Eihän tuo KIA Stinger mikään huono auto ole, mutta ei kai nyt sokea trollikaan sitä sentään Porschen tai Bemarin (6er GC) ylellisiin luksusristeilijöihin vertaa.
Pelkään pahoin, että nyt taidat yliarvioida Sokean trollin henkiset kyvyt.
Vaikka tehokkaista autoista pidänkin, nykyään arvostan käyttöautossani vieläkin enemmän sitä, että esim. 55 litran tankkauksella pääsen halutessani yli 1400 km:n päähän, ja vaikka pysähtymättä (penkin ergonomia ja säädöt).
Käyttöauton pitää hoitaa ihmisten kuljetus miellyttävästi ilman turhia pysähdyksiä. Itse lisään tuohon listaan jousitusmukavuuuden ja alhaisen melutason. Tehoa nykyisin on tarjolla yllin kyllin ja näin normaalissa liikenteessä jo nykyisen ekokulkineeni sähkömoottorin teho riittää liikuttamaan autoani muuta liikennettä nopeammin. Polttomoottorin mukana tehoreserviä on jo nopeisiinkin rytmin muutoksiin. Varsinaisissa suorituskykymalleissa tehoa on mielestäni jo liikaakin. Suuri teho tuo mukanaan suuret nopeudet, jotka vaativat ketteryyttä syövää vakautta autolta. Suomen teillä käytös yli 200 km/h rajan paremmalla puolen ei ole kovin olennainen, vaan ajettavuuden soisi olevan nautittavimmillaan paljon tuota alhaisemmissa nopeuksissa. vähän sama kuin nykyiset moottoripyörät, jotka kulkevat miljoonaa ja muuttuvat miellyttäviksi ajaa vastaa tautisen korkeissa nopeuksissa.
Jos Kia Stingeriä ei saa verrata Porsche Panameraan, niin mihin Porschen malliin Stingeriä saa verrata ? Ovatko 911, Boxter tai Cayman jotenkin parempia vertailukohteita ?
AMCI Testing on arvovaltainen autojen testaaja, eikä pidä alkaa itkemään jos testin lopputulos ei miellytä. Vaikka siis Kia ehkä tilasi tuon testin, niin tämä ei heikennä testin puolueettomuutta.
Esimerkiksi tässä vertailu Lexus RC F, Audi RS Coupe ja BMW M4. Vaikka Lexus olisikin testin tilannut, niin tämä ei heikennä ajokokeiden puolueettomuutta.
Jos Kia Stingeriä ei saa verrata Porsche Panameraan, niin mihin Porschen malliin Stingeriä saa verrata ? Ovatko 911, Boxter tai Cayman jotenkin parempia vertailukohteita ?
Vai onko Porsche niin hieno automerkki ettei sitä saa verrata mihinkään autoon.
Totta kai vertailla saa, mutta on omenoiden vertaaminen appelsiineihin on aina ongelmallista. Kansanautojen sporttiversiot ovat perinteisesti tarjonneet parempaa suorituskykyä eurolle kuin luksusautot. Pitäisi kai tuon olla selvää ilman vertailujakin. Ihan samalla tavalla 911, Boxter ja Cayman ovat radalla Stingeriä nopeampia, eikä se tee Stingeristä yhtään huonompaa tai parempaa. Tämä kaikki on aivan yhtä selvää kuin se, että tiloja verrattaessa Boxter on surkea verrattuna farkku Octaviaan.
Jos haluaa verrata Huyndain tuotteita Panameraan, niin miksi ihmeessä valita aivan eri luokasta Stinger, kun konsernilla olisi Genesis G80 tarjolla? Aivan . Tuolla omenoiden vertaamisella appelsiineihin saadaan haluttuja raflaavia otsikoita, jotka uppoavat kouluttomattomaan kansanosaan.
Genesis G80:ta voi verrata Panameraan. mutta mielestäni pienoisena ongelmana tässä on se että Hyundai ei oikein ole profiloitunut mitenkään urheilullisena automerkkinä kuten BMW tai Porsche.
Kerran oli eräässä autolehdessä sellainen keskusteluketju, jossa avaaja pohti ostaako hän uudehkon VW Passatin vaiko uuden Audi A4:sen. Hän pohti sitä kummalla hankinnalla saa enemmän autoa. Loppujen lopuksi tämä keskustelun avaaja osti itselleen tila-auto Dacia Lodgyn. Joten on ihan turha kuvitella että erilaisia autoja ei laiteta vastakkain oikeassa ostotilanteessa.
Kerran oli eräässä autolehdessä sellainen keskusteluketju, jossa avaaja pohti ostaako hän uudehkon VW Passatin vaiko uuden Audi A4:sen. Hän pohti sitä kummalla hankinnalla saa enemmän autoa. Loppujen lopuksi tämä keskustelun avaaja osti itselleen tila-auto Dacia Lodgyn. Joten on ihan turha kuvitella että erilaisia autoja ei laiteta vastakkain oikeassa ostotilanteessa.
Kuka sitten on väittänyt, etteivät erilaiset autot olisi vaihtoehtoja toisilleen? Erilaisissa autoluokissa on vain erilaisia vahvuuksia ja heikkouksia, jotka ovat niille luontaisia, eikä se tee noista eri luokkien tuotteista parempaa tai huonompaa. Tuosta kolmikostasi joku huhaatestaaja voisi vertailla, kuinka kalliissa Audissa on huonommat tilat kuin Lodgyssä, mutta tämänhän jo kaikki aivosähkökäyrän omaavat tiesivätkin. Lodgy taasen on hidas radalla verrattuna A4:ään, mutta sekin on ihan tietoinen valinta, eikä se tee Lodgystä sen huonompaa tila-autoa.
Mitä tahdot sanoa?
Mikä on muuten kansanauton vastakohta?
Sinulle en tahdo sanoa yhtään mitään, koska tunnen jo, kuinka sormesi syyhyävät päästä saivartelemaan jostakin epäolennaisuudesta. Jätän sen keskustelun väliin tälläkin kertaa.
Mielestäni Stinger on paljon tyylikkäämpi auto kuin esimerkiksi Audi A5/S5. Tässä Kiassa on perinteisen ison GT-auton muodot. Toki tuo Sportback-tyylisyys hieman rikkoo auton linjoja, mutta jos taakse pitää mahtua niin näin on auto muotoiltava.
Jos taas katsoo sisustaa, niin kojelauta on hillitty ja laadukkaan oloinen materiaalien osalta.
Huvittavaa kuinka kansanauton vertaaminen premiumeihin voi ottaa niin luonnon päälle, että vertailun uskottavuus heti kiistetään yms.
(Vastaava vertailukielto oli jo aikaisemmin Porssen vertailemisessa muihin premium-citymaastureihin.)
Eihän tuossa ole sen kummemmasta asiasta kyse kuin, että AMCI:n mittaamien tulosten perusteella Kian ajettavuus on Porssen tasolla. Autoja ei verrattu etupuskurista takapuskuriin kaikissa käyttötilanteissa, eikä ajettavuuttakaan kuin neljän osakokeen voimin.
Premium ei takaa, että ko. luokkaan kuuluva auto olisi ylivertainen kaikissa ominaisuuksissa. Premium takaa vain ostohintaan kuuluvan preemion.
Olivat näköjään Briteissä menneet epäkristillisesti vertaamaan Kiaa johonkin Audiinkin ja kokonaisuutena pitäneet Kiaa näistä kahdesta parempana.
Minä en kuullut tuon edeltävän videon minkä-lie-arvostelijan käyttäneen kertaakaan termiä kansanauto, tai edes synonyymiä!
Hän käytti ihan sujuvasti termiä "luxury car" ja ihan tasavertaisesti kilpailevien merkkien kanssa, tyyliin "nää kun nyt on hintavampia". Laatuvaikutelmat olivat hänelle kohdillaan ja erilaiset härppättimet erinomaisella tasolla jne.
Merkillistä että autolehdissä voidaan verrata keskenään esimerkiksi Passatia ja Tiguania, mutta täällä TM:n palstalla ei voida verrata keskenään kahta GT-autoa joiden pituusero on 16 senttiä (Stinger GT vastaan BMW 640i).
Tuo lähinnä naurattaa vertailu Kutos Bemariin.
4 sarjan Gran-Coupe on oikea vertailukohde.
Joka pyyhki suorastaan pöytää tuolla 370heppaisella KIAlla.
Testi on Auto Motor und Sportissa.
Oikeastaan voitto oli aika reilu. Bemu Nopeampi kiihtymään, kulutus huomattavasti pienempi ja paljon laadukkaampi.
KIAta taas kehuttiin halvaksi ja paljon varusteita.
Muuten, noiden bennsamoottoristen Stingereiden huoltoväli on vain 10 000km/ 1vuosi!!!!
Jossain pahasti vikaa...
Lienköhän markkinoiden alhaisin öljynvaihtoväli. Myös tuon Stingerin bensankulutus on erikoisen suuri. Teknikens Världin vertailussa kuusisylinterinen Stinger kulutti melkein viidesosan enemmän kuin Cayenne S!
Stingerin huoltokulutkin ovat aika tähtitieteelliset. Teknikens Värld laski Stingerin kulut neljäsosa tuota Cayenneä korkeammiksi ja melkein kolminkertaisiksi A4 3.0 allroad TDI quattroon verrattuna.
Paljon mieluummin öljynvaihto 10 tonnin välein ja 7 vuoden takuu, kuin 30 tonnin välein ja 2 vuoden takuu ja sen jälkeen korjaukset omaan piikkiin. Kian ja saksalaisten vastaavan tehoisten välirahalla tekee nuo huollot ja aika paljon muutakin kivaa.
Stinger on pistänyt lukuisissa vertailussa hyvin kampoihin BMW 4-sarjalle ja valinta niiden välillä on pitkälti makuasia.
Kovasti näyttää saksalaisten autojen ihailijoita jurppivan, kun korealainen on tullut samalle hiekkalaatikolle leikkimään ja sillä on vielä piru vieköön halvemmat mutta hienommat lelut.
Paljon mieluummin öljynvaihto 10 tonnin välein ja 7 vuoden takuu, kuin 30 tonnin välein ja 2 vuoden takuu.
Noilla huoltojen hinnoilla Kian merkkihuoltokin on varmasti samaa mieltä.
Stinger on pistänyt lukuisissa vertailussa hyvin kampoihin BMW 4-sarjalle ja valinta niiden välillä on pitkälti makuasia.
Juu ihan tasapainoiset verrokit nuo ovat. Hyvin pitkälti klassinen asetelma. Premium on hieman kalliimpi ja tarjoaa hieman parempaa mukavuutta ja laatuvaikutelmaa.
Käden väännön tiimellksessä on ehkä hyvä pitää mielessä verrataanko autoja vai brändejä :-)
Sen mitä itse kävin Stingeriä katsomassa niin ei sen sisusta ainakaan yhtään häviä 3 sarjalle tai omalle B9 sarjan A4:llä. Tyyli on toki erilainen.
Bemarilla ja Audilla on se ongelma että sisuta n aivan sama onko kyseessä peruspampula vai GT tai jopa cittari. Tämä siis hyvässä ja pahassa mutta kyllä jos auto on GT niin sen sisusta pitäisi erota farkusta tai muka-maasturista.
Vaan on tuo Stinger metallipunaisena tyrmäävän upea. Jotenkin tuohon ei sovi vajaavetoinen 4-pyttyine diesel mutta sellaisia on keskieurooppalaisille tarjottava. Vielä jos tekisivä tuohon harmaan sisustan niin saksalainen ostaja varmaan villiintyisi :-)
Stinger GT kulutti 11,6 litraa ja BMW Gran Coupe 10,5 litraa satasella (testverbrauch). NHB pitää ilmeisesti tuota 1,1 litran eroa niin suurena että kaikki henkilökohtainen omaisuus on pantattava bensavelkojen maksuun.
Stinger GT kulutti 11,6 litraa ja BMW Gran Coupe 10,5 litraa satasella (testverbrauch). NHB pitää ilmeisesti tuota 1,1 litran eroa niin suurena että kaikki henkilökohtainen omaisuus on pantattava bensavelkojen maksuun.
Kirjoitin kyllä aivan yksiselitteisesti, mitä kulutusta pidin suurena, mutta sinä tapasi mukaan alat sönköttämään omia hourailujasi minun ajatuksina. Sekin on sinulle tyypillistä, että vasta vähän aikaa sitten haukuit AMS:n epäluotettavaksi ja kehuit TV:tä, mutta nyt sitten TV:n kulutukset eivät kelpaa, vaan kaivelet AMS:n mittauksia.
Mikähän siinä on, että kaikkein persaukisimman oloiset alkavat aina huutelemaan muiden rahojen riittävyydestä? Meinaan vaan, että perseesi ei kestänyt edes Seatin perusvarustelua, mutta silti vain yritystä löytyy huudella rahojen riittävyydestä. Vaikea ymmärtää logiikkaasi huutelusi takana. Tai voihan olla, että linjasi on tässäkin yhtä epämääräinen kuin noissa "luotetuissa" autolehdissä.
NHB se taas sekoilee minkä ehtii. Atecassa on kolme varustelutasoa Reference, Style ja Excellence. Mulla on tuo Style-varustelutaso koska se on ihan riittävä, muun muassa infotainment on parempi kuin Reference-varustelutasossa.
Kulutuksista niin BMW 4 Gran Coupe on pieni auto, joten kulutus 10,5 litraa on tähän nähden melko korkea.
(P.S. Audi ja Seat ilmeisesti jakavat tekniikkaa koska löysin autostani varaosan sisältävän pussin Audin logolla).
Autoexpress katsoi että Stinger oli hauskempi ajettava kuin Audi S5. Lisäksi Autoexpress katsoi että Stinger tarjoaa enemmän vastinetta rahalle kuin Audi, hintaeroa oli jotakin 8.000 - 9.000 puntaa eli onko tuo nyt sitten noin 15.000 e.
"The S5 Sportback’s sharp looks and great interior mean it has plenty of appeal – but it’s not as fun to drive as the Stinger GT S. Both have their merits, and the security of four-wheel drive might appeal to some, but the Audi’s higher price and costly options mean it isn’t as good value as the Stinger."
Derrick:
"(P.S. Audi ja Seat ilmeisesti jakavat tekniikkaa koska löysin autostani varaosan sisältävän pussin Audin logolla)."
Eikös tämä ole huojentavaa tietoa, kun Seat Atecasi on "kasattu" Audin osilla. Kävin aikoinaan asiasta perusteellisen keskustelun NHB:n kanssa, löytyy varmasti arkiston helmistä. Osassa osista ei ole eroa kuten totesit Seatistasi löytyi Audin varaosan sisältämä pussi. Mitäs luulet Derrick löytyykö Audista ainoatakaan Seatin logolla varustettua varaosa pussia? Mielenmuokkausta tai mitä lie kun Seatin omistajalle tulee mielikuva että ajelen tässä "melkein" Audilla. Toisinpäin homma ei tietenkään toimi samaan tapaan.
Mielenkiintoista nähdä montako Stingeriä myydään noin yleensä.
Onko ihmiset valmiita maksamaan KIAsta hyvän auton hinnan?
Aluksi varmaan kauppa käy, mutta vaikkapa parin vuoden kuluttua, miten sitten.
Itsekki istuin tuossa 2,2 dieselissä, kaikilla mausteilla varustellussa, viime vuoden puolella, ja kyllähän se hieno auto on.
Mutta olisinko valmis maksamaan siitä pyydetyt 68 000€?. En.
Itselläni oli noin 10 vuotta sitten VW Passat Highline-varustelutasolla, mutta en kuitenkaan kokenut olevani mitenkään onnellisempi autoilija kuin muutoin.
Pelkään pahoin, että nyt taidat yliarvioida Sokean trollin henkiset kyvyt.
Käyttöauton pitää hoitaa ihmisten kuljetus miellyttävästi ilman turhia pysähdyksiä. Itse lisään tuohon listaan jousitusmukavuuuden ja alhaisen melutason. Tehoa nykyisin on tarjolla yllin kyllin ja näin normaalissa liikenteessä jo nykyisen ekokulkineeni sähkömoottorin teho riittää liikuttamaan autoani muuta liikennettä nopeammin. Polttomoottorin mukana tehoreserviä on jo nopeisiinkin rytmin muutoksiin. Varsinaisissa suorituskykymalleissa tehoa on mielestäni jo liikaakin. Suuri teho tuo mukanaan suuret nopeudet, jotka vaativat ketteryyttä syövää vakautta autolta. Suomen teillä käytös yli 200 km/h rajan paremmalla puolen ei ole kovin olennainen, vaan ajettavuuden soisi olevan nautittavimmillaan paljon tuota alhaisemmissa nopeuksissa. vähän sama kuin nykyiset moottoripyörät, jotka kulkevat miljoonaa ja muuttuvat miellyttäviksi ajaa vastaa tautisen korkeissa nopeuksissa.
Jos Kia Stingeriä ei saa verrata Porsche Panameraan, niin mihin Porschen malliin Stingeriä saa verrata ? Ovatko 911, Boxter tai Cayman jotenkin parempia vertailukohteita ?
AMCI Testing on arvovaltainen autojen testaaja, eikä pidä alkaa itkemään jos testin lopputulos ei miellytä. Vaikka siis Kia ehkä tilasi tuon testin, niin tämä ei heikennä testin puolueettomuutta.
Esimerkiksi tässä vertailu Lexus RC F, Audi RS Coupe ja BMW M4. Vaikka Lexus olisikin testin tilannut, niin tämä ei heikennä ajokokeiden puolueettomuutta.
Totta kai vertailla saa, mutta on omenoiden vertaaminen appelsiineihin on aina ongelmallista. Kansanautojen sporttiversiot ovat perinteisesti tarjonneet parempaa suorituskykyä eurolle kuin luksusautot. Pitäisi kai tuon olla selvää ilman vertailujakin. Ihan samalla tavalla 911, Boxter ja Cayman ovat radalla Stingeriä nopeampia, eikä se tee Stingeristä yhtään huonompaa tai parempaa. Tämä kaikki on aivan yhtä selvää kuin se, että tiloja verrattaessa Boxter on surkea verrattuna farkku Octaviaan.
Jos haluaa verrata Huyndain tuotteita Panameraan, niin miksi ihmeessä valita aivan eri luokasta Stinger, kun konsernilla olisi Genesis G80 tarjolla? Aivan . Tuolla omenoiden vertaamisella appelsiineihin saadaan haluttuja raflaavia otsikoita, jotka uppoavat kouluttomattomaan kansanosaan.
Genesis G80:ta voi verrata Panameraan. mutta mielestäni pienoisena ongelmana tässä on se että Hyundai ei oikein ole profiloitunut mitenkään urheilullisena automerkkinä kuten BMW tai Porsche.
BMW:llä on kaksi GT-mallimerkinnällä varustettua autoa, 3-sarjan GT ja 6-sarjan GT. Myös Kia Stingerin mallimerkinnässä lukee GT.
Sitten on nelossarjan Gran Coupe ja kutossarjan Gran Coupe. Hinnallisesti nelossarja on lähinnä Stingeriä.
NHB:
Tuolla omenoiden vertaamisella appelsiineihin saadaan haluttuja raflaavia otsikoita, jotka uppoavat kouluttomattomaan kansanosaan.
Mitä tahdot sanoa?
Mikä on muuten kansanauton vastakohta?
Kerran oli eräässä autolehdessä sellainen keskusteluketju, jossa avaaja pohti ostaako hän uudehkon VW Passatin vaiko uuden Audi A4:sen. Hän pohti sitä kummalla hankinnalla saa enemmän autoa. Loppujen lopuksi tämä keskustelun avaaja osti itselleen tila-auto Dacia Lodgyn. Joten on ihan turha kuvitella että erilaisia autoja ei laiteta vastakkain oikeassa ostotilanteessa.
Kuka sitten on väittänyt, etteivät erilaiset autot olisi vaihtoehtoja toisilleen? Erilaisissa autoluokissa on vain erilaisia vahvuuksia ja heikkouksia, jotka ovat niille luontaisia, eikä se tee noista eri luokkien tuotteista parempaa tai huonompaa. Tuosta kolmikostasi joku huhaatestaaja voisi vertailla, kuinka kalliissa Audissa on huonommat tilat kuin Lodgyssä, mutta tämänhän jo kaikki aivosähkökäyrän omaavat tiesivätkin. Lodgy taasen on hidas radalla verrattuna A4:ään, mutta sekin on ihan tietoinen valinta, eikä se tee Lodgystä sen huonompaa tila-autoa.
Sinulle en tahdo sanoa yhtään mitään, koska tunnen jo, kuinka sormesi syyhyävät päästä saivartelemaan jostakin epäolennaisuudesta. Jätän sen keskustelun väliin tälläkin kertaa.
Mielestäni Stinger on paljon tyylikkäämpi auto kuin esimerkiksi Audi A5/S5. Tässä Kiassa on perinteisen ison GT-auton muodot. Toki tuo Sportback-tyylisyys hieman rikkoo auton linjoja, mutta jos taakse pitää mahtua niin näin on auto muotoiltava.
Jos taas katsoo sisustaa, niin kojelauta on hillitty ja laadukkaan oloinen materiaalien osalta.
Huvittavaa kuinka kansanauton vertaaminen premiumeihin voi ottaa niin luonnon päälle, että vertailun uskottavuus heti kiistetään yms.
(Vastaava vertailukielto oli jo aikaisemmin Porssen vertailemisessa muihin premium-citymaastureihin.)
Eihän tuossa ole sen kummemmasta asiasta kyse kuin, että AMCI:n mittaamien tulosten perusteella Kian ajettavuus on Porssen tasolla. Autoja ei verrattu etupuskurista takapuskuriin kaikissa käyttötilanteissa, eikä ajettavuuttakaan kuin neljän osakokeen voimin.
Premium ei takaa, että ko. luokkaan kuuluva auto olisi ylivertainen kaikissa ominaisuuksissa. Premium takaa vain ostohintaan kuuluvan preemion.
Olivat näköjään Briteissä menneet epäkristillisesti vertaamaan Kiaa johonkin Audiinkin ja kokonaisuutena pitäneet Kiaa näistä kahdesta parempana.
Minä en kuullut tuon edeltävän videon minkä-lie-arvostelijan käyttäneen kertaakaan termiä kansanauto, tai edes synonyymiä!
Hän käytti ihan sujuvasti termiä "luxury car" ja ihan tasavertaisesti kilpailevien merkkien kanssa, tyyliin "nää kun nyt on hintavampia". Laatuvaikutelmat olivat hänelle kohdillaan ja erilaiset härppättimet erinomaisella tasolla jne.
Merkillistä että autolehdissä voidaan verrata keskenään esimerkiksi Passatia ja Tiguania, mutta täällä TM:n palstalla ei voida verrata keskenään kahta GT-autoa joiden pituusero on 16 senttiä (Stinger GT vastaan BMW 640i).
Tuo lähinnä naurattaa vertailu Kutos Bemariin.
4 sarjan Gran-Coupe on oikea vertailukohde.
Joka pyyhki suorastaan pöytää tuolla 370heppaisella KIAlla.
Testi on Auto Motor und Sportissa.
Oikeastaan voitto oli aika reilu. Bemu Nopeampi kiihtymään, kulutus huomattavasti pienempi ja paljon laadukkaampi.
KIAta taas kehuttiin halvaksi ja paljon varusteita.
Muuten, noiden bennsamoottoristen Stingereiden huoltoväli on vain 10 000km/ 1vuosi!!!!
Jossain pahasti vikaa...
Lienköhän markkinoiden alhaisin öljynvaihtoväli. Myös tuon Stingerin bensankulutus on erikoisen suuri. Teknikens Världin vertailussa kuusisylinterinen Stinger kulutti melkein viidesosan enemmän kuin Cayenne S!
Stingerin huoltokulutkin ovat aika tähtitieteelliset. Teknikens Värld laski Stingerin kulut neljäsosa tuota Cayenneä korkeammiksi ja melkein kolminkertaisiksi A4 3.0 allroad TDI quattroon verrattuna.
Paljon mieluummin öljynvaihto 10 tonnin välein ja 7 vuoden takuu, kuin 30 tonnin välein ja 2 vuoden takuu ja sen jälkeen korjaukset omaan piikkiin. Kian ja saksalaisten vastaavan tehoisten välirahalla tekee nuo huollot ja aika paljon muutakin kivaa.
Stinger on pistänyt lukuisissa vertailussa hyvin kampoihin BMW 4-sarjalle ja valinta niiden välillä on pitkälti makuasia.
Kovasti näyttää saksalaisten autojen ihailijoita jurppivan, kun korealainen on tullut samalle hiekkalaatikolle leikkimään ja sillä on vielä piru vieköön halvemmat mutta hienommat lelut.
Noilla huoltojen hinnoilla Kian merkkihuoltokin on varmasti samaa mieltä.
Juu ihan tasapainoiset verrokit nuo ovat. Hyvin pitkälti klassinen asetelma. Premium on hieman kalliimpi ja tarjoaa hieman parempaa mukavuutta ja laatuvaikutelmaa.
Eihän huoltoa ole pakko merkkihuollossa tehdä.
Niin tai näin; Entinen hovimekaanikkoni totesi joskus, että kun ölynvaihtoja harvennetaan, joutuu vastaavasti vaihtamaan moottoreita useammin.
Harvoin tehdylle huollolle ei ole teknistä perustetta, mutta sillä saadaan mitään tekniikasta ymmärtämättömät humanistit innostumaan.
Käden väännön tiimellksessä on ehkä hyvä pitää mielessä verrataanko autoja vai brändejä :-)
Sen mitä itse kävin Stingeriä katsomassa niin ei sen sisusta ainakaan yhtään häviä 3 sarjalle tai omalle B9 sarjan A4:llä. Tyyli on toki erilainen.
Bemarilla ja Audilla on se ongelma että sisuta n aivan sama onko kyseessä peruspampula vai GT tai jopa cittari. Tämä siis hyvässä ja pahassa mutta kyllä jos auto on GT niin sen sisusta pitäisi erota farkusta tai muka-maasturista.
Vaan on tuo Stinger metallipunaisena tyrmäävän upea. Jotenkin tuohon ei sovi vajaavetoinen 4-pyttyine diesel mutta sellaisia on keskieurooppalaisille tarjottava. Vielä jos tekisivä tuohon harmaan sisustan niin saksalainen ostaja varmaan villiintyisi :-)
Stinger GT kulutti 11,6 litraa ja BMW Gran Coupe 10,5 litraa satasella (testverbrauch). NHB pitää ilmeisesti tuota 1,1 litran eroa niin suurena että kaikki henkilökohtainen omaisuus on pantattava bensavelkojen maksuun.
https://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/kia-stinger-33-t-gdi-und-bmw-440i-gran-coupe-im-test-12849217.html
Kirjoitin kyllä aivan yksiselitteisesti, mitä kulutusta pidin suurena, mutta sinä tapasi mukaan alat sönköttämään omia hourailujasi minun ajatuksina. Sekin on sinulle tyypillistä, että vasta vähän aikaa sitten haukuit AMS:n epäluotettavaksi ja kehuit TV:tä, mutta nyt sitten TV:n kulutukset eivät kelpaa, vaan kaivelet AMS:n mittauksia.
Mikähän siinä on, että kaikkein persaukisimman oloiset alkavat aina huutelemaan muiden rahojen riittävyydestä? Meinaan vaan, että perseesi ei kestänyt edes Seatin perusvarustelua, mutta silti vain yritystä löytyy huudella rahojen riittävyydestä. Vaikea ymmärtää logiikkaasi huutelusi takana. Tai voihan olla, että linjasi on tässäkin yhtä epämääräinen kuin noissa "luotetuissa" autolehdissä.
Kia Stinger GT S:
Test economy: 28.6 mpg
Audi S5 Sportback:
Test economy: 26.2 mpg
http://www.autoexpress.co.uk/kia/stinger/102218/kia-stinger-vs-audi-s5
NHB se taas sekoilee minkä ehtii. Atecassa on kolme varustelutasoa Reference, Style ja Excellence. Mulla on tuo Style-varustelutaso koska se on ihan riittävä, muun muassa infotainment on parempi kuin Reference-varustelutasossa.
Kulutuksista niin BMW 4 Gran Coupe on pieni auto, joten kulutus 10,5 litraa on tähän nähden melko korkea.
(P.S. Audi ja Seat ilmeisesti jakavat tekniikkaa koska löysin autostani varaosan sisältävän pussin Audin logolla).
Autoexpress katsoi että Stinger oli hauskempi ajettava kuin Audi S5. Lisäksi Autoexpress katsoi että Stinger tarjoaa enemmän vastinetta rahalle kuin Audi, hintaeroa oli jotakin 8.000 - 9.000 puntaa eli onko tuo nyt sitten noin 15.000 e.
"The S5 Sportback’s sharp looks and great interior mean it has plenty of appeal – but it’s not as fun to drive as the Stinger GT S. Both have their merits, and the security of four-wheel drive might appeal to some, but the Audi’s higher price and costly options mean it isn’t as good value as the Stinger."
Derrick:
"(P.S. Audi ja Seat ilmeisesti jakavat tekniikkaa koska löysin autostani varaosan sisältävän pussin Audin logolla)."
Eikös tämä ole huojentavaa tietoa, kun Seat Atecasi on "kasattu" Audin osilla. Kävin aikoinaan asiasta perusteellisen keskustelun NHB:n kanssa, löytyy varmasti arkiston helmistä. Osassa osista ei ole eroa kuten totesit Seatistasi löytyi Audin varaosan sisältämä pussi. Mitäs luulet Derrick löytyykö Audista ainoatakaan Seatin logolla varustettua varaosa pussia? Mielenmuokkausta tai mitä lie kun Seatin omistajalle tulee mielikuva että ajelen tässä "melkein" Audilla. Toisinpäin homma ei tietenkään toimi samaan tapaan.
Ja samalta valmistajalta menee ilman logoa motonetin hyllyyn, niinhän täällä on kerrottu. Sama kohtalon on bmw:n varaosilla
Trolli veti sitten taas kerran huolella vihkoon, mutta ei mitään uutta. Alkuperäisosia ei pidä sekoittaa tarvikeosiin.
niinhän täällä on kerrottu
Minun autot huolletaan maahantuojan huollossa, en tiedä osien logoista mitään.
Mielenkiintoista nähdä montako Stingeriä myydään noin yleensä.
Onko ihmiset valmiita maksamaan KIAsta hyvän auton hinnan?
Aluksi varmaan kauppa käy, mutta vaikkapa parin vuoden kuluttua, miten sitten.
Itsekki istuin tuossa 2,2 dieselissä, kaikilla mausteilla varustellussa, viime vuoden puolella, ja kyllähän se hieno auto on.
Mutta olisinko valmis maksamaan siitä pyydetyt 68 000€?. En.
Itselläni oli noin 10 vuotta sitten VW Passat Highline-varustelutasolla, mutta en kuitenkaan kokenut olevani mitenkään onnellisempi autoilija kuin muutoin.