BMW Z4=kiva lelu
Chevrolet Cruze=sama pohja kuin tulevassa astrassa vanhat koneet, näyttää kuvissa ihan hyvältä,hinta ratkaisee...
Citroen C3 Picasso=jollain tavalla hieno mutta tämä luokka ei sytytä (soul/urban cruiser...)
Ford Ka= fiat 500 toisella kuorella
Honda Insight=menestys riippuu priuksen hinnasta
Hyundai i20=peruskulkine intiasta
Hyundai ix55=selkeästi halvempi kuin "prenium merkit" dieselit
Kia Sorento=ilmeisesti selkeä parannus edelliseen malliin?
Kia Soul=sama kuin c3
Land Rover Discovery IV=samanlainen uudistus kuin golf6...
Lexus RX450h=muotoilu ei sytytä,suht edullinen luokassaan
Mazda 3=näyttää hyvältä,bensa koneet vanhahtavia
Mercedes E-Class=jotenkin ei toimi muotoilu niin hyvin kuin c-sarjassa,farmari on paremman näköinen
Mitsubishi Colt=hyvä takuu...
Nissan 370Z=kaikilta osin parempi kuin 350z
Nissan Cube=legenda japanista... paras tuosta luokasta
Opel/Vauxhall Astra=näytää hyvältä ulkoa ja sisältä mikä on uutta opelilta
Peugeot 3008=paras pösö vähään aikaan
Porsche Panamera= hitto kun ei rahat riitä, ei taida uusia -78 voittoa
Renault Scenic=näyttää hyvältä mutta laatu???
Seat Exeo=olisi hiukan erikoista jos vanha a4 voittaisi
mutta selkeästi halvempi kuin uusi a4 ei huono ostos
Skoda Yeti=pienillä muutoksilla roomster saatu näyttämään hyvältä
Subaru Legacy=lokasuojien pullistukset näyttää oudoilta kuvissa, hinnoittelu jos pysyy edes lähes samalla tasolla menestyy
Suzuki Alto/Nissan Pixo=toinen intian ihme täsä listassa,halpa tulee hinta olemaan...
Toyota Avensis=jotenkin outo muotoilu edellinen farkku oli suht hieno...(tuleeko taksi suosikki kun saa tomaatin disukkaan )
Toyota iQ="prenium"hinnoittelu mielummin ayris
Toyota Prius=harmi kun tullut töpselistä ladattavaa mallia suoraan... hinta ratkaisee paljon
Toyota Urban Cruiser= mielummin nissan cube
Toyota Verso= parempi ostos kuin auris/corolla
Volkswagen Polo=näyttää hyvältä ja suht hyvät/uudet koneet
toivottavasti ei hinnoitella piloille...
finman:
En tiedä sitten kuinka kiva lelu tämä siiten lopulta on. Edellinen ainakin oli melko sieluton laite, eikä tämän malliuudistuksen mukanaan tuoma reipas lihominen lupaa hyvää. Jokatapauksessa aika tylsä auto ajatukseltaan. Pitkäkeulainen, taksia matalampi kaksipaikkainen auto, joita on nähty lukemattomia aikaisemminkin.
Toivottavasti ei ainakaan näin heppoisilla saavutuksilla voiteta palkintoa. Fiat 500 olisi sopinut voittajaksi paremminkin.
Halpa hybridi on ajatuksena kyllä sellainen juttu, mikä kuuluisi merkitä paljon. Hinta ja hydriditekniikan hyödyt ratkaisevat ratakisevat sitten sen, onko toteutus onnistunut.
Eräs automaailman mittatikuista. Ehkä kuitenkin jotenkin liian odotetun kaltainen saadakseen palkintoja.
Tämkin ennemmin kuin Z4, vaikka ei tässäkään mitään erikoisen oivaltavaa ole.
Tässä olisi aineksia toistaa 928:n voitto. Ominaisuuksien (ajettavuus, jousitusmukavuus, tilat, melu...) kehittämisessä ollaan testien perusteella onnistuttu loistavasti ja tekniikan puolelta löytyy mielenkiintoisia asioita.
Tilankäyttö on yksi alan isoimpia kysymyksiä. Toyotalle harvinaiseen tyyliin tässä on lähdetty rohkeasti tekemään jotain uutta ja erilaista. Ehdottomasti ansaitsee hyvän sijoituksen ja jopa voiton.
Pieni kulutus on yhä vain isompi juttu. Toivottavasti auto on muiltakin osilta paljon vanhaa mallia parempi.
Isoilta linjoiltaan umpitylsä tuote. Kuitenkin toteutus nostaa tämän varteenotettavaksi vaihtoehdoksi. Auto joka nostaa pikkuautojen ominaisuudet täysin uudelle tasolle. Eikä tämä koske ainoastaan voimalinjaa.
onks tämä se jenkkipainotteinen kilpailu, viime vuonnahan sen voitti "uusi" golf...
Aika kovia näkemyksiä finmanilla. Esimerkiksi Ka ja 500 ovat erilaiset autot myös ominaisuuksiltaa vaikka jakavatkin pohjalevy. Myös Yetiä on kehuttu aika paljon, jotkut brittilehdet ovat nostaneet sen parhaaksi Skodaksi, eli ei se mikään uudelleenmutoiltu Roomster ole. Disco IV kasvattaa ilmeisesti jälleen etumatkaansa kilpailijoihin, mutta on marginaalimalli ja näinä aikoina niin poliittisesti epäkorrekti, ettei menestystä tule. Uusi Polo on kaiken lukemani mukaan tosi kova vehje. Uudessa Z4:jässä on ilmesisesti lähdetty samalle bulevardisportti-linjalle kuin SLK mersussakin.
NHB:
Mikä ihmeen mittatikku E-mersu on? Ei ollut W211 eikä varsinkaan käsiin ruostuva W210 oikukkaine ajo-ominaisuuksineen millään muotota. S-sarja on mittatikku, ei E.
NHB:
Kuten HS koeajon yhteydessä kertoi: "Hybridin kulutusetu on olematon verrattuna esimerkiksi Honda Jazziin (6,3 l /100 km ja 149 g/km) tai Honda Accord 2.2 dieseliin (5,5 l ja 146 g/km)."
Minusta hybriditekniikka tarvitsi kokonaan sähkökäytön mahdollisuuksien parantumista ja selvästi pienempää kulutusta. Monista malleista saatavat ns. green-mallit saavat jo yhdistetyiksi kulutuksiksi nelosella alkavia lukuja ollen tekniikaltaan varsin perinteisiä.
GTAm:
ei ole sama, unohtui laittaa euroopassa...
Teet tässä mielestäni kaksi "klassista" virhettä. Vertaat jonkun Ekomallin ilmoitettua kulutusta Insightin jossain testissä mitattuun kulutukseen. Toinen juttu on se, että nämä dieselmoottoriset ekomallit ovat poikkeuksetta käsivaihteisia kun hybridit ovat automaattivaihteisia. Uskon tämän vaihteistoasian tarkoittavan sitä, että todellisuudessa hyvin harva tekee autovalintansa diesel-ekomallin ja hybridin välillä.
Jos Honda Insightia verrataan samankokoisiin, samanhintaisiin ja automaattivaihteisiin bensiini- tai dieselmoottorisiin kilpailijoihin niin Insightin tarjoama kokonaisuus on mielestäni hyvinkin kilpailukykyinen.
PS. Honda Insightin kojelauta on todella ruma.
TM testasi viime vuonna ekomalleja, mukana oli mm. Skoda Fabia Combi GreenLine ja Honda Civic -hybridi. Fabia voitti testin ollen tasapainoinen kokonaisuus ja mitattu kulutus oli testin pienin. Jos haluat lukea testin uudelleen, Hiilidioksidipäästöt = 110 g/km.
simppa:
kaikki tuo ekassa tekstis olevat on kirjoitettu nopeasti oli vahan aikaa...
luulen et tuo fiat500 ja ford ka jakavat paljon enemman kuin tuon pohjalevyn ja ford on tehnyt alustan osiin muutoksia jotka parantavat ajoominaisuuksia ja naita osia myøs fiat "lainaa" abart malliin ja molemmat tehdaan samassa tehtaassa puolassa...
taytyy tutkia oikein kun on aikaa tuota yetia,pituus on saman verran kuin roosterilla ja muutenkin naytaisi siita tehdylta versiolta, mutta vaatii lisa teknista tietoa, vermasti tulee suosittu jos hinta saadaan sopivaksi...
tuosta discosta olen lukenut etta olisi samanlainen uudistus kuin oli golfissa eli edistysta on tullut mutta onko niin paljon et uusi numero 4???
tuo e-mersu on jollain tasolla mittari vaikka ei niin suuri kuin s-malli,vikoja on vaikea tietaa etukateen...
toivottavasti pystytte lukemaan kun tyø koneesta puuttuu muutama aakkonen mita ei taalla kayteta...
Tätä juuri tarkoitin. Kuinka monta autokauppaa tullaan tänä vuonna Suomessa ratkaisemaan akselilla käsivaihteinen Skoda Fabia dieselfarmari vs. automaattivaihteinen Honda Civic hybrid-sedan? Tuskin ainuttakaan.
Jos Skodaan halutaan verrata niin oikeat vertailukohdat Insightiin nähden ovat
Skoda Octavia HB 1.4 TSI Elegance DSG Autom.
ja
Skoda Octavia HB 1.9 TDI DPF Ambiente DSG Autom.
Pidän kiinni siitä että Insight pystyy tarjoamaan kilpailukykyisen (ei välttämättä paremman) käytännön suorituskyvyn ja käytännön kulutuksen suhteen noihin malleihin verrattuna.
Finman:
Käypä oikeasti ajamassa nuo. Kyseessä on varsin erilaiset tuotteet, ja Fiat 500 on perusmallinakin parempi ajaa kuin Ka. Eikä tämä ole vaan minun mielipiteeni, vaan tulee lehdistön koeajoistakin aika hyvin ilmi.
Yeti varmastikin pohjaa Roomsteriin. Ei se silti tarkoita, että ne olisivat samat autot. Itse en ole Yetilla ajanut, mutta monet isot autolehdet ovat kehuneet kovastikin.
No onhan tuohon discoon tulleet muutokset melkoisen suuria. Sisusta kokonaan uusiksi, kaikki koneet uusiksi, jousitus uusiksi, ohjaus uusiksi, varusteluvaihtoehdot uusiksi... On tuo aika paljon enemmän kuin joku tyypillinen facelift, vaikka perusrakenne säilyykin samana. Voidaan mielestäni puhua ihan oikeutetusti uudesta autosta, vaikka ulkomuoto onkin lähes identtinen 3-mallin kanssa. Henkilöautoihin ei noin valtavia faceliftejä tehdä.
Miten E mersu on mittatikku? Itse en ymmärrä. S-sarjaa kyllä pidetään mittatikkuna, mutta E ei sitä ole ollut vuosikausiin. Ei W210 eikä W211.
simppa:
en tule varmaan ikinä ajamaan tuota ka:ta ja fiatistakin vain abart mallin kunnes sellainen tulee tänne ajettavaksi
syy on se etten vähäistä vapaa aikaani tule kuluttamaan ajamalla autoja mitkä eivät kiinnosta ostomielessä tai muuten ole kiinnostavia.
fiat on retro malli minin tapaan ja hinnoiteltu myös sen tyylisesti, ford tavallinen pikkuauto joka on tehty fiatin osista esim.moottorit ja he yrittivät saada siitä paremman alustan osalta muuttamalla osia , mitä on itse lukenut niin se on parempi ajaa kuin fiat.
mielelläni katson linkin missä on todettu fiat paremmaksi...
simppa:
joo positiivista textiä on siitä kirjoitettu...
simppa:
niin vertasin sitä golf 6 mistä on sanottu että olisi oikea numero olisi 5,5...
simppa:
imerkin imagon takia siihen on hyvä verrata
NHB:
finman:
NHB:
finman:
NHB:
finman:
NHB:
finman:
finman:
NHB:
finman:
meni aika sotkuksi tuo....
Eikös Vuoden Auto 2009 ollut Opel Insignia
finman vuoden auto 2010 ehdokkaat euroopassa listassa ihmetyttää muutama auto.
Sillä Vuoden Auto -ehdokkaaksi pääsevät uudet automallit, jotka ovat myynnissä vähintään viidessä Euroopan maassa ennen joulukuun 1. päivää ja joita on siihen mennessä valmistettu vähintään 5000 kappaletta. Uusi korimalli tai ns. facelift ei riitä ehdokkuuteen
mitkäs autot listassa ihmetyttää???
Aluksi listassa ihmetytti Chevrolet Cruze ja Opel / Vauxhall Astra, että ehtivätkö tulla myyntiin vielä tänä vuonna.
simppa:
Tämä uusi E on uudistunut luokassaan ikäänkuin ensimmäisenä. Kyllä tämä tulee toimimaan mittatikkuna niin Audille kuin Bemarillekin siinä vaiheessa kun uudet mallit saadaan ulos.
Itse ainakin olen käyttänyt Mersua mittatikkuna niin Audille kuin Bemarillekin. Tähän saakka olen joutunut toteamaan, että runsaaseen maantieajoon se edelleen on minun arvostuksillani luokkassaan paras auto ja farmarina V70:n lisäksi ainoa jossa on asialliset tilat myös kontin suhteen. Puolensa kullakin, mutta tällä hetkellä ottaisin noista ehdottomasti tuon uuden E:n. Jatkossa ehkä uusi A6 saattaa olla sille kilpailija varsinkin kun on järkikoneilla melko edullinen verrattuna Mersuun ja Bemariinkin. Bemarin vahvuus jatkunee moottoripuolella mutta en usko että nykyisen kaltaisella mallistolla ja mukavuuden ja Suomessa melko olennaisten maantieajo-ominaisuuksien kustannuksella toteutetulla "urheilullisuudella" pihaani Baijerilaista ilmestyy.
...
Vuoden autoksi tuossa on ehdokkaita, aika vähän mitään mullistavaa kuitenkaan. Veikkaisin seuraavia kärkisijoille:
- Pösö 3008, aidosti jotain vähän erilaista, saanut paljon kehuja
- Skoda Yeti, järkihintainen peli jossa ilmeisesti ominaisuudetkin kohdillaan
- VW Polo, myydyimmän autoluokan uutuusmallina pärjää varmasti
- Honda Insight, ensimmäinen edes jotenkin järkevän hintainen hybridi
Porsche Panamera - jotain uutta, mutta taloudellisuuspuoli ei oikein riitä vuoden autoksi nykyaikana?
Kannattaa katsella vähän kauemmaksikin. E-sarjan juuret yltävät niihin aikoihin asti, kun Audia ei vielä ollut ja BMW yritti sinnitellä motoripyöriä valmistamalla. Tämä uusi malli ei kelpaa kyllä mainiosti mittatikuksi muille.
No toki jos tarpeeksi kauas mennaan, niin saadaan vaikka mita mittatikkuja. Mersu ei kuitenkaan ole olut vuosiin mittatikku tuossa luokassa.
XF uudistui kylla ennen mersua, ja sen koneetkin menivat uusiksi askettain. Ei mielestani lainkaan huono vaihtoehto, mita nyt koneet ovat aika suuritehoisia
Testeissa nuo saksalaisten vanhat mallit ovat kylla parjanneet ihan hyvin mersun uutukaista vastaan
NHB:
v.-58 mersu osti auto union (audi) ja myi sen vw:lle -65
v.-59 mersu lähes sai bmw:n ostettua
sen takia mersua pidetään mittatikkuna että historia on pitkä laatu-autojen valmistajana.
esim bmw aloitti autojen teon lisenssillä austin dixiestä
No mennään sitten vaikka T-Fordin aikoihin ja nostetaan vaikkapa Galaxy sen perusteella mittatikuksi. Aivan yhtä pätevä perustelu. E-mersu ei yleisesti ole aikoihin ollut mittatikku.
AkiK tuntui unohtavan, että muutkin kuin saksalaiset tekevät autoja tuohon luokkaan. Mm. jenkit, ranskalaiset ja britit. CTS uusiutui sekin vähän aikaa sitten.
simppa:
Ja mikähän merkitys näillä muilla on Euroopan automarkkinoilla? Lexusta ja Volvoa lukuunottamatta myynti on olematonta, eivätkä itse autotkaan ymmärtääkseni mitään kovin kummallista tarjoa verrattuna saksalaisiin ja edellä mainittuihin.
lexuksen myyntimäärät euroopassa on varmasti toyotalle aika petyymys ja vielä koko ajan pienenee ensimmäen 5kk myynti tippunut -41,9%
finman:
Nyt eletään sen verran poikkeuksellisia aikoja, että ei ole syytä tehdä mitään kovin pitkälle meneviä päätelmiä markkinaosuuksista tulevaisuudessa.
Paljonkohan MB:n, BMW:n ja Audin myynti lienee vajonnut? Varsinkin kun puhutaan oikeista autoista, eikä mistään kinnerimalleista, joita sakemannit jonottavat romutuspalkkiota tavoitellessaan. Oletettavasti A ja 1 -sarjalaiset parantavat tällä hetkellä huomattavasti MB:n ja BMW:n myyntitilastoja.
Se ainakin uutisoitiin, että ensirekisteröinneissä Fiat Panda oli mennyt Saksassa E-sarjan Mersun ohitse! Sellaista ei ole kuunaan kukaan edes vitsinä heittänyt..
tuossa viimeisin tilanne vuoden 5 ekaa kk
http://www.acea.be/images/uploads/files/20090616_PRPC-FINAL2-0905.pdf
finman:
Niin?
Eihän tuosta ilmennyt mitään muuta kuin se, ettei isohkojen premiumautojen kauppa käy.
Suurimpina pudottajina Lexus, Land Rover, Jaguar, Volvo, Crhysler.
Nousijoita ne valmistajat, joilla on mallistossaan useita pikkuautoja. Kuten Suzuki, Fiat, Volkkari.
Välissä ne valmistajat, joilla on laaja tuotevalikoima pikkuautoista loistoautoihin.
Edelleen peräänkuulutan esim BMW 5, 7 ja X -sarjojen tai MB:n E, CLS, S, ML ja GL -sarjojen lukuja. Uskallan väittää, että pakkasella ovat reilusti. En sitten mene vannomaan, että onko enemmän kuin Lexuksen prosentit.
luulisi edes että e mersu myy alussa hyvin....
AkiK:
No isompia tiloja ja runsaampaa mallivalikoimaa lukuunottamatta mitä ihmeellistä enemmän E-mersu tarjoaa kuin XF? XF on usealla osa-alueella parempi kuin E, mm. ajettavuudessa ja sisustan laatuvaikutelmassa. Mersulla on sitten omat vahvuutensa.
Jaguar kuitenkin uusiutui ennen noita saksalaismerkkejä, se on ihan kiistaton fakta josta ei voi vängätä. Jaguar on myös varsin oivallinen auto, vaikkakaan siihen ei pikkukoneita saa ja näinollen hinnat alk. on aika korkea.
Se että kyseiset merkit ovat Euroopassa pieniä, ei poista sitä tosiasiaa että nekin tekevät autoja tuohon luokkaan.
finman:
Mielenkiintoinen uutinen on muös se, että Yhdysvalloissa BMW on myynyt tasatahtia Lexuksen kannsa. On iso mahdollisuus, että Lexus jää kakkoseksi tuolla ensimmäistä kertaa pitkään aikaan.
simppa:
Mersun koneet ja takatilat ovat aika paljon XF:ää edellä. Mun mielestä viisi metriä pitkä auto, jonka takapenkille eivät sovi kuin pienikokoiset ihmiset on epäonnistunut tilankäytössä totaalisesti. Mitä huonoa sun mielestä Eemelin sisustassa on? Itse en löytänyt sen laatuvaikutelmasta oikein mitään valitettavaa. Säätyvä alusta antaa myös aika mainoin mukavuuden mersuun, samalla myös ajettavuus on ottanut ison hyppäyksen eteenpäin.