Polttoaine tankkin koko.

5 kommenttia

Ongelmia löytää koeajoista/testeistä polttoaine tankin koko, kiinnostaa plugareissa myös full range.

  
  • Tästä linkistä löydät autojen tekniset tiedot ja jopa sen tankin koon mitä etsit. Hakuun vaan se auto mistä tietoja haluat hakea.

    https://www.auto-data.net/fi/bmw-5-series-sedan-g30-lci-facelift-2020-545e-394hp-plug-in-hybrid-xdrive-steptronic-41463

      
  • muokattu 17.01.2024 11:08

    Suomennosta:

    /
    Polttoainetankin koko?

    Minulla on vaikeuksia löytää koeajoista ja testeistä tietoa polttoainetankin koosta.
    Samaten kiinnostaisi tietää plugarien eli ladattavien hybridien täysi toimintamatka polttoaineella + sähköllä.
    /

    Menikö tämä oikein? Full range ilmeisesti tarkoittaa juuri tuota lataushybridin toimintamatkaa kun käytetän ladattu sähkö ja polttoaine?

      1
  • @Lukija31722 kirjoitti:
    Suomennosta:

    /
    Polttoainetankin koko?

    Minulla on vaikeuksia löytää koeajoista ja testeistä tietoa polttoainetankin koosta.
    Samaten kiinnostaisi tietää plugarien eli ladattavien hybridien täysi toimintamatka polttoaineella + sähköllä.
    /

    Menikö tämä oikein? Full range ilmeisesti tarkoittaa juuri tuota lataushybridin toimintamatkaa kun käytetän ladattu sähkö ja polttoaine?

    Kiitos

      1
  • olen jyrkästi samaa mielta

      
  • @JiiÄmmKoo kirjoitti:
    Ongelmia löytää koeajoista/testeistä polttoaine tankin koko, kiinnostaa plugareissa myös full range.

    Täyttä matkaa maatieajossa ei ilmoiteta plugareille oikestaan missään, vaan joudut sen arvioimaan itse. Virallinen kulutuslukema ei kuvaa plugarin kulutusta matka-ajossa lainkaan. Parhaimman full range arvion saat katsomalla paljonko vastaava auto ilman hybritekniikkaan kuluttaa ja tuolla jaat sitten polttoaine säiliön tilavuuden ja lisää tähän sähkörangen. Maantieajon sähkörange on noin 80% ilmoitetusta lukemasta. Niin kulutuslukemat, polttoainesäiliötilavuuden kuin sähkörangen saat tracktestin laitamasta linkistä.

    Esim X5 45e. Maantieajon kulutus noin 8,5l/100km (40i vataava bensa malli), tankki 69l eli 810km bensalla. Ilmoitettu sähkörange 86km, josta 80% on 70km. Täysi toimintamatka on siis 880km luokkaa. Oman kokemuksen mukaan vastaa aika hyvin käytäntöä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit