JÄTTI TIELLE-MIKÄ VIKA,MIKÄ AUTO?

58 kommenttia
«1

Alan lehdissä ja näillä keskustelusaiteilla on usein puhetta autojen laadusta ja siihen liittyvistä tilastoista ja tutkimuksista.

Mielestäni vikojen absoluuttinen määrä ei ole paras kriteeri, kun puhutaan autojen laadusta. Onhan se kuitenkin yksi kriteeri.

Heitänpä haasteen:

MIKÄ AUTO JÄTTI SINUT TIELLE KESKEN MATKAN? MILLOIN? MIKÄ VIKA? MITEN KORJATTIIN?

Omia kokemuksia;

1. Ford Taunus. Jakohihna poikki v. 1983. Itse asennettu uusi. Hinta ehkä 30 mk. Ei rikkonut mitään moottorista.

2. Renault 25. Sytytysvirta katosi ajoittain kesken ajon n. v. 1993. Anturi, jonka avulla sytytys ajoitetaan oli vaurioitunut. Bilian huolto suihkutti kylmäsprayta ja löysi vian. Uusi anturi kaapeleineen-hintaa en muista.

3. Fiat 127. Sammui kipinän puutteeseen kesken ajon n. v 2005. Virranjakajan kondensaattori rikki. Itse havaittu vaihtamalla puola, virrranjakajan kansi, pyörijä ja viimein konkka. Hinta ehkä 5€.


Muita tielle jäämisiä en muista. Toki noissa 17 hallussani olleessa autossa on ollut starttiongelmia, mutta ei kuuluu nyt tähän.

Sähkövikoja siis kohdallani 67 %. Ajovuosia 23 ja kilometrejä ehkä 600 tkm. Eli kerran per 200 tkm.


:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

  
  • vuodesta 89 kortti, ei ole jättänyt yksikään auto tielle...kilometrejä en ole laskenut mutta on niitä jokunen...

      
  • Saab 9000, joskus kymmenkunta vuotta sitten. Laturin hihna poikki. Tosin sain ajettua korjaamolle asti (mutta en kotiin).

      
  • Ford Escort. Puhalsi öljyt ulos pakkasella. Kaasari myös jäässä. Tapahtui viime vuosikymmenen taitteessa.

    VW Passat. Laturi hajosi. Tapahtui 1990-luvun lopulla.

    Kummatkin autot oli 1980-luvun malleja. Autoja ollut kaikkiaan noin 15kpl ja nuo kaksi ovat olleet huonoimmat ja vikaisimmat. Samaan listaan laitan myös yhden 1980-luvun alun Mitsu Lancerin, jossa ei kovaa kohtaa pelleistä löytynyt. Omaa tyhmyyttäni ostin auton nopeasti, kun muka halvalla sain. Tuon jälkeen on ruosteet syynätty tarkasti.

    Ajokortti on ollut 90-luvun puolivälistä lähtien ja kilsoja vuoteen vaihtelevasti. Keskimäärin ollut 15-30tkm välillä.

    EDIT: Niin. Jäimme tielle joskus 90-luvulla kaverin etuveto-Asconalla. Syynä oli virranjakajan hiilien loppuminen. Samoin muistan kuinka lapsena vanhempien 70-luvun Peugeot hyytyi kannentiivisteen palamiseen.

    Enempi olen kuitenkin joutunut autoineen hätäänjääneitä auttamaan kuin että oma matka olisi tyssännyt vikaan.

    [A Tapio muokkasi tätä viestiä 19.06.2007 klo 14:23]
      
  • E-Kadetti jätti 2002 kesällä tielle, läsähti jakohihna poikki.... Eipä siinä muutaku hinaus työautolla omaan pihaan, uus hihna paikalleen ja meno jatku..

      
  • Toyota Corolla Liftback vm. 1985 joskus vuonna... -96?

    Jakohihna katkesi joulupäivänä kyläilemästä kotiin ajellessani.
    Vähän omaa vikaa, kun vetkuttelin huoltoon viemisen kanssa, liikaa selvästikin.

    Tarina jatkuu niin, että hakiessani auton huollosta, tuntui kaasun painaminen aivan kuin ilmapalloa polkisi eikä auto ei liikkunut mihinkään.

    Eikun takaisin samantien pajalle, josta alkoi viikon mittainen huollossa käynnin/olemisen sarja. Vaihtoon meni kaikennäköistä ennenkuin vanha "terhakka" kulku palasi...

      
  • 1) Peugeot 504 GL vm -77 jätti tielle hetikohta rehvakkaan ohituksen jälkeen ylävesiletkun haljettua kesällä -88. Tunnetusti huonolta autonpitäjältä hankitulla ranskattarella oli tuolloin takana n. 300 tkm.

    2) Datsun Bluebird 1,8 GL vm -80, siirtyi haltuuni hyvänä autonpitäjänä tunnetulta isältäni 135 tkm ajettuna ja jätti tielle muutaman kerran 90-luvun alkuvuosina:

    -laturin rikkoutuminen n. 150 tkm:n kohdalla
    -laturin hihnan katkeaminen
    -kannentiivisteen mossahdus alle 200 tkm ajettuna

    3) Hyundai Sonata 2,0 GLi -91 jätti tielle yht'äkkiä alkaneen helvetillisen nykimisen jälkeen n. 150 tkm ajettuna kymmenen vuotta sitten. Syylliseksi paljastuivat puolan ja virranjakajan kannen vaihdon jälkeen sytytysjohtimet. Niinhän se aina menee, ensin vaihdetaan kalliit osat ja vika löytyy lopulta halvimmasta...

    [nimim Erkki muokkasi tätä viestiä 21.06.2007 klo 13:18]
      
  • Kaksi viikkoa vanha sytytyspuola hajosi autobahnilla Lyypekistä etelään mentäessä. Tehot loppuivat kuin seinään. Vuosi oli 1994 ja autona Talbot 1510 GL -85.

    Viiden tunnin odottelun jälkeen meidät hinattiin Peugeot korjaamon pihaan, jossa vietimme yön. Seuraavana päivänä autossa oli uusi puola ja matka kohti Portugalia jatkui...

      
  • vuonna 06 kesällä saab 9-5 turbo vm. 2001 levisi puolassa moottoritielle 180 vauhdista. auto trailerillä takaisin kotiin, jossa kävi ilmi, että moottorissa täydellinen tsernobyl. moottori vaihdettiin. lopullinen hajoamisen syy tähän päivään saakka epäselvä. ketju oli paikallaan, ei katkennut. yksi saabinkorjaaja veikkasi, että sytytysboksi hajosi vauhdissa, joka puolestaan aiheutti moottorin "räjähtämisen". minusta ei kuulosta kyllä aivan uskottavalta, mutta....

      
  • Eipä ole tulluttien päälle jäätyä. Ajan lähinnä japseilla mutta on ollut yksi Ford ja dieselpösökin. Kerran pakkasilla ajellessa nosti Micra lämpöjä punaiselle joten piti pysähtyä ja laittaavällyjä konepellin alle että sai syylärin sulamaan. Oli hiukan huonot nesteet jäähdyttimessä. Puolentunnintauon jälkeen alkoivat nesteet taas kiertämään.

      
  • Kahdesti on matka katkennut tekniseen vikaan.

    Ensimmäiselä kerralla vuonna 2004 käytössäni olleesta vm. -02 Ford Transitista leikkasi moniurahihnan hihnan kiristinrullan laakeri kiinni ja aiheutti hihnan käyttökelvottomuuden.
    Asiasta aiheutui minenlaisia ongelmia, mm. jarru- ja ohjaustehostin ja laturi lakkasi toimimasta. Näistä olisin vielä selvinnyt, mutta sama s**tanan hihna pyöritti myös vesipumppua, ja ilman sitä lämmöt nousuvat niin paljon ettei matkanteosta tullut mitään.
    Eli (alle) euron osa aiheutti matkan katkeamisen Pieksämäen takamaille.
    Eikä Jyväskylän Fordin huolto (Käyttöauto Oy) todellakaan asian hoitamista helpommaksi tehnyt, avuttomampaa ja kyvyttömämpää k.o. asian hoitamista ei voi ihminen kuvitella.

    Lieneekö tarvetta kertoa ettei nykyinen kuljetuskalusto TODELLAKAAN koostu yhdestäkään Ford-merkkisestä autosta.

    Toisella kerralla 2006 Ylläksen tunturin n.s. maisematiellä terävä kivi rikkoi renkaan.

      
  • Olen omistanut lukuisia autoja mutta tielle en ole jäänyt oikeastaan kuin yhdellä autolla... Peugeot 205 1.9 Gti jätti tielle kaukaa kotoa. Hiilet meni.. Se olikin sitten ainut auto joka tosissaan jätti tienposkeen. Toinen asia olikin sitten eka autoni, Honda Civic 1.4 Hb, joka hyytyi tien viereen.. syynä tosin ihan muu kuin tekninen vika :tongue: bensiini loppui..

      
  • 1990-luvun puolivälin tienoilla Citroen ZX Aurasta katkesi nokkahihna Espoon reissulla. Hauskinta sinänsä ikävässä tilanteessa oli se kun Autoliiton kolme paikalle tullutta ystävällistä ja asiallista kaveria arvuutteli vikaa. Eivät oikein päässeet yksimielisyysteen viasta. No, soitin kännykällä tutulle autoteknikolle. Hän pyysi, että yrittäisin käynnistää auton ja hän kuuntelee kännykästä. Kuunneltuaan tovin käynnistysyritystä hän totesi hihnan olevan poikki. No, auto pajalle ja korjaus takuuseen. Auto oli ostettu käytettynä ja hihnan vaihtoon olisi vielä ollut matkaa. Myöhemmin huomasin, että käytettynä ostamani auto oli ollut uutenaTM:n koeajossa. Myyjäliike ei asiasta maininnut mitään. Liekö TM:n koeajollakin ollut osuutta hihnan enneaikaiseen katkeamiseen...

      
  • Kyllähän ne varmaan rääkkää niitä koeajoautoja aivan hulluna siellä TM:n testeissä. Niinkuin mekin koeajajat huudatamme koeajossa autojen koneita niin että rajoittimet paukkuu. Jotkut luulevat vielä tehneensä hyvän ostoksen ostaessaan "liikkeen myyntipäällikön" käytössä olleen auton pari tonnia listahintaa halvemmalla.

      
  • Lainaus:
    25.06.2007 klo 23:24 ddr5 kirjoitti
    Kyllähän ne varmaan rääkkää niitä koeajoautoja aivan hulluna siellä TM:n testeissä. Niinkuin mekin koeajajat huudatamme koeajossa autojen koneita niin että rajoittimet paukkuu. Jotkut luulevat vielä tehneensä hyvän ostoksen ostaessaan "liikkeen myyntipäällikön" käytössä olleen auton pari tonnia listahintaa halvemmalla.

    Koeajo autot tosiaan saavat raskasta monoa. Itse en ikinä ostaisi moisia vaan uusi auto pitää olla pakasta vedetty vaikka maksaisikin enemmän kuin esittelyauto. Eräs tuttu kävi testaamassa diesel Boraa ja yllättäen antoi autolle kenkää. Tuli kuulemma kiire palauttaa auto kun öljynpaineen merkkivalo alkoi palamaan. Voi sitä onnetonta ostajaa, joka siihen autoon sekaantui.

      
  • Opel Vectra 2,0i -92 jätti tielle vuonna 2002 jakohihnan katkettua. Hihnalla ajettu 45tkm ja vaihtovälihän on se 60tkm. Olin matkalla Tampereen seudulta, jossa asun, kaverin mökille Rymättylään. Loimaan kohdalla vauhtia 130, kun yhtäkkiä kone sammui. Bussipysäkille sain rullattua ja kurkistin jakohihnan koteloon ja poikki oli. Sitten hinausautolla korjaamolle ja seuraavana päivänä auto oli kunnossa ja minä 80€ köyhempi.

    Kevättalvella 2007 Peugeot 306 td -98 meni oikosulkuun kun lähdin kotoa töihin. Lähellä oli ettei palanut koko auto, kojelaudan alta tuprahteli mahtavia savumerkkejä keskuslukon sahatessa auki-kiinni-auki-kiinni jne. Nilkutin autolla takaisin kotipihaan ja revin akkukaapelin irti nopeammin kuin koskaan ennen. Oven johtosarja oli mennyt oikosulkuun ja suli klimpiksi samoin kuin osa kojelaudan sisäpuolen johdoistakin. Onneksi oli kasko. Ihmetyksekseni tuon ikäinen ja arvoinen auto korjattiin vakuutuksen piikkiin uusimalla oven johtosarja ja koko kojelauta johtoineen. :open_mouth:

    [e1981 muokkasi tätä viestiä 28.06.2007 klo 22:04]
      
  • Sen verran aihetta sivuten,ettei jättänyt tielle,vaan ei edes päästy liikkeelle,tapahtui joskus 80-luvulla ja auto oli Ford Taunus.
    Auto oli ollut parkissa useita tunteja liki kolmenkymmenen asteen pakkasessa ja kun lähdön aika tuli ei akussa riittänyt enää potkua.
    Koko nikale oli niin kylmästä kankea,ettei työntämisestä tullut mitään
    joten laitoimme auton hinaukseen tallin lämpimän Saabin perään
    ja yritimme hinaamalla käyntiin.Annoin nopeuden hieman kohota
    ennenkuin päästin kytkimen ylös kakkkosella,mutta tie oli niin liukas
    ja taneli kankea,että pyörät eivät pyörineet lainkaan,joten päätin vaihtaa isommalle,ja kun risteävä tie oli vain hetken päässä,nykäisin
    vivusta rivakasti sillä seurauksella että kakkonen oli edelleen päällä ja vaihdevipu kädessäni!Kotiin päästiin,vaikkakin narunjatkona!
    Foordin jälkeisessä elämässäni olen jäänut vai bensapiippuun ihan
    omaa syytäni,mutta Toyotasta on mielessäni tapaus jonka kuulin
    sattumalta kyseisen merkkiliikkeen parkkipaikalla joskus takavuosina.
    Hinuri oli kääntymässä merkkiliikkeen pihaan kyydissään muutaman vuoden ikäinen Toyota Camry.Pikahuollon silloin joutilaat kaverit
    paistattelivat päivää ja kommentoivat edessä näkyvää sanoilla
    "Tossa tulee taas yksi,joka ei ole vaihtanut jakohihnaa ajoissa!"
    Oli pakko puuttua puheeseen ja kysyin"Mistä niin päättelet?"
    Vastaus oli lyhyt ja tyhjentävä"Ton ikäinen Camry tulee hinaamalla
    tänne vain sen takia,että isäntä ei ole tuonut sitä ajoissa hihnan vaihtoon!"Jäin uteliaisuudestani notkumaan paikanpäälle,ja kun
    autoon tutustunut huoltomies huusi työnjohtajalle "Hihna hypänny,tuskin muuta!",ajattelin että tämä jos mikä on tuotetuntemusta!

      
  • Muiistaakseni vuosi oli -87 tai -88, ja isäukko osti upouuden Puolan ylpeyden, FSO Polonezin. Tulin koulusta kotiin ja ihmettelin, että eikös se uusi auto pitänyt tänään tänne tulla. Oli hajonnut eka kertaa matkalla myyjäliikkeestä kotiin, matkaa arviolta n. 7 km.....

    Että se siitä laadusta. Ja taisi jättää kerran jos toisenkin tielle sen vuoden aikana mitä sitä pidettiin. Mm. öljynpaineet hävisi alle 5 tonnia ajettuna.

    Oikea riemurasia.

      
  • Joskus 70 luvun lopulla peugeot 404 jätti vähäksi aikaa (metsäauto)tielle . Sain käydä aina ruokkimassa kettuja ja kun ei ollut korttia vielä niin ajelin metsäautotiellä ja pösö ja perästä kiinni kiveen ja sutia vain löi. Pistin käsikaasua isommalle, ykkösvaihde päälle, avasin takaoven ja rupesin keikuttamaan autoa puolelta toiselle, olihan siinä kiinniottaminen kun lähti peränupukasta irti, onneksi sain kiinni ennen seuraavaa mutkaa. Tarina on tosi.

      
  • Lainaus:
    30.06.2007 klo 08:54 Ammattilainen kirjoitti
    Muiistaakseni vuosi oli -87 tai -88, ja isäukko osti upouuden Puolan ylpeyden, FSO Polonezin. Tulin koulusta kotiin ja ihmettelin, että eikös se uusi auto pitänyt tänään tänne tulla. Oli hajonnut eka kertaa matkalla myyjäliikkeestä kotiin, matkaa arviolta n. 7 km.....

    Että se siitä laadusta. Ja taisi jättää kerran jos toisenkin tielle sen vuoden aikana mitä sitä pidettiin. Mm. öljynpaineet hävisi alle 5 tonnia ajettuna.

    Oikea riemurasia.



    Tuulilasi-lehden testissäkin meni työntöhommiksi.

      
  • Viatti jätti kerran, öljypumppu hajosi.
    Uuppeli jätti kerran, hihna poikki ja yläkerta passiiviksi, onneksi meni takuuseen!
    Muut 18 eivät ole jättäneet tielle, mukana vaimonkin autot! :sunglasses:

      
  • nuorempana isäukon kyydissä jäätiin jalankulkijoiksi kun 80-luvun lopun alfa romeon kone hajosi 'ihan rehellisesti' kun autolle annettiin vähän hanaa :grin:

      
  • Vai on Tapsan Volvoissa starttiongelmia. Niin, mutta missäs kaikki opelistit on, mulla ainakin uunituore Vectra B jätti -96 huonekalukaupan pihaan, kun virtalukko hajosi ja auto ei inahtanutkaan. Onneksi assistanssi hoiti sen korjaamolle, mutta ajot jäi väliin. :wink: Niin ja mainittakoon vielä, että se oli viides, mutta viimeinen ooppeli meidän huusholliin. Oli näet jokunen muukin vika.

    [nenärenkaat muokkasi tätä viestiä 04.07.2007 klo 13:48]
      
  • Lainaus:
    04.07.2007 klo 13:46 nenärenkaat kirjoitti
    Vai on Tapsan Volvoissa starttiongelmia. Niin, mutta missäs kaikki opelistit on, mulla ainakin uunituore Vectra B jätti -96 huonekalukaupan pihaan, kun virtalukko hajosi ja auto ei inahtanutkaan. Onneksi assistanssi hoiti sen korjaamolle, mutta ajot jäi väliin. :wink: Niin ja mainittakoon vielä, että se oli viides, mutta viimeinen ooppeli meidän huusholliin. Oli näet jokunen muukin vika.



    ''ooppel vektra cee, auto mil ei mitään tee...!'' :grin:

    tuo läppä on muuten paikallisen autotalon (joka myös opelia edustaa) henkilökunnan työpaikkahuumoria... :wink: :kiss: :tongue:

      
  • Cortinassa vm. 1965 särkyi taka-akselin laakeri ; 150 000 km ajettu.
    Anglia 1960 raidetangon pää irtosi; huollon puute , ei määrävälihuoltoja. 120 000 km ajettu.
    Lada 1976 sähkövika kostealla kelillä talvella ; palautui itsestään kuntoon.
    Muut parikymmentä erimerkkistä eivät ole jättäneet tielle.

      
  • Peugeot 307 joskus 80-luvulla, kun puola kylmeni. Aiemmin olen ainoastaan kerran jäänyt tielle ja silloin minulla oli 99-saab, jonka imusarjasta oli yksi letku irronnut. Ei siis edes mikään vika, painoin letkun takaisin ja siinä se pysyi niin kauan kuin auto minulla oli.

    Olen ajanut lukuisilla automerkeillä vuodesta 1968 lähtien, joten ei noita maantiellejäämisiä ole juuri ollut. Vikoja autoissa toki on ollut, mutta remonteilla omassa tallissa on asiat hoituneet.

    [taalaintalleri muokkasi tätä viestiä 24.07.2007 klo 17:55]
      
  • Olen usein jäänyt tielle 25 vuoden aikana.
    Ajan 40 000km/v.
    Autoja on ollut muistaakseni 9.

    Esim.1. Vuoden 1988 VW Jetta 1.3 CL jätti bensapumpun takia 3 kertaa.

    Esim.2. Vuoden 1997 Nissan Primera 2.0 SLX jätti 3 kertaa.
    1. Laturin liitäntä ilmeisesti akkuun katkesi.
    2. Laturi syttyi palamaan.
    3. Jakoketju (jota käsikirjan mukaan on huoltovapaa) katkesi 240km:ssa.

    Nykyinen vuoden 2001 Ford Mondeo 2.0TD on 3 vuotta toiminut hyvin.
    Kerran sen diesel-polttoaineputki pohjassa jäätyi talvella 25-asteen pakkasella 115km/t nopeudella, mutta suli, kun pysäytin hetkeksi.

    Vaimon vuoden 2005 Passat TDI on toiminut 2 vuoden aikana myös hyvin.

    Kokemukseni mukaan ei pidä ottaa 1. mallivuoden autoa.
    Varsinkin vuoden 1997 Primera oli katkera kokemus.

      
  • Tässä osa tielle jäänneistä mitä vain suinkin muistan:

    Opel Corsa 1,2 S -84 noin vuonna 1985, kytkinpolkimen jousi irtosi. Korjasin vian samantien ja matka jatkui.

    Opel Ascona 1,8 E Sport, noin vuosi 1988, polttoainesuodatin tukossa (oma moka, suodatinta auton alla ei oltu koskaan vaihdettu)

    Saab 96 -77: Erinäisiä tielle jättämisiä, kaasarin, sytytyspuolen ja ainakin jäähdytysjärjestelmän ongelmia. Autolla oli aj. tuolloin noin vuonna 1990 100 tkm. Elämäni surkein auto.

    Vectra B 2 kpl. Ei tielle jättöjä, mutta laadullisesti autot olivat enintään tyydyttäviä.

    MB A 1997: Abs-anturi rikki ja matka katkesi auton pysäyttäessä itsensä, korjasin itse ja matka jatkui. Toisesta samanlaisesta laukesi vaihdelaatikko noin 100 tkm:n kohdalla. MB: laatu oli surkeata!

    Ainoa noin 8:n Toyotan tielle jättö: Corollan akku oikosulussa, töihin meno hinausauton kyydissä.

    Toisaalla kerrotut Passatin kaksi tielle jättöä: Laturin viat, toinen osin ja toinen kokonaan korjaamon huolimattomuutta.

    Muitakin ongelmia on ollut runsaasti, mutta nämä nyt äkkiseltään muistin. Autoilukokemusta alkaa olla sen verran runsaasti, että sitä tulee allergiseksi epäluotettaville autoille...

    [D-Power muokkasi tätä viestiä 31.07.2007 klo 16:36]
      
  • tielle on jättänyt ainoastaan 1,8l passat: syy moottorin pyörintänopeusanturin rikkoutuminen,varsin yleinen vika VAG sukuisissa autoissa.


    .

      
  • quote title="21.06.2007 klo 13:12 SKP kirjoitti"]
    Kaksi viikkoa vanha sytytyspuola hajosi autobahnilla Lyypekistä etelään mentäessä. Tehot loppuivat kuin seinään. Vuosi oli 1994 ja autona Talbot 1510 GL -85.

    Hip hei, mekin oltiin 90-luvun lopulla menossa tyttöystävän "kymmenen yli kolme" talborghinillä poikkeamaan erääseen tanssipaikkaan, ni eikö tietysti keskellä talvea ja yötä akkumulaattorista lopu virta. Ja eiku narua nokkaan...

    Omistin muutamia vuosia sitten -91 orionin, sen viimosen orionin onneks. Sulakerasialta bensapumpulle menevä sähkö katkes ja vikaa etsittäessä tuli koetuskynää useemman kerran tökittyä bensapumpun liittimeen. Matka katkes muutaman kerran, yleensä jatku ku kaato penkin ja heilutteli vähä tota väljäks mennyttä liitintä. Välillä tosin ei ees lähteny käyntiin... No ku varsinainen vika löyty ja uutta johtoa oli juotettu, ni ei menny edes kahtavuorokautta ku auto ei enää sammunu. Vrtalukonpohja tällä kertaa. Sen jälkeen ollu 4 japsia, eli ei enempää tarinoita...

      
  • Tuli tosta opelista mieleen kaverin muijan työsuhde opel vectra 96/97 ekan 1000km aikana jätti kolme kertaa tielle bensaongelmien takia eka kerta huolto ilmoitti polttoainepumpunrele toinen kerta bensapumppu kolmas kerta maajohto löysä! että näin
    opelilla toimii huolto samastata vectrasta halkesi tuulilasi 600km kohdalla ilman syytä pikkupakkasilla.

    Ford Transitista kokemuksia 2001 tai 2002 ekan 1500km kohdalla kaksi kertaa pajalle eka hajosi joku egr venttiili hävis tehot sain nilkutettua korjaamoon toinen kerta turbon öljyputki poikki ja taas sain nilkutettua korjaamolle auto kaksi päivää korjaamolle

    omista autoista muistan parhaiten opel kadett c-malli -77 -90 luvun lopulla jätti tielle varmaan joku 10 kertaa viisi kertaa virran jakajan takia joko hävisi hiili kannesta tai konkka hajosi tai puola siihen vaihdettiin varmaan kaikki noi kolme kertaa ennenkuin rupes toimii sen jälkeen hajos kansi silleen et rupes puhaltaa öljyä pihalle viimesen tikkinä ylätukivarsi murtu ruosteen takia ja vaihdettiinhan siihen pakoputki ja kaikki puolen vuoden aikana 5000km matkalla.

    Autoja ollu 11vuoden aikana varmaan 40 ja toi kadett oli huonoin, mutta täytyy myöntää on olluja muitakin huonoja yrittäny tyhmänä säästää :smile: väärässä kohtaa eli ostanut mahdollisiman halpoja vehkeitä ja halunnu kokeilla erilaisia autoja. Nyt on onneksi kasvannut aikuiseksi :wink: ja ajannu samalla autolla kohta vuoden! Ennätys!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit