Toyotan vakionop.säädin

8 kommenttia

Hesari ajeli Toyotalla Jyväskylään nopeusrajoitusten mukaan. Siinä artikkelissa tuotiin esille, että Toyotan vakionopeussäädin pudottaa nopeutta pikkuhiljaa!
Onko tämä tullut esille lehtien (esim. TM) autotesteissä tai onko jollakin lukijalla aitoa kokemusta asiasta.
Kuulostaa melkolailla uskomattomalta asialta nykytekniikan aikana!

  
  • @H55 kirjoitti:
    Hesari ajeli Toyotalla Jyväskylään nopeusrajoitusten mukaan. Siinä artikkelissa tuotiin esille, että Toyotan vakionopeussäädin pudottaa nopeutta pikkuhiljaa!
    Onko tämä tullut esille lehtien (esim. TM) autotesteissä tai onko jollakin lukijalla aitoa kokemusta asiasta.
    Kuulostaa melkolailla uskomattomalta asialta nykytekniikan aikana!

    Meillä on ollut kolme Toyotaa ja jokaisen nopeus on pysynyt asetetussa nopeudessa.
    Kiinnitin huomion samaan artikkeliin, ihmettelin mitä sillä tarkoitettiin.

      
  • Muutaman Ducaton/Jumperin kokemuksella niissä on keskinopeustasanopeussäädin. Kun vauhti hiipuu ylämäessä, alamäkeen mennään vastaavasti kovempaa yli asetuksen. Välillä auto keksii ihan tasaisella lähteä menemään pikkasen kovempaa tai hiljempaa, liittyyköhän keskinopeuteen, että tulee napsaistua asetus pois päältä ja laitettua nopeus uudelleen kohdalleen. Mutta tuskin jutussa oli kyse samasta pajasta tulevista paku-Toyotista eikä tuota mallia ole tehty Toyotana, vain pienempiä.

      
  • Lisäksi toimittaja mainitsi, että vakionopeussäätimen omituisen käyttäytymisen vuoksi hän joutui säätelemään vakkarin virhettä kevyellä pintakaasulla. Mahtoi kaasujalka krampata jossain vaiheessa. Sehän on ihan eri tilanne ajettaessa ilman vakkaria, ei silloin tarvitse kaasua vemputtaa kokoajan. Koko jutulta meni pohja pois, kun nopeutta ei tarkistettu gps:llä. Jutussa laskettiin ohittajien lukumäärää samalla heidän vastuutonta käyttäytymistä paheksuen. Todellisuudessa ajettiin koko ajan alinopeutta, toimittajakin mainitsi, että koko ajan oli jonoa takana, mikä on käytännössä osoitus alinopeudesta. Suurinta sallittua ajava ei juurikaan kerää jonoja taakseen. Hesarin juttu kirvoitti melkoisen määrän paheksuvia kommentteja.

      1
  • Ei ole vielä näkynyt nopeusmerkkiä, alin sallittu nopeus.
    ” Ajoneuvoa ei saa ajaa aiheettoman hitaasti eikä tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.”
    Auton nopeusmittarin mukaan ajaja noudattaa lakia, vaikka nopeus ei olekaan piripintaan suurin sallittu.

      
  • Onko kaikki tyhmyydet ihan pakko tehdä vain siksi että laki ei kiellä tyhmyyttä?

    Ei tässäkään tapauksessa kritisoida hitaasti ajamista vaan itsekästä ja osaamatonta kyvyttömyyttä ymmärtää näkymää peilissä KOSKA LAKI EI SITÄ VAADI.

      1
  • @740 GLE kirjoitti:
    Onko kaikki tyhmyydet ihan pakko tehdä vain siksi että laki ei kiellä tyhmyyttä?

    Ei tässäkään tapauksessa kritisoida hitaasti ajamista vaan itsekästä ja osaamatonta kyvyttömyyttä ymmärtää näkymää peilissä KOSKA LAKI EI SITÄ VAADI.

    Olisiko aika katsoa sinne peiliin, no mitäs näkyi?

      
  • @740 GLE kirjoitti:
    Onko kaikki tyhmyydet ihan pakko tehdä vain siksi että laki ei kiellä tyhmyyttä?

    Ei tässäkään tapauksessa kritisoida hitaasti ajamista vaan itsekästä ja osaamatonta kyvyttömyyttä ymmärtää näkymää peilissä KOSKA LAKI EI SITÄ VAADI.

    Kyseessä oli testi.
    https://www.hs.fi/talous/art-2000010337816.html

      
  • @Late1969 kirjoitti:
    Muutaman Ducaton/Jumperin kokemuksella niissä on keskinopeustasanopeussäädin. Kun vauhti hiipuu ylämäessä, alamäkeen mennään vastaavasti kovempaa yli asetuksen. Välillä auto keksii ihan tasaisella lähteä menemään pikkasen kovempaa tai hiljempaa, liittyyköhän keskinopeuteen, että tulee napsaistua asetus pois päältä ja laitettua nopeus uudelleen kohdalleen. Mutta tuskin jutussa oli kyse samasta pajasta tulevista paku-Toyotista eikä tuota mallia ole tehty Toyotana, vain pienempiä.

    Ei ollut Ducatoa vastaava Proace Max, vaan aivan tavallinen Corolla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit