Mersun uusi C-sarja, kuvia

386 kommenttia
1246713
  • Uudessa AutoBildissä oli ensivertailussa uusi C-sarja, 3-sarja ja A4. Tuo ei ollut varsinainen testi, vaan vertailtiin vaan tiloja, käytettävyyttä, varusteita ja hintoja eli sellaista mitä myös AutoBild osaa tehdä.



    C-sarja on käytettävyydeltään ns. helppousindeksin suhteen täpärästi parempi kuin 3-sarja ja A4. Sisätilojen suhteen 3-sarja on tilavampi, A4 on ahtain. C-sarjan sisätilat ei ole käytännössä paljon kasvaneet, koska suurin osa pituuskasvusta on mennyt venytettyyn etuosaan johtuen C-sarjan uudesta moduulisarjasta, jota on tarkoitus jatkossa käyttää S-sarjaan asti. Tavaratila on lähes ennallaan, mutta lastausaukko on pienentynyt entisestään. Erityisesti moitittiin hansikaslokeron surkeaa kokoa.



    C-sarjan paino on perusbensakoneella 1395 kg, 3-sarjan 1460 kg ja A4:n 1505 kg eli tässä suhteessa C-sarja on muita edellä. Ajettavuudeltaan C-sarja on yhtä ketterä kuin 3-sarja. Varustelemalla C-sarjasta saa muita mukavamman ja turvallisemman ja siihen saa varusteita joita muihin ei saa.



    Hinnat Saksassa ovat C-sarjalla neljästä kuuteen tonnia kalliimmat alkaen hinnaltaan kuin 3-sarja ja A4. Yhteenvetona todetaan, että "hieno ja kallis" toteutus.



    Itseäni tämä C-sarja on alkanut kiinnostaa ensimmäisenä Mersuna ikinä. Tuossa luokassa ei sitten oikein muita kiinnostavia olekaan.

      
  • A-utoilija:

    Uudessa AutoBildissä oli ensivertailussa uusi C-sarja, 3-sarja ja A4. Tuo ei ollut varsinainen testi, vaan vertailtiin vaan tiloja, käytettävyyttä, varusteita ja hintoja eli sellaista mitä myös AutoBild osaa tehdä.

    C-sarja on käytettävyydeltään ns. helppousindeksin suhteen täpärästi parempi kuin 3-sarja ja A4. Sisätilojen suhteen 3-sarja on tilavampi, A4 on ahtain. C-sarjan sisätilat ei ole käytännössä paljon kasvaneet, koska suurin osa pituuskasvusta on mennyt venytettyyn etuosaan johtuen C-sarjan uudesta moduulisarjasta, jota on tarkoitus jatkossa käyttää S-sarjaan asti. Tavaratila on lähes ennallaan, mutta lastausaukko on pienentynyt entisestään. Erityisesti moitittiin hansikaslokeron surkeaa kokoa.

    C-sarjan paino on perusbensakoneella 1395 kg, 3-sarjan 1460 kg ja A4:n 1505 kg eli tässä suhteessa C-sarja on muita edellä. Ajettavuudeltaan C-sarja on yhtä ketterä kuin 3-sarja. Varustelemalla C-sarjasta saa muita mukavamman ja turvallisemman ja siihen saa varusteita joita muihin ei saa.

    Hinnat Saksassa ovat C-sarjalla neljästä kuuteen tonnia kalliimmat alkaen hinnaltaan kuin 3-sarja ja A4. Yhteenvetona todetaan, että "hieno ja kallis" toteutus.

    Itseäni tämä C-sarja on alkanut kiinnostaa ensimmäisenä Mersuna ikinä. Tuossa luokassa ei sitten oikein muita kiinnostavia olekaan.




    Ihan alkuun totean, että Suomen AutoBild on kyllä surkein autolehti mitä olen ikinä lukenut.



    Kirjoituksesi pitänee hyvin paikkansa. Itseäni ei mahdollinen "ahtaus" haittaa, joten en siitä juurikaan välitä. Jo kuvista näkee, että tavaratila ei ole kovin käytännöllinen. Suurin kysymysmerkki sitten on, mitä kyseinen auto tulee maksamaan. Vähän epäilen, että hintaero Bemariin ja Audiin voi revetä aika suureksi, jos auton varustelee kunnolla. Bemarin ja Audinkin varusteet maksavat "törkeästi", mutta Mersu taitaa olla vielä sen suhteen ihan omissa sfääreissään.



    Toinen kysymysmerkki on vaihteisto. Jos auton ostaisi heti ja pian siihen tulee se 9 portainen vaihteisto, niin auton arvo putoaa heti tämän seurauksena.

      
  • Ajattelija2013:

    A-utoilija:
    Uudessa AutoBildissä oli ensivertailussa uusi C-sarja, 3-sarja ja A4. Tuo ei ollut varsinainen testi, vaan vertailtiin vaan tiloja, käytettävyyttä, varusteita ja hintoja eli sellaista mitä myös AutoBild osaa tehdä.

    C-sarja on käytettävyydeltään ns. helppousindeksin suhteen täpärästi parempi kuin 3-sarja ja A4. Sisätilojen suhteen 3-sarja on tilavampi, A4 on ahtain. C-sarjan sisätilat ei ole käytännössä paljon kasvaneet, koska suurin osa pituuskasvusta on mennyt venytettyyn etuosaan johtuen C-sarjan uudesta moduulisarjasta, jota on tarkoitus jatkossa käyttää S-sarjaan asti. Tavaratila on lähes ennallaan, mutta lastausaukko on pienentynyt entisestään. Erityisesti moitittiin hansikaslokeron surkeaa kokoa.

    C-sarjan paino on perusbensakoneella 1395 kg, 3-sarjan 1460 kg ja A4:n 1505 kg eli tässä suhteessa C-sarja on muita edellä. Ajettavuudeltaan C-sarja on yhtä ketterä kuin 3-sarja. Varustelemalla C-sarjasta saa muita mukavamman ja turvallisemman ja siihen saa varusteita joita muihin ei saa.

    Hinnat Saksassa ovat C-sarjalla neljästä kuuteen tonnia kalliimmat alkaen hinnaltaan kuin 3-sarja ja A4. Yhteenvetona todetaan, että "hieno ja kallis" toteutus.

    Itseäni tämä C-sarja on alkanut kiinnostaa ensimmäisenä Mersuna ikinä. Tuossa luokassa ei sitten oikein muita kiinnostavia olekaan.


    Ihan alkuun totean, että Suomen AutoBild on kyllä surkein autolehti mitä olen ikinä lukenut.

    Kirjoituksesi pitänee hyvin paikkansa. Itseäni ei mahdollinen "ahtaus" haittaa, joten en siitä juurikaan välitä. Jo kuvista näkee, että tavaratila ei ole kovin käytännöllinen. Suurin kysymysmerkki sitten on, mitä kyseinen auto tulee maksamaan. Vähän epäilen, että hintaero Bemariin ja Audiin voi revetä aika suureksi, jos auton varustelee kunnolla. Bemarin ja Audinkin varusteet maksavat "törkeästi", mutta Mersu taitaa olla vielä sen suhteen ihan omissa sfääreissään.

    Toinen kysymysmerkki on vaihteisto. Jos auton ostaisi heti ja pian siihen tulee se 9 portainen vaihteisto, niin auton arvo putoaa heti tämän seurauksena.




    Olishan se aika outoa jos ei hintaeroa olisi Saksalaisiin takavetoisiin premiumeihin. Audin varusteet jotka kuitenkin ovat pitkälti samoja Skodan kanssa.

      
  • Voisitko VeeAaaGee mitenkään harkita poistuvasi tältä foorumilta??? Sinulla ei tunnu olevan mitään annettavaa, ainoastaan pilaat foorumin ääliömäisillä heitoillasi.



    Kerro nyt ihmeessä, mitä yhteistä on esimerkiksi Octavialla ja A8:lla??? Ja mielellään ihan osa osalta, mitkä ovat samoja ja mitkä erilaisia??? Ja ennen kaikkea, mitä merkitystä sillä on, jos autoissa on samoja ohjainbokseja tai sähköosia. Kannattaako niitä suunnitella joka autolle erikseen ja olisitko sinä valmis maksamaan tästä "yksilöllisestä" suunnittelusta paljonkin lisähintaa autoa ostaessasi??? Siis jos kaltaisesi krhm "persoonallinen" henkilö olisi töissä jossain ja tienaisi rahaa...

      
  • A-utoilija:

    Uudessa AutoBildissä oli ensivertailussa uusi C-sarja, 3-sarja ja A4. Tuo ei ollut varsinainen testi, vaan vertailtiin vaan tiloja, käytettävyyttä, varusteita ja hintoja eli sellaista mitä myös AutoBild osaa tehdä.

    C-sarja on käytettävyydeltään ns. helppousindeksin suhteen täpärästi parempi kuin 3-sarja ja A4. Sisätilojen suhteen 3-sarja on tilavampi, A4 on ahtain. C-sarjan sisätilat ei ole käytännössä paljon kasvaneet, koska suurin osa pituuskasvusta on mennyt venytettyyn etuosaan johtuen C-sarjan uudesta moduulisarjasta, jota on tarkoitus jatkossa käyttää S-sarjaan asti. Tavaratila on lähes ennallaan, mutta lastausaukko on pienentynyt entisestään. Erityisesti moitittiin hansikaslokeron surkeaa kokoa.

    C-sarjan paino on perusbensakoneella 1395 kg, 3-sarjan 1460 kg ja A4:n 1505 kg eli tässä suhteessa C-sarja on muita edellä. Ajettavuudeltaan C-sarja on yhtä ketterä kuin 3-sarja. Varustelemalla C-sarjasta saa muita mukavamman ja turvallisemman ja siihen saa varusteita joita muihin ei saa.

    Hinnat Saksassa ovat C-sarjalla neljästä kuuteen tonnia kalliimmat alkaen hinnaltaan kuin 3-sarja ja A4. Yhteenvetona todetaan, että "hieno ja kallis" toteutus.

    Itseäni tämä C-sarja on alkanut kiinnostaa ensimmäisenä Mersuna ikinä. Tuossa luokassa ei sitten oikein muita kiinnostavia olekaan.




    Aika lailla samoilla linjoilla, uudesta C-sarjasta tulee vaikutelma, että poikkeuksellisen paljon efforttia on laitettu lopputulokseen ja lopputulos todella miellyttää myös silmää. On myös vihjailtu, että jopa osa materiaaleista on samaa kuin S:ssä!



    Koko on kasvanut ja vaikka eroa varmasti on takatiloissa varsinkin E-sarjaan, niin eiköhön sine normaalikokoinen tyyppi sovi ihan ok (onhan nyky-c:tä taksissakin). Tavaratila ainakin litroissa (480 litraa) vaikuttaa ihan riittävältä. Tietysti farkku myös esitellään Genevessä jo maaliskuussa jos tilantarpeen perään on.



    Mitoissa on kiinostavia piirteitä, esim. akseliväli 2,84cm, se on sama kuin esim. edellisen generaation 5-sarjassa tai vaikkapa S80:ssä. Ja raidevälikin samaa luokka näillä, vanhassa 5-sarjassa jopa vähemmän, eli ei tämä nyt mikään pikkuauto todellakaan ole.



    Turvallisuustasoa on taas nostettu, iso yllätys olisi jos maksimipisteitä ei tulisi. AEB eli Autonomous Emergency Braking on vakiona, lisäksi optiona on uusi kolmion takaa risteäviltä teiltä ja kaduilta tulevien ajoneuvojen ym. tunnistus ja tarvittaessa automaattijarrutus. Polvibägit on vakiona ja takaistuimelle saa vakioturvaverhon lisäksi myös extra sivuturvatyynyt. LED-valot tulevat varmasti suomen business-varustelussa vakiona kuten E-sarjassa.



    Moottorivalikoima on mielenkiintoinen, kuten uutisoitu alussa 3 vaihtoehtoa mutta jo nyt on julkaistu tiedot kaikista tänä vuonna (paitsi hybridit)saatavista moottoreista:



    •C180 BlueTec: 1.6-litre turbodiesel with 115 hp and 280 Nm

    •C200 BlueTec: 1.6-litre turbodiesel with 136 hp and 320 Nm

    •C220 BlueTec: 2.1-litre turbodiesel with 170 hp and 400 Nm

    •C220 BlueTec BE: 2.1-litre turbodiesel with 170 hp & 400 Nm

    •C250 BlueTec: 2.1-litre twin-turbo with 204 hp & 500 Nm

    •C300 BlueTec Hybrid: 2.1-litre twin-turbo with 204 hp & 500 Nm and a 27 hp electric motor

    •C180: 1.6-litre petrol engine with 156 hp and 250 Nm

    •C180 BE: 1.6-litre petrol engine with 156 hp and 250 Nm

    •C200: 2.0-litre petrol engine with 184 hp and 300 Nm

    •C250: 2.0-litre petrol engine engine with 211 hp and 350 Nm

    •C300: 2.0-litre petrol engine with 238 hp and 370 Nm

    •C400 Plug-in Hybrid: 2.0-litre petrol engine with 238 hp and 370 Nm and a 68 hp electric motor

    •C400: 3.0-liter twin-turbo V6 with 333 hp and 480 Nm

    •C63 AMG: 4.0-liter twin-turbo V8 with 460-485 hp and 650-700 Nm



    Päästöluokitus on EURO6, eli se puoli on kunnossa, muutoinkin nuo päästöt ovat pudonneet aika rajusti, joten Suomen autoverotus ei pääse riistämään näissä juuri extraa.



    Uusi 9-lovinen 9G-tronig automaattilaaatikko on lisäksi pikku hiljaa rantautumassa



    Vakiovarustelu on kattava mutta lisävarustevalikoima on silti loputon, esim ulkonäköön ja sisustukseen voi vaikuttaa niin paljon, että tuskin toista ihan samanlaista autoa tulee aivan heti vastaan.



    Jos valinta olisi tehtävä välillä 3-sarja, C-class tai A4, olisi oma järjestykseni näillä tiedoilla:



    1. C-class

    2. 3-sarja

    3. A4 (tälle ilmeisesti tulee loppuvuodesta seuraaja?)



      
  • Tämä uusi C-sarjalainen kiinnostaa minuakin todella paljon ja on saannut pitkästä aikaa katsomaan mahdollista uutta automerkkiä pitkään samalla ajanneena.



    Mutta tämän takia juttelin Mersu-myyjän kanssa. Lanseeraus Suomessa tapahtuu 15-16 päivä Maaliskuuta viikonloppuna samaan aikaan GLA:n kanssa. Hintoja olivat odottaneet samaan aikaan GLA:n hintojen kanssa mutta myyjä oli aika tuskissaan kun eivät ole saaneet tietoa asiasta. Myyjä odottaa hintoja heti Helmikuun alussa??



    Ei tässä tarvitse kauaa odotella.

      
  • Experience:



    Turvallisuustasoa on taas nostettu, iso yllätys olisi jos maksimipisteitä ei tulisi. AEB eli Autonomous Emergency Braking on vakiona, lisäksi optiona on uusi kolmion takaa risteäviltä teiltä ja kaduilta tulevien ajoneuvojen ym. tunnistus ja tarvittaessa automaattijarrutus. Polvibägit on vakiona ja takaistuimelle saa vakioturvaverhon lisäksi myös extra sivuturvatyynyt. LED-valot tulevat varmasti suomen business-varustelussa vakiona kuten E-sarjassa.


    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288492414868.html



    Tuosta turvallisuudesta tärkeintä on, että tämä ongelma saadaan kuntoon. EuroNCAP -testissähän kaikki saa nykyään viisi tähteä, mutta todellinen koetin on tuo IIHS:n testi, josta ei niin vaan oteta Top Safety Pick -arvosanaa. Edellinen C-sarja reputti surkeasti osittaisen keulakolarin, mutta ovat varmaan ottaneet tuosta opikseen.

      
  • kinapori:

    Tämä uusi C-sarjalainen kiinnostaa
    ...
    Ei tässä tarvitse kauaa odotella.


    Tämä kokoluokka on niin kovaa kilpailtu, ettei Ceen hintataso voi poiketa kovin paljon BMW 300 ja Audi A4 hinnoista ja Saksan hinnat ovat jo tiedossa, joten niitäkin voi verrata vanhaan malliin.



    Uusin Mercedes Enthusiast arvioi uuden Ceen kokoa ja pikkuauton aiempaa heikkoa kohtaa jousitusmukavuutta, jonka pitäisi ensimmäistä kertaa Ceehen tarjoalla olevan Airmaticin kanssa muuttua taikamaton kyydiksi. Kysymykseksi jääkin "where does this leave the current E-Class?"



    Saksan nettisivujen kautta kävin jo alustavasti konffaamassa oman W205:n. Minulle Ceen oston ongelmaksi taitaa muodostua se, että kesäkuun 2011 jälkeen rekisteröity alle 50.000 km ajettu pre-facelift E-klasse Junge Sterne vaihtotähti raktaisee nykyisen Ceen tilaongelman 20.000 € halvemmalla kuin uusi Cee?

      
  • Nyt näyttää tulleen Suomen hinnasto Vehon sivuille. Tässä myös se loputon lisävarustehinnasto:

    http://www.mercedes-benz.fi/content/media_library/finland/passenger_cars/hinnastot/c_sedan_w205.object-Single-MEDIA.tmp/C-sedanW205_030214.pdf



    Jo maalis-huhtikuussa mallivalikoima tulee näyttämään aivan erilaiselta kun moottorivalikoima kasvaa.

      
  • Vertailun vuoksi.

    - M-B C 200 automaatti, 184 hv, hinta 45632 €.

    - BMW 320i Business Automatic, 184 hv, hinta 40773 €.

    - Audi A4 Business 1,8 TFSI multitronic, 170 hv, hinta 40423 €.



    Aika iso hintaero kuitenkin eli Mersu on Bemaria lähes 5 tuhatta kalliimpi ja Audia yli 5 tuhatta kalliimpi. Noilla malleilla jo pärjää varustelun puolesta hyvin ja ovat suunnilleen vertailukelpoisia varustelun puolesta. Metalliväri, talvirenkaat, vakiota parempi audiojärjestelmä ja jotain muuta koristelua yms. niin hintoihin saa lisätä vähintään vielä 5 tonnia. Eli Mersu noin 50 tonnia ja BMW ja Audi noin 45 tonnia.



    Kallista on siis autoilu Suomessa tämän luokan autoilla.

      
  • 2014 Mercedes C-Class Production in Bremen

    https://www.youtube.com/watch?v=AvA-76eG4e0

      
  • Junge Sterne:

    2014 Mercedes C-Class Production in Bremen
    https://www.youtube.com/watch?v=AvA-76eG4e0




    Olipa upea video, kiitos!



    Tuossa tuotannon alkuvaiheessa linjoilla ei juuri näy ristin sielua. Massiivinen tuotantokoneisto. Olisi mukava tietää montako ihmistä linjoilla kaikkiaan osallistuu yhden auton kasaamiseen. Luku ei välttämättä ole kovin suuri.

      
  • Nyt selvisi sekin, että KUKA noita Mursun tuulilaseja ja kojelautoja asentelee.

      
  • Experience:



    Olipa upea video, kiitos!

    Tuossa tuotannon alkuvaiheessa linjoilla ei juuri näy ristin sielua. Massiivinen tuotantokoneisto. Olisi mukava tietää montako ihmistä linjoilla kaikkiaan osallistuu yhden auton kasaamiseen. Luku ei välttämättä ole kovin suuri.




    Korkea tuottavuus on ehdoton edellytys kannattavaan tuotantoon Saksan kaltaisessa maassa. Automaatioaste nousee koko ajan. Mutta kyllä siellä vielä nahkarobottejakin tarvitaan. Mainosvideoissa luonnollisesti kuvataan tehtaan uusia ja hienoja osia, mutta kyllä toisenlaisiakin osia löytyy. Iso osa autosta tulee päälinjalle jo valmiiksi koottuina osakokonaisuuksina, joita jossain toisaalla kasaavat ihmiskädet.

      
  • FARwd:

    Nyt selvisi sekin, että KUKA noita Mursun tuulilaseja ja kojelautoja asentelee.




    Kukan ja Mersun pääkonttorit ovat sen verran lähellä toisiaan, että tuo lienee aika ymmärrettävää.

      
  • 740 GLE:

    Siinähän se vaihdetanko on normaalilla paikallaan, minne se 7Tronic Plussan yhteydessä siirtyi. Eli ratin takana ohjauspylväässä oikeanpuoleisen vaihtofläpyskän takana. Keskikonsolin mulpura on humppa- ja hömppälaitteiston manipulointia varten.

    Tilojen sopii odottaa parantuneen, koska tähtäin on ollut samassa kuin uuden BMW 300-sarjan, eli W205 akseliväli pitenee kymmenisen senttiä ja leveys samassa suhteessa, eli pari generaatiota takaperin E-sarjan mittoihin. Trollit saavat olla mitä mieltä haluavat, mutta veikkaus A4:n kasvusta vertailukohteidensa kokoon seuraavassa mallinvaihdoksessa lienee niin turvallinen, etten laita edes kysymysmerkkiä.

    Taidan olla vanhanaikainen, kun en pidä tuosta isotähtisen keulan inflatorisesta käytöstä tavismalleissa. Minulle iso tähti kuuluu raskaaseen ammattiliikenteeseen tai erittäin kalliiseen kaksioviseen. Hätätapauksessa voin sen suostua hyväksymään vaikka E-klasse coupen nokalla, vaikka aika joutuin senkin tilalle vaihtuisi klassinen säleikkö ja tähti konepellille, jos oma olisi.

    Voisiko joku kertoa sisustussuunnittelijoille, että nykyajan auton kojetaulussa pitää olla televisio, ettei sitä tarvi lisätä kesken projektin jälkiasennuksena, kiitos.




    Vertailu on jo tehty ja uusin 3-sarja on tuo testin mukaan tilavampi kuin uusi C-sarjalainen ja Audin A4 B8. Oviaukot on isommat ja ovet avautuvat isommalle bemarissa. Takajalkatilakin on isompi bemarissa, takaluukun aukko on isompi ja takakontin lastauskynnys matalampi bemarissa. Kontin vetoisuus on molemissa sama 480 litraa. Auto Bild 01/2014 testari nämä autot ja bemu oli tilavin.



      
  • jaakkon78:

    Vertailu on jo tehty ja uusin 3-sarja on tuo testin mukaan tilavampi kuin uusi C-sarjalainen ja Audin A4 B8. Oviaukot on isommat ja ovet avautuvat isommalle bemarissa. Takajalkatilakin on isompi bemarissa, takaluukun aukko on isompi ja takakontin lastauskynnys matalampi bemarissa. Kontin vetoisuus on molemissa sama 480 litraa. Auto Bild 01/2014 testari nämä autot ja bemu oli tilavin.




    Puhutaan sentin osista. 3-sarja ja C-class ovat käytännössä ihan saman kokoisia. Myös syksyllä tuleva uusi Audin A4 on ihan saman kokoinen, nämä kilpailijoiden mitat kyllä tiedetään jo suunnitteluvaiheessa. Milli sinne tänne = ihan sama.

      
  • Experience:

    jaakkon78:
    Vertailu on jo tehty ja uusin 3-sarja on tuo testin mukaan tilavampi kuin uusi C-sarjalainen ja Audin A4 B8. Oviaukot on isommat ja ovet avautuvat isommalle bemarissa. Takajalkatilakin on isompi bemarissa, takaluukun aukko on isompi ja takakontin lastauskynnys matalampi bemarissa. Kontin vetoisuus on molemissa sama 480 litraa. Auto Bild 01/2014 testari nämä autot ja bemu oli tilavin.


    Puhutaan sentin osista. 3-sarja ja C-class ovat käytännössä ihan saman kokoisia. Myös syksyllä tuleva uusi Audin A4 on ihan saman kokoinen, nämä kilpailijoiden mitat kyllä tiedetään jo suunnitteluvaiheessa. Milli sinne tänne = ihan sama.






    No kyllä tuossa oli kuiteskii ihan senttien erot :smile: Nätti auto toki tuo uusi C ja erittäin tyylikäs&laadukas sisältä. Hienot bensakoneet, nelvetotekniikka ja automaatit tossa mesessä. Takakontin luukku aivan onnettoman pieni ja korkea nostokynnys, minusta ne on suurimmat ja ehkä ainoat miinukset versus F30 bemu.

      
  • Experience:

    jaakkon78:
    Vertailu on jo tehty ja uusin 3-sarja on tuo testin mukaan tilavampi kuin uusi C-sarjalainen ja Audin A4 B8. Oviaukot on isommat ja ovet avautuvat isommalle bemarissa. Takajalkatilakin on isompi bemarissa, takaluukun aukko on isompi ja takakontin lastauskynnys matalampi bemarissa. Kontin vetoisuus on molemissa sama 480 litraa. Auto Bild 01/2014 testari nämä autot ja bemu oli tilavin.


    Puhutaan sentin osista. 3-sarja ja C-class ovat käytännössä ihan saman kokoisia. Myös syksyllä tuleva uusi Audin A4 on ihan saman kokoinen, nämä kilpailijoiden mitat kyllä tiedetään jo suunnitteluvaiheessa. Milli sinne tänne = ihan sama.


    Minusta olennaista onkin tämän kokoluokan autojen käyttäjille kaikkien kolmen selkeä kasvu, mikä tekee niistä entistä parempia perheautoja.



    Omalta osaltani nämä on nyt katsottu ja Ceen seuraaja palaa nimimerkkini kokoluokan sedaniin ikämiesmäisemmän ajettavuuden ja automaattipakon uhallakin.



    EDIT: Ulkomitoiltaanhan nuo ovatkin jo Seittenneliskanttisen kokoluokkaa. Sisätilat ja tavaratila vaan eivät ole.

      
  • 740 GLE:

    Experience:
    jaakkon78:
    Vertailu on jo tehty ja uusin 3-sarja on tuo testin mukaan tilavampi kuin uusi C-sarjalainen ja Audin A4 B8. Oviaukot on isommat ja ovet avautuvat isommalle bemarissa. Takajalkatilakin on isompi bemarissa, takaluukun aukko on isompi ja takakontin lastauskynnys matalampi bemarissa. Kontin vetoisuus on molemissa sama 480 litraa. Auto Bild 01/2014 testari nämä autot ja bemu oli tilavin.


    Puhutaan sentin osista. 3-sarja ja C-class ovat käytännössä ihan saman kokoisia. Myös syksyllä tuleva uusi Audin A4 on ihan saman kokoinen, nämä kilpailijoiden mitat kyllä tiedetään jo suunnitteluvaiheessa. Milli sinne tänne = ihan sama.



    Omalta osaltani nämä on nyt katsottu ja Ceen seuraaja palaa nimimerkkini kokoluokan sedaniin ikämiesmäisemmän ajettavuuden ja automaattipakon uhallakin.

    EDIT: Ulkomitoiltaanhan nuo ovatkin jo Seittenneliskanttisen kokoluokkaa. Sisätilat ja tavaratila vaan eivät ole.




    Ootko käynyt livenä istumassa F30:n takapenkillä? Yllättävän hyvät tilat 180cm ihmiselle (itse tuota kokoa) toisen vastaavankokoisen takana. Kontti ei ole sedaniksi myöskään mikään kovin pieni, 480 litraa. Tila on leveä ja pitkä, tosin sedanin tapaan matala. Luukku on melko iso sedaniksi. kasvu on merkittävä eddeltävään E90 malliin verrattuna.



      
  • Mersu on nätti kuin karkki ja laadukas, mutta uusikorinen 135kW-tehoinen bensakoneinen takapotku C-sarjalainen maksaa 50.000 euroa ja vastaavasti samantehoinen, mutta 30nm pienemmällä maksimiväännöllä varustettu 8-vaihteisen automaatin omaava BMW 320iA xDrive on hinnoiteltu Business paketilla nyt jonnekin 46.000 euron paikkeille.



    Mesessä on alkuun vielä tuo vanha tomaatti, eli 7-vaihteinen.



    Vaikka olisi kuinka nätti ja laadukas ulkoisesti, niin kyllä mersulla on täysi työ saada tuota takapotkua myytyä vanhalla tomaatilla ja vakuutettua, että tuolle lisähinnalle saa bemua paremman vastineen muutakin kuin vain ulkonäössä ja sisustan laadun osalta. Toisella kuitenkin tarjota halvempaan hintaan nelikko ja 8-vaihteinen tomaatti. Tilatkin tosiaan hieman ahtaammat ja kontti, joten niilläkään ei voi mersukauppias päteä.



    Kilpailu tulee olemaan tiukkaa.

      
  • Tuolla aiemmin tässä ketjussa jo vertailin hintoja kilpailijoihin ja Mersu on 5 tonnia kalliimpi ja luultavati mitä enemmän varustelee, niin ero vaan kasvaa.



    - M-B C 200 automaatti, 184 hv, hinta 45632 €.

    - BMW 320i Business Automatic, 184 hv, hinta 40773 €.

    - Audi A4 Business 1,8 TFSI multitronic, 170 hv, hinta 40423 €.



    Vielä kun jatketaan vertailua, niin BMW 320i GT Business Automatic maksaa 46 074 € eli senkin saa suunnilleen Mersun hinnalla.



    Kova on itseluottamus Mersulla, kun on kanttia kiskoa noin paljon kilpailijoita enemmän tämmöisenä lama-aikana ja kovassa kilpailutilanteessa. Vaikka jossainhan oli juttua, että Mersu reagoi toimitusvaikeuksiinsa nostamalla joidenkin malliensa hintoja. Moni muu valmistaja tuskin tekisi samoin.



    Onko Mersu sitten hintansa veroisesti parempi kuin kilpailijansa, niin sitä en oikein usko, vaikka ensin pitää odotella vertailutestejä. Tilojen puolesta Mersu saatiin AutoBildissä hyvin niukasti paremmaksi, omamassassa se on selvästi kevein, automaatti on vielä vanha 7-vaihteinen, lisävarusteina Mersuun saa sellaista mitä muihin ei saa kuten ilmajousituksen ja ulkonäöltään se peittoaa mielestäni selvästi tylsät saksalaiset kilpailijansa. Mitenkähän mahtaa olla saatavuus alkuvaiheessa vai yllättääkö tässäkin suosio valmistajan ja Mersu päättää nostaa hintoja tyylinsä mukaan entisestään?



    On tuo kuitenkin minusta selvästi kiinnostavin sedan-malli tässä luokassa tai oikeastaan ainoa kiinnostava.

      
  • A-utoilija:

    Tuolla aiemmin tässä ketjussa jo vertailin hintoja kilpailijoihin ja Mersu on 5 tonnia kalliimpi ja luultavati mitä enemmän varustelee, niin ero vaan kasvaa.

    - M-B C 200 automaatti, 184 hv, hinta 45632 €.
    - BMW 320i Business Automatic, 184 hv, hinta 40773 €.
    - Audi A4 Business 1,8 TFSI multitronic, 170 hv, hinta 40423 €.

    Vielä kun jatketaan vertailua, niin BMW 320i GT Business Automatic maksaa 46 074 € eli senkin saa suunnilleen Mersun hinnalla.

    Kova on itseluottamus Mersulla, kun on kanttia kiskoa noin paljon kilpailijoita enemmän tämmöisenä lama-aikana ja kovassa kilpailutilanteessa. Vaikka jossainhan oli juttua, että Mersu reagoi toimitusvaikeuksiinsa nostamalla joidenkin malliensa hintoja. Moni muu valmistaja tuskin tekisi samoin.

    Onko Mersu sitten hintansa veroisesti parempi kuin kilpailijansa, niin sitä en oikein usko, vaikka ensin pitää odotella vertailutestejä. Tilojen puolesta Mersu saatiin AutoBildissä hyvin niukasti paremmaksi, omamassassa se on selvästi kevein, automaatti on vielä vanha 7-vaihteinen, lisävarusteina Mersuun saa sellaista mitä muihin ei saa kuten ilmajousituksen ja ulkonäöltään se peittoaa mielestäni selvästi tylsät saksalaiset kilpailijansa. Mitenkähän mahtaa olla saatavuus alkuvaiheessa vai yllättääkö tässäkin suosio valmistajan ja Mersu päättää nostaa hintoja tyylinsä mukaan entisestään?

    On tuo kuitenkin minusta selvästi kiinnostavin sedan-malli tässä luokassa tai oikeastaan ainoa kiinnostava.




    Suomessa hinta on niin kova, jottei noita oikein tule katukuvassa näkymään. Tolpallekin ostetaan mieluummin E-sarjaa. En usko samanmoiseen huimaan myynnin kasvuun kuin 3-sarjan sedanin ja farkun kohdalla on käynyt.



    Tilojen puolesta (siis tilojen koon) mersu oli porukan pienin ja huonoin sillä saralla. Näin minä sen testin tulkitsin ja luin.





    Taitaa nuo mersun pressikuvien C-sarjalaiset olla kaikki Avantgarde-varustein tai AMG-koripaketeilla. Olisi kiva nähdä kuva, jossa on ihan se hinnat alkaen-varustus. Onhan bemariinkin saatavilla Luxury line, Sport line ja M-Sport koripaketti.

      
  • Käytännössä AutoBild kuitenkin pisteytti helppousindeksinsä (sisäänkäynti, penkit, kuormaaminen, käytettävyys, lisävarusteet) niin, että Mersu sai 58 p, BMW 57 p ja Audi 56 p. Mitoissa on muutamia senttejä eroa sinne tänne, mutta se ei näkynyt noissa pisteissä.

      
  • jaakkon78:



    Taitaa nuo mersun pressikuvien C-sarjalaiset olla kaikki Avantgarde-varustein tai AMG-koripaketeilla. Olisi kiva nähdä kuva, jossa on ihan se hinnat alkaen-varustus. Onhan bemariinkin saatavilla Luxury line, Sport line ja M-Sport koripaketti.




    Jep, Mersu on kyllä hinnoitellut C:een aika yläkanttiin. Ihan perusmalli ei juuri eroa ulkonäöltä, voi olla pieniä eroja jossain kromikoristeissa ym. Mutta perusmallin 16" vanteet ovat kyllä ihan hirveän näköiset muistuttaen enemmän muovisia halpis pölykapseleja. Täältä saksan konfiguraattorista ne näkee:

    http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w205/configurator/configurator_w205.html?tp_ccci=/dsc_de/globalsessionid/DSC_de6F603730616C3160FF580806000B5600/dsc_locale/de_DE/appId/DSC_de/siteLocale/de_DE/P3501ViewBean.jam1%3bjsessionid=0000yXrL6HFc1zObF0cykqWtRTS:186thsulf#paint_rims_tag



    Tosin käytännössä Ceet ostetaan business-paketilla ja silloin vanteet ovat Avantgarden 17". Ihmetyttää suuresti etteivät heti pukkaa tuota 9-lovista automaattia mukaan, sehän on jo tuotannossa?? Miksi aloittaa vanhalla 7-lovisella?? Ja kun media testaa uutuutta tuo vanha laatikko saattaa syödä hieman tulosta verrattuna jos autoissa olisi uusi 9-lovinen. Varmasti 'media-arvokin' olisi korkeampi.

      
  • A-utoilija:

    Tuolla aiemmin tässä ketjussa jo vertailin hintoja kilpailijoihin ja Mersu on 5 tonnia kalliimpi ja luultavati mitä enemmän varustelee, niin ero vaan kasvaa.

    - M-B C 200 automaatti, 184 hv, hinta 45632 €.
    - BMW 320i Business Automatic, 184 hv, hinta 40773 €.
    - Audi A4 Business 1,8 TFSI multitronic, 170 hv, hinta 40423 €.

    Vielä kun jatketaan vertailua, niin BMW 320i GT Business Automatic maksaa 46 074 € eli senkin saa suunnilleen Mersun hinnalla.




    Edelleen jos jatketaan vertailua tuohon hintaluokkaan putoaa hyvinkin 5-sarja olematta juurikaan kalliimpi business-varustuksella:



    - 518d Business Automatic, 143hv, hinta 46933 €

    - 520d Business Automatic, 184hv, hinta 50921 €



    Vitonen on nyt 4v. vanha malli ja pari vuotta elinkaarta on jäljellä. Uusi generaatio tulee 2016 alussa. Oman kokemuksen perusteella ero 3- ja 5-sarjan välillä on selvä. 3-sarja jakaa monia asioita 1-sarjan suuntaan ja 5-sarja jakaa asioita 7-sarjan suuntaan (taisi olla jopa pohjalevynkin suhteen, en muista).



    Tuo 518d, vaikka 'vain' 143hv (moottorihan on sama kuin 520d:ssä, tehoero on tehty softalla), vääntöä silti muhkeat 360nm olisi mielenkiintoinen vaihtoehto.



    On hyvä muistaa, että 3-sarja perussuunnittelulähtökohta tähtää autoon jonka hintaluokka on say 35keur+ (Suomessa) ja varustamalla sitä isommilla koneilla ym., ei muuta tätä lähtökohtaa. 5-sarjan vaatimukset ovat jo lähtiessä paljon korkeammat (kuin myös hintakin), se kattaa joka osa-alueen. Haluan vain sanoa, että 50 k€ 3-sarja häviää lähes kaikessa samanhintaiselle 5-sarjalle, paitsi ehkä suorituskyvyssä ja varustelussa (mikä juuri nostaa 3-sarjan tuonne 50 k€ tasoon).



    Eli 518dA Business hintaan 46933 € olisi minun valinta näistä (tilauksessa pyytäisin jättämään takaluukun merkinnät pois :kiss: ). Alla olisi kelpo matkavaunu riittävällä suorituskyvyllä ainakin itselleni (mp:llä sitten pääsee kiihdyttelemään) ja business-varusteissa on kuitenkin pientä kivaa, mm. lämmitettävä ohjauspyörä ja kaikenlaista muuta sälää. Ja ksenonit ovat vakio, LED-valot lisähintaan.







      
  • A-utoilija:

    Vertailun vuoksi.
    - M-B C 200 automaatti, 184 hv, hinta 45632 €.
    - BMW 320i Business Automatic, 184 hv, hinta 40773 €.
    - Audi A4 Business 1,8 TFSI multitronic, 170 hv, hinta 40423 €.

    Aika iso hintaero kuitenkin eli Mersu on Bemaria lähes 5 tuhatta kalliimpi ja Audia yli 5 tuhatta kalliimpi. Noilla malleilla jo pärjää varustelun puolesta hyvin ja ovat suunnilleen vertailukelpoisia varustelun puolesta. Metalliväri, talvirenkaat, vakiota parempi audiojärjestelmä ja jotain muuta koristelua yms. niin hintoihin saa lisätä vähintään vielä 5 tonnia. Eli Mersu noin 50 tonnia ja BMW ja Audi noin 45 tonnia.

    Kallista on siis autoilu Suomessa tämän luokan autoilla.




    No jos verrokki Bemariin laitetaan nuo Mersun vakiovarusteet mm.Törmäysvaroitin,peruutuskamera yms.niin hinta onkin jo lähestulkoon samoissa.Esim.Led-valoja ei edes saa(viel&#228:wink: ja jos niiden hinta on verrattavissa 5-sarjaan,niin perushinta on jo kalliimpi.

    Mersu business paketilla(varusteet) jo suorastaan tarjouksessa. Mutta kallista joka tapauksessa autoilu täällä on.

      
  • gestapo:

    A-utoilija:
    Vertailun vuoksi.
    - M-B C 200 automaatti, 184 hv, hinta 45632 €.
    - BMW 320i Business Automatic, 184 hv, hinta 40773 €.
    - Audi A4 Business 1,8 TFSI multitronic, 170 hv, hinta 40423 €.

    Aika iso hintaero kuitenkin eli Mersu on Bemaria lähes 5 tuhatta kalliimpi ja Audia yli 5 tuhatta kalliimpi. Noilla malleilla jo pärjää varustelun puolesta hyvin ja ovat suunnilleen vertailukelpoisia varustelun puolesta. Metalliväri, talvirenkaat, vakiota parempi audiojärjestelmä ja jotain muuta koristelua yms. niin hintoihin saa lisätä vähintään vielä 5 tonnia. Eli Mersu noin 50 tonnia ja BMW ja Audi noin 45 tonnia.

    Kallista on siis autoilu Suomessa tämän luokan autoilla.


    No jos verrokki Bemariin laitetaan nuo Mersun vakiovarusteet mm.Törmäysvaroitin,peruutuskamera yms.niin hinta onkin jo lähestulkoon samoissa.Esim.Led-valoja ei edes saa(viel&#228:wink: ja jos niiden hinta on verrattavissa 5-sarjaan,niin perushinta on jo kalliimpi.
    Mersu business paketilla(varusteet) jo suorastaan tarjouksessa. Mutta kallista joka tapauksessa autoilu täällä on.




    Kallista on, mutta Cee on yläkantissa kuitenkin, edelleen katsoisin 5-sarjan suuntaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit