Paras premiumauto?

258 kommenttia
1356789
  • Kumppani



    En käytä sanaa premium, koska se ei ole vahvistettu laatustandardi.



    Olen käyttänyt sanaa saksalaispremium, koska nämä autot kai ovat edustustasoa.



    Premium on vain mielikuva, ei se kerro auton laadusta taikka ominaisuuksista mitään.



    Premium = edustuskäyttöön sopiva auto, normaaliin autoon verrattuna enemmän edustuksellinen auto.



      
  • Kumppani:



    Kenellään ei ole ollut munaa listata Suomen/Euroopan/maailman -premiumautoja, koska tehtävä on niin mutua ja makuasia. KULTAKEHYKSIIN tai kiveen hakatuisksi nyt äkkiä se lista! Ei OLE NÄKYNYT!

    juster:
    Vastaapa vuorostaan sinä, missä maassa / maissa ei Mersu, BMW ja Audi eivät kuulu automerkkinä Premium luokkaan?


    Ei tuohon voi vastata, kun et ole kertonut miksi juuri nuo merkit siihen luokkaan kuuluisivat ja miksi joku toinen merkki ei kuulu. Huomaat hyvin äkkiä, että "kallis" alkaa kuulostaa älyttömän tyhjältä perusteelta, jos olet yhtään ajatuksella lukenut näitä vääntöjä! Sama koskee muuten villapaitojakin. :wave:




    Juurihan listasin (tai hakkasin kiveen) kolme Premium merkkiä. Sinulla ei ollut munaa kertoa yhtään MAATA missä ne eivät olisi Premiumia.

      
  • andertz:

    En käytä sanaa premium, koska se ei ole vahvistettu laatustandardi.




    Miksi et edes "japanilaispremium"?



    andertz:

    Olen käyttänyt sanaa saksalaispremium, koska nämä autot kai ovat edustustasoa




    Niin että isot MB:t ja Audit ja Volkkarit ja...?



    Premium on vain mielikuva, ei se kerro auton laadusta taikka ominaisuuksista mitään.




    Jihuuu!!!!



    Premium = edustuskäyttöön sopiva auto, normaaliin autoon verrattuna enemmän edustuksellinen auto.




    Jos kerran käsite on vain mielikuva, miten sellainen mielikuva-auto sitten valikoituu edustusautoksi?

      
  • andertz:

    Kumppani


    Premium on vain mielikuva, ei se kerro auton laadusta taikka ominaisuuksista mitään.

    Premium = edustuskäyttöön sopiva auto, normaaliin autoon verrattuna enemmän edustuksellinen auto.




    Ei premium voi pitkällä tähtäimellä perustua vain mielikuvaan. Ei sellaisesta premiumista kukaan kauan premiumia maksa. Kyllä sen täytyy pohjautu jossain määrin todeksi koettuihin ominaisuuksiin. Olkoon se ominaisuus sitten täysin todellinen tai enemmän henkimaailman asioihin liittyvä.



    Jenkithän ovat autoteollisuudessa vuosia yrittäneet markkinoinnilla ja kaikenlaisilla merkki-kikkailuilla saada tehtyä jaskoista autoista haluttuja. Hallitus on kytketty mukaan alentamaan polttoaineen hintaa jotta karseat kulutukset eivät myyntiä haittaisi. Ei vaan enää toimi. Pitäisi tehdä myös riittävän hyviä autoja jotta kuluttajat asian uskoisivat.



    Eikä premium voi rajautua edustuskäyttöön tai edes edustuksellisuuteen. Se on pelkästään tuote josta joidenkin ominaisuuksiensa takia ollaan valmiita maksamaan tavanomaista vastaavaa tuotetta korkeampi hinta.



      
  • juster:

    Juurihan listasin (tai hakkasin kiveen) kolme Premium merkkiä. Sinulla ei ollut munaa kertoa yhtään MAATA missä ne eivät olisi Premiumia.




    Millä perusteella juuri ne ovat premiumia, et vastannut!



    Mistäs minä kaikista maista tiedän! Kun sinäkin väitit, ettei kaikissa maissa ole edes samaa tarjontaakaan.

      
  • andertz:



    Hälläväliä, brändien arvostuksissa Toyota on samaa tasoa kuin BMW, varmaankin korkean laatunsa ja luotettavuutensa takia. Se että BMW:llä on jotain M5-malleja, tällä asialla ei ole mitään merkitystä normaalikäyttäjän kannalta.




    Taitaa olla niin, että Toyota on arvokkain auto brändi tällä hetkellä, BMW ja Porsche ovat arvoltaan seuraavat.

      
  • juster:

    Taitaa olla niin, että Toyota on arvokkain auto brändi tällä hetkellä, BMW ja Porsche ovat arvoltaan seuraavat.




    Toista hitaasti perässäni: N-i-i-n-p-ä j-o-p-a T-o-y-o-t-a-k-i-n v-o-i o-l-l-a p-r-e-m-i-u-m.



    Ei se kauheasti satu, oikeesti!



    :innocent:

      
  • Kumppani:

    juster:
    Juurihan listasin (tai hakkasin kiveen) kolme Premium merkkiä. Sinulla ei ollut munaa kertoa yhtään MAATA missä ne eivät olisi Premiumia.


    Millä perusteella juuri ne ovat premiumia, et vastannut!

    Mistäs minä kaikista maista tiedän! Kun sinäkin väitit, ettei kaikissa maissa ole edes samaa tarjontaakaan.




    Olen kirjoittanut Premiumin määritelmän kahteen kertaan. Tiesin että et pysty kumoamaan väitettäni, joten sinunkin mielestä nämä kolme merkkiä on Premiumia kaikkialla maailmassa.

      
  • juster:

    Olen kirjoittanut Premiumin määritelmän kahteen kertaan. Tiesin että et pysty kumoamaan väitettäni, joten sinunkin mielestä nämä kolme merkkiä on Premiumia kaikkialla maailmassa.




    En ymmärrä miksi autosta voi käyttää nimitystä premium, kaikki lähtee jo siitä! Joten en ole tuota mieltä piste



    Anna tulla sitten Suomen/Euroopan/maailman premium-lista ja määrittelyt sille, miksi ovat!



    Jokos uskallat sanoa, että Toyotakin on sitten premium?

      
  • Kumppani:



    Miksi et edes "japanilaispremium"?


    "Kumppanin" väännöstä paistaa selvästi, että oma japsimerkki pitäisi autoilupiireissä arvostaa vähintään premi-tasolle. Jos katsotaan yleistä autoilijoiden mielipidettä, luulisin sen olevan toistaiseksi epätodennäköistä. Eikö olisi helpompaa hyväksyä yleiset käsitteet, tai jos premiluokkaan haluaa, niin ostaa premiluokkaan luokiteltu merkki, yksinkertaista vai mitä?
      
  • Onko muuten "premium" Mersu B 150 kaikin puolin edustavampi kuin esim. "ei-premium" Honda Legend?

      
  • MMS:

    "Kumppanin" väännöstä paistaa selvästi, että oma japsimerkki pitäisi autoilupiireissä arvostaa vähintään premi-tasolle?




    Miten niin "oma", se on sinun oletuksesi.



    MMS:

    Jos katsotaan yleistä autoilijoiden mielipidettä, luulisin sen olevan toistaiseksi epätodennäköistä.




    No jos laatu, toimintavarmuus sun muut ovat kriteereitä, niin mikäs sen estää, paitsi ehkä hinta. Jota sinun suosikeissa on varmasti saman verran liikaa kuin D&G:n käsilaukussakin, eli törkeästi. Etenkin kun muista maista sellaisiakin saa puoleen hintaan Suomeen verrattuna.



    MMS:

    Eikö olisi helpompaa hyväksyä yleiset käsitteet, tai jos premiluokkaan haluaa, niin ostaa premiluokkaan luokiteltu merkki, yksinkertaista vai mitä?




    Niin, se lista ja perusteet, sinulta myös, kiitos!

      
  • Kumppani:

    juster:
    Taitaa olla niin, että Toyota on arvokkain auto brändi tällä hetkellä, BMW ja Porsche ovat arvoltaan seuraavat.


    Toista hitaasti perässäni: N-i-i-n-p-ä j-o-p-a T-o-y-o-t-a-k-i-n v-o-i o-l-l-a p-r-e-m-i-u-m.

    Ei se kauheasti satu, oikeesti!

    :innocent:




    Brändi arvo on eriasia kuin nyt käsitelty käsite Premium. Toyotalla on oma Premium merkkinsä Lexus. Oho, nythän sinulla on kultareunaisessa kivitaulussa jo neljä merkkiä Audi, BMW, Lexus ja Mercedes

      
  • J R:

    Onko muuten "premium" Mersu B 150 kaikin puolin edustavampi kuin esim. "ei-premium" Honda Legend?




    Kuten claudius kirjoitti jo aikaisemmin: ”Premiumia ovat autot, jotka tarjoavat korkeampaa hintaa vastaan parempaa laatua verrattuna muihin oman luokkansa autoihin”.



    Mersu B 150:stä pitää siis verrata Hondan mallistossa Jazziin.

      
  • Oho, nythän sinulla on kultareunaisessa kivitaulussa jo neljä merkkiä Audi, BMW, Lexus ja Mercedes




    Joo, anna tulla vaan listaa, mutta annetaan sen hakkaamisen olla vielä: voihan olla etteivät kaikki ole samaa mieltä, tai ehdottavat sellaista josta sinä et ole samaa mieltä? Sehän tässä justiinsa onkin jännää!



    Perusteita kaipailen edelleen.



    Mersu B 150:stä pitää siis verrata Hondan mallistossa Jazziin.




    Miksei A-sarjalaiseen Jazzia?



    B-sarja FR-V:n, tai Civic 5d:n kanssa rinnakkain?



    Miten vertailussa käypikään?

      
  • Kumppani:

    [

    Joo, anna tulla vaan listaa, mutta annetaan sen hakkaamisen olla vielä: voihan olla etteivät kaikki ole samaa mieltä, tai ehdottavat sellaista josta sinä et ole samaa mieltä? Sehän tässä justiinsa onkin jännää!

    Perusteita kaipailen edelleen.




    Perustelut ja nimilista on jo annettu. Nouse nyt ylös poterosta ja laita heiluvien sämpylöiden väliin joku pihvi ja vasta argumentoi edes jotain näitä neljää merkkiä vastaan.

      
  • juster:

    Perustelut on jo annettu: Premiumin määritelmä on erittäin yksinkertainen kuten jo aikaisemmin kirjoitin, siitä maksettava hinta on korkeampi kuin muilla vastaavilla tuotteilla / palveluilla keskimäärin. Se siis määritellään kaikkialla maailmassa sillä yksinkertaisella suureella mitä kaikki ihmiset ymmärtävät rotuun katsomatta –rahalla.




    Ei tuohon voi mitään vastaan väittää, ovathan BMW ja Audi ja MB ja Lexus kalliita autoja minun kukkarolleni (ainakin isommat, uusina)! :sunglasses:

    Mutta jos ne MMS:llä ovat lompakon käteisvaran hintaisia, niin miksi minä niitä sen takia kutsuisin "premiumiksi"?



    Eli miksi nuo merkit?? "Ne tekevät auton paremmin", vai??



    Aika lyhyt on lista. Nuo 4 siis tekevät maailman parhaat autot keskenään? Eikä....?!?!? Ja vielä läpi KOKO malliston, eli kaikissa valmistamissaan autoluokissa ylivoimaisia?

      
  • juster:

    Mersu B 150:stä pitää siis verrata Hondan mallistossa Jazziin.




    Mulla on B-Mersu, tosin isommalla moottorilla. Mutta mitä tulee ulkomittoihin, niin nähdäkseni olet väärässä.



    Honda FR-V, mitat: Pituus 4,28 m, leveys 1,81 m, korkeus 1,61 m, akseliväli 2,68 m, tavaratila 439-1049 l.

    Mercedes B-sarja, mitat: pituus 4,27 m, leveys 1,78 m, korkeus 1,60 m, akseliväli 2,78 m. Tavaratila: 544 litraa, suurimmillaan 2245 litraa



    Ovat siis aika lähellä toisiaan.



    Vrt. Honda Jazz: pituus 3855 mm, leveys 1675 mm, korkeus 1525 mm, akseliväli 2450 mm.



    Tosin koneen koko B150:ssä on siis vain 1.5, jota ei löydy FR-V:stä. En ole kokeillut, mutta voi olla hieman alamittainen kone tuohon koriin...



    [Lähde: www.hs.fi]

      
  • claudius:

    Honda FR-V, mitat: ....Mercedes B-sarja, mitat:... Ovat siis aika lähellä toisiaan.




    Samaa mieltä, kuten ylempänä totesin.



    Mutta toisen on oltava toista premiumpi, kummin päin menee?



    Justerin mielestä tietysti MB kun lähtöhinta on 28750€ kun Honda lähtee 27050€.



    Koneen koko ei voi olla peruste, eihän?

      
  • Kumppani:

    Mutta toisen on oltava toista premiumpi, kummin päin menee?
    Justerin mielestä tietysti MB kun lähtöhinta on 28750€ kun Honda lähtee 27050€.
    Koneen koko ei voi olla peruste, eihän?




    Koneen koko ei voi olla peruste, mutta verrattaessa hintoja pitäisi käyttää suunnilleen samankokoisia/-tehoisia koneita. Hondan 1.8-litraista 140 hv moottoria vastaisi B200 (136 hv) tai ehkä B170 (116 hv). Lähtöhinnat noilla suunnilleen 34 000 ja 32 000 €.



    Mutta miksi Honda on saanut moottorista noin paljon enemmän tehoja irti? No, se ei olekaan hillitty premium, vaan jokin viritetty teinirassi... :grin:

      
  • Hoh hoijaa, tämä on taas typerää kiukuttelua määritelmistä. "kumppani" kyllä tietää erinomaisen tarkasti nykymääritelmät, mutta jostain syystä ei halua niitä hyväksyä. Vaikka premimerkit listattaisiin, niin ei kelpaa, koska oma kärry ei ole joukossa. Muistelen aiemmin tulleen esille,että corolla olisi ollut kyseessä. Lohdutukseksi voipi sanoa, että liikennesäännöt ovat samat niin premi-kuin tavisautoille. Se mitä eri kuskien arvostus merkeistä on, niin se on eri asia.

      
  • Heh !



    Minä olen Toyota Camryja Kaakkois-Suomessa nähnyt ja voin kyllä vakuuttaa että pitää olla aika umpitorvi pösilö, jos löytää Toyota Camryn ja E-sarjan Mersun välillä jotakin eroja, no ehkä ainoa ero on se että Mersuun saa isompia moottoreita.



    Jenkeissähän on tilanne se, että siellä vaikka siivoojakin voi palkallaan ostaa vaikka MB GL:n jotenka E-sarja on pelkkä suupala (peanuts) jenkille. Kuitenkin siellä myydään 350.000 kpl Camrya vuodessa.



    Mitä olen siis Toyota Camrya katsellut, niin auton rakenne ja viimeistely on ihan MB:n tasoa, lisäksi sillä pääsee vielä eteenpäinkin huoletta.



    Jos joku löytää E:n ja Camryn välillä objektiivisia eroja, niin anti palaa vaan, Make My Day !

      
  • Ja Lexus on ylivoimaisesti hiljaisin !



    Objektiivinen tunnusmerkki !



    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=153020&page=2

      
  • Kuka camrysta on puhunut? Onko sitä Suomessa enään myynnissä?

      
  • andertz:

    Heh !

    Minä olen Toyota Camryja Kaakkois-Suomessa nähnyt ja voin kyllä vakuuttaa että pitää olla aika umpitorvi pösilö, jos löytää Toyota Camryn ja E-sarjan Mersun välillä jotakin eroja, no ehkä ainoa ero on se että Mersuun saa isompia moottoreita.

    Jenkeissähän on tilanne se, että siellä vaikka siivoojakin voi palkallaan ostaa vaikka MB GL:n jotenka E-sarja on pelkkä suupala (peanuts) jenkille. Kuitenkin siellä myydään 350.000 kpl Camrya vuodessa.

    Mitä olen siis Toyota Camrya katsellut, niin auton rakenne ja viimeistely on ihan MB:n tasoa, lisäksi sillä pääsee vielä eteenpäinkin huoletta.

    Jos joku löytää E:n ja Camryn välillä objektiivisia eroja, niin anti palaa vaan, Make My Day !




    Ajovalo-netistä Camryn koeajosta poimittua:



    "Camry on kaikkien aikojen paras japanilainen auto luokassaan. Se ei herätä huomiota eikä ristiriitaisia tunteita. Se on ongelmaton ja luotettava sekä tutun tuntuinen japanilaisiin tottuneelle. Siinä valintaperusteita joillekin ostajille. Useimmat 40 000 euron auton ostajat kaipaavat kuitenkin imagoa, jota Camrysta ei löydy. Suurin ongelma on se, että lähes samalla rahalla saa Volvo S80:n, Saab 9-5:n tai Audi A6:n."



    "Ajettavuus on sitten puolestaan alue, jossa Toyotan pitäisi vielä suorittaa teollisuusvakoilua, jos menestystä Euroopassa halutaan."



    "Rengasmelu on eristetty paremmin useissa tämän luokan autoissa."


    http://www.ajovalo.net/Koeajot/Camry.html



    Tuossa ne oleellinen erot eli ei ole vaan sitä premiumauton imagoa Toyotassa ja ominaisuudet ei oikein riitä ajettavuuden ja äänieristyksen suhteen. Nuo nyt on yhden kirjoittajan ylläpitämältä palstalta poimittu, mutta taitaa osua tuossa kommentit aika oikeaan. Vai olisiko tuon palstan kirjoittaja sitten se "umpitorvi pösilö", kun tuollaisia laukoo. :smile:

      
  • A-utoilija



    Tutkimuskohteena on siis premium globaalisti, ei vain Suomesta käsin.



    Voi tietenkin olla että syyllistyin lievään ylilyöntiin uuden korimallin Toyota Camrya kehuessani, mutta tuota autoa kannattaa kyllä katsella tarkemmin, jos vaan sattuu näkemään sellaisen. Tuossa työn jäljessä se ei häviä lainkaan esim. Passatille, mutta varmaankin ajettavuudessa se häviää perinteisille sakslaispremikoille, mukaan lukien tuo VW.



    Ihan täydellisen tuulesta temmattu esittämäni ajatus ei kuitenkaan ollut, koska voidaan kysyä miksei Camrya myydä Euroopassa, miksi vain Avensista. Eikö mahdollisesti ole premium-markkinoita Camrylle. Ovatko saksalaispremiumit ja ehkä Volvokin jo vallanneet markkinat, niin ettei mukaan mahdu. Ja onhan Camry Avenista isompi.



    Toki siitä puuttuu se viimeinen silaus ja lisäksi japanilainen muotoilu lienee vähän outoa.



    Lexus onkin sitten viimeistelyssä ihan omaa luokkaansa - tosin sekin nuhjuuntuu ja lakastuu käytössä vuosien mittaan.



      
  • Camryn kuva. Tuostahan huomaa että ainakin on light-premiumia.



    Paitsi ehkä sisältä.



    http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/390/auto_php-id=507390-view=40-www_auto24_ee.html

      
  • Taitaa tosiaan Camrylle olla parempi vertailukohde Passat kuin Eemeli ja siihen verrattuna ei varmaan suuria eroja ole laatuvaikutelmassa tai ominaisuuksissa ehkä ajettavuutta lukuunottamatta. Tuo Ajovalo.net koeajohan on 2002-vuodelta ja koskee edellisen sukupolven Camrya ja malli on uusiutunut 2007. Tuosta vaan jotenkin loistaa japanilaisuus siinä perinteisen harmaassa muodossaan eli ei oikein innosta sisältä eikä ulkoa. Tyylikästäkin japanilaista muotoilua on jo esitetty ainakin Mazdan ja Hondan taholta.



    Myös premium-merkki Lexuksessa mättää jokin minun makuuni ja se perinteinen tojotamaisuus vaan edelleen jotenkin loistaa siinäkin, vaikka valikoimissa on todellisia luksusautoja. Tämän hetken hiljaisimmat autot taitaa olla Lexuksia eli mukavuus on kunnossa. Ajettavuus tuntuu aina saavan kritiikkiä kilpailijoihin verrattuna ja muotoilu, imago ja tyylikkyys ei vaan ole saksalaiskolmikon tasolla.



    No taidan olla jotenkin vaan hiukan Toyota-vastainen ja minulle ei tule omaksi autoksi Toyotaa - ainakaan ennen 70 ikävuotta. Mutta saa nähdä sitten sen jälkeen. :smile:

      
  • A-utoilija:

    Taitaa tosiaan Camrylle olla parempi vertailukohde Passat kuin Eemeli ja siihen verrattuna ei varmaan suuria eroja ole laatuvaikutelmassa tai ominaisuuksissa ehkä ajettavuutta lukuunottamatta. Tuo Ajovalo.net koeajohan on 2002-vuodelta ja koskee edellisen sukupolven Camrya ja malli on uusiutunut 2007. Tuosta vaan jotenkin loistaa japanilaisuus siinä perinteisen harmaassa muodossaan eli ei oikein innosta sisältä eikä ulkoa. Tyylikästäkin japanilaista muotoilua on jo esitetty ainakin Mazdan ja Hondan taholta.

    Myös premium-merkki Lexuksessa mättää jokin minun makuuni ja se perinteinen tojotamaisuus vaan edelleen jotenkin loistaa siinäkin, vaikka valikoimissa on todellisia luksusautoja. Tämän hetken hiljaisimmat autot taitaa olla Lexuksia eli mukavuus on kunnossa. Ajettavuus tuntuu aina saavan kritiikkiä kilpailijoihin verrattuna ja muotoilu, imago ja tyylikkyys ei vaan ole saksalaiskolmikon tasolla.

    No taidan olla jotenkin vaan hiukan Toyota-vastainen ja minulle ei tule omaksi autoksi Toyotaa - ainakaan ennen 70 ikävuotta. Mutta saa nähdä sitten sen jälkeen. :smile:






    Olen kerrankin A-utoiljan kanssa samaa mieltä. Lexus tosiaan peilaa mielestäni kuitenkin Tojoa, näin vanhempana kuskina olen asenteellinen johtuen vuosien takaisista kokemuksista. Ensimmäinen tojo mitä ajoin oli Corona, joka oli hirveä ajettava. Sitten joskus 80-luvulla Carina josta en myöskään pitänyt. Myöskin 80-luvun lopulla Camry ei varsinkaan talviajossa vakuuttanut, tosin löysänpuoleinen jousitus (mielestäni) oli surkea. Sen jälkeen en ole päivittänyt kokemuksiani, enkä usko koskaan sitä tekeväni.

      
  • Tojo on varmasti "premiumia" koska sen markkina-arvo on kait nykyään suurin? :xmas:

    Vai onko "miljoona kärpästä (=sijoittajaa)" väärässä? :innocent:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit