Taajamissa kun enimmäkseen tulee liikuttua, niin ilmastoinnista en luopuisi, mutta nelivedosta luovuin kevein mielin, hyvin on pärjätty niin etuvetoisella kuin takatyöntöiselläkin.
Mikä tahansa neliveto helpottaa liikkeellepääsyä talvella, mutta Subarun neliveto on siitä kiva, että liikkeellepääsyn jälkeen se helpottaa myös ajamista maantienopeuksissa.
Missä automerkeissä automaatti-ilmastointi on lisävaruste, ainakin Fordissa ja Subarussa se on vakiona ?
fordissa ei ainakaan ole kaikissa ja subarussa on aika pieni mallivalikoima ja erikoisia varusteita esim lämmitettävät ikkunat...(heheheheheheh peilit varmaankin)
Subaru on parhaita "lukottomia" nelivetoja. Tosin lukottomilla nelivedoilla ei vaikeista paikoista selvitä, ne ovat lähinnä "uusajotaidottomien"kaupunkikulkuneuvoja näin lumisina talvina. Perävaunun vedossa ne ovat parhaimmillaan.
Neliveto lisää veto-ominaisuuksia, mutta jarrutuskykyä se ei huonoissa oloissa lisää, joten kokenut kuski pärjää myös kaksipyörävedolla normaalissa liikenteessä. Auraamattomat tiet ovat sitten erikseen, siellä lukollinen tosimaasturi (esim pajero tai landcruiser) on se oikea kulkuneuvo edellyttäen, että siinä on lukot tasauspyörästöillä.
Joillekin varmaan on. Kerrankin rehellinen tunnustus omien ajotaitojen vajavaisuudesta!
Neliveto on kuin automaatti-ilmastointi. Pieni lisäkulu, jota ilman en haluaisi olla.
Kyllähän tuota on ilmankin tähän mennessä pärjätty
Taitaa olla niin että kehitysmaissa, jos on varaa vain yhteen autoon, on neliveto ihan kätevä.
askk:
Toisaalta kun ilmastointiin tottuu ei halua ilmankaan olla.
Taajamissa kun enimmäkseen tulee liikuttua, niin ilmastoinnista en luopuisi, mutta nelivedosta luovuin kevein mielin, hyvin on pärjätty niin etuvetoisella kuin takatyöntöiselläkin.
Vähän on ilmastointia tarvinnut tänä talvena?
Mikä tahansa neliveto helpottaa liikkeellepääsyä talvella, mutta Subarun neliveto on siitä kiva, että liikkeellepääsyn jälkeen se helpottaa myös ajamista maantienopeuksissa.
Missä automerkeissä automaatti-ilmastointi on lisävaruste, ainakin Fordissa ja Subarussa se on vakiona ?
Derrick:
fordissa ei ainakaan ole kaikissa ja subarussa on aika pieni mallivalikoima ja erikoisia varusteita esim lämmitettävät ikkunat...(heheheheheheh peilit varmaankin)
http://www.subaru.fi/impreza_exterior_equipment.aspx
FARwd:
Mitä tekemistä nelivedon kehumisella on ajotaidon kanssa? Kannatta miettiä missä niitä niitä vajavaisuuksia on...
Subaru on parhaita "lukottomia" nelivetoja. Tosin lukottomilla nelivedoilla ei vaikeista paikoista selvitä, ne ovat lähinnä "uusajotaidottomien"kaupunkikulkuneuvoja näin lumisina talvina. Perävaunun vedossa ne ovat parhaimmillaan.
Neliveto lisää veto-ominaisuuksia, mutta jarrutuskykyä se ei huonoissa oloissa lisää, joten kokenut kuski pärjää myös kaksipyörävedolla normaalissa liikenteessä. Auraamattomat tiet ovat sitten erikseen, siellä lukollinen tosimaasturi (esim pajero tai landcruiser) on se oikea kulkuneuvo edellyttäen, että siinä on lukot tasauspyörästöillä.