Ensimmäisiä arvioita subaru dieselistä!

52 kommenttia
«1

Subaru on jälleen tehnyt älykkäällä tekniikallaan selvää jälkeä kilpailijoista, nyt Diesel moottorin saralla.



:innocent:







Autobild 15.2:



Subaru Legacy station wagon diesel




''Subaru on onnistunut tekemään hienon moottorin -jo ensimmäisen testiajon jälkeen voi todeta että se on yksi parhaista dieseleistä maailmassa''



''moottori reagoi kaasun painamiseen viiveettä, ja ajaminen on hauskaa''





''onneksi olkoon subaru! se kesti kauan mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. kaikki tekevät dieseleitä, mutta vain subarulla on boxeri. moottori on ominaisuuksiltaan todella hieno''



'' -kun teimme dieselin, halusimme sen olevan jotain erikoista, subarun pääsuunnittelija Toshio Masuda toteaa vastauksena kysymykseen miksi juuri boxer tyyppinen dieselmoottori. ''





:xmas:





:innocent: :innocent: :innocent:

  
  • petos:

    '' -kun teimme dieselin, halusimme sen olevan jotain erikoista, subarun pääsuunnittelija Toshio Masuda toteaa vastauksena kysymykseen miksi juuri boxer tyyppinen dieselmoottori. ''




    Ken elää, se näkee. Pelkillä kuriositeeteilla mikään valmistaja ei saavuta suurien massojen tuomaa hyväksyntää tai edes arvostusta.



    Varhaisimpien ha-turbodieselien hengettömyyttä alakierroksilla selitettiin päästöjen kuristamisella. Saas nähdä miten Subaru on taklannut tätä ongelmaa, vai onko?

      
  • petos:

    Subaru on jälleen tehnyt älykkäällä tekniikallaan selvää jälkeä kilpailijoista, nyt Diesel moottorin saralla.

    :innocent:



    Autobild 15.2:

    Subaru Legacy station wagon diesel...




    Nyt petos oikein kaivaa verta nenästään, mahtaako edes lauma hymiöitä auttaa... Autobild ei taida olla arvostetuimpia julkaisuja alalla ja kuulemma kommenttejakaan ei pitäisi tänne kirjoitella ilman omakohtaisia kokemuksia autosta.



    Voi tuo kone silti hyvä olla. Sammakkoprofessorikin arvaa joskus sään oikein.

      
  • Herbert:



    Nyt petos oikein kaivaa verta nenästään, mahtaako edes lauma hymiöitä auttaa...

    -niin kaivan. on huomattu että tällä palstalla on kirjoittajia joiden kanssa voi keskustella asiallisesti subarusta ehkä yksi-nolla kpl.

    joten laitoin tuollaisen ärsyttävän aloituksen.
    toiseksi on todella lystiä tuollaisen aloituksen jälkeen lukea noita käsittämättömiä purkautumisia joita vitutus subarusta aiheuttaa suunnilleen kaikille joilla ei itse ole subarua. :wave:


    Autobild ei taida olla arvostetuimpia julkaisuja alalla

    -kuten ei varmaan joku aftonbladet, TM, teknikens värld jne.
    aina on huono tai hyvä lähde riippuen onko siinä mieluisaa luettavaa ITSELLE. tämä pätee aivan jokaiseen keskustelijaan täällä.


    ja kuulemma kommenttejakaan ei pitäisi tänne kirjoitella ilman omakohtaisia kokemuksia autosta.


    niin minäkin joskus luulin, jo ihan yleisen sivistyksen nimissä ja muita keskustelijoita kunnioittaakseen, mutta varsinkin subaru inhoajista on paljastunut pöyristyttävästi etteivät ole edes autossa istuneet.

    silti impreza, legacy ja jopa tribeca ja STI on saanut oikein täyslaidalliset näiltä tietäjiltä, kuten olet ehkä lukenut aiemmin.



    Sammakkoprofessorikin arvaa joskus sään oikein.

    aika harvoin kuitenkaan, ( en tosin tiedä kun en ole sammakkomiesten ennustuksiin prehtynyt )
    pitäisikö tuo siis tulkita niin että on epätodennäköistä että tuo subarun kone olisi oikeasti dieselien kärkeä?


      
  • OT



    Kyllä kai uusi Subaru Impreza on ominaisuuksiinsa nähden varsin halpa. Mikä mättää myynnin suhteen, kysyn. Muotoilu on kai vähän parantunut Imprezassa.



    Onko myyntiorganisaatio huono vai koetaanko merkki liian eksoottiseksi ?

      
  • itse menen kokeilemaan heti kun tulee mahdolliseksi

    onko tietoa milloin saa automaatilla??

    pidän lagacyä kauniina autona minkä puuttena on ollut pieni myyntiorganisaatio ja tuo dieselin puuttuminen



    onko uusi justy subarun oma malli vai taas "suzuki" merkkien vaihdolla

    itselle uudesta imprezasta pelkät kylmätyypit ottaneena

    sisätiloista vähän halpa tunnelma ja pieni tavaratila



      
  • Onhan se varmaan ihan hyvä mutta hiukan tehoton verrattuna tehokkaimpiin nykyaikaisiin dieseleihin...puuttuu 40-50 hevosta...

      
  • Varmaan ihan hyvä kone, mutta Autobild on kyllä autolehtien pohjasakkaa, ja se on varsin hyvin tiedossa suurimmalla osalla. Hieman vakavammin otettavista aviiseista Autoexpress kyllä kehui tuota konetta hyväksi, joten se lienee oikeasti hyvä.



    Justy on oikeasti Suzuki Swift.



    Luulisin, että Imprezan myynti nousee nyt, kun muihinkin kuin sporttimalleihin saa kunnon koneen. 2.0 ja 1.5 eivät nyt suoraan sanottuna ole mitään hurmaavia laitoksia tuossa autossa. Ja ennen kuin Petos älähtää, niin olen tuon nykyisen Imprezan koeajanut. Uuden ohjaustehostimen kun vielä tekisivät siihen.

      
  • No jos jotain voi päätellä siitä, miten kauan meni japseilla yleensäkin ennenkuin automaattidiesel henkilöautoon saatiin (siis nykyaikana, olihan niitä mm. nissanilla 80-luvulla...accordiin kai nyt tulee, qashqain saa renun dieselillä ja tomaatilla), niin tuskin subaruun heti tulee. Sääli, sillä olkoon kuinka hyvä kone tahansa, en manuaalina ostaisi missään nimessä.



    :tongue:

      
  • Petos puhuu asiaa. Maailmalla Subarun dieselin saamat ylisanat eivät ole loppua. Esim. Autocar suitsuttaa ko. moottoria varauksetta. Japanilaisten keskiälykkyysosamäärä onkin 105 siinä missä suomalaisten vain 97.

      
  • Mutta dieselhän on syöpärottelo, hyvä anders-simo :snotty: Subaru lisäksi ruosterottelo Viitaten ruostetutkimukseen, joka löytyy googlettamalla.

      
  • Minä en näistä dieseleistä (syöpärotteloista tätä palstaa lainatakseni) niin perusta, mutta jos niitä kehumaan aletaan, niin mitä sanotaan Saabin uudesta dieselistä. Ote HS:n verkkoliitteestä:

    "Numerot eivät valehtele. Näin voi sanoa Saab 9-3-malliston uutuusdieselistä. Paperit kertovat, että 1,9-litrainen TTiD kahdella turboahtimella kehittää 180 hevosvoimaa (132 kW) ja huikean 400 newtonmetrin väännön. Totta joka luku. Se selvisi pienelläkin koeajorupeamalla."

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Elegantti+ruotsalainen+yll%C3%A4tt%C3%A4%C3%A4+voimillaan/HL20080216SI1AL02l8h



    Minusta uskomaton saavutus 1,9 l dieseliltä ja aika kalpealta vaikuttaa tuon rinnalla Subarun 2,0 l diesel 150 hv:n tehollaan ja 350 Nm väännöllään ja myös BMW jää toiseksi 2,0 l dieselillään.



      
  • A-utoilija:


    Minusta uskomaton saavutus 1,9 l dieseliltä ja aika kalpealta vaikuttaa tuon rinnalla Subarun 2,0 l diesel 150 hv:n tehollaan ja 350 Nm väännöllään ja myös BMW jää toiseksi 2,0 l dieselillään.




    Ja mitkä olivatkaan BMW:n kaksoisahdetun 2.0 l dieselin speksit? Muistaakseni 204 hv & 400 Nm. Yhdellä ahtimella varustettuna tehoissa vain hieman jäljessä, mutta väännössä tuleekin sitten reilusti takkiin.



      
  • JEV2:

    A-utoilija:

    Minusta uskomaton saavutus 1,9 l dieseliltä ja aika kalpealta vaikuttaa tuon rinnalla Subarun 2,0 l diesel 150 hv:n tehollaan ja 350 Nm väännöllään ja myös BMW jää toiseksi 2,0 l dieselillään.


    Ja mitkä olivatkaan BMW:n kaksoisahdetun 2.0 l dieselin speksit? Muistaakseni 204 hv & 400 Nm. Yhdellä ahtimella varustettuna tehoissa vain hieman jäljessä, mutta väännössä tuleekin sitten reilusti takkiin.




    niin tuohan on Fiatin diesel eikä "saabin" siitä on myös 190 hv versio tulossa, väännöistä ei kannata paljon hehkuttaa kun ne on usein rajoitettuja vaihdelaatikkojen kestojen takia, joten max väännöistä ei voi olla varma,



      
  • petos:

    Subaru on jälleen tehnyt älykkäällä tekniikallaan selvää jälkeä kilpailijoista, nyt Diesel moottorin saralla.




    No niin. Nyt alkaa Subaru(kin) kiinnostamaan tosissaan. Tätä on odotettu, ainakin täällä meillä! Nuo tähänastiset koneet kun ei ole juuri sävähdyttäneet hengettömyydellään. Josko tämä uusi öljypoltin olisi SE juttu joka nostaa Subarun meikäläisen halutut-listalla kärkipäähän?



    Heti kojolle kun vain suinkin pääsee.



    Saab/BMW/Fiat mittelöön sanottakoon, että tuo Fiatin kone on Vääntö/tilavuus suhteeltaan ykkönen ja BMW teho/tilavuus suhteessa (2.0l bmw vs Fiat 1.9l.). Fiatin kone vääntää hieman alempaa ja vääntökäyrä on laakeampi, toisaalta BMW:n kone kiertää korkeammalle. Yhtäkaikki, loistavia paketteja varmaan molemmat!



    Tuolla tekniikalla kun älyäisivät vielä tehdä jotain 1.6l 150hv/320Nm koneita. Pitäis riittää noin 1500kg:n perhefarkkuun loistavasti.



    Subarun dieselissä hiukkas-suodattimen puute herättää kysymysmerkkejä, samaten moitittu alavääntö. Mutta tuo vääntö täytyy tosiaan itse kokea, kun se tuntuu olevan niin henkilökohtainen juttu, mikä on hyvä ja mikä ei. Vrt. Toyotan 2.2l kone...

      
  • "No niin. Nyt alkaa Subaru(kin) kiinnostamaan tosissaan. Tätä on odotettu, ainakin täällä meillä! Nuo tähänastiset koneet kun ei ole juuri sävähdyttäneet hengettömyydellään. Josko tämä uusi öljypoltin olisi SE juttu joka nostaa Subarun meikäläisen halutut-listalla kärkipäähän?"



    Kyllä varmaan kiinnostaa, sillä Forester on ollut tosi hyvä kärry, josta on puuttunut diesel! Olenkin ihmetellyt sitä, että bensa-CRV on myynyt kovasti, mutta bensa-Forester ei! Olisko markkinoinnissa vikaa! Jos nuo olisivat olleet minulle vaihtoehtoja; olisin kyllä valinnut Foresterin! Toivottavasti uusi Foresteri korjaa tilanteen!

      
  • "No niin. Nyt alkaa Subaru(kin) kiinnostamaan tosissaan. Tätä on odotettu, ainakin täällä meillä! Nuo tähänastiset koneet kun ei ole juuri sävähdyttäneet hengettömyydellään. Josko tämä uusi öljypoltin olisi SE juttu joka nostaa Subarun meikäläisen halutut-listalla kärkipäähän?"



    Kyllä varmaan kiinnostaa, sillä Forester on ollut tosi hyvä kärry, josta on puuttunut diesel! Olenkin ihmetellyt sitä, että bensa-CRV on myynyt kovasti, mutta bensa-Forester ei! Olisko markkinoinnissa vikaa! Jos nuo olisivat olleet minulle vaihtoehtoja; olisin kyllä valinnut Foresterin! Toivottavasti uusi Foresteri korjaa tilanteen!

      
  • "No niin. Nyt alkaa Subaru(kin) kiinnostamaan tosissaan. Tätä on odotettu, ainakin täällä meillä! Nuo tähänastiset koneet kun ei ole juuri sävähdyttäneet hengettömyydellään. Josko tämä uusi öljypoltin olisi SE juttu joka nostaa Subarun meikäläisen halutut-listalla kärkipäähän?"



