Hei
Harkitsen ostaa käytetty Toyota RAV4 hybridi(2.5l) tai bensa(2.0l) vuosimallia 2019->
Ajan vuodessa 3000km kaupunki/taajama-ajoa ja 12000km moottoriteillä.
Arveluttaa josko hybridin bensamoottori kestää(nokkaketju venyisi) jatkuvaa pysähdystä/käynnistymistä.
Hybridin kulutus kaupungissa on noin pari litraa pienempi kuin bensan.
Moottoritiellä yksi litra pienempi.
Mitä mieltä olette?
En halua plugaria tai täyssähköä.
Kiitos,Jukka
Jos pitäs arvata, niin luulen, että kolmen vuoden päästä hybridi on haluttavampi vaihtoautomarkkinoilla, joten vastaan hybridi.
Onkohan tilanne noin käynnistyksien suhteen, jos polttiksessakin on stop/start? Ja venyykö nokkaketju enemmän käynnistyksissä, joissa toki pitää voittaa lepokitka liikekitkan sijaan?
Noilla ajoilla taitaa moottori käydä paljon. Starttien määrä riippunee kaupunkiajosta, joka on kuitenkin kait hybridille hellävaraisempaa.
Hybridissä säästyt ainakin vaihteisto-, kytkin-, laturi- ja starttimoottorivioilta, koska niitä ei ole.
Niin Toyotassa, entäs muut, mitkä ei perustu toyotan tekniikkaan?
Voisiko lainata vanhaa Jaguar-termiä "double trouble"?