Lentämisen vaikutus öljyn tarpeeseen

3 kommenttia

Kuten "kaikki hyvin tietävät" Öljystä saadaan 5-15 % kerosiinia, keskimäärin 8% josta seuraa että noin 92% öljystä on "jätettä" joka jää kun lentämiseen tarvittava polttoaine on saatu pelastettua. Jos muovipussien valmistus, polttomoottorin käyttö ja öljylämmitys lopetetaan mihin se 92% sijoitetaan? Poltetaanko "ylimääräinen" öljy jalostamossa, annetaanko mennä maahan vai kuinka toimitaan?
Eikö lentopolttoaineeksi kelpaamattoman jätteen käyttö polttomoottorissa ole ympäristöteko? Akkuauto on jo lähtökohtaisesti epäonnistunut ratkaisu koska akkutekniikka on liikkumiskäyttöä ajatellen lapsenkengissä. Akkujen ongelma on myös tekniikan vaatimat harvinaiset raaka-aineet. Suomalaisten autojen keskihinnalla (<5000,-€, väitetään että 3600,-€ joka kuulostaa paljolta) ei saa edes akkua saati sähköautoa.
Onko kukaan ajatellut mitä seuraa jos todella lopetetaan polttomoottorin hyödyntäminen liikkumiseen?
Onko olemassa ratkaisua öljynkäsittelyyn?
Pitääkö kaivaa kallioon loppusijoituspaikka sille turhalle öljylle jota ei tarvita lentämiseen?
Sikäli kuin olen ymmärtänyt lentämistä ei voi lopettaa riippumatta käytössä olevasta videoneuvottelutekniikasta tai muista ratkaisuista.

  
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit