V90:n valmistus saattaa loppua

42 kommenttia
«1

Ruotsalaisessa auto, motor & sport -lehdessä on artikkeli, jossa kerrotaan että Volvon V90 menee huonosti kaupaksi, ja siitä syystä Volvolla mietitään että kannattaako nykyiselle mallille tehdä ollenkaan seuraajaa. Esimerkiksi ensi vuonna Volvo valmistaa 200.000 kpl XC40-mallia, kun taas V90 myy vain vaivaiset 30.000 kpl vuodessa. Uusi V60 myy 2 kertaa enemmän kuin V90. Kun otetaan huomioon miten Volvon uudet mallit ovat vuodesta toiseen olleet vikatilastojen kärkipäässä (eniten vikoja) ä, niin en toisaalta ihmettele jos ei kallis V90 käy kaupaksi

  
  • muokattu 28.06.2019 09:44

    Ihan mielenkiinnosta, linkkaatko jonkun vikatilaston?

    Tuo isojen ja vähän pienempienkin farkkujen myynnin lasku taitaa olla Volvoa laajempi trendi kun ostajat siirtyvät katumaastureihin. Hondalla ei ole enää (ainakaan Euroopassa) Accordia, Toyota Avensis jatkoi tekohengitettynä pitkään merkittävältä osin Suomen markkinoiden takia (true story), oli aika kun Golfista ei saanut farkku jne.

    Omalta kannalta harmi, oma suosikkini on isohko farkku mieluiten Cross country / Outback / Alltrack - tyyppisesti korotettuna.

      
  • muokattu 28.06.2019 15:14

    "Eftersom Volvos fabriker går för fullt är det självklart att man vill bygga flest av de modeller där vinsten är som störst – och det gynnar alltså suvarna."

    Ei tuossa lauseessa puhuta mitään vioista taikka kalleudesta, todetaan vain että Volvon tehtaat käyvät täysillä ja siksi niissä halutaan valmistaa eniten suveja joista saadaan paras myyntikate.

    Tietysti hinta liittyy siihen että V60 on halvempi ja melkein yhtä tilava kuin V90. V60 on VW Passatin pituinen.

    Lisäksi sedanien ja farmariautojen kysyntä laskee yleisestikin kun kysyntä on siirtynyt katumaastureihin.

      
  • muokattu 28.06.2019 16:52

    Pekka36 aloitti 16.1.2019 keskusteluketjun "Volvo V90:ssä paljon vikoja" ja lähteenä oli tuo Automotorsport.

    "Ruotsalaisen autolehden auto, motor & sportin numerossa 24/2018 oli juttu, jossa kerrottiin omistajilta kerättyjä kokemuksia uusista autoista. Takuuaikana oli tullut korjattavia vikoja seuraaville prosenttimäärille omistajia: BMW 5-sarja 16 %, Audi A6 20 %, Mercedes E-sarja 35 %, Volvo V90 55 %. Volvon lukua lehti piti surkeana, ja tämä onkin tällä hetkellä Volvon suurin ongelma. Merkin maine tuskin kestää sitä jos tämä jatkuu pitkään."

    Herää kysymys että miksi tätä samaa asiaa (vikaisuutta) pitää tyrkyttää kahdessa eri keskusteluketjussa ?

      
  • Ahaa, tämä olikin toiveuusinta.

    Voin kertoa että itsekin tulen piakkoin viemään uuden Volvoni takuukorjaukseen. Auton wifi-hotspot ei nimittäin toimi. Pystyy sillä silti jotenkuten ajamaan 😉

    Erilaisia tilastoja tarkastellessa olisi hyvä tietää/ymmärtää mitä se on syönyt.

      
  • Kaikille ei ole mennyt jakeluun uusinnat eikä toiveuusinnat. Pesunkestävä trolli tuuppaa toisessa ketjussa vähin lahjoin aivan muuta. Ymmärtämättä oikeastaan mistään mitään, mutta eipä mitään uutta.

    Kuutamotrolli: "BMW, 5 Hylkäys % 14,5 Etuakselisto Ohjausnivelet ja -tangot Jousitus ja iskunvaimennus
    Mercedes-Benz, E Hylkäys % 5,8 Käyttöjarru Renkaat ja vanteet Seisontajarrun dynamometritesti

    BMW:n viat on kalliita korjata, Mersut on paljonajettuja takseja silti noin vähävikaisia."

    Pekka36:n toiveuusinta lienee ihan faktaa: "Ruotsalaisen autolehden auto, motor & sportin numerossa 24/2018 oli juttu, jossa kerrottiin omistajilta kerättyjä kokemuksia uusista autoista. Takuuaikana oli tullut korjattavia vikoja seuraaville prosenttimäärille omistajia: BMW 5-sarja 16 %, Audi A6 20 %, Mercedes E-sarja 35 %, Volvo V90 55 %. Volvon lukua lehti piti surkeana, ja tämä onkin tällä hetkellä Volvon suurin ongelma. Merkin maine tuskin kestää sitä jos tämä jatkuu pitkään."

    Auto Motor & Sport (Swe) 24/2018

      
  • Mikäs noissa hylkäysprosenteissa sitten oli pielessä? kysyi hän kiinnostuneena.

      
  • Hylkäysprosentit vaihtelevat vuosien vaihtuessa. Eikä nuo ihmeemmin kiinnosta, jotkut ilakoivat näilläkin ymmärtämättä numeroiden taakse. Julistaen kalliita korjauskuluja vaikka nuo ovat oikeasti halvimmasta päästä. En tiedä mistä trolli veti nuo luvut mutta ei ollut ensikerta tuota samaa tulee melkein joka ketjussa. Ehkä siinä jonkilaista tyydytystä sitten tulee mukana ja jotenkin sitä pahoinvointia pitää näemmä helpottaa.

      
  • Tutkin muuten vuosien 2003 - 2013 ja 2015 katsastukset (Trafi). En tiedä liittykö tutkimukseni pääaiheeseen.

    Keskimääräinen ajomatka oli Mersulla 219.000 km ja hylkyprosentti oli 22,70.

    Keskimääräinen ajomatka oli Volvolla 216.000 km ja hylkyprosentti oli 19,80.

    Keskimääräinen ajomatka oli Toyotalla 167.000 km ja hylkyprosentti oli 11,20.

    Keskimääräinen ajomatka oli BMW:llä 192.000 km ja hylkyprosentti oli 21,30.

    Keskimääräinen ajomatka oli VW:llä 182.000 km ja hylkyprosentti oli 18,10.

    Keskimääräinen ajomatka oli Audilla 190.000 km ja hylkyprosentti oli 13,50.

    Keskimääräinen ajomatka oli Seatilla 170.000 km ja hylkyprosentti oli 18,80.

      
  • Okei. No mutta millä perusteella tuo Pekan takuukorjaustilasto sitten oli parempi? Eihän sekään sisältänyt sen syvempää analyysiä syistä.

    Lähde siinä toki oli mainittu, joten ainakin sillä tavalla.

      
  • muokattu 28.06.2019 19:08

    En saanut tuosta aloituksesta muuta irti kuin että farmariautot joutuvat väistymään SUV:ien tieltä ja että Volvosta on tulossa SUV-merkki. XC 90:n yläpuolelle on vielä tulossa XC 100:kin.

    Esimerkiksi BMW 3 GT lakkautetaan koska se on joutunut väistymään SUV:ien tieltä. Tilavampaa autoa haluavat nimenomaan SUV:in eikä tällaista mallia. Toki vertaus Volvoon on hieman heikko mutta tässäkin asiassa on kyse SUV:ien esiinmarssista.

      
  • @▫️ kirjoitti:
    En saanut tuosta aloituksesta muuta irti kuin että farmariautot joutuvat väistymään SUV:ien tieltä ja että Volvosta on tulossa SUV-merkki. XC 90:n yläpuolelle on vielä tulossa XC 100:kin.

    Esimerkiksi BMW 3 GT lakkautetaan koska se on joutunut väistymään SUV:ien tieltä. Tilavampaa autoa haluavat nimenomaan SUV:in eikä tällaista mallia. Toki vertaus Volvoon on hieman heikko mutta tässäkin asiassa on kyse SUV:ien esiinmarssista.

    Siitähän tässä nimenomaan onkin kysymys, muoti/trendi/mieltymykset/tarpeet vievät SUVien suuntaan, ja kärsijöinä saman (hinta) luokan farmarit. Se vikatilastoasia on ihan höpöhöpöä.

      
  • BMW oli viimeinen, Audi kolmanneksi viimeinen ja MB kuudenneksi viimeinen JD Powerin Englannin luotettavuustutkimuksessa, Volvo taas oli selvästi keskitason yläpuolella luotettavuudessa.

    https://www.google.fi/amp/s/www.carscoops.com/2019/05/peugeot-tops-uk-dependability-study-bmw-finishes-dead-last/amp/

      
  • muokattu 28.06.2019 22:32

    Premium-autoissa on uutta teknologiaa joka ei toimi luotettavasti.

    "The UK Vehicle Dependability Study also found that owners of premium models cite more problems with their audio/communication/entertainment/navigation systems that owners of mainstream vehicles. The same applies for the newer safety features (for example, blind spot monitoring, collision avoidance, and more), with more expensive cars facing more issues with them than the more affordable vehicles.

    When we look at the PP100 scores of relatively new safety technologies, it’s clear that manufacturers still have work to do to perfect those systems—particularly premium brands that use them as a major selling point,” said Josh Halliburton, Head of European Operations at J.D. Power."

      
  • @M880 kirjoitti:
    Ahaa, tämä olikin toiveuusinta.

    Voin kertoa että itsekin tulen piakkoin viemään uuden Volvoni takuukorjaukseen. Auton wifi-hotspot ei nimittäin toimi. Pystyy sillä silti jotenkuten ajamaan 😉

    Erilaisia tilastoja tarkastellessa olisi hyvä tietää/ymmärtää mitä se on syönyt.

    Tuosta wifistä vain: saitko auton mukana SIM-kortin ja se toimi ensin ja sitten ei? Minulle tuli auton mukana SIM kortti, jonka itse tökkäsin korttipaikkaan, joka XC90:ssä on tavaratilan lattian alla. Se toimi aika tarkkaan vuoden ja sitten piti hommata oma liittymä. Tiedän XC60:sen, jossa ei tullut korttia mukana ollenkaan. En ole tullut kysyneeksi Bilialta, mikä periaate heillä on.

    Autossahan on jossain joku SIM (liekö eSIM?) VolvoOnCall-toimintoja varten, mutta wifi, spotify, sääsovellus yms. vaativat oman liittymän ja SIM-kortin. Jollei sitten kytke auton wifiä nettiin puhelimen kautta.

      
  • Ei tullut SIMmiä mukana, käytin omaa laajakaistan kylkiäisenä tullutta 4G-liittymää, joka todistettavasti toimii 4G modeemin kautta. V60ssä korttipaikka on apukuskin jalkatilasa. SIMmi löytyy ja näyttää kuuluvuustolpat ja kaikki, mutta ei yhdistä. Puhelimen netin jakamalla nuo Spotifyt ja muut kyllä toimivat Tätä nyt on vähän epäreilua puida tässä, kun en ole jaksanut olla Biliaan yhteydessä. Mainitsin sen vain siksi että takuuvikojakin on niin erilaisia, ettei pelkkä takuuvikatilasto kerro mistään mitään.

    VoCille on oma SIMminsä (ei eSIM) joka roamaa muistaakseni Elisan verkkoon. Viihdekäyttöön sitä liittymää ei tietenkään saa, se hoitaa vain VoC-toiminnot.

      
  • @M880 kirjoitti:
    Ei tullut SIMmiä mukana, käytin omaa laajakaistan kylkiäisenä tullutta 4G-liittymää, joka todistettavasti toimii 4G modeemin kautta. V60ssä korttipaikka on apukuskin jalkatilasa. SIMmi löytyy ja näyttää kuuluvuustolpat ja kaikki, mutta ei yhdistä. Puhelimen netin jakamalla nuo Spotifyt ja muut kyllä toimivat Tätä nyt on vähän epäreilua puida tässä, kun en ole jaksanut olla Biliaan yhteydessä. Mainitsin sen vain siksi että takuuvikojakin on niin erilaisia, ettei pelkkä takuuvikatilasto kerro mistään mitään.

    VoCille on oma SIMminsä (ei eSIM) joka roamaa muistaakseni Elisan verkkoon. Viihdekäyttöön sitä liittymää ei tietenkään saa, se hoitaa vain VoC-toiminnot.

    Joo, ei siitä sen enempää.

    Mutta tuli mieleen taannoinen juttu Hiki-Vantaan latauspisteistä. Minullahan olikin Virran sovellus jo puhelimessa, en vain ollut koskaan käyttänyt sitä enkä maksanut 30ekun rekisteröintimaksua.

    Jokuaika sitten maksoin ja olen käyttänyt P5:n latauspisteitä. Virran palvelun kautta lataamisen aloitus/lopetus käy kätevämmin kuin entisellä tekstiviestisysteemillä. Eikä latauksesta edelleenkään veloiteta mitään. Toistaiseksi kehitys on siis kehittynyt, mutta varmaan veloitukset joskus tulevat mukaan jahka sähköautoja alkaa enemmän liikkua.

      
  • Juu, ja ne toimivat myös rekisteröitymättömänä luottokorttimaksun kautta, ilmaiseksi. Minulla on pari kertaa ollut ongelmana että tolppa ei suostu laskemaan piuhaa irti, ja homma on ratkennut vasta soitolla asiakaspalvelunumeroon. Ei siinä mitään, mutta puolen yön aikaan ei oikein huvita mikään ylimääräinen.

    Ihan oikeinhan se on sähköstä maksaakin, harvasta paikasta saa ilmaista bensaakaam, mutta toisaalta sähkö on niin halpaa että sitä kannattaa ehkä asiakkaan houkuttelemiseksi antaakin muutamalla eurolla ilmaiseksi. Näihin meidän autoihinhan sitä nyt ei edes mahdu kuin eurolla.

      
  • @M880 kirjoitti:
    Juu, ja ne toimivat myös rekisteröitymättömänä luottokorttimaksun kautta, ilmaiseksi. Minulla on pari kertaa ollut ongelmana että tolppa ei suostu laskemaan piuhaa irti, ja homma on ratkennut vasta soitolla asiakaspalvelunumeroon. Ei siinä mitään, mutta puolen yön aikaan ei oikein huvita mikään ylimääräinen.

    Ihan oikeinhan se on sähköstä maksaakin, harvasta paikasta saa ilmaista bensaakaam, mutta toisaalta sähkö on niin halpaa että sitä kannattaa ehkä asiakkaan houkuttelemiseksi antaakin muutamalla eurolla ilmaiseksi. Näihin meidän autoihinhan sitä nyt ei edes mahdu kuin eurolla.

    Sitten, kun sähköa ladataan autoihin niin paljon, että se erottuu edes jotenkin lentoaseman, kaupan jne sähkön kulutuksessa, on tietysti ymmärrettävää, että siitä otetaan maksu. Ehkä jo nyt, jos on kyseessä täyssähköauto.

    Tätä nykyä varsinkin lataushybridin kohdalla pidän sitä vain hyvänä palveluna, josta seuraa positiivisia ajatuksia tarjoajaa kohtaan. Ns. positiivinen käyttäjäkokemus. Äskettäin latasin auton 2x2h rupeamalla erään hotellin parkkipaikalla, jossa oli lämmitysajastimella varustetuissa tolpissa sähkö näin kesälläkin. Tolpissa oli sellainen kierrettävä ajastin, jonka asetusta pähkäillessä tuli taas ihmeteltyä, että yksinkertaisestakin asiasta saa tehtyä vaikeaselkoisen. Onneksi ei enää yleensä tarvitse sellaiseen ajastimeen koskea. Ei ole digitalisaatio vielä koko maan kattava.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Kaikille ei ole mennyt jakeluun uusinnat eikä toiveuusinnat. Pesunkestävä trolli tuuppaa toisessa ketjussa vähin lahjoin aivan muuta. Ymmärtämättä oikeastaan mistään mitään, mutta eipä mitään uutta.

    Kuutamotrolli: "BMW, 5 Hylkäys % 14,5 Etuakselisto Ohjausnivelet ja -tangot Jousitus ja iskunvaimennus
    Mercedes-Benz, E Hylkäys % 5,8 Käyttöjarru Renkaat ja vanteet Seisontajarrun dynamometritesti

    BMW:n viat on kalliita korjata, Mersut on paljonajettuja takseja silti noin vähävikaisia."

    Pekka36:n toiveuusinta lienee ihan faktaa: "Ruotsalaisen autolehden auto, motor & sportin numerossa 24/2018 oli juttu, jossa kerrottiin omistajilta kerättyjä kokemuksia uusista autoista. Takuuaikana oli tullut korjattavia vikoja seuraaville prosenttimäärille omistajia: BMW 5-sarja 16 %, Audi A6 20 %, Mercedes E-sarja 35 %, Volvo V90 55 %. Volvon lukua lehti piti surkeana, ja tämä onkin tällä hetkellä Volvon suurin ongelma. Merkin maine tuskin kestää sitä jos tämä jatkuu pitkään."

    Auto Motor & Sport (Swe) 24/2018

    Sinä väitit, että minun julkaisemani vikatilasto olisi "trollin puheita". Minä laitoin juttuuni myös lähteen (ruotsalaisen autolehden), josta tilasto on otettu. Sieltä voit käydä tarkistamassa puhunko totta vai en.

    Myös USA:lainen J.D. Powers julkaisee joka vuosi uusien autojen vikatilastoja, ja yllätys yllätys, siinäkin Volvo on aivan huonoimpien merkkien joukossa 3. viimeisenä. Tämänkin tiedon voi tarkistaa lähteestä!

      
  • Pekka36 ymmärsit väärin, tarkoitin kuutamotrollilla nimimerkkiä Quu.

    Kaikille ei ole mennyt jakeluun (Quu) uusinnat eikä toiveuusinnat. Pesunkestävä trolli tuuppaa toisessa ketjussa vähin lahjoin aivan muuta. Ymmärtämättä oikeastaan mistään mitään, mutta eipä mitään uutta.

    Pekka36:n toiveuusinta lienee ihan faktaa: "Ruotsalaisen autolehden auto, motor & sportin numerossa 24/2018 oli juttu, jossa kerrottiin omistajilta kerättyjä kokemuksia uusista autoista. Takuuaikana oli tullut korjattavia vikoja seuraaville prosenttimäärille omistajia: BMW 5-sarja 16 %, Audi A6 20 %, Mercedes E-sarja 35 %, Volvo V90 55 %. Volvon lukua lehti piti surkeana, ja tämä onkin tällä hetkellä Volvon suurin ongelma. Merkin maine tuskin kestää sitä jos tämä jatkuu pitkään."

    Lähde: Auto Motor & Sport (Swe) 24/2018

      
  • Sori vaan tracktest, minulla ei ole katsastustilastoihin kuin lukuoikeus, tuloksiin en voi vaikuttaa.

      
  • muokattu 30.06.2019 09:35

    Sori vaan tracktest, minulla ei tosiaan ole omakohtaisia tilastokelpoisia kokemuksia yli neljävuotta vanhoista autoista. Kaikki tietoni perustuu luotettaviin ja vähemmän luotettaviin julkaisuihin esim. tracktest:tin bmw:n ylipalvontaan.

      
  • muokattu 30.06.2019 10:01

    a. Saksan JD Powerin luotettavuustutkimuksessa BMW oli kuudenneksi viimeinen, Mercedes neljänneksi viimeinen ja Audi kolmanneksi viimeinen. Volvo taas oli luotettavuudessa keskitason yläpuolella.

    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-germany-vehicle-dependability-study-1

    b. BMW oli viimeinen, Audi kolmanneksi viimeinen ja MB kuudenneksi viimeinen JD Powerin Englannin luotettavuustutkimuksessa, Volvo taas oli selvästi keskitason yläpuolella luotettavuudessa.

    https://www.google.fi/amp/s/www.carscoops.com/2019/05/peugeot-tops-uk-dependability-study-bmw-finishes-dead-last/amp/

    c. Ruotsin Autoindex 2019, Volvo neljäs ja saksalaisautot Volvon takana. Toyota, Subaru ja Honda luotettavimpia.

    1. Toyota, 881
    2. Subaru, 880
    3. Honda, 879
    4. Volvo, 877
    5. Mercedes, 866
    6. BMW, 861
    7. Audi, 845
    8. Mazda, 841
    9. Kia, 837
      MEDEL, 833
    10. Hyundai, 832
    11. Skoda, 830
    12. Citroën, 828
    13. Ford, 828
    14. Peugeot, 824
    15. Volkswagen, 821
    16. Seat, 817
    17. Renault, 814
    18. Suzuki, 812
    19. Opel, 809
    20. Mitsubishi, 806
    21. Nissan, 805
    22. Dacia, 800
    23. Fiat,776
      
  • @tracktest kirjoitti:
    Hylkäysprosentit vaihtelevat vuosien vaihtuessa. Eikä nuo ihmeemmin kiinnosta, jotkut ilakoivat näilläkin ymmärtämättä numeroiden taakse.

    Tai pikemminkin, niitä pelkkiä prosenttilukuja on vähän turha siteerata katsomatta mitä niiden takana on.

    Vähänpä se Land Cruiserin kuskia nappaa, jos Yariksen hylkyprosentti LC:n suurilla ajomäärillä on melkoisen korkea. Eikä W205 C-sarjalaisen yllättävän suuri alustavikojen määrä yllättävän pienellä ajomäärällä ole ainakaan vielä rasittanut W212 omistajaa, jonka auto menee kolmattasataatuhattaan alusta yhä tehtaan paketissa ja yhä noppakivikadulla uutta Toyotaa hiljaisempana.

    Mallikohtaisilla vikasarjoilla on mielenkiintoa meille, jotka ajamme samalla autolla pitkään ja suurilla ajomäärillä.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Pekka36 ymmärsit väärin, tarkoitin kuutamotrollilla nimimerkkiä Quu.

    Kaikille ei ole mennyt jakeluun (Quu) uusinnat eikä toiveuusinnat. Pesunkestävä trolli tuuppaa toisessa ketjussa vähin lahjoin aivan muuta. Ymmärtämättä oikeastaan mistään mitään, mutta eipä mitään uutta.

    Pekka36:n toiveuusinta lienee ihan faktaa: "Ruotsalaisen autolehden auto, motor & sportin numerossa 24/2018 oli juttu, jossa kerrottiin omistajilta kerättyjä kokemuksia uusista autoista. Takuuaikana oli tullut korjattavia vikoja seuraaville prosenttimäärille omistajia: BMW 5-sarja 16 %, Audi A6 20 %, Mercedes E-sarja 35 %, Volvo V90 55 %. Volvon lukua lehti piti surkeana, ja tämä onkin tällä hetkellä Volvon suurin ongelma. Merkin maine tuskin kestää sitä jos tämä jatkuu pitkään."

    En todellakaan ymmärrä lyhen takuun 2v autoissa noin paljon takuukorjauksia

      
  • muokattu 01.07.2019 15:54

    Täytyy kyllä todeta että BMW:tä fanittavien aivotoiminta on erittäin sekavaa. Ensin vedotaan johonkin AMS:n tutkimukseen josta ei ole mitään tarkempaa tietoa, ja seuraavassa käänteessä ollaan moittimassa Trafin vikatilastoa, jossa sentään on jotakin tietoa vioista. Trafin tilastoissa mainitaan kunkin automallin kohdalla katsastuksen kolme yleisintä hylkäyssyytä, ja näihin siis viitattiin. Tietoa löytyy myös vikaprosenteista ja ajomääristä.

    Mercedes C-sarjan hylkäysprosentti on muuten peräti 45,6 prosenttia ajomäärällä 287.000 km. Vastaavasti Toyota Rav4:n hylkäysprosentti on vain 16 prosenttia ajomäärällä 250.000 km. Toyota Camryn hylkyprosentti on vain 12 prosenttia kilometrimäärällä 253.000 km. Vuotta 2013 vanhempaa tietoa ei löydy.

      
  • Somelynkkaus on näköjään taas muotia. Kannattaa miettiä myös sitä omaa aivotoimintaa. Näistä on keskusteltu useasti ja hyvin perusteellisesti monessa ketjussa mutta aina vaan samat aiheet vedetään esiin. Olen hyvin perillä oman automallini vikasarjoista mutta en ole näihin kompastunut eikä niistä ole ollut mitään päänvaivaa vuosienkaan varrella. Ajan hyvin huolletulla autolla, jotkut näkevät suuresti vaivaa näiden vikojen kaivelussa esille aina vain uudestaan ja uudestaan. Saatteko te suurtakin tyydytystä näistä toistuvista toiveuusinnoista? Vakitrollin elämä on pelkkää somea, eikä tämän vähämieliset tokaisut hetkauta suuntaan eikä toiseen.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Somelynkkaus on näköjään taas muotia. Kannattaa miettiä myös sitä omaa aivotoimintaa. Näistä on keskusteltu useasti ja hyvin perusteellisesti monessa ketjussa mutta aina vaan samat aiheet vedetään esiin. Olen hyvin perillä oman automallini vikasarjoista mutta en ole näihin kompastunut eikä niistä ole ollut mitään päänvaivaa vuosienkaan varrella. Ajan hyvin huolletulla autolla, jotkut näkevät suuresti vaivaa näiden vikojen kaivelussa esille aina vain uudestaan ja uudestaan. Saatteko te suurtakin tyydytystä näistä toistuvista toiveuusinnoista? Vakitrollin elämä on pelkkää somea, eikä tämän vähämieliset tokaisut hetkauta suuntaan eikä toiseen.

    Eihän tässä kukaan ole sinun henkilökohtaista autoa arvostellut. Kertomasi mukaan se on käynyt säännöllisesti nelipyöräkulmamittauksissa ja huollettu tavallista leima paperiin huolellisemmin.

      
  • Tracktest. Olen pyörinyt palstalla vasta noin vuoden, joten en ole kaikkia vuosikertaketjuja lukenut, siksi kysyn nyt jotain mitä on ehkä kysytty ennenkin, ja itsekin kysyin äsken mutta et vastannut. Ehkä vastaat nyt.

    Millä perusteella se Pekan postaama AMSn vikatilasto "lienee faktaa" ja muut tilastot ymmärtämättömyyttä? Ihan vilpittömästi kysyn.

      
  • Ei nämä prosentit minua henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään mutta ompa näistä keskusteltu paljon oikeastaan kyllästymiseen asti. Lienee faktaa ja faktaa mene ja tiedä mitä lie. 740 GLE ja minä ajamme käytetyillä saksalaisilla premium-merkeillä aika samoilla periaatteilla. Täytyy sanoa etten viitsi keskittyä täysin merkityksettömiin kysymyksiin pätkän vertaa ja uskon että uusina esittäytyvät nimimerkit ovat useimmiten näillä palstoilla ennenkin samoin argumentein ja kysymyksin keskustelleita henkilöitä. Täällä on muutama nimimerkki joka on ollut samalla nimimerkillä useita vuosia kuten minä ja sitten on nämä nimimerkkiä alituiseen vaihtavat trollit ja puolitrollit jotka ovat kyllä erittäin helposti tunnistettavissa olevia henkilöitä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit