Täytyy kyllä ihmetellä sitä kuinka paljon tunteita normaalit perhe-autot aiheuttavat. Monella on syntynyt autoon tunneside.
Kyseessähän on vain kulkuväline jolla liikutaan paikasta toiseen, esimerkiksi mennään kauppaan. Vaikka autolla ajetaan korkeintaan tunti päivässä, niin autosta jaksetaan jauhaa keskustelupalstalla päivätolkulla ihan kuin auto olisi jokin lemmikki.
Onko autoista kiinnostuneilla mahdollisesti jokin aukko elämässään jota yritetään paikata autoista jauhamalla vai onko yksinkertaisesti siitä kyse että autohullut ovat tyhmiä ja yksinkertaisia.
Jos asia kiinnostaa, kannattaisiko sinun kysyä joltain autohullulta?
Onhan tekniikan maailmassa leipäkoneitakin testattu, ei kuitenkaan oikein keskustelu herää.
Jos kyseessä olisi pelkkä kulkuväline olisi autokanta kovin erilainen kuin mitä se nyt on, autoon ei kannattaisi panostaa yhtään ylimääräistä rahaa. Paitsi ehkä ilmastointiin, (kaukosäädettävään) keskuslukitukseen, äänentoistoon jos ei halua istua hiljaisuudessa.
Joillekin auto on pelkkä kodinkone, mutta toisille se on tekninen taidonnäyte, statussymboli (suomalainen autovero korostaa) ja on autoja eri käyttötarkoituksiinkin (tilava farmari, avo-auto, maastoauto, isot ja pienet, nopeat ja hitaat, voimakkaat ja laiskat).
Jostain syystä uusien autojen keskusteluissa keskimääräistä kalliimmista autoista syntyy muita enemmän keskustelua. Tuoreesta Golf-luokan perheautotestistä ei ole minun lisäkseni ainoatakaan kommenttia. Onkohan testiä edes luettu. On kai liian tylsää kalustoa tai sitten omaa arkeen kuuluvat asiat ovat juuri kuten aloittaja toivoo ja vain premium-tason haaveista syntyy keskustelua. Miten se vanha sanonta puheena olevasta aiheesta menikään.
Palstalla on vähän kirjoittajia, joten vastauksia tulee vähän. Ja jos keskustelun taso ei ole hyvä ei rekisteröityminen houkuttele.
Itse en 5-ovista tarvitse, mutta onhan teknisesti testi mielenkiintoinen kun moottorikoot ovat parhaiden vääntölukemien osalta enemmän kuin puolittuneet ja kulutuslukemat kuin dieseleillä.
Testistä puuttui Mercedes A-luokka tai Audi A3 (vaikka olisikin 3000 euroa kalliimpia), silloin olisi saanut hyvän vertailukohteen sille minkälainen tämä pienempi kokoluokka on.
Tämä palsta on vajonnut sille tasolle, mille moderoimattomilla palstoilla on tapana vajota. Keskustelusta suurin osa on kahden avohoitopotilaan mielen synkkien ajatusten purkautumista. Tämä toisistaan elävä tuhokaksikko on saanut ajettua melkein kaikki vähänkään asialliseen keskusteluun kykenevät pois palstalta. Kukapa täyspäinen tuollaista sotkua viitsisi mielikseen lukea. Mutta turha näitä trolleja on syyttää mistään, juurisyy on yksin ja ainoastaan palstan pitäjien, jotka eivät jostain syystä halua puuttua tuollaiseen häiriökäyttäytymiseen. Tai no kerran aktiivisempi trolli sai bannit, mutta rutinoituneena nimimerkin vaihtajana hän vaihtoi sulavasti vain uuden nimimerkin itselleen ja häiriköinti jatkui vanhaan mallin.
Ohjeet TM:lle: moderointi käyttöön, bannit toimiviksi ja ignore-toiminto palstalle.
