Suuret sporttisedanit testissä ja taas uusi 5 Bemari on joukon hännillä. BMW ei pärjää edes ikivanhalle A6 Audille. Miten tämä on mahdollista, koska Bemunhan piti voittaa kaikki testit ylivoimaisesti? Jälleen kerran erityismaininta surkeasta ohjauksesta ja huonosta ajettavuudesta. Tracktest varmaan kysyy taas vinkkiä kaveriltaan "Pertsalta", joka ajaa vm. 1993 316i Bemarilla ja koska Pertsan mukaan se on hyvä, niin uusi 5 BMW on paras.
Ei tullut premiumkingiä uudesta Bemarista. Tai no ehkä tuli, mutta lähinnä kiinalaiseen makuun.
Olipas isot erot!
BMW oli ajamisen ilossa (fun to drive) selkeä peränpitäjä.
Suurin ajamisen ilo oli Cadillacissa (24/25 pistettä).
Toiseksi suurin ajamisen ilo oli Mersussa (22/25 pistettä).
Seuraavina olivat Jaguar ja Audi (20/25 pistettä).
BMW sai ajamisen ilosta 17 pistettä 25:stä.
Tuulilasin testissä BMW:n kosketusnäyttöä oli vaikea käyttää kun se sijaitsi niin korkealla. Ehkäpä BMW:n töllöä pitäisi hieman laskea alaspäin ?
Autoilla ovat kovat ajat nykyään.
Ensin ne saavat turpiinsa ja kylkeensäkin turvatesteissä ja sitten vielä keskinäisissä kahinoissa.
Voi autoparkoja.
Mitenköhän ne tulevat toimeen sitten, kun kuljettajat eivät niitä enää kaitse.
Niin ne ajat muuttuvat. Enpä muista, milloin viimeksi BMW olisi hävinnyt testin selvästi heikoimman ajettavuuden vuoksi.
Eihän tässä voi enää muuta kuin nauraa ja makeasti. WhatCar ja muut saksanpösilöt hehkuttavat ketju toisensa jälkeen, kesto-erektio päällä, Volvon kiinalaisuutta ja sitten käykin ilmi että BMW:n vitossarjaan on laitettu kiinalaisten asiakkaiden toiveesta tunnoton ohjaus.
Voiko enää enempää joutua naurunalaiseksi, tä ?
Kuten totesin tästä samasta heikosta ohjaustuntumasta on valitettu vuoden 2004 testeissä Audia, BMW:tä, MB:iä ja Maybachia. Eihän tässä mitään uutta ole, kun peilaa hieman historiaa. BMW:ltä löytyy malleja joissa urheilullisuutta ja ohjauksen tunnokkuutta löytyy jos sitä haluaa ei mitään uutta auringon alla. Nämä provosoinnit mitä muutama jatkuvasti harrastaa voi jättää jo omaan arvoonsa, kun muuta ei keksitä jankutetaan samaa asiaa. Niin, mites se nyt oikein on kuka tekeekään itsensä naurunalaiseksi? ?
Eihän tästä vitossarjan ohjauksesta ole vasta puhuttu kuin kuukausi.
Heh... "This car is a zombie". Amerikkalaisessa testissä Cadillacin roolin voi ehkä jättää omaan arvoonsa. Lisäksi valikoima edustaa versioita, joita Euroopassa ja etenkään Suomessa ei paljoa myydä. Ehkäpä juuri isokoneista 5-BMW:tä lukuunottamatta, koska BMW on muita etevämpi valehtelemaan keskikulutuksensa. Esim. M-B E43 on tuntumaltaan huomattavasti "sporttisempi" kuin BMW, ja Suomen karkeilla teillä jopa meluisa ja kova.
Mutta tottahan tämä on mitä BMW:n ohjauksesta sanotaan. Kuin kumia hämmentäisi. Mitä se lieneekin.