Volvo V70 voittaja-ainesta yhä!

265 kommenttia
1356789
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 19:29 Tuota kirjoitti

    Lincoln lienee markkinoita silmällä pitäen tarkoituksella viritetty lullaksi.


    Mutta siihen on tuskin tahallaan pistetty totaalisen tunnotonta ohjausta, ja kojelautaa, joka on tehty ämpärimuovista. Kelvottomat osien sovituksetkin lienevät syntyneet tahattomasti. Jaggen V8 löytyy muuten myös Lincolnin keulalta.

      
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 19:34 petos kirjoitti
    Lainaus:
    10.08.2007 klo 09:48 Kumppani kirjoitti
    MMS:
    Itse olen ohjastellut viimeaikoina mesen amg c55 mallia, ja kyllä voi kokemuksesta sanoa, että kyllä volvolla on vielä paljon matkaa samaan.

    En tiennytkään, että Volvolla on joku viritystalli AMG:n tapaan?!?

    Sitten pitäisi ottaa sellainen Volvon malli rinnalle tähän vertailuusi, eikö vain? Tai vaihtoehtoisesti voisi tietysti pyytää AMG:tä virittämään joku Volvo. Muutenhan heitit ihan huuhaa-vertailun peliin.

    Mutta....niinno....pääsitpähän taas elvistelemään.... :sleepy:




    '' juu, itse olen hurjastellut lähiaikoina Ferrari 456 GTA:lla, ja täytyy kokemuksesta sanoa että kyllä mersulla on vielä paljon matkaa samaan.
    on kivaa katsella marketin parkkipaikalla kun kurnutan Ferrari-V12 koneellani paikalle, ja c-mersukuskit katselevat kengänkärkiään vaivautuneena.

    Ai, Ai näyttää joku vetäneen herneen nenään suht. tavallisesta kulkineesta. Tämänlaisia tulee jokapäivä vastaan liikenteessä. Oli virhe ehkä kertoa autoni tyyppi, koska näyttää herättävän negatiivisia vaikutteita. Ehkä volvomiehillä on helpompaa, kun kukaan ei pillastu.
    Ovat vaan mielellään vertailleet S 80 mallia pikku mersuun joka on mielestäni kohtuuton vertailu. Sen takia toin esiin myös toiselaisen näkökulman, sekin todettiin kohtuuttomaksi.
    :grin: :sunglasses:
      
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 21:04 MMS kirjoitti

    Ai, Ai näyttää joku vetäneen herneen nenään suht. tavallisesta kulkineesta. Tämänlaisia tulee jokapäivä vastaan liikenteessä. Oli virhe ehkä kertoa autoni tyyppi, koska näyttää herättävän negatiivisia vaikutteita. Ehkä volvomiehillä on helpompaa, kun kukaan ei pillastu.
    Ovat vaan mielellään vertailleet S 80 mallia pikku mersuun joka on mielestäni kohtuuton vertailu. Sen takia toin esiin myös toiselaisen näkökulman, sekin todettiin kohtuuttomaksi.
    :grin: :sunglasses:



    ei tässä mitään herneitä ole sieraimissa. lähinnä vaan huvittaa nuo sinun juttusi...

    mersua kyllä arvostan hyvin paljon ja varsinkin noita amg/isokoneisia, ovat mahtavia pelejä. :wink:

      
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 12:24 Simppa- kirjoitti
    No laitapa mulle ne osa-alueet, joilla S80 häviää olennaisesti
    eemelille.

    Ajettavuus? Ei
    Äänieristys? Ei (S80 jopa parempi)
    Mukavuus? Ei
    Tilat? Hieman
    Ergonomia? Ei, Volvossa parempi
    Laatuvaikutelma? Ei
    Automaati toiminta? Kyllä (DSG tulee alle vuoden päästä, joten tämäkin korjaantuu!)

    Olen sitä mieltä, että esimerkiksi Lincoln LS on varsin kaukana Jaguarin S-Typestä kaikilta ominaisuuksiltaan (vuokralle sattunut jenkeissä!). Tuota lullaa ei kertakaikkiaan voi verrata jaggeen, vaikka se pohjalevyn sen kanssa jakaakin. Tosin olihan se puolet jaggea halvempikin aikanaan. Jaguar muuten tullee myös käyttämään tätä pohjalevyä, joka Volvossa on.

    Kun tuon pohjalevyn nyt viitsit ottaa käsittelyyn, niin vastaisitko, onko esimerkiksi Chevrolet Corvette Z06 lähempänä ikivanhaa Buickin lullaa kuin vaikkapa Porschea?

    http://www.tqhq.ee/img/compact_61buick.jpg

    Corveten pohjalevy tulee noinkin kaukaa. Mutta tottakai se on lähempänä Buickia, olkoonkin, että se on esimerkiksi F430 Ferrariakin nopeampi niin radalla kuin suorallakin. Minulla on sinulle muutama muukin hassu esimerkki pohjalevyn jakamisesta kahden totaalisen erilaisen auton kanssa, jos niin haluat.

    S80 tarjoaa Mondeoon verrattaessa huikeasti paremman laatuvaikutelman, selvästi paremman äänieristyksen, paremman mukavuuden jne...

    Kertoisitko muuten vielä, mitä S80 jakaa Mondeon kanssa voimansiirrossa paitsi yhden koneen? Esimerkiksi S-Type jakaa kaikki bensakoneet vanhan Mondeon kanssa ollen silti varsin paljon hienompi auto.


    Ajettavuus? Ehdottomasti
    Tilat? Kyllä
    Ergonomia? Kyllä
    Laatuvaikutelma? Ehdottomasti
    Automaatin toiminta? Kyllä
    Varustelu? Kyllä
    Olemus? Ehdottomasti
    Moottorit? Täysin
    Nelivetojärjestelmä? Kyllä
    Personointimahdollisuudet? Ehdottomasti
    Muotoilu? Täysin
    Tyyli? Hehheh, ei mitään jakoa!
    Ja listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään...

    Jatka vaan jauhamista Lincoln LS:stä, se pohjalevy on sentään jonkinlainen perustaltaan ja KUNNON AUTON perusta. Se että se on heitetty Lincolniin ihme jenkkisäädöillä ja toteutuksilla ei tee asiaa erilaiseksi.

