UUSI VOLVO S80 JUMBO AMS:n TESTISSÄ !!!

610 kommenttia
1101113151621
  • Lainaus:
    24.01.2007 klo 22:43 Critical kirjoitti
    Ja laitetaas a-utoilijalle ja miksei muillekin lisää faktaa peliin. Tällä kertaa What Car -lehden arvostelu Executive -luokan autoista. Kokonaisarvosana (max. 5 tähteä) perustuu monen osa-alueen summaan. Tässä sitten tulokset:

    Best Buy New:
    BMW 5 Series

    TOP FIVE EXECUTIVES:
    1. BMW 5 Series
    2. Audi A6
    3. Mercedes-Benz E-Class
    4. Jaguar S-type
    5. Lexus GS

    Tässä kaikkien arvosanat:

    4 tähteä:
    Audi A6 Saloon
    BMW 5 Series Saloon
    Jaguar S-type Saloon
    Lexus GS Saloon
    Mercedes-Benz CLS Saloon
    Mercedes-Benz E-Class Saloon

    3 tähteä:
    Cadillac CTS Saloon
    Chrysler 300C Saloon
    Citroën C6 Saloon
    Saab 9-5 Saloon
    Volvo S80 Saloon

    2 tähteä
    Peugeot 607 Saloon
    Vauxhall Signum Hatchback

    Tulokset noudattavat pitkälle tässäkin keskustelussa jo aikaisemmin esitettyä kommenttia (joskus sivulla 3? ehkä): BMW, Audi ja MB ehdottomat huiput. Samassa yhteydessä niputettiin Chrysler, Saab 9-5 ja Volvo S80 omaksi ryhmäksi. Hyviä autoja, mutta eivät yllä kovimpaan kärkeen.

    Linkki: http://www.whatcar.co.uk/used-car-review.aspx



    Saattaa olla noilla 3:n tähden autoissa yksi syy malliston suppeus yläpäässä. Laadussa Ruotsin merkit voittaa Jaggen.

      
  • Lainaus:
    24.01.2007 klo 10:15 individual kirjoitti
    Lainaus:
    24.01.2007 klo 08:54 turbo-kiisseli kirjoitti

    Tarkoittanet kuitenkin "stop& go" toimintoa (joka ei liity millään tavalla kulutukseen, sen sijaan aktiivicruiseen):

    "Vieläkin pitemmälle vietyä mukavuutta tarjoaa automaattivaihteisiin malleihin lisävarusteena saatava aktiivivakionopeussäädin stop & go -toiminnolla. Aktiivivakionopeussäätimen tutka seuraa etäisyyttä edellä ajaviin ja pitää etäisyyden vakiona vaikka edellä ajava hidastaisi nopeutta. Järjestelmä osaa tarvittaessa jopa jarruttaa auton pysähdyksiin.
    Lähde: www.bmw.fi "

    Vastaava systeemi on saatavilla S80:een, tosin ilman täydellistä pysäytysautomatiikka (toiminta alue 25-200km/h).

    Jarrutusvoiman talteenotto näyttää liittyvän laturin toimintaan, jolloin laturi kytketään pois käytöstä kiihdytysten ajaksi (akku on jarrutusvoiman talteen oton vuoksi jo täynnä). Lähde www.bmw.com


    Nelisylinterisen 320 Cabriolettiin tulee ensimmäisenä systeemi, joka automaattisesti sammuttaa moottorin, kun sitä ei käytetä ja starttaa taas automaattisesti, kun sitä tarvitaan. Tämä sama systeemi tulee myös kuusisylinterisiin hiukan pietsosuuttimin varustetun suorasuihkutuksen jälkeen. Joten kyllä tuo liittyy kulutukseen.


    Hyvä, että täsmensit, sillä olin siinä ymmärryksessä, että tässä puhuttiin 5-sarjasta ja sen uudesta faceliftin tuomasta tekniikasta (5-sarjan specseissä ei stop&start tekniikasta ollut mainintaa). No joka tapauksessa kun 320 cabrioletiin sen saa, niin levinnee myös BMW:n muihin mallelihin.

    Idea sinänsä ei ole uusi - kuten tuolla jo mainittiin 80-luvun VW malli - mutta kulutusta vähentävä vaikutus sillä varmasti on.

      
  • Lainaus:
    24.01.2007 klo 22:43 Critical kirjoitti
    Ja laitetaas a-utoilijalle ja miksei muillekin lisää faktaa peliin. Tällä kertaa What Car -lehden arvostelu Executive -luokan autoista. Kokonaisarvosana (max. 5 tähteä) perustuu monen osa-alueen summaan. Tässä sitten tulokset:

    Best Buy New:
    BMW 5 Series

    TOP FIVE EXECUTIVES:
    1. BMW 5 Series
    2. Audi A6
    3. Mercedes-Benz E-Class
    4. Jaguar S-type
    5. Lexus GS

    Tässä kaikkien arvosanat:

    4 tähteä:
    Audi A6 Saloon
    BMW 5 Series Saloon
    Jaguar S-type Saloon
    Lexus GS Saloon
    Mercedes-Benz CLS Saloon
    Mercedes-Benz E-Class Saloon

    3 tähteä:
    Cadillac CTS Saloon
    Chrysler 300C Saloon
    Citroën C6 Saloon
    Saab 9-5 Saloon
    Volvo S80 Saloon

    2 tähteä
    Peugeot 607 Saloon
    Vauxhall Signum Hatchback

    Tulokset noudattavat pitkälle tässäkin keskustelussa jo aikaisemmin esitettyä kommenttia (joskus sivulla 3? ehkä): BMW, Audi ja MB ehdottomat huiput. Samassa yhteydessä niputettiin Chrysler, Saab 9-5 ja Volvo S80 omaksi ryhmäksi. Hyviä autoja, mutta eivät yllä kovimpaan kärkeen.

    Linkki: http://www.whatcar.co.uk/used-car-review.aspx


    Kerrankin se linkki löytyy, joten alat oppia.
    Nämä on ihan mielenkiintoista luettavaa katsoa mitä mieltä Englannissa autoista ollaan. Noista saa autoista tietoa, mutta minään autoilun raamatun sanana noita ei kannata pitää, vaan ajettavuuden, jousitusmukavuuden, melun ja kustannustenkin suhteen kommentit kannattaa lukea kotimaisista autolehdistä, miksei myös ruotsalaisista, koska siellä on samantapaiset tiet.

    Itsekin olen pari irtonumeroa WhatCar-lehdestä aikanaan ostanut. Yhtenä hyvänä esimerkkinä WhatCar:in linjan ja arvostelujen eroavuudesta käy perheautoluokan Accord. WhatCar on aina ylistänyt Accordia ja tuollakin sivulla se on top 5:ssä perheautoissa eli lehti on ylistänyt Accordin ajettavuutta ja hiljaisuutta ja se on voittanut lehden vertailutestejäkin. Kuitenkin sama auto kun on ollut Suomen autolehtien testeissä, niin ylistykset hiljaisuudesta ja ajettavuudesta ja jousitusmukavuudesta ovat jääneet vähemmälle ja Accord on ollut lähinnä siellä testien peräpäässä ja on myös yksi luokkansa meluisimpia autoja rengasmelun suhteen täällä Suomessa ja kova jousitus nypyttää Suomen teillä ja suuntavakavuudessa on hieman parantamisen varaa. Olen koejanut Accordin, joten tiedän mistä puhun ja olen samaa mieltä Suomen lehtien, enkä WhatCarin kanssa.

    Eli kehotan sinuakin itse koeajamaan autoja, koska se on ihan mielenkiintoista puuhaa ja voi sitten väitellä täällä autopalstoillakin omien kokemusten pohjalta, eikä tarvi kaikkea kommenttia perustaa ulkomaisiin autotesteihin. :smile:

      
  • A-utoilija, vastauksesi What Car -lehden Executive-tuloksiin oli täysin odotettu: kun uusi Volvo S80 ei lukeude parhaiden joukkoon, alkaa jälleen melkoinen selittäminen, otetaan Accordia jos jotain jo selittelyyn mukaan. What Car -lehden tulokset ovat samansuuntaisia kuin omat kokemukset ja monien muiden. Mitä tulee herra Put-putin kommentteihin, ne ovat enimmäkseen erittäin valideja ja linjassa näiden testifaktojen kanssa.

    Tällä kertaa sitten esitänkin kaikkien ylistämän Top Gear -autolehden tulokset Executive -luokassa. Tässä kokonaisarviot autoista ovat kuin suoraan TM:n tähdistöstä, 1-5. Ja sitten vihdoin pääsemme kurkistamaan loppusijoitukset:

    TOP EXECUTIVES:

    5 Tähteä:
    BMW 5 Series Saloon
    Mercedes-Benz E-Class Saloon
    =====================

    4 Tähteä:
    Audi A6 Saloon
    Saab 9-5 Saloon
    Jaguar S-type Saloon
    Lexus GS Saloon
    =====================

    3 Tähteä:
    Chrysler 300C Saloon
    Citroën C6 Saloon
    Volvo S80 Saloon
    =====================

    Loppukaneetti Volvosta: "So, the Volvo S80 carries on where the old model left off. That's no bad thing as the new car is very competent in all areas, it's just that many of its rivals excel." eli juuri sitä mitä tässä on koetettu esittääkin. S80 on ihan HYVÄ auto (ja huokeakin), mutta kovimmat kilpailijat LOISTAVAT!

    Tulokset ovat hyvin linjassa aikaisempien kanssa ja kyllä jyvät alkavat erottua akanoista. Tulokset osoittavat myös, ett Ruotsin paikalliskamppailussa Saab jättää kiistatta Volvon taakseen.

    Ja tarkempaa tietoa löytyypi: http://www.topgear.com/content/driveshelp/drives/

    [Critical muokkasi tätä viestiä 25.01.2007 klo 14:09]
      
  • Lainaus:
    25.01.2007 klo 14:09 Critical kirjoitti
    A-utoilija, vastauksesi What Car -lehden Executive-tuloksiin oli täysin odotettu: kun uusi Volvo S80 ei lukeude parhaiden joukkoon, alkaa jälleen melkoinen selittäminen, otetaan Accordia jos jotain jo selittelyyn mukaan. What Car -lehden tulokset ovat samansuuntaisia kuin omat kokemukset ja monien muiden. Mitä tulee herra Put-putin kommentteihin, ne ovat enimmäkseen erittäin valideja ja linjassa näiden testifaktojen kanssa.

    Tällä kertaa sitten esitänkin kaikkien ylistämän Top Gear -autolehden tulokset Executive -luokassa. Tässä kokonaisarviot autoista ovat kuin suoraan TM:n tähdistöstä, 1-5. Ja sitten vihdoin pääsemme kurkistamaan loppusijoitukset:

    TOP EXECUTIVES:

    5 Tähteä:
    BMW 5 Series Saloon
    Mercedes-Benz E-Class Saloon
    =====================

    4 Tähteä:
    Audi A6 Saloon
    Saab 9-5 Saloon
    Jaguar S-type Saloon
    Lexus GS Saloon
    =====================

    3 Tähteä:
    Chrysler 300C Saloon
    Citroën C6 Saloon
    Volvo S80 Saloon
    =====================

    Loppukaneetti Volvosta: "So, the Volvo S80 carries on where the old model left off. That's no bad thing as the new car is very competent in all areas, it's just that many of its rivals excel." eli juuri sitä mitä tässä on koetettu esittääkin. S80 on ihan HYVÄ auto (ja huokeakin), mutta kovimmat kilpailijat LOISTAVAT!

    Tulokset ovat hyvin linjassa aikaisempien kanssa ja kyllä jyvät alkavat erottua akanoista. Tulokset osoittavat myös, ett Ruotsin paikalliskamppailussa Saab jättää kiistatta Volvon taakseen.

    Ja tarkempaa tietoa löytyypi: http://www.topgear.com/content/driveshelp/drives/


    Että joku jaksaa nähdä vaivaa todisteluunsa Volvon huonoudesta ulkomaisten lehtien testeissä. Herää kysymys, kuten jo aiemminkin olen esittänyt, että mitä ajat tuolla todistelullasi takaa ja siihen et ole vielä vastannut? Kuten et ole myöskään vastannut siihen mitä autoja noista paremman luokan autoista olet koeajanut? Mitenkähän se asia ei mene sinun jakeluusi, että ulkomaisia testejä ei voi täysin tänne Suomen olosuhteisiin soveltaa mm. ajettavuuden, melun ja jousitusmukavuuden osalta. Otin esimerkiksi asiasta Accordin, kun en jaksa tätä hyödytöntä Volvo vs muut vääntöäkään loputtomasti käydä.

    Tein itse kattavan testin Volvo S80 2,5T vs Audi A6 2,0 TFSi ja kuten olen jo aiemminkin todennut, niin Volvo pesi Audin lähes kaikessa eli oli hiljaisempi, jousitukseltaan mukavampi, penkit oli paremmat, suuntavakavuus ja ajettavuus nimenomaan minun makuuni oli parempi, hallintalaitteiden ergonomia oli parempi, pikkutavaratilat matkustamossa oli paljon paremmat, valot oli paremmat, kuten myös peilit. Audi oli sitten tyylikkäämpi ulkonäöltään ja tavaratila siinä on selvästi suurempi ja vaihteisto oli sujuvampi. Audista olin ennakkoon kiinnostunut, mutta kun totuus siitä oli, että se ei ollut ominaisuuksiltaan Volvon veroinen ja Audin olisi sentään saanut halvemmalla, mutta silti päädyin Volvoon.

    Minä olen koko ajan puhunut omista kokemuksista ja en ole ikinä väittänyt, että Volvo olisi paras auto premium-luokassa, mutta ei se ole myöskään muita huonompi noissa hinnat alkaen bensamalleissa. Volvon moottorivalikoima on aika rajallinen ja minua ei edes hirveästi kiinnosta miten tuo kallein V8-malli pärjää. Omat kokemukset koeajossa on minulle auton valinnassa tärkeintä ja testeistä luotan kotimaisten lehtien testeihin eniten ja minua ei noilla ulkomaisten lehtien testimenestyksillä saa autokauppaa vielä tekemään.

    Yksi kotimainen nettisivusto on Volvon kategorioinut vertailussa muihin eli ajovalo.net ja siellähän Volvo S80 on listattu toiseksi ja Audi A6 ensimmäiseksi ja se on sen toimittajan mielipide, joka on aivan yhtä hyväksyttävä kuin minkä tahansa ulkomaisen lehden. Audihan on viime aikoina noita testejä eniten tainnut voittaa, joten se on hyvä vertailukohta. Kotimaiset autolehdethän ei ole ikinä oikein Mersua arvostaneet ja Bemarikin on yleensä testeissä jäänyt Audin taakse, mikä kertoo siitä ettei niiden ajettavuus ja takaveto ole parhaimmillaan Suomen teillä, mutta toki myös siitä, että autolehdet ei täällä juurikaan testaa noita ihan huippumalleja ja ykköstykkejä, joissa sitten nuo Mersut ja Bemarit pääsee pätemään.

      
  • Testejä on moneen makuun. AutoMotorundSport on testannut C6 HDI:n, Volvo S80 D5:n ja BMW 525d:n. Tulos voi yllättää, jos katselee vähännkin noita piste-eroja.

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_132123_14136.hbs

    [AkiK muokkasi tätä viestiä 25.01.2007 klo 17:48]
      
  • Lainaus:
    25.01.2007 klo 15:33 A-utoilija kirjoitti
    Yksi kotimainen nettisivusto on Volvon kategorioinut vertailussa muihin eli ajovalo.net ja siellähän Volvo S80 on listattu toiseksi ja Audi A6 ensimmäiseksi ja se on sen toimittajan mielipide, joka on aivan yhtä hyväksyttävä kuin minkä tahansa ulkomaisen lehden.


    Parahin a-utoilija... vai 'faktasi' perustuvat ajovalo.net -instanssiin. No löytyhän se kissojen ja koirien avulla. Ja kyseessä on:

    "Ajovalo.net on puolueeton yhden henkilön ylläpitämä sivusto. Sivut ovat osa autoharrastustani...

    Oma autoni on Volvo S60 2.4T."


    Salli minun nauraa. Eli kyseessä on yhden miehen, Volvolaisen, nettisivut kirjoitella autoista, no jopa jotakin. Sieltä kannaattaakin faktat ja 'mittaustulokset' hakea. Sori vaan, ei ihan ole Auto, Motor, Sportin, AutoExpressin, Top Gearin, What Carin eikä edes kotimaisten luokkaa.
    :grin:

      
  • Lainaus:
    25.01.2007 klo 18:18 Critical kirjoitti

    Salli minun nauraa. Eli kyseessä on yhden miehen, Volvolaisen, nettisivut kirjoitella autoista, no jopa jotakin. Sieltä kannaattaakin faktat ja 'mittaustulokset' hakea. Sori vaan, ei ihan ole Auto, Motor, Sportin, AutoExpressin, Top Gearin, What Carin eikä edes kotimaisten luokkaa.
    :grin:


    Ahaa, Volvolaiset ovatkin ihan oma ihmisryhmänsä jo. (minulla ei sitten ole Volvoa).

    No ihan tilastollisesti. Jos otetaan vaikkapa itse jossain määrin arvostamani AutoMotorundSport. Monellako toimittajista arvioisit itsellään olevan BMW, MB tai Audi? Mitä etuja arvelisit ko. lehden saavan saksalaisilta automerkeiltä? Minkä tyylisiin autoihin saksalainen on tottunut?

    Entäpä vastaava tilanne Ruotsissa tai Englannissa?

      
  • Lainaus:
    25.01.2007 klo 17:46 AkiK kirjoitti
    Testejä on moneen makuun. AutoMotorundSport on testannut C6 HDI:n, Volvo S80 D5:n ja BMW 525d:n. Tulos voi yllättää, jos katselee vähännkin noita piste-eroja.

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_132123_14136.hbs


    Mielenkiinnolla odotan, kuinka sakemannifanit tyrmäävät tämän testin epäpäteväksi tai jotenkin muuten kelvottomaksi! Eihän sellainen testi voi olla hyvä tai edes pätevä, jossa BMW ja Volvo päätyvät lähes tasapisteisiin.

    Täällähän jo kerran esiteltiinkin ruotsalaistesti, jossa S80 voitti bemarin, mutta jostain kumman syystä se on näiden fanaatikkojen mielestä täysin puolueellinen jne. Merkillepantavaa kuitenkin on, että ruotsalaisteiden olosuhteet ovat huomattavasti lähempänä Suomen olosuhteita kuin saksalaisten huippukuntoisten motareiden.

    Tämän testin lopputulokset mielestäni vain osoittavat kuinka tasaista kilpailu tässä luokassa, ja kuinka omat mieltymykset ratkaisevat auton oston.

    Ja mielestäni nuo testit eivät kuitenkaan todellakaan kerro yhtä paljoa kuin oma koeajo. Suomen olosuhteissa kannattaa muistaa, että jopa puolet vuodesta ajetaan talvirenkailla. Kitkat ja nastat käyttäytyvät ihan eri tavalla kuin kesärenkaat, joilla nuo testit on
    lähes poikkeuksetta suoritettu.

    Ja kun C30 Volvosta on täällä vähän ollut puhetta, niin laitetaan siitäkin näiden saksalaisfanien jumaloima ihka oikea testi!

    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/203873/volvo_c30_20d_v_mercedes_c220_cdi_v_audi_a3_tdi.html

    C30 on monia testejä hävinnyt, mutta tässä se on melko kirkkaasti sitä "kompromissitonta" mersua edellä. C30 on vielä aivan pirusti C-mersua halvempi. Mutta kai tämäkin testi on ihan päin #&%£$!* suoritettu?

      
  • Mielestäni on turha vedota käyttöominaisuuksiin "Suomen olosuhteissa" Jokainen valitsee kulkineensa omien mieltymystensä mukaan. Kriteerit jokaisella on omat ja valinnat merkin suhteen myös. Uskoisin kuitenkin testien merkityksen tietylle ostajakunnalle olevan toisarvoinen. Esim. TM. numerossa 1/2006 toimitus selitti mesen poisjääntiä siten, että heidän testeillään ei ole merkitystä ko. merkin ostajakuntaan, joten testaus on toisarvoista.

      
  • Lainaus:
    25.01.2007 klo 15:33 A-utoilija kirjoitti
    Kotimaiset autolehdethän ei ole ikinä oikein Mersua arvostaneet ja Bemarikin on yleensä testeissä jäänyt Audin taakse, mikä kertoo siitä ettei niiden ajettavuus ja takaveto ole parhaimmillaan Suomen teillä, mutta toki myös siitä, että autolehdet ei täällä juurikaan testaa noita ihan huippumalleja ja ykköstykkejä, joissa sitten nuo Mersut ja Bemarit pääsee pätemään.


    Mihinköhän ihmeeseen sinä tämän perustat?

    Esim uusikorinen 5-sarja on muistaakseni voittanut kaikki testit, johon se on Suomessa osallistunut, esim TM ja TL, joita nyt voidaan pitää Suomen johtavina autojulkaisuina.

    Mersun E-sarja ei ole pitkään aikaan osallistunut kotimaiseen testiin, mutta esim edellinen korimalli voitti TM:n silloisen edustusautotestin, edellinen S80 oli silloin viimeinen tai toiseksi viimeinen.

    Lisäksi et halua ottaa minkäänlaisia englantilaisia testejä huomioon, jotka ovat minusta suomalaisten jälkeen puolueettomampia, kuin saksalaiset tai ruotsalaiset. Lisäksi itse viittasit Fifth Gearin testiin ja nyt haukut nuo englantilaiset testit.. Tuo ajovalon kaverin mielipiteellä on ihan yhtä suuri painoarvo kuin kenenkä tahansa tässä keskustelussa, hän vaan näkee hiukan enemmän vaivaa ja pitää yllä ajatuksistaan omaa palstaa.

    Vaikka Volvoa haluatkin puolustaa muutamaa fanaatikkoa vastaan, alat alentumaan samalle tasolle..

      
  • MMS:
    Uskoisin kuitenkin testien merkityksen tietylle ostajakunnalle olevan toisarvoinen. Esim. TM. numerossa 1/2006 toimitus selitti mesen poisjääntiä siten, että heidän testeillään ei ole merkitystä ko. merkin ostajakuntaan, joten testaus on toisarvoista.

    Joo, tuosta ollaan nyt kuultu useammankin kerran sinulta.

    Miksi siis testata sitten Toyotaakaan? Voidaanhan yhtä hyvin sanoa, että sen ostajakuntaa ei kiinnosta pätkääkään, miten muiden merkkien osalta testissä käy, kun ostavat kuitenkin Toyotan.

    Eikö vaan?

    Ketä varten testit siis tehdään ja miksei esim. Toyotan omistajaa voisi kiinnostaa Mersun testimenestys?? Tai sanotaanko, että minkä tahansa merkin omistajaa voi kiinnostaa mikä tahansa toinen merkki? Miksei?

    Eihän niitä valittuja merkkejä ja malleja testata juuri ko. merkin omistajia ajatellen, vaan VERTAILUTIEDON saamiseksi eri merkkien välillä, eri näkövinkkelistä.

    Joten tuo hokemasi alkaa kaikua ontolta, kun ajatellaan yleisellä tasolla. En toki väitä vastaan, etteikö väitteesi pätisi sinuun... :wink:

    [Kumppani muokkasi tätä viestiä 26.01.2007 klo 10:33]
      
  • Lainaus:
    26.01.2007 klo 09:47 individual kirjoitti
    Lainaus:
    25.01.2007 klo 15:33 A-utoilija kirjoitti
    Kotimaiset autolehdethän ei ole ikinä oikein Mersua arvostaneet ja Bemarikin on yleensä testeissä jäänyt Audin taakse, mikä kertoo siitä ettei niiden ajettavuus ja takaveto ole parhaimmillaan Suomen teillä, mutta toki myös siitä, että autolehdet ei täällä juurikaan testaa noita ihan huippumalleja ja ykköstykkejä, joissa sitten nuo Mersut ja Bemarit pääsee pätemään.


    Mihinköhän ihmeeseen sinä tämän perustat?

    Esim uusikorinen 5-sarja on muistaakseni voittanut kaikki testit, johon se on Suomessa osallistunut, esim TM ja TL, joita nyt voidaan pitää Suomen johtavina autojulkaisuina.

    Mersun E-sarja ei ole pitkään aikaan osallistunut kotimaiseen testiin, mutta esim edellinen korimalli voitti TM:n silloisen edustusautotestin, edellinen S80 oli silloin viimeinen tai toiseksi viimeinen.

    Lisäksi et halua ottaa minkäänlaisia englantilaisia testejä huomioon, jotka ovat minusta suomalaisten jälkeen puolueettomampia, kuin saksalaiset tai ruotsalaiset. Lisäksi itse viittasit Fifth Gearin testiin ja nyt haukut nuo englantilaiset testit.. Tuo ajovalon kaverin mielipiteellä on ihan yhtä suuri painoarvo kuin kenenkä tahansa tässä keskustelussa, hän vaan näkee hiukan enemmän vaivaa ja pitää yllä ajatuksistaan omaa palstaa.

    Vaikka Volvoa haluatkin puolustaa muutamaa fanaatikkoa vastaan, alat alentumaan samalle tasolle..


    Tämä on niin tätä eli heti otetaan kirjaimellisesti jokin pieni sivulause jostain automerkistä. Mersun E-sarjan en ole itse nähnyt yhtään testivoittoa ottavan Suomen lehdissä ja yleensä BMW ja Audi ovat olleet pisteissä vähän edellä. Ei paljon, mutta täällähän on jo Volvostakin väännetty ties mitä sen huonoudesta, jos se on muutaman pisteen ollut joissain testeissä perässä ja on vedetty yhteenvetoa, että Volvo on ominaisuuksiltaan selvästi alemmalla tasolla. Eipä tuo heitto ollut tarkoitettu mitenkään Mersua vastaan.
    Ehkä kriittisintä kommenttia Mersusta löytyy TM 3/2002 nelivetoisten autojen talvitestistä, jossa järjestys oli:
    1. Audi A4 1,8T quattro 9,4 p
    2 Volvo S60 AWD 9,3 p
    3. BMW 325Xi 8,9 p
    4. Skoda Octavia 2,0 4WD 8,5 p
    5. MB E 320 4matic 8,4 p
    6 - 10 sijoilla sitten muut joita en jaksa luetella

    Mersun hinta 84800 ja Octavian 29500 ja kun otettiin talviominaisuudet tasapuoliseen tarkasteluun, niin todettiin Octavia paremmaksi. Kritiikkiä Mersulle ärsyttävän liioittelevasta ajovakaudenhallinnasta, vain tyydyttävästä hallittavuudesta liukkaalla, suunnassa pysymisen korjailun tarpeesta ja koko testin hitaimmasta lämmityslaitteesta. Eikö yli 80 tonnilla saa Octaviaa parempaa 4-vetoista talviautoa Suomen olosuhteisiin?

    No tämä oli vaan nyt esimerkiksi kaivamani, kun kaipasit todisteita ja minulla ei ole yhtään mitään Mersua vastaan.

    Mitä tulee vaikkapa WhatCarin testiin, niin kirjoitin varsin selvästi, ettei sitä kannata pitää minään autoilun raamattuna, mutta en minä sitä mitenkään kyseenalaistanut, vaan totesin että tietyt asiat, kuten ajettavuus, meluttomuus ja jousitusmukavuus kannattaa lukea kotimaisista lehdistä. Otin esimerkkinä Accordin miten voi linja erota WhatCarin ja Suomen lehdistön välillä juuri noissa melu- mukavuus ja ajettavuus-asioissa. Myös Audin hiljaisuutta ylistetään noissa ulkomaisissa lehdissä ja totuus Suomen karkeilla teillä on, että se on näistä premiumeista meluisin, koska rengasmelu tulee siinä selvimmin läpi. Ulkomaiset testit on tietysti mielenkiintoista luettavaa ja niissä on myös aina jotain sellaista mitä täällä kotimaan lehdissä ei kerrota.

    Mitä tulee ajovalo.net:iin, niin taas otin sen vaan esimerkkinä mielipiteestä. Kyseinen kaveri on luonut oman pisteytyksensä, joka löytyy noilta sivuilta ja löytyy sieltä myös mallien eri moottorivaihtoehtojen mukaiset pisteytykset. Tuohan on taas sarjassa mielenkiintoista luettavaa, mutta ei tuon kaverin mielipidettä kannata täysin halveksuakaan, koska se on hänen näkemyksensä ja on hän ainakin nähnyt vaivaa sivustonsa eteen ja siellähän on paljon muutakin mielenkiintoista asiaa, mm. uusien automallien julkaisuajankohtia yms.

      
  • Minusta on suorastaan kornia, että WhatCar antaa Accordille 4 tähteä "ride & handling" osiosta, kun Accordin ajokäytös on tällaista:

    https://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

    Ääritillannekäytöksessä Accord siis selvästi viimeisenä!

    Tuulilasin foorumille kun laitoin videon tästä, niin heti seurasi miljoona viestiä siitä, kuinka tämä testi on puolueellinen ja huonosti tehty, kun Alfaa kutsuttiin suvereeniksi ääritilannekäytökseltään. Siis saksalaistestit suosivat italialaista autoa? Heh, uskoo ken haluaa...

    Niin ja 159:lle What Car antaa vain 3 tähteä ride & handling-osiosta. Mielestäni täysin naurettavaa, kun 159 ja 3-sarja ovat mielestäni tuon luokan selvästi parhaita ajaa, eikä Accord todellakaan kuulu siihen porukkaan. Kun 159 ei mielestäni jousitusmukavuudessakaan häviä Accordille tai Mazda 6:lle, niin tuota tulosta ei voi kuin ihmetellä.

    Lisäksi törmäsin What Carin sivuilla tällaiseen sammakkoon Mini Cooperista ja sen ajomukavuudesta sekä ajettavuudesta:

    "Highly entertaining, but safe and comfortable"

    Kyllä, Mini on todella hauska auto ajaa, mutta kaikkea muuta kuin mukava! Ja jos mukavuudesta nyt välttämättä joku haluaa kinata, niin toivotan hänet tervetulleeksi ajamaan Miniämme vaikka viikonloppuna. Minille siis 5 tähteä ride & handling osiosta, osaperusteluna mukavuus!

    Todellinen raamattu tuo What Car!

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 26.01.2007 klo 11:19]
      
  • Lainaus:
    26.01.2007 klo 09:47 individual kirjoitti
    Lainaus:
    25.01.2007 klo 15:33 A-utoilija kirjoitti
    Kotimaiset autolehdethän ei ole ikinä oikein Mersua arvostaneet ja Bemarikin on yleensä testeissä jäänyt Audin taakse, mikä kertoo siitä ettei niiden ajettavuus ja takaveto ole parhaimmillaan Suomen teillä, mutta toki myös siitä, että autolehdet ei täällä juurikaan testaa noita ihan huippumalleja ja ykköstykkejä, joissa sitten nuo Mersut ja Bemarit pääsee pätemään.


    Mihinköhän ihmeeseen sinä tämän perustat?

    Esim uusikorinen 5-sarja on muistaakseni voittanut kaikki testit, johon se on Suomessa osallistunut, esim TM ja TL, joita nyt voidaan pitää Suomen johtavina autojulkaisuina.

    Mersun E-sarja ei ole pitkään aikaan osallistunut kotimaiseen testiin, mutta esim edellinen korimalli voitti TM:n silloisen edustusautotestin, edellinen S80 oli silloin viimeinen tai toiseksi viimeinen.

    Lisäksi et halua ottaa minkäänlaisia englantilaisia testejä huomioon, jotka ovat minusta suomalaisten jälkeen puolueettomampia, kuin saksalaiset tai ruotsalaiset. Lisäksi itse viittasit Fifth Gearin testiin ja nyt haukut nuo englantilaiset testit.. Tuo ajovalon kaverin mielipiteellä on ihan yhtä suuri painoarvo kuin kenenkä tahansa tässä keskustelussa, hän vaan näkee hiukan enemmän vaivaa ja pitää yllä ajatuksistaan omaa palstaa.

    Vaikka Volvoa haluatkin puolustaa muutamaa fanaatikkoa vastaan, alat alentumaan samalle tasolle..


    Alkaa mennä aidanseipäisiin mutta minusta oli aika hauskasti todettu Car&Driverin nettisivuilla (vertailu M5, RS6, E63 AMG), että Bemarin iDrive on hyvä syy ostaa joku muu auto.
    Varmaan meistä palstalaisista jokainen ottaisi M5:en riemusta kiljuen mutta kun rima nostetaan tarpeeksi korkealle niin...

      
  • Lainaus:
    26.01.2007 klo 10:49 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    26.01.2007 klo 09:47 individual kirjoitti
    Tuo ajovalon kaverin mielipiteellä on ihan yhtä suuri painoarvo kuin kenenkä tahansa tässä keskustelussa, hän vaan näkee hiukan enemmän vaivaa ja pitää yllä ajatuksistaan omaa palstaa.
    Mitä tulee ajovalo.net:iin, niin taas otin sen vaan esimerkkinä mielipiteestä. Kyseinen kaveri on luonut oman pisteytyksensä, joka löytyy noilta sivuilta ja löytyy sieltä myös mallien eri moottorivaihtoehtojen mukaiset pisteytykset. Tuohan on taas sarjassa mielenkiintoista luettavaa, mutta ei tuon kaverin mielipidettä kannata täysin halveksuakaan, koska se on hänen näkemyksensä ja on hän ainakin nähnyt vaivaa sivustonsa eteen ja siellähän on paljon muutakin mielenkiintoista asiaa, mm. uusien automallien julkaisuajankohtia yms.


    Tämä ajovalonetti on kyllä päivän paras. Sen kummemmin mollaamatta kaveria, joka ko. nettisivua pitää, niin hänen mielipiteeseen viittaaminen on juuri niinkuin Indivual totesi tasan saman arvoinen kuin kenen tahansa meidän mielipide täällä. Ei omien nettisivujen pito vaadi enempää kuin kirjoitella nåille palstoille.

    JA kuinkas ollakaan, ko. kaveri sattuupi olemaan vielä 'Volvolainen'

    Itse pidän englantilaisia autolehtiä korkeatasoisina ja juuri erinomaiseksi homman tekee se, että heillä ei ole tänä päivänä käytännössä oman maan merkkejä lainkaan. Niinpä siinä mielessä ei tarvi vetää 'kotiapäin'. Jagge tosin saattaa saada hieman kotikenttäetua, jos sellaista esiintyy.

    Edelleenkin näiden testin (WhatCar, Top Gear, AutoExpress) sanomat ovat hyvin linjassa keskenään. Volvo S80 on 3 tähden auto, ja parhaimmisto 4-5. Muista nyt a-utoilija, että 3 tähden tulos ei ole huono, mutta se ei edusta terävintä kärkeä. Ja Volvo S80 puolustukseksi on sanottava, että se on kuitenkin huokea.

    PS: Diesel-puolella S80 on erityisesti koneen takia kauempana 'terävästä kärjestä'. Ennen kuin Volvo saa keulalleen uusia sivistyneitä dieseleitä, ei korkeaa arvosaan voida antaa. Tässä Fordilta saattaisi tulla apuja.

      
  • Lainaus:
    26.01.2007 klo 11:31 Critical kirjoitti
    Lainaus:
    26.01.2007 klo 10:49 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    26.01.2007 klo 09:47 individual kirjoitti
    Tuo ajovalon kaverin mielipiteellä on ihan yhtä suuri painoarvo kuin kenenkä tahansa tässä keskustelussa, hän vaan näkee hiukan enemmän vaivaa ja pitää yllä ajatuksistaan omaa palstaa.


    Mitä tulee ajovalo.net:iin, niin taas otin sen vaan esimerkkinä mielipiteestä. Kyseinen kaveri on luonut oman pisteytyksensä, joka löytyy noilta sivuilta ja löytyy sieltä myös mallien eri moottorivaihtoehtojen mukaiset pisteytykset. Tuohan on taas sarjassa mielenkiintoista luettavaa, mutta ei tuon kaverin mielipidettä kannata täysin halveksuakaan, koska se on hänen näkemyksensä ja on hän ainakin nähnyt vaivaa sivustonsa eteen ja siellähän on paljon muutakin mielenkiintoista asiaa, mm. uusien automallien julkaisuajankohtia yms.



    Tämä ajovalonetti on kyllä päivän paras. Sen kummemmin mollaamatta kaveria, joka ko. nettisivua pitää, niin hänen mielipiteeseen viittaaminen on juuri niinkuin Indivual totesi tasan saman arvoinen kuin kenen tahansa meidän mielipide täällä. Ei omien nettisivujen pito vaadi enempää kuin kirjoitella nåille palstoille.

    JA kuinkas ollakaan, ko. kaveri sattuupi olemaan vielä 'Volvolainen'

    Itse pidän englantilaisia autolehtiä korkeatasoisina ja juuri erinomaiseksi homman tekee se, että heillä ei ole tänä päivänä käytännössä oman maan merkkejä lainkaan. Niinpä siinä mielessä ei tarvi vetää 'kotiapäin'. Jagge tosin saattaa saada hieman kotikenttäetua, jos sellaista esiintyy.

    Edelleenkin näiden testin (WhatCar, Top Gear, AutoExpress) sanomat ovat hyvin linjassa keskenään. Volvo S80 on 3 tähden auto, ja parhaimmisto 4-5. Muista nyt a-utoilija, että 3 tähden tulos ei ole huono, mutta se ei edusta terävintä kärkeä. Ja Volvo S80 puolustukseksi on sanottava, että se on kuitenkin huokea.

    PS: Diesel-puolella S80 on erityisesti koneen takia kauempana 'terävästä kärjestä'. Ennen kuin Volvo saa keulalleen uusia sivistyneitä dieseleitä, ei korkeaa arvosaan voida antaa. Tässä Fordilta saattaisi tulla apuja.


    What Carin täysin naurettavat kommentit Ministä ja Accordista laskevat sen uskottavuutta minun silmissäni todella rajusti.

    Top Gear on pelkkä viihdeohjelma, sitä ei kannata ottaa kauhean vakavasti.

    Jätit muuten hienosti mainitsematta englannin isoimman asiallisen auto-ohjelman tuosta listastasi. Fifth Gearin testissä Volvo sai 4-tähteä kuten kilpailijatkin, lukuunottamatta 5-sarjaa!

    Tässä testissä D5 puolestaan on arvioitu 525d:n kanssa käytännössa tasapisteisiin:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_132123_14136.hbs

    Tarkoittaako tämä sinun mukaasi, että bensakoneisena Volvo olisi voittanut testin?

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 26.01.2007 klo 11:55]
      
  • Ja lisää executive-luokan tuloksia, nyt on kyseessä Car, joka on Top Gearia vastaava Channel 4:n autotoimitus kaupallisella puolella. Suoraan tuloksiin:

    TOP EXECUTIVES:

    1. BMW 5-Series, tulos 4,5 tähteä
    2. Audi A6, tulos 4 tähteä
    3. Lexus GS, 4 tähteä

    MUUT TULOKSET:

    Mercedes-Benz E-Class Saloon, tulos 4 tähteä
    Jaguar S-type Saloon, tulos 4 tähteä

    Saab 9-5, tulos 3,5
    Chrysler 300C Saloon, tulos 3+
    Volvo S80, tulos 3+ (1 arvostelukohdetta lukuunottamatta 7:stä kaikissa kohteissa 3 tähteä):
    Citroën C6 Saloon, tulos 3 tähteä

    Volvo s80 yhteenveto:
    Assets
    Comfortable seats, good ride quality on smaller wheels.
    Drawbacks
    Doesn't have the cachet of competitors, nor is it as good to drive.
    Verdict
    An improvement over predecessor, but it's still not up to the German competition

    Tuo Verdict jälleen kuvaa sen mistä on kysymys. Kaikkihan nämä ovat hyviä autoja, mutta muutama erottuu lopulta huipulle ja valitettavasti Volvo S80 ei näiden lukemattomien tulosten valossa kuulu siihen ryhmään.

    *************************
    Tässä vielä aikaisemmista yhteenveto:

    Top Gear -autolehden tulokset Executive -luokassa:

    TOP EXECUTIVES:

    5 Tähteä:
    BMW 5 Series Saloon
    Mercedes-Benz E-Class Saloon
    =====================

    4 Tähteä:
    Audi A6 Saloon
    Saab 9-5 Saloon
    Jaguar S-type Saloon
    Lexus GS Saloon
    =====================

    3 Tähteä:
    Chrysler 300C Saloon
    Citroën C6 Saloon
    Volvo S80 Saloon
    =====================

    What Car -lehden arvostelu Executive -luokanssa:

    Best Buy New:
    BMW 5 Series

    TOP FIVE EXECUTIVES:
    1. BMW 5 Series
    2. Audi A6
    3. Mercedes-Benz E-Class
    4. Jaguar S-type
    5. Lexus GS

    Tässä kaikkien arvosanat:

    4 tähteä:
    Audi A6 Saloon
    BMW 5 Series Saloon
    Jaguar S-type Saloon
    Lexus GS Saloon
    Mercedes-Benz CLS Saloon
    Mercedes-Benz E-Class Saloon

    3 tähteä:
    Cadillac CTS Saloon
    Chrysler 300C Saloon
    Citroën C6 Saloon
    Saab 9-5 Saloon
    Volvo S80 Saloon


    Ja tarkempaa tietoa löytyypi:
    http://www.channel4.com/4car/road-tests/archive.jsp
    http://www.topgear.com/content/driveshelp/drives/
    http://www.whatcar.co.uk/used-car-review.aspx

      
  • Lainaus:
    26.01.2007 klo 11:41 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    26.01.2007 klo 11:31 Critical kirjoitti
    Lainaus:
    26.01.2007 klo 10:49 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    26.01.2007 klo 09:47 individual kirjoitti
    Tuo ajovalon kaverin mielipiteellä on ihan yhtä suuri painoarvo kuin kenenkä tahansa tässä keskustelussa, hän vaan näkee hiukan enemmän vaivaa ja pitää yllä ajatuksistaan omaa palstaa.


    Mitä tulee ajovalo.net:iin, niin taas otin sen vaan esimerkkinä mielipiteestä. Kyseinen kaveri on luonut oman pisteytyksensä, joka löytyy noilta sivuilta ja löytyy sieltä myös mallien eri moottorivaihtoehtojen mukaiset pisteytykset. Tuohan on taas sarjassa mielenkiintoista luettavaa, mutta ei tuon kaverin mielipidettä kannata täysin halveksuakaan, koska se on hänen näkemyksensä ja on hän ainakin nähnyt vaivaa sivustonsa eteen ja siellähän on paljon muutakin mielenkiintoista asiaa, mm. uusien automallien julkaisuajankohtia yms.



    Tämä ajovalonetti on kyllä päivän paras. Sen kummemmin mollaamatta kaveria, joka ko. nettisivua pitää, niin hänen mielipiteeseen viittaaminen on juuri niinkuin Indivual totesi tasan saman arvoinen kuin kenen tahansa meidän mielipide täällä. Ei omien nettisivujen pito vaadi enempää kuin kirjoitella nåille palstoille.

    JA kuinkas ollakaan, ko. kaveri sattuupi olemaan vielä 'Volvolainen'

    Itse pidän englantilaisia autolehtiä korkeatasoisina ja juuri erinomaiseksi homman tekee se, että heillä ei ole tänä päivänä käytännössä oman maan merkkejä lainkaan. Niinpä siinä mielessä ei tarvi vetää 'kotiapäin'. Jagge tosin saattaa saada hieman kotikenttäetua, jos sellaista esiintyy.

    Edelleenkin näiden testin (WhatCar, Top Gear, AutoExpress) sanomat ovat hyvin linjassa keskenään. Volvo S80 on 3 tähden auto, ja parhaimmisto 4-5. Muista nyt a-utoilija, että 3 tähden tulos ei ole huono, mutta se ei edusta terävintä kärkeä. Ja Volvo S80 puolustukseksi on sanottava, että se on kuitenkin huokea.

    PS: Diesel-puolella S80 on erityisesti koneen takia kauempana 'terävästä kärjestä'. Ennen kuin Volvo saa keulalleen uusia sivistyneitä dieseleitä, ei korkeaa arvosaan voida antaa. Tässä Fordilta saattaisi tulla apuja.



    What Carin täysin naurettavat kommentit Ministä ja Accordista laskevat sen uskottavuutta minun silmissäni todella rajusti.

    Top Gear on pelkkä viihdeohjelma, sitä ei kannata ottaa kauhean vakavasti.

    Jätit muuten hienosti mainitsematta englannin isoimman asiallisen auto-ohjelman tuosta listastasi. Fifth Gearin testissä Volvo sai 4-tähteä kuten kilpailijatkin, lukuunottamatta 5-sarjaa!

    Tässä testissä D5 puolestaan on arvioitu 525d:n kanssa käytännössa tasapisteisiin:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_132123_14136.hbs

    Tarkoittaako tämä sinun mukaasi, että bensakoneisena Volvo olisi voittanut testin?



    Siinä on vain hyvä osoitus taas että ottamalla pätkiä sieltä sun täältä ja "unohtamalla" tiettyjä osia, saa haluamansa tekstin..

      
  • Viikolla kolahti luukusta uunituore Auto, Motor & Sport (D), nr 3/2007. Siinä erittäin mielenkiintoinen vertailu: Mersu E280 vastaan Volvo S80 3.2-koneella.

    Hyvin samansuuntaiseen lopputulokseen testissä on tultu kuin muissakin täällä esitetyissä testeissä: Mercedes korjasi potin ja piste-eroakin oli enemmän kuin 'muutama pojo'. Mersu kaappasi lähes 500 pojoa ja Volvo S80 jäi 470 pojon kantturoille. Huomattavaa oli, että 8 arvostelukierroksesta 6 meni mersulle. Erityisesti alustaan liittyvissä asioissa, ajettavuus sekä mukavuus mersu loisti. Volvo toisaalta sai erityismaininnan huokeudestaan. Melusta, josta myös täällä on keskusteltu, voidaan mainittava, että pienemmillä nopeuksilla Volvo oli tasaväkinen, mutta nopeuden kasvaessa Volvon meluisuus kasvaa jyrkemmin.

      
  • Lainaus:
    02.02.2007 klo 22:43 Critical kirjoitti
    Viikolla kolahti luukusta uunituore Auto, Motor & Sport (D), nr 3/2007. Siinä erittäin mielenkiintoinen vertailu: Mersu E280 vastaan Volvo S80 3.2-koneella.

    Hyvin samansuuntaiseen lopputulokseen testissä on tultu kuin muissakin täällä esitetyissä testeissä: Mercedes korjasi potin ja piste-eroakin oli enemmän kuin 'muutama pojo'. Mersu kaappasi lähes 500 pojoa ja Volvo S80 jäi 470 pojon kantturoille. Huomattavaa oli, että 8 arvostelukierroksesta 6 meni mersulle. Erityisesti alustaan liittyvissä asioissa, ajettavuus sekä mukavuus mersu loisti. Volvo toisaalta sai erityismaininnan huokeudestaan. Melusta, josta myös täällä on keskusteltu, voidaan mainittava, että pienemmillä nopeuksilla Volvo oli tasaväkinen, mutta nopeuden kasvaessa Volvon meluisuus kasvaa jyrkemmin.


    Eikö Volvon olisi pitänyt saada 300 pistettä, jos se kerran on 3 tähden auto ja Mersu on 5 tähden auto? Noinhan niiden pisteiden olisi pitänyt mennä, kun nyt Volvo sai 94 % Mersun pisteistä. Joku tuossa matematiikassa mättää minun laskuoppini mukaan, vai olisiko sittenkin niin että autojen eroja ei tuon suuremmaksi saada edes saksalaisessa testissä.

    Mitä tulee tuohon Volvon meluun, niin ohessa on melumittaukset Ruotsin Automotorsportin testistä, joka on tämän keskusteluketjun avauksena ja siitä on jo linkkikin täällä esitetty. Audi on 3 dB muita meluisampi ja BMW, Lexus ja Volvo ovat mittauksessa tasoissa.

    Audi, BMW, Lexus, Volvo
    80 km/h 64 61 60 61
    100 km/h 67 65 65 65
    140 km/h 72 69 70 69

      
  • Lainaus:
    03.02.2007 klo 17:06 A-utoilija kirjoitti
    Eikö Volvon olisi pitänyt saada 300 pistettä, jos se kerran on 3 tähden auto ja Mersu on 5 tähden auto? Noinhan niiden pisteiden olisi pitänyt mennä, kun nyt Volvo sai 94 % Mersun pisteistä. Joku tuossa matematiikassa mättää minun laskuoppini mukaan, vai olisiko sittenkin niin että autojen eroja ei tuon suuremmaksi saada edes saksalaisessa testissä.


    Voi onko se noin vaikeaa ? Koeta nyt ymmärtää, että kyllä Volvo S80 on hyvä auto ! Nuo muutama kymmenen pistettä juuri kertovat, että rahaa tarvitaan lisää, jotta päästään huipputulokseen. Myöskään kompromisseja ei sallita (kuten esim. Fordilla konsernin laajuinen jaettu pohjalevy monen mallin,mondeo, s80, s-max, etc. välillä). Edelleenkin Volvon s80:n tulos riittää monelle ja kun siihen yhdistetään huokeus, niin myynti käy Suomessa ! Maailmanlaajuisesti myyntimäärät ovat S80:n suhteen varsin mitättömiä.

    Tässä ollaan nyt a-utoilijalle esitetty lukematon määrä testituloksia(saksa, englanti jopa ruotsi), jotka on kaikkien luettavissa ja joissa Volvo S80 ei ole kärkeä hätistellyt, silti se on pärjännyt tyydyttävästi ja aina mainitaan S80:n huokeus suureksi plussaksi. Näistä ERO syntyy ja jyvät varisee akanoista.

      
  • Lainaus:
    03.02.2007 klo 18:18 Critical kirjoitti



    Voi onko se noin vaikeaa ? Koeta nyt ymmärtää, että kyllä Volvo S80 on hyvä auto ! Nuo muutama kymmenen pistettä juuri kertovat, että rahaa tarvitaan lisää, jotta päästään huipputulokseen. Myöskään kompromisseja ei sallita (kuten esim. Fordilla konsernin laajuinen jaettu pohjalevy monen mallin,mondeo, s80, s-max, etc. välillä). Edelleenkin Volvon s80:n tulos riittää monelle ja kun siihen yhdistetään huokeus, niin myynti käy Suomessa ! Maailmanlaajuisesti myyntimäärät ovat S80:n suhteen varsin mitättömiä.

    Tässä ollaan nyt a-utoilijalle esitetty lukematon määrä testituloksia(saksa, englanti jopa ruotsi), jotka on kaikkien luettavissa ja joissa Volvo S80 ei ole kärkeä hätistellyt, silti se on pärjännyt tyydyttävästi ja aina mainitaan S80:n huokeus suureksi plussaksi. Näistä ERO syntyy ja jyvät varisee akanoista.


    En halua tähän vääntöön sen enempää puuttua, mutta vähän kuitenkin. Kaikki te bemareita, mersuja yms. jumaloivat: KAIKKI AUTOT OVAT KOMPROMISSEJA. Jos Volvo saa jonkin komponentin kohdalla paremman hinta-laatu-suhteen käyttämällä Fordin kehitelmää kuin kehittämällä saman komponentin itse, sen kannattaa käyttää Fordilta tulevaa vaihtoehtoa. Tällä kompromissilla saavutetaan se, että jonkin toisen komponentin kehittämiseen saadaan lisää resursseja.

    Volvo on kompromissi, jonka on tehnyt ruotsalainen autonvalmistaja. MB ja BMW edustavat saksalaisten autonvalmistajien kompromisseja. Autonvalinta näiden vaihtoehtojen välillä riippuu siitä, minkälaisia kompromisseja arvostaa.

      
  • Lainaus:
    03.02.2007 klo 18:18 Critical kirjoitti
    Lainaus:
    03.02.2007 klo 17:06 A-utoilija kirjoitti
    Eikö Volvon olisi pitänyt saada 300 pistettä, jos se kerran on 3 tähden auto ja Mersu on 5 tähden auto? Noinhan niiden pisteiden olisi pitänyt mennä, kun nyt Volvo sai 94 % Mersun pisteistä. Joku tuossa matematiikassa mättää minun laskuoppini mukaan, vai olisiko sittenkin niin että autojen eroja ei tuon suuremmaksi saada edes saksalaisessa testissä.


    Voi onko se noin vaikeaa ? Koeta nyt ymmärtää, että kyllä Volvo S80 on hyvä auto ! Nuo muutama kymmenen pistettä juuri kertovat, että rahaa tarvitaan lisää, jotta päästään huipputulokseen. Myöskään kompromisseja ei sallita (kuten esim. Fordilla konsernin laajuinen jaettu pohjalevy monen mallin,mondeo, s80, s-max, etc. välillä). Edelleenkin Volvon s80:n tulos riittää monelle ja kun siihen yhdistetään huokeus, niin myynti käy Suomessa ! Maailmanlaajuisesti myyntimäärät ovat S80:n suhteen varsin mitättömiä.

    Tässä ollaan nyt a-utoilijalle esitetty lukematon määrä testituloksia(saksa, englanti jopa ruotsi), jotka on kaikkien luettavissa ja joissa Volvo S80 ei ole kärkeä hätistellyt, silti se on pärjännyt tyydyttävästi ja aina mainitaan S80:n huokeus suureksi plussaksi. Näistä ERO syntyy ja jyvät varisee akanoista.


    Se, että Volvoa vertaillaan Mersua, Bemaria, Audia, Lexusta tai muita vastaan jo kertoo, että Volvo hätyyttelee kärkeä. Miksi muuten Volvoa noita vastaan testattaisiin? Puhtaita vertailutestejä, joissa jokin tietty moottorikoko kustakin autoista on vertailussa keskenään on vielä aika vähän. Jokaisessa niistä, joissa Volvo on ollut mukana on erot olleet pieniä ja osa pisteytyksistä aina myös vertailijoiden makumieltymyksiä. Pohjolan oloissa on tehty vasta 2 testiä, joissa toinen oli mallistojen huipuista eli bensiini V8 malleista ja toinen mallistojen perusbensa-malleista. Perusbensamallien testissä Volvo oli toinen ja jätti taakseen BMW:n ja Mersun. Suomen autolehdet ei ole vielä edes Volvoa testanneet vertailutestissä. Mitä tuolla sitten on väliä onko tuollaisessa neljän auton testissä ensimmäinen vai viimeinen vaiko siltä väliltä? Tämän luokan autoa valitsevalle tuskin paljonkaan. Mm. TM kirjoitti ettei ottanut yhteen vertailutestiinsä Mersua mukaan, koska Mersun omistajat ei kuitenkaan autoa testien perusteella osta ja lehti on tässä varmasti oikeassa.

    Itsekin ostin Volvon ihan puhtaasti siksi, koska se miellyttää minua ominaisuuksiltaan eniten. Audin olisin saanut uutena halvemmalla ja olisin myös voinut ostaa BMW:n tai Mersunkin uutta Volvoa halvemmalla vähän käytettynä, mutta kun en halunnut. Ei Volvoa siis aina osteta sen edullisuuden takia, vaan siksi että se on monen mielestä paras vaihtoehto omiin tarpeisiin. Kompromisseja uudessa S80:ssä ei ole paljon tarvinnut ominaisuuksien suhteen tehdä, mutta yksi sellainen on pieni tavaratila. Volvo onkin sitten myös testien perusteella yksi parhaista ohjaamon ergonomialtaan, penkeiltään, ajettavuudeltaan uraisilla ja kaltevilla teillä erinomaisen suuntavakavuuden takia, äänieristys karkeilla teillä on ihan kärjen tuntumassa, jousitusmukavuus on kärjen tuntumassa ja Volvo saattaa olla turvallisuudeltaan jopa joukon paras, mutta sen vasta törmäystestit paljastaa. Talviautonakin Volvo on yksi parhaista, se mm. lämpenee erittäin nopeasti ja ESP ja luistonesto eivät ole yliholhoavia, kuten mm. mainittiin Mersun osalta tälle sivulle linkittämässäni testissä. Volvon valot ovat erittäin hyvät ja kilpailijoista Audiin ei saa edes rahalla hyviä valoja.

    Taidetaan siis puhua tässä asiassa vähän eri asioista eli sinä vedät noista ulkomaisista Keski-Euroopassa tehdyistä autojutuista tai Volvon myynnistä karkeita johtopäätöksiä ja itse taas olen valinnut autoa omiin tarpeisiin ja myös koeajanut autoja valinnan tueksi. Eli tästä yhtälöstä on mahdotonta päästä mihinkään kompromissiin ja sinä saat pitää omat päätelmäsi ulkomaisista testeistä ja itse taas pidän omat päätelmäni ja tästä asiastahan on aika turha enempää väitellä.

      
  • Tähän vääntöön lainaan Mobilistin pääkirjoitusta, joka soveltuu mielestäni uusiinkin autoihin ja meidän valintoihin:

    "Oman ajoneuvoharrastuksen suuntaan vaikuttavat monet asiat. Usein mielenkiinnon kohteiden karkea paaluttaminen tapahtuu jo hyvissä ajoin ennen ajokortti-ikää. Varsinaiset syyt alkuperäiseen suuntautumiseen saattavat olla ihmisille itselleenkin enemmän tai vähemmän hämärän peitossa. Se ei kuitenkaan estä monia meistä - vielä aikuisina ihmisinä - suhtautumaan pilkalla ja ylenkatseella sellaiseen kalustoon, joka ei omaa sydäntä lämmitä"

      
  • Lainaus:
    03.02.2007 klo 22:19 A-utoilija kirjoitti
    Pohjolan oloissa on tehty vasta 2 testiä...


    Uskotaan kyllä, että olet hyvin tyytyväinen valintaasi a-utoilija, lisäksi sait uuden auton samaan hintaan kuin olisit joutunut maksamaan käytetyistä BMW:stä tai Mersuista, eli säästit selvää rahaa ja tyydyit huokeaan Volvoon. Eikä siinä mitään pitkiä perusteluja ja selittelyjä sinun tarvitse antaa. Tyydy autoosi.

    Testeistä puheen ollen, koskien pohjoismaisia, joudun valitettavasti jälleen kerran osoittamaan väitteesi vääräksi. Et kai vaan ihan tarkoituksella 'unohtanut' tätä ruotsalaista Teknikens Världin, nro 16/2006 testiä (16 sivua), jossa vertailtiin ruotsissa valmistettuja autoja. Mentäisiinkö heti lopputuloksiin ? ,-)

    Voittaja ei ole uusi Volvo S80, valitettavasti, vaan se käytännössä jakoi jumbosijan Saab 9-5:n kanssa. Tulos tukee sitä, että myös ulkomaiset lehdet arvioi nämä kaksi autoa hyvin saman arvoisiksi. Mielenkiintoista sinänsä kun huomioi, että 9-5 on samaa generaatiota kuin edellinen S80, entä sitten kun uusi Saab 9-5 julkistetaan ensi vuonna ? Tämän vertailutestin kärki olikin Volvo V70 ja Saab 9-3.

    Tässä yhteenvetoa siitä mikä pudotti S80:n ruotsalaislehden kärkikahinoista: "Riktningsstabiliteten påverkas av ojämnheternä och föraren får korrigera lite grand med ratten mest hela tiden. Komforten är bra, men inte överdrivet bättre än hos övriga finalister. Stolarna har för korta dynor OCH DESSUTOM SAKNAR EN SMART FINESS som ofta återfinns i TYSKA VAGNAR."

    Ja erään koeajajan haastattelu: "Dålig riktningstabilitet plus en förarstol med korta dyna spär på. SORRY, MEN JAG HADE VALT EN TYSK I STÄLLET".

    Kerro jos tarvii suomentaa...
    :wink:

      
  • Mielenkiintoista! Itsekkin olen tykästynyt tiettyihin autoihin, mutta kun minua pyydetään vertaamaan onko ko. merkki parempi kuin esim. tuo toinen merkki, niin olen jäävi vastaamaan! Ketkä ovat ko. asiasta varmoja, eli tämä merkki on parempi, niin siitä vaan! Varmaan on paremmat aistit kuin allekirjoittaneella?

    Olisi muuten mielenkiintoinen testi se, että laitettaisiin logot piiloon tai väärä logo toiseen autoon! Voisi olla, että Tojo Bemarin logolla saisi paremmat pojot kuin ilman sitä? Ja vastaavasti toisinpäin!

    TEKNIIKAN MAAILMA: tässä olisi teille testi-idea, joka saattaisi toimia!!!

      
  • Lainaus:
    04.02.2007 klo 00:31 Rampe2 kirjoitti
    Mielenkiintoista! Itsekkin olen tykästynyt tiettyihin autoihin, mutta kun minua pyydetään vertaamaan onko ko. merkki parempi kuin esim. tuo toinen merkki, niin olen jäävi vastaamaan!


    Niinpä. Saattaapi myös A-utoilija olla ihan hieman 'jäävi' osallistumaan tähän kun kerta Volvo S80:llä päästelee. Ja kun jäävi on, niin ehkä on myös vähän jääräpäinen omissa kannoissaan. :wink:

      
  • Lainaus:
    04.02.2007 klo 00:18 Critical kirjoitti
    Lainaus:
    03.02.2007 klo 22:19 A-utoilija kirjoitti
    Pohjolan oloissa on tehty vasta 2 testiä...


    Uskotaan kyllä, että olet hyvin tyytyväinen valintaasi a-utoilija, lisäksi sait uuden auton samaan hintaan kuin olisit joutunut maksamaan käytetyistä BMW:stä tai Mersuista, eli säästit selvää rahaa ja tyydyit huokeaan Volvoon. Eikä siinä mitään pitkiä perusteluja ja selittelyjä sinun tarvitse antaa. Tyydy autoosi.

    Testeistä puheen ollen, koskien pohjoismaisia, joudun valitettavasti jälleen kerran osoittamaan väitteesi vääräksi. Et kai vaan ihan tarkoituksella 'unohtanut' tätä ruotsalaista Teknikens Världin, nro 16/2006 testiä (16 sivua), jossa vertailtiin ruotsissa valmistettuja autoja. Mentäisiinkö heti lopputuloksiin ? ,-)

    Voittaja ei ole uusi Volvo S80, valitettavasti, vaan se käytännössä jakoi jumbosijan Saab 9-5:n kanssa. Tulos tukee sitä, että myös ulkomaiset lehdet arvioi nämä kaksi autoa hyvin saman arvoisiksi. Mielenkiintoista sinänsä kun huomioi, että 9-5 on samaa generaatiota kuin edellinen S80, entä sitten kun uusi Saab 9-5 julkistetaan ensi vuonna ? Tämän vertailutestin kärki olikin Volvo V70 ja Saab 9-3.

    Tässä yhteenvetoa siitä mikä pudotti S80:n ruotsalaislehden kärkikahinoista: "Riktningsstabiliteten påverkas av ojämnheternä och föraren får korrigera lite grand med ratten mest hela tiden. Komforten är bra, men inte överdrivet bättre än hos övriga finalister. Stolarna har för korta dynor OCH DESSUTOM SAKNAR EN SMART FINESS som ofta återfinns i TYSKA VAGNAR."

    Ja erään koeajajan haastattelu: "Dålig riktningstabilitet plus en förarstol med korta dyna spär på. SORRY, MEN JAG HADE VALT EN TYSK I STÄLLET".

    Kerro jos tarvii suomentaa...
    :wink:


    Huvittuneena täällä saa seurata mitä tämä palstan provokaattori seuraavana keksii. Nytpä tuli sitten mieleen poimia tuo hauska testi, jossa verrokit on vähän epätasaisia ja eri luokan autoja, kun mukana on Saab 9-3:sta Volvo S80:een. Volvolta on V8 AWD malli 18 tuuman renkailla ja V70 on D5 malli ja sitten verrataan kohtia "att agä" ja "att köpä" joissa S80-mallille annetaan 4/10 ja 3/10 ja V70 D5-mallille samoista kohdista 7 ja 6. Totta hemmetissä V70 D5-malli on halvempi ostaa ja ylläpitää kuin S80 V8 AWD. Sitten mukana on Saab 9-3 TiD, joka saa samoista kohdista 8 ja 8. Nuo kohdathan ne 80 pudotti lähes hännänhuipuksi ja myös Saab 9-3 TiD sai paremmat pisteet. Testiin uskoen kannattaa siis ehdottomasti ostaa Saab 9-3 Tid, koska se voitti Volvo S80:n.

    http://www.teknikensvarld.se/files/TV0616_sverigeresa_2.pdf

    Ja sitten seuraava provo... :smile:

      
  • Ja taas minä pääsen sanomaan, että ei ole mitään järkeä laskea pisteitä yhteen minkään autovertailun päätteeksi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit