TV2 Puskuri - Avensis vs. Insignia

166 kommenttia
«13456

Aikas kummastuneena katselin tuota Puskurin viime viikon autovertailua Toyota Avensis vs. Opel Insignia.



Ihan kiva ohjelma, mutta rahanarvoista tietoa auton ostajalle ja käyttäjälle tasan 0%. Taitaavat kaikki liikenneohjelmat siirtyä TopGear/VroomVroom -aikakauteen. Sehän se kerää katselijoita kun tv-yhtiöidenkin täytyy tuijottaa kannattavuuttaan.



Toivottavasti kukaan ei tuon ohjelman perusteella tee autovalintaansa. Itselläni on ollut molempia merkkejä yksi yksilö 90-luvulla ja täytyy sanoa, että ooppelikauppaan en ihan heti astuisi takaisin, vaikka laatu olisi taivaissa. Onneksi on muitakin merkkejä olemassa. Mieluummin Toyota, mutta onneksi ei tarvitse enää ajaa silläkään.



ps. Tässä kiva juttu miten Adam Opel yhdessä Ingolstadin miesten kanssa keksi autonsa merkin:



' Audin merkki tuli siitä, kun yksi ympyrä merkitsee sitä, että auto kestää suurinpiirtein 100.000 km ja Audin arveltiin siis kestävän noin 400.000 km.



Ooppeli lähti tekemään samantyylistä merkkiä auton keulalle, ensin yksi ympyrä ja siis 100.000 km kestävyys mielessä, mutta tultiinkin toisiin aatoksiin. Paskat tämä ei kestä edes sitä 100.000 km:a ja siitä tuo ylipyyhitty ympyrä on muistuttamassa vieläkin ooppelisteja.'



  
  • Onneksi sentään nimimerkki SportShift antaa meille arvokasta tietoa uusiin autoihin liittyen tällä asiapitoisella keskustelunavauksellaan. Olisit tosin voinut vielä mainita hauskan jutun siitä miten kaikista autoista tulee vanhana ooppeleita.

      
  • Juu. Aika monta kertaa on asiakkailta saanut kuulla samaa "asiantuntevaa" kommenttia kuin nyt tuossa aloittajalla."Mulla oli yks voorti/ooppeli/mikänytlie joskus vuonna miekka ja kirves, enkä enää ikinä osta sen merkkistä autoa".



    Ei tuon typerämpää enää voi olla.... :lol:

      
  • Niinpä niin, kai SportShift tiedät, että ne audin rinkulat on auto-unionin neljä osakasta, eli Audisi on DKW:n perillinen :lol:



    Mitä tuosta Puskuri-ohjelmasta nyt itketään.

    Eikö Opeli voi voittaa Toyotaa? Kyllä voi ja kevyesti, jos nyt joku lähtee niitä tosissaan vertailemaan. Taitavat vaan tällä hetkellä kilpailla aivan eri tyylisistä asiakkaista.

      
  • Jos joku ei katsonut ohjelmaa ja haluaa nähdä sen, löytyy se täältä:



    ttp://areena.yle.fi/toista?quality=hi&id=2045102

      
  • Varmaan ehkä ymmärsitte, että tuo juttuni oli vitsi aivan kuin tuo Puskuri -ohjelmakin. Ja tässä vielä jatkoa... uskokaa tai ette... :tongue:



    Kyllähän Ooppeli voi voittaa testejä ja vertailuja jne. Ja on niitä voittanutkin roppakaupalla esim. juuri tuolloin 90-luvulla, jolloin tiesi jo etukäteen, että Astra, Vectra tms. voittaa vertailut, jos vain on mukana. Kauppa kävi kuin siimaa ja niin kävi myös korjaamoillakin, kun 'lastentauteja' 5 vuotta vanhasta mallista paikkailtiin...



    En edes viitsi kertoa millaisia vikoja oli tuolloin 1-5 vuotiaassa obeliskissa, voisitte joutua häpeään... Kun joku auto jättää noin lähtemättömän vaikutuksen niin ihmeitä pitää tapahtua, että viitsii sellaisia vielä katsella myöhemminkään.



    Varmaan tämä uusi Insignia on ihan toista maata - ja toivottavasti onkin. Oli jo aikakin Russelsheimista saada edes jonkinlaista laatua.



    Onneksi ei tarvitse ajaa samanmerkkisellä autolla koko ikäänsä. Ihmettelen vain niitä, jotka eivät Ooppelista pääse eroon...



    ps. En muuten omista Audia... :grin:

      
  • Olipa asiallinen vertailu, missä kevyellä huumorilla höystettynä löydettiin, se SELVÄSTI parempi vaihtoehto, eli LÄNSI-EUROOPAN tällä hetkellä myydyin ylemmän keskiluokan sedan auto - Opel Insignia. Meillä täällä ITÄ-EUROOPASSA taas tuo köyhempi vaihtoehto, eli Avensis on kansan suosikki, mutta väliäkös sillä.



    Tuosta ohjelmasta jos anjovis kuskit nyt ottaa herneet nokkaan, niin heikosti on asiat :smile:

      
  • Tuskin se opel itsekään on kieltänyt sitä asiaa, että välillä laatu oli todellakin surkeaa. Käsittääkseni nyt tähän insigniaan on uusittu käytännössä koko laadunvalvontaan liittyvä ketju, eli kaikki on pistetty uusiksi. Totta kai se vie oman aikansa ennenkuin menetetty maine palautuu, mutta toisaalta ainakin kollegalla olleet opelit on raskaassa hommassa pelanneet hyvin, eli ainakin yksi tyytyväinen opel-kuski on todistettavasti olemassa !! :wave:

      
  • SportShift:

    Aikas kummastuneena katselin tuota Puskurin viime viikon autovertailua Toyota Avensis vs. Opel Insignia.

    Ihan kiva ohjelma, mutta rahanarvoista tietoa auton ostajalle ja käyttäjälle tasan 0%. Taitaavat kaikki liikenneohjelmat siirtyä TopGear/VroomVroom -aikakauteen. Sehän se kerää katselijoita kun tv-yhtiöidenkin täytyy tuijottaa kannattavuuttaan.

    Toivottavasti kukaan ei tuon ohjelman perusteella tee autovalintaansa. Itselläni on ollut molempia merkkejä yksi yksilö 90-luvulla ja täytyy sanoa, että ooppelikauppaan en ihan heti astuisi takaisin, vaikka laatu olisi taivaissa. Onneksi on muitakin merkkejä olemassa. Mieluummin Toyota, mutta onneksi ei tarvitse enää ajaa silläkään.

    ps. Tässä kiva juttu miten Adam Opel yhdessä Ingolstadin miesten kanssa keksi autonsa merkin:

    ' Audin merkki tuli siitä, kun yksi ympyrä merkitsee sitä, että auto kestää suurinpiirtein 100.000 km ja Audin arveltiin siis kestävän noin 400.000 km.

    Ooppeli lähti tekemään samantyylistä merkkiä auton keulalle, ensin yksi ympyrä ja siis 100.000 km kestävyys mielessä, mutta tultiinkin toisiin aatoksiin. Paskat tämä ei kestä edes sitä 100.000 km:a ja siitä tuo ylipyyhitty ympyrä on muistuttamassa vieläkin ooppelisteja.'




    Parempi oli Puskurinkin vertailu, kuin sinun ikivanhaan "tietoon" perustuva ennakkoluuloinen purnauksesi.



    Kyllä se fakta on, että Avensis on monella alueella kirkkaasti jäljessä Insigniaa. On myös totta, että Opel on viimevuosina panostanut laatuun ja sen nostamiseen.



    Tiedätkö miten paljon pari vuotta sitten oli Avensiksen D4D CleanPower dieselissä ongelmia ? Niitä on paukkunut alle 100tkm lukemilla, huollossa on saanut asua ja teho on voinut kadota aivan ilman mitään selitystä. Ja ongelmasta johon syytä ei meinannut löytyä, paisui varsin suuri, Tuulilasikin siitä kirjoitti. Opelinkin dieselit ovat olleet selvästi huolettomampia. Joten mihin ikivanhaan tietoon tämä Insignian mollaus perustuu? Toyotan omatkin "uudet" jutut ovat joskus menneet täysin päin mäntyä.



    Etenkin muotoilu, Opelilta kyllä erinomainen suoritus, minusta hienoa että edes jotkut valmistajat osaavat vielä muotoilla autonsa kunnolla. Avensis on muotoilultaan samaa roskaa, kuin muukin Toyotan tämän päivän mallisto, Hiace niistä ylivoimaisesti järkyttävin. Toyota oli aikanaan tyylikäs, mutta nykymallisto on kyllä ruma.



    Opel on myös laittanut paljon mielenkiintoista tekniikkaa ja hienoja koneita tarjolle. Toivottavasti Insignia tekee sen Opelille, minkä Mazda 6 aikanaan teki Mazdalle, eli nostaa sen taas varteenotettavien valmistajien joukkoon.



    Ei pidä olla niin mahdottoman ennakkoluuloinen ja pohjata kaikkea tietoaan ikivanhaan. Autot, valmistajat ja mallit muuttuvat.

      
  • -Z-:

    Olipa asiallinen vertailu, missä kevyellä huumorilla höystettynä löydettiin, se SELVÄSTI parempi vaihtoehto, eli LÄNSI-EUROOPAN tällä hetkellä myydyin ylemmän keskiluokan sedan auto - Opel Insignia. Meillä täällä ITÄ-EUROOPASSA taas tuo köyhempi vaihtoehto, eli Avensis on kansan suosikki, mutta väliäkös sillä.

    Tuosta ohjelmasta jos anjovis kuskit nyt ottaa herneet nokkaan, niin heikosti on asiat :smile:




    No miksi nyt aloit tällaista vastakkainasettelua väsäämään. :smile: Myönnettäköön, että Suomalaiset ovat ehkä ennakkoluuloisia autojensa kestävyydestä, tosin voi johtua siitä, että täällä ajetaan autot aika tavalla "loppuun" vrt. useaan muuhun maahan. Jossain maassa joku voi pitää 150 000 ajettua autoa jo kuluneena ja pelätä että joku paikka kohta leviää. Täällä taas jotkut käyttävät 500 000 ajettua autoa käyttöautona.



    Suomalaisten autokanta on ehkä kesmimääräistä selvästi vanhempi.

      
  • Avensis on kyllä käyty ajamassa, ja täytyy sanoa että en ymmärrä miksi se on niin suosittu. Okei siis ajettavuus oli ihan hyvä, meni suoraan ja kevyt käännellä. 1,8-litrainen oli kovista teholukemistaan huolimatta aika hengetön. Voimakkaampia bensakoneita Toyota kaipaisi, sillä kaksilitrainen tuskin tuo vielä suurta parannusta. Sisustus oli muovinen ja halvan oloinen. Takapakkia on otettu edellisestä mallista. Kai se on sitten se vähävikaisuus ja melko edullinen hinta mitkä ajavat ihmiset tojokauppaan. Autona tuo ei ole luokassaan kovinkaan hyvä.

      
  • Kertokaapa nyt mitä siinä Insigniassa on sellaista, mitä ei ole muissa autoissa ? Muotoilu ei ole erikoista - farkku muistuttaa hyvin paljon Audi A4:sta tai Citroen C5:sta. Kaikki autot ovat nykyään samanlaisia.



    Avensis tai Insignia samanlaisia tuulitunnelissa muotoiltuja molemmat.

    Kylkilinjan pokaukset 'Inssissä' on samaa mitä Seat esitteli jo viisi vuotta sitten.



    Onko siinä Insigniassa esim. nelivetoa saatavilla ? Onko siitä olemassa hybridimallia tai muuta kuin bensa/diesel -versioita?



    Siis ei mitään uutta ... :sleepy:

      
  • Kai se on sitten se vähävikaisuus ja melko edullinen hinta mitkä ajavat ihmiset tojokauppaan.



    Ja kulutus. Nuo aven uudet bensakoneet ovat todella pieniruokaisia. Ainoastaan volkkarin TSI:t pääsevät samoihin lukuihin.



    Omasta mielestäni uusi Avensis on ihan hienon näköinen. Jos noista kahdesta pitäisi valita päätyisin kuitenkin ehdottomasti Insigniaan.



    Matti-:



    Opelilla on kyllä mallistossa ollut jo pitkään aika päteviä malleja. Zafira on kelpo tila-auto ja esimerkiksi Corsa on aika etevä pikkuauto. Edellinen Vectra ei sen sijaan mikään huikaiseva esitys ollut, eikä ole tämä Antarakaan.

      
  • SportShift, oletko käynyt ajamassa molemmat, Insignian ja Avensiksen? Onhan Insigniaan nelivetoa tarjolla ja vieläpä eLSD perälukolla. Avensikseen ei ole nelikkoa. Oletkos katsonut Insignian koneita ? Aika vakuuttavia nekin. Muuta uutta(Opelilta) on linjakas muotoilu ja erilaiset pikku jutut kuten älykkäät valot ja liikennemerkkijutut. Mitä niin uutta ja mullistavaa tarvit vakuuttuaksesi? Onko Toyota muka esitellyt tällaista sitten viimevuosina ?



    Simppa-:

    Olenko väittänyt ettei ole ollut, mikä ihmeen hyökkäys tämä nyt on? Kyllä silti on Opelilla asiat olleet viimevuosina huonosti, myynti on ollut alhaista ja nyt pulju on GM:n jättämänä kohta ehkä konkurssin partaalla. Toivottavasti Insignia saa sen jälleen nousemaan? En nyt tiedä mikä niin erityistä Zafirassa on tila-autoksi. Mitsubishi Grandiksessa olisi enemmän tilaa, tyyliä ja ajettavuutta. :xmas:

      
  • Matti:



    Opelinkin dieselit ovat olleet selvästi huolettomampia.



    Jep jep...



    Onhan se huoletonta aina kun konelämpisi niin sillä ei tarvinnut ajaa ollenkaan. Näin omassa 2vuotta vanhassa vectrassa aikanaan.



    Nuo insignian bensakoneet näyttävät olevan edelleen samoja vanhoja ecotökki koneita kuin b-vectrassa, joten ei herätä juurikaan omistamisen hakua moiset viritykset.



    Onhan niissä tojon d-cat koneissakin ollut omat tautinsa, tosin korjaus keino löytyi n.6kk kuluessa. Opelin lastentautien korjaukseen on nyt kulunut aikaa 14vuotta (95 tuli b-vectra)ja nyt jo kuitenkin valoa tunnelin päässä!

      
  • Ryne:

    Matti:
    Nuo insignian bensakoneet näyttävät olevan edelleen samoja vanhoja ecotökki koneita kuin b-vectrassa, joten ei herätä juurikaan omistamisen hakua moiset viritykset.




    No eivät todellakaan ole samoja koneita. Tässä tulee taas esille se, kuinka pihalla nämä Opelin arvostelijat ovat.



      
  • Pihalla ollaan ooppeleista ! Se myönnetään ja halutaan ollakin. Minun Insignia kokemus rajoittuu ainoastaan tuohon Puskuri -ohjelmaan, missä jollakin jätski- ja mutu-testillä saatiin ooppeli paremmaksi.



    Mieluusti odotan 100.000 km kestotestiä molemmista Avensis ja Insignia. Ja katsotaan sitten kumpi on auto ja kumpi jotain muuta. Saattaa olla että uusia ooppeleita ei enää edes tehdä kun eka Insignia on saavuttanut 100.000 km.



    :grin:

      
  • juuso01:

    Kai se on sitten se vähävikaisuus ja melko edullinen hinta mitkä ajavat ihmiset tojokauppaan.




    Vähävikaisuus kyllä, mutta "melko edullinen" ei pidä paikkansa mielikuvani mukaan. Tai mihin sitten vertaat?



    Taitaa olla tuo vanha klisee jäänyt päälle tältä osinkin. Niitähän näyttää riittävän milloin mihinkin tarpeeseen eri merkeille.



    Tuo on aina yhtä mielenkiintoinen tämä sisustuksen "muovisuus ja halvan näköinen" -vertaus....



    Jos ketä nyt kiinnostaa, niin mielestäni Insignia vetää lievästi pidemmän korren ulkonäkönsä puolesta Avensiksen sedaniin verraten. Lievästi siksi, että etuviistosta katsottuna autot ovat keskipilarista taaksepäin kuin kaksi marjaa. Kokeilkaapa peittää kuvista keula... Sukunäkö tulee sitten keulalla esiin paremminkin ja suoraan takaa Insignia on selvästi linjakkaampi.

      
  • Kappas kun kirjoittelit sopivaan aikaan. No edullisuudella tarkoitin sitä että pienemmillä koneilla tuon saa aika halvalla kaupasta pihalle. Hintahaitari on laaja ja kalliimmat menevätkin yli 40t€, mikä on Avensiksesta aika hurja summa. Tuo muovisuus nyt vaan hyppäsi silmille, kun Aven noin kuukausi sitten ajoin. Vaikutti siltä että jostain on ollut pakko säästää, ja nyt on säästetty kojelaudassa. Ajotietokone ja muut näytöt myös karuja.

      
  • simppa:

    Ja kulutus. Nuo aven uudet bensakoneet ovat todella pieniruokaisia. Ainoastaan volkkarin TSI:t pääsevät samoihin lukuihin.




    Matti-:

    Oletkos katsonut Insignian koneita ? Aika vakuuttavia nekin.




    Tässä vertailutietoa pienimmästä moottorista:



    Polttoaine/CO2/Kulutus/Iskutilavuus/Teho/Vaihteet/Hlöluku/Vetotapa/Korimalli/Kok.massa



    Opel Insignia 4-ov Edition 1,6 Ecotec 85kW/115hv M6:

    Bensiini/177/7.5/1598/85/Man. 6/5/Etuveto/Sedan/2020



    Toyota Avensis 1,6 Valvematic Linea Sol 4ov:

    Bensiini/152/6.5/1598/97/Man. 6/5/Etuveto/Sedan/1950



    Volkswagen Passat Sedan Comfortline 1,4 TSI 90 kW DSG-automaatti:

    Bensiini/152/6.4/1390/90/Aut. 7/5/Etuveto/Sedan/2020



    Insignian kulutus on litran suurempi ja näin ollen päästöt 25g/km suuremmat.

      
  • juuso01:

    No edullisuudella tarkoitin sitä että pienemmillä koneilla tuon saa aika halvalla kaupasta pihalle. Hintahaitari on laaja ja kalliimmat menevätkin yli 40t€, mikä on Avensiksesta aika hurja summa. Tuo muovisuus nyt vaan hyppäsi silmille, kun Aven noin kuukausi sitten ajoin. Vaikutti siltä että jostain on ollut pakko säästää, ja nyt on säästetty kojelaudassa. Ajotietokone ja muut näytöt myös karuja.




    Edullisin alkaen-malli, jonka kummastakin löysin:



    Sedan Anjovis:

    1.6 Valvematic Linea Terra 4ov 23750 €



    1,6 ECOTEC kw/115 hv Essentia 25900 €



    OK, onhan tuossa 2150 € hintaeroa. Mutta tunnettuahan on, että vasta varustelun jälkeen hinnasta selviää se karu totuus.

      
  • SportShift:

    Pihalla ollaan ooppeleista ! Se myönnetään ja halutaan ollakin. Minun Insignia kokemus rajoittuu ainoastaan tuohon Puskuri -ohjelmaan, missä jollakin jätski- ja mutu-testillä saatiin ooppeli paremmaksi.

    Mieluusti odotan 100.000 km kestotestiä molemmista Avensis ja Insignia. Ja katsotaan sitten kumpi on auto ja kumpi jotain muuta. Saattaa olla että uusia ooppeleita ei enää edes tehdä kun eka Insignia on saavuttanut 100.000 km.

    :grin:




    Alkulämmittelynä sinunkin kannattaa tutustua Auto-Bildin 200.000 km testiin jossa oli testattavina Opel Astra diesel ja VW Golf. Lehti oli testiextran nimellä ja ilmestyi loppusyksystä 2008.

      
  • SportShift:

    Kaikki autot ovat nykyään samanlaisia.
    Siis ei mitään uutta ... :sleepy:




    Kuis ollakaan:



    http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/kialta-uusi-edustusauto



    Eli joo-o, tällaisia nämä nykytrendin autot ovat, aikalailla samasta muotoiluputkesta tulevat, eri aikakausina. :wink:

      
  • Perskules Kumppani ehti ensin...



    Tuo Kian 'edustusauto' on kuin ilmetty Insignia. Eli onko käyty samoilla apajilla - muistatteko Opel Antara / Chevy Captiva ....



    :sleepy:

      
  • Bertone:



    No eivät todellakaan ole samoja koneita. Tässä tulee taas esille se, kuinka pihalla nämä Opelin arvostelijat ovat.





    No höpö höpö!



    Tässä edessäni on vm.2001 astran manuaali ja siinä seuraavaa: esim.1.8litranen kone 175nm/140hv, sylinterin halkaisija 80,5mm ja iskunpituus 88,2mm ja puristussuhde 10,5:1. Arvaa minkälaiset arvot "uudessa" insissä on?

      
  • Ryne:


    Tässä edessäni on vm.2001 astran manuaali ja siinä seuraavaa: esim.1.8litranen kone 175nm/140hv, sylinterin halkaisija 80,5mm ja iskunpituus 88,2mm ja puristussuhde 10,5:1. Arvaa minkälaiset arvot "uudessa" insissä on?






    Olisipa kiva nähdä tuo "manuaali", koska tuollaista konetta ei Astra G:ssä ole. 140hv kone tuli saataville vasta Astran H-malliin vuonna 2006. Tämä nykyinen 1.8 on siis vasta muutaman vuoden ikäinen ja se korvaantuu 2010 alkaen 1.4 turbolla, mikäli GM:n toiminta jatkuu.

      
  • Bertone:

    Ryne:

    Tässä edessäni on vm.2001 astran manuaali ja siinä seuraavaa: esim.1.8litranen kone 175nm/140hv, sylinterin halkaisija 80,5mm ja iskunpituus 88,2mm ja puristussuhde 10,5:1. Arvaa minkälaiset arvot "uudessa" insissä on?



    Olisipa kiva nähdä tuo "manuaali", koska tuollaista konetta ei Astra G:ssä ole. 140hv kone tuli saataville vasta Astran H-malliin vuonna 2006. Tämä nykyinen 1.8 on siis vasta muutaman vuoden ikäinen ja se korvaantuu 2010 alkaen 1.4 turbolla, mikäli GM:n toiminta jatkuu.




    Täältä löytyy manuaali:

    http://rapidlibrary.com/index.php?q=opel+astra+manual+sedan+2001



    Täällä lisätietoja:

    http://www.astraownersclub.com/vb/forumdisplay.php?f=155

      
  • En jaksanut rekisteröityä tuonne saitille manuaalia varten, mutta tässä linkki artikkeliin 1.8 litraiseen koneeseen liittyen. Uusi kone tuli ensin Zafiraan kesällä 2005 ja muihin Opeleihin 2006 aikana.



    http://www.greencarcongress.com/2005/03/gm_opel_introdu.html

      
  • Ryne:


    Onhan se huoletonta aina kun konelämpisi niin sillä ei tarvinnut ajaa ollenkaan. Näin omassa 2vuotta vanhassa vectrassa aikanaan.




    Et vissiin lukenut viestiäni yhtään ??!?!? Enkö juuri painottanut, ETTÄ EI MITÄÄN IKIVANHOJA ROMUJA joilla ei ole mitään tekemistä tämänpäivän opeleiden kanssa, vaan parin vuoden vanhoja autoja, joiden dieselit kyllä ovat pelanneet kuin unelma. Toisin kuin parin vuoden vanhojen tojojen dieselit.



    Ryne:


    Onhan niissä tojon d-cat koneissakin ollut omat tautinsa, tosin korjaus keino löytyi n.6kk kuluessa. Opelin lastentautien korjaukseen on nyt kulunut aikaa 14vuotta (95 tuli b-vectra)ja nyt jo kuitenkin valoa tunnelin päässä!




    Ei löytynyt korjausta Aven CleanPowereihin todellakaan 6kk:n kuluessa! Ja sama se silti on, ei asiakkaat ole tarkoitettu testaajiksi.

      
  • Tässä tietoa opelin 1.8 koneista.

    Esim.

    Opel Astra F. 1991–1997 koneita

    C18NZ 66 kW (90 hv) @ 5400 r/min,

    C18XEL Ecotec 85 kW (116 hv)

    X18XE Ecotec 85 kW (116 hv)

    C18XE 92 kW (125 hv) @ 5600 r/min



    Opel Astra G 1998–2004

    R4 X18XE1/C18SEL/Z18XEL (1998-2000) 85 kW (115 hv) @ 5400 r/min

    R4 Z18XE (2000-2004) 92 kW (125 hv) @ 5600 r/min



    Opel Astra H 2005

    1.8 L (1796 cc): DCVCP, 80.5 mm (3.17 in) bore, 88.2 mm (3.47 in) stroke, 10.5:1 compression, 140 hp (103 kW) and 129 ft·lbf (175 Nm) of torque.



    Kaikki Family 1 Ecotec mallit 1.8 L (1796 cc): 80.5 mm (3.17 in) bore, 88.2 mm (3.47 in) stroke, 10.5:1 compression, 115 hp (85 kW), 122 hp (90 kW) or 125 hp (92 kW) and 123 ft·lbf (167 N m) of torque.



    ja kaikki A variant of 1.8L Family 1 engine featuring Euro IV compliancy, DCVCP (Double Continuous Variable Cam Phasing technology, a variant of VVT) and integrated catalytic converter, entered production in Spring 2005.



    1.8 L (1796 cc): DCVCP, 80.5 mm (3.17 in) bore, 88.2 mm (3.47 in) stroke, 10.5:1 compression, 140 hp (103 kW) and 129 ft·lbf (175 Nm) of torque.



    Eli kyllä nykyinen 1.8 16v kone on vuodelta 2005.

      
  • http://www.worldcarfans.com/9090331.007/opel-insignia-opc-on-the-nrburgring



    Tuossa tuleva malli, jossa ainakn on mielenkiintoinen moottori. Samoin nämä kaksilitraiset deselit (110/130/160hp) on uusi, kuin myös 1,6 bensaturbo ja 190hp tuplaturbo diesel. Jos joku 1.8 alkaen moottori on jo aikanaan hyväksi havaittu ja edelleen mallistossa saatavilla, niin onko se huono asia?

    Tuo Penteleen 1.6 litraisten vertailu kulutuksen suhteen on hakemalla haettu. Tuskin kukaan järkevä ostaa tuon kokoista autoa sellaisella moottorilla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit