Mitä mieltä olette palavista Mersuista? Pitäisikö tällaiset hengenvaaralliset kotterot kieltää lailla Suomessa? Kaukana premiumista tällainen roska. Minua ainakin pelottaisi, jos naapurilla olisi tällainen syttyvä Mersu pihalla.
Ihmettelen myös, miksi muutamat saksalaisia autoja "palavasti" fanittavat nimimerkit eivät ole tällaista jättiuutista noteeranneet, kun Volvosta he löytävät kaikki pienimmätkin negatiiviset uutiset, vaikka Volvo ei heitä edes kiinnosta. Omituista!
Mitä mieltä olette palavista Mersuista? Pitäisikö tällaiset hengenvaaralliset kotterot kieltää lailla Suomessa? Kaukana premiumista tällainen roska. Minua ainakin pelottaisi, jos naapurilla olisi tällainen syttyvä Mersu pihalla.
Ihmettelen myös, miksi muutamat saksalaisia autoja ”palavasti” fanittavat nimimerkit eivät ole tällaista jättiuutista noteeranneet, kun Volvosta he löytävät kaikki pienimmätkin negatiiviset uutiset, vaikka Volvo ei heitä edes kiinnosta. Omituista!
Otetaan avaus muistiin... näin víikonlopun-iltana.
Näiden keskustelujen taso on mennyt jo mopoauto ikäisten alapuolelle.
Ei kyllä oikein voi keskustelun tasoa kehua. Ensin ajattelin, että eräs päivittäin nimimerkkiään vaihteleva tapaus siellä taas purkaa pahaa oloaan, mutta ilmeisesti tämä onkin erään toisen nimerkinvaihtelijan tuotos.
Ala-arvoiseen ja provosoivaan aloitukseen hieman faktaa kyseisestä takaisinkutsusta.
Mercedes takaisinkutsuu maailmanlaajuisesti yhteensä miljoona autoa starttimoottoriin liittyvän tulipaloriskin vuoksi.
Mercedes-Benzin emoyhtiö Daimler on ilmoittanut takaisinkutsuvansa miljoona vuosien 2015 ja 2017 välillä valmistettua Mercedeksen C-, E-, CLA-, GLA- ja GLC-sarjan mallia liittyen starttimoottoreihin liittyvään tulipalovaaraan. Ajoneuvoista noin kolmasosa, 307 000, on Yhdysvaltain markkinoilla.
Takaisinkutsun kohteena on starttimoottori, joka saattaa ylikuumentua moottorin toistuvista käynnistysyrityksistä ongelmatilanteissa. Ylikuumenemistilanteessa starttimoottorin viallinen sulake ei toimi oikein, johtaen starttimoottorin viereisten komponenttien sulamiseen.
Tähän mennessä ongelma on aiheuttanut 51 tulipaloa, joista 30 Yhdysvaltain markkinoilla. Daimler ei kertonut ajoneuvojen tarkempaa jakaumaa markkina-alueittain, mutta autojen omistajien pitäisi saada tieto takaisinkutsusta maaliskuun aikana.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mercedes-benz-takaisinkutsuu-miljoona-autoa/
Keskustelun avaus oli sinänsä ala-arvoinen ja lapsellinen provo. Tämän myönnän heti ja tein sen ihan tahallani.
Tässä olikin ideana havainnollistaa, miten muutama nimimerkki tekee tällaisia kirjoituksia jatkuvasti Volvosta, paitsi että paljon pienemmätkin negatiiviset asiat kelpaavat jutun aiheeksi. Kas kummaa, kun saksalaisesta merkistä tulee oikeasti suuri useissa uutislähteissä noteerattu negatiivinen uutinen, niin nämä jatkuvasti Volvosta vouhottavat eivät noteeraa asiaa mitenkään.
Kun minä avaan keskustelun täysin samaan idioottimaiseen tyyliin, kuin muutama muu kirjoittaaa jatkuvasti Volvosta, niin nyt sitten valitetaan keskustelun tasosta. Jos Volvot syttyisivät palamaan, niin mikä riemu olisikaan syntynyt ja kommentointi olisi vielä minunkin avaustani typerämpää. Eikä kyllä olisi nämä nimimerkit ruikuttamassa lapsellisesta kirjoituksesta, jotka nyt siitä - toki ihan aiheesta - ruikuttavat.
Ihmettelenkin edelleen, miten tietyt nimimerkit jaksavat päivästä toiseen kaivella uutisia ja jauhaa automerkistä, joka on heidän mielestään surkea, eikä kiinnosta heitä lainkaan. Mikä mahtaakaan olla motiivina tällaisessa kirjoittelussa? Eikä ollenkaan yllätä, että omien suosikkien suurista ongelmista ei ole halua keskustella.
Auto-m tuskin kukaan tervejärkinen ihminen riemuitsee minkään automerkin palamisesta se voi pahimmassa tapauksessa päättyä hyvin nopeasti hengen menetyksiin.
Kritiikkiä ovat saaneet kaikki automerkit vuorollaan eikä aiheellisessa kritiikissä ole mitään väärää. Täysin keksityt provoilut mihin muutamat trollit syyllistyvät BMW:n kohdalla ja muidenkin lähes toistuvasti ovat sarjassaan täysin naurettavia ja kuluneita jutttuja. Vähälahjaisten osalta ei muuta tosin voi odottaakaan, kun järjen käyttö on rajallista ja jopa oikeinkirjoitus tuottaa ongelmia.
Omalta osaltani virheettömän tekstin tuottaminen on joskus hieman haasteellista, kun lukihäiriö vaivaa ja on ollut kovan työn takana saada se hallintaan. NHB kysyi joskus kun huomasi ongelmani olenko ulkomaalainen.
"Ei kyllä oikein voi keskustelun tasoa kehua. Ensin ajattelin, että eräs päivittäin nimimerkkiään vaihteleva tapaus siellä taas purkaa pahaa oloaan, mutta ilmeisesti tämä onkin erään toisen nimerkinvaihtelijan tuotos."
Pahan olon purkamiseksi ehdotin näitä "BMW ja Mercedes-ensin" mielenosoituksia ympäri Suomea (vertaa "Suomi ensin"-mielenosoitukset). Sillä pelkkä nettikirjoitteluhan ei tätä Volvo-ahdistusta poista, on mietittävä muita keinoja. Ahdistus on niin syvään juurtunutta.
Euroopassa on satojatuhansia BMW-merkkisiä autoja kutsuttu korjaukseen tulipalovaaran vuoksi.
"Efter att ha utlyst en återkallelse av över 100.000 dieselbilar i Sydkorea har BMW beslutat att genomföra en så kallad teknisk kampanj av ytterligare 324.000 bilar i Europa. Defekter i återcirkulationen av avgaser kan nämligen orsaka att motorn börjar brinna, vilket har hänt flertalet gånger i Sydkorea, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.
Enligt Peter Maier på BMW:s svenska pressavdelning vet man ännu inte om några bilar i Sverige omfattas.
– Vi har ingen information om volym än, men med stor sannolikhet finns även bilar i Sverige, säger han.
BMW förbereder just nu information som kommer att gå ut till berörda BMW-ägare. Det gäller dieseldrivna bilar med fyrcylindrig motor, tillverkade mellan april 2015 och september 2016, samt 6-cylindriga dieselmotorer i bilar som byggts mellan juli 2012 och juni 2015. Bilmodellerna det rör sig om är 3-serien, 5-serien, 6-serien, 7-serien samt BMW:s X-modeller.
– Det här är en frivillig teknisk kampanj där vi erbjuder oss att ta in bilarna för att undersöka EGR-ventilen. Eventuellt kommer komponenter att bytas ut, säger Peter Maier."
http://www.vibilagare.se/nyheter/bmw-inleder-undersokning-efter-motorbrander