Hybridi vai bensa

5 kommenttia

Hei

Harkitsen ostaa käytetty Toyota RAV4 hybridi(2.5l) tai bensa(2.0l) vuosimallia 2019->

Ajan vuodessa 3000km kaupunki/taajama-ajoa ja 12000km moottoriteillä.

Arveluttaa josko hybridin bensamoottori kestää(nokkaketju venyisi) jatkuvaa pysähdystä/käynnistymistä.

Hybridin kulutus kaupungissa on noin pari litraa pienempi kuin bensan.
Moottoritiellä yksi litra pienempi.

Mitä mieltä olette?

En halua plugaria tai täyssähköä.

Kiitos,Jukka

  
  • Jos pitäs arvata, niin luulen, että kolmen vuoden päästä hybridi on haluttavampi vaihtoautomarkkinoilla, joten vastaan hybridi.

      1
  • Onkohan tilanne noin käynnistyksien suhteen, jos polttiksessakin on stop/start? Ja venyykö nokkaketju enemmän käynnistyksissä, joissa toki pitää voittaa lepokitka liikekitkan sijaan?

    Noilla ajoilla taitaa moottori käydä paljon. Starttien määrä riippunee kaupunkiajosta, joka on kuitenkin kait hybridille hellävaraisempaa.

      
  • Hybridissä säästyt ainakin vaihteisto-, kytkin-, laturi- ja starttimoottorivioilta, koska niitä ei ole.

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:
    Hybridissä säästyt ainakin vaihteisto-, kytkin-, laturi- ja starttimoottorivioilta, koska niitä ei ole.

    Niin Toyotassa, entäs muut, mitkä ei perustu toyotan tekniikkaan?

      
  • @Quu kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Hybridissä säästyt ainakin vaihteisto-, kytkin-, laturi- ja starttimoottorivioilta, koska niitä ei ole.

    Niin Toyotassa, entäs muut, mitkä ei perustu toyotan tekniikkaan?

    Voisiko lainata vanhaa Jaguar-termiä "double trouble"?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit