Uusia autoja "Premium-luokkaan"

54 kommenttia
2»
  • simppa:



    No eipä nuo kaikki premiumitkaan kovin hiljaisia ole. Esimerkiksi edellisen polven A4 oli vielä pahempi mölytoosa.




    Pahempi kuin silloinen Mazda 6? Aika vaikea uskoa, vaikka A4 ei hiljaisimpia olekaan.



      
  • AkiK:

    simppa:


    No eipä nuo kaikki premiumitkaan kovin hiljaisia ole. Esimerkiksi edellisen polven A4 oli vielä pahempi mölytoosa.


    Pahempi kuin silloinen Mazda 6? Aika vaikea uskoa, vaikka A4 ei hiljaisimpia olekaan.


    Tuskin nyt sentään. Juuri ajoin uudella Madza 6:lla ja olihan se hirveää miten paljon meteliä kapeista 17" renkaista voikaan tulla. Ei tuota vaimokaan suostuisi kuuntelemaan.

      
  • finman:



    ja mihinköhän lähtisit vertaamaan esim audi a4 kokoista lexus is-mallia????
    siinä tosi luxusta.....??????




    Ei pidä laittaa A4:ää ja Lexus IS:ää samaan luokkaan kooltaan, jos puhutaan sisätiloista. Lexus on ahtaampi kuin moni coupe.



    Lexus on max 3 hlö:n auto, edellyttäen että tuo kolmas on hyvin pienikokoinen eikä silti käytä suurikokoista lastenistuinta.



    A4 menee vielä nelihenkiselläkin perheellä ja sitä saa myös farmarina, avoautona ja coupena.



      
  • AkiK:

    simppa:


    No eipä nuo kaikki premiumitkaan kovin hiljaisia ole. Esimerkiksi edellisen polven A4 oli vielä pahempi mölytoosa.


    Pahempi kuin silloinen Mazda 6? Aika vaikea uskoa, vaikka A4 ei hiljaisimpia olekaan.




    No silloisesta en tiedä. B7 A4 kuitenkin hävisi äänieristykseltään aika monelle "tavalliselle" perheautolle.



    Ei tuo uusikaan mitenkään järjettömän hiljainen ole, mutta paljon siedettävämmällä tasolla kuitenkin.



    IS on kyllä pieni kippo, mutta sen suorat kilpailijat ovat mm. 3-sarja ja A4. Mielestäni melkoisen selvä asia tuokin.

      
  • simppa:



    No silloisesta en tiedä. B7 A4 kuitenkin hävisi äänieristykseltään aika monelle "tavalliselle" perheautolle.

    Ei tuo uusikaan mitenkään järjettömän hiljainen ole, mutta paljon siedettävämmällä tasolla kuitenkin.

    IS on kyllä pieni kippo, mutta sen suorat kilpailijat ovat mm. 3-sarja ja A4. Mielestäni melkoisen selvä asia tuokin.




    Mille autoille se perheluokasta hävisi? Ei se äänekkäämpi ollut kuin silloinen Passat, ja Passat oli kuitenkin luokassaan kohtuullisen äänettömien joukossa.



    Nykyinen A4 lienee useimmille osuva valinta luokassaan, siitä kertovat myös myyntiluvut.



    IS kyllä kilpailee samassa luokassa mainitsemiesi autojen kanssa, mutta ei sitä millekään erityisjalustalle pidä nostaa kuten joillakin on tarve tehdä koska kyseessä on Toyota. Se on luokkansa pienin auto tiloiltaan, heikoin vetopidoltaan ja mallisto on hyvin kapea. Puuttuu:

    - farmari

    - diesel-automaatti

    - tehokas diesel

    - taloudellinen bensakone

    - neliveto jne



    Jos nuo 2 (tai 3 jos ISF otetaan mukaan) mallia sattuvat osumaan tarpeisiin, niin auto on hyvä.







      
  • AkiK:

    IS Puuttuu:
    - neliveto jne




    Onhan siitä neliveto: IS 250 AWD. Viimeksi eilen näin sellaisen.



    On myynnissä ainakin Japanissa ja USA:ssa:

    http://lexus.jp/models/is/variation.html

    http://www.lexus.com/models/IS/detailed_specifications.html

      
  • Onnea Accord, tosiaan. Nousi jenkeissä hetkellisesti myydyimmäksi autoksi, ohi Fordin pickupin.



    En tiennytkään että premium-auto voi olla näin yleinen :wink:

      
  • petos:

    En tiennytkään että premium-auto voi olla näin yleinen




    "Oppia ikä kaikki", niin tai "Maailma muuttuu, Eskoseni" :wink:

      
  • Tai sitten ei. Accord kun ei ole Premiumia nähnytkään...ainakin jos minulta kysytään :xmas:

      
  • Jenkki-Accord on aivan eri auto kuin Euroopassa myytävä.

      
  • petos:

    Tai sitten ei. Accord kun ei ole Premiumia nähnytkään...ainakin jos minulta kysytään




    Jos ajatellaan että kaksilitrainen automaattiAccord olisi esittelyssä siten että logot olisi peitetty niin mistä huomaa olennaisimman eron Premiumiin?



    Itse olen laina-ajanut BMW:tä, Audia ja Mersua. Ei niistä jäänyt sellaista oloa että olisi tullut koettua jotakin ihmeellistä. Kiinnitin kuitenkin huomiota että sellaisella ajaessaan toivoi että tulisi tuttuja vastaan että voisi morjestaa, vaikka laina-autolla ajoikin. Kun kirjoittaa nimimerkillä kehtaa tämän tunnustaa.



    BMW:stä puuttui lämmitettävät sähköpeilit ja Mersusta ilmastointi kun omassa epäPremiumissa sellaiset oli vakiona.





      
  • lawnmover:

    Jos ajatellaan että kaksilitrainen automaattiAccord olisi esittelyssä siten että logot olisi peitetty niin mistä huomaa olennaisimman eron Premiumiin?


    Eipä ole kokemusta muuten kuin että aika hienohan Honda on sisältä. Meteliä on kuitenkin ainakin testien mukaan ollut aina ihan liikaa. Itselleni toi on tärkeä juttu, kaikille ei.



    lawnmover:

    BMW:stä puuttui lämmitettävät sähköpeilit ja Mersusta ilmastointi kun omassa epäPremiumissa sellaiset oli vakiona.


    Minkähän vuosikymmenen vehkeitä noi olivat? No eipä silti, eihän premiumeissa(kaan) ole kaikki vakiona, ja välillä saksalaisissa on ihan älyttömiä puutteita vakiovarustelistalla, vaikka tilanne on kai parantunut selvästi viimevuosina.

      
  • Sillä mitä on vakiona karvalakkimallissa varusteena, tuskin on mitään tekemistä sen kanssa onko auto luettavissa ns. premiautoksi.

      
  • petos:

    Sillä mitä on vakiona karvalakkimallissa varusteena, tuskin on mitään tekemistä sen kanssa onko auto luettavissa ns. premiautoksi.


    Totta, paljon enemmän vaikuttaa se miten ne asiat mitkä autossa on mukana on toteutettu ja toisaalta vähän sekin mitä autoon voi saada lisävarusteena.

      
  • petos:

    Sillä mitä on vakiona karvalakkimallissa varusteena, tuskin on mitään tekemistä sen kanssa onko auto luettavissa ns. premiautoksi.




    Kyllä se tärvelee sitä premiummielikuvaa jos jokapäiväisiä varusteita puuttuu. Sähköpeilejä käytetään meillä viikottain kuten ilmastointiakin.



    Premiumissa mielestäni tärkeintä on se mielikuva. Kaikki tietävät että Mersu on laadukas - kunnes neljä henkilöä ahtautuu C-luokan taksiin. Tai jos siitä C-Mersusta puuttuu ilmastointi kun omassa Astra/Focus/Golfissa sellainen on. C-Mersun edeltäjästä puuttui 5-vaihde kun omassa Asconassa oli sellainen... S-Mersuun en keksi mitään moitteita mutta hinnan puolesta sen kuuluukin olla markkinoiden parhaimmistoa.



    Metallivärin pitäisi olla vakiona premiumissa vai onko ei-metallille jokin ympäristösyyperuste?



    Siinä olet oikeassa ettei pelkät varusteet riitä nostamaan premiummielikuvaa jos muuten auto on meluisa ja muovinen tai ahdas. Koeajon jälkeen etukäteispremiummielikuva voi kadota eli kyse on fiiliksestä.





      
  • Onnea Accord, tosiaan. Nousi jenkeissä hetkellisesti myydyimmäksi autoksi, ohi Fordin pickupin.

    En tiennytkään että premium-auto voi olla näin yleinen




    Mites mahtaa olla esim. Ruotsissa, onko siellä oman maan "premiumit" kovin yleisiä? :wink:

      
  • No tuleehan Ruotsissa ja Suomessa Volvoja ja ylipäänsä muualla Euroopassa mersuja ja bemareita vastaan solkenaan. Kyllä nuo isot premium-merkit (Audi, BMW, mersu) ovat niin massatavaraa kuin olla ja voi kaikesta mainonnasta huolimatta.

      
  • simppa:

    No tuleehan Ruotsissa ja Suomessa Volvoja ja ylipäänsä muualla Euroopassa mersuja ja bemareita vastaan solkenaan. Kyllä nuo isot premium-merkit (Audi, BMW, mersu) ovat niin massatavaraa kuin olla ja voi kaikesta mainonnasta huolimatta.




    Saksassa Audi on sama kuin täällä volkkari, eli hieman työläisen auto. Mersu ja Bemu on ns. kärjessä, jos jollain statuksella mittaa. Rollsit ym. erikseen tietenkin.

      
  • http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/pikku-lexus-frankfurtissa



    onko lexus tämän jälkeen vähemmän "prenium" merkki????

      
  • Miksi Citroën on mukana ensi numeron vertailussa? Eihän Citroënia pidetä "preemiumina".

      
  • No ainakin hinnaltaan se on jopa enemmän kuin premiumia....ihmettelen tosin että kun myyntiluvut on mitä on, niin miksi se on vertailuun otettu.

      
  • Vackraste:



    Saksassa Audi on sama kuin täällä volkkari, eli hieman työläisen auto. Mersu ja Bemu on ns. kärjessä, jos jollain statuksella mittaa. Rollsit ym. erikseen tietenkin.




    Tuo nyt taas on ihan täyttä roskaa ja Saksaankin melko hyvin tutustuneena näkee, että et ole maahan tutustunut viimevuosina saati sitten asunut.



    Katso vaikka saksalaisia autolehtiä. Aina on ne samat mersut, bemarit ja Audit vastakkain.



    Ai volkkari Suomessa työläisen auto. Et sitten ylimielisempää lausetta keksinyt laittaa? Volkkari ei todellakaan ole mitenkään erityisen työväenluokkainen auto.



      
  • Äkkiseltään "Kansanauto" on "Työläisauto" vai mites se menikään? :snotty:

      
  • Kun citroenkin pääsi mukaan, ihmettelen miksi opel ei. Teholuokittelu on vertailussa tiukka, joten lienee puuttuva 2kW vaikuttanut poisjäämiseen vertailusta... Kiihtyy kuitenkin Audia paremmin ja pärjää huippunopeudessa sekä Volvolle että Citroenille, joten olisi tältä pohjalta ansainnut paikan joukossa. Vai olisiko hinnasta puuttuva 10000€ tehnyt siitä liian ylivoimaisen?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit