Ottamatta kantaa TM:n puolueettomuuteen, kyselen teiltä, varmasti paremman muistin omaavilta, onko lehti kirjoittanut muissa autoissa esiintyvistä, tai esiintyneistä ongelmista? Esimerkiksi Fordin ja Mazdan ruostumisesta tai PSA-autojen huohotinongelmista. Esimerkkejähän riittää. Mikäli lehden linjana on olla kategorisesti puuttumatta tämäntapaisiin aiheisiin, ei asiassa liene ongelmaa. Mikäli taas asia vaihtelee merkistä riippuen, vaikuttaisi toiminta puolueelliselta.
No helkkarin paljon huonomman muistin omaavana lausun kuitenkin, että ei ole. (elikkäs suomeksi voisin kuvitella olevani samaa mieltä Ja se on valitettavaa.
"Mikäli lehden linjana on olla kategorisesti puuttumatta tämäntapaisiin aiheisiin, ei asiassa liene ongelmaa."
Ja viimisimpään kappaleeseen vastauksena, että ON, niin pitkään kuin lehti julistaa helpottavansa tekemään kuluttajaa valintoja.
Ei kait kukaan lehti toivo, että kaikki Suomenmaan autonostajat ostaisivat auton, jonka jakopää prakaa muita huomattavasti useammin.
Viimisimpään kysymykseen, että vaihteleeko merkin mukaan vai ei, niin toivon että ei.
Myös Toyotan kaikki hinnannousut uutisoidaan varsin näkyvästi.
Itse lopetin pitkäaikaisen TM:n tilauksen tänä keväänä suurelta osin sen vuoksi, että saksalaismerkit, etenkin VW-konsernin tuotteet, tuntuvat olevan täysin eri asemassa kuin muut.
Myös Toyotan kaikki hinnannousut uutisoidaan varsin näkyvästi.
Itse lopetin pitkäaikaisen TM:n tilauksen tänä keväänä suurelta osin sen vuoksi, että saksalaismerkit, etenkin VW-konsernin tuotteet, tuntuvat olevan täysin eri asemassa kuin muut.
VAG maksaa ilmeisesti Toyotaa paremmin mainoksista. Toisaalta, VAG:n tuotteet ovat koeajajien ja kansan mielestä parhaita, koska siinä on "niin hienoa muovia kojelaudassa"
Meikäläisellä hajosi jakoketju ja samalla koko moottori. Skodallani (1.8 tsi) ajettu 113 000 km ja vuosimallia 2008. Päätin kirjoittaa asiasta ihan oman nettisivun http://www.skoda-octavia.fi kun sen verran paljon pänni Veljekset Laakkosen toiminta.
Meikäläisellä hajosi jakoketju ja samalla koko moottori. Skodallani (1.8 tsi) ajettu 113 000 km ja vuosimallia 2008. Päätin kirjoittaa asiasta ihan oman nettisivun http://www.skoda-octavia.fi kun sen verran paljon pänni Veljekset Laakkosen toiminta.
Audin/Skodan 1.8 kone kesti sinulla yllättävän pitkään yleensähän ne hajoo jo paljon alle 100tkm mitä olen lukenut.
Tuossa harmittanee lähinnä se, että uuden auton ostajan odotus on lykätä ensimmäinen iso remontti selvästi kauemmas. Edes "halvalla" tehty parin tonnin koneremppa ei käytännössä anna mitään hyötyä, kun se hajonnutkin kone oli lähes uuden veroinen. Tai ainakin sen piti olla.
Onko tähän ongelmaan mitään toimivaksi havaittua korjauskeinoa, joko tehtaan ohjeistuksella tai käytännössä koettuna?
Meikäläisellä hajosi jakoketju ja samalla koko moottori. Skodallani (1.8 tsi) ajettu 113 000 km ja vuosimallia 2008. Päätin kirjoittaa asiasta ihan oman nettisivun http://www.skoda-octavia.fi kun sen verran paljon pänni Veljekset Laakkosen toiminta.
Ei näitä tarviis kertoa julkisesti ihmiset voivat ruveta vältelemään VW-konsernin tuotteita tai epäilemään laatua.
Täytyy kyllä olla aika rohkea joka uskaltaa ostaa takuuajan jälkeen auton jossa on TSI/TSFi tai DSG/S-Tronic on sen verran kallista jo Skodaakin korjata.
Onneksi olkoon! Olet todellakin päässyt halvalla. Mitä minä tiedän muutaman tapauksen niin prosentit olleet vastaavissa tapauksissa toisinpäin (kyseessä kylläkin ollut Keskon maahantuomat merkit).
Toisekseen ikävä todeta, että etkö muka saanut tietoa noista vioista ennen ostoa? Netti ja muukin media täynnä varoituksia noista.
Oletteko muuten ikinä miettinyt erästä asiaa. Volkkari ja skoda voittaa kaikissa vertailuissa ylläpitokuluissa kilpailijat, mutta jos he itse myyvät uuden auton oston yhteydessä ns.huolenpitosopimuksen (kiinteä kk-maksu) niin ne ovat ylivoimaisesti kalleimpia varsinkin volkkari. Esim. Auris 23/kk, Astra 26/kk ja Golf 67/kk samalla sisällöllä. Eli itsekin tietävät myyvänsä paskaa! Siksi soppari ihan sika kallis. Tästä kuitenkin TM ja Tuulilasi antaa Golfille 10pistettä, Opelille 7pistettä ja Toyotalle 6pistettä. Näin testivoitot tulee!
Oletteko muuten ikinä miettinyt erästä asiaa. Volkkari ja skoda voittaa kaikissa vertailuissa ylläpitokuluissa kilpailijat, mutta jos he itse myyvät uuden auton oston yhteydessä ns.huolenpitosopimuksen (kiinteä kk-maksu) niin ne ovat ylivoimaisesti kalleimpia varsinkin volkkari. Esim. Auris 23/kk, Astra 26/kk ja Golf 67/kk samalla sisällöllä. Eli itsekin tietävät myyvänsä paskaa! Siksi soppari ihan sika kallis. Tästä kuitenkin TM ja Tuulilasi antaa Golfille 10pistettä, Opelille 7pistettä ja Toyotalle 6pistettä. Näin testivoitot tulee!
Piti oikein testata noita huolenpitolaskureita netissä ja kas kummaa tulokset olivat mallista riippuen hinnaltaan aika samoja ja joissakin tojo edullisempi kuin vw ja myöskin toisinpäin....(opelin sivulta en nopeasti löytänyt tuollaista laskuria)
Suurin osa ihmisistä ei harrasta autoja ja eivät todellakaan tiedä mitään autojen tyyppivioista eivätkä ilmeisesti viitsi edes ottaa selvää. Autonosto perustuu ikivanhoihin hokemiin Opelin ruostumisesta ja muista mielikuvista. Normi tuulipuku-Jorma näkee mainoksessa kuinka Skoda on kaikkien testien voittaja ja hän uskoo siihen sokeasti ja menee ostamaan Skodan.
Just työkaverilla Mazda leipo moottorin paskaksi ja hän tarvitsi auton, niin autoliikkeestä mukaan löytyi sopivasti ajettu TSI. Kysyin, että oletko tietoinen että tuon ikäinen TSI voi olla pommi. Ei ollut ikinä kuullutkaan ja oli selvästi järkyttynyt asiasta.
Pitäisi kieltää mainostaminen autolehtien testitulosten perusteella. TM:n korruptiota ei mikään estä, VW-konsernin tuotteet ovat aina ylivoimasia ja myynti käy. Nyt sitten pienituloisilla on pommit alla ja kun tulee iso moottoriremontti niin pikavipeille on käyttöä ja elämä pilalla.
=30/kk en ottanut kun oli kallis, kun vertaa huoltoihin mitä tuolla ajalla tulee. Normaalit huollot tuolla ajalla on n.450. Sopparilla tulisi maksamaan yli 1000!
Tarjous minulle:
Golf 1,6 TDI 77kw DSG Highline
-sijaisauto
-kaikki osat ja kuluvatosat
-kaikki huollot
-renkaiden vaihto ja kausisäilytys
=79/kk. Sopparin kokonaishinta siis 2800.
Eli volkkarin ylläpitosopimus +280% verrattuna Toyotaan.
Astrassa tiedän hintojen olevan samaa luokaa Auriksen kanssa.
Niin kuitenkin volkkari saa "halvasta" ylläpidosta aina parhaat pisteet vertailussa.
Volkkarin äänitorvi NHB varmaan osaa selittää miksi noin kallis?
Tässä 150tkm/36kk laskelma =158/kk! Sopimusaika 150tkm/36kk =5688
Kuten jo aikaisemmassa viestissä epäilin, sekoitat vuotuisia ja sopimuskauden kilometrejä. Volkkarin laskurissa saat sen 150 000 km sopimuskaudelle, kun valitset 36 kk ja 50 000 km vuodessa. Ja itse asiassa se on Volkkari, jolta saat pidemmän sopimuksen. Tältä pohjalta ole nyt isoon ääneen huutelemassa, kuinka Volkkarissa on sikahintaisen sopimukset.
Vertailussasi on bensa-hybridi ja diesel. Suorempiakin vertailupareja noista malleista kyllä löytyy.
Tarjous minulle:
Auris Wagon Hybrid: 36kk ja 60000km
-sijaisauto
-kaikki osat ja kuluvatosat
-kaikki huollot
-renkaiden vaihto ja kausisäilytys
=30/kk en ottanut kun oli kallis, kun vertaa huoltoihin mitä tuolla ajalla tulee. Normaalit huollot tuolla ajalla on n.450. Sopparilla tulisi maksamaan yli 1000!
Tarjous minulle:
Golf 1,6 TDI 77kw DSG Highline
-sijaisauto
-kaikki osat ja kuluvatosat
-kaikki huollot
-renkaiden vaihto ja kausisäilytys
=79/kk. Sopparin kokonaishinta siis 2800.
Eli volkkarin ylläpitosopimus +280% verrattuna Toyotaan.
Astrassa tiedän hintojen olevan samaa luokaa Auriksen kanssa.
Niin kuitenkin volkkari saa "halvasta" ylläpidosta aina parhaat pisteet vertailussa.
Volkkarin äänitorvi NHB varmaan osaa selittää miksi noin kallis?
Tässä 150tkm/36kk laskelma =158/kk! Sopimusaika 150tkm/36kk =5688
Mielenkiintoista on se, että VW selkeästi on tarjous tehty tuon laskurin mukaan ja toyotalla olet saanut nettihintan(väh. 39/kk) verrattuna vähintään 40% alennuksen, jos tulos oli tuo 23/kk.
Toinen mielenkkintoinen huomi on se, että aivan sama minkä dieselin olisit valinnut, niin hinta on sama ja DSG nostaa hintaa 6/kk.
Oliko tarkoituksesi ottaa vertailuun farmarit molemmista vai miksi eripari kormallit? (golffista ei vielä huoltosopimushinnastoa farkkuna)
Tojon laskuri antaa maksimiksi 150tkm/3v ja hinnaksi laskurilla tulee sinun vertailu autoilla: auris 167,80/kk ja golffilla samoilla 150tkm/3v 166,00/kk jos molemmissa käytetään tuota laskuria ja kaikki lisäpalvelu kohdat ruksitaan.
Kerran vielä onnittelut olet saanut huippuhyvään hintaan tuon sopimuksen aikaiseksi.
Eli tuo ketjuvika koskee myös 1,8 ja 2,0 koneita ?
Harmillista, mielyttäviä moottoreita muuten ainakin omasta mielestäni. Jollen väärin muista, noihin moottoreihin taisi ketju jäädäkkin uusissa malleissa?
Kerran vielä onnittelut olet saanut huippuhyvään hintaan tuon sopimuksen aikaiseksi.
Kerrotko vielä missä liikkeessä teit tuon?
Rynen Toyotien edulliset huoltohinnat ovat ennenkin herättäneet ihmetystä. Mutta toisaalta Ryne on itse kertonut vaihtavansa autoa useamman kerran vuodessa, ilmeisesti pääosin samassa (Toyota-) liikkeessä. Joten voihan olla, että hän saa kanta-asiakkaana huollot erikoishintaan.
Muuten en ota mitään kantaa noihin ongelmiin, joita varmasti enemmän tai vähemmän TSI moottoreissa on ollut. Mutta Rynen tarinoita ei kannata ottaa ihan tosissaan. Kaveri kun ei aikaisemmassa keskustelussa erottanut esimerkiksi VW:n/Skodan DSG-lootaa Audin multitronicista. Hän jankutti asiasta usean viestin ajan, vaikka tiedon olisi voinut tarkastaa minuutissa maahantuojien sivuilta. Kun hän vihdoin tämän hyväksyi, niin A4 Audin s-tronic oli hänen mukaan tismalleen sama kuin VW Golfin tai Octavian DSG, vaikka vaihteistot on toteutettu aivan eri tavoilla. Tämänkin asian olisi voinut tarkastaa noin minuutissa netistä.
Itse en huolenpitosopimuksista tiedä mitään, mutta ilmeisesti taas hän kirjoittaa täyttä sontaa.
Ryne siis jauhaa täällä täysin tarkoituksella virheellistä tietoa VAG:in tuotteista. En sitten tiedä, mitkä ovat tuon sonnan jauhamisen tarkoitusperät, mutta ainakaan kovin vakavissaan juttuja ei kannata ottaa. Jos vastapuolella ei ole yritystäkään pysyä totuudessa, niin keskustelu on aika hedelmätöntä.
Muuten en ota mitään kantaa noihin ongelmiin, joita varmasti enemmän tai vähemmän TSI moottoreissa on ollut. Mutta Rynen tarinoita ei kannata ottaa ihan tosissaan. Kaveri kun ei aikaisemmassa keskustelussa erottanut esimerkiksi VW:n/Skodan DSG-lootaa Audin multitronicista. Hän jankutti asiasta usean viestin ajan, vaikka tiedon olisi voinut tarkastaa minuutissa maahantuojien sivuilta. Kun hän vihdoin tämän hyväksyi, niin A4 Audin s-tronic oli hänen mukaan tismalleen sama kuin VW Golfin tai Octavian DSG, vaikka vaihteistot on toteutettu aivan eri tavoilla. Tämänkin asian olisi voinut tarkastaa noin minuutissa netistä.
Itse en huolenpitosopimuksista tiedä mitään, mutta ilmeisesti taas hän kirjoittaa täyttä sontaa.
Ryne siis jauhaa täällä täysin tarkoituksella virheellistä tietoa VAG:in tuotteista. En sitten tiedä, mitkä ovat tuon sonnan jauhamisen tarkoitusperät, mutta ainakaan kovin vakavissaan juttuja ei kannata ottaa. Jos vastapuolella ei ole yritystäkään pysyä totuudessa, niin keskustelu on aika hedelmätöntä.
VW-konserni vihdoinkin "tunnustaa" että DSG/s-tronic ovat ihan susia jonka autoista perillä olevat jo tietävätkin ja alkaa tilaamaan Japanista laatu laatikoita Aisinilta ja luopuu pikku hiljaa DSG laatikoista. Näyttää käyvän samalla lailla kun VW-konsernin ketjukone kokeilussa joka meni tunnetusti pahasti metsään.
Miten tuo sinun juttusi liittyi minun juttuun? En ole kiistänyt ongelmia kyseisessä laatikossa. Suuremmissa Audeissa ei kuitenkaan käytetä tuota Golfin ja A3 Audin laatikkoa.
Eli tuo ketjuvika koskee myös 1,8 ja 2,0 koneita ?
Harmillista, mielyttäviä moottoreita muuten ainakin omasta mielestäni. Jollen väärin muista, noihin moottoreihin taisi ketju jäädäkkin uusissa malleissa?
Näissä moottoreissa ainakin ketjut hyppineet paikoiltaan kun kiristinrulla pettänyt tai ketjut venyneet 1.8 TSI/TFSI ja 2.0 TSI/TFSI
Audimiehet kertovat omalla foorumilla että 40-100tkm ajetuissa 2.0 TFSI koneissa kun alkaa kone nakuttaa kun diesseli ketjun venymisen takia niin kannattaa äkkiä mennä korjaamolle voi vielä selvitä muutamalla tonnilla jos takuu loppunut.
Ei minusta ainakaan diesel-Avensiksen huollot kalliita ole ollut. Olikohan ensimmäisellä 45tkm huollot merkkihuollossa kaikkiaan 400-430,-. Hybridien huoltaminen kuulemma jonkinverran halvempaa kuin dieseleiden.
Ihmettelen mistä noihin testeihin nuo huoltohinnat revitään. Varmaan jotain listahintoja lasipalatsissa...?
Farkkua en ole varrannut kun ei sitä Golfissa vielä ole. Minähän kirjoitin, että isoilla kilsoilla tulee samoihin hintoihin Auriksen kanssa. Miksi kuitenkaan vertaisin jollain 150tkm, kun ajan sen 20tkm vuodessa nykyään.
Mutta oletko NHB erimieltä siitä, että Golfilla on noilla kilsoilla 2kertainen kk-maksu?
Golfista en viitsi edes bensaa kysellä, kun ne nyt on mitä on siksi vertailu pari oli diesel vs. Hybrid koska noista se oli valittava.
Niin en tehnyt sitä 30 sopparia koska oli kallis.
Ajattelija jaksaa edelleen itkeä tuosta dsg/stronic asiasta. Usko nyt nuo molemmat samaa paskaa ja samat viat. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tehdään samassa paikassa samoista osista. Niillä on yhtä paljon eroa kuin DDR nais kuulantyöntäjällä ja Arsi Harjulla, erinäköisiä mutta toteutus tapa ja suorituskyky sama.
Ai niin lisättäköön, että tuossa on siis kolme huoltoa (ensimmäinen oli ilmainen öljynvaihto) vaikka olisin voinut ajaa tuon matkan yhdelläkin. Tuollahan saa ajaa 30tkm/1v mutta koska ajatus on ajaa autolla pidempään niin 30tkm öljynvaihtovälissä ei ole mitään järkeä.
Eli jos tuossa öljynvaihdossa nuukailisi niin noin 300,- olisi Avensiksen huoltokulut aina 30tkm välein.
En tiedä mitä Volkkarissa huollot nykyään maksaa, mutta ainakaan Laakkosen hinnoilla ei ole halvempaa...
Ja mikä tärkeintä. Ei ole ollut vikoja tai "kuluvia osia" kuten muiden merkkien omistajat puhuvat
Ryne, tottakai muistan sen, että sinä et tajua edes yksinkertaisimpia asioita autoista ja sitten esität täällä jotain kaikkitietävää. Siis et erota DSGtä multitronicista, mutta muuten tiedät kaiken! Vähän sama kuin minä esittäisin ydinfyysikkoa, mutta en erottaisi fuusiota fissiosta. Luulen että söisi hieman pohjaa jutuiltani.
On muuten Ryne aika mielenkiintoista, jos lootat tehdään samoista osista, kun koko perustekniikka on aika eriävä. Siinäkin mielessä erikoista, että kaksi laatikkoa tehdään samoista osista, mutta toisen paino on noin kaksinkertainen. Mistä ihmeestä se paino tuplaantuu, jos osat ovat samoja? Onko Ryne keksinyt uudet fysiikan lait, massaa syntyy tyhjästä, kun laitetaan rinkulat keulalle?
Ottamatta kantaa TM:n puolueettomuuteen, kyselen teiltä, varmasti paremman muistin omaavilta, onko lehti kirjoittanut muissa autoissa esiintyvistä, tai esiintyneistä ongelmista? Esimerkiksi Fordin ja Mazdan ruostumisesta tai PSA-autojen huohotinongelmista. Esimerkkejähän riittää. Mikäli lehden linjana on olla kategorisesti puuttumatta tämäntapaisiin aiheisiin, ei asiassa liene ongelmaa. Mikäli taas asia vaihtelee merkistä riippuen, vaikuttaisi toiminta puolueelliselta.
No helkkarin paljon huonomman muistin omaavana lausun kuitenkin, että ei ole. (elikkäs suomeksi voisin kuvitella olevani samaa mieltä Ja se on valitettavaa.
"Mikäli lehden linjana on olla kategorisesti puuttumatta tämäntapaisiin aiheisiin, ei asiassa liene ongelmaa."
Ja viimisimpään kappaleeseen vastauksena, että ON, niin pitkään kuin lehti julistaa helpottavansa tekemään kuluttajaa valintoja.
Ei kait kukaan lehti toivo, että kaikki Suomenmaan autonostajat ostaisivat auton, jonka jakopää prakaa muita huomattavasti useammin.
Viimisimpään kysymykseen, että vaihteleeko merkin mukaan vai ei, niin toivon että ei.
https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyotan-kaasupoljinongelmat-ulottuvat-eurooppaan
https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/paivitys-2-myos-citroenilla-ja-peugeotilla-kaasupoljinongelma
Myös Toyotan kaikki hinnannousut uutisoidaan varsin näkyvästi.
Itse lopetin pitkäaikaisen TM:n tilauksen tänä keväänä suurelta osin sen vuoksi, että saksalaismerkit, etenkin VW-konsernin tuotteet, tuntuvat olevan täysin eri asemassa kuin muut.
VAG maksaa ilmeisesti Toyotaa paremmin mainoksista. Toisaalta, VAG:n tuotteet ovat koeajajien ja kansan mielestä parhaita, koska siinä on "niin hienoa muovia kojelaudassa"
Meikäläisellä hajosi jakoketju ja samalla koko moottori. Skodallani (1.8 tsi) ajettu 113 000 km ja vuosimallia 2008. Päätin kirjoittaa asiasta ihan oman nettisivun http://www.skoda-octavia.fi kun sen verran paljon pänni Veljekset Laakkosen toiminta.
possupata:
Audin/Skodan 1.8 kone kesti sinulla yllättävän pitkään yleensähän ne hajoo jo paljon alle 100tkm mitä olen lukenut.
Tuossa harmittanee lähinnä se, että uuden auton ostajan odotus on lykätä ensimmäinen iso remontti selvästi kauemmas. Edes "halvalla" tehty parin tonnin koneremppa ei käytännössä anna mitään hyötyä, kun se hajonnutkin kone oli lähes uuden veroinen. Tai ainakin sen piti olla.
Onko tähän ongelmaan mitään toimivaksi havaittua korjauskeinoa, joko tehtaan ohjeistuksella tai käytännössä koettuna?
possupata:
Ei näitä tarviis kertoa julkisesti ihmiset voivat ruveta vältelemään VW-konsernin tuotteita tai epäilemään laatua.
Mielenkiintoinen sivusto tämä http://www.skoda-octavia.fi/
Täytyy kyllä olla aika rohkea joka uskaltaa ostaa takuuajan jälkeen auton jossa on TSI/TSFi tai DSG/S-Tronic on sen verran kallista jo Skodaakin korjata.
Onneksi olkoon! Olet todellakin päässyt halvalla. Mitä minä tiedän muutaman tapauksen niin prosentit olleet vastaavissa tapauksissa toisinpäin (kyseessä kylläkin ollut Keskon maahantuomat merkit).
Toisekseen ikävä todeta, että etkö muka saanut tietoa noista vioista ennen ostoa? Netti ja muukin media täynnä varoituksia noista.
Oletteko muuten ikinä miettinyt erästä asiaa. Volkkari ja skoda voittaa kaikissa vertailuissa ylläpitokuluissa kilpailijat, mutta jos he itse myyvät uuden auton oston yhteydessä ns.huolenpitosopimuksen (kiinteä kk-maksu) niin ne ovat ylivoimaisesti kalleimpia varsinkin volkkari. Esim. Auris 23/kk, Astra 26/kk ja Golf 67/kk samalla sisällöllä. Eli itsekin tietävät myyvänsä paskaa! Siksi soppari ihan sika kallis. Tästä kuitenkin TM ja Tuulilasi antaa Golfille 10pistettä, Opelille 7pistettä ja Toyotalle 6pistettä. Näin testivoitot tulee!
Ryne:
Piti oikein testata noita huolenpitolaskureita netissä ja kas kummaa tulokset olivat mallista riippuen hinnaltaan aika samoja ja joissakin tojo edullisempi kuin vw ja myöskin toisinpäin....(opelin sivulta en nopeasti löytänyt tuollaista laskuria)
tojo laskuri
http://www.toyota.fi/palvelut/sopimus/laskuri.tmex
vw laskuri:
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW5.nsf/0/6FD0F650847DED24C2257592003583DC?OpenDocument
Otetaan vaikka malleiksi edullisimmat 2,0 dieselit 30tkm/v golf 65/kk ja auris 73/kk ilman lisäpalveluja.
Eli on pakko onnitella olet saanut käittämättömän hyvän tarjouksen paikalliselta toyotamyyjältä.
Tietenkin tuolla tojon sivulla sanotaan näin:
"Oheisella laskurilla voit laskea Toyota Huolenpitosopimuksen kuukausikustannukset. Henkilökohtaisen tarjouksen saat omalta Toyota-jälleenmyyjältäsi."
Uskallatko kertoa mitkä mallit olit ottanut vertailuun?
En ole nähnyt ensimmäistäkään vertailua jossa pelkästään huolenpitosopimuksesta on saanut pisteitä.
Suurin osa ihmisistä ei harrasta autoja ja eivät todellakaan tiedä mitään autojen tyyppivioista eivätkä ilmeisesti viitsi edes ottaa selvää. Autonosto perustuu ikivanhoihin hokemiin Opelin ruostumisesta ja muista mielikuvista. Normi tuulipuku-Jorma näkee mainoksessa kuinka Skoda on kaikkien testien voittaja ja hän uskoo siihen sokeasti ja menee ostamaan Skodan.
Just työkaverilla Mazda leipo moottorin paskaksi ja hän tarvitsi auton, niin autoliikkeestä mukaan löytyi sopivasti ajettu TSI. Kysyin, että oletko tietoinen että tuon ikäinen TSI voi olla pommi. Ei ollut ikinä kuullutkaan ja oli selvästi järkyttynyt asiasta.
Pitäisi kieltää mainostaminen autolehtien testitulosten perusteella. TM:n korruptiota ei mikään estä, VW-konsernin tuotteet ovat aina ylivoimasia ja myynti käy. Nyt sitten pienituloisilla on pommit alla ja kun tulee iso moottoriremontti niin pikavipeille on käyttöä ja elämä pilalla.
Sekoititko Ryne vuosittaiset ja sopimuskauden kilometrit?
Laitoin laskureihin Tojon laskurin maksimit eli 3 vuotta ja 150 000 kilometriä.
Auris HB 1.6 Multidrive 208,20 /kk
Golf 1.4 TSI DSG 98,00 /kk
Laskinko väärin vai pitääkö tässä nyt Rynen argumentein todeta, että Tojo myy tietoisesti p"#kaa ja TSI+DSG on parhautta?
Tarjous minulle:
Auris Wagon Hybrid: 36kk ja 60000km
-sijaisauto
-kaikki osat ja kuluvatosat
-kaikki huollot
-renkaiden vaihto ja kausisäilytys
=30/kk en ottanut kun oli kallis, kun vertaa huoltoihin mitä tuolla ajalla tulee. Normaalit huollot tuolla ajalla on n.450. Sopparilla tulisi maksamaan yli 1000!
Tarjous minulle:
Golf 1,6 TDI 77kw DSG Highline
-sijaisauto
-kaikki osat ja kuluvatosat
-kaikki huollot
-renkaiden vaihto ja kausisäilytys
=79/kk. Sopparin kokonaishinta siis 2800.
Eli volkkarin ylläpitosopimus +280% verrattuna Toyotaan.
Astrassa tiedän hintojen olevan samaa luokaa Auriksen kanssa.
Niin kuitenkin volkkari saa "halvasta" ylläpidosta aina parhaat pisteet vertailussa.
Volkkarin äänitorvi NHB varmaan osaa selittää miksi noin kallis?
Tässä 150tkm/36kk laskelma =158/kk! Sopimusaika 150tkm/36kk =5688
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW5.nsf/0/6FD0F650847DED24C2257592003583DC?OpenDocument
Tässä toyotan vastaava:
157/kk Sopimus yhteensä 150tkm/36kk =5652
http://www.toyota.fi/palvelut/sopimus/laskuri.tmex
Sori meikän sekoilu yllä, katsoin väärin tuon volkkarin sopparin.
Pienillä kilsoilla (normaali ajosuorite suomessa 15tkm/vuodessa). Volkkari on todella kallis verrattuna kilpailijoihin. Miksi moinen painotus?
Eihän noita soppareita ota kukaan vaikkapa 15-30tkm vuosiajoilla, johon haarukaan kuitenkin 90% käyttäjistä osuu.
Kuten jo aikaisemmassa viestissä epäilin, sekoitat vuotuisia ja sopimuskauden kilometrejä. Volkkarin laskurissa saat sen 150 000 km sopimuskaudelle, kun valitset 36 kk ja 50 000 km vuodessa. Ja itse asiassa se on Volkkari, jolta saat pidemmän sopimuksen. Tältä pohjalta ole nyt isoon ääneen huutelemassa, kuinka Volkkarissa on sikahintaisen sopimukset.
Vertailussasi on bensa-hybridi ja diesel. Suorempiakin vertailupareja noista malleista kyllä löytyy.
Ryne:
Mielenkiintoista on se, että VW selkeästi on tarjous tehty tuon laskurin mukaan ja toyotalla olet saanut nettihintan(väh. 39/kk) verrattuna vähintään 40% alennuksen, jos tulos oli tuo 23/kk.
Toinen mielenkkintoinen huomi on se, että aivan sama minkä dieselin olisit valinnut, niin hinta on sama ja DSG nostaa hintaa 6/kk.
Oliko tarkoituksesi ottaa vertailuun farmarit molemmista vai miksi eripari kormallit? (golffista ei vielä huoltosopimushinnastoa farkkuna)
Tojon laskuri antaa maksimiksi 150tkm/3v ja hinnaksi laskurilla tulee sinun vertailu autoilla: auris 167,80/kk ja golffilla samoilla 150tkm/3v 166,00/kk jos molemmissa käytetään tuota laskuria ja kaikki lisäpalvelu kohdat ruksitaan.
Kerran vielä onnittelut olet saanut huippuhyvään hintaan tuon sopimuksen aikaiseksi.
Kerrotko vielä missä liikkeessä teit tuon?
Halvimmat bensa- ja dieselmoottoriset vaihtoehdot vielä tuolla 36 kk ja 150 000 km sopimuksella ilman mitään optioita:
Auris HB Diesel 238,80 /kk
Golf 1.6 tdi 114 /kk
Auris HB 1.33 bensa 183,00 /kk
Golf 1.2 TSI 63 kW 92 /kk
Oletko Ryne samaa mieltä kanssani, että Toyota hinta on noissa kaksinkertainen Volkkariin verrattuna vai teinkö jonkin olennaisen virheen?
Eli tuo ketjuvika koskee myös 1,8 ja 2,0 koneita ?
Harmillista, mielyttäviä moottoreita muuten ainakin omasta mielestäni. Jollen väärin muista, noihin moottoreihin taisi ketju jäädäkkin uusissa malleissa?
finman:
Rynen Toyotien edulliset huoltohinnat ovat ennenkin herättäneet ihmetystä. Mutta toisaalta Ryne on itse kertonut vaihtavansa autoa useamman kerran vuodessa, ilmeisesti pääosin samassa (Toyota-) liikkeessä. Joten voihan olla, että hän saa kanta-asiakkaana huollot erikoishintaan.
Muuten en ota mitään kantaa noihin ongelmiin, joita varmasti enemmän tai vähemmän TSI moottoreissa on ollut. Mutta Rynen tarinoita ei kannata ottaa ihan tosissaan. Kaveri kun ei aikaisemmassa keskustelussa erottanut esimerkiksi VW:n/Skodan DSG-lootaa Audin multitronicista. Hän jankutti asiasta usean viestin ajan, vaikka tiedon olisi voinut tarkastaa minuutissa maahantuojien sivuilta. Kun hän vihdoin tämän hyväksyi, niin A4 Audin s-tronic oli hänen mukaan tismalleen sama kuin VW Golfin tai Octavian DSG, vaikka vaihteistot on toteutettu aivan eri tavoilla. Tämänkin asian olisi voinut tarkastaa noin minuutissa netistä.
Itse en huolenpitosopimuksista tiedä mitään, mutta ilmeisesti taas hän kirjoittaa täyttä sontaa.
Ryne siis jauhaa täällä täysin tarkoituksella virheellistä tietoa VAG:in tuotteista. En sitten tiedä, mitkä ovat tuon sonnan jauhamisen tarkoitusperät, mutta ainakaan kovin vakavissaan juttuja ei kannata ottaa. Jos vastapuolella ei ole yritystäkään pysyä totuudessa, niin keskustelu on aika hedelmätöntä.
Ajattelija2013:
VW-konserni vihdoinkin "tunnustaa" että DSG/s-tronic ovat ihan susia jonka autoista perillä olevat jo tietävätkin ja alkaa tilaamaan Japanista laatu laatikoita Aisinilta ja luopuu pikku hiljaa DSG laatikoista. Näyttää käyvän samalla lailla kun VW-konsernin ketjukone kokeilussa joka meni tunnetusti pahasti metsään.
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin
Miten tuo sinun juttusi liittyi minun juttuun? En ole kiistänyt ongelmia kyseisessä laatikossa. Suuremmissa Audeissa ei kuitenkaan käytetä tuota Golfin ja A3 Audin laatikkoa.
vernon vili:
Näissä moottoreissa ainakin ketjut hyppineet paikoiltaan kun kiristinrulla pettänyt tai ketjut venyneet 1.8 TSI/TFSI ja 2.0 TSI/TFSI
Audimiehet kertovat omalla foorumilla että 40-100tkm ajetuissa 2.0 TFSI koneissa kun alkaa kone nakuttaa kun diesseli ketjun venymisen takia niin kannattaa äkkiä mennä korjaamolle voi vielä selvitä muutamalla tonnilla jos takuu loppunut.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=109572
Eikös ne ketjut vaihtunut takaisin hihnaan vain 1.2 TFSI ja 1.4 TFSI moottoreissa?
Ei minusta ainakaan diesel-Avensiksen huollot kalliita ole ollut. Olikohan ensimmäisellä 45tkm huollot merkkihuollossa kaikkiaan 400-430,-. Hybridien huoltaminen kuulemma jonkinverran halvempaa kuin dieseleiden.
Ihmettelen mistä noihin testeihin nuo huoltohinnat revitään. Varmaan jotain listahintoja lasipalatsissa...?
Farkkua en ole varrannut kun ei sitä Golfissa vielä ole. Minähän kirjoitin, että isoilla kilsoilla tulee samoihin hintoihin Auriksen kanssa. Miksi kuitenkaan vertaisin jollain 150tkm, kun ajan sen 20tkm vuodessa nykyään.
Mutta oletko NHB erimieltä siitä, että Golfilla on noilla kilsoilla 2kertainen kk-maksu?
Golfista en viitsi edes bensaa kysellä, kun ne nyt on mitä on siksi vertailu pari oli diesel vs. Hybrid koska noista se oli valittava.
Niin en tehnyt sitä 30 sopparia koska oli kallis.
Ajattelija jaksaa edelleen itkeä tuosta dsg/stronic asiasta. Usko nyt nuo molemmat samaa paskaa ja samat viat. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tehdään samassa paikassa samoista osista. Niillä on yhtä paljon eroa kuin DDR nais kuulantyöntäjällä ja Arsi Harjulla, erinäköisiä mutta toteutus tapa ja suorituskyky sama.
Ai niin lisättäköön, että tuossa on siis kolme huoltoa (ensimmäinen oli ilmainen öljynvaihto) vaikka olisin voinut ajaa tuon matkan yhdelläkin. Tuollahan saa ajaa 30tkm/1v mutta koska ajatus on ajaa autolla pidempään niin 30tkm öljynvaihtovälissä ei ole mitään järkeä.
Eli jos tuossa öljynvaihdossa nuukailisi niin noin 300,- olisi Avensiksen huoltokulut aina 30tkm välein.
En tiedä mitä Volkkarissa huollot nykyään maksaa, mutta ainakaan Laakkosen hinnoilla ei ole halvempaa...
Ja mikä tärkeintä. Ei ole ollut vikoja tai "kuluvia osia" kuten muiden merkkien omistajat puhuvat
Ryne, tottakai muistan sen, että sinä et tajua edes yksinkertaisimpia asioita autoista ja sitten esität täällä jotain kaikkitietävää. Siis et erota DSGtä multitronicista, mutta muuten tiedät kaiken! Vähän sama kuin minä esittäisin ydinfyysikkoa, mutta en erottaisi fuusiota fissiosta. Luulen että söisi hieman pohjaa jutuiltani.
On muuten Ryne aika mielenkiintoista, jos lootat tehdään samoista osista, kun koko perustekniikka on aika eriävä. Siinäkin mielessä erikoista, että kaksi laatikkoa tehdään samoista osista, mutta toisen paino on noin kaksinkertainen. Mistä ihmeestä se paino tuplaantuu, jos osat ovat samoja? Onko Ryne keksinyt uudet fysiikan lait, massaa syntyy tyhjästä, kun laitetaan rinkulat keulalle?