Tuossa kuvia uudesta C-sarjasta. Vähän hassun oloinen perä.
Matkustamon koko ainakin vaikuttaa riittävältä.
Auton muodot ovat sekoitus urheilullisuudesta ja käytännöllisyydestä.
http://www.teknikensvarld.se/bildgalleri/nya-mercedes-c-klass-w205-avslojad/
E-mallin keula, S-mallin perä ja kabiini A-mallista pari pykälää tyylikkäämpänä. Hieno kokonaisuus.
Kuka olisi pari vuotta sitten uskonut, että Mersu tekee tyylikkäimmät ja moderneimman näköiset saksalaiset premiumit. Todella tyylikäs peli. Ainoat miinukset takavaloista ja tarvikevarusteelta näyttävästä näyttöruudusta. A4 ja 3-sarja näyttävät tuon vieressä lähinnä vanhentuneilta vitseiltä. Ei ihme, että Mersu kirii myös myynnissä.
Ajattelija2013:
Mersu on tosissaan pyrkiessään takaisin myydyimmäksi luokassaan. Mielenkiintoista nähdä karvalakkimallin sisusta. Jos se muistuttaa edes etäisesti tuota varusteltua versiota, niin menestys on taattu. Toivottavasti vaihteisto on alusta alkaen uusi 9-vaihteinen ja aerodynamiikkaa on hiotto samaan malliin kuin Mersulla on viime aikoina ollut tapana.
Ajattelija2013:
Mersu menee varmasti Audin ohi myynnissä jo ensi vuonna en kyllä alkujaankaan ymmrärrä miten ihmiset ostavat etuvetoisia Audeja enemmän kuin premium Mersua varmasti selittyy osittain ihmisten tietämättömyydestä Audin Skoda ja Volkkari tekniikasta. Vaikka eihän ne kilpaile sinänsä samassa luokassa Mersukin pitää vain toista premiumia eli Bemaria kilpailijanaan. Itse ainakin aina auto vaihtaessa on vain BMW tai MB vaihtoehto Audi ei tule kuuloonkaan tiedän että suurimmalla osalla on samalla lailla johan naapuritki alkaisivat juoruamaan että nyt sillä on rahat loppu kun Olympia Volkkarin osti ja ennen ajoi premiumilla.
Sui Hing:
Kun trollaaminen on tuolla tasolla, niin jorinasi kääntyvät alkuperäistä tarkoitustaan ja kirjoittajaansa vastaan. Toivottavasti kuitenkin jaksat jatkaa tuon "luovan ja oivaltavan" kritiikin tuottamista. Tahatoton itseironia on parasta viihdettä.
NHB:
Volkkari miehestä totuus tuntuu trollaamiselta ihan ymmärrettävää.
Sui Hing nousee paskanpuhujalistan kärkisijoille.
Sui Hing:
Hyvä että linjasi pitää. Jään odottelemaan seuraavaa yhtä nerokasta heittoa.
viltteri valjami:
Ihmeellisä heittoja ilman mitään perusteita. Minusta kaikki mitä Sui Hing sanoo on totta vai mikä ei ole sen mielellään kuulisin.
VeeAaaGee:
Vieläkö saadaan Nollakeulavolkkari puolustamaan Sui Hingiä?
Palstaa aktiivisemmin seuraavat osaavat varmaan sanoa onko näitä "yllättävän yhtäläisen ajatusmaailman" jakavia nimimerkkejä enemmänkin "rikastuttamassa" palstaa annillaan.
Pauli Petteri:
Vähän arvelinkin ettet pysty perustelemaan heittoasi. Kuulut näihin sivusta huutelioihin.
Pauli Petteri:
Ja yhtäläisyydet eivät rajoitu ainoastaan ajatusmaailmaan, vaan myös tuo ekaluokkalaisia imarteleva kirjallinen ilmaisu näköjään kuuluu samaan pakettiin tietyn ideologian kanssa.
Pauli Petteri:
Täällähän kirjoittelee lähes 20 eri nimimerkkiä tuota samaa sontaa päivästä toiseen. Yhteistä näillä kaikilla nimimerkeillä on tuon lapsellisen trollaamisen lisäksi heikkolahjaisen alakouluikäisen tasolla oleva kirjoitustaito. Jokainen palstaa seuraava tietää, että nämä kaikki nimimerkit liittyvät henkilöön, joka alkujaan kirjoitti nimimerkillä Julle85. Itsekin välillä noihin sorrun vastaamaan, mutta nyt yritän pitää linjan, että en edes vastaa tuollaisiin lässytyksiin. Kyllä se Jullekin kyllästyy, kun kukaan noihin ei vastaa. Epätoivoisimmillaan hän toki vastailee itse itselleen. Näin hän muistaakseni vietti esimerkiksi viime juhannuksen. Käsittämätöntä, että yksi automerkki voi sekoittaa noin pahasti jonkun pääkopan. Aluksi tuo oli ärsyttävää, mutta nykyään Julle herättää lähinnä säälin tunteita.
TM voisi jollain konstilla rajoittaa tuota useiden nimimerkkien käyttöä. En tiedä olisiko kirjoittelijoita liian vähän, jos kommentteja saisi antaa vain esimerkiksi lehden tilaajat.
Ajattelija2013:
Koita pysyä kovana.
Ajattelija2013:
Älä nyt tuollaista toivo. On vain viihdyttävää seurata, kuinka Julle kerta toisensa jälkeen tohkeissaan jaksaa suoltaa samat teesit. Vaikka kirjoittaminen onkin yksi iso haaste, niin Julle ei siitä lannistu kun on niin "paljon" sanottavaa.
NHB:
Kuka se Julle oikeen on kun aina siitä puhutte? Ei ainakaan minun aikaan ole semmoinen täällä kirjoitellut.
Eiköhän tuo Audi kuitenkin luokitella sinne premium luokkaan ainakin euroopassa (jenkkilässä ei ehkä niinkään).
Monelle mersu ja bemari miehelle siirtyminen audiin voi olla kynnyskysymys siksi, että lähtökohtaisesti puhutaan etuveto autosta. Minusta etuveto ja premium ei kuulu samaan asia yhteyteen. Sitten jos rahaa lyödään hieman enemmän, että puhutaan nelivedoista voi asia olla jo eri. Toki bemarin ja mersunkin nelivedot ovat nykyään yhtähyviä ja hyvissä alennuksissa tällähetkellä.
Pitääkö joka ketjuun aloittaa tuo Audin vastainen propaganda?
Tuo uusi C-sarja on varsin tyylikäs, vaikuttaa jopa luokkansa tyylikkäimmältä autolta ainakin tuolla AMG-paketilla, joka on kuvissa. Eipä tuosta muuta pahaa sanottavaa keksi kuin, että sen hinta tulee olemaan täällä Suomessa järkyttävä ja jokainen lisävaruste maksaa älyttömästi.
Miten tuota Mersun automaattia oikein käytetään? Näyttää olevan joku pyörylä ja tartuntakahva vaihdekepin paikalla, mutta mitään vaihteiden symboleja noissa ei näy. Ilmeisesti ratkaisu on saman tyyppinen kuin Jaguar XF:ssä vai onko sittenkään?
Tervehdys pitkästä aikaa!
Olen samaa mieltä, ylipäätään tuo asioiden mollaaminen on näissä ketjuissa ihan hirveetä. Ei millään pysytä asiassa.
Mutta asiaan: Biimerimiehenä näen kyllä tuon uuden C-sarjalaisen hienona laitteena. Voisin vaikka kuvitella ajavani sillä. A-autoilijalle: Mun ymmärtääkseni MB:ssä uusissa tuotteissa automaatin valitsin on nostettu oikealle puolelle ratin viereen?? Tässäkin kuvissa on häivähdys sellaista. Tuolla möhkäleellä tossa keskikonsolissa varmaan tehdään jotain aivan muuta. Mutta tämä vaan arvaus.
Voikohan tuota Mersun käyttämää näyttöä kojelaudassa irrottaa ja käyttää tablettina ajojen ulkopuolella?
Tuskinpa, mutta en pistäisi pahaksi vaikka voisikin.
Katsoin myös että kas ovat laittaneet tabletin siihen "erikseen". Ja tuumailin, että jos tuo nyt on muotia, niin minähän värkkään omaan kulkineeseen myös tabletille telineen. Jo on heti kertaheitolla muodikas En vain heti keksi mihin sitä käyttäisi, navigoinnin lisäksi siis. Voisi siitä vaikka säätietoja katsella, tosin tuulilasista kun katsoo, niin säätila näkyy sieltäkin.
Muuten kuvat ensialkuun vähän puistatti, mutta kun katsoin uudemman kerran rauhassa, niin ei nuo niin pahalta näytä. Ehkä vaatii totuttelua hieman mutta on muodoissa haettu hieman erilaisuutta (esim. takavalot). Makuasioita toki.
Ei paha,mutta ei muotoilun huippuakaan.Kohta varmaan alkaa hirveä älämölö,mutta mielestäni A4 linjat ovat tyylikkäämmät ,ja varmasti premiumia, jos kerran MB C,ja BMW 3 ovat.
Audi on premiumia, ja muotoilu on hienoa, mutta ehkä liian varovaista.
Ajattelija2013:
Toden totta, viimeaikaisten näyttöjen perusteella on pakko antaa A - B - M-B -kolmikon parhaat muotoilupisteet Mersulle! Esimerkiksi tuoreen pikkupremiumvertailun ehdottomasti parhaan näköinen auto on Mersun A-sarjalainen. A3 on vain vaisusti muotoillun maatuskamalliston pienehkö edustaja, BMW 1-sarjalainen suorastaan ruma ja V40 sinänsä onnistuneen linjakas, mutta voisi hyvin olla Kian mallistosta.
Erittäin hyvältä tuo näyttää. Ja jos mennään Mersun nykyisellä linjalla, niin se on myös hyvä ajaa luokassaan. Hinta tosin tulee ratkaisemaan aika paljon myyntiä. Vähän on Mersukin joutunut antamaan hinnoittelussa periksi, mutta tehokkaammilla koneilla ja paremmin varusteltuna nykymallien hinta on edelleen aika kova verrattuna kilpailijoihin.
AkiK:
Hinta on toki aika oleellinen asia. Ainakin minun käsitykseni mukaan Mersut ovat aika reippaasti vastaavia Audeja ja Bemareita kalliimpia. Tosin en ole ihan vähään aikaa Mersun hinnastoja tutkaillut, kun ei siellä mitään itseäni kiinnostavaa ole ollut. C Mersu on toisaalta niin linjakkaan näköinen ainakin kuvissa, että sen hintaa voisi verrata suoraan A5 Sportbackiin tai Bemarin 4 Grancoupeen, jotka ovat vastaavia sedaneita kalliimpia. Heh...yllättävää, että tässähän odoittelee Mersun hinnastoa ihan vesi kielellä.
Uuden c perä muistuttaa paljon superbin perää. Muutenkin kun mallia katsoo, on paljon yhdennäköisyyttä.
vkk39:
Mersun perävalot eivät ehkä ole onnistuneet, mutta en tuosta kyllä muuten löydä mitään superbiin viittaavaa. Koko korimalli on enemmänkin coupemainen, kuin superbin linja-automainen.
vkk39:
Minusta tuo koko auton ja peränkin yhdennäköisyys Mersun muihin uusiin malleihin on selvä. Uusi S-sarja ja aiemmin esitelty CLS esimerkiksi.
Katon takaosa on korostuneen korkea, kun sitä vertaa viime vuosina vallinneeseen muotiin tehdä sedaneista coupea muistuttavia. Hyvä näin, todennäköisesti tilaa takana on kohtuullisesti. Muuten Mersu on minun silmääni varsin tavanomaisen näköinen. Ainoa häiritsevä yksityiskohta on takavalot, jotka sopivasta kulmasta sivulta katsottuna tuo mieleen takavuosien, nyt jo hieman kauhtuneessa kunnossa olevat Mondeot.