Uusia autoja "Premium-luokkaan"

54 kommenttia
«1

Uusimmassa Auto Bildissä (24.4.2009) kirjoitetaan sivulla 34 seuraavaa.



Accord i-DTEC heittää automaattina kovan pähkinän ja voi todeta Accordin kasvaneen premium-tasolle aivan samoin kuin Toyota Avensis tai Mazda 6 joten asetelmat tiivistyvät.




Eli onnittelut Honda Accordille, Toyota Avensikselle sekä Mazda Kuutoselle "premium-luokkaan" pääsystä!

  
  • No tojo, mazda tai honda saavat toki itseään tituleerata premium-autoiksi, mutta se ei tarkoita sitä että ne OIKEASTI sitä olisivat. Eiköhän siellä bemu, mersu, audi jne jne ole mutta ei perusjapsit.



    Ja jälleen kerran, varsinaisella toiminnallisella laadulla ei ole tämän määritteen kanssa mitään tekemistä... :wave:

      
  • Eiköhän Lexus ole se Toyotan premium-merkki ja Hondan premium-merkki on Acura. Ihan selvä homma.

      
  • Ammattilainen:

    Ja jälleen kerran, varsinaisella toiminnallisella laadulla ei ole tämän määritteen kanssa mitään tekemistä... :wave:




    Vaan..... ?



      
  • Kumppani:

    Ammattilainen:
    Ja jälleen kerran, varsinaisella toiminnallisella laadulla ei ole tämän määritteen kanssa mitään tekemistä... :wave:


    Vaan..... ? olisi saanut jäädä koko aihe....




      
  • Toiminnallinen laatu on sitä että autolla voi ajaa itse kunkin valinnan mukaan vaikkapa 50/100/200/400tkm ilman teknisiä ongelmia. Auto ei jätä tielle ja menee läpi katsastuksesta. Ajo voi olla tuskaa, mutta auto toimii.



    Premium-laatu on sitä, että autosta huokuu laatu niin suunnittelussa, ajo-ominaisuuksissa kuin materiaaleissakin. Premium-auto on haluttavampi, vaikkei se olisi objektiivisesti jopa huonompi kuin joku toinen vastaava ei-premium.



    Siis nämä ovat kaksi täysin eri asiaa, eikä niitä pidä sotkea.





    Nimim. Vihaan koko premium-käsitettä.

      
  • Taas sama p.... jauhaminen! Ihan sama, mistä kukin autossaan maksaa! Värkki jonka tarkoitus on vaihtaa paikkaa!

      
  • Nasse:

    Taas sama p.... jauhaminen! Ihan sama, mistä kukin autossaan maksaa! Värkki jonka tarkoitus on vaihtaa paikkaa!




    Kaikille tuo viimeinen ei ole se ainoa tarkoitus....siksi on premiumeita, joissa vaihtoehdot ovat ihan toista luokkaa kuin ns. taviksissa.

      
  • Kaikille tuo viimeinen ei ole se ainoa tarkoitus....siksi on premiumeita, joissa vaihtoehdot ovat ihan toista luokkaa kuin ns. taviksissa.



    Ihan justiin jetsulleen! Kannattaisi hankkia heidänkin joku luova harrastus! Hietasen sanomta: Kui joku voi rakastaa noi pal rätei ja lumpui?

      
  • Tuon väittelyn preemiumin määritelmästä voisi mun puolesta jättää tähän. Ei siitä kuitenkaan valmista tule. Mutta sen verran sanon että omalla arvoasteikolla ei Accordilla tai Avensiksella ole asiaa premiumautojen joukkoon. Mun mielestä premium tulee esiin siinä, kun ensikertaa hyppää autoon sisälle ja toteaa että "perhana, täällähän on kaikki tosi hienosti tehty". Se on vaan se jokin fiilis mikä joko tulee, tai ei tule. Voisi melkeimpä sanoa että rakkautta ensi silmäyksellä :hug:



    Kalliimmista saksalaisista Audit(ei A3) ja Mersu aiheuttaa tuollaista tyytyväisyyttä, BMW on vähän karun ja vanhanaikaisen oloinen. Jos hiukan halvempiin tuotteisiin siirrytään, niin tietyssä mielessä vielä Passat (varsinkin CC) tuottaa samanlaista mielihyvää. Avensiksen muovihelvetistä tai Accordin nappulaviidakosta en moista löytänyt. Sama koskee myös Mondeota, joka on aika muovisen oloinen. Insigniassa en ole istuskellut. Myös Volvot on aika arvokkaan oloisia sisältä päin.



    Ja ennenkuin alkaa kauhea mutina, niin painotan että nämä ovat pelkästään mun mielipiteitä, ja niitä juttuja mitä minä arvostan autossa. Kojelauta ja se muu kabiini on kuitenkin niitä asioita joita siinä autossa joutuu eniten tuijottamaan ja hipelöimään. Ei sillä, en kyllä missään nimessä laittaisi esim. Passatia premiumien joukkoon. Siellä pinnan alla piilee kuitenkin se halvalla tehty natsipakastin. Loppuen lopuksi ei sillä tyylikkäällä sisustalla tee yhtään mitään, jos vuoden päästä alkaa kauhea kitinäkonsertti ja huolto levittelee käsiään. Nämä laadukkaat materiaalit ovat niitä asioita joihin ihastuu kaupassa, mutta käytännössä niillä on aika vähän merkitystä siinä vaiheessa kun pitäisi kantaa kassikaupalla rahaa autokauppaan.

      
  • simppa:

    Eiköhän Lexus ole se Toyotan premium-merkki ja Hondan premium-merkki on Acura. Ihan selvä homma.




    Japanilaiselle kuluttajalla kelpaa ihan Toyota, Nissan tai Honda. Monet euroopassa ja USA:ssa myytävät Lexukset ovat täällä Japanissa ihan rehellisesti Toyotan logolla. Kaikki Infinitit ovat Nissaneita ja Acurat Hondia.



    Jos Lexus RX lasketaan perium-merkiksi, yhtälailla Toyota Harrier on sellainen. Tai Nissan Skyline (Infiniti G35 ja G37). Perhana, kun Nissan Skyline 370 GT on makeen näköinen. Tai ihan karvalakki 250 GT sedan. Puhumattakaan GT-R:stä, joka säväyttää kyllä enemmän kuin Porschet (Tokiossa näkee kamalasti urheiluautoja. Ferrareitakin on enemmän kuin Opeleita).



    Japanilainen ei tarvitse Toyotaansa Lexus-logoa. Sama homma kuin Budo-lajien vöissä. Japanilainen harjoittelee monta vuotta valkoisella vyöllä kunnes saa suoraan mustan. Eurooppalaisella pitää antaa puolen vuoden välein uusi värillinen vyö matkalla mustaan vyöhön. Samoin kallimmat Toyotat pitää tuunata L-kirjamella.



    Onneksi Mazda ei ole lähtenyt kysiseen leikkiin mukaan ja tuonut jotain Maximun merkkiä turhuudenkipeille eurooppalaisille.

      
  • ["Kitkakalle"]



    Japanilaiselle kuluttajalla kelpaa ihan Toyota, Nissan tai Honda.



    No niinpä se kelpaa eurooppalaisellekin ihan tavallinen Mersu tai Bemari. Ei tarvitse tehdä erikseen erinimisiä kopioita. :wink:



    Onneksi Mazda ei ole lähtenyt kysiseen leikkiin mukaan ja tuonut jotain Maximun merkkiä turhuudenkipeille eurooppalaisille.



    Eurooppalaisia tuskin voi syyttää noista automerkeistä, eikä noita Acuroita, Infinitejä tai edes Lexuksia edes Euroopassa paljon myydä kokonaisuutena. Tämä merkkien keksiminen on enemmän amerikkalaisten heiniä. Eurooppalaiset premiummerkit ovat kaikki aika vanhoja ja perinteisiä, Audi niistä tuorein mutta silläkin jo historiaa takana aika paljon.



    Eniten merkki näyttää vaikuttavan Venäjän tyylisillä automarkkinoilla, siellä ei ole paljon väliä mikä laite on kunhan sillä on statusta. Mazda on muuten Venäjällä kysytty auto, se ei ole sielläkään mitään erityistä premium-merkkiä tarvinnut.



    Accordin ja Mazda6:n premium-fiilikset loppuvat siihen kohtaan kun auton kiihdyttää yli 50 km/h vauhtiin. Melutaso ei ole lainkaan premiumia...



      
  • juuso01:

    Tuon väittelyn preemiumin määritelmästä voisi mun puolesta jättää tähän. Mun mielestä premium tulee esiin siinä, kun ensikertaa hyppää autoon sisälle ja toteaa että "perhana, täällähän on kaikki tosi hienosti tehty". Se on vaan se jokin fiilis mikä joko tulee, tai ei tule. Voisi melkeimpä sanoa että rakkautta ensi silmäyksellä




    235+255:

    Premium-laatu on sitä, että autosta huokuu laatu niin suunnittelussa, ajo-ominaisuuksissa kuin materiaaleissakin.




    Niijjuuri! Ja näyttäisi siltä, että Auto-Bildin toimittajat ovat ko. merkkien/mallien suhteen saaneet juuri tuollaiset fiilikset itselleen! Voisi väittää myös, että kohtalaisen vakuuttavalla vertailutiedolla moneen täällä kirjoittavaan verrattuna.



    Ihan omina mielipiteinään (tai lehden nyt kuitenkin) tietysti kirjoittavat, niinkuin kaikki täällä erikseen muistavat painottaa, mutta siksi ja/tai siitä huolimatta ovat yhtä oikeassa kuin tekin. Eikö vain?

      
  • Kitkakalle:

    simppa:
    Eiköhän Lexus ole se Toyotan premium-merkki ja Hondan premium-merkki on Acura. Ihan selvä homma.


    Japanilaiselle kuluttajalla kelpaa ihan Toyota, Nissan tai Honda. Monet euroopassa ja USA:ssa myytävät Lexukset ovat täällä Japanissa ihan rehellisesti Toyotan logolla. Kaikki Infinitit ovat Nissaneita ja Acurat Hondia.

    Jos Lexus RX lasketaan perium-merkiksi, yhtälailla Toyota Harrier on sellainen. Tai Nissan Skyline (Infiniti G35 ja G37). Perhana, kun Nissan Skyline 370 GT on makeen näköinen. Tai ihan karvalakki 250 GT sedan. Puhumattakaan GT-R:stä, joka säväyttää kyllä enemmän kuin Porschet (Tokiossa näkee kamalasti urheiluautoja. Ferrareitakin on enemmän kuin Opeleita).

    Onneksi Mazda ei ole lähtenyt kysiseen leikkiin mukaan ja tuonut jotain Maximun merkkiä turhuudenkipeille eurooppalaisille.




    kyllähän sielläkin halutaan korostaa auton erilaisuutta kun

    taitaa suurin osa euro "prenium/urheilu" merkeistä myydyt autot olla vasemmanpuoleisella ohjauksella vaikka saisi myös oikealta ohjattavan



    omasta mielestä aikanaan mazda yritti jollain tasolla tehdä

    xedos merkistä sitä parempaa merkkiä...????



    eihän toyotan,nissanin ja hondan ole tarvinnut alkaa myydä noita omia "prenium" merkkejä siellä kun on ollutvahva tuotemerkki ja suuri mallivalikoima mikä on uupunut ainakin euroopasta ja suureltaosin usasta ja käsiittääkseni tämän he ovat myöntäneet ettei pikkuautoilla myynnin aloittaneena

    ole helppoa myydä isoa "preniumia"

    tässä on suht hyvä vertaus kohde vw phaeton auto on hyvä mutta vw merkkillä vaikea myytävä



      
  • Nasse:

    Värkki jonka tarkoitus on vaihtaa paikkaa!




    Tuo on auton perimmäinen tarkoitus, mutta siinä jää kaikki muut ulottuvuudet huomioimatta. Jos ihmiset todellisuudessa arvioisivat asiaa noin, olisi koko liikkuminen aivan erilaista. Ei pelkästään autojen erilaisuuden takia, vaan myös siksi että auto ei useinkaan ole se järkevin tapa paikasta toiseen liikkumiseen. Järkevintä taas ei kukaan pysty koskaan täysin kattavasti määrittelemään, joten jos turhaa keskustelua ei saa olla sekin keskustelu voidaan lopettaa yhtä turhanaikaisena kuin premium-vääntökin.





      
  • Kitkakalle:



    Japanilainen ei tarvitse Toyotaansa Lexus-logoa.




    Aika paljon siellä autoja tuunaillaan, joten jotain tarpeita brassailuunkin täytyy olla.



      
  • finman:

    kyllähän sielläkin halutaan korostaa auton erilaisuutta kun taitaa suurin osa euro "prenium/urheilu" merkeistä myydyt autot olla vasemmanpuoleisella ohjauksella vaikka saisi myös oikealta ohjattavan




    Minua huvittaa tuo villitys hankkia euro/amerikan auto vasemman puoleisella ohjauksella. On kuulemma hienoa.



    Näin nopealla otoksella suurin osa BMW:stä on japanilaisella (oikean puoleisella) ohjauksella. Samoin Audit. Mersuja on noista kolmesta enemmän väärän puolen ohjauksella. Kuitenkin Mersuistakin enemmistö on oikeanpuoleisella ratilla.



    Suurin osa Porscheista on vasemman puolen ratilla. Samoin lähes kaikki amerikkailaiset city-maasturit. Kaikki Ferrarit ja Lambot ovat vasemman puolen ratilla. Tehdäänköhän niitä edes oikean puolen ratilla?



    Tämä rattihomma en vain mene mun jakeluun. Miksi hommata auto, jota on hankalampi ajaa? Vaikka olisi kuinka hienoa. Sen vielä ymmärtää, että suomalainen, joka on vuoden komennuksella hankkii auton väärän puolen ratilla, mutta ihan perusjapanilainenkin.

      
  • Tehdäänhän niitä italovehkeitäkin oikeapuoleisella ohjauksella. Tällä sivustolla mallikappaleita:



    http://www.theferraricentre.com/



    ja RHD Lamboja:



    http://www.carpages.co.uk/used-cars/?make=lamborghini



    Z06 vetteä ei ennen tehty, mutta nyt kai sitäkin saa oikeanpuoleisella ohjauksella.



    En kyllä itsekään ymmärrä noita japseja. Kukakohan tuon villityksen on pannut alulle? Sen nyt vielä ymmärtäisi, jos autoa ei saa kuin vasemmanpuoleisella ohjauksella.

      
  • Piti vielä lisäämäni, että samaisessa Auto Bildissä kirjoitettiin sivulla 64 Nissan 370Z:sta näin.



    Nissan on parantanut selvästi 370Z:n materiaaleja, ja kaikki mittarit ovat kasvaneet. Premium-laatua on lopultakin myös muualla kuin ajettavuudessa.


    Eli siis Nissankin nousee sinne "Premium-luokkaan" 370Z-mallillaan.

      
  • AkiK:



    Accordin ja Mazda6:n premium-fiilikset loppuvat siihen kohtaan kun auton kiihdyttää yli 50 km/h vauhtiin. Melutaso ei ole lainkaan premiumia...






    Melutasothan on vain yksi tekijä. Jos muut tekijät olisi kunnossa, tuskin rengasmelu estäisi mazda kutosta olemasta premi-auto.

      
  • AkiK:


    Accordin ja Mazda6:n premium-fiilikset loppuvat siihen kohtaan kun auton kiihdyttää yli 50 km/h vauhtiin. Melutaso ei ole lainkaan premiumia...




    No eipä nuo kaikki premiumitkaan kovin hiljaisia ole. Esimerkiksi edellisen polven A4 oli vielä pahempi mölytoosa.

      
  • simppa:

    Eiköhän Lexus ole se Toyotan premium-merkki ja Hondan premium-merkki on Acura. Ihan selvä homma.




    Ei vaan Avensis on premium ja Lexus on luxus. Aika tökeröä verrata Lexusta johonkin Audi A4:n kaltaiseen kansanautoon.



      
  • ddr5:

    simppa:
    Eiköhän Lexus ole se Toyotan premium-merkki ja Hondan premium-merkki on Acura. Ihan selvä homma.


    Ei vaan Avensis on premium ja Lexus on luxus. Aika tökeröä verrata Lexusta johonkin Audi A4:n kaltaiseen kansanautoon.




    ja mihinköhän lähtisit vertaamaan esim audi a4 kokoista lexus is-mallia????

    siinä tosi luxusta.....??????

      
  • Eihän luxus-is-lexukseen saa edes dieselautomaattia....siinä luxusta kerrakseen kun joutuu käsin hämmentämään !! Ja missäs se neliveto luuraa ?? :lol:



    A4 kilpailee nimenomaan tuon mallin kanssa.

      
  • Kannattaa tutustua tuohon IS Lexukseen! Taitaa olla kateellista porukkaa, joka ei tunnusta auton laadukkuutta sisältä ja ulkoa! Mikä edellytys vaihtoehtojen repertuaari on premiumille? Kansankärryissä alkaa olla jo samanlainen valikoima! Eihän ns. Luxusautoillakaan ole tarjolla kymmeniä vaihtoehtoja! Morgan on premiumia ilman mitään kikkailua!

      
  • Nasse:

    Kannattaa tutustua tuohon IS Lexukseen! Taitaa olla kateellista porukkaa, joka ei tunnusta auton laadukkuutta sisältä ja ulkoa!

    Erittäin hyvin sanottu.



    Ammattilaiselle: A4 on selkeästi premiumauto vaikkakin etuveto, dieselautomaatin saa rahalla mutta takavetoa ei :lol: Todellinen musta lammas luokassaan.



      
  • Vackraste:

    Nasse:
    Kannattaa tutustua tuohon IS Lexukseen! Taitaa olla kateellista porukkaa, joka ei tunnusta auton laadukkuutta sisältä ja ulkoa!
    Erittäin hyvin sanottu.

    Ammattilaiselle: A4 on selkeästi premiumauto vaikkakin etuveto, dieselautomaatin saa rahalla mutta takavetoa ei :lol: Todellinen musta lammas luokassaan.


    Miten ei saa takavetoa rahalla

    :hug:

      

  • Miten ei saa takavetoa rahalla

    :hug:



    Vai saako nykyään? :tongue:

      
  • Makuasiat vaikuttavat monella meistä ns. laatukäsitteesen! Mikä ei miellytä silmää= "paska"! Kannattaa kuitenkin katsoa, millä laadulla ja tarkkuudella tuo "paska" on tehty! Hyvä esimerkki on verrata Valmet-haulikkoa Hollan&Hollandiin! Vaikka on vannoutunut päällekkäispiippu kannattaja, niin osaa arvostaa H&H laadultaan paremmaksi! Kaikki ei valitettavasti tätä osaa arvioida, koska ennakkoasenne on liian voimakas! Toisaalta ne jotka tietää brändin, olettavat, että kalliimpi on aina paras valinta, tietenkin jos on varaa ostaa kalliimpi ! Toiminnaltaan ne eivät köäytännössä hirveästi eroa, jollei havaitse sitä "smooth actionia"! Voi siis kysyä, että onko järkeä vai ei! Sama pätee myös autoihin, jotka valitaan todella usein ennakkoasetelmien, naapurin tai muun sellaisten näkökulmien pohjalta!

      
  • Ammattilainen:

    Eihän luxus-is-lexukseen saa edes dieselautomaattia....siinä luxusta kerrakseen kun joutuu käsin hämmentämään !! Ja missäs se neliveto luuraa ?? :lol:

    A4 kilpailee nimenomaan tuon mallin kanssa.




    Mainitse auto jossa ei tarvitse vaihdekeppiin/vaihdevalitsimeen koskea? :warning:

      
  • Metsähaka:

    Ammattilainen:
    Eihän luxus-is-lexukseen saa edes dieselautomaattia....siinä luxusta kerrakseen kun joutuu käsin hämmentämään !! Ja missäs se neliveto luuraa ?? :lol:

    A4 kilpailee nimenomaan tuon mallin kanssa.


    Mainitse auto jossa ei tarvitse vaihdekeppiin/vaihdevalitsimeen koskea? :warning:




    Ehkä kuitenkin ymmärsit mitä hämmentämisellä tarkoitetaan, tai muussa tapauksessa olet tampiompi kuin luulinkaan !!







    :lol: :lol:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit