Se on yhtä suurta riemua ilmoilla, kun lehti kertoo talvitestistä jo ennenkuin lehti tulee tilaajille.
Teataajien innokkuuttako lie.
Osa päivän hauskuudesta meni saman tien.
Kiitos nyt kuitenkin testistä, mukavahan se on päästä lukemaan.
Saisi tilaajille lehti kyllä tulla jo päivää paria aiemmin että olisi jotain hyötyä Muistaakseni joskus aiemmin näin olikin.
BMW onnistui ujuttamaan TM-talvitestiin farkun, jolloin takapyörille saatiin mukavasti lisää painoa = pitoa verrattuna sedaniin.
Totta tämäkin tietysti, painonjakaumaksi oli mitattu 47/53 mikä on kai Bemarin skaalalla keskimääräistä parempi. Liekö sitten Touringeja myydäänkin enemmän kuin sedaneja, vertailussahan piti olla eniten myytyä mallia vastaava versio autosta.
Etupainoisimpia olivat taas Alfa ja Peugeot, joissa 65/35.
Se on yhtä suurta riemua ilmoilla, kun lehti kertoo talvitestistä jo ennenkuin lehti tulee tilaajille.
Teataajien innokkuuttako lie.
Osa päivän hauskuudesta meni saman tien.
Kiitos nyt kuitenkin testistä, mukavahan se on päästä lukemaan.
---
Myöhemmin...
lehti kädessä, hieno testi.
irtonumeron pystyy varmaan jo ostamaan... joku tolkku pitäisi näissäkin olla. Ensin lehti tilaajille >nettiiin ja viimeisenä r kioskille.
BMW onnistui ujuttamaan TM-talvitestiin farkun, jolloin takapyörille saatiin mukavasti lisää painoa = pitoa verrattuna sedaniin.
Totta tämäkin tietysti, painonjakaumaksi oli mitattu 47/53 mikä on kai Bemarin skaalalla keskimääräistä parempi. Liekö sitten Touringeja myydäänkin enemmän kuin sedaneja, vertailussahan piti olla eniten myytyä mallia vastaava versio autosta.
Etupainoisimpia olivat taas Alfa ja Peugeot, joissa 65/35.
"Käytännön syistä edellä mainittuihin autonvalinnan perussääntöihin tuli muutoksia, sillä BMW 520d oli saatavana maahantuojalta vain farmarikorisena ja automaattivaihteisena."
kai tilaajilla pitäisi joku etu olla irtonumeron ostajiin nähden, mitä järkeä on tilata lehteä jos sen saa myöhemmin kuin kaupasta. No voihan tuonkin talvitestin jo lukea pdf muodossa lehden sivulta.... eihän sillä koko lehdellä tee mitään...sitten kun saapuu
kai tilaajilla pitäisi joku etu olla irtonumeron ostajiin nähden, mitä järkeä on tilata lehteä jos sen saa myöhemmin kuin kaupasta. No voihan tuonkin talvitestin jo lukea pdf muodossa lehden sivulta.... eihän sillä koko lehdellä tee mitään...sitten kun saapuu
Mulle lehti saapui tänään, mutta talvitestiä en ole vielä kuin selannut.
Toimitus selvästi seuraa näitä keskusteluja, koska taas oli etenemiskyky noteerattu mäkikokeessa. Maavarat oli mitattu entiseen tapaan. Testin jumbossa 21 cm, vuoden talviautossa 12 cm... Ei mene taaskaan pisteytys minun speksieni mukaan.
Hybridi nauriksen lämmityslaite on mielenkiintoinen. Erittäin nopea lämpeneminen erityisesti kaupungissa ja millä polttoaineen kulutuksella.
Kyllä pienelläkin pa kulutuksella näköjään saa lämpimän auton jos tekniikka on hallussa. Turhaa mussutusta, että pieni kulutus johtaisi aina pakastimeen. Kyllä se johtaakin jos firma ei osaa tai halua tehdä asioita kunnolla.
kai tilaajilla pitäisi joku etu olla irtonumeron ostajiin nähden, mitä järkeä on tilata lehteä jos sen saa myöhemmin kuin kaupasta. No voihan tuonkin talvitestin jo lukea pdf muodossa lehden sivulta.... eihän sillä koko lehdellä tee mitään...sitten kun saapuu
Mulle lehti saapui tänään, mutta talvitestiä en ole vielä kuin selannut.
Toimitus selvästi seuraa näitä keskusteluja, koska taas oli etenemiskyky noteerattu mäkikokeessa. Maavarat oli mitattu entiseen tapaan. Testin jumbossa 21 cm, vuoden talviautossa 12 cm... Ei mene taaskaan pisteytys minun speksieni mukaan.
joo tuli se lopulta tännekin, postinjakelu on siirtynyt viimeaikoina iltajakeluun...
Alfa Giulietan lopparvostelu on hiukan outo kun ei kerrota mihin autoa on verrattu tai mistä parannettu.....ei Alfoissa yleensä ole ollut ylitehostettua ohjausta, paitsi ehkä Mitossa.. toimittaja olisi sen verran voinut vaivautua että kertoo vertailukohteen, kun siihen on niin monta riviä vaivauduttu kirjoittamaan "parannuksista"....
kai tilaajilla pitäisi joku etu olla irtonumeron ostajiin nähden, mitä järkeä on tilata lehteä jos sen saa myöhemmin kuin kaupasta. No voihan tuonkin talvitestin jo lukea pdf muodossa lehden sivulta.... eihän sillä koko lehdellä tee mitään...sitten kun saapuu
Miksi kestotilaajalle pitäisi järjestää jotain keinotekoisia etuja? En kyllä koe, että itse kestotilaajana maksaisin aikaisemmasta vuoronumerosta. Kestotilaaja saa määräalennuksen ja toimituksen postilaatikkoon. Muistaakseni lehtipisteisiin tulee uudet lehdet tiistaisin ja torstaisin. Se on postinjakajan vika jos et saa lehteäsi ennen lehtipistettä.
Se on kyllä totta, ettei lehdelle tee mitään. Lehden sisältämä informaatio on se hyödyllinen asia. Itse lehti on vain jätettä.
Hybridi nauriksen lämmityslaite on mielenkiintoinen. Erittäin nopea lämpeneminen erityisesti kaupungissa ja millä polttoaineen kulutuksella.
Kyllä pienelläkin pa kulutuksella näköjään saa lämpimän auton jos tekniikka on hallussa. Turhaa mussutusta, että pieni kulutus johtaisi aina pakastimeen. Kyllä se johtaakin jos firma ei osaa tai halua tehdä asioita kunnolla.
Tuo on tosiaan odottamaton tulos. Voi olla vähän kaukaa haettua, mutta voisiko puhaltimen täystehon käyttämisellä olla vaikutusta asiaan? Jos Toyota olisi laittanut säästömalliin hieman heikkotehoisemman puhaltimen, niin se voisi antaa etua tuossa testissä. Joka tapauksessa hieno suoritus Tojolta.
Tuossa testissä ainakin pari muuttia sai kyytiä. Takavetoinen havaittiin hyväksi talviautoksi ja dieseleiden hiukkaspäästöt eivät olleet bensakoneita suuremmat. Yllättäen bensahybridit olivat hiukkaspäästöiltään testin häntäpäässä.
Itselleni oudoin kohta vertailussa oli valot. Miten toisiin hyväksyttiin lisävarusteina ksenonit(esim audi) mutta toisiin(esin pösö ) taas ei. mielestäni mussuttaminen jostain myydyistä autoista ei oikein anna oikeutta pudottaa ksenoneja pois kun ne useimmissa on ja toisiin ne on lisävarusteisina otettu. Valojen kohdalla koko tm:n testaus oli yhtä tyhjän kannssa ja osoittaa vain kuinka surkealla tasolla tm:n toimitus tällä hetkellä on ja kuinka alta riman testejä vedetää mutta lehden hinta kyllä hilataan koko ajan ylemmäs vaikka taso tasaisesti laskeekin.
Lehti on luxusta! Vaikka kuinka nettiä plärään, niin lehden lukeminen on sitä todellista "premiumia"! Lukihäiriöiset tehköön mitä tykkää, mutta lehti kulkee ainakin minulla mukana joka paikkaan, etkä tarvitse muuta kuin luet! Lomalla luen lehtiä, mutta tietokonetta vain harvoin. Luxusta!
Ihmetyttää myös talvirenkaiden kokovalinnat. Osassa autoja oli reippaasti matalaprofiilisemmat talvirenkaat kuin vakio kesärenkaat. Varsinkin talviliukkailla matalaprofiilirenkaista on vain harmia, asia kyllä myönnettiin ao. testissäkin.
Täytyy antaa tunnustusta tuosta auriksen lämmityslaitteesta, jopa -30:ssa lämmityslaitteen puhaltama ilma on jo muutaman maantieajokilometrin jälkeen 90 asteista eli moottori lämpenee todella mallikkaasti, toki ne lämmitysvastukset myös auttavat, mikähän lienee niiden teho ?
Nämä talvitestit ovat vuosi vuodelta mielenkiintoisempia, ensi vuonna dieselhybridi ja jokohan olisi myös Nissan Leaf.
Lehti on luxusta! Vaikka kuinka nettiä plärään, niin lehden lukeminen on sitä todellista "premiumia"! Lukihäiriöiset tehköön mitä tykkää, mutta lehti kulkee ainakin minulla mukana joka paikkaan, etkä tarvitse muuta kuin luet! Lomalla luen lehtiä, mutta tietokonetta vain harvoin. Luxusta!
Itse näen asian juuri toisinpäin. Esimerkiksi pidemmällä työmatkalla on luksusta avata läppäri ja saada eteensä lähes rajaton kirjasto. Aika kuluu näin nopeasti pidemmälläkin matkalla. Samassa kompaktissa paketissa kulkevat lehdet, kirjat, videot ja työkalut. Lomamatkoilla se on myös katevä väline tarpeellisen tiedon hakemiseen.
Minun käsittääkseni nauriksen lämppäriä avittaa pakoputkessa oleva LTO. Priuksessa tuollainen kuulemma on ja nauriksen tulos viittaisi samaan. Hyvin vaikuttaa toimivan.
Kuplassahan oli vastaava ja sekin tuotti välittömästi lämpöä mutta vain takajalkatilaan. Lämpö ei jaksanut siirtyä eteen asti peltisiä ulkona olevia kanavia pitkin.
Ihmetyttää. Voittajan Volvon paino oli 1607 kiloa ja Bemarin 1800 kiloa. Silti kylmänä tai lämpimänä bemarin kulutus oli pienempi. Silti autoissa on jonkin verran kokoeroa.
Jännä juttu, että talviautoksi valitulla on koko joukon huonoin numero. Ja aika lailla tärkeässä paikassa.
Eikä kauaa,kun kylmin auto oli paras talvitestissä.
Mutta tällä kertaa talviautoksi valittu oli joukon parhaiten lämpiävä ja se näkyy sitten kylmäkulutuksen arvosanassa, kun käytössä on polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Jos pitää valita kunnollisen lämpiämisen ja kylmäkulutuksen välillä, niin moniko tänä talvena valitsee kylmäkulutuksen? Voisi tulla 20 asteen pakkasessa äkkiä sitä lisälämmitintä ikävä. Niin ja se voittajaksi valittu sai kolme 10 arvosanaa ainoana testissä ja melko tärkeissä osissa eli talviajossa maantiellä, lämmityslaitteesta ja valoista. Joten onko vielä valittamista voittajan suhteen?
Tuosta valovalinnasta kärsi ainakin pösö aika reilusti sillä sehän olisi ksenoneilla ollut saabin ja auriksen kanssa tasoissa.Muuten tuloksissa ihmetyttää tuo volkkarin lämppärin tehottomuus siksi että tila-autossa lisälämppärillä kyllä pitäisi sisusta lämmetä jo ihan mallikkaasti. Lisälämmittimen polttoainetalous on varmasti jokaisen selaiseen päätyvän tiedossa joten mielestäni sen merkitys ei ole läheskään niin suuri kuin sen että ottaa lisälämmppärin ja auto on silti huonoimpien joukossa lämpiävyydeltään. Toki volkkarissa on lämmitettävää alaakin mutta kyllä lisälämmitin omien kokemuksieni mukaan saa tila-autonkin lämpimäksi melko nopeasti.
BMW onnistui ujuttamaan TM-talvitestiin farkun, jolloin takapyörille saatiin mukavasti lisää painoa = pitoa verrattuna sedaniin. Onnittelut maahantuojalle!
Ero sedanin ja farkun välillä ei ole kovin suuri. Pieni ero toki on, mutta samalla farkku menettää pisteitä sisätilojen lämpenemisestä.
Argumenttisi toimii myös etuvetoihin. Niistähän varsinkin pätkäperissä on reilusti painoa vetävillä. Onnittelut maahantuojille ja silleen. Niissä farkkumalli muuttaisi jakaumaa enemmän kuin tuossa bemarissa.
Tuosta valovalinnasta kärsi ainakin pösö aika reilusti sillä sehän olisi ksenoneilla ollut saabin ja auriksen kanssa tasoissa.
Minusta sijoitusta kiinnostavampaa on ominaisuudet. Itse autoa valitessani en keskity jonkun malliversion sijoitukseeen TM:n vertailussa, vaan auton minulle tarjoamat ominaisuudet. Jos lisävarusteksenonit tuntuvat hyvältä valinnalta, otan sellaiset. Mitäpä tuosta sen enempää.
Täytyy antaa tunnustusta tuosta auriksen lämmityslaitteesta, jopa -30:ssa lämmityslaitteen puhaltama ilma on jo muutaman maantieajokilometrin jälkeen 90 asteista eli moottori lämpenee todella mallikkaasti, toki ne lämmitysvastukset myös auttavat, mikähän lienee niiden teho ?
Nämä talvitestit ovat vuosi vuodelta mielenkiintoisempia, ensi vuonna dieselhybridi ja jokohan olisi myös Nissan Leaf.
olisko laittaa faktaa tuosta puhallus ilman lämpötilasta vai tarkoititko kenties moottorin lämpötilaa?
koska ainakin itse pitäisin tuollaista 90 asteista suht vaarallisena puhallukseen...
Se on yhtä suurta riemua ilmoilla, kun lehti kertoo talvitestistä jo ennenkuin lehti tulee tilaajille.
Teataajien innokkuuttako lie.
Osa päivän hauskuudesta meni saman tien.
Kiitos nyt kuitenkin testistä, mukavahan se on päästä lukemaan.
---
Myöhemmin...
lehti kädessä, hieno testi.
mhj:
Saisi tilaajille lehti kyllä tulla jo päivää paria aiemmin että olisi jotain hyötyä Muistaakseni joskus aiemmin näin olikin.
Kai se on laskeskeltu niin, että osatieto kotisivulla saa irtonumeroiden ostajat liikkeelle.
Onhan tuo tärkeä ja merkittävä testi.
---
Olispa mielenkiintoista lukea myös naapurimaassa tehtävä vertailutesti.
http://www.vibilagare.se/video/bakom-kulisserna-pa-arets-vintertest-30334
MatLog:
Totta tämäkin tietysti, painonjakaumaksi oli mitattu 47/53 mikä on kai Bemarin skaalalla keskimääräistä parempi. Liekö sitten Touringeja myydäänkin enemmän kuin sedaneja, vertailussahan piti olla eniten myytyä mallia vastaava versio autosta.
Etupainoisimpia olivat taas Alfa ja Peugeot, joissa 65/35.
mhj:
irtonumeron pystyy varmaan jo ostamaan... joku tolkku pitäisi näissäkin olla. Ensin lehti tilaajille >nettiiin ja viimeisenä r kioskille.
235+255:
"Käytännön syistä edellä mainittuihin autonvalinnan perussääntöihin tuli muutoksia, sillä BMW 520d oli saatavana maahantuojalta vain farmarikorisena ja automaattivaihteisena."
Eiköhän jokainen saa lehtensä sitä mukaa kun posti sen perille tuo. Tänne uusin numero saapui jo aamulla. Miksi toimituksia pitäisi porrastaa?
kai tilaajilla pitäisi joku etu olla irtonumeron ostajiin nähden, mitä järkeä on tilata lehteä jos sen saa myöhemmin kuin kaupasta. No voihan tuonkin talvitestin jo lukea pdf muodossa lehden sivulta.... eihän sillä koko lehdellä tee mitään...sitten kun saapuu
S:lla 33 oleva taulukko ja teksti Fordin osalta ovat ristiriitaiset.
---
Mielenkiintoinen testi.
Kohta:"Kokeiden kertomaa" laittoi erityisesti miettimään.
GTamv:
Mulle lehti saapui tänään, mutta talvitestiä en ole vielä kuin selannut.
Toimitus selvästi seuraa näitä keskusteluja, koska taas oli etenemiskyky noteerattu mäkikokeessa. Maavarat oli mitattu entiseen tapaan. Testin jumbossa 21 cm, vuoden talviautossa 12 cm... Ei mene taaskaan pisteytys minun speksieni mukaan.
Hybridi nauriksen lämmityslaite on mielenkiintoinen. Erittäin nopea lämpeneminen erityisesti kaupungissa ja millä polttoaineen kulutuksella.
Kyllä pienelläkin pa kulutuksella näköjään saa lämpimän auton jos tekniikka on hallussa. Turhaa mussutusta, että pieni kulutus johtaisi aina pakastimeen. Kyllä se johtaakin jos firma ei osaa tai halua tehdä asioita kunnolla.
Herbert:
joo tuli se lopulta tännekin, postinjakelu on siirtynyt viimeaikoina iltajakeluun...
Alfa Giulietan lopparvostelu on hiukan outo kun ei kerrota mihin autoa on verrattu tai mistä parannettu.....ei Alfoissa yleensä ole ollut ylitehostettua ohjausta, paitsi ehkä Mitossa.. toimittaja olisi sen verran voinut vaivautua että kertoo vertailukohteen, kun siihen on niin monta riviä vaivauduttu kirjoittamaan "parannuksista"....
Kitkarenkailla suoritetun testin syynä ilmeisesti on rengaspidon tasaisuuden maksimointi, eri renkaiden välillä.
Noissa hurjannäköisissä etenemis- ja jarrutuskokeissa nastarenkaista nastat olisivat rapisseet suurimmaksi osaksi pois.
GTamv:
Miksi kestotilaajalle pitäisi järjestää jotain keinotekoisia etuja? En kyllä koe, että itse kestotilaajana maksaisin aikaisemmasta vuoronumerosta. Kestotilaaja saa määräalennuksen ja toimituksen postilaatikkoon. Muistaakseni lehtipisteisiin tulee uudet lehdet tiistaisin ja torstaisin. Se on postinjakajan vika jos et saa lehteäsi ennen lehtipistettä.
Se on kyllä totta, ettei lehdelle tee mitään. Lehden sisältämä informaatio on se hyödyllinen asia. Itse lehti on vain jätettä.
kello68:
Tuo on tosiaan odottamaton tulos. Voi olla vähän kaukaa haettua, mutta voisiko puhaltimen täystehon käyttämisellä olla vaikutusta asiaan? Jos Toyota olisi laittanut säästömalliin hieman heikkotehoisemman puhaltimen, niin se voisi antaa etua tuossa testissä. Joka tapauksessa hieno suoritus Tojolta.
Tuossa testissä ainakin pari muuttia sai kyytiä. Takavetoinen havaittiin hyväksi talviautoksi ja dieseleiden hiukkaspäästöt eivät olleet bensakoneita suuremmat. Yllättäen bensahybridit olivat hiukkaspäästöiltään testin häntäpäässä.
Itselleni oudoin kohta vertailussa oli valot. Miten toisiin hyväksyttiin lisävarusteina ksenonit(esim audi) mutta toisiin(esin pösö ) taas ei. mielestäni mussuttaminen jostain myydyistä autoista ei oikein anna oikeutta pudottaa ksenoneja pois kun ne useimmissa on ja toisiin ne on lisävarusteisina otettu. Valojen kohdalla koko tm:n testaus oli yhtä tyhjän kannssa ja osoittaa vain kuinka surkealla tasolla tm:n toimitus tällä hetkellä on ja kuinka alta riman testejä vedetää mutta lehden hinta kyllä hilataan koko ajan ylemmäs vaikka taso tasaisesti laskeekin.
Lehti on luxusta! Vaikka kuinka nettiä plärään, niin lehden lukeminen on sitä todellista "premiumia"! Lukihäiriöiset tehköön mitä tykkää, mutta lehti kulkee ainakin minulla mukana joka paikkaan, etkä tarvitse muuta kuin luet! Lomalla luen lehtiä, mutta tietokonetta vain harvoin. Luxusta!
Ihmetyttää myös talvirenkaiden kokovalinnat. Osassa autoja oli reippaasti matalaprofiilisemmat talvirenkaat kuin vakio kesärenkaat. Varsinkin talviliukkailla matalaprofiilirenkaista on vain harmia, asia kyllä myönnettiin ao. testissäkin.
Täytyy antaa tunnustusta tuosta auriksen lämmityslaitteesta, jopa -30:ssa lämmityslaitteen puhaltama ilma on jo muutaman maantieajokilometrin jälkeen 90 asteista eli moottori lämpenee todella mallikkaasti, toki ne lämmitysvastukset myös auttavat, mikähän lienee niiden teho ?
Nämä talvitestit ovat vuosi vuodelta mielenkiintoisempia, ensi vuonna dieselhybridi ja jokohan olisi myös Nissan Leaf.
Nasse:
Itse näen asian juuri toisinpäin. Esimerkiksi pidemmällä työmatkalla on luksusta avata läppäri ja saada eteensä lähes rajaton kirjasto. Aika kuluu näin nopeasti pidemmälläkin matkalla. Samassa kompaktissa paketissa kulkevat lehdet, kirjat, videot ja työkalut. Lomamatkoilla se on myös katevä väline tarpeellisen tiedon hakemiseen.
Minun käsittääkseni nauriksen lämppäriä avittaa pakoputkessa oleva LTO. Priuksessa tuollainen kuulemma on ja nauriksen tulos viittaisi samaan. Hyvin vaikuttaa toimivan.
Kuplassahan oli vastaava ja sekin tuotti välittömästi lämpöä mutta vain takajalkatilaan. Lämpö ei jaksanut siirtyä eteen asti peltisiä ulkona olevia kanavia pitkin.
Ihmetyttää. Voittajan Volvon paino oli 1607 kiloa ja Bemarin 1800 kiloa. Silti kylmänä tai lämpimänä bemarin kulutus oli pienempi. Silti autoissa on jonkin verran kokoeroa.
Arvosanojen kohtaan "valot ja näkeminen" kympin seiskojen paikalle laittaminen vaikuttaa muutamien osalta melkoisesti.
Ei hyvä; toisilla ksenonit ja toisilla halogeenit.
Jännä juttu, että talviautoksi valitulla on koko joukon huonoin numero. Ja aika lailla tärkeässä paikassa.
Eikä kauaa,kun kylmin auto oli paras talvitestissä.
Harmillista, että VW Passat ei ollut mukana.
Olisivat valinneet Seatin vastaavan auton Sharanin tilalle.
mhj:
Mutta tällä kertaa talviautoksi valittu oli joukon parhaiten lämpiävä ja se näkyy sitten kylmäkulutuksen arvosanassa, kun käytössä on polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Jos pitää valita kunnollisen lämpiämisen ja kylmäkulutuksen välillä, niin moniko tänä talvena valitsee kylmäkulutuksen? Voisi tulla 20 asteen pakkasessa äkkiä sitä lisälämmitintä ikävä. Niin ja se voittajaksi valittu sai kolme 10 arvosanaa ainoana testissä ja melko tärkeissä osissa eli talviajossa maantiellä, lämmityslaitteesta ja valoista. Joten onko vielä valittamista voittajan suhteen?
Tuosta valovalinnasta kärsi ainakin pösö aika reilusti sillä sehän olisi ksenoneilla ollut saabin ja auriksen kanssa tasoissa.Muuten tuloksissa ihmetyttää tuo volkkarin lämppärin tehottomuus siksi että tila-autossa lisälämppärillä kyllä pitäisi sisusta lämmetä jo ihan mallikkaasti. Lisälämmittimen polttoainetalous on varmasti jokaisen selaiseen päätyvän tiedossa joten mielestäni sen merkitys ei ole läheskään niin suuri kuin sen että ottaa lisälämmppärin ja auto on silti huonoimpien joukossa lämpiävyydeltään. Toki volkkarissa on lämmitettävää alaakin mutta kyllä lisälämmitin omien kokemuksieni mukaan saa tila-autonkin lämpimäksi melko nopeasti.
A-utoilija,
"Joten onko vielä valittamista voittajan suhteen? "
Kun noin sanot, niin sitten se valitus ja vääntö vasta alkaakin.
Aikakin kuluu ihan rattoisasti, kun on niin kylmääkin ulkona.
Tässä näin 1.: kyse oli vain numerosta viisi.
Volvon valinta talviautoksi oli jo selvä etukäteen.
Jokainenhan tuon tiesi.
Ei edes saatu veikkausta aikaiseksi.
No sen tosin jo etukäteen TM numerossaan 3 eväsi.
MatLog:
Ero sedanin ja farkun välillä ei ole kovin suuri. Pieni ero toki on, mutta samalla farkku menettää pisteitä sisätilojen lämpenemisestä.
Argumenttisi toimii myös etuvetoihin. Niistähän varsinkin pätkäperissä on reilusti painoa vetävillä. Onnittelut maahantuojille ja silleen. Niissä farkkumalli muuttaisi jakaumaa enemmän kuin tuossa bemarissa.
1065:
Minusta sijoitusta kiinnostavampaa on ominaisuudet. Itse autoa valitessani en keskity jonkun malliversion sijoitukseeen TM:n vertailussa, vaan auton minulle tarjoamat ominaisuudet. Jos lisävarusteksenonit tuntuvat hyvältä valinnalta, otan sellaiset. Mitäpä tuosta sen enempää.
Samppa1300:
olisko laittaa faktaa tuosta puhallus ilman lämpötilasta vai tarkoititko kenties moottorin lämpötilaa?
koska ainakin itse pitäisin tuollaista 90 asteista suht vaarallisena puhallukseen...