Kun kerran on oikein uuden C-sarjan takajalkatilat laajentuneet 9 mm niin varmaan on syytä panna tilaukseen yksi tällainen.
Onhan se sentään pikkumersu ja varmaan jo corollan kokoinen näillä uusilla mitoillaan !
Vaikka akseliväli C-Mersussa kasvoikin 5 milliä pitemmäksi kuin V70:ssä, niin ei varmaankaan kannata tilata sellaista, on todennäköisesti yhtä ahdas kun V70:nen
Ovat näköjään esitelleet uuden MB C-sarjan. Katsokaapa designia, on muuten hurja ero vaikka Volvoon. Näkee, että joka yksityiskohtaa on hiottu ja hiottu niin kauan että on päästy täydellisyyteen. Näyttääpi S80 suorastaan vanhahtavalta tämän rinnalla. Ero on siinä, että C-sarja näyttää fressiltä, uusia muotoiluyksityiskohtia silti säilyttäen mersun ominaiset piirteet. S80 taas on kuin sliipattu vanha S80, vähän kromikehystä ikkunoiden ympärille jne, mutta itseasiassa se muistuttaa vanhaa möhkö/kärsänenä S80:stä varsin pitkälle.
Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta onko tuo C-sarjan Mersu nyt sittenkään niin täydellisen näköinen. C-sarjan Mersu on jotenkin lyhyen näköinen ja mitta ikäänkuin loppuu kesken ja se näkyy myös tosi ahtaissa sisätiloissa. Kuvat noissa autoesitteissä on aina parhaimmista ja varustelluimmista malleista ja alla on esitteissä aina isot ja tyylikkäät aluvanteet. Kun sama auto varustetaan "karvalakkimallin" varusteilla ja laitetaan vakiona mukaan tulevat 15-16 vanteet alle, niin ulkonäkö muuttuu aina paljon arkisemmaksi ja Mersun tapauksessa paljonkin. Tyylikkäin yksityiskohta noissa kuvissa on mittaristo, mikä lienee myöskin arkisempi perusmalleissa. Vähän samanlainen mittaristo on Volvo S80 V8 mallissa, mutta perusmalleissa on sitten tuo kromikehä poistettu ja varmaan sama homma Mersussakin.
Mitä sitten tulee nimimerkki Criticalin kommenttiin uuden S80 mallin muotoilusta verrattuna edelliseen malliin, niin kehotan hankkimaan silmälasit. On se ero vaan sen verran suuri, kun autot laitetaan rinnakkain, että vain sokea voi puhua autojen olevan saman näköiset! Uusi S80 on vielä luonnossa kuviaan paremman näköinen, mitä ei voi sanoa kaikista autoista. Jotkut autot näyttää kuvissa vielä hyviltä, mutta luonnossa vaikutelma latistuu. Omasta mielestä tästä on hyvä esimerkki Peugeot 407.
Kun kerran on oikein uuden C-sarjan takajalkatilat laajentuneet 9 mm niin varmaan on syytä panna tilaukseen yksi tällainen.
C-sarjan suhteen puhuttiin muotoilusta, ei tiloista tai ulkomitoista. Ja design on viimeisen päälle hiottu, aivan eri planeetalta kuin esim. S80, joka jo nyt vaikuttaa vanhahtavalta. Kuten sanottu se on kuin sliipattu vanha laihdutuskuurin käynyt S80 kromikoristein, sivulinjoihin vielä kopioiden hitusen vanhaa Peuget 607:aa. Mennäänpä vuosi pari eteenpäin ja S80 muotoja ei pysty edes faceliftaamalla modernisoimaan, niin mitäänsanomaton perusdesign S80:ssä on.
PS: Jos mitoista haluaa jotain sanoa, niin ko. PIKKUmersussa on suurempi tavaratila kuin S80:ssä. C-sarja 475 ltr., Volvo S80 460 ltr. (TM 17/06). Volvon tavaratila on kokoluokka huomioiden yllättävän pieni, tosin ahdas aukko sinänsä ei ole ongelma kun tilakin on pieni. Tyypillisesti isojen autojen tavaratilat pyörii luokassa 500 - 600 ltr.
C-sarjan suhteen puhuttiin muotoilusta, ei tiloista tai ulkomitoista. Ja design on viimeisen päälle hiottu, aivan eri planeetalta kuin esim. S80, joka jo nyt vaikuttaa vanhahtavalta. Kuten sanottu se on kuin sliipattu vanha laihdutuskuurin käynyt S80 kromikoristein, sivulinjoihin vielä kopioiden hitusen vanhaa Peuget 607:aa. Mennäänpä vuosi pari eteenpäin ja S80 muotoja ei pysty edes faceliftaamalla modernisoimaan, niin mitäänsanomaton perusdesign S80:ssä on.
PS: Jos mitoista haluaa jotain sanoa, niin ko. PIKKUmersussa on suurempi tavaratila kuin S80:ssä. C-sarja 475 ltr., Volvo S80 460 ltr. (TM 17/06). Volvon tavaratila on kokoluokka huomioiden yllättävän pieni, tosin ahdas aukko sinänsä ei ole ongelma kun tilakin on pieni. Tyypillisesti isojen autojen tavaratilat pyörii luokassa 500 - 600 ltr.
Kuten jo edellä kirjoitin, niin hankihan silmälasit, niin erotat uuden ja vanhan S80 toisistaan, kuten normaalilla näkökyvyllä varustettu tekee! Ero on nimittäin aika selvä ja nimenomaan Volvo on huomattavasti tyylikkäämpi mitä aiemmin. Tästä makuasiasta tuskin kannattaa sen enempää kinastella.
Tuosta Volvon tavaratilasta oli jo sen verran juttua aiemmin, että tavaratilan lastausaukon pienuus on yksi Volvon peräänajoturvallisuuteen liittyvä juttu eli Volvossa on paksut palkit taravatilan molemmin puolin, jotka vie tilaa. Kun katsoo sitten vaikkapa E-sarjan Mersun tavaratilaa, niin sen reunat on hyvin hentoisen näköiset eli taravatilan aukko ja itse tavaratila on suuri, mutta luultavasti peräänajossa tuo tavaratila menee lyttyyn kuin säilykepurkki, toisin kuin Volvossa. Itseänikin tosin tuo Volvon lastausaukon pienuus vähän ärsyttää eli se on yksi harvoja huonoja puolia Volvossa. Hyviä puolia Volvon tavaratilassa on sitten tasainen muoto, suksiluukku ja se että etupenkin selkänoja taittuu eteen, kuten myös taittuu vakiona takapenkin selkänojatkin. Mersuissa ja Bemareissahan pitää tuokin ominaisuus erikseen ostaa, mikä on käsittämätöntä rahastamista! Myös Audi rahastaa tuolla tavaratilan monikäyttöisyydellä myymällä Ambiente-pakettia, jossa se on mukana.
Tämä meininki on aika huvittavaa täällä, kun vuoron perään nämä muutamat nimimerkit käy täällä heittämässä jonkin provon milloin mistäkin keksimästään Volvon ominaisuudesta. Pitäisi perustaa joka automallista oma keskusteluketjunsa tyyliin: "Hauku Mersua", "Hauku Bemaria" jne. Nythän tämän keskusteluketjun oikeampi nimi kuuluisikin olla "Hauku Volvoa"!
Ovat näköjään esitelleet uuden MB C-sarjan. Katsokaapa designia, on muuten hurja ero vaikka Volvoon. Näkee, että joka yksityiskohtaa on hiottu ja hiottu niin kauan että on päästy täydellisyyteen. Näyttääpi S80 suorastaan vanhahtavalta tämän rinnalla. Ero on siinä, että C-sarja näyttää fressiltä, uusia muotoiluyksityiskohtia silti säilyttäen mersun ominaiset piirteet. S80 taas on kuin sliipattu vanha S80, vähän kromikehystä ikkunoiden ympärille jne, mutta itseasiassa se muistuttaa vanhaa möhkö/kärsänenä S80:stä varsin pitkälle.
Näin ne makuasiat eroaa, sillä minun mielestäni tuo näyttää varsin kamalalta. Takalookki on kuin suoraan jostain korealaisesta merkistä kopioitu, ja tuo ratti on hirveän näköinen kökkylä. Ei ollenkaan hyvä.
Edit: No ei se korealaiselta näytäkää, vaan kiinalaiselta! Muistan nähneeni jossain lehdessä kiinalaisen auto, jossa takalookki oli todella saman näköinen. Eiköhän se tässä nettiä selaamalla löydy. Bemarin 3-satkuun tajusivat sentään laittaa Almeran valot!
[Simppa- muokkasi tätä viestiä 19.01.2007 klo 19:52]
Tämä meininki on aika huvittavaa täällä, kun vuoron perään nämä muutamat nimimerkit käy täällä heittämässä jonkin provon milloin mistäkin keksimästään Volvon ominaisuudesta. Pitäisi perustaa joka automallista oma keskusteluketjunsa tyyliin: "Hauku Mersua", "Hauku Bemaria" jne. Nythän tämän keskusteluketjun oikeampi nimi kuuluisikin olla "Hauku Volvoa"!
joo huvittavaa on, minutkin eräs keskustelija tuomitsi ''epäpäteväksi kommentoimaan'' kun kerroin omia mielipiteitä jotka ei bmw-hullua mielyttäneet. naurettavinta on että mielipiteeni oli ja on bmw:n paremmuuden kannalla, mitä tulee ajettavuuteen. en vain huomaa todella merkittävää ylivoimaa paremmuudessa.
ja kaikkein naurettavinta on lukea noita testejä kuin raamattua, ja sitten lainataan sieltä joku 'sopiva' satunnainen lause johon voidaan turvautua haukkuessa toista.
jännä seurata miten aika pitkälti on takerruttu mm. tuohon ajettavuuteen.
kun puhutaan ajettavuudesta eikö vetotapa ole aika oleellinen osa-alue? kysyin tästä aiemminkin mutta ei sitä kukaan vaivautunut ihme kyllä kommentoimaan. on erikoista että tämä ei tunnu kiinnostavan ketään, mutta samalla on makukysymykset kuten kojelauta elämää suurempi asia. minusta autoissa on jo valtava ero siinä että bemari on takaveto ja volvo etu. itselläni ei ole kumpaakaan autoa, enkä tällä vihjaa välttämättä että toinen olisi parempi, vaan ihmettelen kun muualla (ei netissä) tästä keskustellessa tuo vetotapaero on heti tapetilla merkittävänä asiana.
Ovat näköjään esitelleet uuden MB C-sarjan. Katsokaapa designia, on muuten hurja ero vaikka Volvoon. Näkee, että joka yksityiskohtaa on hiottu ja hiottu niin kauan että on päästy täydellisyyteen. Näyttääpi S80 suorastaan vanhahtavalta tämän rinnalla. Ero on siinä, että C-sarja näyttää fressiltä, uusia muotoiluyksityiskohtia silti säilyttäen mersun ominaiset piirteet. S80 taas on kuin sliipattu vanha S80, vähän kromikehystä ikkunoiden ympärille jne, mutta itseasiassa se muistuttaa vanhaa möhkö/kärsänenä S80:stä varsin pitkälle.
Näin ne makuasiat eroaa, sillä minun mielestäni tuo näyttää varsin kamalalta. Takalookki on kuin suoraan jostain korealaisesta merkistä kopioitu, ja tuo ratti on hirveän näköinen kökkylä. Ei ollenkaan hyvä.
Edit: No ei se korealaiselta näytäkää, vaan kiinalaiselta! Muistan nähneeni jossain lehdessä kiinalaisen auto, jossa takalookki oli todella saman näköinen. Eiköhän se tässä nettiä selaamalla löydy. Bemarin 3-satkuun tajusivat sentään laittaa Almeran valot!
juu näin ne maut tosiaan eroaa. ei tossa minun mielestä mitään valittamista ole, hyvännäköinen peli. mutta ei kyllä mitää suurempaa hehkuttamistakaan ja ratti on tosiaan karsean näköinen, voisi kuvitella arvokkaan oloisessa merkissä kuten mercedes olevan hieno/tyylikäs ratti. no, kai sekin on makuasia. näihin varmasti vaikuttaa ne ennakkoluulot ja asenteet jotka on monilla juurtuneena alitajuntaan
onhan tää "volvolaisten"vänkääminen aika touhua, niinku a-utoilija, simppa ja vaikka petos. se et jos joku olis heittäny mersusta tai bemarista tai audista tai melkein mistä tahansa muusta autosta kun volvosta tällasen keskustelun, ni kukaan ei jaksais 2 sivua pitemmälle vängätä. kaikkihan tietää mitä vaikka mersu tai bemari merkitsee ja niiden statukset ym ym.
noil "volvolaisilla" täytyy olla joku uskomaton tyydyttämätön tarve yrittää todistella ja pönkittää volvon puolest: on se huippu ja on se paras ja pärjää jopa mersulle etc. etc. no pärjää volvo tai sit ei, miks sitä pitää yrittää todistella. samaa oon huomannu naapurinkin volvokuskissa, aina yrittää kehuskella sitä sun tätä et oikein jo kyllästyttää kuunnella.
valoista nämä "volvolaiset" on yhtenään haastamassa ja niitä joutuu aina silloin tällöin nöyryyttämään. tällainen nöyryytys onkin "volvolaisille" kaikkein katkerinta kalkkia, ilmeet pitäis saaha filmille.
ite oon ajanu mersullakin mut ei mun oo koskaan tarvinnu yrittää todistella miten hyvä auto mersu on! et kertokaapa nyt "volvolaiset" miks ihmees teidän täytyy tuputtaa volvojanne yhtenään kuin uskontoa ? hyväksykää volvonne sellaisina kun ne on kaikkine karvoineen hyvine ja huonoine puolineen. tää täytyy kyl olla joku täkäläinen ilmiö kun ei muualla maailmas tällaist esiinny... suosittelisin muutamalle oikein jo tohtorilla käyntiä.
[makekaks muokkasi tätä viestiä 19.01.2007 klo 22:17]
onhan tää "volvolaisten"vänkääminen aika touhua, niinku a-utoilija, simppa ja vaikka petos. se et jos joku olis heittäny mersusta tai bemarista tai audista tai melkein mistä tahansa muusta autosta kun volvosta tällasen keskustelun, ni kukaan ei jaksais 2 sivua pitemmälle vängätä. kaikkihan tietää mitä vaikka mersu tai bemari merkitsee ja niiden statukset ym ym.
noil "volvolaisilla" täytyy olla joku uskomaton tyydyttämätön tarve yrittää todistella ja pönkittää volvon puolest: on se huippu ja on se paras ja pärjää jopa mersulle etc. etc. no pärjää volvo tai sit ei, miks sitä pitää yrittää todistella. samaa oon huomannu naapurinkin volvokuskissa, aina yrittää kehuskella sitä sun tätä et oikein jo kyllästyttää kuunnella.
valoista nämä "volvolaiset" on yhtenään haastamassa ja niitä joutuu aina silloin tällöin nöyryyttämään. tällainen nöyryytys onkin "volvolaisille" kaikkein katkerinta kalkkia, ilmeet pitäis saaha filmille.
Vai, että kisailemaan liiketeessä? Kröhöm, ja sitten täällä ihmetellään, että miksi premium-merkeillä on huono maine! Toivottavasti kukaan pikkulapsi ei päädy konepeltisi jatkoksi, vaan ajat sen kolarin ihan yksin. Tuollaiset asennevammaiset pitäisi saada pois liikenteestä!
Ja edelleenkään en ole YHDESSÄKÄÄN viestissäni väittänyt Volvoa bemaria paremmaksi. Toki se 2.5T pärjää BMW:n 520d:lle ja 523i:lle. En myöskään ole väittänyt kertaakaan, kuten ei kukaan muukaan näistä esittelemistäsi nimimerkeistä, Volvoa parhaaksi.
Ja sinulle harmiksi sillä mersun tai bemarin statuksella ei ajeta. Ei se status ainakaan minua auttanut, kun väyrynen jätti tienvarteen.
onhan tää "volvolaisten"vänkääminen aika touhua, niinku a-utoilija, simppa ja vaikka petos. se et jos joku olis heittäny mersusta tai bemarista tai audista tai melkein mistä tahansa muusta autosta kun volvosta tällasen keskustelun, ni kukaan ei jaksais 2 sivua pitemmälle vängätä. kaikkihan tietää mitä vaikka mersu tai bemari merkitsee ja niiden statukset ym ym.
noil "volvolaisilla" täytyy olla joku uskomaton tyydyttämätön tarve yrittää todistella ja pönkittää volvon puolest: on se huippu ja on se paras ja pärjää jopa mersulle etc. etc. no pärjää volvo tai sit ei, miks sitä pitää yrittää todistella. samaa oon huomannu naapurinkin volvokuskissa, aina yrittää kehuskella sitä sun tätä et oikein jo kyllästyttää kuunnella.
valoista nämä "volvolaiset" on yhtenään haastamassa ja niitä joutuu aina silloin tällöin nöyryyttämään. tällainen nöyryytys onkin "volvolaisille" kaikkein katkerinta kalkkia, ilmeet pitäis saaha filmille.
Vai, että kisailemaan liiketeessä? Kröhöm, ja sitten täällä ihmetellään, että miksi premium-merkeillä on huono maine! Toivottavasti kukaan pikkulapsi ei päädy konepeltisi jatkoksi, vaan ajat sen kolarin ihan yksin. Tuollaiset asennevammaiset pitäisi saada pois liikenteestä!
sä et nyt tajunut ollenkaan mitä kirjotin. kirjotin et "volvolaiset" on yhtenään (=lähes aina) haastamassa valoista - siihen kun niit nöyryytät sit oikein kunnolla - eli vaikka ripeä 0 -60 km/h jatkaen tasast 60 lasissa. hetken pääst "volvolainen" tulee lähes hullun kiilto silmis vieresel kaistal ja kiihdyttää sataa ohi, useimmite takapellissä lukee 2.5T. kovi verkkane vehje tuntuu ainaki lähdös olevan. joskus sanottiin et saabismi on sairautta mut täs on jo henki plöysäl.
onhan tää "volvolaisten"vänkääminen aika touhua, niinku a-utoilija, simppa ja vaikka petos. se et jos joku olis heittäny mersusta tai bemarista tai audista tai melkein mistä tahansa muusta autosta kun volvosta tällasen keskustelun, ni kukaan ei jaksais 2 sivua pitemmälle vängätä. kaikkihan tietää mitä vaikka mersu tai bemari merkitsee ja niiden statukset ym ym.
noil "volvolaisilla" täytyy olla joku uskomaton tyydyttämätön tarve yrittää todistella ja pönkittää volvon puolest: on se huippu ja on se paras ja pärjää jopa mersulle etc. etc. no pärjää volvo tai sit ei, miks sitä pitää yrittää todistella. samaa oon huomannu naapurinkin volvokuskissa, aina yrittää kehuskella sitä sun tätä et oikein jo kyllästyttää kuunnella.
valoista nämä "volvolaiset" on yhtenään haastamassa ja niitä joutuu aina silloin tällöin nöyryyttämään. tällainen nöyryytys onkin "volvolaisille" kaikkein katkerinta kalkkia, ilmeet pitäis saaha filmille.
....Vai, että kisailemaan liiketeessä? Kröhöm, ja sitten täällä ihmetellään, että miksi premium-merkeillä on huono maine! Toivottavasti kukaan pikkulapsi ei päädy konepeltisi jatkoksi, vaan ajat sen kolarin ihan yksin. Tuollaiset asennevammaiset pitäisi saada pois liikenteestä!....
Onko Volvo sinun mielestäsi premium-merkki, jolloin se kuuluisi näihin huonon maineen aiheuttajiin ?
Itse olin pettynyt uuden Volvo S80 muotoiluun. En sano että se olisi huono, mutta särmää olisin toivonut enempi. Jos uusi S60 korvaa pettymyksen, koska pidän S60 mallia paremman näköisenä kuin vanhaa S80 mallia.
Itse C-sarjan omistajana (203) olen myös pettynyt tähän uuteen C-sarjalaiseen. Tosin sitä näkyy nyt vielä vain kuvissa, mutta jos ei vaikutelma "livenä" parane, varsinkin sisustan osalta, niin voivoi....
Onko nyt niin, että mitään ei uskalleta tärkeille myyntimalleille tehdä? Uusi BMW 300 sarja oli tässä esimerkki.
[vernon vili muokkasi tätä viestiä 20.01.2007 klo 00:12]
onhan tää "volvolaisten"vänkääminen aika touhua, niinku a-utoilija, simppa ja vaikka petos. se et jos joku olis heittäny mersusta tai bemarista tai audista tai melkein mistä tahansa muusta autosta kun volvosta tällasen keskustelun, ni kukaan ei jaksais 2 sivua pitemmälle vängätä. kaikkihan tietää mitä vaikka mersu tai bemari merkitsee ja niiden statukset ym ym.
noil "volvolaisilla" täytyy olla joku uskomaton tyydyttämätön tarve yrittää todistella ja pönkittää volvon puolest: on se huippu ja on se paras ja pärjää jopa mersulle etc. etc. no pärjää volvo tai sit ei, miks sitä pitää yrittää todistella. samaa oon huomannu naapurinkin volvokuskissa, aina yrittää kehuskella sitä sun tätä et oikein jo kyllästyttää kuunnella.
Aika touhua on ennemminkin tämä joidenkin tarve todistella Volvon kuulumisesta aivan eri luokkaa Bemareiden ja Mersujen kanssa. Yksi nimimerkki on ottanut tehtäväkseen romaanien kirjoittamisen todistaakseen BMW:n ylivertaisuutta, jotkut hehkuttavat Mersun puolesta, muutama nimimerkki on ottanut tehtäväkseen lainata valittuja otteita todistaakseen Volvon meluisuutta tai huonoa ajettavuutta, yksi nimimerkki on ottanut tehtäväkseen kirjoittaa provoja milloin mistäkin Volvon ominaisuudesta. Samanlainen keskusteluketju jos olisi Bemarista tai Mersustakin, niin eiköhän siitä saataisi ihan samanlainen väittely aikaan, jos muutama nimimerkki ottaisi tehtäväkseen heitellä provoja sopivin välein Bemaria tai Mersua vastaan.
Asiasta toiseen eli tämän keskusteluketjun aloittaneeseen keskusteluun. Kukaan ei ole edes vaivautunut linkittämään kyseistä testiä tälle sivulle. Itsekin sen vasta tänään löysin, joten tuolta se löytyy asiasta kiinnostuneille ja ruotsinkielen taitoisille:
Mielenkiintoinen kohta tuossa testissä on autojen melusta: "Bullermässigt är det väldigt jämnt i toppen med BMW, Lexus och Volvo på samma nivå. 65 decibel i 100 km/h är mycket bra i klassen. Audi är ett par snäpp efter på 67."
Elikä BMW, Lexus ja Volvo ovat dB-mittarin mukaan yhtä meluisia 100 km/h nopeudessa ja Audi on 2 dB meluisampi. Mielenkiintoista kun täällä on kovasti yritetty todistaa Volvon meluisuutta. Bemari ei ollutkaan testin hiljaisin ja mukavin, vaan Lexus ja mukavuudessa Volvo oli toisella sijalla selvällä erolla Audiin ja BMW:hen. Volvossa oli parhaat penkit.
"Alla fyra bilarna har mycket god komfort. Man sitter bäst i Volvo, men åker skönast och tystast i Lexus."
Arvosanat Körglädje eli "ajamisen ilosta" BMW 95 % Audi 85 % Volvo 81 % Lexus 74 % Minusta tuokin on jo aika hyvä arvosana Volvolle ja kun otetaan huomioon Volvon paras suuntavakavuus, jota tuossa testissä ei arvosteltu, niin vaikea on ymmärtää mikä tekee Volvon ajettavuuden surkeaksi, kuten täällä yritetään väittää.
Tuossa testissä Volvo jäi viimeiseksi suurimmaksi osaksi "Kvalitetskänsla" eli laatuvaikutelman ja "Bagageutrymme" eli tavaratilan takia. Yllättäen testin paras moottori arvioitiin olevan Volvolla yhdessä BMW:n kanssa eli arvosana "Motor" oli molemmilla 85 %, mutta Volvo otti taas sijoituksessa vähän takapakkia vaihteiston eli "Växellåda" takia.
Tässä siis jotain valittuja paloja tuosta tämän keskustelun pohjana olevasta testistä. Tuon testin perusteella Volvo on ihan kilpailukykyinen myös tuolla V8-moottorilla ja sitten kun tehdään testi perusmalleista ja otetaan Volvon 2,5T moottori testiin, niin Volvohan oli Teknikens Världin testissä toinen, kuten on jo aiemminkin tullut mainittua.
Totuus on monesti tarua ihmeellisempää. Volvo pärjää tuossa porukassa varmasti, ja eikö tuokin testi kerro että erot tuossa luokassa ovat pieniä?
Lehdet tekevät varmaan tosissaan työtä testien eteen, mutta elääkseen niiden pitää autojen välille jotain eroja saada. Eihän me muuten niitä luettaisi.
Minusta tässä ketjussa Volvon puolustajat eivät ole kehuneet Volvoa parhaaksi, vaan todenneet että ei se huonompikaan ole kuin sen kilpailijat. Tosin olen lukenut jutut pääpiirteittäin, varsinkin pidempien kirjoitusten osalta.
onhan tää "volvolaisten"vänkääminen aika touhua, niinku a-utoilija, simppa ja vaikka petos.
turhaa minut väkisin keksit tuohon listaan, minä en ainakaan ole mikään 'volvolainen', en omista volvoa enkä tuu omistamaan koskaan. bemaritkaan ei voisi vähempää kiinnostaa, joten olen ihan puolueeton. molempia on tullut kokeiltua mm. autonhankintaa tehdessä ja sukulaisten/tuttujen autoja ajellessa. en ole missään vaiheessa kyseenalaistanut bmw:n ajettavuutta, sporttisuutta ja hi-teccia. enkä paremmuutta volvoon nähden. että se siitä vänkäämisestä.
sitä olen vain painottanut että mielestäni (ja monen muunkin) volvo on kelpo auto ja ei todellakaan tarvitse hävetä muille merkeille. ja on myös seikkoja jotka ei bemarissa miellytä kaikkia. jos tuo on vänkäämistä niin jo on kumma? se että olisin täysin samaa mieltä jonkun merkkihullun bmw miehen kanssa olisi ilmeisesti 'ei vänkäämistä'.
ja oman itsetunnon pönkityksestä puheen ollen miksi tästä edes kiistellään jos asia olisi niin päivän selvä, volvo surkea-bmw omassa luokassaan? ja eikös volvon haukkuminen ja halveksuminen bmw-fanaatikolta ole myös tuota pönkittämistä? eihän bemari miehellä pitänyt olla tarvetta 'pönkittämiseen'.
Kun nuo autot tulivat markkinoille, niiden turvallisuus oli hyvä/erinomainen. Saab sai 5 tähteä vasta vuonna 2003 faceliftin yhteydessä. Esimerkiksi 1998 vuosimallin väyrynen sai EuroNCAP testissä 26 pistettä, kun vastaavan ikäinen S80 sai 29 pistettä. Vastaavan ikäinen BMW 5-sarjalainen sai vain 25 pistettä, ja Audi A6 23 pistettä. Mielestäni on merkillistä, että uusimman sukupolven BMW 5-sarjalaisella on vain 29 pistettä, eli sama tulos kuin vuosimallin 1998 Volvo S80:sellä.
Petyn pahasti jos uusi S80 ei saa loistavia pisteitä törmäystestistä.
Lisäksi täytyy muistaa, että EuroNCAP ei suinkaan ole ainoa törmäystesti. Esimerkiksi jenkkien törmäystestissä vanhan sukupolven S80 paukutti kaikkien aikojen kovimman tuloksen tullessaan markkinoille. Tämä johtuu siitä, että jenkkien törmäystesti sisältää myös peräänajon, jota EuroNCAP:ssä ei ole jostain kumman syystä.
Tällaisen törmäytys videon bongasin uudesta S80:stä, nopeuden ollessa 40mph = 64.37km/h:
Uusi S80 on sen verran jykevän oloinen, että aivan varmasti saa ne 5 tähteä, mutta onko testitulos kaikkien aikojen paras, on sitten arvailujen varassa.
Uudessa S80 on aika pieni takaluukun aukko, kuten on kaikissa Volvon sedaneissa ja myyjän mukaan paksut turvapalkit takaluukun ympärillä ovat Volvon peräänajoturvallisuutta.
täs on joaiemminkin kirjoitettu et euro-ncap on aivan liian kesy. ei tällä testil enää eroja saa huippujen välil, ne on kaikki 5 tähteä about täysil pojoilla. sinne tarvii lisää testejä.
jassoo, taidat olla todellinen myyjän unelma, eli sokeanako kaikki uskot mitä kerrotaan? myyjän tehtävä on myydä autoja. vai onko kysees tässäki "makuasia"? eli löytyykös faktaa? kyl esim saab 9-3:n on saanut huipputulokset peräänajotesteis, esim thatcham, ja silti lastausaukko on aika hyvän kokoinen. ja tuntuuhan saab muutenki olevan ruottalaisten ykkönen turvallisuudessa. ovat todellisis onnettomuustilastois, esim, folksam, paras ruottalaismerkki, jo monta vuotta putkeen.
Uusi S80 on sen verran jykevän oloinen, että aivan varmasti saa ne 5 tähteä, mutta onko testitulos kaikkien aikojen paras, on sitten arvailujen varassa.
Uudessa S80 on aika pieni takaluukun aukko, kuten on kaikissa Volvon sedaneissa ja myyjän mukaan paksut turvapalkit takaluukun ympärillä ovat Volvon peräänajoturvallisuutta.
täs on joaiemminkin kirjoitettu et euro-ncap on aivan liian kesy. ei tällä testil enää eroja saa huippujen välil, ne on kaikki 5 tähteä about täysil pojoilla. sinne tarvii lisää testejä.
jassoo, taidat olla todellinen myyjän unelma, eli sokeanako kaikki uskot mitä kerrotaan? myyjän tehtävä on myydä autoja. vai onko kysees tässäki "makuasia"? eli löytyykös faktaa? kyl esim saab 9-3:n on saanut huipputulokset peräänajotesteis, esim thatcham, ja silti lastausaukko on aika hyvän kokoinen. ja tuntuuhan saab muutenki olevan ruottalaisten ykkönen turvallisuudessa. ovat todellisis onnettomuustilastois, esim, folksam, paras ruottalaismerkki, jo monta vuotta putkeen.
Niinpä. Volvo on tehnyt vuosikymmeniä hyvää työtä turvallisuuden saralla ja saanut siinä myös mainetta. Viime vuosina vaan melkein kaikki muut ovat menneet vasemmalta ja oikealta ohi. Väkisin on kuitenkin pitänyt rimpuilla "maailman turvallisin auto" ym. sloganeilla, etteivät ihmiset täysin unohtaisi. Tuotteena uudet Volvot ovat hyviä, sitä ei kai kiistäminen. Jossain lehdessä oli pakina, jossa mielestäni Volvon ostaminen ja omistaminen summattiin aika hyvin. V70 rivitalokodin pihassa on asia, jolle muut rivitalokotien asukkaat hyväksyvästi nyökkäävät - teit juuri niin kuin odotettiin etkä poikennut massasta. Sitten tien päällä nämä rauhalliset insinööri/ekonomi-isät muuttuvat yksiksi #&%£$!* - minulla on maailman turvallisin auto, lehdessä sanottiin niin, siksipä sen paremmin säännöt kuin muut tielläliikkujatkaan eivät kosketa minua. Jos onnettomuus tapahtuu, ei minulle kuitenkaan mitään käy.
Olipa Volvo kuinka hyvä auto tahansa, ei oikeastaan yllämainituilla syillä sellaista meidän pihaan ikinä tule.
Niinpä. Volvo on tehnyt vuosikymmeniä hyvää työtä turvallisuuden saralla ja saanut siinä myös mainetta. Viime vuosina vaan melkein kaikki muut ovat menneet vasemmalta ja oikealta ohi. Väkisin on kuitenkin pitänyt rimpuilla "maailman turvallisin auto" ym. sloganeilla, etteivät ihmiset täysin unohtaisi.
Tuotteena uudet Volvot ovat hyviä, sitä ei kai kiistäminen. Jossain lehdessä oli pakina, jossa mielestäni Volvon ostaminen ja omistaminen summattiin aika hyvin. V70 rivitalokodin pihassa on asia, jolle muut rivitalokotien asukkaat hyväksyvästi nyökkäävät - teit juuri niin kuin odotettiin etkä poikennut massasta. Sitten tien päällä nämä rauhalliset insinööri/ekonomi-isät muuttuvat yksiksi #&%£$!* - minulla on maailman turvallisin auto, lehdessä sanottiin niin, siksipä sen paremmin säännöt kuin muut tielläliikkujatkaan eivät kosketa minua. Jos onnettomuus tapahtuu, ei minulle kuitenkaan mitään käy.
Olipa Volvo kuinka hyvä auto tahansa, ei oikeastaan yllämainituilla syillä sellaista meidän pihaan ikinä tule.
Volvon isoimmat mallithan, uutta S80-mallia lukuunottamatta, perustuu 90-luvulla suunniteltuihin rakenteisiin, joita on vaan päivitetty ajantasalle kevyillä facelifteillä. Muut automerkit on kilvan esitelleet täysin uudistuneita automalleja ja tehneet uusia törmäystestin piste-ennätyksiä ja eihän Volvo ole vanhentuneilla malleilla voinut pysyä perässä. Onhan S40/V50-malli jo saanut hyvät törmäystestipisteet kokoluokassaan, mutta kun sehän on pikkuauto. Ehkä uusi S80 palauttaa Volvon maineen "turvallisimpana autona". Ainakin luulen, että yritystä ja halua tähän suuntaan on Volvolla ollut, kun netistäkin näitä Volvon tekemiä törmäystestivideoita löytyy, jotka on aika vakuuttavia S80-mallin osalta.
Mitä tulee Volvon imagoon, niin olet oikeassa tuon V70-mallin osalta eli sehän on vähän sellainen peruinsinöörin rivitalon pihalta löytyvä perheen kuskaamiseen tarkoitettu auto. Siinäkin vaan jo ikä painaa ja muotoilu ja perusrakenne on 90-luvun peruja. Ei ole minua yhtään kiinnostava automalli, kun muotoilukin on mitä on eli tuota perinteistä Volvon laatikko-mallia. Volvo haluaa kuitenkin nuorentaa mallistoaan ja siitä lienee hyvä esimerkki uusi C30-malli, mutta myös edustusluokan S80 tehtiin uuteen uskoon eli ulkonäköä tehtiin nuorempiin vetoavaksi, tosin mitään räväkkyyttä sen muotoilusta ei löydy, vaan on pelattu ns. varman päälle. No minua tuo uusi S80 miellytti muotoilultaan ja ennen kaikkea ominaisuuksiltaan ja autohan ostetaan itseä eikä naapureita varten.
Volvon omistajia nyt kuitenkaan ei kannata luokitella miksikään liikenne-öykkäreiksi, koska niitä on kaikkien automerkkien omistajissa. Volvolla on tehokkaita turbomalleja, joita jotkut kaaharit ostaa menohalujaan tyydyttämään ja pilaavat sitten muidenkin auton omistajien maineen. Eiköhän pahempi maine liikennerikkojina ole kuitenkin Bemari-kuskeilla, kun käytetty tehokas pikku-Bemari karvanopilla on monien juuri kortin saaneiden unelma ja sitten pitää kavereille näyttää miten auto kulkee. Myös Audilla on vähän samanlainen maine, mutta Volvo ei ole niin nuorison suosiossa, koska imago on vähän keski-ikäisempi.
Jos on varaa ostaa uutena ns. isompi premium-luokan auto, niin silloin jo varmasti ikää ja järkeäkin on sen verran enemmän, että pahimmat hurjastelut ja paineet on jo ehditty liikenteessä purkaa aiemmilla autoilla.
Näköjään yli 20 sivua Volvon puolesta ja vastaan keskustelua. En ymmärrä oikein puolustajien lähinnä 2 nimimerkkiä kiihkeää todistelua auton erinomaisuudesta. Testejä löytyy, mutta ei niillä ajeta. Kyllä itselläni autonvalinta perustuu omiin arvioihin, tuntuu siltä että valinnassa on silloin jotain mennyt pieleen jos joutuu kaivaamaan testi, ym tuloksia muita varten.
Näköjään yli 20 sivua Volvon puolesta ja vastaan keskustelua. En ymmärrä oikein puolustajien lähinnä 2 nimimerkkiä kiihkeää todistelua auton erinomaisuudesta. Testejä löytyy, mutta ei niillä ajeta. Kyllä itselläni autonvalinta perustuu omiin arvioihin, tuntuu siltä että valinnassa on silloin jotain mennyt pieleen jos joutuu kaivaamaan testi, ym tuloksia muita varten.
Aika omituinen kommentti. Jos täällä kirjoittaa tuulesta temmattuja juttuja Volvon surkeista ajo-ominaisuuksista tai meluisuudesta tai esittää kiihkeää todistelua jonkin toisen merkin ylivertaisuudesta Volvoon nähden, niin se on sinusta hyväksyttävää ja ihan normaalia ja muiden pitäisi vaan myötäillä ja nöyränä pyydellä anteeksi, jos ovat niin huonon auton kuin Volvo erehtyneet ostamaan. Eli heti jos näitä tuulesta temmattuja juttuja oikoo, niin kyse on kiihkeästä todistelusta Volvon erinomaisuudesta ja mitään testejäkään ei saisi tälle sivulle linkittää, joissa Volvo on ollut mukana, koska sekin on kiihkeää todistelua Volvon puolesta. Et sitten yhtään kyseenalaistanut näiden muiden merkkien fanaatikkojen ylistyksiä ja motiiveja eli eikö myös heillä ole jotain valinnassa mennyt pieleen, kun tarvitsee tänne tulla oman merkkinsä ylivertaisuutta kehumaan.
No onhan se selvää, että suuri osa kommenteista on enemmän tai vähemmän provoja. Perustuvat usein mutu- vaikutelmiin. Olen sen itsekin omalla kohdallani mesen omistajana havainnut. Asialliseen kommenttiin aiheesta leimataan fanaatikoksi ym. Mielestäni Volvo on todella hyä auto, mutta jos liikaa innostuu "kehumaan" niin palautetta riittää. Volvo on vain auto muiden autojen joukossa ei kannata vetää palkoa nenään jos kulkinetta kaikki ei samalla tavalla arvosta. Pää-asiahan on kait että itse kokee tehneensä hyvän valinnan. Myös liika todistelu puolesta tuo ehkä ajatuksen että, hankinnassa jokin asia jäi mietityttämään.
Minua tuo uusi C-sarjan mersu miellyttää... Niin ulko- kuin sisäpintojenkin puolesta ihan eri luokkaa kuin muut saksasta tulevat. Tämä siis ihan minun oma mielipide mutta Vag:n tuotteet eikä Bmw yllä millään osa-alueella Mersun tasolle.. Mersu istuu minun silmään kyllä täydellisesti.
No onhan se selvää, että suuri osa kommenteista on enemmän tai vähemmän provoja. Perustuvat usein mutu- vaikutelmiin. Olen sen itsekin omalla kohdallani mesen omistajana havainnut. Asialliseen kommenttiin aiheesta leimataan fanaatikoksi ym. Mielestäni Volvo on todella hyä auto, mutta jos liikaa innostuu "kehumaan" niin palautetta riittää. Volvo on vain auto muiden autojen joukossa ei kannata vetää palkoa nenään jos kulkinetta kaikki ei samalla tavalla arvosta. Pää-asiahan on kait että itse kokee tehneensä hyvän valinnan. Myös liika todistelu puolesta tuo ehkä ajatuksen että, hankinnassa jokin asia jäi mietityttämään.
fanaatikon/automerkistään täysin seonneen ja ''muita ihmisiä ylempänä olevana kuvittelevan'' ihmisen tunnistaa siitä että tämä ei kestä minkäänlaista asiallistakaan kritiikkiä autostaan, vaikka se olisi faktaa. eikä myönnä mitään puutteita merkistään. eikä tunnusta mitään asioita muissa merkeissä paremmakseen. se ei ole tervettä koska joka merkissä ja mallissa on huonot puolensakin. ihan jokaisessa.
nämä muutamat nimimerkit varmasti tuntevat piston sisimmässään.
No onhan se selvää, että suuri osa kommenteista on enemmän tai vähemmän provoja. Perustuvat usein mutu- vaikutelmiin. Olen sen itsekin omalla kohdallani mesen omistajana havainnut. Asialliseen kommenttiin aiheesta leimataan fanaatikoksi ym. Mielestäni Volvo on todella hyä auto, mutta jos liikaa innostuu "kehumaan" niin palautetta riittää. Volvo on vain auto muiden autojen joukossa ei kannata vetää palkoa nenään jos kulkinetta kaikki ei samalla tavalla arvosta. Pää-asiahan on kait että itse kokee tehneensä hyvän valinnan. Myös liika todistelu puolesta tuo ehkä ajatuksen että, hankinnassa jokin asia jäi mietityttämään.
fanaatikon/automerkistään täysin seonneen ja ''muita ihmisiä ylempänä olevana kuvittelevan'' ihmisen tunnistaa siitä että tämä ei kestä minkäänlaista asiallistakaan kritiikkiä autostaan, vaikka se olisi faktaa. eikä myönnä mitään puutteita merkistään. eikä tunnusta mitään asioita muissa merkeissä paremmakseen. se ei ole tervettä koska joka merkissä ja mallissa on huonot puolensakin. ihan jokaisessa.
nämä muutamat nimimerkit varmasti tuntevat piston sisimmässään.
Totta.. vielä kun puhutaan mielipiteistä.. Jotkut pitävät jotain luettua faktana. Testejä on monia, testaajia on vielä enemmän ja jokaisessa testissä sekä testaajalla on ennakkoasenteet johtuen milloin mistäkin.
Makuasioista on mukava keskustella mutta HEL..TIN tyhmää kiistellä. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen vaikka olisikin kyse jopa AUTOSTA
Kaiken huippu on se että jos joku kertoo mielipiteensä jostain automerkistä tai sen ominaisuudesta.. joku fanaatikko jota toisen mielipide raivostuttaa, rupeaa arvostelemaan muiden ymmärtämistä tai tajuamista koko aihealueesta.. kysehän on milipiteistä! Aletaanko riitelemään minkä värinen auto on paras? Ja joku kun on ottanut puheeksi sen että Volvoilijat raivostuisivat täällä jokaisesta negatiivisesta kommentista.. kehoitan lukemaan kaikki kirjoitukset täällä.. mielestäni heikoimman itsetunnon omaavat BMW:lla ajavat. En ole haukkunut bemaria sen kummemmin.. se vain ei bemarin omistajalle käy että joku ei saata arvostaa baijerilaista automerkkiä.
Mielestäni Volvo on todella hyä auto, mutta jos liikaa innostuu "kehumaan" niin palautetta riittää. Volvo on vain auto muiden autojen joukossa
fanaatikon/automerkistään täysin seonneen ja ''muita ihmisiä ylempänä olevana kuvittelevan'' ihmisen tunnistaa siitä että tämä ei kestä minkäänlaista asiallistakaan kritiikkiä autostaan, vaikka se olisi faktaa. eikä myönnä mitään puutteita merkistään. eikä tunnusta mitään asioita muissa merkeissä paremmakseen. -----------------
täysin samaa mieltä, täs se asian ydin, ja "volvolaisilla" on pakon omainen tarve tuputtaa omaansa (esim a-utoilija). minua naapurin volvomiehen tuputus kyllästyttää ja valoissa ne volvolaiset haastaa alvariinsa ja niit joutuu nöyryyttään. mistään muust merkist tällaist 25 sivu keskustelua ei saa aikaan. porukat olis nauranu jo aloituskommentille ja antanu olla. sen sijaan nää volvolaiset tuputtaa kuinka hvetin mainio kulkuneuvo volvo on. jo näistä syistä omaan talliin ei koskaan tule volvo -merkkistä kulkuneuvoa. sanoisin et volvo s80 on tasan yhtä hyvä ku vaikka mondeo tai vectra, vaan on ylihinnoiteltu. hinnan tulis olla monde-luokas ku on sisäisesti sama vehje ku ford mondeo.
[makekaks muokkasi tätä viestiä 21.01.2007 klo 23:01]
[quote title="21.01.2007 klo 20:22 petos kirjoitti"]
fanaatikon/automerkistään täysin seonneen ja ''muita ihmisiä ylempänä olevana kuvittelevan'' ihmisen tunnistaa siitä että tämä ei kestä minkäänlaista asiallistakaan kritiikkiä autostaan, vaikka se olisi faktaa. eikä myönnä mitään puutteita merkistään. eikä tunnusta mitään asioita muissa merkeissä paremmakseen. se ei ole tervettä koska joka merkissä ja mallissa on huonot puolensakin. ihan jokaisessa. nämä muutamat nimimerkit varmasti tuntevat piston sisimmässään. [/quote ]
kummankohan merkin puolesta hehkuttajia tuolla tarkoitin????!?!!?!?
no, anyway vit.tuun koko aihe, kumpikaan merkki ei säväytä millään tavalla, enkä jaksa olla enää tämän ketjun robin hoodina. jatkakaa
Olin Saabisti, kunnes S60 tuli markkinoille. Nyt olen kiertänyt jälleen kerran Audit ja Bemarit, & Mersut. Hyvä konsti saada tuntumaa on ottaa kiinnostava auto alle Hertzltä työmatkalla viikoksi. Tällä testillä Audi putosi pois ja tuli ikävä omaa S602.5TA:ta.
Mitä herrat (oletan) suosittelisivat seuraavaksi valinnaksi? Hintaluokka 55 - 65 k. Tehoja ei saisi olla alle nykyisen - turvallisuustekijä. Integroitu, tehdasasenteinen "Webasto" on must. Kuljetettavaa ei ole. Perheen reflexit tukevat joko etuvetoa tai AWD:tä.
Maahantuojalla on S60 2.5T A AWD kampanja voimassa helmikuun loppuun. Siihen mennessä pitäisi tilata jotain. Pitääkö päätyä jälleen kolmanen kerran samaan, ottaako hieman liian isolta tuntuvat S80:n, vai onko muita varteenotettavia mielessänne?
[Teknokraatti muokkasi tätä viestiä 22.01.2007 klo 00:51]
Kun kerran on oikein uuden C-sarjan takajalkatilat laajentuneet 9 mm niin varmaan on syytä panna tilaukseen yksi tällainen.
Onhan se sentään pikkumersu ja varmaan jo corollan kokoinen näillä uusilla mitoillaan !
Vaikka akseliväli C-Mersussa kasvoikin 5 milliä pitemmäksi kuin V70:ssä, niin ei varmaankaan kannata tilata sellaista, on todennäköisesti yhtä ahdas kun V70:nen
http://www.teknikensvarld.se/_internal/cimg!0/4g92eab0n9cor322.jpeg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/98/s_45afcdde14e64.jpg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/60/s_45afce726dfce.jpg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/03/s_45afceb8eb0a1.jpg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/55/s_45afcfb20c6b5.jpg
http://www.automotorsport.se/
Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta onko tuo C-sarjan Mersu nyt sittenkään niin täydellisen näköinen. C-sarjan Mersu on jotenkin lyhyen näköinen ja mitta ikäänkuin loppuu kesken ja se näkyy myös tosi ahtaissa sisätiloissa. Kuvat noissa autoesitteissä on aina parhaimmista ja varustelluimmista malleista ja alla on esitteissä aina isot ja tyylikkäät aluvanteet. Kun sama auto varustetaan "karvalakkimallin" varusteilla ja laitetaan vakiona mukaan tulevat 15-16 vanteet alle, niin ulkonäkö muuttuu aina paljon arkisemmaksi ja Mersun tapauksessa paljonkin. Tyylikkäin yksityiskohta noissa kuvissa on mittaristo, mikä lienee myöskin arkisempi perusmalleissa. Vähän samanlainen mittaristo on Volvo S80 V8 mallissa, mutta perusmalleissa on sitten tuo kromikehä poistettu ja varmaan sama homma Mersussakin.
Mitä sitten tulee nimimerkki Criticalin kommenttiin uuden S80 mallin muotoilusta verrattuna edelliseen malliin, niin kehotan hankkimaan silmälasit. On se ero vaan sen verran suuri, kun autot laitetaan rinnakkain, että vain sokea voi puhua autojen olevan saman näköiset! Uusi S80 on vielä luonnossa kuviaan paremman näköinen, mitä ei voi sanoa kaikista autoista. Jotkut autot näyttää kuvissa vielä hyviltä, mutta luonnossa vaikutelma latistuu. Omasta mielestä tästä on hyvä esimerkki Peugeot 407.
C-sarjan suhteen puhuttiin muotoilusta, ei tiloista tai ulkomitoista. Ja design on viimeisen päälle hiottu, aivan eri planeetalta kuin esim. S80, joka jo nyt vaikuttaa vanhahtavalta. Kuten sanottu se on kuin sliipattu vanha laihdutuskuurin käynyt S80 kromikoristein, sivulinjoihin vielä kopioiden hitusen vanhaa Peuget 607:aa. Mennäänpä vuosi pari eteenpäin ja S80 muotoja ei pysty edes faceliftaamalla modernisoimaan, niin mitäänsanomaton perusdesign S80:ssä on.
PS: Jos mitoista haluaa jotain sanoa, niin ko. PIKKUmersussa on suurempi tavaratila kuin S80:ssä. C-sarja 475 ltr., Volvo S80 460 ltr. (TM 17/06). Volvon tavaratila on kokoluokka huomioiden yllättävän pieni, tosin ahdas aukko sinänsä ei ole ongelma kun tilakin on pieni. Tyypillisesti isojen autojen tavaratilat pyörii luokassa 500 - 600 ltr.
C-sarjan suhteen puhuttiin muotoilusta, ei tiloista tai ulkomitoista. Ja design on viimeisen päälle hiottu, aivan eri planeetalta kuin esim. S80, joka jo nyt vaikuttaa vanhahtavalta. Kuten sanottu se on kuin sliipattu vanha laihdutuskuurin käynyt S80 kromikoristein, sivulinjoihin vielä kopioiden hitusen vanhaa Peuget 607:aa. Mennäänpä vuosi pari eteenpäin ja S80 muotoja ei pysty edes faceliftaamalla modernisoimaan, niin mitäänsanomaton perusdesign S80:ssä on.
PS: Jos mitoista haluaa jotain sanoa, niin ko. PIKKUmersussa on suurempi tavaratila kuin S80:ssä. C-sarja 475 ltr., Volvo S80 460 ltr. (TM 17/06). Volvon tavaratila on kokoluokka huomioiden yllättävän pieni, tosin ahdas aukko sinänsä ei ole ongelma kun tilakin on pieni. Tyypillisesti isojen autojen tavaratilat pyörii luokassa 500 - 600 ltr.
Kuten jo edellä kirjoitin, niin hankihan silmälasit, niin erotat uuden ja vanhan S80 toisistaan, kuten normaalilla näkökyvyllä varustettu tekee! Ero on nimittäin aika selvä ja nimenomaan Volvo on huomattavasti tyylikkäämpi mitä aiemmin. Tästä makuasiasta tuskin kannattaa sen enempää kinastella.
Tuosta Volvon tavaratilasta oli jo sen verran juttua aiemmin, että tavaratilan lastausaukon pienuus on yksi Volvon peräänajoturvallisuuteen liittyvä juttu eli Volvossa on paksut palkit taravatilan molemmin puolin, jotka vie tilaa. Kun katsoo sitten vaikkapa E-sarjan Mersun tavaratilaa, niin sen reunat on hyvin hentoisen näköiset eli taravatilan aukko ja itse tavaratila on suuri, mutta luultavasti peräänajossa tuo tavaratila menee lyttyyn kuin säilykepurkki, toisin kuin Volvossa. Itseänikin tosin tuo Volvon lastausaukon pienuus vähän ärsyttää eli se on yksi harvoja huonoja puolia Volvossa. Hyviä puolia Volvon tavaratilassa on sitten tasainen muoto, suksiluukku ja se että etupenkin selkänoja taittuu eteen, kuten myös taittuu vakiona takapenkin selkänojatkin. Mersuissa ja Bemareissahan pitää tuokin ominaisuus erikseen ostaa, mikä on käsittämätöntä rahastamista! Myös Audi rahastaa tuolla tavaratilan monikäyttöisyydellä myymällä Ambiente-pakettia, jossa se on mukana.
Tämä meininki on aika huvittavaa täällä, kun vuoron perään nämä muutamat nimimerkit käy täällä heittämässä jonkin provon milloin mistäkin keksimästään Volvon ominaisuudesta. Pitäisi perustaa joka automallista oma keskusteluketjunsa tyyliin: "Hauku Mersua", "Hauku Bemaria" jne. Nythän tämän keskusteluketjun oikeampi nimi kuuluisikin olla "Hauku Volvoa"!
http://www.teknikensvarld.se/_internal/cimg!0/4g92eab0n9cor322.jpeg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/98/s_45afcdde14e64.jpg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/60/s_45afce726dfce.jpg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/03/s_45afceb8eb0a1.jpg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/55/s_45afcfb20c6b5.jpg
http://www.automotorsport.se/
Näin ne makuasiat eroaa, sillä minun mielestäni tuo näyttää varsin kamalalta. Takalookki on kuin suoraan jostain korealaisesta merkistä kopioitu, ja tuo ratti on hirveän näköinen kökkylä. Ei ollenkaan hyvä.
Edit: No ei se korealaiselta näytäkää, vaan kiinalaiselta! Muistan nähneeni jossain lehdessä kiinalaisen auto, jossa takalookki oli todella saman näköinen. Eiköhän se tässä nettiä selaamalla löydy. Bemarin 3-satkuun tajusivat sentään laittaa Almeran valot!
[quote title
Tämä meininki on aika huvittavaa täällä, kun vuoron perään nämä muutamat nimimerkit käy täällä heittämässä jonkin provon milloin mistäkin keksimästään Volvon ominaisuudesta. Pitäisi perustaa joka automallista oma keskusteluketjunsa tyyliin: "Hauku Mersua", "Hauku Bemaria" jne. Nythän tämän keskusteluketjun oikeampi nimi kuuluisikin olla "Hauku Volvoa"!
joo huvittavaa on, minutkin eräs keskustelija tuomitsi ''epäpäteväksi kommentoimaan'' kun kerroin omia mielipiteitä jotka ei bmw-hullua mielyttäneet. naurettavinta on että mielipiteeni oli ja on bmw:n paremmuuden kannalla, mitä tulee ajettavuuteen. en vain huomaa todella merkittävää ylivoimaa paremmuudessa.
ja kaikkein naurettavinta on lukea noita testejä kuin raamattua, ja sitten lainataan sieltä joku 'sopiva' satunnainen lause johon voidaan turvautua haukkuessa toista.
jännä seurata miten aika pitkälti on takerruttu mm. tuohon ajettavuuteen.
kun puhutaan ajettavuudesta eikö vetotapa ole aika oleellinen osa-alue? kysyin tästä aiemminkin mutta ei sitä kukaan vaivautunut ihme kyllä kommentoimaan. on erikoista että tämä ei tunnu kiinnostavan ketään, mutta samalla on makukysymykset kuten kojelauta elämää suurempi asia. minusta autoissa on jo valtava ero siinä että bemari on takaveto ja volvo etu. itselläni ei ole kumpaakaan autoa, enkä tällä vihjaa välttämättä että toinen olisi parempi, vaan ihmettelen kun muualla (ei netissä) tästä keskustellessa tuo vetotapaero on heti tapetilla merkittävänä asiana.
http://www.teknikensvarld.se/_internal/cimg!0/4g92eab0n9cor322.jpeg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/98/s_45afcdde14e64.jpg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/60/s_45afce726dfce.jpg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/03/s_45afceb8eb0a1.jpg
http://www.bilsport.se/bildarkiv/55/s_45afcfb20c6b5.jpg
http://www.automotorsport.se/
Näin ne makuasiat eroaa, sillä minun mielestäni tuo näyttää varsin kamalalta. Takalookki on kuin suoraan jostain korealaisesta merkistä kopioitu, ja tuo ratti on hirveän näköinen kökkylä. Ei ollenkaan hyvä.
Edit: No ei se korealaiselta näytäkää, vaan kiinalaiselta! Muistan nähneeni jossain lehdessä kiinalaisen auto, jossa takalookki oli todella saman näköinen. Eiköhän se tässä nettiä selaamalla löydy. Bemarin 3-satkuun tajusivat sentään laittaa Almeran valot!
juu näin ne maut tosiaan eroaa. ei tossa minun mielestä mitään valittamista ole, hyvännäköinen peli. mutta ei kyllä mitää suurempaa hehkuttamistakaan ja ratti on tosiaan karsean näköinen, voisi kuvitella arvokkaan oloisessa merkissä kuten mercedes olevan hieno/tyylikäs ratti. no, kai sekin on makuasia.
näihin varmasti vaikuttaa ne ennakkoluulot ja asenteet jotka on monilla juurtuneena alitajuntaan
onhan tää "volvolaisten"vänkääminen aika touhua, niinku a-utoilija, simppa ja vaikka petos. se et jos joku olis heittäny mersusta tai bemarista tai audista tai melkein mistä tahansa muusta autosta kun volvosta tällasen keskustelun, ni kukaan ei jaksais 2 sivua pitemmälle vängätä. kaikkihan tietää mitä vaikka mersu tai bemari merkitsee ja niiden statukset ym ym.
noil "volvolaisilla" täytyy olla joku uskomaton tyydyttämätön tarve yrittää todistella ja pönkittää volvon puolest: on se huippu ja on se paras ja pärjää jopa mersulle etc. etc. no pärjää volvo tai sit ei, miks sitä pitää yrittää todistella. samaa oon huomannu naapurinkin volvokuskissa, aina yrittää kehuskella sitä sun tätä et oikein jo kyllästyttää kuunnella.
valoista nämä "volvolaiset" on yhtenään haastamassa ja niitä joutuu aina silloin tällöin nöyryyttämään. tällainen nöyryytys onkin "volvolaisille" kaikkein katkerinta kalkkia, ilmeet pitäis saaha filmille.
ite oon ajanu mersullakin mut ei mun oo koskaan tarvinnu yrittää todistella miten hyvä auto mersu on! et kertokaapa nyt "volvolaiset" miks ihmees teidän täytyy tuputtaa volvojanne yhtenään kuin uskontoa ? hyväksykää volvonne sellaisina kun ne on kaikkine karvoineen hyvine ja huonoine puolineen. tää täytyy kyl olla joku täkäläinen ilmiö kun ei muualla maailmas tällaist esiinny... suosittelisin muutamalle oikein jo tohtorilla käyntiä.
noil "volvolaisilla" täytyy olla joku uskomaton tyydyttämätön tarve yrittää todistella ja pönkittää volvon puolest: on se huippu ja on se paras ja pärjää jopa mersulle etc. etc. no pärjää volvo tai sit ei, miks sitä pitää yrittää todistella. samaa oon huomannu naapurinkin volvokuskissa, aina yrittää kehuskella sitä sun tätä et oikein jo kyllästyttää kuunnella.
valoista nämä "volvolaiset" on yhtenään haastamassa ja niitä joutuu aina silloin tällöin nöyryyttämään. tällainen nöyryytys onkin "volvolaisille" kaikkein katkerinta kalkkia, ilmeet pitäis saaha filmille.
Vai, että kisailemaan liiketeessä? Kröhöm, ja sitten täällä ihmetellään, että miksi premium-merkeillä on huono maine! Toivottavasti kukaan pikkulapsi ei päädy konepeltisi jatkoksi, vaan ajat sen kolarin ihan yksin. Tuollaiset asennevammaiset pitäisi saada pois liikenteestä!
Ja edelleenkään en ole YHDESSÄKÄÄN viestissäni väittänyt Volvoa bemaria paremmaksi. Toki se 2.5T pärjää BMW:n 520d:lle ja 523i:lle. En myöskään ole väittänyt kertaakaan, kuten ei kukaan muukaan näistä esittelemistäsi nimimerkeistä, Volvoa parhaaksi.
Ja sinulle harmiksi sillä mersun tai bemarin statuksella ei ajeta. Ei se status ainakaan minua auttanut, kun väyrynen jätti tienvarteen.
noil "volvolaisilla" täytyy olla joku uskomaton tyydyttämätön tarve yrittää todistella ja pönkittää volvon puolest: on se huippu ja on se paras ja pärjää jopa mersulle etc. etc. no pärjää volvo tai sit ei, miks sitä pitää yrittää todistella. samaa oon huomannu naapurinkin volvokuskissa, aina yrittää kehuskella sitä sun tätä et oikein jo kyllästyttää kuunnella.
valoista nämä "volvolaiset" on yhtenään haastamassa ja niitä joutuu aina silloin tällöin nöyryyttämään. tällainen nöyryytys onkin "volvolaisille" kaikkein katkerinta kalkkia, ilmeet pitäis saaha filmille.
Vai, että kisailemaan liiketeessä? Kröhöm, ja sitten täällä ihmetellään, että miksi premium-merkeillä on huono maine! Toivottavasti kukaan pikkulapsi ei päädy konepeltisi jatkoksi, vaan ajat sen kolarin ihan yksin. Tuollaiset asennevammaiset pitäisi saada pois liikenteestä!
sä et nyt tajunut ollenkaan mitä kirjotin. kirjotin et "volvolaiset" on yhtenään (=lähes aina) haastamassa valoista - siihen kun niit nöyryytät sit oikein kunnolla - eli vaikka ripeä 0 -60 km/h jatkaen tasast 60 lasissa. hetken pääst "volvolainen" tulee lähes hullun kiilto silmis vieresel kaistal ja kiihdyttää sataa ohi, useimmite takapellissä lukee 2.5T. kovi verkkane vehje tuntuu ainaki lähdös olevan. joskus sanottiin et saabismi on sairautta mut täs on jo henki plöysäl.
Mersuko on tosiaankin sentin Corollaa suurempi, aina oppii uutta kun jaksaa lukea, kait paksut ovet antaa harhakuvan että Mersu on kapeampi?
noil "volvolaisilla" täytyy olla joku uskomaton tyydyttämätön tarve yrittää todistella ja pönkittää volvon puolest: on se huippu ja on se paras ja pärjää jopa mersulle etc. etc. no pärjää volvo tai sit ei, miks sitä pitää yrittää todistella. samaa oon huomannu naapurinkin volvokuskissa, aina yrittää kehuskella sitä sun tätä et oikein jo kyllästyttää kuunnella.
valoista nämä "volvolaiset" on yhtenään haastamassa ja niitä joutuu aina silloin tällöin nöyryyttämään. tällainen nöyryytys onkin "volvolaisille" kaikkein katkerinta kalkkia, ilmeet pitäis saaha filmille.
....Vai, että kisailemaan liiketeessä? Kröhöm, ja sitten täällä ihmetellään, että miksi premium-merkeillä on huono maine! Toivottavasti kukaan pikkulapsi ei päädy konepeltisi jatkoksi, vaan ajat sen kolarin ihan yksin. Tuollaiset asennevammaiset pitäisi saada pois liikenteestä!....
Onko Volvo sinun mielestäsi premium-merkki, jolloin se kuuluisi näihin huonon maineen aiheuttajiin ?
Itse olin pettynyt uuden Volvo S80 muotoiluun. En sano että se olisi huono, mutta särmää olisin toivonut enempi. Jos uusi S60 korvaa pettymyksen, koska pidän S60 mallia paremman näköisenä kuin vanhaa S80 mallia.
Itse C-sarjan omistajana (203) olen myös pettynyt tähän uuteen C-sarjalaiseen. Tosin sitä näkyy nyt vielä vain kuvissa, mutta jos ei vaikutelma "livenä" parane, varsinkin sisustan osalta, niin voivoi....
Onko nyt niin, että mitään ei uskalleta tärkeille myyntimalleille tehdä? Uusi BMW 300 sarja oli tässä esimerkki.
noil "volvolaisilla" täytyy olla joku uskomaton tyydyttämätön tarve yrittää todistella ja pönkittää volvon puolest: on se huippu ja on se paras ja pärjää jopa mersulle etc. etc. no pärjää volvo tai sit ei, miks sitä pitää yrittää todistella. samaa oon huomannu naapurinkin volvokuskissa, aina yrittää kehuskella sitä sun tätä et oikein jo kyllästyttää kuunnella.
Aika touhua on ennemminkin tämä joidenkin tarve todistella Volvon kuulumisesta aivan eri luokkaa Bemareiden ja Mersujen kanssa. Yksi nimimerkki on ottanut tehtäväkseen romaanien kirjoittamisen todistaakseen BMW:n ylivertaisuutta, jotkut hehkuttavat Mersun puolesta, muutama nimimerkki on ottanut tehtäväkseen lainata valittuja otteita todistaakseen Volvon meluisuutta tai huonoa ajettavuutta, yksi nimimerkki on ottanut tehtäväkseen kirjoittaa provoja milloin mistäkin Volvon ominaisuudesta. Samanlainen keskusteluketju jos olisi Bemarista tai Mersustakin, niin eiköhän siitä saataisi ihan samanlainen väittely aikaan, jos muutama nimimerkki ottaisi tehtäväkseen heitellä provoja sopivin välein Bemaria tai Mersua vastaan.
Asiasta toiseen eli tämän keskusteluketjun aloittaneeseen keskusteluun. Kukaan ei ole edes vaivautunut linkittämään kyseistä testiä tälle sivulle. Itsekin sen vasta tänään löysin, joten tuolta se löytyy asiasta kiinnostuneille ja ruotsinkielen taitoisille:
http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0613/061302.pdf
Mielenkiintoinen kohta tuossa testissä on autojen melusta:
"Bullermässigt är det väldigt jämnt i toppen
med BMW, Lexus och Volvo på samma
nivå. 65 decibel i 100 km/h är mycket bra i
klassen. Audi är ett par snäpp efter på 67."
Elikä BMW, Lexus ja Volvo ovat dB-mittarin mukaan yhtä meluisia 100 km/h nopeudessa ja Audi on 2 dB meluisampi. Mielenkiintoista kun täällä on kovasti yritetty todistaa Volvon meluisuutta. Bemari ei ollutkaan testin hiljaisin ja mukavin, vaan Lexus ja mukavuudessa Volvo oli toisella sijalla selvällä erolla Audiin ja BMW:hen. Volvossa oli parhaat penkit.
"Alla fyra bilarna har mycket god komfort. Man
sitter bäst i Volvo, men åker skönast och tystast
i Lexus."
Arvosanat Körglädje eli "ajamisen ilosta"
BMW 95 %
Audi 85 %
Volvo 81 %
Lexus 74 %
Minusta tuokin on jo aika hyvä arvosana Volvolle ja kun otetaan huomioon Volvon paras suuntavakavuus, jota tuossa testissä ei arvosteltu, niin vaikea on ymmärtää mikä tekee Volvon ajettavuuden surkeaksi, kuten täällä yritetään väittää.
Tuossa testissä Volvo jäi viimeiseksi suurimmaksi osaksi "Kvalitetskänsla" eli laatuvaikutelman ja "Bagageutrymme" eli tavaratilan takia. Yllättäen testin paras moottori arvioitiin olevan Volvolla yhdessä BMW:n kanssa eli arvosana "Motor" oli molemmilla 85 %, mutta Volvo otti taas sijoituksessa vähän takapakkia vaihteiston eli "Växellåda" takia.
Tässä siis jotain valittuja paloja tuosta tämän keskustelun pohjana olevasta testistä. Tuon testin perusteella Volvo on ihan kilpailukykyinen myös tuolla V8-moottorilla ja sitten kun tehdään testi perusmalleista ja otetaan Volvon 2,5T moottori testiin, niin Volvohan oli Teknikens Världin testissä toinen, kuten on jo aiemminkin tullut mainittua.
Totuus on monesti tarua ihmeellisempää. Volvo pärjää tuossa porukassa varmasti, ja eikö tuokin testi kerro että erot tuossa luokassa ovat pieniä?
Lehdet tekevät varmaan tosissaan työtä testien eteen, mutta elääkseen niiden pitää autojen välille jotain eroja saada. Eihän me muuten niitä luettaisi.
Minusta tässä ketjussa Volvon puolustajat eivät ole kehuneet Volvoa parhaaksi, vaan todenneet että ei se huonompikaan ole kuin sen kilpailijat. Tosin olen lukenut jutut pääpiirteittäin, varsinkin pidempien kirjoitusten osalta.
turhaa minut väkisin keksit tuohon listaan,
minä en ainakaan ole mikään 'volvolainen', en omista volvoa enkä tuu omistamaan koskaan. bemaritkaan ei voisi vähempää kiinnostaa, joten olen ihan puolueeton.
molempia on tullut kokeiltua mm. autonhankintaa tehdessä ja sukulaisten/tuttujen autoja ajellessa. en ole missään vaiheessa kyseenalaistanut bmw:n ajettavuutta, sporttisuutta ja hi-teccia. enkä paremmuutta volvoon nähden. että se siitä vänkäämisestä.
sitä olen vain painottanut että mielestäni (ja monen muunkin) volvo on kelpo auto ja ei todellakaan tarvitse hävetä muille merkeille. ja on myös seikkoja jotka ei bemarissa miellytä kaikkia.
jos tuo on vänkäämistä niin jo on kumma? se että olisin täysin samaa mieltä jonkun merkkihullun bmw miehen kanssa olisi ilmeisesti 'ei vänkäämistä'.
ja oman itsetunnon pönkityksestä puheen ollen miksi tästä edes kiistellään jos asia olisi niin päivän selvä, volvo surkea-bmw omassa luokassaan? ja eikös volvon haukkuminen ja halveksuminen bmw-fanaatikolta ole myös tuota pönkittämistä? eihän bemari miehellä pitänyt olla tarvetta 'pönkittämiseen'.
Petyn pahasti jos uusi S80 ei saa loistavia pisteitä törmäystestistä.
Lisäksi täytyy muistaa, että EuroNCAP ei suinkaan ole ainoa törmäystesti. Esimerkiksi jenkkien törmäystestissä vanhan sukupolven S80 paukutti kaikkien aikojen kovimman tuloksen tullessaan markkinoille. Tämä johtuu siitä, että jenkkien törmäystesti sisältää myös peräänajon, jota EuroNCAP:ssä ei ole jostain kumman syystä.
Tällaisen törmäytys videon bongasin uudesta S80:stä, nopeuden ollessa 40mph = 64.37km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=tIFKdvuTylc
jassoo, sit referenssiä peliin simppa, ole hyvä! missä tulokset? kaikkea voi heittää mut kyl tieto täytyy pystyä näyttään toteen...
Uudessa S80 on aika pieni takaluukun aukko, kuten on kaikissa Volvon sedaneissa ja myyjän mukaan paksut turvapalkit takaluukun ympärillä ovat Volvon peräänajoturvallisuutta.
täs on joaiemminkin kirjoitettu et euro-ncap on aivan liian kesy. ei tällä testil enää eroja saa huippujen välil, ne on kaikki 5 tähteä about täysil pojoilla. sinne tarvii lisää testejä.
jassoo, taidat olla todellinen myyjän unelma, eli sokeanako kaikki uskot mitä kerrotaan? myyjän tehtävä on myydä autoja. vai onko kysees tässäki "makuasia"? eli löytyykös faktaa? kyl esim saab 9-3:n on saanut huipputulokset peräänajotesteis, esim thatcham, ja silti lastausaukko on aika hyvän kokoinen. ja tuntuuhan saab muutenki olevan ruottalaisten ykkönen turvallisuudessa. ovat todellisis onnettomuustilastois, esim, folksam, paras ruottalaismerkki, jo monta vuotta putkeen.
Uudessa S80 on aika pieni takaluukun aukko, kuten on kaikissa Volvon sedaneissa ja myyjän mukaan paksut turvapalkit takaluukun ympärillä ovat Volvon peräänajoturvallisuutta.
täs on joaiemminkin kirjoitettu et euro-ncap on aivan liian kesy. ei tällä testil enää eroja saa huippujen välil, ne on kaikki 5 tähteä about täysil pojoilla. sinne tarvii lisää testejä.
jassoo, taidat olla todellinen myyjän unelma, eli sokeanako kaikki uskot mitä kerrotaan? myyjän tehtävä on myydä autoja. vai onko kysees tässäki "makuasia"? eli löytyykös faktaa? kyl esim saab 9-3:n on saanut huipputulokset peräänajotesteis, esim thatcham, ja silti lastausaukko on aika hyvän kokoinen. ja tuntuuhan saab muutenki olevan ruottalaisten ykkönen turvallisuudessa. ovat todellisis onnettomuustilastois, esim, folksam, paras ruottalaismerkki, jo monta vuotta putkeen.
Niinpä. Volvo on tehnyt vuosikymmeniä hyvää työtä turvallisuuden saralla ja saanut siinä myös mainetta. Viime vuosina vaan melkein kaikki muut ovat menneet vasemmalta ja oikealta ohi. Väkisin on kuitenkin pitänyt rimpuilla "maailman turvallisin auto" ym. sloganeilla, etteivät ihmiset täysin unohtaisi.
Tuotteena uudet Volvot ovat hyviä, sitä ei kai kiistäminen. Jossain lehdessä oli pakina, jossa mielestäni Volvon ostaminen ja omistaminen summattiin aika hyvin. V70 rivitalokodin pihassa on asia, jolle muut rivitalokotien asukkaat hyväksyvästi nyökkäävät - teit juuri niin kuin odotettiin etkä poikennut massasta. Sitten tien päällä nämä rauhalliset insinööri/ekonomi-isät muuttuvat yksiksi #&%£$!* - minulla on maailman turvallisin auto, lehdessä sanottiin niin, siksipä sen paremmin säännöt kuin muut tielläliikkujatkaan eivät kosketa minua. Jos onnettomuus tapahtuu, ei minulle kuitenkaan mitään käy.
Olipa Volvo kuinka hyvä auto tahansa, ei oikeastaan yllämainituilla syillä sellaista meidän pihaan ikinä tule.
Niinpä. Volvo on tehnyt vuosikymmeniä hyvää työtä turvallisuuden saralla ja saanut siinä myös mainetta. Viime vuosina vaan melkein kaikki muut ovat menneet vasemmalta ja oikealta ohi. Väkisin on kuitenkin pitänyt rimpuilla "maailman turvallisin auto" ym. sloganeilla, etteivät ihmiset täysin unohtaisi.
Tuotteena uudet Volvot ovat hyviä, sitä ei kai kiistäminen. Jossain lehdessä oli pakina, jossa mielestäni Volvon ostaminen ja omistaminen summattiin aika hyvin. V70 rivitalokodin pihassa on asia, jolle muut rivitalokotien asukkaat hyväksyvästi nyökkäävät - teit juuri niin kuin odotettiin etkä poikennut massasta. Sitten tien päällä nämä rauhalliset insinööri/ekonomi-isät muuttuvat yksiksi #&%£$!* - minulla on maailman turvallisin auto, lehdessä sanottiin niin, siksipä sen paremmin säännöt kuin muut tielläliikkujatkaan eivät kosketa minua. Jos onnettomuus tapahtuu, ei minulle kuitenkaan mitään käy.
Olipa Volvo kuinka hyvä auto tahansa, ei oikeastaan yllämainituilla syillä sellaista meidän pihaan ikinä tule.
Volvon isoimmat mallithan, uutta S80-mallia lukuunottamatta, perustuu 90-luvulla suunniteltuihin rakenteisiin, joita on vaan päivitetty ajantasalle kevyillä facelifteillä. Muut automerkit on kilvan esitelleet täysin uudistuneita automalleja ja tehneet uusia törmäystestin piste-ennätyksiä ja eihän Volvo ole vanhentuneilla malleilla voinut pysyä perässä. Onhan S40/V50-malli jo saanut hyvät törmäystestipisteet kokoluokassaan, mutta kun sehän on pikkuauto. Ehkä uusi S80 palauttaa Volvon maineen "turvallisimpana autona". Ainakin luulen, että yritystä ja halua tähän suuntaan on Volvolla ollut, kun netistäkin näitä Volvon tekemiä törmäystestivideoita löytyy, jotka on aika vakuuttavia S80-mallin osalta.
Mitä tulee Volvon imagoon, niin olet oikeassa tuon V70-mallin osalta eli sehän on vähän sellainen peruinsinöörin rivitalon pihalta löytyvä perheen kuskaamiseen tarkoitettu auto. Siinäkin vaan jo ikä painaa ja muotoilu ja perusrakenne on 90-luvun peruja. Ei ole minua yhtään kiinnostava automalli, kun muotoilukin on mitä on eli tuota perinteistä Volvon laatikko-mallia. Volvo haluaa kuitenkin nuorentaa mallistoaan ja siitä lienee hyvä esimerkki uusi C30-malli, mutta myös edustusluokan S80 tehtiin uuteen uskoon eli ulkonäköä tehtiin nuorempiin vetoavaksi, tosin mitään räväkkyyttä sen muotoilusta ei löydy, vaan on pelattu ns. varman päälle. No minua tuo uusi S80 miellytti muotoilultaan ja ennen kaikkea ominaisuuksiltaan ja autohan ostetaan itseä eikä naapureita varten.
Volvon omistajia nyt kuitenkaan ei kannata luokitella miksikään liikenne-öykkäreiksi, koska niitä on kaikkien automerkkien omistajissa. Volvolla on tehokkaita turbomalleja, joita jotkut kaaharit ostaa menohalujaan tyydyttämään ja pilaavat sitten muidenkin auton omistajien maineen. Eiköhän pahempi maine liikennerikkojina ole kuitenkin Bemari-kuskeilla, kun käytetty tehokas pikku-Bemari karvanopilla on monien juuri kortin saaneiden unelma ja sitten pitää kavereille näyttää miten auto kulkee. Myös Audilla on vähän samanlainen maine, mutta Volvo ei ole niin nuorison suosiossa, koska imago on vähän keski-ikäisempi.
Jos on varaa ostaa uutena ns. isompi premium-luokan auto, niin silloin jo varmasti ikää ja järkeäkin on sen verran enemmän, että pahimmat hurjastelut ja paineet on jo ehditty liikenteessä purkaa aiemmilla autoilla.
Näköjään yli 20 sivua Volvon puolesta ja vastaan keskustelua. En ymmärrä oikein puolustajien lähinnä 2 nimimerkkiä kiihkeää todistelua auton erinomaisuudesta. Testejä löytyy, mutta ei niillä ajeta. Kyllä itselläni autonvalinta perustuu omiin arvioihin, tuntuu siltä että valinnassa on silloin jotain mennyt pieleen jos joutuu kaivaamaan testi, ym tuloksia muita varten.
Aika omituinen kommentti. Jos täällä kirjoittaa tuulesta temmattuja juttuja Volvon surkeista ajo-ominaisuuksista tai meluisuudesta tai esittää kiihkeää todistelua jonkin toisen merkin ylivertaisuudesta Volvoon nähden, niin se on sinusta hyväksyttävää ja ihan normaalia ja muiden pitäisi vaan myötäillä ja nöyränä pyydellä anteeksi, jos ovat niin huonon auton kuin Volvo erehtyneet ostamaan. Eli heti jos näitä tuulesta temmattuja juttuja oikoo, niin kyse on kiihkeästä todistelusta Volvon erinomaisuudesta ja mitään testejäkään ei saisi tälle sivulle linkittää, joissa Volvo on ollut mukana, koska sekin on kiihkeää todistelua Volvon puolesta. Et sitten yhtään kyseenalaistanut näiden muiden merkkien fanaatikkojen ylistyksiä ja motiiveja eli eikö myös heillä ole jotain valinnassa mennyt pieleen, kun tarvitsee tänne tulla oman merkkinsä ylivertaisuutta kehumaan.
No onhan se selvää, että suuri osa kommenteista on enemmän tai vähemmän provoja. Perustuvat usein mutu- vaikutelmiin. Olen sen itsekin omalla kohdallani mesen omistajana havainnut. Asialliseen kommenttiin aiheesta leimataan fanaatikoksi ym. Mielestäni Volvo on todella hyä auto, mutta jos liikaa innostuu "kehumaan" niin palautetta riittää. Volvo on vain auto muiden autojen joukossa ei kannata vetää palkoa nenään jos kulkinetta kaikki ei samalla tavalla arvosta. Pää-asiahan on kait että itse kokee tehneensä hyvän valinnan. Myös liika todistelu puolesta tuo ehkä ajatuksen että, hankinnassa jokin asia jäi mietityttämään.
Minua tuo uusi C-sarjan mersu miellyttää... Niin ulko- kuin sisäpintojenkin puolesta ihan eri luokkaa kuin muut saksasta tulevat. Tämä siis ihan minun oma mielipide mutta Vag:n tuotteet eikä Bmw yllä millään osa-alueella Mersun tasolle.. Mersu istuu minun silmään kyllä täydellisesti.
fanaatikon/automerkistään täysin seonneen ja ''muita ihmisiä ylempänä olevana kuvittelevan'' ihmisen tunnistaa siitä että tämä ei kestä minkäänlaista asiallistakaan kritiikkiä autostaan, vaikka se olisi faktaa. eikä myönnä mitään puutteita merkistään. eikä tunnusta mitään asioita muissa merkeissä paremmakseen. se ei ole tervettä koska joka merkissä ja mallissa on huonot puolensakin. ihan jokaisessa.
nämä muutamat nimimerkit varmasti tuntevat piston sisimmässään.
fanaatikon/automerkistään täysin seonneen ja ''muita ihmisiä ylempänä olevana kuvittelevan'' ihmisen tunnistaa siitä että tämä ei kestä minkäänlaista asiallistakaan kritiikkiä autostaan, vaikka se olisi faktaa. eikä myönnä mitään puutteita merkistään. eikä tunnusta mitään asioita muissa merkeissä paremmakseen. se ei ole tervettä koska joka merkissä ja mallissa on huonot puolensakin. ihan jokaisessa.
nämä muutamat nimimerkit varmasti tuntevat piston sisimmässään.
Totta.. vielä kun puhutaan mielipiteistä.. Jotkut pitävät jotain luettua faktana. Testejä on monia, testaajia on vielä enemmän ja jokaisessa testissä sekä testaajalla on ennakkoasenteet johtuen milloin mistäkin.
Makuasioista on mukava keskustella mutta HEL..TIN tyhmää kiistellä. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen vaikka olisikin kyse jopa AUTOSTA
Kaiken huippu on se että jos joku kertoo mielipiteensä jostain automerkistä tai sen ominaisuudesta.. joku fanaatikko jota toisen mielipide raivostuttaa, rupeaa arvostelemaan muiden ymmärtämistä tai tajuamista koko aihealueesta.. kysehän on milipiteistä! Aletaanko riitelemään minkä värinen auto on paras? Ja joku kun on ottanut puheeksi sen että Volvoilijat raivostuisivat täällä jokaisesta negatiivisesta kommentista.. kehoitan lukemaan kaikki kirjoitukset täällä.. mielestäni heikoimman itsetunnon omaavat BMW:lla ajavat. En ole haukkunut bemaria sen kummemmin.. se vain ei bemarin omistajalle käy että joku ei saata arvostaa baijerilaista automerkkiä.
lainauksia:
Mielestäni Volvo on todella hyä auto, mutta jos liikaa innostuu "kehumaan" niin palautetta riittää. Volvo on vain auto muiden autojen joukossa
fanaatikon/automerkistään täysin seonneen ja ''muita ihmisiä ylempänä olevana kuvittelevan'' ihmisen tunnistaa siitä että tämä ei kestä minkäänlaista asiallistakaan kritiikkiä autostaan, vaikka se olisi faktaa. eikä myönnä mitään puutteita merkistään. eikä tunnusta mitään asioita muissa merkeissä paremmakseen.
-----------------
täysin samaa mieltä, täs se asian ydin, ja "volvolaisilla" on pakon omainen tarve tuputtaa omaansa (esim a-utoilija). minua naapurin volvomiehen tuputus kyllästyttää ja valoissa ne volvolaiset haastaa alvariinsa ja niit joutuu nöyryyttään. mistään muust merkist tällaist 25 sivu keskustelua ei saa aikaan. porukat olis nauranu jo aloituskommentille ja antanu olla. sen sijaan nää volvolaiset tuputtaa kuinka hvetin mainio kulkuneuvo volvo on. jo näistä syistä omaan talliin ei koskaan tule volvo -merkkistä kulkuneuvoa. sanoisin et volvo s80 on tasan yhtä hyvä ku vaikka mondeo tai vectra, vaan on ylihinnoiteltu. hinnan tulis olla monde-luokas ku on sisäisesti sama vehje ku ford mondeo.
[quote title="21.01.2007 klo 20:22 petos kirjoitti"]
fanaatikon/automerkistään täysin seonneen ja ''muita ihmisiä ylempänä olevana kuvittelevan'' ihmisen tunnistaa siitä että tämä ei kestä minkäänlaista asiallistakaan kritiikkiä autostaan, vaikka se olisi faktaa. eikä myönnä mitään puutteita merkistään. eikä tunnusta mitään asioita muissa merkeissä paremmakseen. se ei ole tervettä koska joka merkissä ja mallissa on huonot puolensakin. ihan jokaisessa.
nämä muutamat nimimerkit varmasti tuntevat piston sisimmässään.
[/quote ]
kummankohan merkin puolesta hehkuttajia tuolla tarkoitin????!?!!?!?
no, anyway vit.tuun koko aihe, kumpikaan merkki ei säväytä millään tavalla, enkä jaksa olla enää tämän ketjun robin hoodina. jatkakaa
Tervehdys kaikille.
Mielenkiintoista vääntöä...
Olin Saabisti, kunnes S60 tuli markkinoille. Nyt olen kiertänyt jälleen kerran Audit ja Bemarit, & Mersut. Hyvä konsti saada tuntumaa on ottaa kiinnostava auto alle Hertzltä työmatkalla viikoksi. Tällä testillä Audi putosi pois ja tuli ikävä omaa S602.5TA:ta.
Mitä herrat (oletan) suosittelisivat seuraavaksi valinnaksi? Hintaluokka 55 - 65 k. Tehoja ei saisi olla alle nykyisen - turvallisuustekijä. Integroitu, tehdasasenteinen "Webasto" on must. Kuljetettavaa ei ole. Perheen reflexit tukevat joko etuvetoa tai AWD:tä.
Maahantuojalla on S60 2.5T A AWD kampanja voimassa helmikuun loppuun. Siihen mennessä pitäisi tilata jotain. Pitääkö päätyä jälleen kolmanen kerran samaan, ottaako hieman liian isolta tuntuvat S80:n, vai onko muita varteenotettavia mielessänne?