Minkälaisia eroja nykyautojen navigaattoreissa on?
Vaativatko operaattorisopimuksia toimiakseen?
Mersu näkyy mainostavan kovalevynavigointia (GLC). Onko vielä tätä päivää?
Tätä päivää on älypuhelinintegraatio. Puhelimen navien kartat päivittyvät itsestään, osoitteiden etsiminen/syöttäminen on kätevää, kameratolppavaroitukset löytyy ja tästä ei tarvitse maksaa ekstraa. Puhelimella on näppärä suunnitella reitti jo aamiaispöydässä tai vuokra-auto tiskin jonossa. Sitten ei tarvitse kuin laittaa luuri kiinni autoon ja lähteä ajamaan.
Omissa autoissa auton omat navit ovat jääneet hyvin vähälle käytölle sen jälkeen, kun älypuhelimet tulivat osaksi autoa.
Näin se vähän on. Melkeinpä kaikki kokeilemani autojen navit ovat enemmän tai vähemmän kehnoja.
Teslassa on ihan ok navi, joka käyttää Googlen kartta- ja liikennedataa. Ja tietysti käyttöliittymä on toimiva, kun ruutu on iso ja toisaalta voit antaa äänikomentoja, esim Superchargereille navigointia varten. Suurin syy tuon käyttämiseen on kuitenkin se, että sen avulla matkaa ajaessa saa erittäin tarkan ennusteen akuston riittävyydestä ja tarvittaessa ohjeita pysähtyä lataamaan / hidastaa nopeutta.
Silti tulee pääasiassa käytettyä navi-sovellusta puhelimesta, joka tietää nopeusvalvonnan ja muiden sujuvaa liikennettä vaarantavien tekijöiden sijainnit.
Ennen Teslan hankkimista käytin puhelimella Googlen navia ja Tom-Tomin nopeuskameravaroituksia. Autojen naveissa on ollut huonona puolena määränpään asettamisen kömpelyys. Google on sinä ylivoimainen.
Teslan kanssa en ole enää käyttänyt puhelinta, koska Teslan Googlenavi toimii hyvin ja niin kuin Ruuhkamies sanoi, Teslan navi näyttä arvion akun riittävyydestä. Ja Teslan latausasemat. Tom-Tomin nopeuskamera hälytyksiä käytän vieläkin joskus, niitä ei saa Teslan navista.
Aniharvoin kylläkään tarvitsen navia reitin löytämisen takia Suomessa ajellessa, Teslassa se on päällä yleensä vain akun varauksen muutoksen seurannan takia.
Uudessa Volvon XC40:ssä täyssähkössäkin on Googlen navi itse autossa. Googlen luulisi yleistyvän autoissa enemmänkin.
Tätä päivää on älypuhelinintegraatio. Puhelimen navien kartat päivittyvät itsestään, osoitteiden etsiminen/syöttäminen on kätevää, kameratolppavaroitukset löytyy ja tästä ei tarvitse maksaa ekstraa. Puhelimella on näppärä suunnitella reitti jo aamiaispöydässä tai vuokra-auto tiskin jonossa. Sitten ei tarvitse kuin laittaa luuri kiinni autoon ja lähteä ajamaan.
Omissa autoissa auton omat navit ovat jääneet hyvin vähälle käytölle sen jälkeen, kun älypuhelimet tulivat osaksi autoa.
Näin se vähän on. Melkeinpä kaikki kokeilemani autojen navit ovat enemmän tai vähemmän kehnoja.
Teslassa on ihan ok navi, joka käyttää Googlen kartta- ja liikennedataa. Ja tietysti käyttöliittymä on toimiva, kun ruutu on iso ja toisaalta voit antaa äänikomentoja, esim Superchargereille navigointia varten. Suurin syy tuon käyttämiseen on kuitenkin se, että sen avulla matkaa ajaessa saa erittäin tarkan ennusteen akuston riittävyydestä ja tarvittaessa ohjeita pysähtyä lataamaan / hidastaa nopeutta.
Silti tulee pääasiassa käytettyä navi-sovellusta puhelimesta, joka tietää nopeusvalvonnan ja muiden sujuvaa liikennettä vaarantavien tekijöiden sijainnit.
Ennen Teslan hankkimista käytin puhelimella Googlen navia ja Tom-Tomin nopeuskameravaroituksia. Autojen naveissa on ollut huonona puolena määränpään asettamisen kömpelyys. Google on sinä ylivoimainen.
Teslan kanssa en ole enää käyttänyt puhelinta, koska Teslan Googlenavi toimii hyvin ja niin kuin Ruuhkamies sanoi, Teslan navi näyttä arvion akun riittävyydestä. Ja Teslan latausasemat. Tom-Tomin nopeuskamera hälytyksiä käytän vieläkin joskus, niitä ei saa Teslan navista.
Aniharvoin kylläkään tarvitsen navia reitin löytämisen takia Suomessa ajellessa, Teslassa se on päällä yleensä vain akun varauksen muutoksen seurannan takia.
Uudessa Volvon XC40:ssä täyssähkössäkin on Googlen navi itse autossa. Googlen luulisi yleistyvän autoissa enemmänkin.