    Kyllä varmaan kiinnostaa, sillä Forester on ollut tosi hyvä kärry, josta on puuttunut diesel! Olenkin ihmetellyt sitä, että bensa-CRV on myynyt kovasti, mutta bensa-Forester ei! Olisko markkinoinnissa vikaa! Jos nuo olisivat olleet minulle vaihtoehtoja; olisin kyllä valinnut Foresterin! Toivottavasti uusi Foresteri korjaa tilanteen!

      
  • Simppa:



    ''2.0 ja 1.5 eivät nyt suoraan sanottuna ole mitään hurmaavia laitoksia tuossa autossa. ''




    -kaksilitraisella vaparikoneella impreza on ihan pirteä, ja legacyssa se on aivan kelpo ''arkikone'', aivan kuin muillakin.



    tuo 1.5 on alitehoinen, mutta en ymmärrä miksi tuo 2.0 on muka niin surkean laiska? aivan yhtä laiska joku volvo V50 tai S40 tai mazda6 1.8 -2.0, jne. tai joku focus 1.6 tai 2.0. eiköhän noilla kaikilla aika samoihin suorituskykyarvoihin ylletä?



    joten miksi subarua saa nuhdella tuosta...ehkä simppa osaa kertoa, niin minun ei tarvitse ihmetellä enää :smile:



    en minäkään valita jostain focuksesta jos siinä on 1.6 kone, vauhtia haluava voi valita isomman motin, myös subarussa.







    Gtam:



    ''Onhan se varmaan ihan hyvä mutta hiukan tehoton verrattuna tehokkaimpiin nykyaikaisiin dieseleihin...puuttuu 40-50 hevosta...''




    -mutta pitää huomioida että tämähän on ensimmäinen diesel koko puljulta ja ei se varmaan voi heti loikatakkaan johonkin tehokilpailun kärkeen.



    arvot ovat jossain muualla: painopisteen hyödyt, äärimmäisen sivistynyt ja mielyttävä käynti, värinättömyys ovat seikkoja jotka ovat monille tärkeämpiä, kuin raaka voima.



    eiköhän niitä tehokkaampiakin ala tulla saataville kunhan saavat homman kunnolla aluille ja ''viritysastetta'' voidaan nostaa.



    Subaru ei muutenkaan ole mikään iso konserni jolta saa puolta tusinaa eri konetta valita yhteen malliin.







    ''Subaru lisäksi ruosterottelo Viitaten ruostetutkimukseen, joka löytyy googlettamalla.''



    -ollaan saatu uusi vieraileva angstiteini suomikaksnelosesta, tällä kertaa subarun kimppuun!



    eipä kiinnostanut googlettaa, jokin aika sitten huollon yhteydessä tutkailtiin legacyni pohjaa ja ei siellä mitään ruostetta näkynyt, enkä ole kuullut että ruosteet vaivaisivat nykyisen mallisarjan subaruja.







    A-utoilija



    '' Minusta uskomaton saavutus 1,9 l dieseliltä ja aika kalpealta vaikuttaa tuon rinnalla Subarun 2,0 l diesel 150 hv:n tehollaan ja 350 Nm väännöllään ja myös BMW jää toiseksi 2,0 l dieselillään. ''



    -subarun koneelle voi nostaa hattua koska tekivät vasta ensimmäisen dieselin, muilla on vuosikausien kokemus ja tietotaito dieseleistä.



    ihan yhtä hyvin subaru diesel olisi voinut olla pettymys, ja siinä ei olisi ollutkaan mitään kehumista. Sitä on kuitenkin näemmä ihasteltu vuolaasti.





      
  • Jumalauta, Petos täällä juhlii kun sattui löytämään kehuja Subarusta!

      
  • Petos:



    Noiden Subarun peruskoneiden ongelma on aivan onneton alavääntö. 107hv (1.5) on ihan kelpo luku pienelle perheautolle, jos kone on tarpeeksi sitkeä. Mieleeni ei tule ainoatakaan yli 100hv konetta, joka tuntuisi yhtä laiskalta kuin tuo Subarun mylly. Tässä on mielestäni aika hyvin tiivistetty tuon pikkumyllyn ominaisuudet:



    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/210610/subaru_impreza_vs_rivals.html



    2.0:ssa on samaa ongelmaa, muttei toki yhtä pahana. Lisäksi kumpikin noista ottaa kierroksia todella haluttomasti polkiessa. Sama alaväännön puute vaivaa tosin myös Fordin kaksilitraista, muttei yhtä pahana kuin Subarua.



    Focuksen 1.6l on aivan eri planeetalta kuin tuo subarun 1.5l ajamisen vaivattomuuden kannalta.

      
  • petos:



    Gtam:

    ''Onhan se varmaan ihan hyvä mutta hiukan tehoton verrattuna tehokkaimpiin nykyaikaisiin dieseleihin...puuttuu 40-50 hevosta...''


    -mutta pitää huomioida että tämähän on ensimmäinen diesel koko puljulta ja ei se varmaan voi heti loikatakkaan johonkin tehokilpailun kärkeen.

    arvot ovat jossain muualla: painopisteen hyödyt, äärimmäisen sivistynyt ja mielyttävä käynti, värinättömyys ovat seikkoja jotka ovat monille tärkeämpiä, kuin raaka voima.


    luulisi että kun tehdään täysin uusi moottori yritettäisiin heti parempaan,eli nyt tehtiin samantehoinen kuin muilla on ollut jo kohta 10 vuotta...



      
  • GTAm:



    luulisi että kun tehdään täysin uusi moottori yritettäisiin heti parempaan,eli nyt tehtiin samantehoinen kuin muilla on ollut jo kohta 10 vuotta...








    -huomaan että sinun on jostain syystä huomattavia vaikeuksia tajuta se asia että muillakin on EDELLEEN noita samantehoisia dieseleitä ( 130-150hv ), ja sitten joillain on niitä kunnon tehodieseleitä. useimmille riittää varmasti tuon 150hv tuoma suorituskyky joka antaa aivan ripeät reservit legacylle ja imprezalle, eli jos tehdään ensimmäinen yksi diesel kone, miksi tehdä siitä joku hullu kallis supertehodiesel kun huomattavasti useampi ostaja ottaa tuon pienempitehoisen...



    ja kuten jo sanoin, on lapsellista olettaa että heti kun aletaan tekemään dieseliä sieltä lyötäisiin samantien pöytään kolmea eri dieseliä joka teholuokkaan.



    huhujahan on muuten jo ollut että kyhäävät kuusisylinteristä isompitehoista dieseliä.

      
  • simppa:



    Noiden Subarun peruskoneiden ongelma on aivan onneton alavääntö. 107hv (1.5) on ihan kelpo luku pienelle perheautolle, jos kone on tarpeeksi sitkeä. Mieleeni ei tule ainoatakaan yli 100hv konetta, joka tuntuisi yhtä laiskalta kuin tuo Subarun mylly. Tässä on mielestäni aika hyvin tiivistetty tuon pikkumyllyn ominaisuudet:

    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/210610/subaru_impreza_vs_rivals.html

    2.0:ssa on samaa ongelmaa, muttei toki yhtä pahana. Lisäksi kumpikin noista ottaa kierroksia todella haluttomasti polkiessa. Sama alaväännön puute vaivaa tosin myös Fordin kaksilitraista, muttei yhtä pahana kuin Subarua.

    Focuksen 1.6l on aivan eri planeetalta kuin tuo subarun 1.5l ajamisen vaivattomuuden kannalta.






    no, ihan oikeassa olet.



    alavääntöhän on useissa vapari koneissa riesana, ja kierrätystä tarvitaan että maisema vaihtuu.



    kello kuitenkin kertoo että 0-100 taittuu muutamien kymmenysten sisään sekä legacyssa kuin vaikka esim. mazda6:ssa tai mondeossa.



    tuota alavääntöähän hieman moititaan jopa subarun 3-litraisessakin kuutosessa, mutta kun kierroksia käytetään ripeyttä kyllä löytyy, eli ilmeisesti ominaisuus on kyseessä?

      
  • Niksu-:

    Jumalauta, Petos täällä juhlii kun sattui löytämään kehuja Subarusta!






    -löytämään? juu, minähän suorastaan ETSIN niitä! minullahan on suosikeissa kaikki AMS:t, autoexpessit, fift gearit, aftonbladetit ja kaikki mahdolliset joita sitten päivystän ja klikkailen vuoretellen päivitä-nappia koska tulisi joku TESTI jonka voisi sitten tänne linkittää, siis tuohan on oikein bravuurini!! :grin: :grin:



    pöh, en tee tuollaista toisin kuin eräät, vaan sattui kaupassa autobildi silmiin ja satuin lukemaan...





    on muuten huvittavaa ettei niksulla ole ikinä muuta sanottavaa kun moittia toisten kirjoituksia.

    mikset voi kommentoida aihetta tai sitten pitää pääsi kiinni, tuollaisista valitus-one-linereista ei varmaan tykkää täällä kukaan :sleepy:

      
  • huom. aina pelkkä paperitieto kerro koneen käyttö ominaisuuksista

    eli kuinka laaja alainen todellinen vääntö alue on ja miten teho

    käytettävissä(onko ns. turbo potkua)

      
  • petos: "pitäisikö tuo siis tulkita niin että on epätodennäköistä että tuo subarun kone olisi oikeasti dieselien kärkeä?"



    Ei pidä. Jopa Autobild saattaa osua nappiin sammakkoprofessorin lailla eli uusi diesel voi hyvinkin olla hyvä kone. Varmaa on ainakin se, että kyseessä on kiinnostavin ja odotetuin kone moniin vuosiin.



    A-utoilija: "Minusta uskomaton saavutus 1,9 l dieseliltä ja aika kalpealta vaikuttaa tuon rinnalla Subarun 2,0 l diesel 150 hv:n tehollaan ja 350 Nm väännöllään ja myös BMW jää toiseksi 2,0 l dieselillään."



    Moottori voi olla hyvä ilman luokkansa suurimpia teholukemiakin. Useimmat ei maksimitehojen perässä juokse, lähes kaikki muut asiat ovat tärkeämpiä.



    Aeronautti: "No niin. Nyt alkaa Subaru(kin) kiinnostamaan tosissaan."



    Ja kun ennakkotiedot hinnoista olivat houkuttelevia (kiitos verouudistuksen?), kiinnostus vain kasvaa. Diesel taisi olla hinnat alkaen-malli tai ainakin samalla tasolla bensakoneen kanssa.

      
  • Koskeeko tuo ruoste ongelma juuri uutukaista subarua vaiko vanhempia?? Ruostuminen on mielestäni iso MIINUS ainakin näin pohjolan oloihin mutta ainahan auton voi uutena massauttaa!!



    Itse en ainakaan kyttää ensimmäisenä koneen tehoja! Minulle tärkeämpiä asioita on kestävyys ja moottorin käyttöominaisuudet.. Esim Honda teki loistavan diesel koneen vaikkei edustakaan aivan sitä huippua tehojensa suhteen.. Tuskin tuo subaru kuitenkaan jalkkoihin jää 150 hevosen avittamana.. Minusta uusi subaru, niin impreza kuin legasykin on hyvännäköinen peli, etenkin uudella dieselillä! Aika vain näyttää mikä tekniikka on laatuaan..

      
  • Jan79:



    Koskeeko tuo ruoste ongelma juuri uutukaista subarua vaiko vanhempia?? Ruostuminen on mielestäni iso MIINUS ainakin näin pohjolan oloihin mutta ainahan auton voi uutena massauttaa!!


    -mikä ruosteongelma??? minua kiinnostaisi kuulla siitä, kun subarulla ajelen :grin:

    jotkut 80-luvun ja 90-luvun alun ja puolenvälin subarut ovat olleet kenties pahoja lahoamaan, mutta en ole kuullutkaan että 2000-luvun subaruissa olisi mitään mainittavia ruostevaikeuksia.


    Esim Honda teki loistavan diesel koneen vaikkei edustakaan aivan sitä huippua tehojensa suhteen..

    -samaa mieltä. mahtitehoja tärkeämpää on minusta päästä eroon dieselin kiroista kuten kalattava ja kuorma-automainen ääni, kaikenlaiset viiveet ja vikurointi, ja varsinkin moottorityypille ominainen ''kömpelyys'' ja ''norsumaisuus'', johon ehkä matala boxeri yhdessä subarun vetolinjan kanssa voisi auttaa.
      
  • Jos tuo Subarun diesel on samaa tasoa Hondan kanssa, on se silloin kehunsa ansainnut(VW-miesten kannattaisi kokeilla). Silti valitsisin bensan, kuten tein Accordinkin kanssa.

      
  • Nimimerkki H.Recknagel tuolla aiemmin viittasi johonkin ruostetutkimukseen.. en ole itse juurikaan perehtynyt subarun ruosteenestoon :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit