Miten suoritetaan "karstojen poisto"? Ajetaanko pienemmällä vaihteella moottoritiellä ja huudatetaan lähellä punarajaa kymmenen kilometriä?
Entä jarrut? Niillekin pitäisi kuulemma "antaa liikuntaa". Pitkä kova jarrutus esim. rampilla vai hiekkatiellä niin, että ABS jytisee oikein kunnolla?
Karstaa on turha enää poltella, mutta vähän pidempi moottoritieajo on hyvä juttu että moottori lämpenee kunnolla pelkän pätkäajon sijasta. Varsinkin hiukkassuodatin dieseleissä kaipaa pidempää maantieajoa joskus.
ABS on hyvä polkaista joskus aktiiviseksi, vaikkapa märällä asfaltilla tai siellä hiekkatiellä. Myös siksi että on valmis jarruttamaan kovaa silloin harvoin kun sille on tarve.
Jarrujen herkistelystä puhutaan noiden normaalia kovempien jarrutusten yhteydessä. Hoituisiko sama asia paikoillaan ollessa jarrua kunnnolla polkiessa?
Silloin ei synny ollenkaan lämpöä, ja sehän laajentaa metallia. Vähän liikkeellä ollessa BAS aktivoituu nopeissa jarrutuksissa, ja se imaisee jarrupolkimen pohjaan asti.
Jokaisen pitäisi ainakin testata joskus tuon jarruassistentin toiminta, vaikkei muutoin juuri jarruttelisi.
Aivan turhaa, paikallaan reilu painallus riittää silloin tällöin takajarrujen elvyttämiseksi.