Itse muuten kommentoin tuon uusimman vertailun kulutuksia. Joskus Golf-luokan autoista keskusteleminen vielä kiinnosta tai ainakin tuosta Golfista keskustelu kiinnosti. Muistan muuten hyvin, kun nykyisen Golfin esittelyn aikoihin kirjoitin havoinnoistani uudesta mallista. Silloin keskustelu eskaloitui valtaviin mittasuhteisiin. Lukuisat kirjoittajat loivat valtavan paskamyrskyn, jonka viesti oli se, että GOlf on ihan paska vikaläjä ja NHB ei tajua sitä, koska fanittaa. Tuolloin tuntui keskustelu Golf luokasta kiinnostavan. Nyt kun vuosien jälkeen onkin selvinnyt, että kaikki mitä silloin kirjoitin, pitikin paikkansa, niin Golfista keskustelu ei enää kiinnosta.
Samaa mieltä alottajan kanssa. Autoista liiallisesti ja tunteellisesti öyhöttävät ovat tyhmiä ja yksinkertaisia, se ei katso mitään ammatti tai koulutustaustaa, niihin lukeutuvat dippainssejä, insinöörejä, duunareita, autoalan "ammattilaisia", autoalan opettajia. (eivät muuhun työhön enää sovi...) jne..koko Suomen läpileikkaus
Näihin lukeutuu vielä usein topicin aloittajan mainitsemat määreet siis tyhmistä ja yksinkertaisisita, ja sen lisäksi passiivisagressiivisia henkilökohtasia loukkauksia ja hyökkäyksiä jakelevat käytösmallit niin oikein täydellinen rotuedustaja on käsillä - ihminen jonka kanssa kukaan ei halua koskaan olla missään tekemisissä tai yrittää keskustella mistään asioista, ei varsinkaan autoihin liittyen.
Useimmiten nämä öyhöttäjät eivät myöskään näytä tietävän autoista isommassa mittakaavassa yhtään mitään, ja qualifoi itsensä osapuilleen jarruremontin osaavana tai esim. isomman pakokaasuahtimen asentajana omaan harrasteröttelöönsä kokonaisvaltaisesti autoteollisuuden asiantuntijaksi - siis homma mikä jätetään rasvanäpeille muutenkin sen merkityksettömyyden takia että asiantuntijat voivat keskittyä tärkeämpiinkin asioihin.
jaksetaan jauhaa keskustelupalstalla päivätolkulla
Mikä muuten olisi SE parempi keskustelun aihe kun keskustelupalstan aihealueena on autot? Amerikkalaisten pelaamasta jääkiekkopelistä en osaa itse ainakaan innostua.
"Tämä palsta on vajonnut sille tasolle, mille moderoimattomilla palstoilla on tapana vajota. Keskustelusta suurin osa on kahden avohoitopotilaan mielen synkkien ajatusten purkautumista. Tämä toisistaan elävä tuhokaksikko on saanut ajettua melkein kaikki vähänkään asialliseen keskusteluun kykenevät pois palstalta. Kukapa täyspäinen tuollaista sotkua viitsisi mielikseen lukea. Mutta turha näitä trolleja on syyttää mistään, juurisyy on yksin ja ainoastaan palstan pitäjien, jotka eivät jostain syystä halua puuttua tuollaiseen häiriökäyttäytymiseen. Tai no kerran aktiivisempi trolli sai bannit, mutta rutinoituneena nimimerkin vaihtajana hän vaihtoi sulavasti vain uuden nimimerkin itselleen ja häiriköinti jatkui vanhaan mallin."
Jep, olen huomannut että TM ei puutu runsaaseen automerkki-mainontaan. Esimerkiksi jokaikisestä uudesta BMW-mallista on oma mainontaketjunsa.
Oma tulkintani palstan tilanteesta on se että premium-haaveilijat ovat valloittaneet palstan eikä premium-keskustelu ja premium-haaveilu oikein jaksa kiinnostaa ketään.