    Ja mitä IHMETTÄ selität Z06:sta ja tuosta Buickista?

    "S80 tarjoaa Mondeoon verrattaessa huikeasti paremman laatuvaikutelman, selvästi paremman äänieristyksen, paremman mukavuuden jne... "
    Eli S80 on Mondeo jonka jousitus on säädetty hieman pehmeämmäksi ja jossa on hieman enemmän äänieristysmateriaalia... Eivät siis ole tehneet juuri mitään. Laatuvaikutelma ei huimasti eroa vaikka hieman eri muovia on pinnassa.

    "Esimerkiksi S-Type jakaa kaikki bensakoneet vanhan Mondeon kanssa ollen silti varsin paljon hienompi auto."
    Ei siinä mitään silloin kun koneet ovat hyviä. Eikä tuo ole edes totta sillä eihän S-typessa ole kuin samaa pohjaa oleva V6 käytössä, Mondeon nelipyttyisiä ei siinä käytetä eikä myökään Mondeossa ole näkynyt V8:aa vaparina eikä ahdettuna... Tuo sama V6 on myös urheiluautoissa kuten Noblessa ja Cosworthin käsittelemänä äärimmäisissä urheiluautoissa. Juuri luin arvostelun Volvon T6:sta jossa sanottiin ettei se ole ollenkaan samalla tasolla kuin muiden (kuten Bemun) ahdetut kutoset. S-Typessa ei ole tainnut kuutoskonetta pienempää IKINÄ olleen nokalla koska se on arvokkaampi auto eikä perusvirtasetn massa-perheauto.

      
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 12:05 Simppa- kirjoitti
    Onhan se tietenkin hätiköity, kun lopputulos ei ole sinulle mieleinen. Autojournalin testikin lieni hätiköity, kun 159 1.9 JTD voitti 320d:n.


    Millä tavalla se 'voitti' 320d:n?

      
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 20:27 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    10.08.2007 klo 19:29 Tuota kirjoitti

    Lincoln lienee markkinoita silmällä pitäen tarkoituksella viritetty lullaksi.


    Mutta siihen on tuskin tahallaan pistetty totaalisen tunnotonta ohjausta, ja kojelautaa, joka on tehty ämpärimuovista. Kelvottomat osien sovituksetkin lienevät syntyneet tahattomasti. Jaggen V8 löytyy muuten myös Lincolnin keulalta.

    Takuulla on tahallaan laitettu ylitehostettu jenkkityylinen ohjaus! Miten Lincolnin kojelaudan materiaali tekee Jaggesta huonon? Ellet tiennyt niin jenkeissä on autoissa tuota 'erilaista' muovia sisustukset aina Caddyä myöten...

    Ihme selitystä joka ei liity asiaan mitenkään eikä varsinkaan tee Volvoa yhtään paremmaksi. Minusta nimittäin Volvo on aivan samanlainen tunnoton proomu jossa on laaduton muovisisustus ja muualta lainatut koneet (vissiin Yamaha on parempi V8:n lähde vai ja PÄÄKONEET on parempi olla yhteiset Focuksen kanssa?).

    Lincolnissa on tehty ohjaus jenkkimaun mukaiseksi, Volvossa autoista kiinnostumattomien perheenisien ja -äitien makujen mukaiseksi. Lincolnin sisustassa on riittänyt että tehdään hiukan 'perusjenkkiautoa' hienommaksi ja Volvossa on riittänyt että se tehdään hieman Mondeo-Avensis -akselia hienommaksi. V8 vielä keulalle niin auto on olevinaan 'ison luokan' auto...

      
  • Onkohan Putput vaihtanut vanhan tielle levinneen Bemunsa Mersuun vai mistä moinen hehkutus tällä kertaa Mersun ylivertaisuudesta Volvoon nähden? Vaikka taitaa olla sama mistä aiheesta keskustellaan, vaikkapa Ladasta ja Volvosta, niin aina tulee tuota samaa juttua kuinka surkea se Volvo on kaikkiin muihin nähden. :smile:

      
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 22:07 Putput kirjoitti
    . S-Typessa ei ole tainnut kuutoskonetta pienempää IKINÄ olleen nokalla koska se on arvokkaampi auto eikä perusvirtasetn massa-perheauto.


    Ilmeisesti 5-sarjalainen ja eemeli ovat sitten perusvirtasen massa-autoja, kun niihin saa nelosen keulalle, ja 300C sitten todellinen luksusraaseri, kun tarjolla on vaan 6- ja 8-sylinteristä.

      
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 22:08 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    10.08.2007 klo 12:05 Simppa- kirjoitti
    Onhan se tietenkin hätiköity, kun lopputulos ei ole sinulle mieleinen. Autojournalin testikin lieni hätiköity, kun 159 1.9 JTD voitti 320d:n.


    Millä tavalla se 'voitti' 320d:n?


    Voitti koko testin, jossa oli muitakin autoja mukana mm. vanhakoppainen C-mersu.

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 12:28 A-utoilija kirjoitti
    Onkohan Putput vaihtanut vanhan tielle levinneen Bemunsa Mersuun vai mistä moinen hehkutus tällä kertaa Mersun ylivertaisuudesta Volvoon nähden? Vaikka taitaa olla sama mistä aiheesta keskustellaan, vaikkapa Ladasta ja Volvosta, niin aina tulee tuota samaa juttua kuinka surkea se Volvo on kaikkiin muihin nähden. :smile:


    Ääh, PutPut kävi tämän saman keskustelun, kun Audia ja E-meseä verrattiin bemariin. Silloin ne olivat proomuja, ja Audi etuvetoisena proomuna vielä pahempi. BMW se vaan on ylivoimainen.

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 13:14 Simppa- kirjoitti
    Ilmeisesti 5-sarjalainen ja eemeli ovat sitten perusvirtasen massa-autoja, kun niihin saa nelosen keulalle, ja 300C sitten todellinen luksusraaseri, kun tarjolla on vaan 6- ja 8-sylinteristä.


    5:sessa on yksi diesel-nelonen joka on täysin ymmärrettävää konetyypin vuoksi. Typerää mielestäni sekin. E:n kompressor-neloskoneet ovat nekin typeriä enkä ole niistä koskaan pitänyt, ei ole mitään järkeä angetä pientä ahdettua isoon autoon kun voi laittaa saman suorituskyvyn tarjoavan vapaastihengittävän useampisylinterisen.

    Olet oikeassa että on huono juttu laittaa niihin pikkunelosia ollenkaan. Vain se on lohtuna että se tekee kunnon koneella varustetut piirun verran halvemmiksi kun myyntimäärät saadaan nousemaan älyttömästi niillä hinnat alkaen -malleilla.

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 13:15 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    10.08.2007 klo 22:08 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    10.08.2007 klo 12:05 Simppa- kirjoitti
    Onhan se tietenkin hätiköity, kun lopputulos ei ole sinulle mieleinen. Autojournalin testikin lieni hätiköity, kun 159 1.9 JTD voitti 320d:n.



    Millä tavalla se 'voitti' 320d:n?


    Voitti koko testin, jossa oli muitakin autoja mukana mm. vanhakoppainen C-mersu.


    Onneksi olkoon, löysit yhden testin jossa noin kävi. Itse en ole nähnyt ainuttakaan tuollaista tulosta aiemmin lukemattomien testien joukosta. Miksi 159 'voitti'?

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 13:48 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    11.08.2007 klo 13:15 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    10.08.2007 klo 22:08 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    10.08.2007 klo 12:05 Simppa- kirjoitti
    Onhan se tietenkin hätiköity, kun lopputulos ei ole sinulle mieleinen. Autojournalin testikin lieni hätiköity, kun 159 1.9 JTD voitti 320d:n.



    Millä tavalla se 'voitti' 320d:n?



    Voitti koko testin, jossa oli muitakin autoja mukana mm. vanhakoppainen C-mersu.



    Onneksi olkoon, löysit yhden testin jossa noin kävi. Itse en ole nähnyt ainuttakaan tuollaista tulosta aiemmin lukemattomien testien joukosta. Miksi 159 'voitti'?


    Se voitti siksi kun se oli parempi testaajien mielestä.

    olet lukenut vääriä lehtiä/artikkeleita, testejä on useampiakin. Ja tuosta aikaisemmasta yhden osatestin voitosta, niitä osatestejä oli 5 kpl.


    tässä sulle ihmeteltävää lisää

    Tuulilasin parivertailu parempi muuten mutta Tuulilasin ihmeellisen kustannuslaskelman takia pieni häviö.

    Bil Magasinetin (tanska) voitto mukana:
    BMW 320i, Volvo S60 2,4 & Audi A4 1.8Turbo

    näissä seuraavissakaan ei BMW loista

    http://www.drive.com.au/Editorial/ArticleDetail.aspx?ArticleID=12257
    http://www.drive.com.au/Editorial/ArticleDetail.aspx?articleID=18226


    Sulla on tosiaan aika paksut BMW lasit, onneksi olkoon.....




    [GTAm muokkasi tätä viestiä 11.08.2007 klo 15:46]
      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 15:43 GTAm kirjoitti


    Bil Magasinetin (tanska) voitto mukana:
    BMW 320i, Volvo S60 2,4 & Audi A4 1.8Turbo

    näissä seuraavissakaan ei BMW loista

    http://www.drive.com.au/Editorial/ArticleDetail.aspx?ArticleID=12257
    http://www.drive.com.au/Editorial/ArticleDetail.aspx?articleID=18226


    Sulla on tosiaan aika paksut BMW lasit, onneksi olkoon.....



    Huonoja testejä, kun moititaan bemaria. Eihän voi olla, että Lexuskin voittaa sen.

    Nyt sitten odotetaan, kuinka PutPut teilaa nuo testit paikkaansa pitämättömäksi p-askaksi. Hänen linkittämät testinsä ovat toki parempia...

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 13:46 Putput kirjoitti

    5:sessa on yksi diesel-nelonen joka on täysin ymmärrettävää konetyypin vuoksi. Typerää mielestäni sekin. E:n kompressor-neloskoneet ovat nekin typeriä enkä ole niistä koskaan pitänyt, ei ole mitään järkeä angetä pientä ahdettua isoon autoon kun voi laittaa saman suorituskyvyn tarjoavan vapaastihengittävän useampisylinterisen.

    Olet oikeassa että on huono juttu laittaa niihin pikkunelosia ollenkaan. Vain se on lohtuna että se tekee kunnon koneella varustetut piirun verran halvemmiksi kun myyntimäärät saadaan nousemaan älyttömästi niillä hinnat alkaen -malleilla.



    Ja montakohan pikkunelosta Volvossa on? Toki 2.0T tulee, mutta tällähetkellä ne neloset on bemarissa ja mersussa. Sama koskee luokkaa pienempiä autoja.

    Pyydän sinua vielä PutPut kertomaan, mikä ihme siinä 5-sarjaisessa on niin ylivoimaista verrattuna muihin autoihin. Itse olet Audin ja Volvon tuominnut viesteissäsi etuvetoisiksi proomuiksi, joita ei aja hullukaan. Samoin olet sanonut ettei eemeli ole lähelläkään bemarin tasoa. Oletko oikeasti sitä mieltä, että BMW on luokassaan suvereeni?

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 11.08.2007 klo 17:42]
      
  • Mielipideasioitahan nämä ovat. Silti ihmettelen, että miten "Simppa" löydät ison eron Mondeon ja S80n välillä, mutta pidät E-sarjaa ja S80 toistensa vaihtoehtoina. Minun mielestäni kun asia on juuri päinvastoin.

    Makuasioita, koska itse en olisi valmis maksamaan preemiota Mondeon ja S80n välillä, mutta mielestäni E-sarjan ja S80n hintaero on perusteltu.

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 18:16 Tuota kirjoitti
    Mielipideasioitahan nämä ovat. Silti ihmettelen, että miten "Simppa" löydät ison eron Mondeon ja S80n välillä, mutta pidät E-sarjaa ja S80 toistensa vaihtoehtoina. Minun mielestäni kun asia on juuri päinvastoin.

    Makuasioita, koska itse en olisi valmis maksamaan preemiota Mondeon ja S80n välillä, mutta mielestäni E-sarjan ja S80n hintaero on perusteltu.


    Sehän on selvä, että pitäisi itse ajaa nuo kaikki kolme, että voisi niistä muodostaa omaan kokemukseen perustuvan käsityksen. Epäilenpä, että kukaan tämän palstan kirjoittajista ei ole ajanut kaikkia noita kolmea ja tarkoitan siis nykyisiä uusimpia malleja.

    Ei tietenkään kannata väheksyä parhaita perheautoja, kuten juuri Mondeota, koska ne paranee koko ajan ja kuroo umpeen isompien premium-mallien etumatkaa ja ovat jo menneet ohikin joltain osin premium-mallien pienemmistä malleista (A4, C-sarja, 3-sarja jne.) Näkisin, että Mondeo ei ole tiloiltaan tai ajettavuudeltaan noita yhtään perässä, mutta eroa Mondeolla on S80:een ja E-sarjaan jousitusmukavuudessa, hiljaisuudessa, imagossa, laatuvaikutelmassa ja muotoilun kaikinpuolisessa tyylikkyydessä ja arvokkuudessa. Mondeo on hieman sellainen teini-tuning muotoiltu ja kenties nuorempia ostajia tarkoituksellakin kosiskeleva automalli, josta puuttuu vielä se tietty premium-merkkien arvokkuus. Volvolla taas ei tietenkään ole samanlaista imagoa kuin Mersulla.

    Minusta muuten olisi mielenkiintoista kuulla mitä ihmeellistä näet E-sarjan Mersun perusmalleissa verrattuna Volvo S80 perusmalleihin? Pidättäydytään siis niissä, eikä mennä hintahaitarin yläpäähän. Kun nuo autot oli Teknikens Världin testissä, niin ominaisuuksien puolesta Mersu ei ollut tippaakaan parempi, vaan hävisi testissä Volvolle. Saksalaisessa testissä tuo pienoinen Volvon voitto olisi tietenkin käännetty toisin päin eli tuon verran kotiinpäin vetoahan aina on puolin ja toisin. Ominaisuudet on noissa perusmalleissa siis suunnilleen tasoissa.

    Olisikohan se kuitenkin vaan jonkinmoinen ennakkoluulo ja halveksunta Volvoa kohtaan, mikä saa sinutkin pitämään Mersua selvästi Volvoa parempana ja toisaalta Mersun korkean imagon aiheuttama ihannointi? Volvot kun tehdään Ruotsissa, niin eihän nyt ruotsalaiset voi osata autoja tehdä, sehän on kerta kaikkiaan mahdotonta, että ruotsalaiset osaisi ylipäänsä tehdä yhtään mitään kunnollista! :smile:

      
  • vastaan mielelläni. Omaan makuuni ei etuvetoisuus sovi, etenkään premiumien kohdalla. Samasta syystä en myöskään pidä etuvetoisista Audeista. BMWssä ja Mesessä kunnioitan tapaa suunnitella mallit "nollasta", jolloin ei tarvitse miettiä ratkaisujen sopivuutta Focuksesta S80n tai Skodasta Audiin. Mielestäni paras hinta-laatusuhde niin VAGin kuin Fordinkin mallistoissa saadaan "ei-premiumeissa", koska kompromissit hyödyntävät asiakkaan kannalta malliston alapäätä ja tehtaan katteen kannalta ns. premiumeja.

    Toiseksi, vaikka itse en ole koskaan Volvoa omistanut, olen nähnyt liikaa Volvoja, joiden istunten ja rattien nahka tuntuu pettävän jo kahden vuoden käytön jälkeen. Väri lähtee käsiin ja housuihin. Ei kuulu premiumiin.

    Mielestäni parhaat keskiluokan autot ovat nykyään todella hyviä. Siksi en maksaisi premium-lisää autosta, jossa ei ole tehty ratkaisua tinkimättömästi. Keskiluokan yläpuolella tämä tarkoittaa mielestäni Bemaria, Meseä tai Audia varauksin.

    [Tuota muokkasi tätä viestiä 11.08.2007 klo 19:33]
      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 19:30 Tuota kirjoitti
    vastaan mielelläni. Omaan makuuni ei etuvetoisuus sovi, etenkään premiumien kohdalla. Samasta syystä en myöskään pidä etuvetoisista Audeista. BMWssä ja Mesessä kunnioitan tapaa suunnitella mallit "nollasta", jolloin ei tarvitse miettiä ratkaisujen sopivuutta Focuksesta S80n tai Skodasta Audiin. Mielestäni paras hinta-laatusuhde niin VAGin kuin Fordinkin mallistoissa saadaan "ei-premiumeissa", koska kompromissit hyödyntävät asiakkaan kannalta malliston alapäätä ja tehtaan katteen kannalta ns. premiumeja.

    Toiseksi, vaikka itse en ole koskaan Volvoa omistanut, olen nähnyt liikaa Volvoja, joiden istunten ja rattien nahka tuntuu pettävän jo kahden vuoden käytön jälkeen. Väri lähtee käsiin ja housuihin. Ei kuulu premiumiin.

    Mielestäni parhaat keskiluokan autot ovat nykyään todella hyviä. Siksi en maksaisi premium-lisää autosta, jossa ei ole tehty ratkaisua tinkimättömästi. Keskiluokan yläpuolella tämä tarkoittaa mielestäni Bemaria, Meseä tai Audia varauksin.



    Kukaan ei ole minulle suostunut kertomaan, mitä ne kompromissit ovat, joita EUCD-pohjalevyn käyttö edellyttää. Etuveto voi joidenkin mielestä olla kompromissi, mutta mielestäni näillä tehoilla se ei sitä vielä ole. Kertoisitko ystävällisesti, mitä kompromisseja Volvon perusmalliin (S80 2.5T) on jouduttu tekemään verrattuna vaikka Audiin tai mersuun.

    Jos nyt verrataan vielä, niin mielestäni esimerkiksi Land Rover Freelander on parempi auto kuin X3, vaikka lantikassa on tuo EUCD-pohjalevy, joka löytyy Volvostakin.

    Mielestäni S-Typekään ei missään nimessä ole kompromissiauto, vaikka se on Lincolnin ikivanhalla pohjalevyllä. Sama pätee, kuten jo sanoin, Z06 vetteen, joka on todella hurja peli suorituskyvyltään, vaikka sen pohjalevy on todella vanha.

    Ja tuo on mielestäni hassu kuvitelma, että bemari olisi jotenkin kompromissiton auto. Mielestäni tietynlaisesta kompromissittomuudesta voidaan puhua vasta todellisessa superauto-luokassa (Enzo, Veyron jne.).

    Sitäpaitsi miten ihmeessä bemarin pohjalevy ei aiheuta kompromisseja tai ratkaisujen sopimattomuutta? Sehän on sama 1-sarjalaisesta aina 7-sarjalaiseen asti. Kumma kuvitelma, että Volvon tapauksessa jaettu pohjalevy aiheuttaisi kamalia kompromisseja, mutta bemarin tapauksessa ei yhtään.

    edit: niin, kyllä lehdetkin näkevät S80:sen nimenomaan eemelin kilpailijana eikä Mondeon. Montako testiä olet nähnyt, jossa Mondeota on verrattu S80:seen?

    Itse olen sitä mieltä, että E on tällä hetkellä yksi sikamaisimmin hinnoitelluista autoista. Saahan siinä toki mersun imagon...

    Edellinen S80 ei sitten varmaan ollut kompromissi, kun se oli Volvon ikiomalla pohjalevyllä. Se lieni siis ihan puhtaalta pöydältä "tinkimättömästi" suunniteltu. Silti uusi malli on mielestäni mennyt huimasti eteenpäin.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 11.08.2007 klo 20:40]
      
  • En ymmärrä, miksi sotket keskusteluun autot Freelanderista Veyroniin ja Lincolnit ja S-typet siitä välistä. Mielestäni esim. Saabin 9-5 on erittäin hyvä ajettava. Huomattavasti S80sta parempi, pohjalevystä riippumatta.

    Silti premiumia ostaessa mielestäni lähtökohtana on takavetoisuus (tai mieluummin neliveto, oikea eikä haldex).

    Mutta pääasia on se, että vaikutat tyytyväiseltä valintasi. Se, että minä en samaa valintaa tekisi lienee kannaltasi merkityksetöntä.

    Makuasioita.

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 19:30 Tuota kirjoitti
    vastaan mielelläni. Omaan makuuni ei etuvetoisuus sovi, etenkään premiumien kohdalla. Samasta syystä en myöskään pidä etuvetoisista Audeista. BMWssä ja Mesessä kunnioitan tapaa suunnitella mallit "nollasta", jolloin ei tarvitse miettiä ratkaisujen sopivuutta Focuksesta S80n tai Skodasta Audiin. Mielestäni paras hinta-laatusuhde niin VAGin kuin Fordinkin mallistoissa saadaan "ei-premiumeissa", koska kompromissit hyödyntävät asiakkaan kannalta malliston alapäätä ja tehtaan katteen kannalta ns. premiumeja.

    Toiseksi, vaikka itse en ole koskaan Volvoa omistanut, olen nähnyt liikaa Volvoja, joiden istunten ja rattien nahka tuntuu pettävän jo kahden vuoden käytön jälkeen. Väri lähtee käsiin ja housuihin. Ei kuulu premiumiin.

    Mielestäni parhaat keskiluokan autot ovat nykyään todella hyviä. Siksi en maksaisi premium-lisää autosta, jossa ei ole tehty ratkaisua tinkimättömästi. Keskiluokan yläpuolella tämä tarkoittaa mielestäni Bemaria, Meseä tai Audia varauksin.


    En nyt oikein usko, että S80-mallin ratin tai istuinten nahka pettää tai jättää väriä housuihin, joten jätän tuon kommenttisi omaan arvoonsa. Toiseksi ei ole pakko ottaa nahkasisustusta ja se ei taatusti olisi parhaimmillaan näillä hellekeleillä ellei sitten ota ilmastoitua nahkaa, jollainen on saatavana lisävarusteena vain etupäässä premium-autoihin. Minulla ei ole autossani nahkaverhoilua.

    Kerrohan lisää mitä kompromisseja näet S80:ssä, jotka tekee siitä jotenkin ominaisuuksiltaan huonon? Se on totta, että Volvoja on liikaakin, mutta etupäässä V70-mallia ja uutta S80 ei vielä kovin paljon näe liikenteessä. S80, Audi A6 ja BMW 5-sarja ovat kaikki tyylikkäitä ja arvokkaan oloisia autoja minun silmiini ja jotenkin aina ne tuolta liikenteestä bongaa muista tavallisista perhe-autoista erottuvina. Toki E-sarjan Mersukin on tyylikäs ja arvokas, mutta sen pilaa minun silmissäni se, että niitä on liikaa takseina ja siitä tulee aina taksi mieleen, mikä ei ole kovin mairitteleva mielleyhtymä omistusta ajatellen.

    Itselleni kyllä kelpaisi Mondeon tasoinenkin auto ja suunnitelmissa oli alunperin vaihtaa Mazda6 joko Mondeoon tai uuteen Mazda6:een, joka myös esitellään kohta. Ominaisuudethan noissa on jo korkeatasoisia. Kuitenkin viime syksyisen Audi A6:n ja Volvo S80:n koeajon jälkeen vaan iski autokuume saada tuollainen auto ja nimenomaan Volvo teki suuremman vaikutuksen. Nyt piti sitten tietenkin käydä Mondeota vilkaisemassa, että mistä jäin paitsi, kun ostin Volvon ja täytyy sanoa, että Mondeo on muotoilultaan minulle pieni pettymys. Odottelen mielenkiinnolla uutta Mazda6:sta myös ja ainakin siitä julkaistu ensimmäinen kuva näyttäisi Mondeota tyylikkäämmälle. Ajelen kyllä Volvolla vielä muutaman vuoden, mutta on myös mahdollista, että katselen seuraavaa autoa halvemmasta luokasta, koska minulle ei ole mikään itsetarkoitus ajella mahdollisimman kalliilla autolla.

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 20:39 Tuota kirjoitti
    En ymmärrä, miksi sotket keskusteluun autot Freelanderista Veyroniin ja Lincolnit ja S-typet siitä välistä. Mielestäni esim. Saabin 9-5 on erittäin hyvä ajettava. Huomattavasti S80sta parempi, pohjalevystä riippumatta.

    Silti premiumia ostaessa mielestäni lähtökohtana on takavetoisuus (tai mieluummin neliveto, oikea eikä haldex).

    Mutta pääasia on se, että vaikutat tyytyväiseltä valintasi. Se, että minä en samaa valintaa tekisi lienee kannaltasi merkityksetöntä.

    Makuasioita.


    Lincolnin sotkin sen takia, koska tämä pohjalevykeskustelu tuntuu poikivan paljon viestejä. Se on ihan kylmä fakta, että S-Type on suunniteltu varsin surkean jenkkiauton pohjalevylle. Siltikin S-Type on mielestäni varsin upea auto, varsinkin kun sen ikä otetaan huomioon.

    Superautot sotkin, koska mielestäni vasta ne ovat tietyllä tavalla kompromissittomia. Jonkun 5-sarjalaisen suhteen on ihan turha puhua minkäänsortin kompromissittomuudesta.

    Toki ymmärrän, että joku haluaa takavedon. Itselleni se ei Volvoa ostaessa ollut pääasia. Ajoin toki 5-sarjalaisen ja A6:den. Mielestäni Volvo ei hävinnyt Audille oikeastaan millään muulla osa-alueella paitsi automaatin toiminnassa.

    Niin, olin Volvoon tyytyväinen. Nyt se on vaihtunut ihka-aitoon takavetoiseen "premium" autoon. Erittäin tyytyväinen olen tähänkin, joskin tämän hinnalla (uutena) ostaa Suomessa helpostikin muutaman Volvon.

    Oletko ajanut uusimman sortin S80:stä? Mielestäni 9-5 on jokaisella osa-alueella varsin kaukana Volvosta. Ikä alkaa Saabia painaa...

    edit: S60:sen verhoilu ainakin kesti mallikkaasti. Ja jos epäilee S80:sen perusnahkojen kestävyyttä, voi aina valita soft-nahkaverhoilun, joka on taatusti laadukas. Soft-nahka maksaa kutakuinkin saman verran kuin kilpailijoihin normaalit nahat. Volvoon saa nahkaverhoilun samaan hintaan kuin mersuun irtoaa "hienot" kumipenkit (vinyyliverhoilu tuon hintaisessa autossa!!!!!).

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 11.08.2007 klo 21:57]
      
  • En ole lukenut keskustelua alusta alkaen, se aluksi mainittakoon.

    Olen vuosien varrella puolustellut Volvo S60 ja S80-malleja.

    Lyhyt kertaus: Kokemukseni perustuvat S80 T6 -99 malliin, S60 2,4 TA -01 ja 2,5 TA -05 nelivetoon. Pikku Volvot ovat olleet naisen käytössä.

    Miksi isäni on päätynyt noin monta kertaa Volvoihin? Volvoissa on ollut ylivoimaisesti parhaiten hinta/ominaisuudet kohdallaan sekä välirahan suuruus. Olen valinnut kyseisiin autoihin varusteet ja ollut mukana ajamassa mersuja, bemareita ja Audeja.

    Joiltakin osin laatuvaikutelma on ollut hieman jäljessä sakemanneista, mutta esim. ajettavuus sporttialustalla on ollut riittävän lähellä esim. BMW:tä. Ajoin mm. erittäin tiukan mutkan epähuomiossa 110 km/h kännykkä korvalla (S60 2,4 TA) ja tajusin kesken mutkan nopeuden olevan aika lailla maksimissaan (rengastus 225/45 17" + sporttialusta) renkaiden vinkumisesta. Eli Volvon ajo-ominaisuudet riittävät varmasti myös keskittyneenpään ajoon.

    MB:n hinnoittelu on tullut agressiivisemmaksi, mitä se ei aiemmin välttämättä ollut. BMW:n tarjoamat hyvityshinnat ovat olleet vitsejä. Audilla on sama ongelma (myös VW samassa jamassa kyseisessä paikassa). Meillä on ollut erittäin suurta halua päätyä erityisesti Audeihin (=neliveto), mutta järkevinä kuluttajina meitä ei ole otettu vakavasti. Tulotasoon suhteutettuna harkitsemamme autot ovat olleet erittäin edullisia, emme kuitenkaan ole nähneet järkeväksi maksaa niin tyhmästä hyödykkeestä kuin auto hirveästi ylimääräistä premium ekstraa.

    Toki isäni (68 v.) nykyinen auto on monen mielestä kallis, mutta ostossa painoivat erityisesti panostaminen tulevaisuuden tekniikkaan ja ajamisen kaikkinainen vaivattomuus. Oma valintani olisi ollut huomattavasti sporttisempi tehokas dieselauto.

    Volvon tarjoama neliveto on erittäin maukas, sillä voi ajella kuin takavetoisella erittäin nautinnollisesti. Maanviljelijöillä voi olla tarvetta kehittyneempään järjestelmään, normaali kuluttaja ei jää jumiin Volvon nelivedolla.

    Lasken Volvon edelleen Premium-autoksi. En ole ajanut uutta S80-mallia, mutta lukemani perusteella se on hyvin lähellä samaa tasoa muiden luokkansa autojen kanssa.

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 18:16 Tuota kirjoitti
    Silti ihmettelen, että miten "Simppa" löydät ison eron Mondeon ja S80n välillä, mutta pidät E-sarjaa ja S80 toistensa vaihtoehtoina.


    olisko siksi, että joidenkin on kiva tehdä se rajanveto aina siihen oman suosikin kohdalle ja oman merkin hyväksi. voi sitten leijua volvonsa kanssa, ja väittää ajavansa ''astetta paremmalla autolla''.
    totuuden me kyllä tiedämmekin...ainakin mitä nyt lukee näitä kommentteja :grin:

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 22:50 petos kirjoitti
    Lainaus:
    11.08.2007 klo 18:16 Tuota kirjoitti
    Silti ihmettelen, että miten "Simppa" löydät ison eron Mondeon ja S80n välillä, mutta pidät E-sarjaa ja S80 toistensa vaihtoehtoina.

    olisko siksi, että joidenkin on kiva tehdä se rajanveto aina siihen oman suosikin kohdalle ja oman merkin hyväksi. voi sitten leijua volvonsa kanssa, ja väittää ajavansa ''astetta paremmalla autolla''.
    totuuden me kyllä tiedämmekin...ainakin mitä nyt lukee näitä kommentteja :grin:


    Niin, Simppa (jos kyse on samasta Simpasta) julistaa Tuulilasin palstalla kovasti kuinka Chrysler 300C EI ole 'samassa sarjassa' kuin Volvo:
    "300C ei kotimaassaan todellakaan kilpaile Audien tai Volvojen kanssa. 300C maksaa jenkeissä 25 000EUR ja esimerkiksi S80 kustantaa 39 000EUR. Jaguar S-Typen hinnalla (erittäin kallis jenkeissä verrattuna kilpailijoihin!) ostaa jo kaksi Chrysleria. 300C:n kaltaisille autoille ei ole edes luokkaa Euroopassa."

    Eli kummasti perusteet kääntyvät TÄYSIN päinvastaisiksi kun puhe siirtyy eri autoon. Yhtäkkiä halvempi hinta joka Volvossa ei merkitse huonoutta onkin ratkaisevaa. Yhtäkkiä vähemmän laadukas sisustus joka Volvossa ei meinaa mitään onkin ratkaisevaa ja selkeää (ei Volvofanaatikot tietenkään edes 'näe' mitään eroa laatuvaikutelmassa muihin... hehheh).

    Kumma kuinka yhtäkkiä Chrysler onkin ilman luokkaa mutta Volvo onkin heidän mielestään selvästi premiumluokassa ja vieläpä parhaimmistoa... Ja Chrysler sentään on iso auto joka pohjautuu E-Mersuun kun Volvo perustuu etuveto-Mondeoon. Näköjään Volvo-fanaatikon logiikan mukaan E-sarjaan pohjautuva 300C ei ole missään tapauksessa samaa luokkaa E-Mersun kanssa mutta 'kuorrutettu etuvetoMondeo'-Volvo onkin jopa parempi!! Hah!

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 21:30 D-Power kirjoitti
    Lyhyt kertaus: Kokemukseni perustuvat S80 T6 -99 malliin, S60 2,4 TA -01 ja 2,5 TA -05 nelivetoon. Pikku Volvot ovat olleet naisen käytössä.

    Miksi isäni on päätynyt noin monta kertaa Volvoihin? Volvoissa on ollut ylivoimaisesti parhaiten hinta/ominaisuudet kohdallaan sekä välirahan suuruus. Olen valinnut kyseisiin autoihin varusteet ja ollut mukana ajamassa mersuja, bemareita ja Audeja.

    Lasken Volvon edelleen Premium-autoksi. En ole ajanut uutta S80-mallia, mutta lukemani perusteella se on hyvin lähellä samaa tasoa muiden luokkansa autojen kanssa.


    Kiva kiva, kerro toki lisää... Muutenkin kirjoituksesi on täyttä ******...

      
  • Putputin ei pitäisi kirjoitella tänne palstalle öisin humalassa, eikö äitisi ole puhunut asiasta sinulle : Putput kirjoittaa:"Kiva kiva, kerro toki lisää... Muutenkin kirjoituksesi on täyttä ******..."

    Okei Putput aloitetaanko syvällisempi keskustelu? Kerro alkajaisiksi miksi kirjoitukseni on täyttä paskaa. Oletko erimieltä jostakin kirjoitukseen liittyvästä asiasta?

    Tapanani on tarkastella eri automerkkejä kylmien faktojen valossa. En ole sidoksissa mihinkään automerkkiin ja aion jatkossakin valita autoni huolellisten koeajojen ja muiden tosiasioiden perusteella. Volvoon en ole päätynyt enkä muihinkaan premiummerkkeihin, koska rahalleen saa paremman vastineen muilta automerkeiltä.

    :grin:

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 19:30 Tuota kirjoitti
    vastaan mielelläni. Omaan makuuni ei etuvetoisuus sovi, etenkään premiumien kohdalla. Samasta syystä en myöskään pidä etuvetoisista Audeista. BMWssä ja Mesessä kunnioitan tapaa suunnitella mallit "nollasta", jolloin ei tarvitse miettiä ratkaisujen sopivuutta Focuksesta S80n tai Skodasta Audiin. Mielestäni paras hinta-laatusuhde niin VAGin kuin Fordinkin mallistoissa saadaan "ei-premiumeissa", koska kompromissit hyödyntävät asiakkaan kannalta malliston alapäätä ja tehtaan katteen kannalta ns. premiumeja.

    Toiseksi, vaikka itse en ole koskaan Volvoa omistanut, olen nähnyt liikaa Volvoja, joiden istunten ja rattien nahka tuntuu pettävän jo kahden vuoden käytön jälkeen. Väri lähtee käsiin ja housuihin. Ei kuulu premiumiin.

    Mielestäni parhaat keskiluokan autot ovat nykyään todella hyviä. Siksi en maksaisi premium-lisää autosta, jossa ei ole tehty ratkaisua tinkimättömästi. Keskiluokan yläpuolella tämä tarkoittaa mielestäni Bemaria, Meseä tai Audia varauksin.



    Näistä ihan uusimmista en tiedä, mutta esim. vuosituhannen vaihteen Volvoissa osanahka- ja peruspenkit hakkaa mersun penkit kestävyydeltään ja mukavuudeltaan. Kun noista kompromisseista intetään, niin ihmetyttää, että perusmersuissa kunnon penkkejä on ollut vasta 2000-luvulla. Taitaa pisin mukavien, turvallisten ja kestävien penkkien historia olla Saabeissa ja Volvoissa. Se on totta, että ei-premiumit ovat aika lähellä tuota laatuluokkaa, ja jossainkohdin menee ohikin.

      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 23:19 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    11.08.2007 klo 22:50 petos kirjoitti
    Lainaus:
    11.08.2007 klo 18:16 Tuota kirjoitti
    Silti ihmettelen, että miten "Simppa" löydät ison eron Mondeon ja S80n välillä, mutta pidät E-sarjaa ja S80 toistensa vaihtoehtoina.



    olisko siksi, että joidenkin on kiva tehdä se rajanveto aina siihen oman suosikin kohdalle ja oman merkin hyväksi. voi sitten leijua volvonsa kanssa, ja väittää ajavansa ''astetta paremmalla autolla''.
    totuuden me kyllä tiedämmekin...ainakin mitä nyt lukee näitä kommentteja :grin:



    Niin, Simppa (jos kyse on samasta Simpasta) julistaa Tuulilasin palstalla kovasti kuinka Chrysler 300C EI ole 'samassa sarjassa' kuin Volvo:
    "300C ei kotimaassaan todellakaan kilpaile Audien tai Volvojen kanssa. 300C maksaa jenkeissä 25 000EUR ja esimerkiksi S80 kustantaa 39 000EUR. Jaguar S-Typen hinnalla (erittäin kallis jenkeissä verrattuna kilpailijoihin!) ostaa jo kaksi Chrysleria. 300C:n kaltaisille autoille ei ole edes luokkaa Euroopassa."

    Eli kummasti perusteet kääntyvät TÄYSIN päinvastaisiksi kun puhe siirtyy eri autoon. Yhtäkkiä halvempi hinta joka Volvossa ei merkitse huonoutta onkin ratkaisevaa. Yhtäkkiä vähemmän laadukas sisustus joka Volvossa ei meinaa mitään onkin ratkaisevaa ja selkeää (ei Volvofanaatikot tietenkään edes 'näe' mitään eroa laatuvaikutelmassa muihin... hehheh).

    Kumma kuinka yhtäkkiä Chrysler onkin ilman luokkaa mutta Volvo onkin heidän mielestään selvästi premiumluokassa ja vieläpä parhaimmistoa... Ja Chrysler sentään on iso auto joka pohjautuu E-Mersuun kun Volvo perustuu etuveto-Mondeoon. Näköjään Volvo-fanaatikon logiikan mukaan E-sarjaan pohjautuva 300C ei ole missään tapauksessa samaa luokkaa E-Mersun kanssa mutta 'kuorrutettu etuvetoMondeo'-Volvo onkin jopa parempi!! Hah!



    Menepä huvinvuoksi kyselemään joltain jenkkifoorumilta näitä asioita. 300C on Full Size car, ja S80 full size luxury car. Näin siis jenkeissä. 300C:hän pohjautuu osittain myös S-sarjaan, joten siinä mielessä se on hienompi kuin 5-sarjalainenkin, jos nyt välttämättä haluat niin ajatella.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 12.08.2007 klo 12:26]
      
  • Lainaus:
    11.08.2007 klo 21:30 D-Power kirjoitti
    En ole lukenut keskustelua alusta alkaen, se aluksi mainittakoon.

    Olen vuosien varrella puolustellut Volvo S60 ja S80-malleja.

    Lyhyt kertaus: Kokemukseni perustuvat S80 T6 -99 malliin, S60 2,4 TA -01 ja 2,5 TA -05 nelivetoon. Pikku Volvot ovat olleet naisen käytössä.

    Miksi isäni on päätynyt noin monta kertaa Volvoihin? Volvoissa on ollut ylivoimaisesti parhaiten hinta/ominaisuudet kohdallaan sekä välirahan suuruus. Olen valinnut kyseisiin autoihin varusteet ja ollut mukana ajamassa mersuja, bemareita ja Audeja.

    Joiltakin osin laatuvaikutelma on ollut hieman jäljessä sakemanneista, mutta esim. ajettavuus sporttialustalla on ollut riittävän lähellä esim. BMW:tä. Ajoin mm. erittäin tiukan mutkan epähuomiossa 110 km/h kännykkä korvalla (S60 2,4 TA) ja tajusin kesken mutkan nopeuden olevan aika lailla maksimissaan (rengastus 225/45 17" + sporttialusta) renkaiden vinkumisesta. Eli Volvon ajo-ominaisuudet riittävät varmasti myös keskittyneenpään ajoon.

    MB:n hinnoittelu on tullut agressiivisemmaksi, mitä se ei aiemmin välttämättä ollut. BMW:n tarjoamat hyvityshinnat ovat olleet vitsejä. Audilla on sama ongelma (myös VW samassa jamassa kyseisessä paikassa). Meillä on ollut erittäin suurta halua päätyä erityisesti Audeihin (=neliveto), mutta järkevinä kuluttajina meitä ei ole otettu vakavasti. Tulotasoon suhteutettuna harkitsemamme autot ovat olleet erittäin edullisia, emme kuitenkaan ole nähneet järkeväksi maksaa niin tyhmästä hyödykkeestä kuin auto hirveästi ylimääräistä premium ekstraa.

    Toki isäni (68 v.) nykyinen auto on monen mielestä kallis, mutta ostossa painoivat erityisesti panostaminen tulevaisuuden tekniikkaan ja ajamisen kaikkinainen vaivattomuus. Oma valintani olisi ollut huomattavasti sporttisempi tehokas dieselauto.

    Volvon tarjoama neliveto on erittäin maukas, sillä voi ajella kuin takavetoisella erittäin nautinnollisesti. Maanviljelijöillä voi olla tarvetta kehittyneempään järjestelmään, normaali kuluttaja ei jää jumiin Volvon nelivedolla.

    Lasken Volvon edelleen Premium-autoksi. En ole ajanut uutta S80-mallia, mutta lukemani perusteella se on hyvin lähellä samaa tasoa muiden luokkansa autojen kanssa.


    Edellisen korimallin S80 on ihan samalla tavalla hyvä ajettava kuin Lada 110 on laatuvaikutelmaltaan Audi-tasoa. Oikeasti ei sillä S80:llä ollut mukava ajella - ohjaus on vaikea kuvitella enää kurjemmaksi (hinta- ja kokoluokka huomioiden). Jousitus nypytti ja kolisi - onneksi penkit olivat loistavat. Uusi on suuri harppaus eteenpäin (thanks Mondeo) eikä enää ominaisuuksien valossa jää jälkeen saksalaisista kilpailijoista. Imago on sitten asia erikseen - tuskin kovin moni BMW-fani Volvoa edes vakavissaan harkitsee.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit