Teknikens Värld huomasi yllättävän suunnitteluvirheen uudessa Cliossa. Auton vararengasta on todella vaikea saada irti. Kun TV:n toimittaja ei itse onnistunut tässä hän pyysi apua Renaultin ranskalaisilta insinööreiltä jotka olivat paikalla koeajotilaisuudessa. Kolme insinööriä joutui puurtamaan auton kimpussa yli 30 minuuttia kunnes varapyörä saatiin irti.
Kaiken ne Teknikens Världin toimittajat huomaakin. Clio on julistettava ajokieltoon. Tähän ei olisi Volvo pystynyt. Teknikens Värld on Vuoden Autolehti 2006.
Vuoden auto-äänestys on kokolailla turha ja naurettava! Miten joku halpa pikkuauto voi olla vuoden paras auto ?! Parempi kuin esimerkiksi uusi S-mersu...
Vuoden auto-äänestys on kokolailla turha ja naurettava! Miten joku halpa pikkuauto voi olla vuoden paras auto ?! Parempi kuin esimerkiksi uusi S-mersu...
Olisiko termi "Vuoden auto" kuitenkin hieman eri asia kuin " Vuoden paras auto"...
Vuoden auto-äänestys on kokolailla turha ja naurettava! Miten joku halpa pikkuauto voi olla vuoden paras auto ?! Parempi kuin esimerkiksi uusi S-mersu...
Olisiko termi "Vuoden auto" kuitenkin hieman eri asia kuin " Vuoden paras auto"...
Teknikens Värld huomasi yllättävän suunnitteluvirheen uudessa Cliossa. Auton vararengasta on todella vaikea saada irti.
Tuo kulttuuri on kai peräisi ajalta, jolloin oli yhteistyötä Volvon kanssa. Iskelmäradiossa haastateltiin äskettäin erästä laulajaa, joka kertoi autoilukokemuksiaan. Kerran tämän uudehkosta Volvo V70:stä puhkesi rengas, jolloin paikalle osuneet tiepalvelumiehetkin joutuivat tekemään tosissaan töitä, jotta saivat vararenkaan esille.
Miten Vuoden Auto on jakaantunut eri maiden kesken Euroopassa menneinä vuosina? Saksa tai Ranska ilmeisesti enimmäkseen? Ei ole ollut niin kiinnostusta seurata näitä, onko Italia, Espanja, Englanti tai Ruotsi koskaan voittanut?
Miten Vuoden Auto on jakaantunut eri maiden kesken Euroopassa menneinä vuosina? Saksa tai Ranska ilmeisesti enimmäkseen? Ei ole ollut niin kiinnostusta seurata näitä, onko Italia, Espanja, Englanti tai Ruotsi koskaan voittanut?
Taitaa italialaiset olla eniten voittaneiden joukossa, eli
1967 Fiat 124 1970 Fiat 128 1972 Fiat 127 1980 Lancia Delta 1984 Fiat Uno 1989 Fiat Tipo 1995 Fiat Punto 1996 Fiat Brava/Bravo 1998 Alfa Romeo 156 2001 Alfa Romeo 147
Taitaa tuokin kertoa jotain valintakriteereistä...
Taitaa tuokin kertoa jotain valintakriteereistä...
mitäköhän se mahtaa kertoa?????? Ranska on voittanut eniten
2005 Renault Clio 2005 Toyota Prius 2004 Fiat panda 2003 Renault Megane II 2002 Peugeot 307 2001 Alfa Romeo 147 2000 Toyota Yaris 1999 Ford Focus 1998 Alfa Romeo 156 1997 Renault Scenic 1996 Fiat Brava / Bravo 1995 Fiat Punto 1994 Ford Mondeo 1993 Volks Wagen Golf 1992 Nissan Micra 1991 Renault Clio 1990 Citroen XM 1989 Fiat Tipo 1988 Peugeot 405 1987 Opel Omega 1986 Ford Granada 1985 Opel Kadett 1984 Fiat Uno 1983 Audi 100 1982 Renault 9 1981 Ford Escort 1980 Lancia Delta 1979 Simca-Chrysler Horizon 1978 Porsche 928 1977 Rover 3500 1975 - 76 Simca 1307-1308 ( Chrysler Alpine ) 1974 Citroen CX 1973 Mercedes 450 1972 Audi 80 1971 Fiat 127 1970 Citroen GS 1969 Fiat 128 1968 Peugeot 504 1967 NSU Ro80 1966 Fiat 124 1965 Renault 16 1964 Austin 1800 1963 Rover 2000
Kun katselee tuota listaa noista vuoden autoista, niin ei voi olla ihmettelemättä että mikä ihmeen papparaati noita vuoden autoja valikoi, joka vuosi näyttää menevän enemmän tai VIELÄ enemmän pieleen. Tarkoitan että tuossa listassa on toinen toistaan kauheampia katiskoita toinen toisensa perässä, ja tämä suuntaus korostuu kun katsoo erityisen tarkasti viimeistä 10 voittajaa.
valintoihin on kriteerit joihin voi tutustua itsekin. En laske omaa autoani katiskaksi vaikka sen tuossa 10 sakissa onkin. Minkälaisia autoja siellä pitäisi olla?
Tokihan vuoden autoksi voitaisiin valita aina vuoden kallein tai eksoottisin marginaaliryhmän auto. Mitä lisäarvoa se toisi kilpailuun, ketä se kiinnostaisi, toteutumaton unelma?
Eiköhän valinta osu yleensä malliin, joka on tarkoitettu tavalliselle autonkäyttäjälle ympäri Eurooppaa, mattimeikäläiselle joka voi sen palkallaan myös hankkia?
Marginaaliautoillahan on aina parin kolmen vuoden toimitusaika, joten minkä vuoden autoja ne voisivat olla tilausvuoden vai toimitusvuoden?
Eiköhän valinta osu yleensä malliin, joka on tarkoitettu tavalliselle autonkäyttäjälle ympäri Eurooppaa, mattimeikäläiselle joka voi sen palkallaan myös hankkia?
Tämä taitaa olla ihan valintakriteeri ko. "arvonnassa".
Koko titteli "Vuoden Auto" on harhaanjohtava. Pitäisi olla "Vuoden Autouutuus". Senkin voisi jakaa muutamaan eri kategoriaan. On väärin, että eniten uusia innovaatoita markkinoille tuovat automallit jäävät vaille ansaitsemaansa huomiota. "Vuoden Auto" tietyssä segmentissä voi sinänsä olla vaikka kolme vuotta sitten markkinoille tullut automalli. Ei uusin malli ole aina välttämättä paras auto luokassaan. Miksi muuten juuri tämän toimittajajoukon "Vuoden Auto" on se ainoa oikea "Vuoden Auto". Näitä äänestyksiähän on pilvin pimein. Ei ko. toimittajajoukko mitään ylimaallista tietämystä alallaan edusta. Miksi tässä porukassa on esimerkiksi kolme ruotsalaista ja yksi suomalainen. Teknikens Världin kaltaisen lehden toimittajien pääsy raatiin kertoo kaiken raadin tasosta.
Ei ko. toimittajajoukko mitään ylimaallista tietämystä alallaan edusta. Miksi tässä porukassa on esimerkiksi kolme ruotsalaista ja yksi suomalainen.
Tuotanoin, ketkäs niistä autoista sitten tietää jos ei autotoimittajat? Sinäkö? Hmm... sama jos väittäsi että ravintola-arvostelijat eivät tunne ruokia. Minusta äänestyksessä oleva tiomittajamäärä on riittävän suuri suuntaa-antavan tuloksen saamiseksi. Eihän tuota titteliä ole pakko arvostaa, mutta kyllä nuo menestyjät suurella todennäköisyydellä ovat (hinta - laatu-suhteeltaan) melko hyviä autoja.
Mutta tottahan se on, jokaiselle löytyy se paras vaihtoehto eikä valintaan tarvitse muiden vaikuttaa. Vuoden Auto -äänestyksessä mukana olleet ovat hyviä vaihtoehtoja.
Ja Ruotsi on Suomea suurempi automaa. Älä kysy miten automaan koko lasketaan. Varmaan siihen liittyy väkiluku, automyynti ja autojen valmistus yms..
Edustajien määrä/maa on suhteessa maan automarkkinoiden kokoon ja autotuotannon määrään.
Valintaan vaikuttavat mm. muotoilu, turvallisuus, taloudellisuus, ajettavuus, suorituskyky, käytännöllisyys, ympäristövaatimukset ja hinta. Tekniset innovaatiot ja hinta/laatusuhde ovat erikoisen tärkeässä roolissa
Varmasti ihan oikea valinta.
Teknikens Värld huomasi yllättävän suunnitteluvirheen uudessa Cliossa. Auton vararengasta on todella vaikea saada irti. Kun TV:n toimittaja ei itse onnistunut tässä hän pyysi apua Renaultin ranskalaisilta insinööreiltä jotka olivat paikalla koeajotilaisuudessa. Kolme insinööriä joutui puurtamaan auton kimpussa yli 30 minuuttia kunnes varapyörä saatiin irti.
Kaiken ne Teknikens Världin toimittajat huomaakin. Clio on julistettava ajokieltoon. Tähän ei olisi Volvo pystynyt. Teknikens Värld on Vuoden Autolehti 2006.
http://www.caroftheyear.org/pages/Voting06.htm
Vuoden auto-äänestys on kokolailla turha ja naurettava! Miten joku halpa pikkuauto voi olla vuoden paras auto ?! Parempi kuin esimerkiksi uusi S-mersu...
Olisiko termi "Vuoden auto" kuitenkin hieman eri asia kuin " Vuoden paras auto"...
Olisiko termi "Vuoden auto" kuitenkin hieman eri asia kuin " Vuoden paras auto"...
Taitaa olla. Miten olisi vuoden turhin auto.
Tuo kulttuuri on kai peräisi ajalta, jolloin oli yhteistyötä Volvon kanssa. Iskelmäradiossa haastateltiin äskettäin erästä laulajaa, joka kertoi autoilukokemuksiaan. Kerran tämän uudehkosta Volvo V70:stä puhkesi rengas, jolloin paikalle osuneet tiepalvelumiehetkin joutuivat tekemään tosissaan töitä, jotta saivat vararenkaan esille.
Miten Vuoden Auto on jakaantunut eri maiden kesken Euroopassa menneinä vuosina? Saksa tai Ranska ilmeisesti enimmäkseen? Ei ole ollut niin kiinnostusta seurata näitä, onko Italia, Espanja, Englanti tai Ruotsi koskaan voittanut?
Taitaa italialaiset olla eniten voittaneiden joukossa, eli
1967 Fiat 124
1970 Fiat 128
1972 Fiat 127
1980 Lancia Delta
1984 Fiat Uno
1989 Fiat Tipo
1995 Fiat Punto
1996 Fiat Brava/Bravo
1998 Alfa Romeo 156
2001 Alfa Romeo 147
Taitaa tuokin kertoa jotain valintakriteereistä...
Taitaa tuokin kertoa jotain valintakriteereistä...
mitäköhän se mahtaa kertoa??????
Ranska on voittanut eniten
2005 Renault Clio
2005 Toyota Prius
2004 Fiat panda
2003 Renault Megane II
2002 Peugeot 307
2001 Alfa Romeo 147
2000 Toyota Yaris
1999 Ford Focus
1998 Alfa Romeo 156
1997 Renault Scenic
1996 Fiat Brava / Bravo
1995 Fiat Punto
1994 Ford Mondeo
1993 Volks Wagen Golf
1992 Nissan Micra
1991 Renault Clio
1990 Citroen XM
1989 Fiat Tipo
1988 Peugeot 405
1987 Opel Omega
1986 Ford Granada
1985 Opel Kadett
1984 Fiat Uno
1983 Audi 100
1982 Renault 9
1981 Ford Escort
1980 Lancia Delta
1979 Simca-Chrysler Horizon
1978 Porsche 928
1977 Rover 3500
1975 - 76 Simca 1307-1308 ( Chrysler Alpine )
1974 Citroen CX
1973 Mercedes 450
1972 Audi 80
1971 Fiat 127
1970 Citroen GS
1969 Fiat 128
1968 Peugeot 504
1967 NSU Ro80
1966 Fiat 124
1965 Renault 16
1964 Austin 1800
1963 Rover 2000
Niin
Kun katselee tuota listaa noista vuoden autoista, niin ei voi olla ihmettelemättä että mikä ihmeen papparaati noita vuoden autoja valikoi, joka vuosi näyttää menevän enemmän tai VIELÄ enemmän pieleen. Tarkoitan että tuossa listassa on toinen toistaan kauheampia katiskoita toinen toisensa perässä, ja tämä suuntaus korostuu kun katsoo erityisen tarkasti viimeistä 10 voittajaa.
valintoihin on kriteerit joihin voi tutustua itsekin. En laske omaa autoani katiskaksi vaikka sen tuossa 10 sakissa onkin. Minkälaisia autoja siellä pitäisi olla?
Tokihan vuoden autoksi voitaisiin valita aina vuoden kallein tai eksoottisin marginaaliryhmän auto. Mitä lisäarvoa se toisi kilpailuun, ketä se kiinnostaisi, toteutumaton unelma?
Eiköhän valinta osu yleensä malliin, joka on tarkoitettu tavalliselle autonkäyttäjälle ympäri Eurooppaa, mattimeikäläiselle joka voi sen palkallaan myös hankkia?
Marginaaliautoillahan on aina parin kolmen vuoden toimitusaika, joten minkä vuoden autoja ne voisivat olla tilausvuoden vai toimitusvuoden?
Tämä taitaa olla ihan valintakriteeri ko. "arvonnassa".
Koko titteli "Vuoden Auto" on harhaanjohtava. Pitäisi olla "Vuoden Autouutuus". Senkin voisi jakaa muutamaan eri kategoriaan. On väärin, että eniten uusia innovaatoita markkinoille tuovat automallit jäävät vaille ansaitsemaansa huomiota.
"Vuoden Auto" tietyssä segmentissä voi sinänsä olla vaikka kolme vuotta sitten markkinoille tullut automalli. Ei uusin malli ole aina välttämättä paras auto luokassaan.
Miksi muuten juuri tämän toimittajajoukon "Vuoden Auto" on se ainoa oikea "Vuoden Auto". Näitä äänestyksiähän on pilvin pimein. Ei ko. toimittajajoukko mitään ylimaallista tietämystä alallaan edusta. Miksi tässä porukassa on esimerkiksi kolme ruotsalaista ja yksi suomalainen. Teknikens Världin kaltaisen lehden toimittajien pääsy raatiin kertoo kaiken raadin tasosta.
Tuotanoin, ketkäs niistä autoista sitten tietää jos ei autotoimittajat? Sinäkö? Hmm... sama jos väittäsi että ravintola-arvostelijat eivät tunne ruokia. Minusta äänestyksessä oleva tiomittajamäärä on riittävän suuri suuntaa-antavan tuloksen saamiseksi. Eihän tuota titteliä ole pakko arvostaa, mutta kyllä nuo menestyjät suurella todennäköisyydellä ovat (hinta - laatu-suhteeltaan) melko hyviä autoja.
Mutta tottahan se on, jokaiselle löytyy se paras vaihtoehto eikä valintaan tarvitse muiden vaikuttaa. Vuoden Auto -äänestyksessä mukana olleet ovat hyviä vaihtoehtoja.
Ja Ruotsi on Suomea suurempi automaa. Älä kysy miten automaan koko lasketaan. Varmaan siihen liittyy väkiluku, automyynti ja autojen valmistus yms..
Edustajien määrä/maa on suhteessa maan automarkkinoiden kokoon ja autotuotannon määrään.
Valintaan vaikuttavat mm. muotoilu, turvallisuus, taloudellisuus, ajettavuus, suorituskyky, käytännöllisyys, ympäristövaatimukset ja hinta. Tekniset innovaatiot ja hinta/laatusuhde ovat erikoisen tärkeässä roolissa
Onkos tuo edes AUTO? Kait paremminkin "kauppakassi"?