UUSI VOLVO S80 JUMBO AMS:n TESTISSÄ !!!

610 kommenttia
13468921
  • Joo, mietin, ja tulin siihen päätelmään että Audi, BMW , Volvo ja Mesen omistajat eivät ole yleensäkään kiinostuneita japseista. Vastaavasti japsifanit eivät viitsi kinata omistaan, sehän olisi melko järjetöntä.

      
  • Niin.. no itselläni ei ole mitään eri auto merkkejä vastaan oli valmistusmaa mikä tahansa.. muodostan omat mielipiteeni aika pitkälti omien kokemusten mukaan joihin tietysti vaikuttaa oma maku! Esim. pidän Hondasta.. Civic sekä Accord ovat upeita autoja.. varmaan myös Crv, tosin taitaa uudella mallilla olla jotain ongelmia? en tiedä kun en ole tutustunut.. mutta joo, itselläni on kaksi uutena ostettua mercedestä ollut ja vaikka eivät olisi olleet edes täysin "viattomia", laatu, mukavuus, varustelu sekä jälleenmyynti arvo olivat sitä luokkaa että en voi enkä edes halua moittia mersua missään muotoa! Ja kokematon en ole myöskään Volvon osalta.. tällä hetkellä alla on reilu vuoden vanha V70:n josta ei pienintäkään moitetta! Volvon valitsin koska sain sen halvemmalla kuin lähes samoilla varusteilla C-sarjan mersun... Eli, enemmän varusteita, enemmän tilaa ja muutenkin kokoa halvemmalla hinnalla :sunglasses: Ei tarvinnut miettiä kauaa, mutta siltikään en moiti mersua autona millään tavalla.. ei se välttämättä ole tietyn mrkin ja mallin vika jos tehdas ja maahantuoja sekä viimekädessä myyjä ovat hinnoitelleet auton kalliiksi.

      
  • Lainaus:
    05.01.2007 klo 18:57 MMS kirjoitti
    Joo, mietin, ja tulin siihen päätelmään että Audi, BMW , Volvo ja Mesen omistajat eivät ole yleensäkään kiinostuneita japseista. Vastaavasti japsifanit eivät viitsi kinata omistaan, sehän olisi melko järjetöntä.


    Minä olen nykyinen japsiauton omistaja vielä jonkin aikaa, kunnes saan tilaamani uuden Volvo S80 2.5T:n. Japsi-autoilijat ne vasta kinaakin autoistaan, nimittäin tuolla Suomi24-palstalla on monasti käyty aika kiihkeääkin väittelyä ainakin Mazdan ja Toyotan välillä. Ei tällä palstalla sentään meno ihan yhtä villiä ole ja se johtuu varmaan siitäkin, kun tänne on rekisteröidyttävä. Parhaat ja asiallisimmat keskustelut löytää sitten merkkikohtaisilta keskustelupalstoilta. Niiltä sain itsekin valtavasti tietoa tehdessäni valintaa Audi A6:n ja Volvo S80 välillä, koska omistajat ne on parhaita tietolähteitä.

    Hyviä autoja ne on japanilaisetkin omassa hintaluokassaan ja ennen kaikkea luotettavia ja ominaisuudetkin alkaa niissä olla kohdallaan. Mutta onhan se tietysti niinkin, että kun pääsee ns. premium merkin makuun, niin sen jälkeen voi olla vaikeampi palata enää japsin rattiin ja voipa olla, että itselläkin tulevat autot liikkuu Volvo-Audi-BMW akselilla, mutta en sulje muitakaan merkkejä pois.

      
  • Aikoinaan Alfa-Klubiin kuuluneena olen saanut myös teknistä tukea sekä merkkihistoriaa tietooni. Nämä merkkikerhot ovat todella hyödyllisiä kun kerää tietoa ko. autosta mihin suunnittelee siirtyvänsä. Mersuforum on melko laaja sivusto mitä pääsee melko vapaasti tutkailemaan. Autot ovat tietyistä syistä melko vanhoja yksilöitä yleensä + 5v eli vikoja alkaa löytyä. Kaverien innostus ja keskustelut ovat hyvää tasoa.

      
  • Lainaus:
    05.01.2007 klo 18:57 MMS kirjoitti
    Joo, mietin, ja tulin siihen päätelmään että Audi, BMW , Volvo ja Mesen omistajat eivät ole yleensäkään kiinostuneita japseista. Vastaavasti japsifanit eivät viitsi kinata omistaan, sehän olisi melko järjetöntä.



    mielestäni erittäin väärin! kyllä japsimerkkien käyttäjien välillä on samanlaista kinaa olemassa. jostain syystä se ei ole täällä nostanut päätään. yhtenä esimerkkinä esim. aikanaan land cruiser-pajero. ja kyllä käsittääkseni toyota-mazda-nissan akselilla on ''omat ottelunsa'' :grin:

    samaten olen huomannut että mercedes-bmw fanaatikoilla on keskenään kova kisa, jotkut bemari miehet eivät voi sietää mersuja. olisiko sen takia että joidenkin mielestä bemari on urheilullisempi kun taas mersu tietyllä tapaa arvokkaamman ja herrasmiesmaisen oloinen. lieneekö muilla samoja havaintoja?

    [petos muokkasi tätä viestiä 05.01.2007 klo 21:51]
      
  • Olen edelleenkin sitä mieltä niinkuin aiemmin kirjoitinkin,että porukassa MB E-sarja,Audi A6,BMW 5-sarja ja Volvo S80:ntä ei "surkeaa" autoa olekaan!Ne ovat vain omantyyppisiä ominaisuuksineen.Ei siis mitään "jättimäisiä eroja ajettavuudessa,moottoreiden ominaisuuksissa jne."kuten Putput kirjoitti.
    Sitäpaitsi kun tilaan taksin sieltä usein saapuu MB E-sarja ja melkein yhtä usein VOLVO S80/V70.Nämä MB ja Volvohan ovat kaksi Suomen yleisintä taksimerkkiä.Missäköhän on BMW:et joiden "ajettavuuskin on eri planeetalta kuin ainakin Volvojen"niinkuin Putput kirjoittaa.Viimeisenä otan vielä kantaa Putput:in erääseen toiseen kirjoitukseen,jossa hän erehtyy vertaamaan BMW 5-sarjaa (vanhempaa E34 tyyppiä) nykyiseen 3-sarjan BMW:hen (E90 tyyppiä) ja nyt en puhu ulkomitoista vaan esim.takajalkatiloista.Kyllähän vanha 5-sarja on huomattavasti isomman luokan auto! :smile:

      
  • Lainaus:
    06.01.2007 klo 19:56 BTCC kirjoitti
    Olen edelleenkin sitä mieltä niinkuin aiemmin kirjoitinkin,että porukassa MB E-sarja,Audi A6,BMW 5-sarja ja Volvo S80:ntä ei "surkeaa" autoa olekaan!Ne ovat vain omantyyppisiä ominaisuuksineen.Ei siis mitään "jättimäisiä eroja ajettavuudessa,moottoreiden ominaisuuksissa jne."kuten Putput kirjoitti.
    Sitäpaitsi kun tilaan taksin sieltä usein saapuu MB E-sarja ja melkein yhtä usein VOLVO S80/V70.Nämä MB ja Volvohan ovat kaksi Suomen yleisintä taksimerkkiä.Missäköhän on BMW:et joiden "ajettavuuskin on eri planeetalta kuin ainakin Volvojen"niinkuin Putput kirjoittaa.Viimeisenä otan vielä kantaa Putput:in erääseen toiseen kirjoitukseen,jossa hän erehtyy vertaamaan BMW 5-sarjaa (vanhempaa E34 tyyppiä) nykyiseen 3-sarjan BMW:hen (E90 tyyppiä) ja nyt en puhu ulkomitoista vaan esim.takajalkatiloista.Kyllähän vanha 5-sarja on huomattavasti isomman luokan auto! :smile:


    Eiköhän tuota noiden autojen erojen pienuutta kuvaa jo vertailutestitkin. BMW ja Audi on viime aikoina voittanut eri autolehtien testejä vuoron perään, riippuen vähän siitä mitä malleja milloinkin on ollut testissä ja mitä ominaisuuksia kussakin testissä on painotettu. Nyt on Volvo S80 tullut hämmentämään pakkaa ja kiilasi mm. tuossa Teknikens Världin testissä Audin ja Bemarin väliin. Mersu tosin on yleensä jätetty tuossa sakissa aina viimeiseksi testeissä eli eiköhän se kerro Mersun ominaisuuksista, kun vertailuperusteena noissa testeissä aina on myös hinta ja testiin valitaan samanhintaisia malleja. Mersu on edelleen selvästi kallein ja hintaerolle ei ole oikein perusteita. Vähän samalla lailla on minusta Bemarin hinnassa ilmaa verrattuna Audiin ja etenkin Volvoon, joka hinnaltaan edullisimpana on kuitenkin ominaisuuksiltaan noiden kanssa aika lailla tasaveroinen halvimmissa malleissa. Kukaan tuskin väittääkään, etteikö Mersulta, Bemarilta ja Audilta löytyisi parempia malleja, jos hinnalla ei ole mitään väliä.

      
  • Lainaus:
    05.01.2007 klo 14:06 Simppa- kirjoitti
    Ja taas kirjoitat ihan tuubaa. Minulla on tässä edessäni Tuulilasin lokakuun numero, jossa S80 testattiin perusteellisesti. Loppuplussissa mainittiin nimenomaan HILJAISUUS.


    Tässä sanatarkka lainaus Tuulilasista 10/2006. Jokainen päätelköön siitä miten premiumista on kyse:

    "Karkea asfaltti saa kuitenkin RENGAS-ÄÄNET kantautumaan SELKEINÄ sisään. Tyhjäkäynnillä kone kalisee, ja kiihdytyksessä se JYRISEE kuin KUORMA-AUTO.

    Sorry, ei voi kuin :grin:

      
  • Lainaus:
    06.01.2007 klo 22:17 Arcus kirjoitti

    Tässä sanatarkka lainaus Tuulilasista 10/2006. Jokainen päätelköön siitä miten premiumista on kyse:

    "Karkea asfaltti saa kuitenkin RENGAS-ÄÄNET kantautumaan SELKEINÄ sisään. Tyhjäkäynnillä kone kalisee, ja kiihdytyksessä se JYRISEE kuin KUORMA-AUTO.

    Sorry, ei voi kuin :grin:


    Noista autotesteistähän voidaan irrottaa vaikka minkälaisia lauseita, joista asiayhteydestä irroitettuina voi saada aika vääränkin kuvan autosta. Jatketaan siis samalla linjalla tasapuolisuuden nimissä vaikkapa Audista. Ohessa otteita TM 10/2004 Audi A6 koeajosta: Oheiset kohdat pelkästään lukemalla saisi kuvan, että autohan on ihan huono, kun jätetään kaikki muut hyvät ominaisuudet pois.

    1) "Kaukovalojen teho on surkea",

    2) "Ohjaus ei keskialueella kerro aivan riittävästi etupyörien asennosta. Kun tähän lisätään toivomisen varaa jättävä suuntavakavuus, voidaan puhua jo haitasta. On mahdollista suoralta kädeltä luetella tusinan verran merkittävästi halvempia autoja, jotka vaativat vähemmän kuljettajan valppautta suoraan ajettaessa"

    3) "Renkaat tuottavat monissa tienkohdissa jyminää, joka verottaa kohtalaisen osan pidemmän matkan mukavuudesta."

    Sitten lopuksi tuosta sinunkin siteeraamasta Tuulilasi 10/2006 numerosta yhteenveto eri merkkien plussista ja miinuksista kyseisen lehden arvion mukaan:

    Volvo S80 D5 A
    + ajettavuus
    + hiljaisuus
    + laatuvaikutelma
    - ohjaustunto
    - automaatin viive
    - pieni tavaratilan aukko

    Audi A6 2,7 V6 A
    + moottori
    + vaihteisto
    - ohjauksen keskialue
    - rengasmelu

    BMW 525 DA
    + suorituskyky
    + hienostuneisuus
    - hinta
    - suuntavakavuus

    Mercedes Benz D 220 CDI A
    + imago
    + polttoaineenkulutus
    - hinta
    - takapenkin keskipaikka

    Eli kaikissa autoissa on omat hyvät ja huonot puolensa ja täydellistä autoa ei ole vielä tehtykään. Autojen ominaisuudet pitää vaan valintaa tehdessä itse arvottaa ja valita se auto minkä ominaisuudet vastaa parhaiten omia tarpeita. Hintakin on usein tärkeä valintaperuste eli jos on kaksi oman arvotuksen mukaan samanveroista autoa, niin useimmiten ottaa sen halvemman, jos ei näe kalliimmalle hinnalla riittävästi perusteita.

      
  • Tottahan Toyota nyt vulvan kylvettää... Vaikka saunassa! :sunglasses:

      
  • Kun ylipäänsä puhutaan yli 50k€ hintaluokasta, niin varmasti auton ostajan/omistajan kriittisyys kasvaa. Pienikin ominaisuus tai piirre voi olla ärsyttävä, jollaista ei soisi sen hintaluokan autossa olevan ja joka myöskin voi ratkaista sen miksi jokin noista mainituista merkistä tulee hankituksi. Tämä pätee merkkiin katsomatta.

      
  • Lainaus:
    05.01.2007 klo 15:12 Arcus kirjoitti
    Lainaus:
    05.01.2007 klo 14:06 Simppa- kirjoitti
    Tuo Tuulilasin testiauto oli vielä kuvista päätellen 18" (!!!) renkailla ja meluisalla D5 moottorilla. Tai oikeammin testissä oli kaksi autoa, joista toinen 18" vanteilla ja toinen 16" vanteilla. Mistäs sitten vänkäisit?


    Kuten kirjoitin tuo Tuulilasin koeajo täytyisi tarkistaa. Vähän sinulla on faktoja tueksi ja kommentitkin tätä luokkaa:

    - kuvista päätellen 18"
    - meluisalla D5 moottorilla
    - Noilla Fifth Gearin koeajajilla on kuitenkin jonkun verran kokemusta eri autoista.
    - en ole niitä alustan kolinoita vielä Volvossani havainnut (kukaan ei ole KOLINOISTA kirjoittanut)
    - Meluun vaikuttaa aivan älyttömän olennaisesti tien pinta, renkaiden profiili ja merkki, onko alla kitkat, nastat, vai kesärenkaat, sää (ei mitään uutta, TM käyttää samoja kalobroituja mittalaitteita/testausproseduurit vakiot jotta vertailu mahdollista)
    - Mahdatkos olla autoja ajanut lainkaan
    - mittauksissa vaikuttaa mittarin sijoittaminen aivan olennaisesti. MOT (ja niinpä TM:kin mittaa edestä ja takaa ja vakiomittauspisteistä)
    - Volvossa oli 17" vanteet, ja Audissa vain 16" kiekot. Että se siitä...
    Ja nämä seuraavat ommenttisi ovat oikeat bravurit:
    - on aivan #&%£$!* hiljaisempi
    - pitäisi ajaa Peltorit päässä

    Nyt toivotan sinulle hyvää jatkoa tätä asiaa tuskin jaksaa enempää todistella, faktat puhukoot puolestaan. Toivottavasti saat myytyä monta Volvo S80 (lienet kuitenkin Volvo-kauppias ?)

    Olet sinä aika Simppa... :smile:


    Mikä tuossa ei ollut faktaa?

    Suurimmassa osassa Tuulilasin kuvia nyt vaan on 18" vanteet auton alla. Se on fakta, sillä tuota mallia (Zubra nimeltään) ei tehdä kuin 18" tuuman koossa. Mielestäni osoittaa tiettyä asiantuntemattomuutta olla mainitsematta tuosta 18" vannekoosta (mahtoivatko edes huomata?). Toki sitten muutamassa kuvassa oli auto varustettu 16" vanteilla.

    D5 moottori on dieseliksikin melko meluisa. Silti se on melkoisesti hiljaisempi kuin Audin pienemmät TDI koneet. Tosin minulle tuolla ei ole väliä, sillä ajelen bensamoottorisella.

    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201&make=Volvo&mk=&model=1079&x=24&y=10
    --> siinä on suora linkki lainauksiini. Lue itse, jos et usko. Ja Fifth Gearin koekuskeilla on kokemusta, onhan se yksi maailman katsotuimmista automedioista. Lukijamäärät nettijulkaisussakin ihan eri tasoa kuin suomalaisilla lehdillä.

    Kirjoittaisitko nuo "proseduurit" ylös. Miten mittalaite voidaan asettaa eri autoissa täysin samaan kohtaan? Mikä on se "sama" tie, jolla melutestit ajetaan. Tiet kuluvat, ja niitä uusitaan. Vanhin testisi oli muistaakseni reilu vuoden vanha. Siinä ajassa kestopäällystekin kuluu melkoisesti. Ja melun sävyä voi edelleenkin arvioida vain omalla korvalla.

    Tuo viimeinen kommentisi oli asiaton. Miten se muuttaisi keskustelun laatua, vaikka olisinkin Volvo-kauppias? Autoista täällä keskustellaan, ei henkilöistä.

    Ja jos nyt jälleenmyyntiketjuista puhutaan, niin BMW:n ja Volvon palvelu tuntui olevan parasta. Minua häiritsi Audi-kauppiaan ylimielinen suhtautuminen kilpaileviin tuotteisiin. Se oli aivan eri maata kuin Bilialla ja Laakkosella.


      
  • Tuossa Fift Gearin testissä tuli esiin aika samat asiat, kuin mitkä itsellekkin jäi mieleen. Ei ihan kaikilta ominaisuuksiltaan parhaiden huippujen tasalla, mutta pienemmät mallit tarjoavat hyvän hinta/ominaisuus suhteen, koska auto on kaikkia saksalaisia halvempi, varsinkin varusteltuna. Lisäksi suunniteltu vähän varttuneemman kansanosan mieleen eikä ole kovin sporttinen tai dynaaminen, mutta tuota ei voida laskea auton huonoudeksi, lähinnä tuossa vain tulee esiin päämarkkina-alue Usa.

    Lisäksi ainut tuon luokan auto, jossa suurin moottori on valittu huonoimmaksi mahdolliseksi vaihtoehdoksi.

    Omien kokemusten mukaan 5-sarja on ylivoimaisesti tuon luokan hiljaisin, sitten Lexus GS, sen jälkeen S80, E-sarja ja A6 aika samaa tasoa, mikään noista kolmesta viimeisestä ei ole erityisen hiljainen muttei toisaalta kovin pahaääninenkään. Tuo hiljaisuus riippuu myös paljon malliversiosta, esim A6 2 litraisella bensalla tai dieselillä on aika äänekäs, samoin kuin Volvo ilmeisesti disukalla, en ole itse kokeilut kuin bensaa. Sama vaiva on E-sarjan 4-sylinterisissä dieseleissä.

      
  • Lainaus:
    08.01.2007 klo 14:55 individual kirjoitti
    Tuossa Fift Gearin testissä tuli esiin aika samat asiat, kuin mitkä itsellekkin jäi mieleen. Ei ihan kaikilta ominaisuuksiltaan parhaiden huippujen tasalla, mutta pienemmät mallit tarjoavat hyvän hinta/ominaisuus suhteen, koska auto on kaikkia saksalaisia halvempi, varsinkin varusteltuna. Lisäksi suunniteltu vähän varttuneemman kansanosan mieleen eikä ole kovin sporttinen tai dynaaminen, mutta tuota ei voida laskea auton huonoudeksi, lähinnä tuossa vain tulee esiin päämarkkina-alue Usa.

    Lisäksi ainut tuon luokan auto, jossa suurin moottori on valittu huonoimmaksi mahdolliseksi vaihtoehdoksi.

    Omien kokemusten mukaan 5-sarja on ylivoimaisesti tuon luokan hiljaisin, sitten Lexus GS, sen jälkeen S80, E-sarja ja A6 aika samaa tasoa, mikään noista kolmesta viimeisestä ei ole erityisen hiljainen muttei toisaalta kovin pahaääninenkään. Tuo hiljaisuus riippuu myös paljon malliversiosta, esim A6 2 litraisella bensalla tai dieselillä on aika äänekäs, samoin kuin Volvo ilmeisesti disukalla, en ole itse kokeilut kuin bensaa. Sama vaiva on E-sarjan 4-sylinterisissä dieseleissä.


    Minusta uuden S80-mallin sporttisuus on mennyt ison askeleen eteenpäin vanhaan malliin verrattuna nimenomaan ulkonäön osalta. Vanha malli oli melkoinen möhkö ja uusi on muotoilussa lähellä sporttista S60-mallia. Tuota Fifth gearin väitettä en oikein itse allekirjoita: "it looks almost identical to the old model". Eihän uusi Volvo näytä minusta yhtään sille vanhalle möhkäleelle! Sisätiloissa itse olisin kaivannut 3-puolaista monitoimirattia, mutta sellaista ei Volvoon saa. Ainut erikoisempi ratti on puukehäinen ja itse en sellaista halua, vaan nahkaratin. Muutenkin sisätilojen ilme voisi olla sporttisempikin eli Volvossa on panostettu enemmänkin edustavuuteen.

    Tuossa Fifth gearin testissä Volvolle annetaan 4/5 tähteä lähes joka kohdassa eli auto on tasaisen hyvä kokonaisuus. Myös Dynaudiota kehutaan, jonka itsekin otin. Tuosta kohtaa olen samaa mieltä: "the ride quality is compliant and high-speed cruising is impressively quiet."
    Minusta Volvo on riittävän hiljainen jopa 17 " renkailla ja esim. Audi A6 ei tarjoa samanlaista matkustusmukavuutta ja hiljaisuutta. Tosin se tarjoaa sitten enemmän sitä ns. urheilullisuutta, myös jäykemmän ja siten ei kovin mukavuuspainotteisen jousituksen muodossa. Eli jos urheilullisen auton haluaa, niin Volvo ei varmaan ole siinä luokan parhaita.

      
  • Oma mielipiteeni premiumeista: Premium ei ole etuvetoinen.

      
  • No joo, turha on 'keskustella' mistään autoihin liittyvästä jos 'kaikki ovat varmasti hyviä'...

    Täytyy olla harvinaisen huono kuski jos ei osaa erottaa sitä jättimäistä eroa ajettavuudessa Volvon ja Bemun välillä tai edes Volvon ja Audin välillä! Ja kyllä melutasossakin ihan huomattavia eroja löytyy joten siltäkin osin tuo väite että eroja ei juuri olisi on todella typerä. Kaikissa Volvoissa joita olen ajanut on jo parinkymmenen tuhannen kilometrin jälkeen alkanut kuulua nitinöitä ja natinoita eikä laatutaso muutenkaan ole läheskään Saksalaisten tasolla. Nahkaverhoilu vaikuttaa lähinnä tekonahalta jne.. Ehkä joku Primerakuski ei osaa näistä eroja löytää, mutta jos on ajanut Audeilla Mersuilla ja Bemuilla kaikki ajovuodet niin ei Volvoa sisällytä 'premium'-sarjaan, ei sitten ollenkaan. Sitä varten Fordilla on Jaguar. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan että premium-autosta ihmiset suostuvat maksamaan premium-hinnan, siitä se nimikin tulee. Ja Volvohan ei ole näiden muiden tasolla hinnaltaan, siitä ei kukaan suostuisi samaa hintaa maksamaan.

    Kuvaavaa on että ne jotka väittävät Volvon ajettavuuden olevan hyvä eivät osaa sitä millään perustella. He tuskin edes osaisivat mitään ajettavuuden osa-aluetta kuvaillakaan. Minä en pysty millään keksimään miten Volvo olisi Bemun tasolla muuten kuin hinnassa, joka taitaa ollakin se syy miksi tällä palstallakin siitä kirjoittavat ovat sen ostaneet.

      
  • Lainaus:
    06.01.2007 klo 19:56 BTCC kirjoitti
    Olen edelleenkin sitä mieltä niinkuin aiemmin kirjoitinkin,että porukassa MB E-sarja,Audi A6,BMW 5-sarja ja Volvo S80:ntä ei "surkeaa" autoa olekaan!Ne ovat vain omantyyppisiä ominaisuuksineen.Ei siis mitään "jättimäisiä eroja ajettavuudessa,moottoreiden ominaisuuksissa jne."kuten Putput kirjoitti.
    Perustelua, kiitos. Mitä näiden autojen versioita olet ajanut ja miksi mielestäsi Volvo on hyvä ajettava? Eikö se ole aliohjaava mielestäsi, onko sen ohjaus tunnokas jne..

    Sitäpaitsi kun tilaan taksin sieltä usein saapuu MB E-sarja ja melkein yhtä usein VOLVO S80/V70.Nämä MB ja Volvohan ovat kaksi Suomen yleisintä taksimerkkiä.Missäköhän on BMW:et joiden "ajettavuuskin on eri planeetalta kuin ainakin Volvojen"niinkuin Putput kirjoittaa.
    Kyllä on harvinaisen typerä perustelu, onnittelut.

    Viimeisenä otan vielä kantaa Putput:in erääseen toiseen kirjoitukseen,jossa hän erehtyy vertaamaan BMW 5-sarjaa (vanhempaa E34 tyyppiä) nykyiseen 3-sarjan BMW:hen (E90 tyyppiä) ja nyt en puhu ulkomitoista vaan esim.takajalkatiloista.Kyllähän vanha 5-sarja on huomattavasti isomman luokan auto! :smile:
    Niinkö, minusta E34 on hyvin samankokoinen kuin E90.

      
  • Lainaus:
    10.01.2007 klo 22:29 Putput kirjoitti
    No joo, turha on 'keskustella' mistään autoihin liittyvästä jos 'kaikki ovat varmasti hyviä'...

    Täytyy olla harvinaisen huono kuski jos ei osaa erottaa sitä jättimäistä eroa ajettavuudessa Volvon ja Bemun välillä tai edes Volvon ja Audin välillä! Ja kyllä melutasossakin ihan huomattavia eroja löytyy joten siltäkin osin tuo väite että eroja ei juuri olisi on todella typerä. Kaikissa Volvoissa joita olen ajanut on jo parinkymmenen tuhannen kilometrin jälkeen alkanut kuulua nitinöitä ja natinoita eikä laatutaso muutenkaan ole läheskään Saksalaisten tasolla. Nahkaverhoilu vaikuttaa lähinnä tekonahalta jne.. Ehkä joku Primerakuski ei osaa näistä eroja löytää, mutta jos on ajanut Audeilla Mersuilla ja Bemuilla kaikki ajovuodet niin ei Volvoa sisällytä 'premium'-sarjaan, ei sitten ollenkaan. Sitä varten Fordilla on Jaguar. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan että premium-autosta ihmiset suostuvat maksamaan premium-hinnan, siitä se nimikin tulee. Ja Volvohan ei ole näiden muiden tasolla hinnaltaan, siitä ei kukaan suostuisi samaa hintaa maksamaan.

    Kuvaavaa on että ne jotka väittävät Volvon ajettavuuden olevan hyvä eivät osaa sitä millään perustella. He tuskin edes osaisivat mitään ajettavuuden osa-aluetta kuvaillakaan. Minä en pysty millään keksimään miten Volvo olisi Bemun tasolla muuten kuin hinnassa, joka taitaa ollakin se syy miksi tällä palstallakin siitä kirjoittavat ovat sen ostaneet.


    Näköjään käyt täällä yhden miehen sotaa Volvoa vastaan. Ilmeisesti olet näitä merkkifanaatikkoja, joille Bemari on ainut oikea auto. Eihän siinä mitään jotkut on Toyota-fanaatikkojakin ja eivät voisi muuta autoa ostaakaan. Meitä autoilijoitakin on aika moneksi ja sitä vartenhan noita automerkkejä onkin jokaiseen makuun.

    Sinusta siis myös autolehtien koeajajat ovat harvinaisen huonoja kuskeja, kun ovat uuden Volvo S80 ajettavuutta, hiljaisuutta ja laatuvaikutelmaa kiitelleet. Lukaisepa uudelleen ne aiemmassa kirjoituksessani olleet otteet Tuulilasin Volvo S80 testin yhteenvedosta eli mitä Tekniikan maailma kirjoittikaan Audi A6:n ajettavuudesta ja mitä Tuulilasi pitikään Audin ja BMW:n heikkoutena eli ei se ole se ajettavuus noilla saksalaisillakaan täydellistä.

      
  • Lainaus:
    10.01.2007 klo 22:29 Putput kirjoitti
    No joo, turha on 'keskustella' mistään autoihin liittyvästä jos 'kaikki ovat varmasti hyviä'...

    Täytyy olla harvinaisen huono kuski jos ei osaa erottaa sitä jättimäistä eroa ajettavuudessa Volvon ja Bemun välillä tai edes Volvon ja Audin välillä! Ja kyllä melutasossakin ihan huomattavia eroja löytyy joten siltäkin osin tuo väite että eroja ei juuri olisi on todella typerä. Kaikissa Volvoissa joita olen ajanut on jo parinkymmenen tuhannen kilometrin jälkeen alkanut kuulua nitinöitä ja natinoita eikä laatutaso muutenkaan ole läheskään Saksalaisten tasolla. Nahkaverhoilu vaikuttaa lähinnä tekonahalta jne.. Ehkä joku Primerakuski ei osaa näistä eroja löytää, mutta jos on ajanut Audeilla Mersuilla ja Bemuilla kaikki ajovuodet niin ei Volvoa sisällytä 'premium'-sarjaan, ei sitten ollenkaan. Sitä varten Fordilla on Jaguar. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan että premium-autosta ihmiset suostuvat maksamaan premium-hinnan, siitä se nimikin tulee. Ja Volvohan ei ole näiden muiden tasolla hinnaltaan, siitä ei kukaan suostuisi samaa hintaa maksamaan.

    Kuvaavaa on että ne jotka väittävät Volvon ajettavuuden olevan hyvä eivät osaa sitä millään perustella. He tuskin edes osaisivat mitään ajettavuuden osa-aluetta kuvaillakaan. Minä en pysty millään keksimään miten Volvo olisi Bemun tasolla muuten kuin hinnassa, joka taitaa ollakin se syy miksi tällä palstallakin siitä kirjoittavat ovat sen ostaneet.




    Ei hyvää päivää.. jokaisellahan on omat mielipiteet ja voisi sanoa että joku pitää äidistä, toinen tyttärestä mutta kuitenkin... se ihmetyttää välillä miten eri tavalla jotkut näkevät laadun? Ihmettelin samaa tuolla C-sarja Mersu keskustelussa.. ja painotan kyllä etten ole mikään Primera kuski!! Olen ajanut Audia Bmw:a, MB:a (myös omistanut 2 kpl uusia) ja nykyään Volvolla, joista tässä nyt väitellään. Tää Hra Putput väittää ettei Volvo ole Bmw:n tasolla??? :no_mouth: pistää nimittäin jo hymyilemään.. Ensinnäkin ajomukavuus autoilla on ihan eri maata.. bmw:ssa on urheilullinen ajotuntuma mutta rehellisesti voin sanoa että urheilullisuus ja mukavuus ovat kuitenkun eri asioita! Olen ajanut pientä sekä isoa Bemaria ja omien kokemusten perusteella Bmw ei todellakaan yllä Volvon tasolle ajossa...

    Ja sitten siitä laadusta. Jos ennakko asenne autoa kohtaan on negatiivinen, löytää autosta kuin autosta vikaa ja häiriötekijöitä! Kun autoon istuu, näkee heti laadun tai sen puutteen.. Volvo on erittäin laadukas ja se näkyy materiaaleissa.. Hauskaa että Puti puti mainitsi nahkaverhoilun :smile: Volvon istuimet ovat eräät parhaimmista vaikka niitä verrattaisiin 2x kalliimpiin autoihin. Jokaisessa automallissa on omanlainen verhoilu mutta Volvossa nahkaverhoilu ainakin kestää. Ja nimenomaan ei ole kyseessä mikään tekonahka!

    Oli miten oli, vaikka puhutaan mielipiteistä, on erikoista ja melko jännää että näemme laadun, mukavuuden ym. ominaisuudet kuitenkin niin eri tavalla :sunglasses:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 11.01.2007 klo 10:14]
      
  • Lainaus:
    11.01.2007 klo 10:12 Jan79 kirjoitti

    Ja sitten siitä laadusta. Jos ennakko asenne autoa kohtaan on negatiivinen, löytää autosta kuin autosta vikaa ja häiriötekijöitä! Kun autoon istuu, näkee heti laadun tai sen puutteen.. Volvo on erittäin laadukas ja se näkyy materiaaleissa.. Hauskaa että Puti puti mainitsi nahkaverhoilun :smile: Volvon istuimet ovat eräät parhaimmista vaikka niitä verrattaisiin 2x kalliimpiin autoihin. Jokaisessa automallissa on omanlainen verhoilu mutta Volvossa nahkaverhoilu ainakin kestää. Ja nimenomaan ei ole kyseessä mikään tekonahka!


    Volvon istuimista olen samaa mieltä eli ne kuuluu automaailman parhaimmistoon ja harvassa autossa on yhtä hyvät vakiopenkit. Tosin Volvo S80-malliin ei toistaiseksi saakaan ns. urheilupenkkejä, joissa olisi säädettävä istuinosan pituus ja kunnon sivuttaistuki, mutta tulevat varmaan vielä valikoimiin. Itse en ainakaan mustasta nahkaverhoilusta pitänyt uudessa S80-mallissa, kun jotenkin se oli halvan näköinen ja vaalea nahka taas on liian vaalean sävyinen. Rahallahan Volvoonkin saa laadukkaampaa nahkaa, mutta vaikkapa Audissa on kyllä nahkaverhoilut paljon tyylikkäämpiä kuin Volvossa ja valikoimaa on paljon. Nahkaverhoilu on minusta tosin aika toisarvoinen asia, kun itse otin Volvon kangasverhoilulla, mutta siihenkin olisin kaivannut enemmän vaihtoehtoja kuin vain musta tai beige.

    Tämän Putputin kirjoitukset on varmaan suurimmaksi osaksi tarkoituksellisia provoja, mutta ilman näitä provoilijoitahan keskustelut näillä autopalstoilla jäisi huomattavasti lyhyemmiksi, joten antaa pojan kirjoitella. Ihan kaikkea näillä palstoilla kirjoitettuahan ei kannata kommentoida. :smile:

      
  • Mitä minä olen audin nahkapenkeillä istunut en voi yhtyä tuohon.. Audin ja volvon verhoilu niin nahkaisena kuin kankaisenakin on erilainen.. Audin ja Volvon välillä ei ole kyse enää laadusta vaan siitä kumpi "kuosi" miellyttää enemmän :sunglasses: sen myönnän että audilla taitaa olla enemmän valikoimaa mutta minä kun taas olen sitä luonnetta edustava että mikä väri vain kelpaa kunhan se on MUSTA :smile:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 11.01.2007 klo 13:59]
      
  • Lainaus:
    10.01.2007 klo 22:29 Putput kirjoitti
    Ja Volvohan ei ole näiden muiden tasolla hinnaltaan, siitä ei kukaan suostuisi samaa hintaa maksamaan.

    Kuvaavaa on että ne jotka väittävät Volvon ajettavuuden olevan hyvä eivät osaa sitä millään perustella. He tuskin edes osaisivat mitään ajettavuuden osa-aluetta kuvaillakaan. Minä en pysty millään keksimään miten Volvo olisi Bemun tasolla muuten kuin hinnassa, joka taitaa ollakin se syy miksi tällä palstallakin siitä kirjoittavat ovat sen ostaneet.


    Laitapa ne BMW:n esitteet hetkeksi syrjään.
    Ensimmäisessä lauseessa Volvo ei ole BMW:n kanssa samalla hintatasolla ja seuraavassa lauseessa on... Todellisuudessa 50000 euron Volvo ja 50000 euron BMW ovat saman hintaisia.
    Perustelet BMW:n paremmuutta pätevästi: tuomitsemalla muita merkkejä kehuvat hulluiksi...
    Noille mainostoimistoissa kehitetyille termeille (Premium) kannattaa autonostajana vain nauraa.

      
  • Lainaus:
    10.01.2007 klo 23:44 A-utoilija kirjoitti
    Näköjään käyt täällä yhden miehen sotaa Volvoa vastaan.
    Bravo, sehän onkin varmaan ainoa vaihtoehto jos Volvoa haukutaan! Itse olet vissiin tilannut Volvon, ja sinä sitten kutsut MINUA jotenkin puolueelliseksi?

    Sinusta siis myös autolehtien koeajajat ovat harvinaisen huonoja kuskeja, kun ovat uuden Volvo S80 ajettavuutta, hiljaisuutta ja laatuvaikutelmaa kiitelleet.
    Verrattuna mihin? Ulkomaiset eivät ainakaan ole pitäneet kovin hyvänä.

    Lukaisepa uudelleen ne aiemmassa kirjoituksessani olleet otteet Tuulilasin Volvo S80 testin yhteenvedosta eli mitä Tekniikan maailma kirjoittikaan Audi A6:n ajettavuudesta ja mitä Tuulilasi pitikään Audin ja BMW:n heikkoutena eli ei se ole se ajettavuus noilla saksalaisillakaan täydellistä.
    Mitä he pitivät BMW:n heikkoutena? Ja miten IHMEESSÄ voit luottaa TM:n arvioihin BMW:stä kun he niin selkeästi pitävät takavetoa paholaisen keksintönä ja painottavat kaikkia Volvon ominaisuukia haluttavina ja inhoavat niitä mitä BMW tarjoaa? Täytyy kyllä olla todella sokea jos ei osaa nähdä TM:n painopistettä halvempiin ja vähemmän urheilullisiin autohin.

      
  • Lainaus:
    11.01.2007 klo 10:12 Jan79 kirjoitti
    se ihmetyttää välillä miten eri tavalla jotkut näkevät laadun? Ihmettelin samaa tuolla C-sarja Mersu keskustelussa.. ja painotan kyllä etten ole mikään Primera kuski!! Olen ajanut Audia Bmw:a, MB:a (myös omistanut 2 kpl uusia) ja nykyään Volvolla, joista tässä nyt väitellään. Tää Hra Putput väittää ettei Volvo ole Bmw:n tasolla???
    Niin, kuka väittää että Volvo olisi BMW:n tai Audin tasolla laadussa? Mikä erilaisissa materiaaleissa on niin vaikea tajuta? Jo se on ristiriidassa että Volvo on halvempi, miksi se sitä olisi jos se olisi yhtä laadukas?

    :no_mouth: pistää nimittäin jo hymyilemään.. Ensinnäkin ajomukavuus autoilla on ihan eri maata.. bmw:ssa on urheilullinen ajotuntuma mutta rehellisesti voin sanoa että urheilullisuus ja mukavuus ovat kuitenkun eri asioita! Olen ajanut pientä sekä isoa Bemaria ja omien kokemusten perusteella Bmw ei todellakaan yllä Volvon tasolle ajossa...
    Öh, onko mielestäsi urheilullisuus ja mukavuus toisiaan poissulkevia asioita? Jos Bemu tekee perustaltaan kalliimmalla ja kompromissittomasti auton niin miksi se olisi sen takia epämukavampi?

    Kerro millä tavalla Bemu ei yllä Volvon tasolle ajossa, ja mitkä ovat taustalla olevat syyt siihen? Kovasti tuollaisia väitteitä heitetään muttei mitenkään perustella. Minä taas olen perustellut ja osaan sanoa mitkä syyt siihen vaikuttavat.

    Volvo on erittäin laadukas ja se näkyy materiaaleissa.. Hauskaa että Puti puti mainitsi nahkaverhoilun :smile: Volvon istuimet ovat eräät parhaimmista vaikka niitä verrattaisiin 2x kalliimpiin autoihin. Jokaisessa automallissa on omanlainen verhoilu mutta Volvossa nahkaverhoilu ainakin kestää. Ja nimenomaan ei ole kyseessä mikään tekonahka!
    Miten se muka näkyy materiaaleissa? Onko heppoisen tuntuiset kovamuovit laatua? Pieni halpiksen näköinen näyttö? Niin, unohdit tuossa kertoa miten olet eri mieltä nahkaverhoilun suhteen. Onko se jotenkin hienoa ettei Volvon verhoilu heti hajoa? Volvon paljon laaduttomampi nahka on mielestäni ainakin ennen nuhjuuntunut nopeasti.

    Miksi sitten esim. AMS:n viimeisin testi jossa 525d, S80 D5 ja C6 HDi niin Bemu sai paremmat pisteet penkeistä? C6:kin sai vain pistettä huonomman arvosanan. Ja tuossa ei ole edes kyse kuin vasta peruspenkeistä, Bemulla on vielä urheilu- tai comfort penkit joissa on sellaista mitä Volvosta ei ole koskaan löytynyt...

    Oli miten oli, vaikka puhutaan mielipiteistä, on erikoista ja melko jännää että näemme laadun, mukavuuden ym. ominaisuudet kuitenkin niin eri tavalla :sunglasses:

    Eritasoiset materiaalit, kompromissittomampi rakenne, suurempi panostus kehittelyyn ja aivan eri määrä teknologiaa ei ole mielipideasia. Jo pelkästään Volvon surkea vanhanaikainen näyttöruutu ja vanhantyyliset takavalot näyttävät miten Bemun jo vanha malli on edelleen eri kehitystasolla kuin Volvon uusin malli.
      
  • Lainaus:
    11.01.2007 klo 14:28 Mannni kirjoitti
    Laitapa ne BMW:n esitteet hetkeksi syrjään.
    Ensimmäisessä lauseessa Volvo ei ole BMW:n kanssa samalla hintatasolla ja seuraavassa lauseessa on... Todellisuudessa 50000 euron Volvo ja 50000 euron BMW ovat saman hintaisia.
    Perustelet BMW:n paremmuutta pätevästi: tuomitsemalla muita merkkejä kehuvat hulluiksi...
    Noille mainostoimistoissa kehitetyille termeille (Premium) kannattaa autonostajana vain nauraa.


    Niin, kirjoitin nimenomaan että on BMW:n tasolla vain hinnassa eli siis on halvempi!! Jännää kun pitää yrittää kaikin keinoin saada minut olemaan väärässä kun pitää puolustaa 'pohjoismaista' ja kohtuuhintaista Volvoa 'juppiautolta'.

    Ja olen kyllä perustellut hyvin Bemun ominaisuuksia. Volvojen 'puolustajat' taas osaavat vain sanoa että 'samanlaisia ne on' ja hyvä ajettava se on eivätkä osaa mitenkään kertoa miksi näin olisi.

      
  • Lainaus:
    10.01.2007 klo 23:44 A-utoilija kirjoitti
    Sinusta siis myös autolehtien koeajajat ovat harvinaisen huonoja kuskeja, kun ovat uuden Volvo S80 ajettavuutta, hiljaisuutta ja laatuvaikutelmaa kiitelleet. Lukaisepa uudelleen ne aiemmassa kirjoituksessani olleet otteet Tuulilasin Volvo S80 testin yhteenvedosta eli mitä Tekniikan maailma kirjoittikaan Audi A6:n ajettavuudesta ja mitä Tuulilasi pitikään Audin ja BMW:n heikkoutena eli ei se ole se ajettavuus noilla saksalaisillakaan täydellistä.


    AMS:n mukaan Volvon ajettavuus ei ole hyvä. Ensinnäkin vaikka Volvossa oli 245 leveät 18 tuumaiset ja Bemussa vain 225 leveät 16 tuumaiset, Bemu oli slalomissa nopeampi ja väistöissä lähes täsmälleen samoissa. Arvosanoissa taas Volvo oli aivan selvästi sekä Bemua että jopa Citroeniä huonompi. Volvo sai ohjauksen arvosanaksi vain vitosen kymmenestä, Bemu ysin. Aktiivisista turvavarusteistakin Volvo sai 9 kahdestakymmenestä, bemu sai 12.

    Kumma kun he haukkuvat yhteenvedossa juuri samoja asioita kuin minäkin, eli moottorin käyntiominaisuudet (vaikkakin eri koneesta), ohjaus ja ajo-ominaisuudet. Bemussa kehuvat ajettavuutta, 'ajon varmuutta/turvallisia ajo-ominaisuuksia' ja laatua. Miinuksina mainittiin vain vakiovarustelu ja lisäkamppeiden hinta.

      
  • Lainaus:
    11.01.2007 klo 18:29 Putput kirjoitti

    AMS:n mukaan Volvon ajettavuus ei ole hyvä. Ensinnäkin vaikka Volvossa oli 245 leveät 18 tuumaiset ja Bemussa vain 225 leveät 16 tuumaiset, Bemu oli slalomissa nopeampi ja väistöissä lähes täsmälleen samoissa. Arvosanoissa taas Volvo oli aivan selvästi sekä Bemua että jopa Citroeniä huonompi. Volvo sai ohjauksen arvosanaksi vain vitosen kymmenestä, Bemu ysin. Aktiivisista turvavarusteistakin Volvo sai 9 kahdestakymmenestä, bemu sai 12.

    Kumma kun he haukkuvat yhteenvedossa juuri samoja asioita kuin minäkin, eli moottorin käyntiominaisuudet (vaikkakin eri koneesta), ohjaus ja ajo-ominaisuudet. Bemussa kehuvat ajettavuutta, 'ajon varmuutta/turvallisia ajo-ominaisuuksia' ja laatua. Miinuksina mainittiin vain vakiovarustelu ja lisäkamppeiden hinta.


    Enpä tiedä mitä AMS:n juttua siteeraat, kun et mitään linkkejä laittanut. Lue sitten myös vertailun vuoksi Teknikens världin Volvo S80 V8 AWD koeajo, jossa loppuyhteenvedossa Volvo sai maininnan "Bästä köp" ja samat 4/5 tähteä kuin mm. BMW 540, Audi A6 4,2 quattro ja MB E500 ja "Köregenskaper" arvosana 8/10. Testissä on myös maininta Volvon hiljaisuudesta: "bilen rullar riktigt tyst trots de lågprofilerade däcken (235/40 på 18-tumshjul). Klart tystare än huvudkonkurrenten Audi A6 med motsvarande utrustning". Elikä suomeksi S80 on selvästi hiljaisempi kuin sen pääkilpailija Audi A6, mistä täällä jotkut on väitelleet, että Volvo olisi muka meluisa.

    Linkki testiin: http://www.teknikensvarld.se/documents/volvo/s80_v8_awd/index.xml ja sieltä painetaan punaista "Ladda hem" nappia, jolloin PDF-tiedosto aukeaa. Ehkä ruotsalaiset vetää kommenteissaan vähän kotiinpäin, mutta niin tekevät taatusti myös saksalaiset testeissään.

    Muuten tuon V8:n ohjaus saattaa olla jopa vähän erilainen kuin muissa malleissa. Ainakin sen kääntöympyrä on selvästi suurempi kuin muilla moottoreilla eli ilmeisesti moottorin takia on jouduttu rajoittamaan pyörien kääntymistä. Start-ohjelmassahan koeajaja arvosteli V8:n ohjauksen paljon huonommaksi kuin koeajamansa diesel D5-mallin.

      
  • Totta kai volvo s80 on jumbo AMS: n testissä, koska volvon ominaisuudet eivät vain yksinkertaisesti riitä timantinkovia saksalaisia 5- sarjan bemareita, E- sarjan mercedeksiä sekä A6- audeja vastaan.

    Katsokaa isojen porrasperäisten (premium- luokan) autojen myyntiä Euroopan markkinoilla! Ei siellä volvon s80 paljoa juhli. Ostavat asiakkaat eivät voi olla väärässä! Volvo ei käy kaupaksi, koska kuluttajat pitävät volvosta saatavaa vastinetta liian pienenä verrattuna saksalaisiin vaihtoehtoihin. Sorry vaan, mutta ihme on, jos volvo pystyy petraamaan tulevien vuosien aikana myyntiä saksalaisten kustannuksella.

    P.S. volvo s80 on ihan hyvä auto, mutta valitettavasti ei yhtään
    enempää...

      
  • Lainaus:
    11.01.2007 klo 19:21 echezeaux kirjoitti
    Totta kai volvo s80 on jumbo AMS: n testissä, koska volvon ominaisuudet eivät vain yksinkertaisesti riitä timantinkovia saksalaisia 5- sarjan bemareita, E- sarjan mercedeksiä sekä A6- audeja vastaan.

    Katsokaa isojen porrasperäisten (premium- luokan) autojen myyntiä Euroopan markkinoilla! Ei siellä volvon s80 paljoa juhli. Ostavat asiakkaat eivät voi olla väärässä! Volvo ei käy kaupaksi, koska kuluttajat pitävät volvosta saatavaa vastinetta liian pienenä verrattuna saksalaisiin vaihtoehtoihin. Sorry vaan, mutta ihme on, jos volvo pystyy petraamaan tulevien vuosien aikana myyntiä saksalaisten kustannuksella.

    P.S. volvo s80 on ihan hyvä auto, mutta valitettavasti ei yhtään
    enempää...


    Jostain syystä vaan Volvon ominaisuudet riitti Teknikens världin perusmallien testissä 2. sijaan, Audi A6:n jälkeen ja taakse jäivät BMW 523 ja Mercedes E-sarja ja tuossa edellä linkittämässäni S80 V8 koeajossa Volvo sai maininnan "Bästa köp" kilpailijoihinsa verrattuna. Itse odotankin noista autoista puolueettomalla maaperällä eli Suomessa tehtävää testiä, niin ei ainakaan voi syyttää sakemannien tai ruotsalaisten kotiinpäin vetämistä testituloksissa.

    Volvo S80 on vasta uudistunut, joten eipä kai vanhaa mallia ole paljoa myyty uutta odotellessa ja eihän se edellinen malli noiden sakemannien veroinen ollutkaan. Muutenkin auton ostossakin suositaan kotimaista eli ymmärrettävää, ettei Volvoa myydä eniten Euroopassa. Suosiihan suomalaisetkin Nokian kännykkää, vaikkei ne enää uusimpia kännykkätestejä ole voittaneet edes täällä Suomessa!

      
  • Lainaus:
    11.01.2007 klo 20:01 A-utoilija kirjoitti
    Jostain syystä vaan Volvon ominaisuudet riitti Teknikens världin perusmallien testissä 2. sijaan, Audi A6:n jälkeen ja taakse jäivät BMW 523 ja Mercedes E-sarja ja tuossa edellä linkittämässäni S80 V8 koeajossa Volvo sai maininnan "Bästa köp" kilpailijoihinsa verrattuna. Itse odotankin noista autoista puolueettomalla maaperällä eli Suomessa tehtävää testiä, niin ei ainakaan voi syyttää sakemannien tai ruotsalaisten kotiinpäin vetämistä testituloksissa.

    Volvo S80 on vasta uudistunut, joten eipä kai vanhaa mallia ole paljoa myyty uutta odotellessa ja eihän se edellinen malli noiden sakemannien veroinen ollutkaan. Muutenkin auton ostossakin suositaan kotimaista eli ymmärrettävää, ettei Volvoa myydä eniten Euroopassa. Suosiihan suomalaisetkin Nokian kännykkää, vaikkei ne enää uusimpia kännykkätestejä ole voittaneet edes täällä Suomessa!

    Juu, lue vaan niitä 'hienoja' Ruotsalaisia testejä. Bästa köp ehkä hintansa takia korkeintaan. Ehkä muuallakin maailmassa vedetään vähän kotiinpäin mutta Ruotsalaiset eivät mitään muuta tahdo tehdäkään. Samanlaisia tuloksia ei saa aikaan kukaan muu missään muualla maailmassa, mutta esim. Jenkit, Saksalaiset, Britit ja Ranskalaiset saavat keskenään hyvin samanlaisia tuloksia. Luotan niihin ennemmin. Kerro minulle yksikin (muu kuin Ruotsalainen tai TM) testi missä edes R-mallin Volvojen ajo-ominaisuuksia olisi kehuttu loistaviksi. Minä olen lukenut paljon, paljon päinvastaista eli kovaa kritiikkiä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit