Löpö taitaa olla lämmityspolttoöljyä, tupaöljyä. Ennen se oli samaa kuin autoihin myytävä dieselöljy, mutta värjättyä. Sittemmin lämmitysöljy ja moottoripolttoöljy eriytyivät ja löpö pilaa kuivana ruiskutuspuolen. Mahtaako löpöä saada enää katukaupasta ollenkaan, vain säiliöautolla.
Tuossa varmaan moni ajattelee pahviautoja, jotka ovat aina tiellä ja joissa voi vaikka asua. Mutta suuri osa on peltikuorisia pakettiautoja, joissa on veron takia laitettu keittolevy ja vessapaperirulla kyytiin. Ne varmasti katoavat täysin rekisteröinneistä, jolloin veron tuotto tippuu odotetusta. Eikä uusia pahviautojakaan Suomeen rekisteröidä, ne tuodaan sitten käytettyinä ja jää alvikin saamatta. Jos joku toisi uuden matkailuauton maahan sitten joskus, vero voi olla messevä, kun päästöt ovat Ferrarin luokkaa.
Tuossa varmaan moni ajattelee pahviautoja, jotka ovat aina tiellä ja joissa voi vaikka asua. Mutta suuri osa on peltikuorisia pakettiautoja, joissa on veron takia laitettu keittolevy ja vessapaperirulla kyytiin. Ne varmasti katoavat täysin rekisteröinneistä, jolloin veron tuotto tippuu odotetusta. Eikä uusia pahviautojakaan Suomeen rekisteröidä, ne tuodaan sitten käytettyinä ja jää alvikin saamatta. Jos joku toisi uuden matkailuauton maahan sitten joskus, vero voi olla messevä, kun päästöt ovat Ferrarin luokkaa.
Tuossa varmaan moni ajattelee pahviautoja, jotka ovat aina tiellä ja joissa voi vaikka asua. Mutta suuri osa on peltikuorisia pakettiautoja, joissa on veron takia laitettu keittolevy ja vessapaperirulla kyytiin. Ne varmasti katoavat täysin rekisteröinneistä, jolloin veron tuotto tippuu odotetusta. Eikä uusia pahviautojakaan Suomeen rekisteröidä, ne tuodaan sitten käytettyinä ja jää alvikin saamatta. Jos joku toisi uuden matkailuauton maahan sitten joskus, vero voi olla messevä, kun päästöt ovat Ferrarin luokkaa.
Alkaako uusi vaunubuumi?
Jos matkailuautot kiellettäisiin kokonaan, tuskin vaunujen määrä räjähtäisi. Pieneltä osin sopivat samaan käyttöön, mutta ovat oma tyyppinsä käytöltään. Mutta ihminen on sopeutuvainen.
Sähköautojen osuus onkin Suomen autokannasta niin suuri, että se estää matkailuvaunujen käyttöä.
Ei minun mielestä. Mutta sähköautoon vaihtamista joutuu harkitsemaan kyllä, jos on karavaanari. Tai sitten maksamaan itsensä kipeäksi kun joutuu muuttamaan vetoauton kokoa tai tyyppiä (farkusta --> SUV:iin)
Uusissa sähkiksissä näkyy vetomahdollisuus olevan
Varmaan joissakin, mutta ei kaikissa. Veikkaan että on merkkikohtaista. Koko vaikuttaa kanssa, oli uusi tai vanha malli.
Aika nopeasti perään tuli täsmennys:
https://www.is.fi/autot/art-2000010366422.html
Miten kevyt polttoöljy (löpö) liittyy autoihin?
Löpö taitaa olla lämmityspolttoöljyä, tupaöljyä. Ennen se oli samaa kuin autoihin myytävä dieselöljy, mutta värjättyä. Sittemmin lämmitysöljy ja moottoripolttoöljy eriytyivät ja löpö pilaa kuivana ruiskutuspuolen. Mahtaako löpöä saada enää katukaupasta ollenkaan, vain säiliöautolla.
Ruotsin hallitus on päättänyt kieltää --> valtion tarpeisiin <---- hankinnat kesäkuusta 2024 alkaen.
Minusta tuossa on hienoinen ero siihen, millä itse aloitit, eli valikoiden lainaten ja antaen ymmärtää.
Tyypillinen klikkiotsikko ja -ingressi siis sinulta, koska eihän tuo kielto toteutuessaan tarkoita medelsvenssonia ollenkaan.
Suomessa hallitus tappaa matkailuautot: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010366602.html.
Tuossa varmaan moni ajattelee pahviautoja, jotka ovat aina tiellä ja joissa voi vaikka asua. Mutta suuri osa on peltikuorisia pakettiautoja, joissa on veron takia laitettu keittolevy ja vessapaperirulla kyytiin. Ne varmasti katoavat täysin rekisteröinneistä, jolloin veron tuotto tippuu odotetusta. Eikä uusia pahviautojakaan Suomeen rekisteröidä, ne tuodaan sitten käytettyinä ja jää alvikin saamatta. Jos joku toisi uuden matkailuauton maahan sitten joskus, vero voi olla messevä, kun päästöt ovat Ferrarin luokkaa.
Alkaako uusi vaunubuumi?
Jos matkailuautot kiellettäisiin kokonaan, tuskin vaunujen määrä räjähtäisi. Pieneltä osin sopivat samaan käyttöön, mutta ovat oma tyyppinsä käytöltään. Mutta ihminen on sopeutuvainen.
Aika harva sähkäri pystyy vetämään mitään, saati asuntovaunua. Toistaiseksi.
Sähköautojen osuus onkin Suomen autokannasta niin suuri, että se estää matkailuvaunujen käyttöä. Uusissa sähkiksissä näkyy vetomahdollisuus olevan.
@Late1969 kirjoitti:
Ei minun mielestä. Mutta sähköautoon vaihtamista joutuu harkitsemaan kyllä, jos on karavaanari. Tai sitten maksamaan itsensä kipeäksi kun joutuu muuttamaan vetoauton kokoa tai tyyppiä (farkusta --> SUV:iin)
Varmaan joissakin, mutta ei kaikissa. Veikkaan että on merkkikohtaista. Koko vaikuttaa kanssa, oli uusi tai vanha malli.