Haluaakohan markkina kertoa, että Fordin VAG kopiot eivät erotu riittävästi alkuperäisestä? Toisin kuin Yhdysvalloissa, Saksassa Ford ei saa edes paikallisuuteen nojaavaa mielikuvaetua koska myös esikuva on saksalainen.
P7 Ford 23m XL coupella autoilu-uransa aloittanut suree edelleen huonoja uutisia Fordin Kölnin tehtaalta 😭
Hieno auto ehdottomasti. Mutta eiköhän se koske kaikkia 60-70-luvun vaihteen autoja sinänsä. Tehostimiakaan ei ollut joka autossa (ohjaus ja/tai jarrut).
Aikalaistensa joukossa tuossa Fordissa oli muutama harvinainen piirre.
Suksiluukkua ei ollut varmaan vielä keksittykään, mutta 2-metriset sukset mahtuivat ison coupen peräkonttiin nurkittain.
Viikonloppuhörhellyksissä oli kiva kun kaverit tulivat kyytiin ja viimeisenä etupenkille istuva jätti hetkeksi oven auki kuunnellakseen kuutosmoottorin tasaista huminaa tyhjäkäynnillä.
Surkeilla nastattomiksi nypityillä talvirenkailla takapyörän kiljahdus kun kuljettaja läimäisi kaasun lattiaan oli tuohon aikaan erikoista.
17 litraa sadalle kulutus kun istuin itse takapenkillä ja kaveri oli kuskina.
Jokaisen vaihteen vaihto sen ajan Fordin tyyliin. Sormissa tuntuu selvästi NAKS lyhytliikkeisen vaihdekepin siirtyessä vapaalle ja yhtä täsmällinen NAKS seuraavan vaihteen kytkeytyessä.
Taka-akselin lehtijousista huolimatta ison laivan pehmeä mukavuus pikkuautoihin verrattuna.
Automiehen elämän kulkuun kuuluu väistämättä kaksi autoa. Se, jonka myynti kaduttaa jälkeen päin ja se jota ei olisi pitänyt ostaa lainkaan. Minä tein molemmat kaupat samalla kun Fordin tilalle vaihtui Peugeot 504. Kummassakin oli muuten jarrutehostin ja Pösössä muistaakseni levyjarrut jopa takana?
Haluaakohan markkina kertoa, että Fordin VAG kopiot eivät erotu riittävästi alkuperäisestä? Toisin kuin Yhdysvalloissa, Saksassa Ford ei saa edes paikallisuuteen nojaavaa mielikuvaetua koska myös esikuva on saksalainen.
P7 Ford 23m XL coupella autoilu-uransa aloittanut suree edelleen huonoja uutisia Fordin Kölnin tehtaalta 😭
--740 GLE
Ford 23m P7 Ne olikin silloin autoja, mitä ajoi kuljettaja, eikä kaiken maailman kaistanvahdit ja sähköiset viritykset.
Hieno auto ehdottomasti. Mutta eiköhän se koske kaikkia 60-70-luvun vaihteen autoja sinänsä. Tehostimiakaan ei ollut joka autossa (ohjaus ja/tai jarrut).
Aikalaistensa joukossa tuossa Fordissa oli muutama harvinainen piirre.
Suksiluukkua ei ollut varmaan vielä keksittykään, mutta 2-metriset sukset mahtuivat ison coupen peräkonttiin nurkittain.
Viikonloppuhörhellyksissä oli kiva kun kaverit tulivat kyytiin ja viimeisenä etupenkille istuva jätti hetkeksi oven auki kuunnellakseen kuutosmoottorin tasaista huminaa tyhjäkäynnillä.
Surkeilla nastattomiksi nypityillä talvirenkailla takapyörän kiljahdus kun kuljettaja läimäisi kaasun lattiaan oli tuohon aikaan erikoista.
17 litraa sadalle kulutus kun istuin itse takapenkillä ja kaveri oli kuskina.
Jokaisen vaihteen vaihto sen ajan Fordin tyyliin. Sormissa tuntuu selvästi NAKS lyhytliikkeisen vaihdekepin siirtyessä vapaalle ja yhtä täsmällinen NAKS seuraavan vaihteen kytkeytyessä.
Taka-akselin lehtijousista huolimatta ison laivan pehmeä mukavuus pikkuautoihin verrattuna.
Automiehen elämän kulkuun kuuluu väistämättä kaksi autoa. Se, jonka myynti kaduttaa jälkeen päin ja se jota ei olisi pitänyt ostaa lainkaan. Minä tein molemmat kaupat samalla kun Fordin tilalle vaihtui Peugeot 504. Kummassakin oli muuten jarrutehostin ja Pösössä muistaakseni levyjarrut jopa takana?
--740 GLE