Active Tourerissa! Tosin se on alaosastaan kiinni kojelaudan sisässä, eli erilainen kuin mersun toteutus. Tai erilainen kuin uusien Audien joissa näyttö menee sähköllä kojelaudan sissään ja nousee sieltä ulos.
Ainakin bemareissa tuon vakiovarusteisen näytön voi sammuttaa, jos niin haluaa tehdä. Eli voi tuijottaa vain mustaa ruutua. Sitäpaitsi ei tuota nyt niin hirveästi tarvitse tihrustaa. Näytön koko on 6,5-tuumaa ja se ei ole kosketusnäyttö.
Siinä on taas uusi valvontakohde kun ihmiset tiiraa näitä näyttöjä ajaessaan, varmaankin kehitetään kallista valvontatekniikkaa että tällaista räpläämista voidaan kytätä, vertaa kännykän räpläys ajettaessa.
Oletan itsekin, että jonkinlainen osuus kolareista aiheutetaan multimedialaitteistolle uhratun havaintokyvyn seurauksena.
Mersun internet kytkennöistä olen jo antanut palautetta tehtaalle, mutta apu tulee liian myöhään oman autoni kannalta
Mutta COMANDilla soitetaan ja navigoidaan molemmat kädet ratissa keskinäyttöä edes vilkaisematta. Vaikka puhelimen saisikin vääristä protokollavalinnoista huolimatta liitetyksi modeemiksi, on myös mobiilidatan käyttö ja elokuvien katselu estetty auton liikkuessa.
Myös bemussa osa viesteistä ja navin toiminnoista tulee mittariston väliseen ajotieturiin lisäinfona, eli kaikkea ei tarvitse katsoa tuon ison näytön kautta. Jos ottaa HUD-näytön, niin saa kaiken oleellisen infon silmien eteen heijastettuna tuulilasiin. Myös bemarissa on mobiilidatan käytö ja ainakin elokuvien katselu estetty auton liikkuessa.
Ratin nappuloilla voi ohjata joitakin keskinäytön toimintoja, säätää äänenvoimakkuutta, käyttää vakionopeussäädintä ja vastata puheluun.
Muotoilu on luokassaan parhautta. Varsinkin sisusta on hieno ja ulkomuotokin on selkeästi luokkansa ykkönen. Tekniikassa on plussia ja miinuksia. Dieselmoottorit kaipaavat kipeästi päivitystä. Bensamoottorit toimivat ihan hyvin. Vaihteisto saisi olla uusi 9-vaihteinen, vaikka kyllähän tuo päivitetty 7-vaihteinenkin varsinkin bensakoneen jatkona pelaa ihan kohtuullisesti.
Mielenkiintoisin uutuus luokassaan on ilmajousitus, joka ensitesteissä on saanut aika hyvän vastaanoton. Testaajat kirjoittavat C-Klassen tarjoavan tässä luokassa ennen näkemätöntä rengasmelun vaimennusta ja jousitusmukavuutta. Noiden asioiden pitäisi olla ilmajousilla ylempien luokkien tasolla. Toivottavasti ilmajouset eivät liiaksi tuhoa ajotuntumaa.
Minusta tuo C - sarjan farmari näyttää lähinnä hautausautolta esimerkiksi Audi A6:seen verrattuna. Linjat ovat epäpuhtaat. Tulee mieleen lähinnä huono maku ja tyylitajun puute. Plussaa on se että tavaratila vaikuttaa melko isolta.
Muutenkaan en oikein ymmärrä näitten elottomien ja kliinisten premium-autojen ihannointia, laajemminkin ottaen nykyautoista puuttuu sielu ja tunnelma. Kuka voi sanoa harrastavansa nykyautoja.
Heinz-Guido:
Ehkä nykynuoret ja nuorenmieliset?
Penteles:
Nykynuoret ainakin on suurisuisia, vai oliko näin ennen myös ?
Heinz-Guido:
En osaa sanoa?
Mutta jos vaihtoehtona on postimerkkien keräily tai kriketin peluu, on oma valintani aika selvä.
Heinz-Guido:
Samalla tavalla elottomia ja kliinisiä ne tänä päivänä vanhat autot ovat olleet aikanaan. Massatuotettuja kulutushyökkeitä siinä missä telkkari ja vessapaperikin. Jotku haluavat vain glorifioida nuoruutensa kotteroita. Ikään kuin vuosikymmenten uittaminen suolassa olisi tehnyt autoista elollisia ja sielukkaita.
Eli Mercedes C - sarja jää historiaan autoharrastajien kulttiautona, jota laitellaan tallissa talvisin.
Tässä hyvää juttua uudesta C-farkusta. Kuvien perusteella vaikuttaa, että laatuun on satsattu kuin S-sarjassa..
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20140604/vi-tittar-narmare-pa-mercedes-c-klass-kombi-storre-och-smartare
Tällä hetkellä tuolla suosikkiäänestyksessä touring vs. sedan 158-24
Tuleeko tuosta farkun sivuprofiilista mieleen muille Bemarin 1-sarja venytettynä. Itselleni tuli heti ensisilmäyksellä mieleen yhdennäköisyys näillä autoilla. Sinällään ihan kivan näköinen pirssi.
Linnankundi:
Samat ajatukset tuli heti mieleen ja tuosta uutisten puolelta eritoten.
https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-mercedes-benz-c-sarjan-farmari
NHB:
Minusta taas 7G-Tronic tuntuu vertailussa ZF-8 kanssa vanhalta, mutta en hoksaa, mitä vikaa dieseleissä on?
740 GLE:
Olen samaa mieltä 7G-Tronicista, mutta siitä päivitetty 7G-Tronic Plus tuntuin yllättävän suurelta parannukselta edeltäjäänsä verrattuna. Dieselit ovat makuuni liian karkeakäyntisiä nokivasaroita, jotka tuntuvat vanhentuneilta viimeistään sen jälkeen kun BMW esitteli viimeisimmän nelosdieselinsä.
740 GLE:
Olen samaa mieltä 7G-Tronicista, mutta siitä päivitetty 7G-Tronic Plus tuntuin yllättävän suurelta parannukselta edeltäjäänsä verrattuna. Dieselit ovat makuuni liian karkeakäyntisiä nokivasaroita, jotka alkoivat tuntumaan vanhentuneilta viimeistään sen jälkeen, kun BMW esitteli viimeisimmän nelosdieselinsä.
Kiitos selvennyksestä, NHB.
7G-Tronic Plus ohjaussofta toimii mielestäni edeltäjäänsä sujuvammin ja huomaamattomammin, mutta vaihdon ajaksi selvästi vedon katkaisevat vaihdot tuntuvat vanhanaikaisilta.
Nelosdieselillä ajavana olen hyväksynyt dieselin kolinan, joten en pitänyt sitä vikana, vaan ominaisuutena. Mutta asiasta muistutettuna olen kyllä samaa mieltä. Vaikka kulun ja kulutuksen suhde onkin mielestäni suunnilleen kohdallaan, niin työkoneelta se silti kuulostaa.
Nyt käytössäni olevan C 220 CDI:n yksi parhaista puolista on minun mielestäni juuri kahdella turbolla varusettu moottori. Moottori ei jyristä alakierroksilla. Automaatti antaa kierrosten olla maantiellä yli 1000 rpm tasolla, jyrinää ei ole ja alakierrosten vääntöä riittää ihan eri tavalla kuin missään kokeilemassani dieselautossa. Bemaria olen viimeksi kokeillu kaksi vuotta sitten, joten uusimmista ei ole kokemusta.
Oli niin tai näin, niin olen tähän moottoriin hyvin tyytyväinen. Minulle todennäköisesti kelpaa uusi C-Mersu samalla moottorilla varustettuna vuoden päästä, kun auto menee vaihtoon. "Farmariksi" kutsutulla pakettiautolla en aja, joten korimalli tulee olemaan sedan tai coupe, ilman vetokoukkua.
Ainoa asia mikä askarruttaa ja voi saada merkin vaihtumaan on valonpesimien puute...
zxcvbn:
250 CDI:ssä on samaa lääkettä vielä isommalla mitalla. Sen ero 220 versioon ei ole vain 100 Nm lisää 1600 - 1800 välillä, vaan vääntökäyrä lentää koko matkan 10 - 25% 220 CDI:n yläpuolella.
220/250 Kahden turbon järjestely tekee selkeän eron yhdellä ahtimella olevaan 200 CDI verrattuna, kun hentoisemmankin kaksiturboisen 220 version vääntökäyrä puhkaisee 300 Nm 1200 RPM käyntinopeudella ja rajattu maksimi 400 Nm on 1400 kierroksesta eteenpäin. 7G-Tronic Plus on ohjelmoitu hyödyntämään tuo vääntöalue, joten mikä tahansa nopeus 80 saakka menee liikenteen mukana lähes tyhjäkäynnillä hiiviskellen.
Vaikka pieni ahdin mahdollistaa matalat käyntinopeudet, nelosmoottorin ja voimansiirron värinöiden tappaminen reilun 1000 kierroksen nopeuksilla vaatii muutakin. Hyvinhän tuo on minustakin onnistunut, vaikka en osaa Bemuakaan moittia, paitsi hienon ZF-8 automaatin minusta omituisen ohjelmoinnin osalta.
zxcvbn:
Onko tämä joku LEDivalojen sivuvaikutus, pesurithan ovat xenonien kanssa pakolliset?
740 GLE:
Mikä tuossa on mielestäsi outoa?
NHB:
Puuttuva moottorijarrutus ja ECO- ja sport-moodien kaikki tai ei mitään asetus, ainakin vaatimattoman neloskoneen kanssa.
BMW:n vaihteiston asetukset muuttavat toimintaa Mersua selvemmin, mikä lisää kuljettajan valinnanvaraa. Sport-asetus ei ainoastaan nosta vaihtokohtia, vaan ajaa myös kiihdytyksen jälkeen pienemmällä vaihteella. Moottorijarrutusta sekään ei silti osaa. Maantiellä ajaisin Bemua ekona, kaupungissa mieluummin sporttina, mutta en haluaisi räplätä moodeja edestakaisin, vaikka se helposti käykin. Riittävän iso moottori säästöasetuksin saattaisi olla mieleiseni, kun vahva moottori ei niin selvästi nukahtaisi isoilla vaihteilla?
Mersun 7G-Tronic Plussassa tuntuu olevan vain yksi moodi alemmilla ja korkeammilla vaihtokynnyksillä. Koko ajan paljon tehoa tarjolla pitävä sporttimoodi puuttuu Mersusta kokonaan. Mutta se sopii minun ajotapaani, joten pidän tästä toimintalogiikasta enemmän. Vaihtojen viive ja vedon katkeaminen toki kertoo itse laatikon olevan vanhempi kuin ZF-8.
En edes yritä arvioida paremmuutta kokonaisuutena, vaan ainoastaan yhteensopivuutta omaan ajotapaani.
740 GLE:
Millä moottoreilla (bensa/diesel) ja automaattilaatikoilla (sport/normaali) olet uusimpia bemareita kokeillut. Moottorijarrutuksen puute ainakin BMW:n nelosdieselin yhteydessä kuulostaa minulle oudolta. Vai enkö sitten osaa vaatia tarpeeksi, kun ZF-8 on minulle tehokkaimmin jarruttava automaattilaatikko toistaiseksi. Täytyy varmaan kokeilla tuo 7G-Tronic+ seuraavaksi.
Tuo Mersun näyttö herätti keskustelua vuoden tammikuussa. Nyt näitä vastaavia "halpa lisävaruste look" -näyttöjä alkaa tulemaan muiltakin. Tässä Mazdan ja BMW:n uutuudet.
NHB:
Siinä on taas uusi valvontakohde kun ihmiset tiiraa näitä näyttöjä ajaessaan, varmaankin kehitetään kallista valvontatekniikkaa että tällaista räpläämista voidaan kytätä, vertaa kännykän räpläys ajettaessa.
Derrick:
Oletan itsekin, että jonkinlainen osuus kolareista aiheutetaan multimedialaitteistolle uhratun havaintokyvyn seurauksena.
Mersun internet kytkennöistä olen jo antanut palautetta tehtaalle, mutta apu tulee liian myöhään oman autoni kannalta
Mutta COMANDilla soitetaan ja navigoidaan molemmat kädet ratissa keskinäyttöä edes vilkaisematta. Vaikka puhelimen saisikin vääristä protokollavalinnoista huolimatta liitetyksi modeemiksi, on myös mobiilidatan käyttö ja elokuvien katselu estetty auton liikkuessa.
NHB:
Mikäs uusi juttu tämä muka on?
Vastaavia näyttöjä on ollut vakiovarusteena bemareilla vuodesta 2012 lähtien 1- ja 3-sarjassa. Niissä on just tuollainen samanlainen levy kuin tuossa Active Tourerissa! Tosin se on alaosastaan kiinni kojelaudan sisässä, eli erilainen kuin mersun toteutus. Tai erilainen kuin uusien Audien joissa näyttö menee sähköllä kojelaudan sissään ja nousee sieltä ulos.
Ainakin bemareissa tuon vakiovarusteisen näytön voi sammuttaa, jos niin haluaa tehdä. Eli voi tuijottaa vain mustaa ruutua. Sitäpaitsi ei tuota nyt niin hirveästi tarvitse tihrustaa. Näytön koko on 6,5-tuumaa ja se ei ole kosketusnäyttö.
740 GLE:
Myös bemussa osa viesteistä ja navin toiminnoista tulee mittariston väliseen ajotieturiin lisäinfona, eli kaikkea ei tarvitse katsoa tuon ison näytön kautta. Jos ottaa HUD-näytön, niin saa kaiken oleellisen infon silmien eteen heijastettuna tuulilasiin. Myös bemarissa on mobiilidatan käytö ja ainakin elokuvien katselu estetty auton liikkuessa.
Ratin nappuloilla voi ohjata joitakin keskinäytön toimintoja, säätää äänenvoimakkuutta, käyttää vakionopeussäädintä ja vastata puheluun.
Testimenestys vaihtui Airmaticilla jumbosijaan: http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/mercedes-c-klasse-t-modell-im-vergleichstest-t-modell-gegen-avant-und-touring-8613036.html?show=2