Subaru XV (on kuulemma hyvä)

20 kommenttia
  • Naapuri miettii tuollaisen ostoa ja minä sanoin että kannattaa odottaa ensikuuhun asti koeajon mahdollisuutta ,koska ainakaan äkkinäiseltään 1,6 bensa 114hv ja automaatti(cvt) ei kuulosta kovin kaksiselta yhdistelmältä.

      
  • No ei varmaan tehot riitä. Tosin on olemassa aika pienitehoisia Nissan Qashqaitakin.

      
  • No, tarjolla on myös 147 hv diesel ja 150 hv bensakone. Ei aina ole pakko valita pienintä ja halvinta konetta. Ehkä naapurisi on varakkaampi kuin luuletkaan?

      
  • Tuo 1,6 ja autom maksaa n42t euroa ja 2,0+aut kympin enempi siis hinnat norjassa ja hän on laittanut hintakaton ostokselleen...(ei sis rek,maksua)



    Dieseliin ei saa automaattia joka on yksi hänen pääkriteeri



    Tuossa paikalliset hinnat:

    ModellNivåUtsalgspris:

    XV 1.6i Comfort299.900,-

    XV 1.6i-SClassic 319.900,-

    XV 1.6i-S CVTClassic334.900,-

    XV 2.0i-ESPremium389.900,-

    XV 2.0i-ES CVTPremium404.900,-



    XV 2.0DL Comfort314.900,-

    XV 2.0DL-SClassic334.900,-

    XV 2.0DL-SPremium364.900,-

    XV 2.0D-S (150hk)Premium399.900,-



    I tillegg tilkommer pris for met.lakk og Registreringsomkostinger



    Tuo norjalainen rekisteröintimaksu on aika suuri, en ole kuitenkaan varma millainen se on aivan uudessa autossa, kun yleisesti se on laskettu mukaan hintaan ,mutta alla olevasta linkistä löydätte muiden vuosimallien hinnat eri ajoneuvoluokille

    http://www.finn.no/finn/car/regtax

      
  • Ajettavuus ainakin minulle tuskin lienee ongelma yhdessäkään uudessa autossa, joten siinä Subaru ei kilpailuetua saa. Sen sijaan kuvien perusteella XV:n tavaratila vaikuttaa onnettoman pieneltä. Jos tuosta tehtäisiin farmari, jossa tavaratilaan olisi satsattu nykyistä enemmän ajatusta, kyseessä saattaisi olla erittäin kiinnostava tapaus. Pahoin kuitenkin pelkään, että hinnat Suomessa nousevat jo nykyisellään liian korkeiksi. Jostain syystä isoilla pyörillä ja hiukan tavanomaista korkeammalla jousituksella on herkästi muutaman tuhannen euron vaikutus hintalappuun. Valmistuskustannuksiltaan tuollainen tuskin tavallista autoa korkeampi on. Kaikesta huolimatta uusi Subaru on kiinnostava uutuus. Henkilöautomaisten crossoverien joukossa ei ylimääräistä tarjontaa ole.

      
  • Niin mitä urheiluautomaista tuossa on? Ainakin tuossa jutussa ainoa urheiluautoon viittaava ominaisuus oli alustan epäkmukavuus.

      
  • Hesari ei ollut lainkaan samaa mieltä XV:n hyvyydestä. Mihin mahtaa XV:n hinta asettua?

    Jos automaatti ei ole kynnyskysymys kannattanee päätyä Dacia Dusteriin. Jos tavaratila ei ole kynnyskysymys, kannattanee päätyä Suzuki SX4:ään. Saa ihan riittävät ominaisuudet ja kohtuuhintaan. Siis meikäläisen asteikolla. En tarvitse kahta litraa enkä 150 hevosvoimaa.

      
  • Zagarat:

    Jos automaatti ei ole kynnyskysymys kannattanee päätyä Dacia Dusteriin. Jos tavaratila ei ole kynnyskysymys, kannattanee päätyä Suzuki SX4:ään. Saa ihan riittävät ominaisuudet ja kohtuuhintaan. Siis meikäläisen asteikolla. En tarvitse kahta litraa enkä 150 hevosvoimaa.


    Saahan XV:ssä kaiketi Subarun tapaan myös jatkuvan nelivedon - tosin keskidifferentiaalin toteutus ei tarjoa teknologista etumatkaa. Jos ei jatkuvaa nelivetoa tarvitse eli ajelee vain kauniilla kesäilmalla, vaihtoehtoja on paljon muitakin.

      
  • Mikahen kommentti panee ihmettelemään. En puhunut nelivedosta mitään. Se on SX4:ssäkin, otin se verrokiksi pienestä kohtuuhintaisesta nelivedosta.

    Toisaalta, ei nelivetoa heti tarvitse kun kaunis kesäpäivä menee pilveen tai peräti vuodenaika vaihtuu. Monet ajelevat läpi vuoden kaksivetoisella, ihan takavedollakin.

    Minulle riittää sellainen tarpeen vaatiessa -neliveto.

      
  • Zagarat:

    Mikahen kommentti panee ihmettelemään.
    :
    Minulle riittää sellainen tarpeen vaatiessa -neliveto.


    Kukin tarpeidensa ja kykyjensä mukaan. Se "tarpeen vaatiessa" neliveto on tarpeen vaatiessa jo myöhässä.

      
  • Kukin tarpeidensa ja kykyjensä mukaan. Se "tarpeen vaatiessa" neliveto on tarpeen vaatiessa jo myöhässä.




    Mutta ei aina. Kun lähden liukkaalta/pöperöstä liikkeelle ja etuakseli pyörähtää kierroksen, pari, tyhjää, tulee taka-akseli mukaan ja mennään. Ei se silloin myöhässä ole. Mikäs kiire tässä on, valmiissa maailmassa

      
  • Zagarat:

    Kukin tarpeidensa ja kykyjensä mukaan. Se "tarpeen vaatiessa" neliveto on tarpeen vaatiessa jo myöhässä.

    Mutta ei aina. Kun lähden liukkaalta/pöperöstä liikkeelle ja etuakseli pyörähtää kierroksen, pari, tyhjää, tulee taka-akseli mukaan ja mennään. Ei se silloin myöhässä ole. Mikäs kiire tässä on, valmiissa maailmassa


    Palstan autotuomarien mukaan tuollaiseen ajoon et takuulla tarvitse painavaa ja janoista nelaria. Vaikka jäisit johonkin paikkaan jumiin kaksivetoisella, se on omaa osaamattomuutta ja pahimmillaan lumilapion käytöstä laistamista.

      
  • Palstan autotuomarien mukaan tuollaiseen ajoon et takuulla tarvitse painavaa ja janoista nelaria. Vaikka jäisit johonkin paikkaan jumiin kaksivetoisella, se on omaa osaamattomuutta ja pahimmillaan lumilapion käytöstä laistamista.




    Tarvitsen nelivetoisen katumaasturin sen korkeamman istuma-asennon, maavaran ja (tarvittaessa) paremman etenemiskyvyn takia. Matalaa henkilöautoa en enää hanki.

    Kaikki on suhteellista, mutta näyttää siltä ettei esim. Dacia Duster diesel kovin janoinen ole eikä niin painavakaan.

    Jumiin jäämistä kannattaa tosiaan karttaa millä tahansa vetotavalla, mutta joskus joutuu työsyistä ajelemaan vähän hankaliin oloihin. Sellaisiin johon henkilöautolla ei tee mieli mennä, mutta johon landcruisertyyppi on liioittelua.

    No, nyt eksyttiin liian kauas XV:stä.

      
  • Minun kokemuksella edellä mainittu "tarpeen vaatiessa" neliveto voi olla jopa etevämpi kuin Subarun keskitasauspyörästön viskokytkimellä toteutettu. Minulla oli Outbackilläni hieman ongelmia siirrellä soutuvenettä trailerin päällä pois rannasta kun lunta oli jo satanut n.10cm ja sellaista märkää loskaa oli. Samalla kertaa oli toinen porukka Scout Octavialla vetämässä isompaa venettä ja samaa lumista luiskaa vedettiin. Minulla oli ongelmia pidon ja moottorin käynnissäpysymisen kanssa. Sen verran luiska oli alapäästä jäässä, että Subaru suditti peräpäätä ennenkuin eturenkaille tuli vetoa ja pääsi ylös. Pääsi kyllä mutta sutimisen esto häiritsi ja loska vain lensi. Skodalla ei näyttänyt sutivan ollenkaan ja keskusteltiin asiasta kun veneet oli vedetty metsätien laitaan. Kovasti kehui Skoda kuski autonsa nelivetoa. Näytti hyvin uskottavalta vierestä seuraten.



    Tämä nyt ei suoraan XV:en liity, muuta sen nelivetojärjestelmään kuitenkin.

      
  • mikahe:



    Kukin tarpeidensa ja kykyjensä mukaan. Se "tarpeen vaatiessa" neliveto on tarpeen vaatiessa jo myöhässä.




    Sinä tosiaan elät ajassa, jos pystyt erottamaan sekunnin sadas tai jopa tuhannesosat.



    Unohdat senkin, että jatkuvasti käytössä oleva veto saattaa kuitenkin jakaa sen voiman väärin, mitä ajatteleva veto ei tee.

      
  • BoxerDiesel:

    Minun kokemuksella edellä mainittu "tarpeen vaatiessa" neliveto voi olla jopa etevämpi kuin Subarun keskitasauspyörästön viskokytkimellä toteutettu.
    :
    Tämä nyt ei suoraan XV:en liity, muuta sen nelivetojärjestelmään kuitenkin.


    Kyllähän se tämänkin palstan kommenteista on selvinnyt, että "nelivato"fanit jakaantuvat kolmeen pääryhmään:

    1) Ne, jotka tarvitsevat sitä noin 10 m viikossa tms.

    2) Ne, jotka tarvitsevat sitä oikeasti huonoilla teillä tai jopa sen tilapäisessä puutteessa.

    3) Ne, jotka käyttävät sitä huvikseen.



    Toki noista saa parhaassa tapauksessa myös yhdistelmiä kuten neliveto, jota käyttää päivittäin huvikseen ja jolla selviää myös mutavellissä.

      
  • mikahe:


    Kyllähän se tämänkin palstan kommenteista on selvinnyt, että "nelivato"fanit jakaantuvat kolmeen pääryhmään:
    1) Ne, jotka tarvitsevat sitä noin 10 m viikossa tms.
    2) Ne, jotka tarvitsevat sitä oikeasti huonoilla teillä tai jopa sen tilapäisessä puutteessa.
    3) Ne, jotka käyttävät sitä huvikseen.




    4) Ne, jotka ovat jämähtäneet 90-luvulle mielipiteineen.

      
  • mikahe:


    Kyllähän se tämänkin palstan kommenteista on selvinnyt, että "nelivato"fanit jakaantuvat kolmeen pääryhmään:
    1) Ne, jotka tarvitsevat sitä noin 10 m viikossa tms.
    2) Ne, jotka tarvitsevat sitä oikeasti huonoilla teillä tai jopa sen tilapäisessä puutteessa.
    3) Ne, jotka käyttävät sitä huvikseen.




    4) Ne, jotka ovat jämähtäneet 90-luvulle mielipiteineen.

      
  • NHB:

    mikahe:

    Kyllähän se tämänkin palstan kommenteista on selvinnyt, että "nelivato"fanit jakaantuvat kolmeen pääryhmään:
    1) Ne, jotka tarvitsevat sitä noin 10 m viikossa tms.
    2) Ne, jotka tarvitsevat sitä oikeasti huonoilla teillä tai jopa sen tilapäisessä puutteessa.
    3) Ne, jotka käyttävät sitä huvikseen.


    4) Ne, jotka ovat jämähtäneet 90-luvulle mielipiteineen.


    Asiasta mitään tietämättömien antifanien listat ovat niin pitkät, että niistä ei ole kukaan kiinnostunut.

      
  • noin kuukausi sitten oli täällä ennakko esittely ja 10min koeajomahdollisuus ,mutta painoitettiin sitä asiaa että autot ovat esituotanto sarjaa ja päivää ennen kuin tuo tapahtuma oli peruivat koeajot...(sähköposti)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit