Olisi tarkoitus ostaa farmarimallinen auto vuosimallia 2000-2004. Tärkeänä pidän - pientä bensankulutusta, - vähäistä ajomelua ja - kestävyyttä. Ford Focus täyttää nämä vaatimukset melko hyvin mutta osaatteko suositella jotain muuta autoa vielä?
Focus Hiljainen?!??? Kannattaa ehkä käydä testaamassa muitakin autoja ennen päätöksen tekoa. Focuksen kohdalla nimenomaan melutasoa on haukuttu lähes kaikissa testeissä!
Jos haluat tuon kokoluokan hiljaisen farkun, niin käy ajamassa nykyisen korimallin Megane. Itselläni on n. kaksi vuotta vanha 1,6 farkku, eikä ainakaan tähän menessä ole tarvinnut ostoa katua (ei ongelmia). Huonon maineen takia niitä saa vieläpä aika edullisesti...
Mikäli tuo hiljaisuus on tärkein valintaperuste (otsikossa), niin ainakin vanhemmissa autoissa on melkein alettava katselemaan "pykälää suurempia" malleja...
Täytyy myöntää että Focus-koeajot on tullut tehtyä aika hiljaisissa nopeuksissa ... Lisäksi tuli luettua vielä tältä palstalta että kyseinen pirssi ei ole kovinkaan kestävä, joten en ole enää kovin kiinnostunut ko autosta.
Sanoit että hiljaisempaa farkkua etsiessä pitäisi luultavasti kääntyä pykälää isompien automallien puoleen, mikä on ihan varmasti totta. Jos nyt kuitenkin pitäydytään "pikku"farmareissa, niin mikähän olisi hiljaisin tarjolla oleva? Ranskalaiset autot voisi jättää pois laskuista kun tilastot yksinkertaisesti kertoo että niitä saa korjauttaa aika paljon.
Vaikka haluart jättää ranskalaiset autot pois, harkitse silti Citroen Xsaraa. Se on hiljainen, ainakin viistoperänä, eikä taida olla sen vikaherkempi kuin suurin osa muistakaan 2000-luvun autoista.
Aivan, Corolla ei varmaankaan ihan ensimmäisenä tien päälle jätä. Toinen samansuuntainen mitä on tullut pohdittua olisi Mitsun Lancer. Onko kellään kokemuksia tästä suht harvinaisesta autosta ja mitähän plussia/miinuksia siinä on vaikka Corollan farmariin verrattuna? Ainakin Hesarin koeajoartikkelin perusteella Lancerista jäi hyvä mielikuva.
Aivan, Corolla ei varmaankaan ihan ensimmäisenä tien päälle jätä. Toinen samansuuntainen mitä on tullut pohdittua olisi Mitsun Lancer. Onko kellään kokemuksia tästä suht harvinaisesta autosta ja mitähän plussia/miinuksia siinä on vaikka Corollan farmariin verrattuna? Ainakin Hesarin koeajoartikkelin perusteella Lancerista jäi hyvä mielikuva.
Eiköhän se Lancerikin ole ihan OK. Tosin huollot ovat varmasti kalliimpia (Veho) kuin Toyotassa ja huoltopaikkoja harvemmassa. Lancer on hintansa väärti - uskoisin.
Jos hiljaista farmaria hakee, kannattaa kyllä unohtaa Golf, Focus, Corolla ja Astra. Lancerista en tiedä, en ole koskaan ollut edes kyydissä, luotettava peli todennäköisesti. Tässä luokassa ainoana verrattain hiljaista kyytiä tarjonnee vain 2004-> Megane.
Edit
Kokonaisuutena pidän kuitenkin Focusta noista viisaimpana, toki luotettavuushan on aina kysymysmerkki vanhoissa autoissa.
[Vackraste muokkasi tätä viestiä 28.09.2007 klo 21:22]
Tuo on aika vähän ajettu ja kova hinta muutenkin, luulisi Roverin saavan halvemmalla nykyään. Tuskin on sitä hintaluokkaa mitä etsit, mutta tuli mieleen että on yllättävän hyvä auto mukavuudenhaluiselle ja nykyään kai saisi hyvään hintaan.
Lancerista on kokemuksia -04, 2.0 stw. On mielestäni huomattavan hiljainen, verrattuna vaikka astraan.
astran ratissa olin lähellä seota (tai liekö sekosin kun tänne kirjoittelen? ) niistä rengasmelusta ja muovisen leikkiauton tuntumasta.
Erittäin hyvä ajettava ja peittoaa mielestäni kilpailijat.
lainaus iltasanomien koeajosta.
''Koeajoautoissa oli 16-tuumaiset 195/50-renkaat, jotka eivät ole parhaat mahdolliset maamme huonoille teille. Lancerin jousitus osoitti kuitenkin toimivuutensa, sillä kulku oli yllättävän mukavaa ja vakaata. Melutasosta voi sanoa, että Jyväskylän pikiksille vedetyllä koeajoreitillä saattoi kuunnella laadun ääntä.
Mistään ei kuulunut ylimääräisiä nitinöitä tai vastaavia ja soran rapinakin oli eristetty hyvin korin ulkopuolelle. Kaiken kaikkiaan Lanceria kuvaa parhaiten sana vaivaton. Nopeudet nousevat luontevasti laittoman puolelle, mikä kertoo omaa kieltään auton ajettavuudesta.''
ja kivana plussana myös loistava luotettavuus. taatusti vähemmän vikoja kun jossain vw tai ford tuotteessa.
mielestäni loistava vaihtoehto näille corolloille ja euro leluille. miinuksena heikko jälleenmyyntiarvo ja myynnin vaikeus, mahdollisten ostajien junttiudesta johtuen.
FlatOut: "Eiköhän se Lancerikin ole ihan OK. Tosin huollot ovat varmasti kalliimpia (Veho) kuin Toyotassa ja huoltopaikkoja harvemmassa. Lancer on hintansa väärti - uskoisin."
Varmasti on hintansa väärti. 2-litrainen malli maksaa uutena 21450 e.
Eroa 2720 euroa. Voi tuntua vähäiseltä, mutta markka-aikana 15000 mk ero tuon hinta- ja kokoluokan sisällä oli paljon. Jos joku huolto maksaakin vähän enemmän kuin Corollassa, hintaerolla kyllä huoltaa autoakin. Ja onhan Mitsulla sitten se 1,6 litrainenkin malli.
En tiedä, supistuko vai kasvaako eri käytettynä. Selaa autotalli.comia.
petos: "lainaus iltasanomien koeajosta...."
Johan nyt on markkinat, kun petos lainaa iltiksen koeajorapottia. Eihän toimittajat mitään ymmärrä.
Mitsusta en kyllä osaa mitään pahaa sanoa, vain ehkä Lancerin tavaratila on lapsellisen kokoinen. Lapseton ehkä pärjää hyvin, lapsellinen huonommin.
Mitsussa oli vielä 80-luvulla jotain sellaista, mitä Mitsulta osasi odottaa. Tredia, Cordia ja Sapporo ehkä tyypillisiä esimerkkejä aikakaudesta. 90-luvulle tultaessa ilmeisesti jenin kurssipaineessa pääsi tehtaan ote lipsumaan, mutta taas on merkkejä olemassa siitä, että homma saadaan kuriin.
"mielestäni loistava vaihtoehto näille corolloille ja euro leluille. miinuksena heikko jälleenmyyntiarvo ja myynnin vaikeus, mahdollisten ostajien junttiudesta johtuen."
Mutta jos ketjun aloittaja on ostamassa käytettyä, on huono jälleenmyyntiarvo vain positiivinen asia. Ellei sitten aio pitää autoaan vuoden pari.
Lainaus: "Mitsu lanceriin ei nököään saa edes rahalla turvallisuushiluja, kuten esp, luistonestoa ja hätäjarrutehostinta." Mihin nuita oikeasti tarvii?
Ilmeisesti haluat ostaa vain käytetyn farkun. Uusista markkinoille äskettäin tulleista farkkuautoista ostajan kannattaa harkita Peugeot 207 SW-mallia. Ilmeisen hyvä ajettava ja hiljainen, tilaa mukavasti. Hinta hyvin kohtuullinen.
Kiitos kommenteista! Pitänee tässä sitten etsiä jostain Lanceri koeajettavaksi, niin ei tarvitse enää arvailla millainen auto on oikeasti. Kompromissihan se auton osto on joka tapauksessa, ja ei taida tässäkään luokassa olla ylivertaista ...
Focus Hiljainen?!???
Kannattaa ehkä käydä testaamassa muitakin autoja ennen päätöksen tekoa. Focuksen kohdalla nimenomaan melutasoa on haukuttu lähes kaikissa testeissä!
Jos haluat tuon kokoluokan hiljaisen farkun, niin käy ajamassa nykyisen korimallin Megane. Itselläni on n. kaksi vuotta vanha 1,6 farkku, eikä ainakaan tähän menessä ole tarvinnut ostoa katua (ei ongelmia). Huonon maineen takia niitä saa vieläpä aika edullisesti...
Mikäli tuo hiljaisuus on tärkein valintaperuste (otsikossa), niin ainakin vanhemmissa autoissa on melkein alettava katselemaan "pykälää suurempia" malleja...
Täytyy myöntää että Focus-koeajot on tullut tehtyä aika hiljaisissa nopeuksissa ... Lisäksi tuli luettua vielä tältä palstalta että kyseinen pirssi ei ole kovinkaan kestävä, joten en ole enää kovin kiinnostunut ko autosta.
Sanoit että hiljaisempaa farkkua etsiessä pitäisi luultavasti kääntyä pykälää isompien automallien puoleen, mikä on ihan varmasti totta. Jos nyt kuitenkin pitäydytään "pikku"farmareissa, niin mikähän olisi hiljaisin tarjolla oleva? Ranskalaiset autot voisi jättää pois laskuista kun tilastot yksinkertaisesti kertoo että niitä saa korjauttaa aika paljon.
Vaikka haluart jättää ranskalaiset autot pois, harkitse silti Citroen Xsaraa. Se on hiljainen, ainakin viistoperänä, eikä taida olla sen vikaherkempi kuin suurin osa muistakaan 2000-luvun autoista.
Focusfarkku ei ole paljoa muita kokoisiaan hiljaisempi, mutta radio päällä ja oikeat renkaat alla ajoääni ei häiritse!
Lisäksi tuli luettua vielä tältä palstalta että kyseinen pirssi ei ole kovinkaan kestävä
No tämän palstan juttuihin ei kannata kyllä autovalintojaan perustaa.
Jos hiljaisuutta haet niin Focus ja Citikka varmaan ovat hiljaisimmasta päästä, koska ovat aika usein korjaamolla - eli eivät häiritse näin melullaan
Harkitse myös Toyota Corollaa - on ehkä aika tavis auto - mutta kestävämpi ja paljon paljon luotettavampi kuin edelliset.
Aivan, Corolla ei varmaankaan ihan ensimmäisenä tien päälle jätä. Toinen samansuuntainen mitä on tullut pohdittua olisi Mitsun Lancer. Onko kellään kokemuksia tästä suht harvinaisesta autosta ja mitähän plussia/miinuksia siinä on vaikka Corollan farmariin verrattuna? Ainakin Hesarin koeajoartikkelin perusteella Lancerista jäi hyvä mielikuva.
Eiköhän se Lancerikin ole ihan OK. Tosin huollot ovat varmasti kalliimpia (Veho) kuin Toyotassa ja huoltopaikkoja harvemmassa. Lancer on hintansa väärti - uskoisin.
Jos hiljaista farmaria hakee, kannattaa kyllä unohtaa Golf, Focus, Corolla ja Astra. Lancerista en tiedä, en ole koskaan ollut edes kyydissä, luotettava peli todennäköisesti. Tässä luokassa ainoana verrattain hiljaista kyytiä tarjonnee vain 2004-> Megane.
Edit
Kokonaisuutena pidän kuitenkin Focusta noista viisaimpana, toki luotettavuushan on aina kysymysmerkki vanhoissa autoissa.
Et hintahaarukkaa ilmoittanut tai muuta tietoa juurikaan, mutta hiljainen ja mukava vaihtoehto on Rover 75 Tourer, esim.:
http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/used_search/public/item.jsp?carId=31.1785528&list=11910072003270&cmd=move11&order=34.7&count=20&portal=auto&.pkg=11910072002670
Tuo on aika vähän ajettu ja kova hinta muutenkin, luulisi Roverin saavan halvemmalla nykyään. Tuskin on sitä hintaluokkaa mitä etsit, mutta tuli mieleen että on yllättävän hyvä auto mukavuudenhaluiselle ja nykyään kai saisi hyvään hintaan.
Lancerista on kokemuksia -04, 2.0 stw. On mielestäni huomattavan hiljainen, verrattuna vaikka astraan.
astran ratissa olin lähellä seota (tai liekö sekosin kun tänne kirjoittelen? ) niistä rengasmelusta ja muovisen leikkiauton tuntumasta.
Erittäin hyvä ajettava ja peittoaa mielestäni kilpailijat.
lainaus iltasanomien koeajosta.
''Koeajoautoissa oli 16-tuumaiset 195/50-renkaat, jotka eivät ole parhaat mahdolliset maamme huonoille teille. Lancerin jousitus osoitti kuitenkin toimivuutensa, sillä kulku oli yllättävän mukavaa ja vakaata. Melutasosta voi sanoa, että Jyväskylän pikiksille vedetyllä koeajoreitillä saattoi kuunnella laadun ääntä.
Mistään ei kuulunut ylimääräisiä nitinöitä tai vastaavia ja soran rapinakin oli eristetty hyvin korin ulkopuolelle. Kaiken kaikkiaan Lanceria kuvaa parhaiten sana vaivaton. Nopeudet nousevat luontevasti laittoman puolelle, mikä kertoo omaa kieltään auton ajettavuudesta.''
ja kivana plussana myös loistava luotettavuus.
taatusti vähemmän vikoja kun jossain vw tai ford tuotteessa.
mielestäni loistava vaihtoehto näille corolloille ja euro leluille.
miinuksena heikko jälleenmyyntiarvo ja myynnin vaikeus, mahdollisten ostajien junttiudesta johtuen.
FlatOut: "Eiköhän se Lancerikin ole ihan OK. Tosin huollot ovat varmasti kalliimpia (Veho) kuin Toyotassa ja huoltopaikkoja harvemmassa. Lancer on hintansa väärti - uskoisin."
Varmasti on hintansa väärti. 2-litrainen malli maksaa uutena 21450 e.
http://www.tekniikanmaailma.fi/autohinnasto/?mode=showdetails&id=1560
Corolla farkku maksaa uutena 1,6-litraisena 24170 (jos niitä vielä saa).
http://www.tekniikanmaailma.fi/autohinnasto/?mode=showdetails&id=2653
Eroa 2720 euroa. Voi tuntua vähäiseltä, mutta markka-aikana 15000 mk ero tuon hinta- ja kokoluokan sisällä oli paljon. Jos joku huolto maksaakin vähän enemmän kuin Corollassa, hintaerolla kyllä huoltaa autoakin. Ja onhan Mitsulla sitten se 1,6 litrainenkin malli.
http://www.tekniikanmaailma.fi/autohinnasto/?mode=showdetails&id=1558
Eroa Corollaan 3720 e.
En tiedä, supistuko vai kasvaako eri käytettynä. Selaa autotalli.comia.
petos: "lainaus iltasanomien koeajosta...."
Johan nyt on markkinat, kun petos lainaa iltiksen koeajorapottia. Eihän toimittajat mitään ymmärrä.
Mitsusta en kyllä osaa mitään pahaa sanoa, vain ehkä Lancerin tavaratila on lapsellisen kokoinen. Lapseton ehkä pärjää hyvin, lapsellinen huonommin.
Mitsussa oli vielä 80-luvulla jotain sellaista, mitä Mitsulta osasi odottaa. Tredia, Cordia ja Sapporo ehkä tyypillisiä esimerkkejä aikakaudesta. 90-luvulle tultaessa ilmeisesti jenin kurssipaineessa pääsi tehtaan ote lipsumaan, mutta taas on merkkejä olemassa siitä, että homma saadaan kuriin.
"mielestäni loistava vaihtoehto näille corolloille ja euro leluille.
miinuksena heikko jälleenmyyntiarvo ja myynnin vaikeus, mahdollisten ostajien junttiudesta johtuen."
Mutta jos ketjun aloittaja on ostamassa käytettyä, on huono jälleenmyyntiarvo vain positiivinen asia. Ellei sitten aio pitää autoaan vuoden pari.
[quote title="29.09.2007 klo 19:16 Herbert kirjoitti"]
Johan nyt on markkinat, kun petos lainaa iltiksen koeajorapottia. Eihän toimittajat mitään ymmärrä.
-kyllä ne aina joskus ymmärtää:)
Mitsusta en kyllä osaa mitään pahaa sanoa, vain ehkä Lancerin tavaratila on lapsellisen kokoinen. Lapseton ehkä pärjää hyvin, lapsellinen huonommin.
-on joo aika lyhyt tavaratila
Mutta jos ketjun aloittaja on ostamassa käytettyä, on huono jälleenmyyntiarvo vain positiivinen asia. Ellei sitten aio pitää autoaan vuoden pari.
-totta. sitten taas vaihtaessa tuo on murheena, tosin rahallahan siitä selviää...
Mitsu lanceriin ei nököään saa edes rahalla turvallisuushiluja, kuten esp, luistonestoa ja hätäjarrutehostinta.
Eipä niitä ole läheskään kaikissa muissakaan vm. 2000-2004 autoissa.
Selkeä puute se tietysti on.
Lainaus:
"Mitsu lanceriin ei nököään saa edes rahalla turvallisuushiluja, kuten esp, luistonestoa ja hätäjarrutehostinta."
Mihin nuita oikeasti tarvii?
Ilmeisesti haluat ostaa vain käytetyn farkun. Uusista markkinoille äskettäin tulleista farkkuautoista ostajan kannattaa harkita Peugeot 207 SW-mallia. Ilmeisen hyvä ajettava ja hiljainen, tilaa mukavasti. Hinta hyvin kohtuullinen.
Kiitos kommenteista! Pitänee tässä sitten etsiä jostain Lanceri koeajettavaksi, niin ei tarvitse enää arvailla millainen auto on oikeasti. Kompromissihan se auton osto on joka tapauksessa, ja ei taida tässäkään luokassa olla ylivertaista ...